Malo danych : Model regulatora Akumulator jego pojemność. Pobor mocy przez system monitoringu ( zasilanie przez przetwornice czy bezposrednio z akumulatora ? ) Panele w szeregu czy rownolegle ?
Tak. Akumulator będzie niedoładowany.
Co ma wspólnego alternator z zapalaniem jak auto czasami ma problemy z odpalaniem i to zapewnie nie od niedoładowanego akumulatora.
Możliwości jest niewiele: - pogorszenie styku na klemach akumulatora, - pogorszenie styków w skrzynce bezpieczników, - kiepski lub niedoładowany akumulator.
akumulator jest dostosowany do rozrusznika i alternatora, musi się zgadzać z fabrycznymi parametrami, jeśli zastosujesz większy, musisz liczyć się z niedoładowaniem akumulatora, lepiej zainwestować w porządne kable oraz kondensator, jak napisał wyżej kolega
Gaśnięcie silnika na zimnym zaraz po uruchomieniu go jest spowodowane przez niedoładowany akumulator. I na tę dolegliwość jest ulepszone oprogramowanie centralki wtrysku które to trzeba wgrać examinerem w serwisie. Najprościej wziąć doładować prostownikiem przez noc akumulator i rano uruchomić silnik. Będzie OK.
Gdy wstawisz większe aku ne zmieniając alternatora będzie to samo. A nawet gorzej - niedoładowany akumulator. A zima idzie... Zmienisz aku i alternator - będzie post w stylu "a czemu on tyle pali???"
Witam Czy jest ktoś wstanie mi wytłumaczyć dlaczego ładowarka mikroprocesorowa kończy ładowanie akumulatora 12v. Sprawdzam gęstość elektrolitu i okazuje się że jego gęstość znikoma. We wszystkich ogniwach wskazania są na czerwono lub poniżej skali. Natomiast gdy podłącze stary prostownik on ładuje dalej i to 4A. Gdy on kończy elektrolit jest idealnie...
...alternator ląduje prądem 24v prąd o wartości 24V ???? Nie ma chyba innej opcji jak przetwornica. Był temat odnośnie stabilizatora napięcia o dużej mocy: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Wnioski takie same. Pozdrawiam.
Za duży akumulator w przypadku prądnicy będzie notorycznie niedoładowany. ?????????????????????????????????
czy nie warto poszukać na złomie lub aukcji oryginalnego przełącznika a nie robić badziewia? I wentylator doprowadzić do sprawności, bo potem jeszcze narzekanie na niedoładowane akumulatory i padające alternatory jak dmuchawa ciągnie nawet 2 razy tyle prądu co powinna.
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora bez żadnych odbiorników i po włączeniu tego co używasz normalnie światła. radio itp.Jeżeli to jest możliwe zrób te same pomiary na alternatorze. Mierz napięcie pomiędzy śrubą do której jest podłączony gruby przewód a obudową alternatora jak najbliżej te śruby i podaj wyniki, wtedy będzie można sensownie coś podpowiedzieć....
Dużo mniejsze prawdopodobieństwo zasiarczenia płyt. Stale niedoładowany akumulator jest na to podatny. Takie pełne ładowanie to też regeneracja płyt ( o ile nie są już mocno zasiarczone ).
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
Zaznaczam, że przez kilka tygodni jeździłem z urwanym kablem od alternatora, tym który łączy się zaraz przy rozruszniku. Może to miało jakiś wpływ, że coś się zjarało Naturalnie! Dla Kolegi pozostaje wymiana alternatora (z regulatorkiem), dla znawców demontaż i weryfikacja części w alternatorze. Pierwsza usterka jest, czy też wydaje się być,wynikiem...
Hehe i znów zaczynają sie bzdurne posty o niedoładowaniu akumulatora o większej pojemności.
sprawdż napięcia zaraz po samoczynnym wyłączeniu i porównaj, jeśli AA ma mniejsze jest niedoładowane
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
To, że sterownik ustawia takie a nie inne napięcie wynika z tego, że uważa on iż należy maksymalnie ładować akumulator. Decyzję taką podejmuje na podstawie albo zaliczania prądu ładowania/rozładowania i wynika mu, że pobrano np 2x Ah, a doładowano 1/2x Ah. Drugą możliwością jest wykrywany prąd ładowania na kłamie minusowej akumulatora, który świadczy...
