Walczyłem kiedyś z 528 na podwójnym, błąd cały czas na wydechowym kupiłem czujnik podróbkę waliło błędem dalej, załatwiłem używany no i ruszyło dopiero wszystko. A tak stały oba.
Są blokady.
Uszkodzenie sterownika, o ile sprawdzone resztę kabloteki i to obciążeniem a nie multimetrem.
Od m50 nie podpasujesz. Będzie pasowała od m52b28 ale sprawna głowica od tych motorów to prawie jak święty graal.
A tepesik nie ma przetarć w tym momencie??
Nie uszkodziłeś czujnika pozycji wałka?
Coś mi się kojarzy taka usterka kiedyś mieliśmy ją,( :d u mnie BMW to marka rodzinna). Trzeba zmierzyć prąd rozładowania ,prąd na postoju auta jak nic nie pracuje, jego wielkość wskaże przyczynę ,czasem to pora na akumulator:D.
Disa do sprawdzenia, czy nie ma luzu na klapie i czy chodzi. Wypadanie zaplonu masz na wszystkich cylindrach czy tylko wybrane? Jak robiles vanosa to sprawdziles ustawienie rozrządu i górny łańcuszek czy nie wyciągnięty? Odma jeśli nieszczelna też może być powodem.
Odkręcałeś śrubę centralną wału? Tam są wałki balansowe.
Na końcach wałków są kwadraty mają być równolegle/ prostopadle do płaszczyzny głowicy, blokady to aluminiowe kostki, które się na nie nasuwa, wał blokujesz śrubą m8, dziura jest w łapie bloku pod rozrusznikiem
oczywiście rozrząd na blokadach złożony i Vanos właściwy? a ten zawór od Vanosa co go odpinasz to jest cały czas na nim napięcie?
Przy blokadach prawidłowo założonych ustawienie znaków na tych kołach nie musi się zgadzać, ale ja bym ustawił tak żeby się zgrywały.
Witam tu masz instrukcję jak to wykonać powodzenia.
Witam na początek podnies listwe z wtryskami i zobacz czy któryś nie leje. Potem sprawdz jakie napięcie podaje sonda. A najważniejsze sprawdz sczelniść układu dolotowego>
Kolego emir52 w prawo, czyli zdodnie z ruchem wskazówek zegara. Jak stoisz przed silnikiem i widzisz koła rozrządu. Jeśli wydechowy wałek masz ustawiony na znaki, lub korzystasz z blokady do rozrządu. To następnie poluzuj śruby w wałku wydechowym, przekręć oba kółka napędające wałek ssącyw prawo o obliczone +8°- to niewiele. Powinno się udać. Podane...
To faktycznie coś nie tak.Proponuje wykręcić świece na pierwszym cylindrze włożyć w otwór świecy kawałek pręta(dlugi wkrętak) i kręcić powoli wałem.Jak znaki się pokryją to tłok powinien być w GMP i nie powinien przy lekkich ruchach iść ani w góre ani w dół.Może zablokowałeś koło nie wtym miejscu(jakiś otwór wykonany w celu wyważenia koła)chociaż wierzyć...
Zawór wbudowany w pompę w miejscu przykręcania przewodu. To nie jest zawór zwrotny tylko przelewowy - zabezpiecza przed nadmiernym wzrostem ciśnienia. Skoro pompa wyje przy właściwym poziomie i gatunku oleju, to do wyrzucenia niestety. Rozbierać nie ma po co, pokazywane w sieci instrukcje "domowej" pomagają albo na chwilę, albo wręcz prowadzą do zniszczenia...
Nie chcę się wymądrzać ale jeśli kolega Cez_mezo jeździł już takim samochodem jak BMW e34 to przesiadka na inną markę może mu się wydać nie na miejscu. Sam mam e39 PB+LPG i w życiu już nie kupię innego auta niż BMW. Już w samym dźwieku rzędowej szóstki można się zakochać, nie wspominając o V8 ;). Żeby nie było niedomówień - nie ubieram się w dres i...
