Wymieniać zawsze oba akumulatory na nowe, naładowane z tej samej serii najlepiej. Balanser można łatwo sprawdzić korzystając z zasilacza laboratoryjnego. Jeśli będzie sprawny to nie zaszkodzi. Natomiast fakty są takie, że każdy akumulator ołowiowy 12V to 6 pojedynczych ogniw szeregowo i na nich balansera już nie ma więc czy on będzie czy nie to niewiele...
Gaśnięcie silnika na zimnym zaraz po uruchomieniu go jest spowodowane przez niedoładowany akumulator. I na tę dolegliwość jest ulepszone oprogramowanie centralki wtrysku które to trzeba wgrać examinerem w serwisie. Najprościej wziąć doładować prostownikiem przez noc akumulator i rano uruchomić silnik. Będzie OK.
Witam Czy jest ktoś wstanie mi wytłumaczyć dlaczego ładowarka mikroprocesorowa kończy ładowanie akumulatora 12v. Sprawdzam gęstość elektrolitu i okazuje się że jego gęstość znikoma. We wszystkich ogniwach wskazania są na czerwono lub poniżej skali. Natomiast gdy podłącze stary prostownik on ładuje dalej i to 4A. Gdy on kończy elektrolit jest idealnie...
Witam z tego co napisaleś to wynika, że masz niedoładowany akumulator i to przez pobór prądu.Akumulator w dobrym stanie w 5 godzin po odłączeniu od prostownika powinien mić napięcie 12,6 V.Ładowanie masz dobre.Spadek napięcia pod obciążeniem też jest w normie.Też mam podobne problemy bo za dużo mam w aucie urządzeń dodatkowych.Zamontowałem sobie woltomierz...
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
ad 2 rzeczywiście akumulator mógłby być niedoładowany proponuję raz na 2 miesiące odłączyć alarm od 230 V na cały dzień powino poprawić charakterystykę akumulatora
To nie ma proste przy takim obciążeniu. Akumulator 65Ah to tak granica dość wątpliwa. Ja widzę dwie możliwości: Akumulator 100Ah, regulator 1210AN i panel do 130W i teraz przy naładowanym akumulatorze pójdzie pompa z godzinę ale akumulator będzie niedoładowany i zawsze przed następnym słonecznym dniem najpierw trzeba będzie go doładować lub pozostawić...
Jakim cudem chcesz mieć większe napięcie na akumulatorze 12 voltowym? Napięcie masz prawidłowe i jest w pełni naładowany skoro napięcie waha się między 12-14V.
Wymyśliłem sobie taki schemat przełączania Zapewne chodzi ci o możliwość rozruchu gdy podstawowy akumulator jest niedoładowany ( słaby ) . Otóż przełączanie na zapasowy to niedobry pomysł . Problemy są takie : 1- zazwyczaj brak miejsca na jego zabudowanie ( solidne zamocowanie ) 2- duże przekroje kabli zasilających 3- przełączniki , bezpiecznik i przekaźnik...
(at)Madrik Jak znacząco pojemność akumulatora zwiększona o przykładowo 300mA wpłynie na jego wagę? Im większa różnica procentowa tym bardziej. 300 mAh przy akumulatorach rzędu 4-5 Ah nie znaczy wiele. Dla akumulatora 500 mAh, dodanie 300 mAh może dać istotną różnicę. Często takie tematy dotyczą zwiększania pojemności o 100-300 %. Wiele osób o to pytających...
Stabilizatory można łączyć równolegle, ale trzeba pamiętać, że stabilizatory "sztywne" mają też rozrzut parametrów, przy 5V odchyłka w granicach do ±100mV jest częsta, wówczas charakterystyka stabilizacji jest "ze schodkiem" - zobacz aplikacje w dokumentacji np. LM7805. Czy schemat poprawny? Na oko nic nie grozi "wybuchem", ale może się okazać,...
Ta kostka to pewnie mostek prostowniczy, sprawdź (żarówką) czy dostaje napięcie z transformatora (dwa przewody) i następnie czy napięcie wychodzi z tej kostki (drugie dwa przewody). Resztę sprawdzimy jak zobaczymy zdjęcia.
