Napięcie na zasilaniu kompresora jest zawsze w granicy 200V +-3v nawet jak kompresor osiągnie ciśnienie i się wyłączy , słychać CHYBA wtedy taki syk krótki (nie mam teraz pewności czy na wszystkich). Zaraz za transformatorem przed szczotkami też jest 200v , transformator JETS ZASILNY MIĘDZY FAZOWO 400V . Spada napięcie spada moc ale nigdy amper się...
Przy dużym mrozie w tych silnikach zamarza wilgoć w odmie oraz w kanałach odprowadzających olej z głowicy do skrzyni korbowej. Skutkuje to tym, ze pompa po odpaleniu wypompowuje cały olej z miski do głowicy i wywala nadmiar za silnik. Przyczyną jest eksploatacja na krótkich trasach, niedogrzanie silnika i wydzielania się pary wodnej która po prostu...
sprawdzałes węże i sa ciepłe :) -to masz odpowiedz ze uszkodzony termostat bo po osiagniecie własciwej temperatury powinny byc gorące (przynajmniej chłodnica) prawidłowa temperatura KAŻDEGO silnika spalinowego to 85-95'C... to nie Żuk ze ma miec 70'C :) ad.1 moze byc uszkodzony czujnik -ale dlaczego takie spalanie na trasie ??? ad.2 moze byc zapowietrzony...
A czy dzieje się coś? W sensie że spada też moc ogrzewania albo wyraźnie widać niedogrzanie silnika bo Ci spalanie znacząco wzrosło? Pytam bo, bez urazy, Twoje pytanie jest świetną odpowiedzią - odpowiedzią dlaczego od kilkunastu lat zdecydowana większość producentów aut (jeśli w ogóle umieszcza wskaźnik temp na zegarach) programuje go tak by pokazywał...
Witam, Autko to Ford Sierra 1.6i z silnikiem CVH o mocy 59kW lub 80 kucyków. Rocznik produkcji 1990, sedanik. Mam następujące problemy na ten moment: - TPS (Throttle Position Sensor) lub Potencjometr Wychylenia Przepustnicy i jego powiązanie z wolno spadającymi obrotami - auto nie nagrzewa się do temperatury roboczej podczas jazdy - ciśnienie w układzie...
Ale dlaczego nie uzyjesz oryginalnej czesci? Czy ten silnik ma znane problemy z wada fabryczna?
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Awaria termostatu zazwyczaj powoduje niedogrzanie silnika (nie osiąga temperatury roboczej albo robi to bardzo długo). Ilość płynu chłodniczego utrzymuje się na stałym poziomie?
Oczywiście że niedogrzanie silnika ma tu też wpływ i to znaczny. Zrobiłeś taką naprawę jaką zrobiłeś, czyli same pierścienie. Dodatkowo niska temperatura, olej rozrzedzony paliwem i zamiast go przybywać, będzie wręcz odwrotnie. Doprowadź układ chłodzenie do porządku a później módl się, żeby sama wymiana pierścieni to był trafny wybór. Powodzenia.
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Wydaje mi się że też przez to niedogrzanie więcej pali..... Jeśli silnik faktycznie jest mocno niedogrzany, to rzeczywiście pali więcej - to normalne zjawisko. Typowym objawem niedogrzanego silnika (także w innych samochodach) jest osad przypominający "majonez" odkładający się na wewnętrznej powierzchni korka oleju.
Witam, czy uszkodzony termostat tak jak w moim przypadku nie dobija do 90c-wskazów zatrzymuję się prawie 2 kreski przed 90, czy takie niedogrzanie silnika może powodować przeładowanie i w tym przypadku przejście w tryb awaryjny?
W starszych autach to norma że będzie woda o tej porze roku i to nie tylko z podtlenku lpg lecz też na samej ropie czy benzie, równie skutkiem tego jest niedogrzanie silnika czyli nie osiągniecie prawidłowej temperatury jego pracy przez małe trasy albo takie paliwo.
Witam wszystkich zainteresowanych przypadkiem jaki mnie spotkał. Otóż w moim samochodzie jakim jest VW Golf MK2 z 89 roku z silnikiem 1.6 benz. Kolego mylisz pojęcia, ten silnik bardzo długo się nagrzewa a nie ma niedogrzanego silnika. WIem wszystko o tym. Bo jak się nagrzeje gdzieś po 7 km to ładnie trzyma temperaturę. Dzieje się tak z powodów konstrukcyjnych...
