Tylko pomiar sprężania. Dodano po 4 Muszę uniknąć sytuacji że po zdjęciu głowicy mechanik zacznie wymieniać To jedź do takiego co umie robić francje dobrze, ja np. umiem. PO co szklanki mienciać jak nie klepią??? No po co?
musisz wyjac plastykowa zaslepke wkretu regulacji skladu mieszanki, o kilka obrotow wykrec wkret regulacji silownika predkosci obr.biegu jalowego,potem sruba do regulacji wolnych obrotow krecisz zebys uzyskal od 850-900obr/min(czyli obroty ciut wieksze niz w maluchu-jak ustawiales malucha to cienkusa na sluch i tez utrafisz),nastepnie wkretem skladu...
Cos sie jednak stalo... O ile korekcja moze byc wynikiem np. przytkania wtrysku lub zwiekszonych przeciekow, o tyle dym wskazuje raczej na problem mechaniczny.
A nie zostało zamontowane do auta dodatkowe wyposażenie?
Volkswagen Tiguan nierówne obroty silnika na biegu jałowym błąd 01287:000
Witam, chyba już jest po temacie ale może jeszcze ktoś zajrzy, otóż chodzi mi o problem Piotra z łowicza, mam doładnie to samo w moim baleno 1.3, który kupiłem niedawno za nie wielkie pieniądze. Czy poradziłeś sobie z tym problemem? jak tak to czy możesz napisać w czym tkwi problem? Pozdrawiam
Witam, kupiłem niedawno Passata B5 2000r 1.8T z gazem, mam problem z nierównymi obrotami, skaczą dość bardzo, nawet czasem gaśnie. Oczywiście tylko na biegu jałowym, gdy auto stoi. Z tego, co widziałem, poprzedni właściciel wymieniał cewki wszystkie 4, sprawdzałem świece - też są dobre. Cewki są od Audi A4 B5 1.8T. Na gazie też występuje ten problem,...
Sprawdź ustawienie rozrządu i pompy. W załączniku masz instrukcje
Temat do zamknięcia. Po licznych poszukiwaniach w różnych serwisach w tym także ASO w Krakowie nikt nie mógł znaleźć skąd te obroty? ASO Porsche Kraków chciało pół auta wymienić, bo nie mieli czasu najwidoczniej na poszukanie przyczyny. Pojechałem do starego mechanika, który stawiał mi na nogi klimatyzację. Pan bardzo zainteresował się tematem i znalazł...
mogles zatankowac jakies kijowe paliwo!! albo nalezy wyczyscic silniczek "krokowy" jakos tak sie nazywa!:]
problem powraca samochód stał 2 dni pod chmurką i dziś jest niezłe kongo odpala albo nie odpala, obroty falują, po włączeniu zapłonu słychać chyba pompę paliwa - takie bzyczenie, cisza na kilkadziesiąt sekund i ponownie to samo sprawdzać wtryski czy pompę
Są dwie możliwości. 1. W rozpylaczu, elemencie zaznaczonym na miniaturce pierwszego filmiku, znajduje się zaworek zwrotny w postaci krążka z czarnej gumy lub przeźroczystego materiału wciśniętego w wylot rozpylacza. Nie jest on szczelny, dlatego przy zasysaniu primerem zaciąga lewe powietrze które jest widoczne w primerze i wężykach wylotowych z gaźnika....
uszczelka metalowo gumowa pod wtryskiem
Ostatnio zauwazyłem podczas pracy silnika że co jakiś czas pokazują się bąbelki powietrza w przewodach paliwowych. Czy może to być przyczyna nierównej pracy silnika i trzęsienia budą ??