Diody D3 i D4 zastąp zworą. Diodę D2 wyrzuć całkiem. Stabilizator 3.3V podłącz do akumulatora a ten na 5V zastąp jakimś LDO. Teraz żeby nie było tak różowo- diody stabilizacyjne mają rozrzut parametrów- np. taka 1N4736A może mieć przy "pewnym szczęściu" 6.46-7.14V przy prądzie 37mA. W najbardziej pechowym przypadku akumulator będzie nieco niedoładowany...
Dużo mniejsze prawdopodobieństwo zasiarczenia płyt. Stale niedoładowany akumulator jest na to podatny. Takie pełne ładowanie to też regeneracja płyt ( o ile nie są już mocno zasiarczone ).
sp9svn to czy akumulator będzie niedoładowany zależy nie tylko od jego pojemności i mocy alternatora ale również od czasu ładowania czyli przebiegu od uruchomienia silnika do zakończenia jazdy. Może być tak, że przy standardowym akumulatorze i alternatorze oraz założonym ogrzewaniu postojowym (używanym ok. 20-30 min.) i jeździe do pracy np. 5 km i...
Robicie mentlik w głowach z tymi radami odnośnie ładowania prądem Q/10 przez 10 godzin. Nikt nie jest w stanie określić do jakiego stopnia jest rozładowany akumulator, żeby w ten sposób określać tryb ładowania. Obrazowo porównam akumulator 20Ah do 20-litrowego wiadra z wodą, tyle że we wiadrze z reguły widać ile jest wody, a w akumulatorze nie widać...
Polskie dobre akumulatory: JENOX, ZAP SZNAJDER, AUTOPART Łopatologicznie bierzcie najcięższy z nich o tej samej pojemności !. Jeśli niewłaściwie użytkowany niedoładowany a szczególnie rozładowywany poniżej 10,5V żeby zrobił go święty turecki nie pożyje długo. 😁 Ps I przestańcie do tego grona zaliczać Centrę sprzedaną już dawno
W czasie kręcenia rozrusznikiem jest tak potężny pobór prądu rzędu od 100A do 500A i więcej zależnie od wielkości silnika, oporów jego, kompresji że nie ma się co dziwić że takie spadki napięć występują. Niektóre firmy nawet tako konstruują swoje auta że radio, swiatła i niektóre odbiorniki są wyłączane specjalnie w czasie kręcenia rozrusznikiem. A...
Czepił bym się tego 14,4 na wolnych obrotach a co na większych i wtedy regulator A ile ma być według ciebie? Ma poprawne ładowanie, zresztą pisze gdzieś, że z aku capi siarkowodorem albo się grzeje co mogło by świadczyć o tym, że napięcie ładowania jest za wysokie? A tutaj na forum SEAT'a, ktoś napisał, że akumulator masz za duży pojemnościowo: . Na...
Malo danych : Model regulatora Akumulator jego pojemność. Pobor mocy przez system monitoringu ( zasilanie przez przetwornice czy bezposrednio z akumulatora ? ) Panele w szeregu czy rownolegle ?
Sąsiad emeryt trzyma samochód na parkingu osiedlowym, jeździ raz na tydzień lub dwa. Już parę razy musiał albo prosić kogoś o pożyczenie prądu albo tachał akumulator do mieszkania aby podładować. Więc pytał, czy jest jakiś inny sposób na utrzymanie akumulatora w samochodzie w stanie gotowości? Niestety podłączenie jakiejś ładowarki z Lidla nie wchodzi...
Pasek się ślizga.
Niedoładowany akumulator, ale sprawny, z małym oporem wewnętrznym, może uruchomić silnik nawet przy napięciu w okolicach 11V. Taki sam, tylko zasiarczony, mający napięcie bez obciążenia 12,6V (umowna granica napięcia wskazująca, że akumulator jest naładowany) może w niesprzyjających okolicznościach nie zakręcić silnikiem. Zależy to też od kondycji auta...
Z Twojego opisu wynika, że masz mocno niedoładowany akumulator i krótkie świecenie LED przy zaniku napięcia sieci jest rzeczą całkowicie naturalną. https://www.akumulatoryzelowe.pl/faq/jak...
Wygląda na oryginalne okablowanie. Jednakże nie widać śladów, aby do czegoś to było wcześniej podłączone. Tak jakby nie było bezpiecznika. Przypuszczam że jak rocznik 2020, to samochód miał być w coś wyposażony, ale z powodów braku dostaw nie zostało zamontowane i we fabryce kazali złożyć z tego co było. Tak więc masz instalację elektryczną z bogatszej...