Cos nietak jest albo z wsadem albo wyświetlaczem w tym pliku co załadowałeś przebig jest 49184 w zalaczniku 120000
Powinno pomóc http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Proszę bardzo. Heh widzę że tu tylko dolny łańcuch jest... postaram się jutro druga instrukcję wysłać. Podaj kod silnika
Śgasz pasek klinowy odkręcasz koło pasowe wydłubujesz stary uszczelniacz wkładasz nowy składasz wszystko dokupy i ma chodzić.Koszt naprawy 100zł.
Nie podałeś jaki dokładnie silnik masz pierwszy z brzega może akurat trafię 1. 35Nm 2. +90° 3. +90° http://obrazki.elektroda.net/92_12024184...
Witam Podmieniłeś wszystko co elektroniczne ...a problem jest w tym co mechaniczne. Valvetronic w Twoim silniku ma wiele części mechanicznych, które odmówiły posłuszeństwa. Przeczytaj moje poprzednie posty ze zrozumieniem. Naprawa tego ustrojstwa jest ekonomicznie nieopłacalna. Pozdrawiam
Witam owszem uporałem się z tą bestią, niestety miałem podwójną robotę. Po pierwszym remoncie góry (blok nie ruszany) i doprowadzenia silnika do ładu pod względem kultury pracy i braku jakichkolwiek usterek po przejechaniu dłuższego dystansu samochód pokonał około 20tys KM po czym obróciła się panewka na 5 cylindrze. Czyli na tym którego praca od początku...
Czyli słabo czytałeś.... Wg. tabelki łapiesz się na M50B20. http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E34#Sil... Kolega wariato dał M50 vs M52. To po prostu jego następca. Komputer to jedna z wielu rzeczy która jest inna.
Witam szanowne grono, Samochód BMW E36 z silnikiem M52B28 z roku 1997, cabrio. Problem: Dźwięk (wycie) z przedniej części silnika, dobrze słyszalny od dołu przy kole pasowym, ale też przy vanosie. Odgłos przypominający wycie pompy wspomagania, zdjęty pasek osprzętu wyeliminował tę możliwość. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Może to być odgłos...
W/g mnie także powinno być 6,5l.
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
Niestety, ten silnik aby generował swoją moc musi mieć sprawne wszystkie podzespoły. Inaczej się nie da
Witam Rozwiązałeś problem z tym klekotem. U mnie jest klekot grzechotanie powyżej 2 tys obrotów i słychać go jak się ujmuje gazu silnik nie ma obciążenia podczas jazdy i na postoju jak dodaje gazu i trzymam powyżej 2 tys obrotów też słychać ten grzechot bardziej od strony wydechu na głowicy z przodu gdzie jest rozrząd i Vanos. Żadnych błędów silnik...
Jeżeli ten silnik ma w miarę poprawnie pracować to wypada wałki ustawić jak w silniku bez vanosa i zamienić tarcze impulsatora na wałku ssącym i będzie w miarę ok.
Narzędzia mam i jako takie pojęcie, wymiana vanosa to nie problem. Prosiłem o pomoc bardziej doświadczonych specjalistów, żeby po prostu nie robić tego typu operacji bez potrzeby, ale ok, dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Nie wiem. Kupiłem to auto 2 dni temu jako uszkodzone. Zmierzyłem ciśnienie na wszytskich cylindrach jest po 12bar przy podłączonych vanos solenoid. Jedzie normalnie pracuje względnie da się wyczuć wibracje na Bogu jałowym jednak kultura pracy jest Ok. Nic nie stuka nie puka tylko swieci się kontrolka silnika. Jedyny zapisany błąd to błąd cylindra nr4...
Gdy kilometry zlicza , to tylko szafa do przeglądnięcia na zimne luty lub do wymiany!
...Mocny gaming tu bedzie odchodzil, a nie maja skretek w pokojach ... W mojej ocenie albo skrętka albo zapomnij o "mocnym gamingu". Poza tym nawet jeśli nie masz wyjścia (brak skrętki) to i tak "Tenda, Tp-Link" to nie sprzęty na "mocny gaming". [edyta] O .. widzę, że Kolega Kocurek "wyskoczy przed szereg" i skrócił debatę na temat sprzętu ;)
Witam udało się ustalić powód głośniej pracy po uruchomieniu silnika mam ten sam problem wymiana vanosa nie pomogła. Proszę o odpowiedź dziękuję.