Ciągnikami prostowało się druty na budowie jak i wyrywało drzewa. Sprzęgło łupkowe to słaby punkt ciągnika jeśli Sasza w fabryce nie przyłożył się przy montażu. A więc stan silnika to jakość oleju. Pisząc że operator mógł się przyczynić do skrócenia żywotności silnika, chodziło mi o system pracy. Prace krótkie, niedogrzanie silnika, zostawianie silnika...
Czyli, moim zdaniem Ty nie możesz narzekać na niedogrzanie silnika. Wszystko jest ok i nie powinieneś sobie tym głowy zawracać. Silnik jest dogrzany i ma czas na odparowanie wody*... Możesz spokojnie jeździć, bacząc na punktualną wymianę oleju...
Motodoktora nie lej. Zrób płukanie silnika i nalej świeżego oleju. Ciężko doradzać. Objawy na zdalną pomoc są za poważne. Tak naprawdę podejżewałem niedogrzanie silnika, wręcz jazdę bez termostatu. "Zimna komora spalania nie pozwala się jej oczyścić". Ale teraz jak chcesz lać wynalazki typu moto doktor to sory, ale ... Takie specyfiki pomagają w silnikach...
Heh, ale tu chyba problemem jeśli już jest niedogrzanie silnika.
Witam Kolego uwaga na przyszłość jak potrzebujesz pomocy to na początku napisz jakiego samochodu to dotyczy. Zasada zabudowy termostatu jest taka, że zawsze się go tak montuje aby zbiorniczek z płynem, który powoduje pod wpływem temperatury otwarcie grzybka znajdował się od strony bloku silnika a ten zbiorniczek znajduje się wewnątrz sprężyny.Czyli...
Sam nie wiem skąd. Auto kupione w maju i nie sprawdzałem tego przewodu i odmy, sam sprzedający mówił, że ją wymieniał, ale po tym jaki ten wąż od niej jest to raczej dawno nikt tam nie grzebał, wiadomo jak jest, więc zapewne od dawna już tam się zbierała. Autem też są robione głównie krótkie trasy, ale dziwne bo w lato przecież nie powinno tak boleć...
Ja bym zaczął od porządnego sprawdzenia sond lambda, poobserwowania ich pracy podczas jazdy, oraz związanych z nimi korekty długoterminowych. Niestety ale Chevrolety nie lubią zamienników czujników i sondy lambda trzeba szukać oryginalnych, bądź wysokiej jakości, bo wszelkie uniwersalne, w szczególności Delphi, na nic się nie zdadzą. Ja u siebie też...
Powodem powstawania takiej mazi jak opisujesz to w pierwszej kolejności jast niedogrzanie silnika(4kilometry przy takiej temp.otoczenia,nie są w stanie nagrzać silnika do odp.temp)Druga sprawa olej,ale jak już wcześniej było napisane jest chyba wporządku!Jeśli byłaby uszkodzona uszczelka to najpierw płyn chłodniczy przedostawałby się do oleju,bo jak...
Witam wszystkich, dzisiaj rano po odpaleniu po dłuższej trasie pojawił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego, dolałem. Szukam na szybko przyczyny dlaczego tak się stało. Auto nie dymi na biało, niebiesko czy na inny przedziwny kolor podczas jazdy, tylko po odpaleniu widac biały dymek i czuc niepokojący zapach. Olej ma kolor czarny. Przy...
witam,ten sam problem miałem z sharanem96r ,mój sposób na niedogrzanie silnika był taki zablokowałem węże które lecą do podgrzewacza ,oraz wymieniłem termostat no i wskazóweczka na 90stopni po 4km i ani drgnie.
wtrącę tylko że temp. 50 - 60 stopni C nie jest absolutnie temp. prawidłową niedogrzanie silnika powoduje jego degradację , na LPG silniki czasem nie mogą osiągnąć prawidłowej temp . pracy i jednym z prostych i tanich sposobów jest przysłonienie chłodnicy jednak przy lepszej pogodzie musisz uważać , "gotowanie " kończy się tragicznie.