Ja robię tak jak napisałem i u mnie akumulator w samochodzie żyje około 10 lat Jak wróciłem do domu, podłączyłem do prostownika i czas odzyskiwania pojemności wynosił pona 4 godziny, przy czym prostownik ładował do napięcia 16,4 V. Twój akumulator żyje 10 lat, dlatego że doładowujesz go codziennie ( powiedzmy nie 4h a przez 1,5 h) czy raz ma tydzień...
W niektórych nowych samochodach jest zastosowany wynalazek "smart charging" polega to na tym że akumulator nie jest cały czas ładowany , pełne ładowanie następuje np. podczas hamowania silnikem , i przy dużych mrozach ( -10 stC ) no i na ogół akumulator jest niedoładowany , w założeniu miało to przedłużać żywotność akumulatora , ale chyba skraca ....
Za słabe ładowanie jak dla mnie, nie osiąga wartości nawet 14V na surowym odpalonym silniku, a przy obciążeniu schodzi do nawet 13,6V z tego co widzę. Także alternator do roboty, w sprawnym powinno napięcie utrzymywać się w okolicach 14V Podejrzewam, że krótkie odcinki i bilans ujemny, akumulator niedoładowany itd.
Witam, dokładnie ustal źródło problemu, mam dokładnie taką Hondę i miałem kiedyś uszkodzoną sondę lambda i nigdy nie wiązało się to z problemami z zapłonem i gaszeniem silnika. Problem gaszenia silnika wystąpił raz, gdy miałem uszkodzony alternator i błąd ładowania akumulatora, czyli akumulator permanentnie niedoładowany i w efekcie napięcia sporo poniżej...
Widzę ze dokładasz faktów... sprawa wydaję się być teraz jaśniejsza. Jak pisałem podejrzewam ze masz akumulator niedoładowany z powodu za słabego panela a trackera też na budzie nie masz ze podąża za słońcem (panel zapewne jeszcze leży). Niedoładowany akumulator, potem pobór nocny, a rano nie ma z czego wziąć gdy jest pochmurnie, podłączenie tel. i...
Przesyłam parametry czasu rzeczywistego, oczywiś https://obrazki.elektroda.pl/4662547100_... cie teraz już nie ma słońca, ale akumulator jest niedoładowany Dodano po 10 Dziękuje za wskazówki, pod koniec tygodnia dołożę jeszcze jeden panel i sprawdzę ustawienia, zwiększę tez obciążenie. Dam znać co będzie się działo.
Niestety większość kierowców zapamięta wyrok "pseudofachwca" , wypowiedziany z pełną stanowczością , że za duży akumulator będzie niedoładowany , niż przydługawy wykład napisany w internecie :cry:
Każdy tylko by mierzył napięcie przy rozruchu, tak jak kolega ma3-4ysz zmierz napięcie ładowania bo jak będzie niskie to akumulator będzie niedoładowany i zawsze będzie rozrusznik słabo kręcił (sprawdzone na ciągniku C-330). Sprawdź też jakość połączeń przewodów.
Zgadzam się z przedmówcą. Może to nie chodzi o jakąś wielką regenerację, ale po prostu o naładowanie akumulatora na "full". Bo jest tak rzeczywiście, że jeżeli akumulator był często - a może wcale, niedoładowany to procesy degradacji, które w nim zaszły w większości nie są już do "odwrócenia", co ma związek z obniżeniem pojemność i pogorszeniem parametrów...
Przy max. obciążeniu odbiornikami na biegu jałowym może tak być. Albo akumulator jest kiepski, niedoładowany i ciągle pobiera energię.
14,5V może być, biorąc pod uwagę nieco niedokładne wskazania miernika, spróbuj innym miernikiem. Druga sprawa to jeżeli akumulator jest niedoładowany lub coś z nim nie tak, może regulator nieco podwyższać napięcie ładowania.
13,7 chyba... tyle co lidlowa daje na koncu Co znaczy chyba? Masz miernik, to zmierz. Jeżeli nie doładowuje przynajmniej do 14,4V, to ewidentnie akumulator jest niedoładowany i stąd po 12h wynik 12,4V; jeżeli jest to pomiar akumulatora w aucie, to wynik jest dobry.