O takie naczynie chodzi? Tak to jest to naczynie, to że na nim jest ciśnienie o niczym nie świadczy, a właściwie świadczy o ile ten manometr jest sprawny / ok. 4 / . Tu Kol. się myli bo: To niebieskie naczynie nie jest tu istotne, jest ono na obwodzie zimnej wody, posiada swój zawór bezpieczeństwa. Naczynie zamontowane w kotle /te okrągłe z tyłu kotła/...
Rozwiązanie dla potomnych: Czujnik położenia wałka rozrządu (wylotowy): tryb awaryjny, w późniejszym etapie brak możliwości odpalenia na ciepłym silniku. Nieszczelny kolektor dolotowy - brak mocy, przygasanie. Nerwówo i kosztów nie zliczę, najważniejsze ze działa!
Witam BMW E53 silnik N62B48 - 4.8 is Czy jest wogóle móżliwe sprawdzenie kół vanosów na stole pod względem mechanicznym? Z tego co wyczytałem, to raczej tego modelu nikt nie regeneruje, ale czy jest może chociaż ktoś wstanie sprawdzić, czy któryś z z tych 4 sztuk jest uszkodzone? Może ma ktos kontakt, kto zajmuje się takimi rzeczami. Nie chciałbym wchodzic...
Witam. Mam problem z E46 2,5 na podwojnym vanosie. Auto co jakis czas przestaje pracowac na niektorych cylindrach i czasem potrafi na koniec zgasnac. Po diagnostyce pokazalo wypadanie wszystkich zaplonow oraz blad wal rozrzadu zaworu wylotowego vanos nie zostala osiagnieta pozycja krancowa. Czy tak sie objawia padniety vanos? Auto prosto z francji wiec...
Witam forumowiczów chciałbym odnowić temat gdyż przypadek mam bardzo podobny e36 96r z 1.8is swap na m50b25 z e34 92r. takowy pojazd już zakupiłem kilka miesięcy temu byłem na kompie pokazało mi czujnik przepustnicy(lecz na pracującym silniku go odpinałem i mogło wyłapać błąd) czujnik prędkości jazdy (wyjąłem i co się okazało miał kilka opiłków oraz...
Diagnostykę zrób bo tak to możesz gdybać. Dolot szczelny? Sondy sprawdzone?
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/7446272700_1... Kolega nie zrozumiał zapytania! Jeszcze raz nieprzemyślana porada i będzie ostrzeżenie!
W takim wypadku każdy mechanik zaczyna od diagnostyki silnika. Diagnostyka poprzez pomiary, posłuchanie, częściowy demontaż niezbędnych elementów czy diagnostykę komputerową. Mechanik mam na myśli osobę kompetentną, znającą budowę silnika, zasadę jego sterowania i pracy. Mechanik, który zanim wyda pieniądze klienta najpierw sprawdzi, przetestuję, upewni...
Albo olej staje się za... jaki?
Super, dzięki kolego. A mógłbyś mi jeszcze powiedzieć, doradzić, czy jest jakaś informacja PUMA co do rozrządu / VANOS lub jakie kąty ustawić na VANOS-ie, że jak auto odpali, to się przestawi w idealne miejsce?
Witam, Mam szybkie pytanie, problem podobnie jak u Was, wszystkie "tańsze" opcje mam już przerobione, łącznie w wymianą vanosów, elektrozaworów, czujników itd. ciśnienie oleju sprawdzone, wszystkie sprężyny dźwigienki itp. sprawne, uszczelniacze, świece, przepustnica, odma wymienione, ale do rzeczy: Na zimnym po odpaleniu vanosy jakby mi nie przestawiały...
Musi być blokada vanosów ...szkoda kupować tego tańszego
Witam, posiadam skuter derbi vanos i mam problem tego typu ze po odpaleniu gasnie jesli sie nie doda mu gazu manetka. Po odpuszczeniu mu gazu gasnie i tak w kółko gdzie szukac przyczyny.
A vanosy byly wymieniane ?
Ten pierwszy z tego co wiem to oznacza zły kąt vanosu.Podjedz na kompa do konkretnego warsztatu i tam ci sprawdzą w jakim położeniu jest wałek.Bo wygląda jakby się vanos zacioł.Chyba że coś nie tak jest z zaworem olejowym przy vanosie bo to on nim steruje.Samo uszkodzenie czujnika wałka nie powinno powodować takich zachowań silnika.Zmieniło się coś...
