uszczelka głowicy. Miałbyś albo masło w misce olejowej, albo przedmuchy spalin do układu chłodzenia. Wątpliwe. Mogła też pęknąć głowica lub blok.
Może to być wina uszczelki pod głowicą.Olej przeciska się z kanału olejowego do chłodzenia. Wywalanie wody przez rurkę z chłodnicy może świadczyć o przedmuchu spalin z cylindra do ukł chłodzenia. Oglądnij dokładnie styk głowic z blokiem, ogólnie czy jedna nie różni się czymś od innych, czy gdzieś nie ślimaczy się olej. Jeśli przedmuchy niewielkie to...
A ja nadal stawiam na przedmuchy, albo uszczelka, albo głowica. Można by spróbować powąchać czy ze zbiorniczka lub chłodnicy nie czuć takim jakby spalonym olejem albo spalinami, jeśli czuć, to - przedmuchy.
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
No niby ta chłodnica ma zmniejszać temperaturę spalin do tych ok. 90' docelowo, ale mi się wydaje, że tam na początku wpada z 500-600 stopni i może z czasem zrobić się przedmuch... Dlatego pytam, może ktoś mądrzejszy miał już podobne rozmyślania i może stosował coś sprawdzonego.
Nie powiedział bym za duże. Gdy jest za wczesny kąt wtrysku silnik walczy sam ze sobą można by powiedzieć. Jeśli nie jest wydmuchana uszczelka to z tego powodu spaliny nie polecą do chłodnicy. Ale jeśli jest lub z innego powodu dostają się spaliny do układu chłodzenia to objawem tego jest miedzy innymi przegrzewający się silnik. Trzeba szukać oznak...
Na mój nos przedmuch do układu. Dlaczego tak twierdzę, bo przy zamkniętym termostacie (silnik się rozgrzewa) dół chłodnicy robi się ciepły, bo to "coś" co jest tłoczone do układu chłodzenia (mogą to być spaliny) wypiera płyn z bloku silnika dolnym przewodem do chłodnicy, dalej do zbiornika wyrównawczego i na zewnątrz. Przedmuch musi być na tyle duży,...
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Skoro test na CO2 w płynie wyszedł dodatni, to znaczy że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia - czyli uszczelka pod głowicą, pęknięty cylinder/głowica albo jest tam też przy EGRze chłodnica spalin, to jeszcze może być ona.
Witam trafiło do mnie auto z problemem ukladu chłodzenia wygląda mi to na słaby obieg opiszę kilka faktów: Brak ogrzewania Gdy auto chodzi na wolnych obrotach to chlodnica i Węże są zimne ,a wentylatory chłodnicy się odpalają (na zegarach 90*) Podnosi się poziom płynu i bombluje Po podniesieniu obrotów Węże i chlodnica robią się ciepłe ogrzewania nadal...
100% uszczelka pod głowicą. Jest przedmuch do obwodu chłodzącego stąd bulgotanie. Często po odkręceniu korka chłodnicy oczywiście na zimno można wyczuć zapach spalin. Tą samą drogą płyn ubywa dostając się na tłok a potem do wydechu. Proponuję obejrzeć bagnet kontroli oleju, biały nalot tzw. "majonez" świadczy o powyższym. Cylinder który jest nieszczelny...
Wprawdzie ja u siebie nie miałem nigdy przedmuchanej uszczelki pod głowicą (chociaż przez jakiś czas myślałem, że w megance mam niewielki przedmuch do układu, ale nie z powodu uszczelki pod głowicą), ale mam pewne spostrzeżenia w tej materii, którymi się podzielę. 1. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, w celu stwierdzenia czy są ubytki, należy sprawdzać...
Zwróć uwagę na kilka rzeczy: 1. Napęd pompki oleju/cieczy - w silnikach chłodzonych cieczą standardem jest wyrobienie się połączenia wałka pompy z kołem pasowym oraz przecieki uszczelniacza pompy. Pasek zębaty i koło pasowe podlega wymianie po przejechaniu pewnego przebiegu (nie pamiętam ile). Wymiana pompy w serwisie Piaggio z użyciem przyrządów specjalnych...
To uszkodzenie w postaci uszkodzonej uszczelki pod głowicą objawiało by się "bomblowaniem" w układ chłodzenia i finalnie wywalało by chłodziwo przez zbiorniczek wyrównawczy tworząc w układzie duże przedmuchy. Pozdrawiam Witam, VW Caravelle 2.0 TDI T6, 2015r, przejechane 111000km Ubywa płynu, są bombelki w płynie, jest taki biały nalot na korku, w dodatku...