1. Być może masz niesprawny czujnik prędkości lub niekontaktujące połączenia przy nim. Dojście od spodu auta, bez kanału mało wygodne. 2. Niedogrzanie silnika przy wymienionym termostacie ? - a webasto pracuje prawidłowo ? Edit: A racja w tym roczniku nie ma - sorry.
Jeżdże przeważnie po miescie wiec duza szansa na niedogrzanie silnika mimo że man w 3/4 zaslonieta chlodnice. Akumulator jest nowy a pompka tez raczej bez zarzutu pracuje.
A mianowicie przy wyprzedzaniu gdy obroty znacznie wzrastaja zapala sie "sprężynka" i auto traci moc . Co zrobic żeby rozwiązać ten problem ? Masz typowe objawy wypracowania układu wtryskowego (Delphi), które powodują wchodzenie silnika w tryb awaryjny. Prawidłowo postępując powinieneś - tak jak kolega janek1815 napisał - wpierw podłączyć auto pod...
Za błędne wskazania odpowiada czujnik lub padające zegary, za niedogrzanie lub przegrzanie silnika odpowiada termostat. Wymień czujnik na oryginał i będziesz wiedział czy masz właściwą temp. silnika.
Zakrywanie chłodnicy ma sens jak masz -20 i to nie całej . Przy takich mrozach jakie występują obecnie a raczej ich brak mały obieg spokojnie ogarnie nagrzanie silnika, podkreślam tylko nagrzanie bo duży obieg później częściowo też funkcjonuje. A jak wskazówka ma problem żeby dojść do poziomu roboczego to pierw sprawdź drożność nagrzewnicy i wydolność...
świece w tym dieslu służą tylko i wyłącznie do wspomagania pracy zimnego silnika ,równej pracy itd. do ok 50 stopni , biały dym to może być niedogrzanie silnika albo zły kąt zapłonu, który jest regulowany elektronicznie, może być to czujnik temperatury, regulator kąta( tak jak jakiś kolega wspomniał bardzo trafnie), a może termostat. Podstawą do dyskusji...
samochód jak wyżej problem polega na tym że po wlączeniu klimatronika nawet w tryb nawiewu gorącego ( HI ) powietrza dla pasażera czy kierowcy wlącza się klimatyzacja a więc kompresor oraz obydwa wentylatory na chlodnicy - co wg mnie jest nieprawidlowe ponieważ powoduje to niedogrzanie silnika oraz słabe ogrzewanie w samochodzie - po odłączeniu wtyczki...
Mój kumpel w Oplu Astrze miał podobny problem. Ledwo go do 100km rozpędzał. Jak się okazało to miał uszkodzony termostat na chłodnicy co powodowało niedogrzanie silnika i spadek mocy i o wiele większe zużycie paliwa. A co najlepsze to był u 3 mechaników i nie wiedzieli co jest, dopiero 4 zwrócił uwagę na temperaturę pracy silnika. Jeżeli u Ciebie jest...
Po co to gdybanie, wystarczy zdiagnozować obydwa czujniki tj. G62 i G2 zarówno na zupełnie zimnym jak i na "rozgrzanym" silniku i sprawdzić czy wartości z tych czujników są ze sobą zbieżne (sprawdzenie to dokonuje się np. za pomocą programu VAG-COM do diagnostyki) - wskazanie z G62 w 01 Engine, 08 wartości mierzone, grupa 007, pole 4 od lewej; wskazanie...
Na początku układu wydechowego masz żeliwny kolektor wydechowy osłonięty blachą, i jak spojrzysz pod maskę to z prawej strony tego kolektora jest wkręcona sonda i od niej odchodzi pojedynczy kabelek u mnie fioletowy. Sprawdź czy po dodaniu gazu (energicznym) nie kopci z wydechu na czarno, jeśli tak to prawie pewne, że to sonda. Nie wiem dokładnie kiedy...
Najlepiej byś ten termostat jednak wymienił .Korek wskazuje na niedogrzany silnik .Jeżli silnik pracuje równo ,to daj sobie spokój z głowicą .Szerokiej drogi.
