jezeli chodzi nierówno i powoli schodzi z obrotów to moze byc padnieta sonda lambda Dodano po 4 mozesz jeszcze sprubowac tego wiem ze w astrze f działa ale nie mam pewnosci czy w g. http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
problem wciąż jest
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
Tak ma być, podnosi obroty jak akumulator jest w słabej kondycji, lub włączona zostanie elektryczna nagrzewnica wnętrza.
Musisz wyjąć sterownik silnika ( koło akumulatora) i ....powiedzmy wysłac go do mnie. To standartowa usterka w tym modelu, naprawa prosta jak drut.
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
Nie tyle brudnego silniczka lecz całej przepustnicy umyj ją i zobaczysz co się będzie działo.
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
W takim razie jak już było wspomniane, na pierwszy ogień parownik do regeneracji i ustawienia, na razie radził bym skupić się tylko na tym, jak parownik będzie sprawny i ciśnienie będzie właściwe będzie można bawić się dalej.
Regulator już niedomaga i przy rozgrzanym paliwie jest niewystarczajaco szczelny. A. Faluja obroty na biegu jałowym?
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
29 olać, 35-przeciek powietrza, pewnie uszczelka pomiędzy korpusem a kolektorem, i żadne durne, ale popularne na tym forum czyszczenie silniczka.
może masz za wolne obroty biegu jałowego.
A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Temat zbyt wysokich obrotów z Astrze był poruszany na forum z 3lub 4 razy.Użyj wyszukiwarki.
Sprawdz czy przypadkiem nie pociąga lewego powietrza na uszczelkach kolektora ssącego.
Stara znana sprawa w X16SZR...
zapłonu nie ustawisz dokładnie bez lampy. Najwyżej tak na słuch żeby dojechać do mechanika. Sprawdź aparat zapłonowy - w tym silniku prędkość obrotów biegu jałowego nie jest regulowana
Witam. Posiadam Astrę H 1,3 CDTI 90 km. Silnik Z13DTH bez DPF. Po lekkim nagrzaniu silnika (60-70°) obroty na biegu jałowym trzymają się 800, kiedy silnik się już rozgrzeje, wskakują na 900. Dodam, że silnik równo pracuje. Co może być przyczyną? Termostat, a razem z nim czujnik temperatury cieczy, nowy.
Raczej problem z can lub zasilaniem.
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
Ten silniczek na pewno ci się tak wysoko nie wkręca pewnie masz 2000 obrotów popraw to w swoich postach.
Jak uważasz że ci bierze olej to zrób tak. Zostaw nagrzany silnik na biegu jałowym na 5 min Potem przytrzymaj obroty 4000obr przez minutę obserwując spaliny. Napisz co zaobserwowałeś.
Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
Witam! Co może być przyczyną utrzymywania się obrotów ok. 1500 i dodatkowo dość niestabilnie na biegu jałowym w Astrze 1,4 na pełnym wtrysku? Astra jest z instalacją gazową a podany efekt występuje na obu paliwach.
Jak zmierzy to będzie wiadomo. Zmierz na biegu jałowym jak i przy 3tyś obrotów. Silnik rozgrzany do pomiarów.
zasadnicze pytanie: dzieje sie tak tylko na gazie czy na benzynie tez?
1)Sprawdź węże od odmy. 2) Przepływomierz może być padnięty ogarnij sobie od kogoś kto ma takiego Opelka na podmianę. 3)Wejdź do samochodu naciśnij prawą nogą gaz, lewą hamulec, trzymaj je razem wciśnięte, przekręć kluczyk na zapłon( nie zapalaj silnika) i czekaj aż jak jedna z kontrolek zacznie mrygać i odczytaj błędy: 10 mrygnięć to 0 , a reszta analogicznie,...
Ja właśnie mam takie obroty 500/600 obr/min...
Rozregulowane dawkowanie paliwa. Jaką masz tą instalację?
Witam czy problem został rozwiązany? Mam podobny problem z Astrą G 1.7 dt (symbol z dowodu) silnik oplowski nie isuzu turbo diesel z intercoolerm, według Vin 68KM. Problem polega na tym, że po wrzuceniu biegu jałowego w czasie jazdy auto wkręca się na wysokie obroty. Wymienione były już pedał gazu z potencjometrem, wtryski, pompa wtryskowa była regenerowana....
Dzień dobry Mam problem z falującymi obrotami silnika na jałowym biegu, komputer nie wskazuje żadnego błędu. Jeżeli ktoś posiadał podobny problem prosił bym o podanie rozwiązania. Pozdrawiam
Obroty biegu jałowego są ok, niekoniecznie muszą być 900.