Witam! należy wymienić regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Jest tam membrana, która peka po jakimś czasie jeżdzenia na gazie. Od tego regulatora idzie cienki wężyk do kolektora ssącego, jeśli po odłączeniu tego wężyka z regulatora leci bęzyna to napewno jest on do wymiany. Ja mam lantre 2.0 z 1998 roku i wlaśnie miałem taką usterkę. Pozdrawiam
95 rok, 3.0 diesel
Witam mam problem z wolnymi obrotami w tico. Kiedy silnik pracuje na biegu jałowym to "pierdzi w rure". Wymienione są świece, kopułka, palec, przewody WN, regulacja powietrzem w gaźniku nic nie daje, wszystkie węże od podciśnień są ok. Obroty się stabilizują po zatkaniu zaworka odprowadzającego opary spod osłony zaworów, ale wtedy opary oleju idą do...
Wiemy.
a silniczek wolnych obrotów( tz. krokowy) sprawdzany ?? Ciekawe czy taki posiada bo jak na razie to według mnie ma diesla z gazem:D
Dzięki, przynajmniej jedno mogę wykluczyć, jutro jadę na komputer może coś konkretnego wykaże, albo zelżeje mróz a punto samo się naprawi. :)
Spróbuj może na początek krokowca przeczyścić. Pozdrowienia
]Dla dwusuwów można było modyfikować zapłon dopiero powyżej 2000-2500 obr./min ze względu na nierównomierną pracę silnika. "Modyfikować" - mam rozumieć, że działał on poniżej tych 2000-2500 obr./min, tylko nie można było modyfikować krzywej? Modyfikować można, jak się chce, tylko układ nie działał, bo - powtarzam po raz kolejny - dwusuwy mają bardzo...
Witam. Pacjent: Peugeot 206+, 1.1 2009r. Objawy: nierówne obroty na biegu jałowym ale nie zawsze.
Jeżeli masz silniczek krokowy bosch to 2 styki bliżej silniczka (bardziej wypukłe ) są od silnika , a 2 dalsze od styków. Jak byś coś więcej chciał wiedzieć to pisz bo kilka już zregenerowałem i działają.
wymienilem swiece,przewody OK a ma nierowne obroty na biegu jalowym co dalej robic?
Nie auto nie ma klimy. Sam zapach tak jak by był z jakiegoś paska albo alternatora coś zalatuje...altek jest dobry trzyma napięcie, niby zajrzy mi do niego mechanik i wymieni co będzie potrzeba tyle że znowu mnie skasuje a diabli wie czy to faktycznie jest to :-/ Co do falowania tych obrotow to powiem jeszcze, ze roznie z nim bywa. Zawsze sie pokazuja...
Te silniki lubią gubić obroty biegu jałowego przy problemach z sondą lambda , może jest uszkodzona lub wypadł kabel z kostki sondy po prawej stronie u dołu w komorze silnika . Pozdrawiam
ja bym jednak stawiał na wtryski kolego
Miałem podobną sytuację nierówne obroty biegu jałowego, nierównomierne przyspieszanie, stałe napięcie pierwszej szerokopasmowej sondy lambda na poziomie 0,4 V - świadczy o jej niesprawności u mnie pomogła wymiana tej sondy lambda. Autor tematu miał taki problem że przeskoczył mu pasek rozrządu na jednym z wałków (lub został źle założony)
Oba elementy chronią gumę przed "rozejściem się na boki", sprawiając że guma jest dobrze ściśnięta i prawidłowo dolega do płaszczyzny gaźnika. Bez podkładki guma mogła się zdeformować i przez to zaciągać lewe powietrze. Można było to sprawdzić dowolnym rozpuszczalnikiem w sprayu psikniętym w okolice kolektora ssącego. Poza tym nierówne obroty biegu...
Witam. Co do podniesionych obrotów podczas "toczenia na luzie", to normalna rzecz. Zapobiega to zgaśnięciu silnika podczas np. hamowania [wspomaganie hamulców podciśnieniem]. Co do falowania obrotów, to 99% Elektrozawór Biegu Jałowego, potocznie zwany silnikiem krokowym. Wymienić, ewentualnie wyczyścić i powinno pomóc. Pozdrawiam. Miwhoo.