Szefowi szkoda On na Twoje wygody i tyle,Nie ma żadnego odwróconego obiegu.Ja w dafach też mam mokre i zalecam wręcz dogrzać silnik(głowice),właśnie ogrzewaniem nim wskazówka temperatury nie pokaże.
odnośnie wskaźników w oplach osobiście mam do nich dużą rezerwę ponieważ wskazują co chcą i bywa że w dwóch takich samych autach pokazują co innego metoda sprawdzenia: nagrzewasz silnik aż wentylator się włączy i wtedy na wskaźniku powinno być blisko 100st Jeśli nie jest to albo nie robisz nic i przyjmujesz do wiad że wkaźnik nie powinien się podnieść...
majonez na korku to objaw jazdy na krótkich dystansach z niedogrzanym silnikiem - normalna sprawa.
Witam. Mam ten sam problem co kolega skaczące obroty silnika na biegu jałowym,gdy podpinam pod kompa to wyskakuje błąd niedogrzanie sondy lambda,co mam zrobić wymienić na nowa?
> czy wentylator na chlodnicy powinnienchodzic caly czas nawet po odpaleniu zimnego silnika?? Nie, sterownik widać nie ma sygnału z któregoś z czujników silnika i wprowadził silnik w pracę awaryjną (dla bezpieczeństwa żeby się nie przegrzał załączony został wentylator, niedogrzanie jest bezpieczniejsze) >Grzdzie miesci się glowny sterownik silnika oraz...
W mieście do spokojnej jazdy każdy silnik bedzie wystarczający, najlepsze bedą mniejsze silniki bo szybciej łapia temperaturę, na dogrzanym silniku jest lepiej jeździć na krótkich odcinkach, w przeciwnym wypadku musisz częściej zmieniac olej silnikowy itp.
Kolego to że da się jeździć bez termostatu to wszyscy wiemy, ale jak wyjmiesz termostat nie wstawiając nic w zamian osłabiasz cyrkulację płynu przez chłodnicę ,termostat w c330 działa w ten sposób że otwierając się przymyka obieg przez silnik a otwiera dłuższy na chłodnicę, jeśli go niema to płyn wędruje z powrotem najkrótszą drogą czyli do bloku a...
Bezpośrednio nie ma to wpływu na powstanie błędu ale długotrwała jazda niedogrzanym silniku już może mieć wpływ na zaistnienie błędu. Najważniejsze jaki to jest błąd - należy go odczytać.
Ma to swoje plusy, między innymi, mniejsza temperatura załączenia wentylatora, czyli płyn zacznie być już wcześniej chłodzony Nie nazwałbym tego plusem. Niedogrzany silnik sprawuje się gorzej i zmniejsza mu się żywotność.
A wiec. Z tego co mi wiadomo nie jest to ogrzewanie postojowe tylko dogrzewacz , ktory ma za zadanie dogrzanie silnika podczas temperatur ujemnych. Dlatego brak sterownika. Jest to urzadzenie seryjnie montowane w T4
Zgadzam sie z tym ze termostat moze puszczac,ale przed mrozami ,gdy temp.utrzymywala sie na drugiej kresce czyli cos w granicach 50-60 stopni wymienilem duzy termostat,gdyz nie wiedzialem,ze to auto ma jeszcze drugi maly termostat chlodzenia oleju i nic nie pomoglo.Wymienilem maly termostat i jak reka odjal temp.88 stopni stala.Zrobilo sie zimno i zaczely...
Tak jak Robo napisał (i nie tylko), jest tylko i wyłącznie jeden, jedyny powód nie dogrzania silnika (oczywiście, jeśli czujki sprawne - tyczy się każdego silnika, poza Galaxy i Sharan-em), to: Musi przeciekać płyn do dużego obiegu
Dziekuje za odpowiedz. Da się to wymienić samodzielnie (bez spuszczania płynu pewnie ciężko...)? Z jednej strony koledzy z fordpolska piszą że "ten typ tak ma", ale z drugiej zimny silnik więcej pali no i w środku trzeba siedzieć w futrze :) Ceny zaczynają sie od sto pare, do niecałych 300 za oryginał, więc może warto spróbować. Pozdrawiam.
Witam! Jeżeli to jest Audi A4 to z pewnością jest tam wiskoza (wentylator ze sprzęgłem reagującym na temperaturę powietrza przechodzącego przez chłodnicę). Gdy temp. podnisie się powyżej zadanej cyfry to powinno nastąpić trwałe zasprzęglenie wentylatora. Trudne jest jednoznaczne zdiagnozowanie tego elementu ale można spóbować. W silniku nienagrzanym...