Sprawdziłem obecność spalin w układzie chłodzenia testerem reakcyjnym, plastikowe naczynie rurkowate nakładane na korek od chłodnicy i wlany do środka płyn reakcyjny. Po pół minuty płyn zmienił kolor - napewno są spaliny w płynie chłodnicy. No więc nad czym się jeszcze zastanawiasz? zimą czasem nieco śmierdzi płynem chłodniczym Kolejne pewne źródło...
Temat rzeka. Kolego chudy1986_ , akurat tak się składa, że mam też megankę 1.4-16V/99r zagazowaną. Reduktor mam wpięty szeregowo z nagrzewnicą (reduktor jako pierwszy). Przy połączeniu równoległym może być taka sytuacja, że przez reduktor płynie gro cieczy (bo jest mniejszy opór), a tylko niewielka część przez nagrzewnicę - w takim przypadku wystarczy...
Witam temat nurtujący. Walczę już któryś dzień z kolei z passatem. Przyjechał z brakiem ogrzewania i buzującym płynem w zbiorniczku. Rósł podczas jego odkręcania. podczas jazdy delikatnej temperatura silnika 90 stopni i brak ogrzewania, kiedy dodam gazu powyżej 2000 obr i przyspieszam gwałtownie to momentalnie czuć ciepłe powietrze z nawiewu i temp....
Podejscie nr 2 https://obrazki.elektroda.pl/8298907000_... https://obrazki.elektroda.pl/7488952800_... https://obrazki.elektroda.pl/5155001200_... https://obrazki.elektroda.pl/4648528500_... https://obrazki.elektroda.pl/7395903100_... https://obrazki.elektroda.pl/1441917700_...
chłodnica nagrzewa się od dziwnej strony (tak mi się wydaje), to znaczy przewód od termostatu jest jeszcze zimny a chłodnica ciepła, a wąż od strony akumulatora jeszcze cieplejszy (nie wiem czy to normalne) Nie znam układu chłodzenia focusa, przypuszczam, że wąż od strony aku jest wężem powrotnym płyny z chłodnicy. Jeżeli tak jest, to zacytowany fragment...
Parę pytań: 1. Czy chłodnica jest drożna, nie dla cieczy chłodzącej, ale dla powietrza chłodzącego. 2. Czy przewody po wystygnięciu silnika miękną do takiego samego stopnia jak po odpowietrzeniu układu: - jeżeli tak, a poziom cieczy w zbiorniku wyrównaczym wrócił do poprzedniego poziomu i nie było wyrzucenia płynu z układu, to wg mnie układ jest tylko...
Korek w tym przypadku nie ma nic dorzeczy. Jak układ chłodzenia jest sprawny, wtedy temperatura silnika powinna być utrzymywana na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia silnika, temperatury zewnętrznej czy stania w korkach, taka jest jego rola. Wtedy układ chłodzenia może być otwarty (bezciśnieniowy), płyn się nie zagotuje, bo prawidłowa temperatura...
Jedną z możliwości to niewielki przedmuch uszczelki pod głowicą. Dopóki silnik pracuje na wysokich obrotach, to pompa zdąży przepchać płyn razem ze spalinami. Inna możliwość to budowa silnika. Niestety nie wiem co za silnik siedzi w tym Fendt i jakie są szczegóły budowy. Bardzo często w silnikach 6-cylindrowych konstruktorzy nie przykładali się do kwestii...
Jeżeli idzie powietrze przez przewód przelewowy, to musisz się powoli przygotować na ściąganie głowicy. Górnym przewodem do zbiornika wyrównawczego ma cały czas płynąć płyn? U mnie w megance w tym przewodzie pojawia się na chwilę płyn (przelew) w momencie gwałtownego wzrostu obrotów. Jak mam podłączony laptop to obserwuje temp. widać jak na wyjściu...
Aha, czy jest 100% pewność, że to spaliny? Mam. Potwierdziłeś to testerem? W tym przypadku nie musiałem. Bo może tylko się gotuje - niesprawna pompa + zapowietrzony układ? Niemożliwe jest gotowanie się silnika po 10 sekundach od uruchomienia silnika. A opisane przeze mnie objawy mają miejsce nawet po uruchomieniu zimnego silnika. Po prostu od razu...
Siema. Mam taki problem z Astrą G z 2002 r. na silniku Isuzu 1.7 dti 75 KM. Latem spadł przewód z chłodnicy, wywaliło płyn, wydmuchało pewnie z przegrzania uszczelkę pod głowicą. Wypluwało płyn korkiem, ale też wywalało olej przewodem odmy. Całkiem sporo oleju, aż wyciekał turbosprężarką. Zdjąłem głowicę, okazało się że przedmuch był nie tylko do płaszcza...
przy silniku ten górny waż jest gorący, natomiast ten dolny cały czas zimny To oznacza, że chłodnica działa prawidłowo. Jeśli strzela ze zbiiornika po pałowaniu to znaczy, że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia. Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia, możesz wymienić na próbę, to grosze kosztuje.