Witam problem falowaniem obrotów pojawił sie po wymianie sprzęgła na nowe (komplet) nie wiem czy to przypadek czy źle coś mi założyli. Auto podczas jazdy czasami wydaje mi sie mocniejsze a czasami mułowate. Po podłączeniu komputera wyskakują błędy 537 i 561. Obroty na biegu jałowym skaczą od 620 - 800 aż szarpie silnikiem proszę o pomoc w rozwiązaniu...
Masz opcoma albo Opelscannera ,żeby podejrzeć ilość kroków otwarcia silnika krokowego. Można by też zobaczyć na żądane obroty biegu jałowego.
Problem rozwiązany- ostatecznie wymiana przepływomierza oraz czyszczenie przepustnicy !
Test naftą będzie wykonany w warunkach zerowej różnicy ciśnień, skuteczność takiego testu będzie żadna, co najwyżej znajdziesz fizyczną dziurę. Podczas pracy masz różnice ciśnień pomiędzy komorami korbowymi i pomiędzy komorą korbową a atmosferą. Objawy trudniejszego rozruchu (potrzeba wyższych obrotów wału do rozruchu), konieczność pracy na ssaniu oraz...
Proszę o pomoc w lokalizacji czujnika temperatury w siniku pokazanym na dołączonej fotce. Jest to opel astra -1993r, silnk 1.4 SE. Szukam przyczyny nierównych obrotów biegu jałowego - nierytmiczne, przypadkowe szarpnięcia. Chodzi mi o czujnik współpracujący z regulatorem wolnych obrotów. Dodam, że komputer nie wyrzuca żadnych usterek z kodów błyskowych.
Czasami się psuje .U mnie zimny lut w module zapłonowym , co dziura to zapalała się kontrolka w-z i nierówne obroty biegu jałowego jak by pracował na dwóch cylindrach . Sprawdż rozrusznik , może w bedixe jakieś zwarcie . Chociaż zapalanie się tej kontrolki świadczy o usterce w elektronice. Sporo przyczyn i raczej musisz odwiedzić servis .
dopiero teraz pisze ale wczesniej nie miałem czasu. w tym czasie wymieniłem rozrusznik bo to on był przyczyną ciężkiego odpalania. Jak sie rozgrzał to wolno kręcił. Ale niestety nierówne obroty biegu jałowego pozostały. i jest jeszce taka niedogodnośc, że praktycznie nie można ruszyć bez dodawania gazu. auto odrazu się dusi i gaśnie. nie jestem pewien...
Witam. Mam taki problem, gdyż auto nie ma mocy. Nie działa chyba turbina i po rozgrzaniu silnika nierówne są obroty na biegu jałowym. Co może być za przyczyna?
WBART, znalazłeś może przyczynę nierównych obrotów? Też mam taki silnik i pojawiły się takie nierówne obroty na biegu jałowym (takie prychanie z rury wydechowej + trzęsie silinikiem jakby co któryś zapłon wypadł). Pojawiło się to po wymianie starych świec RFC58LZDP 50 tys. przebiegu) na NOWE RFC58LZP. Jak coś wiesz w temacie to daj znać. pozdrawiam
Witam, posiadam espace III 97r 2.0 8v z instalacją gazową, od pewnego czasu zauważyłem że silnik zaczyna słabnąć oraz ma nierówne obroty na biegu jałowym, podczas przyśpieszania tak jakby coś zaczynało przerywać, świece i kable zmienione ok miesiąca temu, co może być tego powodem???
Witam Po podpięciu do kompa wyskoczył błąd czujnika spalania stukowego (przerwa w obwodzie) Objawy w aucie to lekkie podszarpywanie w dolnym zakresie obrotów oraz podwyższone spalanie około 2-3 litry oraz nierówne obroty biegu jałowego odczuwalne jakby lekkie gubienie zapłonów Czy ten objaw może powodować czujnik spalania stukowego. Dodam że po wykasowaniu...
obroty biegu jałowego należy wyregulować
jak w temacie nierówne obroty na biegu jałowym w megane rok 98 1.6 benz. 8 zaworów , sprawdziłem cisnienie -14.5 na czrerech . świece nowe przewody podciśnieniowe wizualnie ok; na kompie w serw.-nic ręce rozkłada gdzie szukać?