Tak pisze AI w iPhone. Dodano po 1 Da się to obejść, niewielkie pv i duży magazyn. W chwili zerowych cen, ładować akumulator z pv i z sieci. Ale dla. Robię dla importu nie ma zerowych cen. Ale ja nie robię dla importu. Nie ma zerowych cen przy poborze energii z sieci. Musisz zapłacić. Zerowe są jak oddajesz. Mała moc PV i duży magazyn nie zadziała bo...
To znowu ja tak w kwestii uzupełnienia....(przypominam że auto to Hyundai Terracan z tym samym silnikiem co w Kijance). Otóż pomierzyłem ładowanie akumulatora jego napięcie itp. Okazało się że był niedoładowany (jeżdżę autem 1-2 razy w tygodniu). Wczoraj go powoli naładowałem, dzisiaj spokojnie zapalił (duuużo lepiej) i nie zdarzyło się by zgasł w czasie...
Mój rekord w kaszlaku to było coś ponad 120 Ah. Nie mieściło się toto w miejscu dla akumulatora, to wsadziłem zamiast koła zapasowego. Tak żeśmy się bujali do czasu, gdy nie dorwałem jakiegoś właściwego.... Nic się nie stanie 126p, tylko ako będzie niedoładowany i w końcu padnie.
Jeszcze raz. Co ma piernik do wiatraka ? Zamontowanie takiego aku jest jak najbardziej prawidłowe, Ma, i to dużo. Do tych napędów dedykowany akumulator, to Ni-Cd https://obrazki.elektroda.pl/4594270100_... jak często masz zanik prądu ? Raz na pół roku? Jak się ten nowy aku będzie ładować dwa tygodnie to też będzie dobrze. Punkt widzenia...
Auto stare, A skąd pewność, że to wina niskiej jakości akumulatora? Może alternator się kończy i akumulator był permanentnie niedoładowany na przykład?
dostaję wynik 0.1 Ampera, czyli o wiele za nisko, by rozładować akumulator w zaledwie kilka godzin. Rzeczywiście masz rację. Ale W PEŁNI NAŁADOWANY, SPRAWNY akumulator. Tak więc najprawdopodobniej twój jest niedoładowany lub na tyle "biedny" (starość, zasiarczenie) że jego pojemność diametralnie odbiega od fabrycznej. Prąd 100 mA nie powinien sprawiać...
Witam. Więc uważam że z tą centrą futurą coś jest nie tak. Raz ma zielone oko a raz ma czarne. W aucie zamontowałem woltomierz który jest włączony do gniazda zapalniczki i działa 24h na dobę, i gdy przychodzę rano do garażu to widzę że pokazuje 12.0V a powinno być co najmniej 12.6V, a przecież ten akumulator ma góra 15 miesięcy więc nawet nie ma jeszcze...
Jest kilka powodów. niedoładowany akumulator lub padniety. błąd body, lub niemożnośc skomunikowania się z jakimś podzespołem.
Odpowiem tak. Ja mam u siebie dwa inwertery pracujące równolegle, jeden na PV a drugi na turbinę wiatrową. Działa to dobrze. Też instalacja off-grid. Dodam tylko, że nie podałeś parametrów tej turbiny wiatrowej. Z mojego doświadczenia, to aby taka instalacja działała, musisz mieszkać albo nad morzem albo w górach gdzie permanentnie wieje. Nie licz na...
To zaznaczone przez Ciebie na żółto to nie tranzystor a układ scalony zawierający kilka tranzystorów. Ten element między nogami 2 i 4 to dławik, cewka na rdzeniu ferrytowym.
(at)michal74 to jest całkowita prawda. Ostatnio poćwiczone na P407- akumulator był niedoładowany wskutek jazdy "wokół komina" przez dłuższy czas plus trochę niskich temperatur... V.
Po pierwsze to nie dioda a kulka która pojawia się w okienku (soczewce). 12.3 V to akumulator niedoładowany powinien mieć 12,6-12,7 V. Podładuj prostownikiem parę godzin. Potem sprawdź poziom elektrolitu. Ma zakrywać płyty w poszczególnych sekcjach/celach a dokładnie sięgać wypustek tak 0,5-1cm ponad płytami w sekcji/celi. Możesz sprawdzić poziom elektrolitu...