Jeszcze takie nasuwają mi się myśli: Regulator powinien być ustawiony na ACID lub AGM (jeśli takie są) a nie GEL. I chyba główny powód znikania napięcia. Wydaje mi się ze masz niedoładowane akumulatory. Każdy akumulator powinien być ładowany prądem min.10A Ty masz dwa więc 20A. Z opisu Twojego połączenia paneli, wygląda na to ze dostajesz max. 10A przy...
Wymieniać zawsze oba akumulatory na nowe, naładowane z tej samej serii najlepiej. Balanser można łatwo sprawdzić korzystając z zasilacza laboratoryjnego. Jeśli będzie sprawny to nie zaszkodzi. Natomiast fakty są takie, że każdy akumulator ołowiowy 12V to 6 pojedynczych ogniw szeregowo i na nich balansera już nie ma więc czy on będzie czy nie to niewiele...
W tym modelu prąd ładowania wynosi ok. 1A, więc proces ładowania akumulatora 105Ah będzie trwał długo o ile producent nie stosuje jakiś zabezpieczeń, bo fabryczny akumulator ma 7Ah. O ile przy samym rozładowywaniu akumulatora nie powinno być problemu to kłopot może sprawiać jego ładowanie. Musisz zrobić serię testów, czy ładowanie będzie działać według...
Napięcie powinno byc powyżej 14V podczas pracy silnika. Akumulator jest niedoładowany. Czop akumulatora i klemę w środku oczyść szczotką stalową.
1. Taki numer nie powinien chyba świecić się w dzień. Mają one wyłącznik zmierzchowy, więc w dzień się ładują, a świecą po zmierzchu. Masz tam regulację oświetlenia, przy którym powinno się to włączać? Jeśli lampa ma czujnik oświetlenia, to może jest zasłonięty. A jeśli rolę czujnika pełni fotoogniwo ładujące akumulator, to może to być skutek złego...
Zależy jaki jest układ ładowania w tym skanerze. Jak czasowy to Nimh będą niedoładowane. Michał
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Witam uprzejmie. Mój samochód to Renault Thalia 1.4 8v z 2001 roku. Mam z nim następujący problem, który postaram się możliwie dokładnie opisać: W październiku pojawił mi się taki problem, że gdy jadąc na biegu (np. 2500 obrotów), gdy wrzuciłem na luz wskazówka od obrotomierza b. gwałtownie spadała w dół, aż do 0. Z początku obroty dawały radę jeszcze...
Wydaje się, że takie działanie jest zgodne z tym, co producent wymyślił. Mi to akurat przeszkadza, z racji tego, że wieczorem miałem niedoładowany akumulator. Szczególnie w weekend, gdzie więcej się dzieje w ciągu dnia. Co do opisu w instrukcji. Przeczytałem, ale nie natrafiłem na takie informacje (mogłem przeoczyć). Jeśli można, poproszę o linka lub...
A do ilu spada napięcie podczas pracy. 22,5V to niedoładować akumulator. Próbowałeś podłączyć za mostkiem?
Z Twojego opisu wynika, że masz mocno niedoładowany akumulator i krótkie świecenie LED przy zaniku napięcia sieci jest rzeczą całkowicie naturalną. https://www.akumulatoryzelowe.pl/faq/jak...
Ale może nastąpić niedoładowanie akumulatora, co może być potem związane z jego uszkodzeniem. Nie na darmo w specyfikacji napisana jest pojemność maksymalna akumulatora. To tak jakbyś włożył za duży pojemnościowo akumulator do samochodu - będzie nie doładowany, co w rezultacie go uszkodzi. No niezupełnie jest tak jak pisze Kolega - wszystko zależy...
Dobrze, wieczorem przeprowadzę taki eksperyment - dzięki za propozycję. Błędnie wpisałem "Jakie napięcie dają akumulatory...." a powinno być "Jakie napięcie dają panele.." co zresztą wynika z dalszej części tekstu: "podepnij do paneli żarówkę..." Eksperyment musisz przeprowadzić przy słonecznej pogodzie i przy pochmurnej, to nam powie jak spada napięcie...
Jest to możliwe . Moja pompka pobiera średnio 6 amperów , co przy niedoładowanym i starym akumulatorze przy niskiej temperaturze może doprowadzić do rozładowania .
Jakim cudem chcesz mieć większe napięcie na akumulatorze 12 voltowym? Napięcie masz prawidłowe i jest w pełni naładowany skoro napięcie waha się między 12-14V.