Na poczatek przygladnij sie pracy valvetronika. Zaadoptuj i pozbadz sie braku komunikacji can. Stukanie w dolocie i bledy czujnikow moze powodowac vanos. Generalnie jezeli nie znasz konstrukcji tej jednostki to ciezko bedziesz mial to ogarnac. Poczytaj o tym silniku i o pracy valvetronika/przepustnicy.
u mnie vanos nie działał jak zresztą w wprawie kazdej becie co ma 20 lat i nikt tam nie zaglądał na kompie można sprawdzic czy vanos się uruchamia pod obciążeniem wczasie jazdy
podczas jazdy z komputerem widać, że vanosy praktycznie stoją. Oba ~120stopni i ruch max 1stopień do 119.
To mogę podać z inpy jeszcze, tylko wydaje mi się że w inpie dla N42 nie da się wejść na vanosy. Przynajmniej nie udało mi się znaleźć.
Nie będzie pasował. W ogóle sterowanie vanosami nie będzie (chyba) pasowało. Trzeba szukać silnika na pojedynczym vanosie.
dzieki ale na filmiku nic nie słysze.nie wiem jak okreslic ten dzwiek. Dodano po 3 dzieki bestboy za ciekawa odp.juz bede wiedział :D Dodano po 2 moze chociaz sie dowiem czy sam bym go wymienił czy to jakas grubsza sprawa?
Łańcuch pracuje w oleju. Może nie masz ciśnienia oleju przez co nie reguluje się vanos a ni nie napina łańcuch
Jeśli 143 km to n42 b20. Kupiłeś auto na wygląd nie myśląc o silniku a to jedna z najbardziej awwryjnych jednostek. Jeśli miga check, to problem nie jest błachy. Nawet nie jedz z tym do pierwszego lepszego mechanika, bo diagnoza tego silnika nie jest łatwa i przeciętny mechanik będzie wymieniał wszystko po kolei. Problemem w tych silnikach są uszczelniacze...
A jak sie nazywaja te zlote nakretki, ktore sa wtopione w plastik? Jedna gdzies zniknela... musze nabyc Chyba coś takiego to jest https://mulan.pl/Wklady-i-instalacje-c19... A jednak chyba nie, to raczej https://www.google.com/search?q=tyleje+g...
I powiem ci że silnik na vanosach jest słabszy konstrukcyjnie i jestem przeciwnikiem tego rozwiązania. I nie wiem czym się ludzie tak podniecają skoro 2.0 na 1 i na 2 vanosach ciągle ma 150KM. Teoretycznie ma to też poprawić kulture pracy i zmniejszyć spalanie.. Nigdy aż tak dokładnie się nie zagłębiałem czy tak faktycznie jest w praktyce.. natomiast...
a powiedz mi jeszcze czy to jest po swapie czy orginalnie miałeś 2,0 ja gdzieś wygrzebałem ze w moim przypadku muszę odłączyć pin 7 z kostki pod maską tam gdzie instalacja kompa łączy się z kabinową i wszystko śmiga jak złoto :)
Ta..... od paru lat się zajmujesz silnikami. A ja sądzę że może od tygodnia. Jak tylko przeczytałem "valwetronic oraz wanosy" i koła zmiennych faz. Zwłaszcza że Vanos to zmienne fazy rozrządu....
Trza sprawdzić parametry może rozrząd grzebany albo problem z vanosem. Obawiam się ,że sam tego nie zrobisz.
Niestety nie ma czegoś takiego.
kolego chcial bym miec taki problem jak Ty jezeli nie silniczek krokowy lub przeplywka to vanos sie o Ciebie zaczoł pytac:)
Po wymianie oringów na elektrozaworach vanos silnik nie chodzi równo właściwie klekocze jak diesel słychać zawory ale ma momenty gdzie pracuje równo chwilami go dławi i gaśnie błędy jakie pokazuje są na zdjęciu, czujnik walka jest na 100% sprawny zamieniałem go z ssącym gdyż są identyczne natomiast błąd dalej bije z wydechu Może ktoś miał taki przypadek...
