(-) może to być nieszczelność systemu chłodzenia zaworu EGR. Dobrze, że o tym mówisz, bo zaraz kazano by Ci nie tylko głowicę zdejmować, ale pół silnika rozbierać... W rzeczywistości może tak być, jak mówisz, że do EGR przecieka ciecz chłodząca z chłodnicy spalin. Przykładowy widok takiej chłodnicy na silniku 2,0 HDI DW10BTED wskazuje czerwona strzałka...
Nieszczelność usunięta, wskazania podczas testu recyrkulacji spalin pokazują szarpanie obrotami silnika, gdy wartość spada do 110 mg/h.a nawet gaśnięcie silnika .
Tak uszczelnienie padło i cieknie olej więc zawór do wymiany. Niestety od tego czuć spalin w aucie nie będziesz więc dalej szukaj. nieszczelność pomiędzy wydechem a turbosprężarką, pęknięta rurka od EGR-a, wydmuchana uszczelka z pod rurki egr. Szukaj okopcenia.
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
okazało się że była niewielka nieszczelność w chłodnicy EGR i puszczał spaliny do układu chłodzenia. Nie wiem tylko dlaczego za pierwszym razem test nie wykazał spalin w układzie chłodzenia (podejrzewam że się uszczelniło chwilowo jakimś syfem którego ogólnie było sporo w układzie bo przewody wodne aż się pozatykały)
Nie zrobiła Ci się jakaś nieszczelność na doprowadzeniu spalin do EGRa (na wyjściu z chłodnicy spalin)?
Witam, przeszukałem multum for internetowych jednak nie znalazłem odpowiedzi. Oczywiście nie oczekuje, że przez internet ktoś zdiagnozuje usterkę ale muszę naprowadzi jak nie generować sobie kosztów. Problem dotyczy silnika z20net 2.0t benzyna. Ubywa płynu chłodniczego a przybywa oleju(kolor kawy z mlekiem) w zbiorniczku płynu chłodniczego brak jakichkolwiek...
Witam. Jest ktoś ogarnięty, kto nie będzie strzelał kulą w płot? Wymienione sporo, u mechaników paru, a problem jak był tak jest... Dlatego za naprawy i wymiany zabrałem się sam w wolnych chwilach. Będę bardzo wdzięczny za pomoc, bo mi już ręce opadają. Co do błędów: - Żarówek w halo... mam led i pewnie dlatego błąd, ale na dniach wkładam zwykłe. -...
Witam posiadam Seata leon II 2.0 TDI 170 koni od 2 tygodni zaczął mi kopcić dosyć mocno na biało/niebiesko schodzi płyn chłodniczy i czuć że z wydechu pachnie ropą. Robiłem testy na nieszczelność głowicy/uszczelki pod głowicą i okazuje się że z zbiorniczka wyrównawczego lecą spaliny test pokazuje nieszczalną głowicę lub uszczelkę. Ale z tego co wiem...
Auto ma 20 lat nie będę złomował, zarabia na siebie, jeździ na LPG. Tak (at)tzok, układ przez 4 lata pracował sensownie, zaglądałem w tamtym roku do filtra gazu był w bdb stanie, myślę że jeszcze nie pora na regenerację parownika, problem leży gdzieś indziej jak możesz sugerować. Sprawdziłem kompresję u mechanika. Na wszystkich cylindrach 10,5-11.5...
Uszkodzenie uszczelki objawia się m.in wydostającymi się pęcherzykami spalin przez zbiornik wyrównawczy, osadzaniem się" kożucha " na korku wlewu oleju, ppodniesieniem się stanu oleju. Przyczyną zapowietrzania jest jakaś nieszczelność w górnej części układu może być chłodnicy .
Na poczatku zaznaczam ze w temacie agd jestem totalnym lamusem, wiec nie denerwujcie sie za to w jaki sposob opisuje problem :) A wiec sprawa wyglada tak. Lodówka jest trzy komorowa, ma jeden agregat. Zamrazarka chodzi normalnie, jednak i komora zerowa i chlodziarka nie sa chlodzone. Pierwszy raz taki przypadek zadazyl sie dosc dawno temu. Przyjechal...