Ale ja ma wszystko sprawne. Nie moja wina, że to opatrznie zrozumiałeś. Nie moja wina, że piszesz jak "chłopak na opak". Zwrot "prąd ucieka" jest na tym forum rozumiany jednoznacznie i zupełnie inaczej niż "niedoładowanie akumulatora" Nic się na to nie da poradzić, poza okresowym doładowywaniem, tak aby jego ładunek był zawsze jak najbliższy 100%....
Występuje takie obrzydliwe zjawisko. Napięcie na niedoładowanym akumulatorze 13,6V nawet gdy silnik dostaje "gaz do dechy". Po naładowaniu akumulatora prostownikiem, nawet przy małych obrotach mam napięcie 14,5V.
Każdy akumulator będzie niedoładowany, niezależnie od tego czy posiada dodatkowe ogrzewanie czy nie. Każdego dnia akumulator traci na mocy. doładowywanie akumulatora masz jak w banku. Pozdrawiam.
I tego się obawiałem :-/ Jest szansa, że to szczotki w alternatorze się przywieszają? Swoją drogą wymieniłbym go na jakiś mocniejszy bo przy mojej miejskiej jeździe mam ciągle niedoładowany akumulator.
Spróbowac regenerowac tzn. ładowac /rozładowywac według zasad obowiązujących akumulatory kwasowe.
Energii brakowało bo akumulatory były niedoładowane czy w pełni naładowane, ale zbyt mała pojemność? Objawy są podobne, ale sposób rozwiązania problemu będzie całkowicie różny.
I to niewiele pomoże, takie są prawa fizyki, zawsze jeżdżąc w dzień na swiatłach w mieście będziesz miał niedoładowany akumulator, tak samo zawsze przy rozruchu silnika będą spadki napięcia w instalacji, mniejsze lub większe ale będą, zawsze też od rozrusznika czyli silnika wielkiej mocy (rzędu kilowatów i stosunkowo prymitywnego) będą spadki napięcia...
Uszkodzony alternator i niedoładowany lub znacznie zużyty akumulator, nie trzyma pojemności.
Odpowiem tak. Ja mam u siebie dwa inwertery pracujące równolegle, jeden na PV a drugi na turbinę wiatrową. Działa to dobrze. Też instalacja off-grid. Dodam tylko, że nie podałeś parametrów tej turbiny wiatrowej. Z mojego doświadczenia, to aby taka instalacja działała, musisz mieszkać albo nad morzem albo w górach gdzie permanentnie wieje. Nie licz na...
To tylko około 4Ah na dobę Przy dwóch dobach i słabym (zużytym) lub niedoładowanym akumulatorze - nie zapali. Dodatkowo, nie ma pewności czy w nocy - po kilku godzinach bezczynności nie ma nagle bonusu, np 500mA lub więcej ...
To zaznaczone przez Ciebie na żółto to nie tranzystor a układ scalony zawierający kilka tranzystorów. Ten element między nogami 2 i 4 to dławik, cewka na rdzeniu ferrytowym.
Jest kilka powodów. niedoładowany akumulator lub padniety. błąd body, lub niemożnośc skomunikowania się z jakimś podzespołem.
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
Wygląda na oryginalne okablowanie. Jednakże nie widać śladów, aby do czegoś to było wcześniej podłączone. Tak jakby nie było bezpiecznika. Przypuszczam że jak rocznik 2020, to samochód miał być w coś wyposażony, ale z powodów braku dostaw nie zostało zamontowane i we fabryce kazali złożyć z tego co było. Tak więc masz instalację elektryczną z bogatszej...
Pewno próbuj . Ale ja stawiałbym na niedoładowany akumulator .
Było niskie ale ciągle. Nie gazowało bardzo a i tak po latach brakowało wody. Bezpieczniej kończyć przy 14.4 lub 14.5 V, ale wtedy masz ciągle niedoładowane akumulatory i one trwale się zasiarczają. Spróbuj spytać producenta czy można obniżyć napięcie ładowania. Samodzielnie można coś skorygować jeśli układ jest w miarę typowy.
ad 2 rzeczywiście akumulator mógłby być niedoładowany proponuję raz na 2 miesiące odłączyć alarm od 230 V na cały dzień powino poprawić charakterystykę akumulatora
0,9A to trochę dużo dla akumulatora 2Ah. Ah to nie to samo co A ;) Ładowarka do akumulatora samochodowego pewnie kończy ładowanie na napięciu 14,4V, twój akumulator od wkrętarki to zapewne 10S, więc te 14,4V nawet by pasowało, choć naładowanie akumulatorów Ni-Cd wykrywa się "po prądzie", a nie "po napięciu", więc zużytych akumulatorów może niedoładować....