:) Za łatwo by było.
A niby jak mamy ci pomóc????? Tam mieli komputer i nie dali rady, a my wywróżymy ze świecącej kontrolki bez 200zł?
Witam mam podobny problem wymiana rozrządu, wymiana vanosow, czujników vanos i dalej nie jest to co powinno... Po odpieciu kostek od czujników vanos auto śmiga ale po w pięciu zaczyna wariowac na wolnych obrotach, czy to wina źle ustawionych vanosow?? Dodam że rozrząd na blokach robiony nie na oko.
mam problem z mojm bmw gdy się zagrzeje to traci moc ,wymieniłem przepływomierz,sonde,czujnik vanos,czujnik połorzenia walu,świece i nic nie pomaga może ktos wie co to???????/
Witam, mam problem z mają Bemka e46 z silnikem n42b20a. Silnik odpala pracuje równą ale gdy dam gazu z silnika słychać stuki jak by z vanosa. Podpinalem pod kompa nie mogę połączyć się z vanosem jak by wgl nie działał. Po przekręceniu zapłonu nie słychać ruchu valvatronika... Proszę o pomoc
Ciężki przypadek,ale podejrzewam,że bez porządnego elektronika się nie obędzie.
sonda wymieniona na oryginalna czy zamiennik? sprawdź dokładnie sondę miernikiem po rozgrzaniu. Jeżeli był bosch 0 - 1V. Jeden styk do szarego kable drugi do masy. Przy czym szczególna uwagę trzeba zwrócić na częstotliwość zmian napięcia.
Prosze o pomoc bo tak to mozna pol silnika wymienic.Moze ktos sie spotkal juz z podobnymi objawami .pozdrawiam Potrzebny mechanior a nie idiota, nikt na forum nie pomoże bez jakiegoś skanu z diagnostyki .Amen
te czujniki sterują pompą paliwa?? spróbuje je zmienić narazie nie będę przykręcać kolektora ssącego tylko zmienie wtyczki
Może litr-półtora będzie więcej palić ale za to różnica w przyspieszeniu i elastyczności na każdym biegu będzie znaczna. O valvetronicu w R4 poczytaj w google. To nie vanos jak w R6.
2. Sprawdzona pompa oleju, zawór i smok - wg. mechaników ok. 3. Sprawdzone panewki - ok, później profilaktycznie wymienione - zmniejszyło to tylko intensywność zjawiska i nic poza tym. Wał rzekomo też ok. 4. Vanos wg. mechanika ok. 5. Zalany "gęstszym" olejem - 10W40 - bez zmian. Więc misa była ściągana? Po co 10w40 skoro ma być 5w40.? Sprawdzanie...
Po pierwsze jaki typ gazu i po drugie jedź do gazownika a nie znachora.
Dorobiłem blokade i po znakach reszte, nie chodziło jak powinno. Zmieniłem vanosa i śmiga jak powinien
Nie ma kata spaliny śmierdzą. Testy ok moc jest nic nie ubywa. Lataj
miałem to samo w M62 uszkodzony czujnik wałka rozrządu pierwszej głowicy. Objawy wypadanie silnika z zapłonu czasem dość mocne do tego stopnia że potrafił zgasnąć. Po wymianie wszystko ok. Koszt czujnika w ASO to 330zł. Podróby nie zakładaj!!! Jeśli chodzi o sondę to to raczej jest poprostu padnięta. Też radzę oryginał założyć nie żadne uniwersalne...
No widzę że chyba nikt nie ma M50b25 w swojej BMW. Już jestem pewny, że mój silnik to M50b20 a nie b25. Dziś grzebałem i doszedłem do wybitego nr silnika i fi80 :(
Ten 2,0 też był na vanosie?Bo jeżeli nie to czujnik się nie nadaje.
Jeśli nie potrzebujesz wszystkich pinów, to na InfoTech-u odczytasz te co potrzebne.
I dla tego tak mnie to męczy co jest nie tak.
Raczej nic z tego nie wyjdzie.Ten z vanosem potrzebuje innego sterownika(inne mapy i czasy wtrysku).Co do samego vanosa to nie będziesz mial wtyczki żeby go podlączyć.