Witam uprzejmie. Mój samochód to Renault Thalia 1.4 8v z 2001 roku. Mam z nim następujący problem, który postaram się możliwie dokładnie opisać: W październiku pojawił mi się taki problem, że gdy jadąc na biegu (np. 2500 obrotów), gdy wrzuciłem na luz wskazówka od obrotomierza b. gwałtownie spadała w dół, aż do 0. Z początku obroty dawały radę jeszcze...
Kombinowałem więc z czymś na styl UPSa ale nie spotkałem takich (w rozsądnej cenie) zabawek które mają funkcje wytwarzania prądu z przebiegiem czystej sinusoidy przy zasilaniu z agregatu (230v), mają owszem ale przy pracy rezerwowej z akumulatora. Szukałeś UPS typu on-line? Co to jest rozsądna cena? Jak są wymagania to i cena rośnie. Masz oscyloskop...
Pewno próbuj . Ale ja stawiałbym na niedoładowany akumulator .
z początku myślałem że problemy z ładowaniem dałem alternator do regeneracji i okazało się że nic wymieniłem akusa na nówkę i nic ciągle ten sam problem Napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku poniżej ~13,8V to problem z ładowaniem. Sam alternator może być sprawny a problemem mogą być skorodowane połączenia. Przy sprawnym alternatorze i akumulatorze...
Ostatecznie - dwa źródła informują o korozji płyt akumulatora gdy jego napięcie osiągnie 15,5-16,2V a prąd ładowania będzie większy niż stugodzinny lub wg. drugiego źródła - pięciusetgodzinny. Dla akumulatora 100Ah oznacza to prądy rzędu 1A i 0,2A. Przy czym większe prądy są dopuszczalne dla akumulatorów z elektrolitem ciekłym, do którego można dolać...
Trzeba jeździć, ja akumulator wymieniam prawie co roku bo samochód robi 5km tygodniowo :) A aku jest cały czas naładowany w 100%? Podepnij go pod prostownik i sprawdź czy jest naładowany full, jesli tak to już po 15 min ladowania po przyłożeniu ucha do aku powinien lekko gazować. :idea: Jesli nie to masz ciągle niedoładowany i smierć aku co roku w...
Pan moderator Błażej napisał: "I dobrze ma, bo nie ma wtedy ładowania." No raczej napięcie 12,2V na nieobciążonym akumulatorze i wyłączonym silniku nie jest prawidłowe, powinno wynosić od 12,6-12,8V, przyczyną takiego napięcia może być niedoładowany akumulator bądź też jego koniec "żywotu" A tak poza tym to kolega się prawił parę postów później Pozdrawiam...
Jak jeździ się dużo to zazwyczaj wystarczy ładowanie z alternatora. Kiedy jest więcej jazdy po mieście, stanie w korkach czy częste odpalanie silnika wtedy zawsze akumulator jest niedoładowany i powoli się zasiarcza. Taki akumulator potrafi służyć tyle co gwarancja. Akumulator powinno się doładować co miesiąc czy bądź dwa. Lecz nikomu się nie chce targać...
i akumulatora Niklowo – kadmowego 60Ah. Na pewno to Ni-Cd? A nie przypadkiem kwasowo-ołowiowy? Problem polega na tym, że ładuje ona akumulator do napięcia 13,5V a akumulator ten wymaga ładowania do 14,5V (inaczej jest niedoładowany i szybko się rozładowuje). Bo ta przetwornica jest przystosowana do akumulatorów kwasowych AGM, które można ładować...
a500s ma aktywny tryb parkingowy- nagrywanie poklatkowe wykrywajac wstrząs /uderzenie przechodzi w nagrywanie z obu kamer z zabezpieczeniem nagrań. Rejestrator działa cały czas. Co do zasilania powiem, dodam fakt ze ogólnie ze względu na pokonywane krótkie odcinki akumulator mojego samochodu jest niedoładowany zasilanie kamery podłączone jest przez...
podłącz go przez diodę prostowniczą, ale ten dodatkowy akumulator będzie doładowywany tylko wówczas gdy napięcie w instalacji minus spadek napięcia na diodzie będzie wyższe od napięcia na dodatkowym akumulatorze, co przeważnie będzie spełnione
Witaj, Wczoraj zatankowałem samochód, dziś nie mam juz paliwa, co się stało? Napisz więcej, jaki jest przybliżony pobór energi ? Co to jest za akumulator? W jakim stanie? Czy aby napewno się akumulator ładował przez 8h ? Podczas ładowania kontrolowałeś napięcie jakie bylo na nim ? Jakie napięcie uzyskał na koniec ładowania? Ogólnie główny trop to niedoładowany...