Akumulator zawsze jak największy A jak się przesadzi to alternator nie naładuje i wraz lipa bo na mrozie padnie niedoładowany
Jak obciążysz alternator większym prądem, niż może wyprodukować, to akumulator będzie niedoładowany. Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Tak.
Ramzes, najważniejsze pytanie brzmi: dlaczego akumulator "skończył się" po dwóch latach. I jak to "skończenie" się objawia. Czy miałeś wcześniej jakieś problemy z uruchamianiem auta? Być może miałeś pecha i trafił ci się feralny egzemplarz, ale Varta to nie jest firma patykiem pisana. Ja bym się przyjrzał ładowaniu w tym samochodzie - ile wynosi napięcie...
Za słabe ładowanie jak dla mnie, nie osiąga wartości nawet 14V na surowym odpalonym silniku, a przy obciążeniu schodzi do nawet 13,6V z tego co widzę. Także alternator do roboty, w sprawnym powinno napięcie utrzymywać się w okolicach 14V Podejrzewam, że krótkie odcinki i bilans ujemny, akumulator niedoładowany itd.
Uściślijmy, w sprawnym samochodzie, sprawny akumulator Pb-Ca, może być ładowany 14,4V i mu to wystarczy, a dlaczego?, bo go w cale nie wyładowujemy!, auto stoi na parkingu max 3 dni, alarm zeżre ze 1-2Ah, odpalamy auto... i po kilkudziesięciu minutach akku jest doładowany. Problem zaczyna się kiedy jeździmy cały czas z niedoładowanym akumulatorem (trasy...
Ładowarka z linku jest przeznaczona do zabawek, a te jak do tej pory były zasilane bateriami akumulatorów kwasowo ołowiowych, więc ryzyko jest ograniczone. Można do sprzedawcy napisać, lub zadzwonić i upewnić się, że to jest akumulatorów kwasowo ołowiowych. Napięcia końcowe pasują do takich akumulatorów. W tym wypadku trzeba się pogodzić z niewielkim...
Niedoładowany akumulator, ale sprawny, z małym oporem wewnętrznym, może uruchomić silnik nawet przy napięciu w okolicach 11V. Taki sam, tylko zasiarczony, mający napięcie bez obciążenia 12,6V (umowna granica napięcia wskazująca, że akumulator jest naładowany) może w niesprzyjających okolicznościach nie zakręcić silnikiem. Zależy to też od kondycji auta...
Robiłem remont instalacji elektrycznej, wcześniej widocznie musiało być tak samo, a nie było problemu z niedoładowanymi akumulatorami, teraz pewnie też nie będzie. W głównej mierze chodziło mi o to, czy dobrze utworzyłem instalacje.
Koło na alternatorze plus niedoładowany akumulator.
Przedstawione czujniki działają jak zwykły włącznik - podają napięcie do lampy. Lampa musi być zasilana napięciem i prądem mieszczącym się w zakresie możliwości czujników. Co do podmiany czujnika sterującego lampą - Jeśli diody nie wymagają dodatkowych elementów ograniczających prąd, to można podłączyć je do innego czujnika ruchu. Po samych zdjęciach...
A dlaczego większy będzie ciągle niedoładowany ?
Między tymi 10cioma odpaleniami jazda? Czyli ewidentnie niedoładowany akumulator.
12,4 to niedoładowany akumulator , sprawdz pojedynczo akumulatory, jałowo i pod obciążeniem rozrusznikiem.
(przekręcam kluczyk i przekręci pół obrotu albo cyka jak przy zawieszeniu rozrusznika) ....albo niedoładowanym akumulatorze. :D Zmierz napięcie na tej baterii podczas pracy silnika, to pogadamy dalej.
Przełącznik 12|24 to już przeżytek,ciągle jest niedoładowany jeden akumulator. A skąd. Właśnie Twój post podchodzi pod szkodliwą porade, czyli część instalacji z 24 a częśc z 12V który jest brany z pierwszego akumulatora.
