Płaszczyzny mogą być nierównoległe po mocnym dokręceniu. Uszczelka może być grubsza lub powierzchnie wyrównane.
wszystko było by w porządku tylko że na gazie ten problem nie występuje a dopiero po zinstalowaniu zaczyna się tak dziać Jesli chodzi o odpalanie to masz i rację ale na benzynie nie da się jeździć zero przyspieszania i się dławi co z tym?? u nie przy takich objawach była nieszczelność na dolocie powietrza (nieskręcone opaski)
Masz na myśli nieszczelność wydechu czy nieszczelność dolotu powietrza? Bo jeżeli wydechu to masz rację jest nieszczelność. Brak korka spustu katalizatora. Ale czy nieszczelność wydechu może tak wpływać na pracę silnika?
Za mało danych jak dla mnie. Sprawdź w parametrach czy sonda pracuje. poszukaj nieszczelności w dolocie powietrza. Ostatnio miałem taki sam przypadek w takim samym audiku. U mnie po zamontowaniu instalacji Seuent 24.11 BRC nie mogłem przeprowadzić autoadaptacji. Rozwiązaniem mojego problemu okazała się nieszczelność w dolocie powietrza- Pęknięty zielony...
Wygląda na usterkę pokrywy zaworów ( odmy ) lub nieszczelność na uszczelce tej że pokrywy.
Witam.Sprawdz dokladnie cały dolot w poszukiwaniu nieszczelności,Sprawdz czy pęd powietrza podczas jazdy nie powoduje zdmuchiwania przez co auto będzie tracilo obroty i gasło.Pozdrawiam
co do samej instalacji to może być kabel --> https://allegro.pl/interfejs-do-gazu-lpg... ale sama adaptacja układu LPG nie powinna mieć aż takiego dużego wpływu na pracę silnika, ja bym szukał u nieszczelnościach dolotu powietrza do silnika lub weżykach podciśnienia
Może być nieszczelność w dolocie lub źle wyregulowana sztanga - za duże odczyty ilości powietrza.
Może być minimalna nieszczelność na dolocie powietrza która zanika po nagrzaniu się silnika ( rozszerzalność temperaturowa).
Najpierw szukaj nieszczelności w dolocie, np. wspomniane uszczelki. Filtr powietrza możesz wymienić, jeśli nie był wymieniany, a dopiero potem zastanawiać się nad wymianą sondy na nową, bo szkoda robić sobie niepotrzebne koszty.
Na problem z obrotami to raczej nie pomoże. Jak chcesz wypiąć to bez stresu możesz. Szukaj raczej nieszczelności w dolocie powietrza jeśli to benzyna.
Jakie masz napięcie na wolnych obrotach na wyjściu czujnika? Nie masz nieszczelności na dolocie powietrza? Rozrząd nie przeskoczył?
Jeśli auto nie wchodzi na obroty powyżej 3 tys. to prawie na pewno padła przepływka , oczywiście jeśli nie masz nieszczelności w dolocie powietrza .
Dokładnie pod zintegrowanym elektronicznym modułem przepustnicy oraz przepływomierza. Nieszczelności w układzie dolotu powietrza zaburzają pracę silnika.
Mi w a4b6 wywalalo różne błędy a problem był po stronie dolotu powietrza była nieszczelność Dodano po 7 Mi w a4b6 wywalalo różne błędy a problem był po stronie dolotu powietrza była nieszczelność
Może być przyczyną nieszczelność wlotu powietrza. Sprawdź wszystkie doloty do kolektora ssącego.
Do sprawdzenia nieszczelności w układzie dolotu powietrza, może jakiś wężyk podciśnieniowy nie założony albo nieszczelny.
Masz nieszczelność w układzie dolotu powietrza. Podaj kod błedu.
może miał ktoś taki problem czy to wina turbiny czy zaworów.... Takie problemy mają prawie wszyscy posiadacze TDI. Może to być i równie dobrze wina nieszczelności w dolocie powietrza doładowanego. Na czym mamy oprzeć swoją diagnozę skoro nie widzimy niezbędnych parametrów ?
dym czarny-zachwiana równowaga powietrze-paliwo. Jeśli filtr powietrza jest OK, węże od turbo prawidłowo twardnieją-podaje turbina, nie ma nieszczelności na dolocie powietrza to za duża dawka ropki. Albo ktosik ją przestawił albo LDA(ogranicznik dymienia) nie spełnia swojej roli Pozdro
Rozregulował się zapłon i jest opóźniony, leją wtryski ze starości lub zabrudzenia, silnik krokowy do czyszczenia lub wymiany. Ale przeczyścić przepustnicę nie zawadzi. ;) Zresztą to łatwo zobaczyć nawet na wyłączonym silniku. Tylko zdejmujesz gumową rurę doprowadzającą powietrze. A czujesz, że padeł gazu nie wraca? Dodano po 8 P.S. Jeszcze przychodzi...