Witam Przejście między + a - zawsze będzie bo obwód zamyka się przez żarówki. 0.2 A to jest normalne, tyle to może pobierać podtrzymanie pamięci radia. Ja bym jeszcze sprawdził jak zachowuje się akumulator pod obciążeniem, do tego już potrzebny przyrząd, do badania stanu akumulatora. Należało by również sprawdzić prąd ładowania gdyż niedoładowany akumulator...
Szukasz miodu w tyłku. Akumulator możesz mieć niedoładowany - może ze straości mieć już spory upływ, bądź robisz zbyt małe odcinki drogi.
Zgadzam się, że nie należy przesadzać z ładowaniem regeneracyjny, ale uważam je też za konieczność. Gdyż trzeba mieć świadomość, iż inteligentne ładowarki nie są w stanie naładować akumulatora do 100%, a w trybie regeneracji już tak. Jest to spowodowane, że ładowarki w standardowym trybie (w zimowym również) ładują niewysokim bezpiecznym napięciem,...
Bateria akumulatorów ma zapewnić rozruch ciągnika zimą, latem - gdy ciągnik jest wielokrotnie uruchamiany i zatrzymywany i w mniej niesprzyjających warunkach. Stąd w ciągnikach tak duże akumulatory - pozwalają na wiele rozruchów nawet jeśli nie ma ładowania w ciągniku i pozwalają bez problemu uzyskać duże prądy. Wszystko to prawda, jeśli akumulatory...
Trochę na ten temat wiem. Mit gęstości polega na tym, że rozładowany całkowicie akumulator do 1,1g/cm3 i naładowany do odcięcia napięciem 14,5 V do 1,18 czy trochę więcej, ma niemal taką samą pojemność a prąd rozruchowy ma wartość 80% aku naładowanego do 1,28. To prawda. Problem jest gdzie indziej. Ciągle niedoładowany akumulator szybciej traci swoje...
Wiele nowszych samochodów nie ładuje akumulatora na biegu jałowym ani podczas przyspieszania (komputer je odłącza), a najnowsze w zasadzie obrotów jałowych nie mają, bo wyłączają silnik całkowicie... i jakoś dają radę. Stare TDI ma znikome zapotrzebowanie na prąd, w przeciwieństwie do benzynowej V6. Również zakres użytecznych obrotów w TDI jest znacznie...
No i co z tego że wsadziłeś akumulator większy i teoretycznie dobry.A może jest gorszy niż ten co wyjąłeś.Albo jest niedoładowany i nie ma mocy rozruchowej. Napisałem Ci jak to sprawdzić. Jak jest dobry, to napicie będzie trzymał pod obciążeniem. Nie sugeruj się teorią. To można sprawdzić w praktyce.Oczywiście możesz to zrobić inaczej, weź ten "nowy...
Nie jest tak prosto z tym doborem akumulatora Ależ nie ma w tym nic trudnego. Kupujemy tej samej pojemności (kwestia $), lub większy. Niedoładowany akumulator większy niż zaleca producent - to mit.
Tak. Akumulator będzie niedoładowany.
Ecodriving Moda na bycie „eko” zawędrowała już do właścicieli aut. Szerzy się zwyczaj ekologicznej jazdy, który polega na niczym innym, jak oszczędności paliwa oraz mniejszej emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Powstało nawet kilka technik jazdy, które pomagają w osiągnięciu tego celu. Jedną z nich jest dynamiczne przyspieszanie, by w krótkim czasie...
Witam :D Chcę zakupić nowy akumulator ale niestety na starym nie mam już oznaczeń jeżeli chodzi o "Ah" :( Jakiej pojemności muszę kupić akumulator do Seicento 900 tak żeby jak najlepszy pod standardowy alternator i żeby nie było sytuacji że jest ciągle niedoładowany :?:
Ale może nastąpić niedoładowanie akumulatora, co może być potem związane z jego uszkodzeniem. Dlaczego ma być niedoładowany? Niedoładowany byłby tylko w jednym przypadku - gdyby prąd ładowania byłby tego samego rzędu co prąd samorozładowania. Wszystkie inne przypadki reguluje odpowiednio dłuższy czas ładowania. To tak jakbyś włożył za duży pojemnościowo...