Na wkrętarkach akumulatorowych też? Piszę o samochodach, nie o wkrętarkach. Przydatny byłby też kontroler, pokazujący kiedy prąd płynie z akumulatora a kiedy do akumulatora bo wielu profanów dziwi się /również na naszym forum/ dlaczego mają niedoładowany akumulator. Bo producenci nie wiedzieć czemu... Producenci nie wiedzieć czemu, wyposażają swoje...
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
podłącz go przez diodę prostowniczą, ale ten dodatkowy akumulator będzie doładowywany tylko wówczas gdy napięcie w instalacji minus spadek napięcia na diodzie będzie wyższe od napięcia na dodatkowym akumulatorze, co przeważnie będzie spełnione
Widzę ze dokładasz faktów... sprawa wydaję się być teraz jaśniejsza. Jak pisałem podejrzewam ze masz akumulator niedoładowany z powodu za słabego panela a trackera też na budzie nie masz ze podąża za słońcem (panel zapewne jeszcze leży). Niedoładowany akumulator, potem pobór nocny, a rano nie ma z czego wziąć gdy jest pochmurnie, podłączenie tel. i...
Witaj, Wczoraj zatankowałem samochód, dziś nie mam juz paliwa, co się stało? Napisz więcej, jaki jest przybliżony pobór energi ? Co to jest za akumulator? W jakim stanie? Czy aby napewno się akumulator ładował przez 8h ? Podczas ładowania kontrolowałeś napięcie jakie bylo na nim ? Jakie napięcie uzyskał na koniec ładowania? Ogólnie główny trop to niedoładowany...
Oznacza to, że jest włączony tryb oszczędzania energii - być może został przez kogoś włączony ręcznie (czyli z akumulatorem jest pewnie wszystko ok), albo auto z natury włącza taki tryb np. przy dłuższym postoju aby nie doprowadzić do rozładowania akumulatora. Jednak jest też taka możliwość, że tryb ten włączył się sam w wyniku wykrycia niedoładowania...
Dobrze że zamontowane altereaktor, gdyż Prądnica to już przeżyjesz. Ma mniej mocy niż alternator, i jest bardziej awaryjna.Przy alternatorze można podłączyć więcej odbiorników (dodatkowe światła i.t.p).Jeżeli tylko ma się pieniądze (nie każdego czasem stać na taki wydatek ),to jestem na TAK , nie mieć kłopotów z odpaleniem, bo akumulatory niedoładowane,lub...
Witaj, spróbuj naładować ten akumulator, może jest niedoładowany.
Nie głupota, tylko ekonomia. Niedoładowane akumulatory szybciej się zużywają i wymagają częstszego doładowywania ładowarką, która nie zapewnia całkowitego naładowania akumulatora, który z kolei szybciej się przez to zużywa. Podsumowując: szybciej zużywające się akumulatory wymagają częstszej wymiany i doładowywania. Czyli sprzedaż akumulatorów i ładowarek...
To może być efekt niedoładowania akumulatora. Gdy sprawdzasz u mechanika napięcie będzie się utrzymywać wyższe ale gdy samochód stoi kilka dni może szybko spaść, szczególnie gdy jest zimno. Dlatego po wymianie akumulatora problem ustąpił bo był w pełni naładowany, ale znów doszedł do stanu gdzie nie ma pełnej sprawności. Doładuj akumulator, skasuj błąd...
Akumulator można dobrać o większej pojemności - należy jedynie zadbać o to aby był ładowany odpowiednim prądem. Zbyt niski prąd ładowania przy częstej pracy z akumulatora może skutkować ciągłym stanem niedoładowania akumulatorów.
Byłby :D Niedoładowany akumulator...
Jak nie alarm , to niedoładowany akumulator.
ociz nie pisz bzdur, na jakiej podstawie twierdzisz że jest niedoładowany?? Akumulator parę latek pewnie ma, więc taki spadek napięcia jest normalny, do tego jakiś pobór prądu radio, zegarek i taki wynik
a więcej prądu (niż przed podłączeniem balancera) trafi do słabszego No niebardzo. Przy naładowanym akumulatorze 1, a niedoładowanym akumulatorze 2, balanser sprawi, że prąd ładowania będzie płynął nadal przez akumulator 2, ale ominie akumulator 1 i popłynie przez balanser.