Witam zakupiłem niedawno tą oto kosę Makity. Ale po pierwszym uruchomieniu okazało się, że silnik ma bardzo nierówne obroty biegu jałowego i strasznie "dzwoni" sprzęgło co powoduje obracanie się głowicy z żyłką. Mam pytanie jak samodzielnie wyregulować gaźnik? Instrukcja podaje " wkręć śrubę L i H w prawo do oporu a potem odkręć je o 1 obrót w lewo"...
http://obrazki.elektroda.pl/9502788700_1... Taki aparat mam u siebie, to chyba nie jest to o czym mówisz. Dziś sprawdzałem wszystkie kabelki masę itd. Przeczyściłem przepustnicę i sprawdzałem fajki. Iskra też jest dobra wręcz bardzo. Jakieś jeszcze propozycje?
Witam Wszystkich Mam problem z z samochodem Citroen Berlingo 2.0 HDi 90KM DW10DT układ wtrysku Siemens otóż samochód po odpaleniu ma nierówne obroty biegu jałowego , jeżeli podniosę obroty do np 3000 i powoli zejde na wolne jest ok silnik pracuje równo przez ok 5 min po czym stopniowo zaczyna falować aż w końcu zgaśnie. po podłączeniu testera ciśnienie...
Odpal autko, przejdź na gaz, pokręć delikatni śrubką i jeżeli bedą sie zmieniać obroty to znaczy ze od składu mieszanki biegu jałowego. Bez żadnego analizatora spalin to możesz jedynie tak wyregulować: aby znaleźć położenie przy których silnik ma najwyższe obroty na biegu jałowym. Jeżeli okaże sie że to regulacja mieszanki pracy to wykręć pare stopni,...
map sensor do sprawdzenia, lub jego połączenie z podciśnieniem
Nawet nie umiesz opisać usterki. Każdy silnik wibruje mniej czy więcej, po to właśnie wymyślono wirujące układy wyważające. Jeśli chodzi o nierównomierną pracę, to mogą wypadać zapłony - od świec począwszy, poprzez nierówne ciśnienie sprężania, czy zwyczajnie zbyt niskie, patologiczne obroty biegu jałowego. Jeśli nie pracuje na jeden cylinder, trzeba...
Po zdemontowaniu czujnika wałka będzie on "brał" sygnały z czujnika wału. Sprawdź ciśnienie bo ono może być powodem nierównej pracy silnika. Jeżeli masz możliwość to podmień cewkę zapłonową. Czy silnik pracuje normalnie oprócz tych nierównych obrotów na biegu jałowym? Napięcie na sondzie jest dziwne. Wygląda jakbyś miał ubogą mieszankę lub sonda oszukuje...
cięzko wywnioskowac cos sensownego z tego co napisałeś. Trudno się to czyta. Sprawdziłbym przewony WN jeśli strzela na gazie. Gdy są dobre, za niska dawka gazu. NA benzynie sprawdzić należy ciśnienie paliwa, przepływomierz. Mówisz że ma nierówne obroty na biegu jałowym, może brać gdzieś dodatkowe powietrze, sprawdź szczelność układu zasysajacego.
Ostatnio wymieniałem sondę w punto 1 1100. Po wymianie oscyluje na każdych obrotach, na jałowych też. Nie zmienisz ustawień na PB na ubogą mieszankę. Z LPG bym nie kombinował chyba że chcesz powypalać sobie zawory. To że jest stałe napięcie nie oznacza że sonda jest uszkodzona. W Twoim przypadku uważam że jest uszkodzona skoro po przegazowaniu napięcie...