Witam ,jestem od niedawna posiadaczem Astry 1.7 dti ( isuzu) , nie wiem czy to normalne ale mam chyba zbyt wysokie obroty biegu jałowego 1100/ min czy to normalne, czy moze ktos wie jak sie to reguluje i gdzie . Dziękuje za odpowiedz.
Trzeba wyhaczyć drucik w kulce linki i wyciągnąć go.
jacekzamki, a on sobie żyje tak swoim życiem, czy jest sterowany przez coś? Pewnie nie wiesz. Dalej-szybka stabilizacja biegu jałowego w tym modelu jest realizowana poprzez dynanmiczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. Za wolne obroty odpoiwada tam wiele czynników. Czujnik temp. biegu jałowego ma znaczny wpływ na bieg jałowy.
Witam!Jestem posiadaczem Opla Asrty z silnikiem C14NZ.Mam problem z obrotami silnika.Jadąc na biegu jałowym obroty spadają do 600 obr/min.Gdy całkiem zatrzymam samochód obroty wracają do normy.Niemoge poradzić sobie z tym problemem!!!Prosze o pomoc!
A sterownik jakie obroty widzi? Ewentualnie może być problem komunikacyjny lub lose connection
Co masz mistrzuniu dokładnie za silnik w tej Astrze? Do sprawdzenia ciśnienie i wydajność pompy paliwa, potem kontrola tego jaką temperaturę silnika widzi ECM, stopień otwarcia przepustnicy - jako że łapki włożyłeś nie wiadomo po co do TPS-u, wartość MAP/MAF na biegu jałowym.
Potrzebny Tech2.Robi się nową nastawę (programowanie) obrotów biegu jałowego. Można ustawić od 600 do 950 rpm.
A czujnik temperatury płynu chłodzącego ( 2 pinowy pod wtryskiem ) masz dobry ? Jak jest zwalony to będzie ci tak wzbogacać krokowiec od wolnych mieszankę że pół auta wymienisz a nie dojdziesz, że to było przyczyną. Ja mam udoskonalone to swoją zrobioną elektroniką, że mogę sztucznie zawyżyć dla ECU temperaturę dzięki czemu na zimnym silniku w razie...
Mam lekko pływające obroty biegu jałowego w mojej astrze no i chciałem przeczyścić silniczek krokowy ale co się okazało w tym silniku nie ma typowego silniczka krokowego jak w innych silnikach opla, przeczyściłem już całą przepustnicę, świece mam nowe, chyba wymienie przewody a jak to nie pomoże to zostaje moduł, no i może jeszcze zaślepie EGR. Chyba,...
odczytywałeś błędy ? zrób adaptacje przepustnicy jak przejdzie to sprawdź uszczelkę pokrywy zaworów
silnik 16i jednopunktowy nrX16SZ czy ten przewód może być też odpowiedzialny za obroty silnika na biegu jałowym? Ostatnio jak zagrzeje się silnik obroty zaczynają tańczyć.
mam taki problem po odpaleniu auto mi wskakuje na ok 3tysiace obrotów i czasem to ustepuje po chwili a czasem po kulku godzinach a czasem wcale ale ostatnim czasem gdy redukuje na 2 przy 20km/h auto mi sie dlawi a posiadam astre F 92r z gaznikiem i niewiem co to jest a i jeszcze po odpaleniu slychac taki dziwny dzwiek i niewiem co to ale on po chwili...
Wymieniony został silniczek krokowy ponieważ auto nie równo chodziło i zaczęło dużo palić. Co ma silniczek krokowy regulatora biegu jałowego do spalania? Nic. Masz uszkodzony czujnik CTS, do tego pewnie jeszcze sonda zdechła.
o tym nie pomyślałem
Może trochę późno, ponieważ mamy już wrzesień ale się dopisze. Miałem takie same objawy i obecnie Astra stoi u mechanika. U mnie pokazywało kod 35 a sprawdzanie przewodów ciśnieniowych i czyszczenie silniczka krokowego nic nie dało. Radzę sprawdzić zawory ! U mnie skończyło sie PĘKNIĘCIEM WAŁKA ROZRZĄDU :( Przypadek 1:1000 jak powiada mój mechanik
błędów brak
Witam. Problemem może być zabrudzony silniczek krokowy prawdopodobnie znajduje się on przy przepustnicy, a odpowiada wlaśnie za wolne obroty... napisz jaki to typ silnika tj. jaka pojemność i rodzaj (benzyna czy diesel) Pozdrawiam.
Opcje mogą być dwie - uboga mieszanka na biegu jałowym czyli np ciągnie lewe powietrze lub uszkodzona sonda. Delphi to jakiś zamiennik. Przy sondach nie opłaca się kupować taniego zamiennika bo wychodzi to drożej. Tutaj powinno być to co w oryginale czyli Bosch, Siemens ewentualnie NGK i taka sonda to będzie koszt ok 300zl. Na zdjęciu z wartościami...