jak kolego chcesz wykluczyć uszczelkę kolektora ssącego lub nieszczelność na dolocie powietrza to najprościej chociaż nie najbezpieczniej można wziąć samostart do diesli i delikatnie popsikiwać w okolicach dolotu uważając by nie psikać po wydechu. Efekt jaki pojawi się przy nieszczelności to podniesienie się prędkości obrotowej biegu jałowego. Dodam...
No racja! jest zawór upustowy. U mnie widać że przy 1700obr żąda więcej niż daje, czyli nieszczelność w dolocie? jeżeli nieszczelność w dolocie to na odcinku filtr powietrza->turbina. Sprawdzę to. A co jeśli komputer żąda zbyt małego ciśnienia, jest taka możliwość??
Przyczyną czarnego dymienia w połączeniu z hałasem "niby turbiny"(świst), może być nieszczelność w dolocie sprężonego powietrza: węże, oringi chłodnica powietrza. Miejsca zapaćkane czarnym olejem, zdradzają nieszczelność.
No więc tak. Wczoraj gdy wracałem z pracy nie było żadnych objawów dymienia tylko trochę na czarno. Komp wykrył nieszczelność w dolocie powietrza (błąd ukazuje się powyżej 3tys. Dodam że DPF wycięty i podobno wylogowany z systemu. Piszę podobno ponieważ kompem można uruchomić wypalanie ale nie pokazuje żadnych wartości poza temperaturą spalin. W momencie...
Jak widać sygnał z drugiej sondy jest zawyżony; 700mV czyli trochę za dużo. Typowy sygnał. Żadne 400mV zerknij sobie na ten zawężony wykres który podpiąłeś do pierwszego postu, tam pięknie jedzie na 400mV. Jak dla mnie to pięknie stoi na bias-ie sonda zimna/martwa, jak się rozgrzewa to napięcie zaczyna się zmieniać i rośnie do normalnej wartości ze...
Witam, Sprawdź czy nie ma fałszywego powietrza w dolocie, nieszczelności podciśnienia. Gdyby to był uszkodzony czujnik, to powinno się tak objawiać przy każdej prędkości, przy każdych obrotach. Myślę, że to niewłaściwa mieszanka paliwowo-powietrzna. Czy masz oprogramowanie diagnostyczne, w którym możesz podejrzeć oba czujniki tlenu i przepływomierz?
Witajcie. Jakiś czas temu w moim VW Polo 3 (6n2, 1.4, 75KM, 2000r) zaświecił się Check Engine. Przy pomocy najprostszego interface'u (i bez zastanowienia) usunąłem błąd i był spokój jakieś parę dni. Po ponownym pojawieniu się postanowiłem zainteresować się bardziej. Oto ten błąd: VCDS-Lite Version: Release 1.2 Tuesday, 04 June 2019, 18:39:00....
Czy to chodzi o dolot powietrza? Gdzie tej nieszczelności można się spodziewać?
Witam, posiadam Seata Cordobę 1.4 TDi 75KM 2006 r, po wymianie uszczelki pod głowicą i czyszczeniu silnika - gwiżdże turbina przy dodawaniu gazu coraz głośniej. Przed rozbiórką wszystko chodziło tak jak trzeba, teraz silnik chodzi trochę inaczej, odpala i jedzie jednak turbo zamiast dodawać przyspieszenia tylko gwiżdże coraz głośniej. Pytanie czy to...
A jaki silnik, 136 koni? czy ten mocniejszy ? Jak ten 136, to możliwe że EGR przepuszcza lub wejście z pompy powietrza dodatkowego. Oczywiście pomijając trywialne problemy typu uszczelki między kolektorem a głowicą, nieszczelność pod przepustnicą czy nieszczelność na podciśnieniach. Na początek można zaślepić podciśnienia i zobaczyć. A jak nie to kolektor...
Może nieszczelność w dolocie i za dużo powietrza. Zmieniłeś tą uszczelkę ?
Czysta benzyna. Nieszczelność dolotu? Za dużo /za mało powietrza? Samochód jest jeżdżony dynamicznie.