Witam , jestem własnie po wymianie świec oraz kabli ,samochód zaczął lepiej pracować nie ma już takiego duszenie przerywania ,raz na jakiś czas się mu zdarzy, jednak po samej wymianie zauważyłem że podczas przyśpieszania ,dodawania gazu słychać takie pyrkanie ze silnika które również słychać podczas jazdy czym to może być spowodowane ? przed wymianą...
Usterka polega na tym, że na biegu jałowym obroty są nierówne w zależności od tego czy koła się kręcą czy samochód jest na postoju. Wcześniej takie objawu nie zaobserwowałem.
Posiadam Punto I 1,2 SPI 94 rok. Ostatnio zauważyłem, że po uruchomieniu silnika obroty są w granicach 1200 i od czasu do czasu obroty spadają do około 900 (na około 2 sekundy) i wtedy "szarpnie" silnikiem. Jeżeli silnik jest zagrzany i stoję np. w korku sytuacja jest taka sama, tzn. są nierówne obroty. Czy 1200 obr/min to trochę nie za dużo? Proszę...
nie dziwie sie. Moge juz z góry powiedziec ze w ecu bedzie tylko błąd sondy. Te sterowniki nie maja możliwości dokonania adaptacji recznej wiec to tez jest problem. wszytskie czujniki beda okej, myśle ze wyjeżdzenie zbiornika pb może pomóc. Zapewne występuje jeszcze obiaw nierównej pracy silnika na biegu jałowym. Warto sprawdzić szczelność wężyków podciśnieniowych,...
Witam! Szukałem na forum podobnego problemu ale nie znalazłem. Temat dotyczy mojego Seata Leona z silnikiem diesla o pojemności 1.9 i 110 km. Problem dotyczy nierównych obrotów na biegu jałowym. Dzieje się to tylko wtedy, gdy jadąc włączam na luz. Silnikiem wyraźnie trzęsie i to dosłownie przez chwilę, tak jakby się zalewał. Byłem na komputerze i u...
witam ponownie. problem z obrotami nadal aktualny, ale jest trochę lepiej. Otóż... wtryskiwacze zostały zregenerowane poprawnie, zostały wygenerowane nowe kody oraz dopisane do komputer w samochodzie. Poprawiła się dynamika samochodu, zatem zabieg udany, ale... Po przejechaniu 20km powraca problem nierównych obrotów na biegu jałowym. Pompa wysokiego...
czujnik polozenia wału kolego to Twoj problem a jak to się ma do nierównych obrotów?Możesz wyjaśnić?:D
Silnik raczej chodzi dobrze,jedyne co to odczuwalne są nierówne obroty na jałowym biegu,dym z pod tego korka ma raczej jasna barwę i sprawdzałem to w ciepły dzień,więc raczej wilgoci nie było,zanim zgubiłem korek z miarka oleju to zrobiłem nim około 6tys km i nie zauważyłem spadku poziomu oleju,wiec świadczyło by to o szczelnych pierścieniach,ale dla...
Załozyłem rok temu gaz i teraz zaczęły się problemy z obrotami na biegu jałowym. Obroty sa nierówne i skaczą do 2500-3000 bez jakiegokolwiek powodu. Czyszczenie, nastepnie wymiana silnika krokowego nic nie dała. Reset komputera również, sytuacja sie powtarza. Ponadto zaczęło sie szarpanie silnika na benzynie jeżeli silnik jest zimny. Wydałem na mechaników...
ile powinno być obrotów na biegu jałowym 750
A czy nieprawidłowa praca czujnika wody i temperatury ma jakiś wpływ na odczuwalną pracę silnika np. na nierówne obroty na biegu jałowym, albo "dławienie" na niskich obrotach? Zapomniałem dodać, że silnik pracuje równo i nie szarpie w ogóle przy przyspieszaniu, w ogóle na początku byłem w szoku, że samochód ma bardzo dobre przyspieszenie, ale teraz...
Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ?
Witam. Samochód to Peugeot 307 1.6 HDi 110KM z 2006r. Otóż problem polega na tym, że zimny silnik ciężko odpala. Dlatego zacząłem od sprawdzenia świec, ale są sprawne i tu doszedłem do tego, że do świec nie dochodzi napięcie. Zauważyłem również, że nie zapala się kontrolka od grzania świec na desce. Dzieje się tak na zimnym i na ciepłym silniku. Gdy...
u mnie było podobnie i okazało się że to jest wina silnika krokowego sterującego dolotem powietrza na biegu jałowym
No niestety nic nie pomogło. Obroty nadal za wysokie. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz może to pomoże rozwiązać problem. Mianowicie: odpalenie na zimnym silniku na benzynie. Auto wchodzi na obroty i po 10 sek. Zaczyna schodzić aż zgaśnie. I co to może byc? A może w tym autku jest jakas regulacja obrotów biegu jałowego?
Czy masz kłopoty z paleniem auta lub nierównymi obrotami biegu jałowego? Cewka czasami pracuje głośno ale w golfie II nie powinno jej słychać w czasie jazdy. Jak określiłeś miejsce buczenia?
Tak, w stronę rozrządu. Zrób 3,5 - 4 i po temacie.
Witam! Silnik i sterownik j.w. Chciałbym podłączyć się pod temat i proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny nierównej pracy silnika podczas jazdy i na biegu jałowym. O to odczyt z IAW Scan 2.
Mam problem z obrotami biegu jałowego. Samochód sam przyśpiesza a obroty nie spadają. Proszę o pomoc.
Świece były wymieniane, później przepustnica była adaptowana bo były nierówne obroty.Po ok.150 km znowu zaczęły falować i po dopięciu egr i ponownym odpaleniu silnika obroty falowały 500-1500 na biegu jałowym i brak rekacji na gaz.
Wygląda mi to na silnik krokowy sterujący przepustnicą. zwykle dodaje on trochę gazu np przy włączaniu dużego obciążenia (ogrzewanie szyby) tak by silnik miał takie sam obroty na biegu jałowym. Jeśli to występuje właśnie na biegu jałowym, a po otwarciu przepustnicy przestaje to wygląda to właśnie na "regulator biegu jałowego"
Odpowiadam na pytania kolegi. Silnik odpala dobrze, do -15°C praktycznie odpala po 2-3 obrotach wału. Po rozgrzaniu silnika nie widać dymu (jedynie po dodaniu gazu, ale to normalne). Silnik nie miał remontu od nowości (tłoki, cylindry), ale była robiona głowica (nowe gniazda, prowadnice, zawory). Pisząc nierówne obroty miałem na myśli następujące zjawisko....
ja bym sprawdził pod komputerem czy sonda lambda nie szwankuje ona tez może byc przyczyną nierównej pracy silnika
Czyściłeś regulator biegu jałowego?
Też wydaje mi się że z tym krokowcem napewno byłoby lepiej zamiast tej śrubki.Co najlepsze zanim mechanik wymienił olej to też miałem sytuacje że auto w czasie jazdy na gazie szarpało i na biegu jałowym obroty były nierówne ale po wymianie świec ustało i po jakimś czasie znów wróciło.
Proponowałbym wyregulować skład i obroty biegu jałowego. Jedna śrubka regulacyjna ta od obrotów jest widoczna, jak otworzy się maskę po lewej stronie gaźnika (reguluje otwarcie przepustnicy), a od składu tuż przy niej jakby w podstawie wkręcona w środku. Fabrycznie otwór jest zasłonięty plaskikową zaślepką, którą trzeba usunąć.
Gdzieś słyszałem, że poziom oleju ma znaczenie i że dobrze jak jest prawie maximum na bagnecie czy to prawda Poziom oleju ma znaczenie ale bez przesady - ma być pomiędzy MIN a MAX. Jakie objawy w takim razie może dawać niesprawny elektrozawór? Z mi znanych objawów to nierówne (niskie )obroty biegu jałowego, brak możliwości rozruchu - przy zapalaniu...