Toyota COROLA e12 benzyna 130KM , prawie nie jeżdżona od 2006 na liczniku 12 000km Jedyny problem od zawsze to niedoładowany accu bo krótkie przebiegi W związku z tym zapobiegawczo wymieniony 3 lata temu alternator accu 63Ahg i rozrusznik z powodu awarii łozyska jednokierunkowego. Do tej pory wszystko OK . wczoraj po przejechaniu ok 150km, z postojem...
Jak obliczać pojemność akumulatora? Pierwszym krokiem, od którego trzeba zacząć, jest przeprowadzenie bilansu energetycznego. Bilans energetyczny służy do określenia, jaką ilość energii zużywa dane urządzenie podczas pracy oraz jaka jej ilość musi wrócić do akumulatora, żeby się nie rozładował. W obliczeniach musimy uwzględnić wszystkie urządzenia,...
Spoczynkowy niepodlaczony 12,6 ale nie jest to miarodajne Robilem też test opornicą, ale jak niedoładowany akumulator to od razu dochodzi na żółte pole ( akumulator słaby) a po naładowaniu akumulatora bardzo niewiele brakuje do żółtego pola opornicy ( opornica ma pola zielony - ok, żółty - słaby, czerwony - wadliwy). Dla porównania sprawdzałem też...
12,4 to niedoładowany akumulator , sprawdz pojedynczo akumulatory, jałowo i pod obciążeniem rozrusznikiem.
Między tymi 10cioma odpaleniami jazda? Czyli ewidentnie niedoładowany akumulator.
brać akumulator z najwyższym napięciem na zaciskach! 12,7 V będzie świeży, 12,5 V może być. Nie brać akumulatora który na półce w markecie ma napięcie 12,1 V i mniej ! Jest to dowód na to ze stoi on zdecydowanie za długo i nie był doładowany, ryzyko zasiarczenia duże. Akumulator był długo niedoładowany i miał np. 12,0 V a dzień przed twoją wizytą w...
Naprostsza rzecz była przyczyną. Niedoładowany aku
Sąsiadowi cela padła dwa tygodnie po zakupie nowego akumulatora. Jak pech to pech. Może zimą miałeś niedoładowany akumulator i cele przemarzły. Paść mogą nawet kilka miesięcy po zimie. Obejrzyj dokładnie akumulator, jeżeli to jedna ze skrajnych cel to bok powinien być lekko spuchnięty.
miałeś chociaż przykręcony ten akumulator ? jak latał luźno to nie dziwota że padł. Jakby opad masy czynnej nastąpił z powodu wstrząsów, czyli nieprawidłowego zamocowania, to byłoby to opisane w protokole reklamacyjnym. Producenci potrafią rozróżnić czy przyczyną były siły mechaniczne, czyli wstrząsy, czy nieprawidłowe zmiany elektrochemiczne. Zastanawia...
Cześć Panowie .Mam takie pytanko ?odnośnie akumulatora marki hart. Jest on licencjonowany niby przez Warte. Dokładnie o co mi chodzi, napiecie pokazywane na akumulatorze to 11,8, ktoś powie mi niedoładowany ,żeby sprawdzic ładowanie, alternator .Jest 14,5 wychodzi na to że jak auto chodzi chwilę potem akumulator trzyma 12,2,12,3 ale na przykład rano...
witam aby doładować akumulator po rozruchu przyjęte jest pokonanie 20 do 30 km i to bez dodatkowych obciążeń typu światła i inne odbiorniki, wiecznie niedoładowany akumulator będzie się zasiarczał a akumulator o zwiększonej pojemności też nie będzie doładowany bo regulator lub alternator nie wydoli
Ok, tak zrobię jutro. Przeglądałem różne wypowiedzi, może niedoładowany akumulator - 12,38V. Ponoć to też może mieć wpływ. Obecnie go ładuję. Myślę, że to możliwe bo nie działa też system który gasi silnik na światłach. Dodano po 18 To akumulator. Po naładowaniu i przejechaniu kilku kilometrów, wszystko działa. Zamykam temat. :D
Czyli układ miałby wyglądać tak? https://obrazki.elektroda.pl/5219759100_... Schemat poglądowy z netu ale z wrysowaną diodą pod regulator Jestem tym zdecydowanie zainteresowany, bo mam dość wyjmowania i podładowywania. Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L...
spalisz może litr więcej na miesiąc Albo i mniej. Niedoładowany akumulator ciągnie z alternatora więcej niż powinien. Prąd się marnuje bo idzie w ciepło, a mały silnik mocno odczuje większe obciążenie alternatora.