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Bo na przykład mają uszkodzony układ chłodzenia i tego syfa pudrują nakładką. Kiedyś się karton na chłodnicę wkładało Niekoniecznie. Niektóre pojazdy np. autobusy Jelcz miały regulowaną z kabiny żaluzję, aby można było szybciej dogrzać silnik, zwłaszcza przy dużych mrozach.
Doskonale zrozumiałem Twoją intencję zresztą to ze schematu odręcznego widać blokadę termowyłącznika. Jak wentylator uruchomisz za wcześnie będzie niedogrzany silnik a to ma wpływ na zużycie paliwa.Jak go zewrzesz i znacznie podniesie się temperatura może dojść do zniszczenia termowyłącznika poprzez nieodwracalne przegięcie styków
Ja na twoim miejscu wymienił bym filtr powierza i odczekał aż temp. otoczenia wzrośnie bo diesel długo i ciężko się rozgrzewa a niedogrzany silnik spala więcej, a objawem tego są nadmierne spaliny
Witam. Termostat nie ma bezpośredniego związku z ogrzewaniem w aucie, to znaczy nagrzewnica "chodzi" zrówno na małym jak i na dużym obiegu. Oczywiście przy niższej temperaturze płynu ogrzewanie jest mniej wydajne ale w Passacie jest tak dobre ogrzewanie że nawet przy niedogrzanym silniku z nadmuchu wieje gorące powietrze.
rzeczywiście silnik jest cały czas zimny ale myślałem ze to termostat, chciałem go wymienić dopiero na wiosnę bo zimno jest, a nie mam ogrzewania w garażu Aż tak bardzo nie lubisz tego auta że chcesz je "zajeździć", niedogrzany silnik kilkukrotnie szybciej się zużywa.
Nie wydaje mi się żeby była to uszczelka pod głowicą. Zazwyczaj jak jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to nie ma szans na utrzymanie płynu chłodniczego w układzie. Kwestia rozgrzania silnika i cały płyn wylatuje. Oczywiście można to sprawdzić za pomocą testu na CO2 w układzie. Koszt okolo 15 zł. Majonez pod korkiem to niedogrzany silnik, krótkie...
W carnivalu dogrzewanie włącza się jednak przyciskiem. Tym samym który przełącza obieg powietrza tylnej dmuchawy z klimy na nagrzewnicę. Widzę owik, nie za bardzo wiesz o czym mówisz. Sio do początkujących!
Te silniki tak mają nie ma problemu
Termostatu szukaj między blokiem silnika, a górą chłodnicy. Prawdopodobnie zaciął się po otwarciu. Nie jest do naprawy ; trzeba wymienić na nowy. Najpewniej zaciął się w 3/4 zakresu - czyli jest prawie całkowicie otwarty. Masz niedogrzany silnik, będzie więcej palił i szybciej się zużyje. Prawidłowa temperatura ( po 10-15 min. pracy ) to 75 - 85°C....
Często w tych autach, podczas poruszania się z niedogrzanym silnikiem zwłaszcza po mieście, gromadzi się woda w misie olejowej, i przy dużych mrozach, potrafi zamarznąć, skutecznie ograniczając dostęp oleju do smoka pompy, co za tym idzie silnik nie ma smarowania. Pomiar ciśnienia oleju, bez tego nie ruszymy. Czerwona kontrolka to brak ciśnienia oleju,...
Szczerze mówiąc nie jest to dużo ani mało. Pamiętaj że mamy zimę i jeżeli jest to jazda po mieście z niedogrzanym silnikiem to nie ma co się spodziewać niskiego zużycia paliwa . Moja propozycja to zatankuj go do pełna przejedź się na trasie i wtedy sprawdź spalanie. Wymiana na oślep elementów nic nie pomoże.
miałem taki przypadek,w samochodżie wszystko było OK. Okazało się że klijent pokonuje dziennie około 6 km jadąc do pracy - 3km wjedną strone, przerwa 8 gdź. i 3 km zpowrotem. Samochód spalał około 12 L na 100 [latem] Przy takim urzytkowaniu jest to normalne[niedogrzany silnik,dłuzszy czas wtrysku itp] Może u ciebie jest podobnie
Diagnostyka, to nie tępe i bezmyślne sczytanie błędów DTC, tylko podgląd parametrów życiowych silnika - tego to ECM widzi i porównanie z tym co wzorcowo powinien widzieć - temperatura silnika, czas wtrysku, KWZ, wskazania MAP-a, zakres pracy sondy. Skąd pomysł o jakimś "lewym" powietrzu ? Ponadto, jeśli auto robi 5 kilometrowe trasy, to nie ma się czemu...