Ziomki pomozecie?? jaka moze byc tego przyczyna? Citroen C3 1.4i 8V benzyna...falujace obroty na biegu jałowym...
Witam. Z moim uno jest coś nie tak. (UNO 1.0 '97 wtrysk) Około dwa miesiące temu zaczęło się od nierównych obrotów i gaśnięciu na biegu jałowym. Wymieniłem podciścnieniowy regulator obrotów. Był definitywnie uszkodzony. Silnik miał dalej nierówne obroty, ale w minimalnym stopniu i dalej gasł na biegu jałowym, ale sporadycznie. Ogólnie bardzo dużo się...
witaj. koledzy maja racje. Jednak nie napisałes jaki to samochód, jesli masz mechaniczna regulacje szczelin zaworowych to ja sprawdz, to tez czesta przyczyna nierownomiernej pracy na biegu jałowym szczegolnie w peugeot..
Witam Oczywiście mam ten sam problem co osoby tutaj piszące. Pacjent : Audi A3 2008 rok 2.0 tdi 170 Kucy. Po odpaleniu na biegu jałowym czuć nierówne obroty w kabinie silnika. Jutro sprawdzę ten czujnik EGR jak się będzie zachowywał po odłączeniu. Czy ktoś znalazł co było przyczyną ? Mechanicy w Anglii rozkładają ręce ( strzelają mówiąc Turbina do wymiany...
Sprawdz wszystkie przewody z podciśnienia, głównie przy gaźniku. Może przyda sie czyszczenie gaźnika(zatkana dysza biegu jałowego )
Kody są i to masa :) MAsz w samochodzie tekie cos jak zlacze samodiagnostyczne ( poszukaj a znajdziesz bardzo duzo na ten temat ) A przyczyna takiego zachowania jest albo Czujnik polozenia przepustnicy lub regulator biegu jałowego.
No tego niestety nie wiem. Drogą dedukcji jeśli mam doładowanie 1.2 bara faktycznie a silnik dymi na czarno too musi być dawka paliwa za duża. Pracując znowu na wolnych obrotach silnik na dawce biegu jałowego wchodzi na wyższe obroty i sterownik obniża dawkę wpadając w taką pętle nierównej pracy przy której wywala błąd kodowania wtrysków. Ale to tylko...
czy ktoś wie jak wyregulować w niej gaźnik Śrubę L wkręcamy do momentu kiedy pilarka zacznie prawie gasnąć z braku paliwa i bieg jałowy stanie się nierówny, następnie odkręcamy o 0,5 obrotu i ustawiamy śrubę przepustnicy tak by obroty biegu jałowego były odpowiednie w razie potrzeby powtarzamy czynność i nie ma w tym nic trudnego, natomiast z ustawieniem...
Wężyki te pokazywałem Ci na zdjęciu kilka postów wyżej. Powinny byś hmm jak to ująć: W środku kolektora ssącego, ale nie w środku w środku tylko zewnętrznym środku ;p hehe Nie wiem jak wygląda przy tym motorze, ale z reguły zazwyczaj robi się tak. Jak nie masz komputera diagnostycznego, odpinasz aku tak najlepiej z 30 minut (ważne, abyś poczekał aż...
Witam mam problem ze swoją audi 80 b3 z silnikiem 1.6 gaźnik. A dokładnie z obrotami na biegu jałowym. Poprzedni właściciel wymienił przewody WN świece, kopułkę i filtr powietrza ale wolne obroty nadal są nierówne. Gdy kupiłem samochód był bardzo słaby. Wolne obroty miał nierówne i na zimnym silniku często gasł zaraz po odpaleniu. Przyspieszyłem zapłon...
nierówne wolne obroty do zgaśnięcia włącznie = uszkodzona membrana zaworka biegu jałowego na 99% . Takie cuś w gażniku przy podstawie od strony błotnika, dochodzi do tego popielaty wężyk od podciśnienia , druga strona wężyka jest wpięta do elektrozaworka na błotniku, być może po drodze jest trójnik i odnoga do wakuometru nie pamiętam dokładnie.