Zgadzam się z kolegą GIMAK, końcowe napięcie ładowania powinno osiągnąć 16,2V a prąd do 0,5A przez kilka godzin. W innym przypadku nie nastąpi wysycenie elektrolitu i akumulator będzie niedoładowany co spowoduje zasiarczenie. Ładowanie do napięcia 14.4V nie spowoduje naładowanie akumulatora tylko uspokojenie naszego sumienia że mamy (naładowany akumulator).
Może wyjaśnimy przy okazji mit , że akumulator powiedzmy 60Ah będzie niedoładowany jeśli producent założył 45Ah .Oczywiście alternator .Pozdrawiam
Gazowanie ma być delikatne, a jego intensywność zależy od przeplywajacego prądu. Dzięki takiemu ładowaniu, wymieszasz elektrolit i osdiarczysz częściowo płyty. Szczególnie wskazane jest przeprowadzić takie ładowanie przed zimą, bo to właśnie w okresie letnim niedoładowany akumulator najbardziej się zasiarcza.
A.Gieronimo chyba miałeś trochę lub więcej racji. Wyciągnąłem akumulator i "lampka" była czarna co oznaczało niedoładowany akumulator. Podłączyłem go na 4h bo na tyle mi czasu starczyło i faktycznie świszczenie jakby ucichło. Zacząłem słyszeć inne dżwięki z silnika , cykanie etc. więc raczej to będzie tędy droga. miro.nasz Dzięki za opinię. Pasek leży...
ale jak nastąpi "zakłócenie" skok napięcia wyżej np 16V, od razu stanie się bardzo niedoładowany i pobierze spory prąd, minimalizując wzrost napięcia. Bardzo nietechniczne określenie "stanie się niedoładowany". Po prostu zachowa się jak kondensator (o bardzo dużej pojemności i niskim ESR) naładowany do np. 14V i potraktowany impulsem o napięciu szczytowym...
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
Jedź do elektryka niech sprawdzi alternator bo niedoładowany akumulator zasiarczy się i zimą nie uruchomisz samochodu.
Proponuję dokładnie doładować akumulator.
Tak, może, o ile faktycznie to jest problemem (to jest tylko możliwość, jedna z wielu). Zużyty lub sprawny, ale niedoładowany akumulator obciąża alternator. Ten z kolei obciąża mechanicznie silnik tym bardziej, im więcej prądu ciągnął z niego odbiorniki, czyli osprzęt samochodu (standardowo) + niedoładowana bateria (ponadstandardowo :-) ). Mój ma M43...
Wydaje się nie mieć nic wspólnego. Miałem tez kiedyś poldka 1.6 z wtryskiem i gazem i żeby go odpalić musiał idealnie kręcić rozrusznikiem. Wystarczyło że troszkę był rozładowany akumulator i można było kręcić a i tak nie odpalił. A rozrusznik można powiedzieć że jeszcze kręcił dobrze. Wystarczyło podładować prostownikiem akumulator nawet z pięć minut...
Czy prawdą jest, że jak za duży akumulator włożę do samochodu przez co będzie niedoładowany to ulega szybszemu zasiarczeniu? To są bzdury. Ja w maluchu z prądnicą, nie alternatorem, zamiast akumulatora 34 Ah (taki był założony fabrycznie) wstawiłem akumulator 61 Ah (bo taki udało mi się dostać) i prądnica wyrabiała z jego naładowaniem. Profilaktycznie...
Koniecznie doładuj akumulator. Taki system ładowania ma tylko podtrzymywać akumulator a nie go ładować.
silnik niedoładowany akumulator padnięty akumulator akumulator kymco akumulator
arduino zliczanie impulsów diody sprzedam dozymetr whirlpool uszkodzić rezystor
maverick schemat zrobić rower elektryczny
Schemat napięć wiązki silnika Land Rover Discovery 3 2009 2.7 TDV6 Wymiana procesora i5-8500 na inżynieryjny w Dell 5060