Czym grozi niezapewnienie dostatecznej wentylacji lodówki? Wiem, że "w obudowie chłodziarki znajduje się układ skraplacza, który dość mocno się grzeje, a przegrzanie układu chłodniczego może skutkować, bardzo częstymi wyłączeniami agregatu a nawet jego uszkodzeniem". Ale co to znaczy "dość mocno"? Coś może się zapalić? Chodzi o zagrożenie życia/zdrowia...
Wprawdzie ja u siebie nie miałem nigdy przedmuchanej uszczelki pod głowicą (chociaż przez jakiś czas myślałem, że w megance mam niewielki przedmuch do układu, ale nie z powodu uszczelki pod głowicą), ale mam pewne spostrzeżenia w tej materii, którymi się podzielę. 1. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, w celu stwierdzenia czy są ubytki, należy sprawdzać...
Kolego czy sprawdzileś pasek alternatora, łożyska alternatora i napinacza? Tak. Pasek nowy, łożysko alternatora i napinacza w bardzo dobrej kondycji. brak uszczelki na jakimś czujniku? Jeśli w którymś z wymienianych czujników była uszczelka - została wymieniona na nową. zaleca umyć silnik i posypać go mąka Dobra rada zawsze w cenie. A jakiś patent...
Kolega nie napisał o jaki silnik konkretnie chodzi ale w nowszych TDI EGR jak i klapa gasząca są sterowane elektrycznie. Napiszę tak : nigdy takiej podmianki jeszcze nie robiłem tj. N75 na N239 lub ten od chłodnicy spalin czyli N345. Te dwa ostatnie pracują w dwóch stanach : zamknięty lub otwarty i szczerze powiem, że jeśli podepnie się je pod wtyczkę...
Logi faktycznie nie wyglądają ciekawie o tyle, że tylko raptem może w 4 czy 5 przypadkach turbo uzyskało rzeczywiste ciśnienie doładowania na poziomie zadanego ale tylko przez bardzo krótki okres czasu. Nawet mimo znacznego jednak niedoładowania rzędu 200-100 mbar, wartość dawki paliwa i masy zasysanego powietrza przekracza wartość zadaną co nadal wskazuje...
Nieszczelność,uszkodzony MAF a nawet zapchana chłodnica spalin. Logi lub odczyt z grupy 003 inaczej wróżenie.
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
Dymi się pewnie z nieszczelności turbosprężarki,palącego się oleju na kolektorze wydechowym,nieszczelności chłodnicy spalin itd... Trochę więcej wkładu własnego.
Czytamy ze zrozumieniem :) Po naprawie turbo ciśnienie ładnie trzyma zakładane poziomy. I tu nastąpił cud jak bardzo bym auta nie katował płynu nie wypluwa. No zaiste, teraz dokładniej przeczytałem. Gdyby nie to że to ATD to można by stawiać na nieszczelność chłodnicy spalin, ale w tym typie o ile pamiętam takowej nie ma. W takim razie przepraszam...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Czujnik ciśnienia doładowania / czujnik MAP Zawór upustowy spalin / siłownik turbosprężarki Przewody chłodnicy międzystopniowej i doładowania pod kątem nieszczelności Przewody podciśnieniowe/węże sterujące siłownikiem turbosprężarki Dopływ/odpływ oleju do turbosprężarki Dowolny czujnik monitorujący doładowanie lub wydajność turbosprężarki
Jestem na etapie diagnozowania podobnego problemu. Układ chłodzenia sprawdzony ciśnieniowo - 1.5 bara trzyma i nie schodzi. Korek zbiorniczka lekko podejrzany (powinien trzymać 1.4 bara a puszcza przy 1 bar) ale to raczej nie to. Zabrałem się za test uszczelki pod głowicą (płyn reakcyjny na spaliny w układzie) i co następuje. Przy zamkniętym termostacie...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Czyli ten błąd mógł Też wskoczyć przez nieszczelna chłodnice spalin? Sprawdzę ta chlodnice spalin czy nie ma nieszczelności, może ten świst przy dodawaniu gazy zniknie
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
podłóż karton pod auto jak będzie suchy to wykluczysz nieszczelność pochodzenia uszczelek czy też gum zostaje ci chłodnica spalin
Witam, Przepraszam, że teraz, ale dopiero wczoraj mechanik zajął się tym EGR. A mianowicie powiedział, że nie był w ogóle zaślepiony. Zaślepił i auto odpaliło i reaguje na gaz, ale bardzo daje spalinami i dymem, jakby była jakaś nieszczelność. Powiedział jeszcze o jakiejś chłodnicy EGR, ale ja się nie znam na tym w ogóle, więc poprzedni mechanik twierdząc,...