Może być zbyt bogata mieszanka tak jak kolega wyżej napisał ale to wtedy jest problem z czujnikami co wykaże komputer pewnie. Można wykręcić świece i zobaczyć jaki ma kolor jak czarny to mieszanka jest za bogata, jak szary to uboga. Prawidlowy kolor to beżowy, jasny brązowy. Silnik prawidłowo pracuje po rozgrzaniu, nie szarpie, równo pracuje? Ma prawidłowe...
A co z ogrzewaniem dodatkowym tzw. dogrzewaczem ? Jaki był pierwszy kraj rejestracji ?
Witam po pierwsze płyn chłodniczy ma takie właściwości iż kurczy się na zimnie i rozszerza w cieple, po drugie ten tzw. serek na korku oleju to opary z oleju zmieszane z parą wodną z powietrza lub paliwa. Powstawanie tej emulsji spowodowane jest nie dogrzaniem silnika (krótkie przebiegi dzienne). Dłuższe przebiegi powinny zlikwidować powstawanie emulsji....
Kwok - wcześniej piszesz że służy do odpowietrzania, potem że go zaślepiasz. Ten otworek pełni bardzo ważną funkcję.
Niedogrzanie silnika, zabity filrt powietrza.
robi ci się mieszanka wody z olejem zrzuć głowicę i wymień uszczelkę sprawdź uszczelniacze na zaworach pozdrawiam Nie zawsze tak jest jak piszesz,jeśli gość robi krótkie odcinki na niedogrzanym silniku to właśnie na korku zbiera się kondensat a ludzie myślą ze to uszczelka,ważne jest to jaką trzyma temperaturę silnik i z reguły jest to objaw niedogrzanego...
mam sharana 98r tdi .. nie moge dogrzac silnika ,mysle ze to bedzie wina dogrzewacza. Wyslales mi super fotke ,dzieki jutro musze tam zagladnac jescze raz .
przyczyną niedogrzania silnika bywa uszkodzony korek ciśnieniowy chłodnicy piszę ciśnieniowy bo występuje on również zależnie od marek na zbiorniku wyrównawczym a nie wiem co ma ford
I tu masz problem. Silnik nie dogrzany i dlatego trochę spalanie podniesione.
Może ktoś z Was miał podobny problem. Miałem wiele, ale zawsze podpinałem clipa, Ty też to uczyń.
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Silnik nie dogrzany bo możliwe, że termostat otwarty. Sprawdź czy chłodnica ciepła po chwili od zapalenia silnika.
Dobrze odpowietrzony układ?
Sprawdziłeś prywatną wiadomość? Jeżeli Zegar jest Eberspacher'a to na pewno jest to ogrzewanie! Po kwietniu 2000r montują to ogrzewanie! Chociaż w mojej Toyocie zegar jest Webasto, a ogrzewanie jest D5WZ i nie narzekam- działa- bo zegary są kompatybilne :D Dodano po 14 A zrobiono tak z myślą o Tirach- jak padnie ogrzewanie wkłada co ma pod ręką i ma...
Nie dogrzany silnik. Normalne zjawisko. Nie przejmuj się.
Silnik nie dogrzany zdejmij korek wlewu oleju jest śmietanka?
Wisko na wolnych obrotach utrzymam butem, noi słychac jak się wlancza, tak ze raczej ok, martwi mnie ze ten motor niedogrzany, nie powinno tak chyba byc, więcej pali, Reno-Max podpowiada zeby nagrzewnice wymienic, tez o tym myslalem, wtedy może rozwiąze problem z ogrzewaniem, ale nagrzewnica raczej nie ma nic wsólnego, ze na wskazniku temperatury tylko...