No to coś nie tak bo powinna być
Posiadam Astrę G z silnikiem 1.8 16v 125KM i nie wiem czy to jest normalny objaw. W czasie jazdy gdy puszczam gaz a następnie wciskam sprzęgło aby zmienić bieg obroty podnoszą się o jakieś 500obr a następnie spadają gdy jeszcze jest wciśnięte sprzęgło. Ten objaw jest na każdym biegu. Na biegu jałowym pracuje prawidłowo.
A innych błędów nie było? Bo błąd silnika krokowego jest rejestrowany gdy silnik pracuje na biegu jałowym i obroty falują.
Witam, Odgrzewam temat, ponieważ probelm mam podobny jak koledzy powyżej... Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem......
Może być i sterownik.Ale chyba 8v nie miały stera na silniku.Tps jak najbardziej ma bardzo duży wpływ na prace silnika.A konkretnie przekroczenie np 0,60v wyłącza program biegu jałowego lub hamowania silnikiem.Rozumie kolega?
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
Jaki masz silnik, 8 czy 16 zaworów?
Nie napisałeś, jaka to konkretnie instalacja, ale po treści wnoszę, że chyba IV gen. Jeśli tak, to jaki jest czas wtrysku benzyny na benzynie i benzyny na gazie, bo to jest sprawa kluczowa? Jakie masz wtryskiwacze gazu?
ta tylko zero błędów a obroty samoczynnie wzrastają przepustnica była czyszczona latem egr wymieniony na nowy
Tylko że to układ zaworu SPV generuje błąd P0251 więc wydaje mi się ,że zaworem TCV szkoda sobie zawracać głowy.
Widze że ktoś ok.roku temu próbował go naprawiać bo jest założony nowy silniczek krokowy z naklejką daty sprzedaży a właściciel auta mówił że jakiś mechanik mu powiedział że w tych silnikach falowanie obrotów to normalne :)
Ja to chyba ręcznie podniosę obroty silnika właśnie tam gdzie jest te ramię do ssania bo automat raczej nie działa. 1000 obrotów na biegu jałowym chyba mu nie zaszkodzi
Opel Astra G kombi 1.6 16V benzyna+LPG. Obroty spadają do około 400 obr a następnie wzrastają (silnik nie zgaśnie), ale tylko na zasilaniu LPG (LandiRenzo IV generacja) oraz równocześnie kiedy jest na biegu jałowym. W czasie zasilania benzyną nie ma żadnych problemów. Co może szwankować?
Słuchamy, co sprawdziłeś.
stawarzallegro podszedł do sprawy w czysto dyletancki sposób. Nie ma najmniejszej szansy, aby przez regulator biegu jałowego w astrze falowały obroty. Przez EGR tak.
najprawdopodobniej masz uszklodzony silniczek krokowy biegu jałowego...
Temat rozwiazany kable przy cewce które były zlutowane z kablami od gazu stopiły się i robiły zware.
Cześć! Podczas jazdy Oplem Astra G z silnikiem 1,4 (benzyna + gaz), po nagrzaniu silnika obroty biegu jałowego (zarówno na benzynie, jak i na gazie) szaleją w przedziale 2500-3000 obr/min. Co może być tego powodem? Czym można zdiagnozować w/w usterkę? Pozdrawiam
Więc jak nie silnik krokowy to co powoduje gaśnięcie na ciepłym silniku? Zaobserwowałem, że po ok. 5 minutach jazdy obroty się obniżają i silnik na biegu jałowym gaśnie.
na benzynie i na lpg jest tak samo?
A czas wtrysku na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym?
Witam dzięki za odpowiedz dokręciłem jeszcze przepustnicę mocniej i sprawdziłem przewody i wyszło że przewód połączeniowy od przepustnicy i zaworu który jest koło podszybia z lewej strony (chyba od przewodów paliwowych) który idzie wzdłuż filtra powietrza. Po uszczelnieniu obroty są prawidłowe. Pozdrawiam
Nie auto nie ma klimy. Sam zapach tak jak by był z jakiegoś paska albo alternatora coś zalatuje...altek jest dobry trzyma napięcie, niby zajrzy mi do niego mechanik i wymieni co będzie potrzeba tyle że znowu mnie skasuje a diabli wie czy to faktycznie jest to :-/ Co do falowania tych obrotow to powiem jeszcze, ze roznie z nim bywa. Zawsze sie pokazuja...
Vehicle Speed Sensor - czujnik prędkości pojazdu, jak jest sprawny to w czasie jazdy minimalnie podnosi obroty biegu jałowego. Masz go w liczniku.