Wiele czynników odpowiada za ilość spalanego paliwa min: filtr powietrza, filtr gazu, układ zapłonowy(szczególnie przy LPG trzeba na niego zwracać uwagę,utrzymywać go w czystości i sprawności), prawidłowe ciśnienie w kołach, prawidłowy skład mieszanki(posprawdzaj czujniki temperatury i położenia przepustnicy) no i przedewszytskim jakość tankowanego...
jeśli możesz powiedzieć gdzie szukać przyczyny pływania wolnych obrotów i gaśnięcia silnika 1,8 16V ecotek z 93 roku opel astra F wymieniona sonda , silnik krokowy , wszystko wyczyszczone i sprawdzone a kontrolka ciągle pokazuje kod za małe napięcie na sondzie lambda!! nie ma żadnych nieszczelności w dolocie powietrza !!! za co się złapać pozdrawiam...
Wg. producenta do sprawdzenia : P2097 - Wysoki limit układu regulacji składu mieszanki paliwa za katalizatorem Nieszczelności w układzie wydechowym. Pęknięte, skręcone lub nieprawidłowo podłączone elastyczne przewody podciśnieniowe Niedostateczna ilość paliwa w zbiorniku Nieszczelności w układzie doprowadzania powietrza lub w kanałach dolotu powietrza....
Witam ... Częsta usterka i sprawdz to u siebie ... mianowicie nieszczelności na dolocie za przepływomierzem . Sprawdz rury gumowe na dolocie ich sczelność , intercooler , połączenia ... Sterownik widzi fałszywy przepływ powietrza i źle dopasowuje dawkę wtrysku ... Miałem to już w kilku Vectrach C z silnikiem 2.2dtr ... Pozdrawiam MikeC ..
Ałto przestało nagle zapalać. Po wymianie pękniętego przewodu przelewowego i zmianie filtra, odpowietrzeniu zapala ale nie ma wolnych obrotów. Jak trzymam na gazie to chodzi jak spuszcze to gaśnie i ciężko odpalić ponownie. Znalazłem nieszczelności i w dolocie powietrza. Jutro kupię uszczelki i zobacze. Co może być jeszcze przyczyną takiego stanu. Dodam...
Jak jest zaciągana do końca to turbo musi "dmuchać" . Jak nie ,to zostaje uszkodzenie któregoś wirnika np kompresji, albo np kierownic. A jak jest ok to nieszczelność dolotu. Trzeba sprawdzić to wszystko a potem wartość powietrza zadaną i rzeczywistą. Widzę też że jest czujnik położenia i też odczyty z niego a więc poprawna regulacja sztangi ma znaczenie....
Moje poszukiwania by poszły w kierunku nieszczelności na dolocie i brania fałszywego powietrza.
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
A jakieś doloty lewego powietrza? Nieszczelności układu dolotowego? Czasem gazownik w IV generacji LPG zakładał (nie pamiętam dokładnej nazwy) Klapy przeciwwybuchowe albo takie gumki - zakładałem/nakładałem (te które zlatywały podczas zadziałania) to w autach nie raz jak spadło też były problemy z mocą i odpalaniem auta. Nieszczelności w dolocie łatwo...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... poczytaj to. Stary , pisz dokładnie - co znaczy wzrośnie powyżej 1V ' - i tak stoi , czy oscyluje, może miernik do kitu. Nieszczelność wydechu / przed sondą / ma znaczenie . Z kupnem sondy daj sobie na razie spokój. Sprawdź dolot , czy nie ma fałszywego powietrza i jeżeli masz możliwość sprawdź spalanie.
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Za bogata mieszanka czyli za mało powietrza. Za wysokie ciśnienie w dolocie czyli nieszczelność, ale sprawdziłeś i układ jest szczelny. Czyli w tym przypadku: bogata mieszkanka + za małe podciśnienie daje niedomknięty zawór EGR. Pozdrawiam
Cześć, borykam się z problemem zerowego przyśpieszenia w zakresie obrotów: jałowe-2k . Po osiągnięciu "magicznej granicy 2k" dostaje takiego momentu że ślizga kołami. Czy ktoś, kto się zna na tym sterowniku (Denso dece01) może mi powiedzieć czy takie wartości powinien wskazywać przepływomierz? Warto też zauważyć że czasami sobie maleje, a czasami rośnie,...