Na zimnym silniku układ jest odpowietrzony i woda w głowicy jest, ale po rozgrzaniu powietrze ten płyn z niej wypycha i po każdym ostygnięciu wraca do głowicy, więc jest to dowód na to, że układ potrafi sam się odpowietrzyć. Wg mnie jest to dowód, że układ (blok) sam się nie odpowietrza. Bo gdyby było samoodpowietrzenie, to po otwarciu termostatu otwiera...
Witam. Korzystając z gościnności na tym forum chciałem zasięgnąć rady, a nawet szukać pomocy. Od pół roku jestem posiadaczem Opla zafiry B z silnikiem 1,9 120km Mam duży problem z moją zafirą, obroty lekko falują ale też z tłumika słychać takie falujące buczenie. Może inaczej jak buczy to spaliny jak by miały lekko i nie buczy to leci mniej spalin....
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Odnośnie chłodnicy, wystarczy sprawdzić czy chłodnica jest czysta od strony nadmuchu chłodnego powietrza. Odnośnie testu z butelką. Zbiornik wyrównawczy należy szczelnie zatkać zakrętką lub korkiem przez który jest przeciągnięty wężyk. Ponieważ zbiornik ma być szczelnie zamknięty więc połączenie wężyk-korek (zakrętka) też musi być szczelne. Koniec wężyka...
Witam! Ma pewien problem, tj. mój pojazd Citroen Xsara Picasso 2006r. 1.6 HDI FAP zbyt dużo pali. Zacznę od początku, tj. latem tego roku zauważyłem, iż moja cytrynka zbyt dużo pali tj. na pełnym zbiorniku zacząłem robić 800 km czyi spalanie sięgnęło 7l na 100 km przy czym wcześniej robiłem prawie 1000 km na pełnym zbiorniku 60 l, zaznaczam iż większość...
Witam, (trochę się rozpisałem ale chciałem podać dokładny opis) Mam pewien problem z głowicą silnika C18NE od Opla Ascony 1986r.i proszę o rady, a zaczęło się tak: przedwczoraj stałem w korku, i w pewnym momencie zauważyłem, że wskaźnik cieczy chłodzącej wszedł na czerwone pole. Oczywiście woda w silniku się zagotowała i dodatkowo przez nieszczelność...
Witam Mam taki problem z moim golfem (golf II 1.6 TD 1991r) odpala raz dobrze raz źle. Opiszę co mam na myśli, przykład ostatni pojechałem na miasto musiałem parę razy go zgasić i zapalić jak to bywa na mieście (podkreślę że przeważnie odpalał po około 2,3 sekundach kręcenia dla przykładu mam drugiego golfa z 86 taki sam jak ten tylko zwykły diesel...
Witam serdecznie. Zostało tyko sprawdzić czy uszczelka pod głowicą nie ma przedmuchów. Zobacz czy w zbiorniku wyrównawczym nie czuć spalinami i czy płyn nie zmienia barwy na czarną. Pozdrawiam,
To jest sposób na stwierdzenie obecności przedmuchu, a nie sposób na jego eliminację. oczywiście to miałem na myśli ale jakoś pogłubiłem słowa:) wracając do tematu to złożyłem dziś wszystko do kupy wyłączając z obiegu parownik gdyż nic nigdzie nie znalazłem. wszystko jest absolutnie od strony wizualnej ok wszsyskie weże krućce itp.. chciałem więc wykorzystać...
Witam Temat dość oklepany lecz w skrócie opiszę dlaczego dodaję kolejny post. Jak w tytule gotuje płyn chłodniczy w układzie chłodzenia, temperatura po kilku minutach na postoju rośnie do ponad 110, i opisze co zrobiłem aby znaleźć co jest nie tak - na początek sprawdziłem wentylator, który załącza się dopiero jak wskazówka była na czerwonym, wymieniłem...
Wyjąłem chlodniczke spalin przy zaworze egrze .. Wydaje się nie zapchana, puśćilem dymka z papierosa i przeszedł gładko, obecnie czyszczę ja środkami z sadzy choć żadna sądzą tam nie wyleciała. Mam też inna przepustnice, z 2009 roku z c30 ten sam nr co moja sprawdzę działanie... Czujniki map podmieniłem i czujnik temp dolotowej przy czujniku map.. Dam...