A ile tego płynu ubywa? Może zamontuj na którymś z wężyków trójnik i podaj ciśnienie do układu - będziesz widział jak szybko ciśnienie spada i czy gdzieś się nie wysącza spod jakiegoś połączenia? Na zimnym łatwiej sprawdzić bo na ciepłym szybko odparowuje a część takich małych upierdliwych nieszczelności ujawnia się dopiero pod ciśnieniem. Jeśli w twoim...
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
Niestety kodu nie znam, ale znalazłem nieszczelność na harmonijce przy EGR. Tak więc podwijam rękawy i demontaż. Mam nadzieję, że da się to w jakiś sposób uszczelnić, najlepiej spawem, prawda? Dodano po 2 Właściwie to chyba AXR, bo z chłodnicą spalin nie potrafię znaleźć ATD.
Wygląda na to ze ci uszczelkę wydmuchało pod głowicą , a wystarczy mała nieszczelność i spaliny ido w płyn dlatego ci wywala, zapewne przewody od chłodnicy masz twarde. Na znanym portalu aukcyjnym można kupić płyn do sprawdzani obecności dwutlenku węgla w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego
A więc... Jeszcze raz dziś sprawdzalem dolot.. Wygląda na szczelny... Jedynie ta rura co wchodzi do EGR koło zabezpieczenia ma mały luz? Tak ma być? Zamieniłem zawórki N75 z N18 i bez różnicy... Nawet w N75 słychać jak chodzi zaworem... Kabloteka od g71 jest ok...ale na początku zapominialem wczepic wtyczkę do g71 i po chwili się kapnalem... Po włożeniu...
stawiam na turbinę możesz sprubować zmierzyć ciśnienie doładowania ,a jeszcze jedno zawór recyrkulacji spalin popatrz czy się w pore zamyka słyszny trop znalazłem nieszczelności w chłodnicy intercoolera - charakterystyczne plamki oleju po wymienie zobacze, czy tylko to było przyczyną dla potomnych: - to był przepływomierz - typowa usterka przy silnikach...
Od domu do stacji diagnostycznej jest 500m, więc wątpię, że silnik miał temperaturę roboczą w trakcie analizy spalin. Dzisiaj sprawdziłem, auto na dystansie 6km osiagnęło temperaturę 70st C. Temp zewnętrzna 15st, 50%50% trasa/miasto. Wąż od termostatu gorący, dolny (od bloku do chłodnicy) chłodny. Filtr powietrza wymieniłem, stary wyglądał na czysty....
Witam, Mam problem z wyrzucającym przez zbiorniczek płynem chłodzącym. VW Passat B8 190KM 2015r. Wcześniej był problem z utratą płynu ale nie było widać gdzie, więc wymieniłem chłodnicę dolotu powietrza - pomogło. Po niecałych 5-iu m-cach, znowu utrata płynu tyle, że tym razem przez zbiorniczek (otwór temu dedykowany). Wymieniłem kompletny rozrząd,...
Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM 2011 r , w trakcie pracy silnik nie osiąga temperatury trzyma może 70 stopni, nie zależnie od trasy jaką pokonuje, natomiast po zgaszeniu silnika i ponownie przekręceniu tylko zapłonu wskazuje idealnie 90 st. Nowy termostat wraz z kruccem i czujnikiem nic nie zmienił. Ponadto przy temperaturach poniżej 0 st. po kilku minutach...
Witam Wiec tak wykryłem bąbelki w chłodnicy i czuc było spaliny, tak wiec nie czekając zdjąłem głowice zdjęcia ukazują to co zobaczyłem jest nieszczelność ale nie widzę powiązania z układem wodnym... Ciekawi mnie jeszcze jeden element uszczelki który zaznaczyłem na zdjęciu jest to jakby pęknięty bąbel czy ma to związek z usterka ? Wygląda to jak zabezpieczenie...
Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania zasysanego powietrza Zatkana chłodnica międzystopniowa Zatkany wkład filtra powietrza Nieszczelność lub ograniczenia w układzie dolotowym między turbosprężarką a kolektorem dolotowym Wadliwe działanie przepustnicy spalin Uszkodzona turbosprężarka Zablokowane od wewnątrz nośniki ceramiczne katalizatora na skutek...
Uciekanie płynu oczywiście należy usunąć, ale co do niedogrzania, niestety silniki 2.0 tdi mają z tym wielki problem. Układ jest dość skomplikowany, nie masz zwykłgo termostatu za 50 zł tylko zawór 4/2 drożny, który w sumie jest termostatem ale w jakiejś chorej obudowie, kosztuje 220 zł a jego wymiana to zemsta hitlera zza grobu. Oprócz tego masz prawdopodobnie...
Dzięki za podpowiedź, po podpięciu pod komp wyszło, że jest problem z turbiną.A turbina hula jak wściekła. Miałem podobny problem z silnikiem HDi starszej generacji (98 rok). Problemem okazało się sterowanie turbiną i EGR-em, a w zasadzie wężyki podciśnieniowe. Układ podciśnienia całkowicie zapchany, więc znikło sterowanie, a komputer pokazywał "błąd...
Blachą stalową 1 mm przy turbinie i przy wejściu do kolektora ssącego- tam trzeba wywalić wewnętrzne kolanko mieszalnika, oring zapewni uszczelnienie styku blachy. Wykręć też czujnik doładowania i wyczyść go, nawet podmnień na inny na próbę (ja potrafię go sprawdzić miernikiem)- będzie prawdopodobnie cały zabity bryłą skoksowanej sadzy. Po zaślepieniu...
EGR http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_... Tu masz dokładny opis gdzie to się znajduje i jak się do tego dobrać (przy założeniu że masz 1.6 pod maską) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic... oraz obrazowo tu - gdzie go szukać http://www.youtube.com/watch?v=NC-b-e6fU... Sprawdź wszystko wzrokowo czy nie ma gdzieś zakopceń,...
Na pewno powinna być wciągnięta? Bo gdy dokręcam go do 2 tys to dźwięki powietrza są takie jabky miało rury rozerwać i mam wrażenie, że ucieka każda możliwa nieszczelnością natomiast gdy odepnę podciśnienie sztanga się wysuwa a silnik zaczyna sprawniej pracować i reaguje 'normalnie' na gaz. Może problem jest z zbyt ubogą mieszka, zastanawiam się tylko...
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
Dołączę do tematu. Diesel 1.9 Multijet. Co jakiś czas na ściankach zewnętrznych zbiorniczka wyrównawczego pojawia mi się wyschnięta strużka płynu chłodzącego biegnąca spod korka. Usuwam ślady i po jakimś miesiącu lub dwóch znów jest to samo. Płynu nie ubywa, utrzymuje się na kresce MIN.Żadnych tłustych plam, mazi na zbiorniczku nie stwierdziłem. Zapach...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
cześć, mam taką samą omegę z tym samym silnikiem. U mnie było to samo. Napisz czy jak kopci rano to w jakim kolorze. Proponuję też podejść do rury wydechowej i powąchać spaliny. Jeżeli śmierdzą benzyną - w nadmiarze (można porównać z zapachem już jak silnik się rozgrzeje) to znaczy że ją zalewa. Uwaga - wąchanie ogranicz do niezbędnego minimum - dłuższe...
Witam . Posiadam Man TGX ciągnik siodłowy 6x4 EURO4 480 KM 2008r. Problem polega na kopceniu na czarno oraz braku pełnej mocy , przy dodawaniu gazu na postoju również idzie czarna chmura dymu co w E4 nie powinno mieć miejsca . Dodam też ze już auto raz zapchało katalizator sadzą tak że trzeba było go oddać na płukanie bo ciśnienie w układzie wydechowym...
przedmuchy chłodnicy spalin nieszczelność samsung nieszczelność próżnia
aktualizacja firmware samsunga klapek bateria pilot pilot chassis daewoo
cyfral cosmo telefunken 17mb120
Case IH 484 – zanikanie biegów pod obciążeniem, objawy ślizgającego sprzęgła i TA Sprawdzanie bezpiecznika – multimetr, testy, typy: rurkowy, SMD, eFuse, Micro3, ATO