Co wy dajecie takie dziwne rady w ciemno, nie wiadomo jaki silnik!!!!!!!!! A poza tym to w takich autach to się zaczyna od Vaga a potem dopiero naprawa!!!!!!!!!!!!!!!:idea:
mysle ze przy tym modelu wystarczy przykryc czesc chlodnicy tekturka , mialem podobnie w fiescie , przy jezdzie ok 100 brakowalo mi cieplego powietrza na wnetrze pozdrowka
Po przejechaniu 4tyś km płynu chłodniczego może ubyło pól cm albo i nie więc uszczelka ?>
Napisałeś: "sprawdziłem węże górny gorący dolny zimny" ale od czego. Jeżeli od nagrzewnicy to niedobrze powinno być: górny gorący dolny ciepły. Moim zdaniem nie ma przepływu czynnika chłodzącego przez nagrzewnię powietrza bo jest zakamieniona lub niesprawna jest pompa kładu chłodzenia ( np. oberwany wirnik). I jeszcze jedno jeżeli załącza się wentylator...
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
(najczęściej osiąga tak z 60 st. i dalej już nic) To znak ,że termostat się otwiera za wcześnie, powinien się otwierać się 100°C, a zamykać przy 80 °C, tak mi się wydaje. Czy jesteś pewny ,że ten termostat jest ? Bo jeśli go nie ma to ta żaluzja w zimie niewiele ci da. Żaluzję zakładaj tylko wtedy gdy termostat jest OK. Jeśli silnik jest niedogrzany...
Już masz ciut mała dawkę bo na jałowym masz 0.6L/h na niedogrzanym silniku, oczywiście możesz zmniejszyć dawkę ale ucieknie trochę mocy. Szukasz usterki tam gdzie jej nie ma.
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi To wróci po kilku kilkudziesięciu tysiącach i to już będzie KONIEC. No ale tuleje, pierścienie i zrobienie głowicy nie jest końcem świata. Panewki to parę groszy, chyba, że jeszcze wał..Jak wał, to może wałek, jak wałek, to warto wymienić panewki wałka,...
Jeśli wyjmiesz termostat to silnik będzie niedogrzany. Możesz wyjąć na próbę. Jeśli będziesz zakładał nowy to żadne popierdółki tylko Wahler lub Vernet.
ok wielkie dzieki
Witam. Mam problem polegający na tym, że moja astra dużo pali benzyny, z obserwacji zauważylem ze wskazówka od temp. silnika wychodzi zaledwie za niebieskie pole i dochodzi do pierwszej kreski, sprawdzalem rowniez rurki dochodzace do chlodnicy i wszystkie są cieple a chyba ta dolna powinna byc zimna. Więc jak dla mnie padl mi termostat, ale czytając...
A nie powinien się silnik nagrzać i wtedy termostat się otworzyć??? Bo teraz jechałem do pracy komputer diagnostyczny cały czas pokazywał mi 75 do 80 stopni. To tak mnie się wydaje że niedogrzany silnik???
Z pękaniem tulei to faktycznie jakaś bajka. Ja mam w mtz-cie grzałke płynu założoną. Po 20 min głowica jest ciepła. Pierwsze zakręcenie silnikiem powoduje zaciągnięcie ciepłego powietrza które ogrzało się w kanałach dolotowych i pali w momecie momo że wolniej kręci z powodu gęstego oleju. Swieca też w tym pomaga. Tak że polecam jedno i drugie tym bardziej...
Kasujesz odłączając klemę. Ale na dłużej - bo minuta nie wystarczy. Później komputer wraca na "startowe" ustawienia i dopasowuje się do silnika (do dogrzania).
Źle uszczelniony lub wadliwy Uszczelniony jest napewno dobrze, wybrałem najszczelniejszą uszczelkę.
Termostat pewnie nieszczelny. I nie może dogrzać silnika.
Kopci na gazie? Czy spala olej wyrzucony do tłumika a w czasie jazdy podmuch go rozwiewa i nie widać.
Dobry post. Za kazdym razem musisz dogrzac nawet nie silnik ale CPF. Załaczas wszystkie odbiorniki i dajesz do pieca. Jak kat ma 400 st C dajesz regeneracje a ta dogrzewa kata do 700 st C.
powinno - silnik niedogrzany generuje troszkę mniej mocy albo inaczej - ma mniejszą sprawność i stąd różnica w spalaniu tak czy owak żeby wszystko chulało termostat i tak trzeba wymienić
niedogrzanie tonera wyciagarka silnika silnika dogrzewanie silnika silnika
analogowe webasto sortowanie bąbelkowe arkusze egzaminacyjne praktyczne
Zielony ekran w telewizorze - jak naprawić? Laptop się nagrzał i wyłączył - co robić?