Pierścienie w układzie EGR były już wcześniej wymieniane, najpierw te 4 pomiędzy kolektorem wydechowym a zaworem (były nieduże przedmuchy, ale to nie miało wpływu na pracę, moc i spalanie było normalne jak auto było sprawne). Następnie te dwa większe między zaworem a tą chłodnicą. Nie wiem, czy sprawdzali to na początku i jakim sposobem, ale po wymianie...
Witam Czy możesz dokładniej określić ten biały dym , [ czy może siwy , szczypiący ] o ile nie czuć w nim woni spalonego oleju , tylko spaliny i para wodna , oczywiście nie wyrzuca wody przez chłodnicę to jedynie uszkodzona głowica , pęknięcie które może wystąpić w kanale kolektora wydechowego , wodę w postaci pary wyrzuca ze spalinami . Natomiast jeżeli...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Witam, pojeździłem po skasowaniu błędów i wykonałem ponownie diagnozę. Wyskoczyły mi 2 błędy: P1402 Układ czujnika położenia zaworu EGR P0403 Usterka obwodu recyrkulacji spalin przedmuchałem wężyki podciśnienia od EGR a także sprawdziłem napięcie na pinach i wyszło 3.9 V czy jest ono prawidłowe? z ciekawości sprawdzałem napięcie na innych czujnikach...
Witam, Od dłuższego czasu borykam się z problemem związanym z układem chłodzenia w samochodzie Rover 75 z silnikiem o oznaczeniu KV6. Typowałem uszczelkę pod głowicą jako główny problem ale... Przedstawię po kolei co zrobiłem i na czym stanąłem: Wyrzucało mi płyn chłodniczy przez rurkę odpowietrzającą w zbiorniczku wyrównawczym po przejechaniu jakiegoś...
via vida, lub elm - zarówno odczyt bieżący - czy nie jest leniwa, + poprawki krotkoterminowe, napięcie sondy dochodzi do 0,75-0,80V więc mi trochę brakowało... Ale teraz widzę że jest gorzej niż myślałem ;( wygląda to na uszczelkę pod głowicą - jadę jutro zrobić test na obecnosc CO2 w płynie chłodzącym.. dlaczego? dzisiaj ugotował mi się silnik.. -...
Moje uwagi do poruszanych spraw w tym temacie. 1. Nie wiem czy w każdym ASO mają tester do wykrywania spalin, bo ja byłem w dwóch (przy okazji przeglądów okresowych) i na moją uwagę, że przewody gumowe są bardzo twarde i jest sączenie płynu spod opasek zaciskowych oraz powolny ubytek płynu, twierdzili że to normalny objaw i przedmuchów nie ma. Test...
Witam, Chciałbym skonsultować problem jaki mnie spotkał, może któryś z Kolegów będzie miał jakiś inny punkt widzenia na sprawę. Mianowicie - auto jak w temacie, były przedmuchy spalin do układu chłodzenia, ubytek płynu. Winna okazała się uszczelka - próba na CO2, widoczne uszkodzenie uszczelki, naprawa. Wydaje mi się, że naprawę przeprowadzono jak trzeba...
jeżeli chodzi o uszczelkę to chyba niestety wlasnie o to chodzi, jednak spotkałem się jeszczę z opinią ''mechanika'' ktory twierdzi ze jest to wina TERMOSTATU.;/ ??? Może być i tak - warto sprawdzić tę opcję (termostat ukąpać we wrzącej wodzie. Ponieważ objawy nie są precyzyjne opisane więc i diagnozę na odległość trudno postawić. Ja staram się tylko...
Witajcie, coś boli mojego 3P, ale nie wiem co. Na początek filmik z pracy, silnik po postoju ok. 2 dni, wlana zimna woda i takie oto zjawisko: https://www.youtube.com/watch?v=2jf3KD_5... Powiecie zimny jest to kopci... ale po godzinie nie wiele się zmienia... dziś pracował dosłownie 60 minut na wolnych obrotach, na liczniku nabił 0,4 MTG i cały czas...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
O tym w sumie nie pomyślałem, ale okej. Zjawisko wygląda tak: silnik stygnie, na ścianach bloku skrapla się woda i spływa do oleju. Silnik pracuje i nagrzewa się, olej nagrzewa się od smarowanych części do nieco wyższej temperatury niż płyn chłodzący (ok 110 stopni C w zależności od warunków w jakich jest używany jego ilości), woda "wysmaża" się i...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
przedmuchy spalin nieszczelność chłodnicy spalin przedmuchy turbo
akumulator tesco schemat prasa hydrauliczna toyota corolla żarówki
parametry silnika elektrycznego silnik elektryczny
Schemat pinów żółtej kostki wyświetlacza Citroen C4 Picasso 2009 1.6 HDI Przykładowe makra dla falownika NORD SK500E