Nie jest tak prosto z tym doborem akumulatora Ależ nie ma w tym nic trudnego. Kupujemy tej samej pojemności (kwestia $), lub większy. Niedoładowany akumulator większy niż zaleca producent - to mit.
Witam. Więc wychodzi na to że w naszych autach mamy niedoładowane akumulatory? Napięcie ładowania to 14,4 V w powszechnie stosowanych modelach z przewagą nowszych w granicach 13.8V.
No to teraz trzeba uwzględnić opory połączeń, kabli, błędy pomiaru (amperomierz i woltomierz wprowadza błędy). Drugi miernik też jakieś błędy wprowadza. Napięcie uszkodzonego akumulatora w stanie spoczynkowym najczęściej jest mocno poniżej 2 V. Różnice powyżej kilku mV sygnalizują, że pojemność akumulatora odbiega od innych. LiIon nie ma problemu z...
ładowanie od biedy ujdzie ja mam prądnicę Czyli nie masz ładowania i ciągle niedoładowany akumulator, dlatego rozrusznik słabo kręci. wiec cos tam łąduje Ma ładować prawidłowo, a nie coś tam. zapala sie dopiero gdy obroty schodzą do 400 To nie jest wyznacznik sprawności układu ładowania. więc wszystko masz wyjaśnione Nic nie jest wyjaśnione, np. napięcie...
przy częstych rozruchach i krótkich jazdach może on się niedoładować. Pozdrawiam ![/quote] a niedoładowany akumulator zasiarcza się, czy tak?
koledzy a jakie ładowanie ma ten samochód? może problem tkwi w niedoładowanym akumulatorze co jest często usterką Opla.
Zalecane napięcie dla tego konkretnego akumulatora, jest takie samo jak dla innych 14.4 V. Z obecnym regulatorem będzie zawsze trochę niedoładowany.
Iskrzenie jest naturalne. Kiedy wreszcie przyjmiesz do wiadomości że masz niedoładowany akumulator? Jesteś potwierdzeniem głupiego powiedzenia "nie używane się psuje".
Warto także sprawdzić ładowanie alternatora - może jest zbyt słabe i masz niedoładowany akumulator.
W żadnym aucie które tylko pół minuty jedzie nie naładujesz akumulatora. I zawsze będą problemy z niedoładowaniem. Nie ma szans. Mam takiego tylko w manualu to mogę dokładnie sprawdzić.
Witam Uszkodzony lub niedoładowany akumulator??
Pan moderator Błażej napisał: "I dobrze ma, bo nie ma wtedy ładowania." No raczej napięcie 12,2V na nieobciążonym akumulatorze i wyłączonym silniku nie jest prawidłowe, powinno wynosić od 12,6-12,8V, przyczyną takiego napięcia może być niedoładowany akumulator bądź też jego koniec "żywotu" A tak poza tym to kolega się prawił parę postów później Pozdrawiam...
A ja może zapytam - a masz jakies problemy z niedoładowanym akumulatorem ? Iskrzyć mogą elektrolity z radia, które się ładują jak dotykasz klemą akumulatora. Ogólnie jak nie ma jakichś problemów z niedoładowaniem to zostaw w spokoju :)
(at)arturavs masz rację, instalacja z pompą, lodówką i kilkoma gadżetami będzie miała zbyt małą wydajność. Wtedy najlepszym rozwiązaniem będzie rozbudowa tej instalacji, poprzez dołożenie kolejnych mocy w PV - na przykład kolejnego panela. Regulator będzie miał znikomy wpływ na problem niedoładowania akumulatora. Ale na już, do zasilania kilku źródeł...
z takim napięciem ładowania nie powinno być problemu z niedoładowanym akumulatorem chyba że więcej kręcisz rozrusznikiem niż jeździsz
Musisz też pamiętać, że o tyle samo niższe napięcie na akumulatorze będzie w trybie ładowania. Więc zamiast np. 14,4V na akumulatorze będziesz miał 13,7V, co spowoduje niedoładowanie akumulatora Nie. Prąd pod koniec ładowania będzie malał, a więc i spadek napięcia na przewodach będzie się zmniejszał. Tak więc naładuje się do pełna, chociaż to będzie...
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
silnik niedoładowany akumulator padnięty akumulator akumulator kymco akumulator
klimatyzacja zasilanie z18xe wymiana silnika schemat motocykl suzuki
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Stihl MS180 kopci na biało - przyczyny i rozwiązania Epson SX130 - Awaria skanera, jak rozebrać?