Witam, temat już stary ale pisze dla tych którzy dopiero się z tym problemem mierzą lub będą mierzyć . Mam silni 2.0 16V (C5 2001 r.) + LPG. Autem przejechałem już ponad 100 tys. km na gazie (obecny nalot to 280 tys.). W zeszłym roku z autem zaczęły się problemy z zapłonem. Czasem zapalał dopiero z którymś razem, czasem od strzała a czasem trzeba było...
Sprawdź podłączenie do regulatora biegu jałowego, znajduje się przy przepustnicy
TPS jest to czujnik położenia przepustnicy.Dzięki niemu komputwr silnika wie że auto pracuje na biegu jałowym i wtedy uruchamia silnik krokowy od wolnych obrotów.Jest to rodzaj potencjometru i znajduje się na osi przepustnicy.Pozdrawiam
Świece są " NGK V-Line N°4 - BP 6E (= BP 6 ES) ". Silnik 1,6 gażnikowy ze ssaniem wodnym, aparat zapłonowy starego typu z platynkami. To, że silnik chce chodzic nawet po zgaszeniu - to miałbym w d...pie, ale pali mi dużo LPG - ok 12-13 litrów w mieście. Walczę z tym - wszytko co niby mogłoby miec wpływ mam wymienione (filtr powietrza, przewody, usczelka...
witam,temat troche odległy(10 lat temu),ale odpisze.Ustawienie zaworów w silnikach hondy to bardzo wazna rzecz, lecz u mnie okazało sie że przez brak regulacji gazu i znaczny przebieg auta-uszkodzenia doznał jeden cylinder-brak kompresji i to był powód nierównej pracy,pierdzenia oraz smrodu spalin z tłumika.
wyglada na nieszczelnosc ukladu dolotowego powietrza, poza tym tam masz zawór biegu jałowego który także może być uszkodzony. Silnika krokowego tam nie ma.
Jeszcze jedno pytanie. Czy możliwe jest, że problem jaki powstał spowodowany jest tym, że wcześniej czyściłem czujnik położenia przepustnicy ? Słyszałem, że po takiej czynności trzeba podpiąć samochód do komputera i przywrócić jakieś ustawienia silnika, żeby "nauczył" się od nowa pracy na biegu jałowym. Czy konieczne jest zrobienie czegoś takiego ?
UPDATE, Wymieniłem dziś świece na BERU Z300, (stare świece NGK były na dole czarne i brudne) Oczywiście wskazówka obrotmierza drgała lecz prawie niezauważalnie - OK USTALILIŚMY, ŻE TO NORMALNE W 1.6 FSI, ale przede wszystkim nie miałem tego powtarzającego się na biegu jałowym uskoku w obrotach, które powodowało odczucie szarpnięcia silnika Gdy samochód...
no to kolejną rzeczą którą należałoby wykonać, aby się dowiedzieć czy usterka nie leży po stronie zasilania paliwem pompowtryskiwaczy jest pomiar paliwa... pomiar ten wykonuje się na pompie umieszczonej z tyłu głowicy silnika... tzw. "tandem pompa" ciśnienie to jest potrzebne do zasilania paliwem pomowtryskiwaczy jak również do Ich chłodzenia... samego...
niskie obroty biegu jałowym jałowym biegu spadające obroty obroty biegu jałowym astra
spawanie ciągłe pralka połowa załadunek iskra komputer
lodówka bosch toshiba firmware update
Usterka przekaźnika +ACC w Peugeot 508 - diagnostyka Automatyczna skrzynia biegów - wykrzyknik i dźwięk ostrzegawczy