A ile ma kosztować ta astra?
acha Dzieki
Witam kolegów. Więc tak- jeżeli samochód stoi- silnik pracuje na biegu jałowym z obrotami książkowymi. Wszystko zmienia się jak jadę np: z górki na luziku- obroty zwrastają do 950-1000. Co moze być tego przyczyną? Na moj chłopski rozum to i to jest biegiem jałowym więc obroty powinny być jednakowe!!! Proszę o rade
Silnik na biegu jałowym pracuje równo? Na wciśnięcie gazu reaguje prawidłowo i prawidłowo utrzymuje podwyższone obroty?
http://obrazki.elektroda.pl/9502788700_1... Taki aparat mam u siebie, to chyba nie jest to o czym mówisz. Dziś sprawdzałem wszystkie kabelki masę itd. Przeczyściłem przepustnicę i sprawdzałem fajki. Iskra też jest dobra wręcz bardzo. Jakieś jeszcze propozycje?
Jestem posiadaczem Opla Astry 2 2.0 DTL. Od pewnego czasu zauwazylem ze w momencie zmiany biegów przygasają światła. Zmierzyłem napięcie ładowania i jest w granicach 14,2V (właściwe). Jednak w momencie kiedy dodam gazu i obroty spadają następuje chwilowy spadek napięcia do 13,5V. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jaka moze byc przyczyna spadku napięcie...
Tech 2 -regulacje -ureguluj bazową prędkośc biegu jałowego -nastukac ile trzeba i wcisnąć yes
Wymień TPS i znajdź kogoś kto go ustawi - tam jest emulowany styk biegu jałowego przepustnicy. Potencjometr się wytarł i tyle.
VSS też warto zrobić, bo wyższe obroty jałowe w czasie jazdy to nie tylko mniejsze szanse na zgaśniecie ale przede wszystkim płynniejsza zmiana biegów.
Jeśli gaśnie na LPG to jedz do gazownika niech wyreguluje obroty jałowe.
Skasowałem błędy. Nie rozumiem że silnik ma różne obroty o 170obr/min.
Pozostaje regulator biegu jałowego Przecież w tym silniku obrotami steruje przepustnica !
Zawór EGR jest podłączony teraz normalnie. Miałem problem z podciśnieniem od właśnie zaworu EGR, ponieważ padł elektrozawór. Ale to nie ma wpływu, moim zdaniem, na czujnik baro. Bo to czujnik MAP sensor, skoro pokazuje taką wartość, to pewnie jest zepsuty, bo czyściłem go chwilę przed tymi parametrami. A ja pracuję na programie DIAGZONE PRO V2. A jaki...
Mam problem. Po odpaleniu ma zawysokie obroty. Niestety niemożna ich wyregulować ręcznie. Po krótkiej jeździe i postojach na światłach zapala się lampka awarii silnika. Wymieniłem już silniczek krokowy biegu jałowego, sonde lambda.
Zużyty potencjometr TPS, lewe powietrze - uszczelka kolektora - serwo, podwieszający się EGR. Jest tego trochę. Wpierw trzeba popatrzeć w parametry - podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym, oraz kąt otwarcia przepustnicy - czy ma stałą wartość.
Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Auto trzyma obroty na 900 Na zimnym silniku obroty na biegu jałowym powinny być wyższe - rzędu 1200. Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia.
Proszę o pomoc w lokalizacji czujnika temperatury w siniku pokazanym na dołączonej fotce. Jest to opel astra -1993r, silnk 1.4 SE. Szukam przyczyny nierównych obrotów biegu jałowego - nierytmiczne, przypadkowe szarpnięcia. Chodzi mi o czujnik współpracujący z regulatorem wolnych obrotów. Dodam, że komputer nie wyrzuca żadnych usterek z kodów błyskowych.
Zobacz czy przepustnica się zamyka, palcem przytkaj kanał powietrza biegu jałowego, aby takie obroty były musi być też i przepływ powietrza.
0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego Który krok osiąga regulator biegu jałowego, jakie jest podciśnienie w kolektorze?
Niskie obroty biegu jałowego - pompa wody nie miesza. Czy jeśli na postoju dodasz gazu to masz ogrzewanie? Jest LPG?
Z tego wszystkiego zapomniałem dodać, że mam LPG. (at)Strumien dla mnie to też dziwne, ale wytłumacz mi skoro krokowiec ma wpływ na obroty biegu jałowego to z jakiej racji szarpał podczas rozpędzania auta?
astra wysokie obroty biegu jałowym niskie obroty biegu jałowym jałowym biegu spadające obroty
transoptor dobór rezystorów polsat cyfrowy lista kanał dodawanie wiersza excel
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
Instrukcja obsługi napędu Kafer 600 do bram Kod serwisowy sterownika TECH 71-710: dostęp i zastosowanie