Tak, w moim vanosie jest sprężyna ktora powoduje zmniejszenie kąta odchylenia natomiast kąt jest zwiększany przez ciśnienie oleju. Tylko jak to działa w praktyce kiedy silnik jest zgaszony, czy te vanosy wracają do pozycji zerowego odchylenia i czy moge sprawdzić ustawienie rozrządu? Na youtube jest duzo instrukcji jak ustawic rozrząd ale nie ma instrukcji...
Może vanos "dziurawy" i pompa nie jest wydolna żeby utrzymać ciśnienie, zakładając dobre pasowanie na panewkach. Po cirka 15 latach oringi gumowe nie działają.
Tak,sprawdzony. Wszystkie podzespoły posprawdzane , wszystko jest ok,tylko problem z tą sondą. Myślę jeszcze czy coś ta instalacja gazowa nie świruje ten emulator może.
No wiesz " Zgineły kluczyki" posiadam dwa zapasowe - to ile tych kluczyków może byc? I pamiętaj czasami człowiek nie wie że to takie proste:D
Czujnik jest koło przepustnicy obojętnie w który przewód się wepniesz i tak nic to nie da.
Witam. Jeśli masz silnik z vanosem to polecam sprawdzić jego ustawienie. Jeśli bez vanosa to przyjrzałbym się przepływce. To, że pokazuje "poprawne" napięcia nie znaczy, że jest dobra. Siniki bez vanosa mają przepływki awaryjne w przeciwieństwie do tych z vanosem. Przynajmniej na osprzęcie bosch, bo z siemensem nie miałem do czynienia. Walczyłem niedawno...
Spróbuj zrobić test bez tego czujnika jak bedzie pracował wtedy silnik? Ja mam E36 ale z silnikiem M50B20 bez vanosa i jak miałem uszkodzony czujnik wałka rozrządu to silnik na zimnym chodził elegancko a jak się rozgrzał to byla tragedia. Mozesz podać wiecej szczegółów na temat silnika i osprzętu oraz rok? Wiem że jest to M52B20 z vanosem, a jeszcze...
Kolego, nie zrozumiałeś pytania. Ja nie pytałem co to VANOS. JA wiem co to jest VANOS.... Pytałem jaka jest różnica, pomiędzy tymi silnikami, biorąć pod uwagę to, że mają taką samą moc, pojemność moment obrotowy itp, a są zaznaczone jako dwa zupełnie różne motory.
witam , mam problem od dwóch dni , jechałem przez miasto i wszystko było super ale nagle zaczęła rosnąć temperatura na maximum i wywaliło mi płyn przez korek wlewu.dodam ze kompresje mam o1do 4 ponad 13 barów a w 5 i 6 jest po 8 barów.termostat jest sprawny , pompa tez bo były wymieniane ,rano łapie szybko temperaturę i idzie na maximum, dodam ze widać...
mam problem ze sprawdzeniem rozrzadu a w szczególnosci czy wanos jest odpowiednio zamontowany na wałku moze jakis schemacik lub opis objawy sa takie ze ładnie pali ale nie ma pelnej mocy
Witam! Mój stary przepływomierz wyzionął ducha. Kupiłem używany o takich samych numerach. Po założeniu silnik bardzo nierówno pracuje, po jakiś 20 sekundach wyrzuca błąd sondy lambda. Co ciekawe w momencie kiedy przepływomierz jest odpięty silnik pracuje równo i a sonda działa poprawnie. Błędy kasowałem już 3 razy, robiłem samoadaptacje i nic nie pomogło....
Witam, potrzebuje pomocy. Mam problem z moja buma. Kupilem ja 4 miechy temu i cholernie duzo pali;/ na 200km w trasie przy jezdzie 130/h spalila za 150zł 35 litrow;/ ale tak w sumie jezdzilem, miesiac temu kupilem uzywana sekwencje brc od znajomego bo wszyscy odradzali stagi czy inne. Ziomek ktory ma AUTO-GAZ zalozyl mi instalacje (nowa wiazka,nowy...
vanos vanos parametr vanos ustawienia vanos
rozdzielczość multimetru excel klikniecie wymiana cewki głosnika
Podłączenie nieoryginalnego radia do zegarka w Renault 19 Podłączenie innego radia w Renault 19 do oryginalnego zegarka