Więc jeśli zawory działaja prawidłowo to sprawdź jak to już napisano dolot powietrza. Gdzieś jest nieszczelność wynikająca z wystrzału i stąd problemy. Tak na marginesie powinieneś był założyć temat w dziale początkujący :)
Witam. Opel Vectra 1.9 Cdto 120 KM. Podczas przyspieszania utrata mocy, czasem dzieje się to przy hamowaniu silnikiem wywala błąd 2279-5B ( wyciek powietrza z dolotu). Zawalony EGR wymieniony na nowy, przepływomierz podstawiony, zalana olejem elektronika przepustnicy wymyta i uszczelniona. MAP zasyfiony był, został wyczyszczony. Wizualnie nie widać...
W Twoim **Citroenie C4 1.6 eHDi** z 2011 roku występuje kilka błędów, które mogą być ze sobą powiązane. Przyjrzyjmy się każdemu z nich i zobaczmy, jakie mogą być przyczyny oraz możliwe rozwiązania: ### 1. **Błąd C1391 - brak potwierdzenia momentu obrotowego silnika (ABS/ESP)**: - Ten błąd sugeruje, że system ABS/ESP nie otrzymuje prawidłowej informacji...
najpierw to dolot powietrza (ta rura: filtr powietrza - przepływomierz do przepustnica) musi być szczelny. Jak u mnie była tam nieszczelność ... to się jaja działy i diagnoz było więcej niż osób je stawiających. Jak to naprawisz to możesz odczytać kody błędów z kompa albo go zresetować, bo skoro tyle rzeczy wymieniałeś to kto wie, może coś mu wyskoczyło....
Pokombinuj z dolotem powietrza - objawy jakie opisałeś często występują kiedy w dolocie sa jakieś nieszczelności i slinik łapie "lewe" powietrze. A podmieniałeś czujnik położenia przepustnicy? Pozdro..
Ta butelka to raczej zbierała olej z odmy żeby przepustnicy nie zasyfiło. Odnośnie plaka, jest dobry sposób na sprawdzenie nieszczelności, kupić małego i psikać po przewodach i kolektorze. Jeśli obroty wzrosną to w tym miejscu jest nieszczelność. Oczywiście nie psilać w okolice filtra powietrza bo tam jest zasys. A dlatego małego bo łatwiej nim manewrować....
Twoje przypuszczenia są raczej trafne. To albo dziura w dolocie ale raczej wygląda to na nie domykający się EGR (zostaje w pozycji otwartej ) ale raczej zawór EVAP dostał grudkami węgla aktywnego i nie domyka się. Bagnet i korek wlewu oleju szczelny. Bo w tym silniku w przestrzeni korbowej panuje podciśnienie i nieszczelność na tych elementach też daje...
Sonda wymieniona na nową, pracuje w zakresie 0,05-0,85V czyli prawidłowo, niestety nic się nie zmieniło. Przepływomierz podaje wartość 2g/sec na postoju i dochodzi do 60g/sec przy 6 tys obrotów. Na stacji diagnostycznej analiza spalin przekroczone normy 5 razy. Zacząłem szukać nieszczelności w układzie dolotu powietrza, wiadomo pryskałem plakiem i nie...
Nie potrzebujesz powietrz z zewnątrz. Ja mam kominek zabudowany 15 kW. Mam zrobiony dolot powietrz z zewnątrz bezpośrednio do kominka i nigdy go nie użyłem. Do palenia wystarcza nieszczelności w odlotach powietrza w drzwiach dla powietrza pobieranego z wewnątrz. Nie ma problemu z powietrzem przy całodziennym paleniu.
Najpierw to zacznij od sprawdzenia układu dolotu powietrza do silnika na szczelność. Później się zobaczy co dalej :D Gdzieś w dolocie jest nieszczelność i stąd (najprawdopodobniej) te obroty...
poza tym pokazywal mi ze turbina nie dostaje tyle powietrza ile potrzebuje czyli pamiętasz co tam Ci pokazywał bo nie bardzo rozumiem co chciał przez to powiedzieć. Turbo zawsze dostaje tyle powietrza ile jest w stanie zassać przez filtr powietrza lub nieszczelność w dolocie pomiędzy nią a przepływką ale wtedy przepływka zmierzy mniej powietrza i silnik...
A filtr powietrza oglądałeś?
Nie wiem może masz zły sprzęt przecież tam nie ma filozofii w kodowaniu.Przepływ powietrza na wolnych zależy od pozycji egr albo nieszczelności w dolocie.
Są trzy możliwości : - nieszczelność dolotu (byłby słyszalny świst powietrza doładowanego), - niedomykający się zawór wastegate w części gorącej turbosprężarki, - uszkodzony mechanicznie elektrozawór N75, pierwsza i trzecia przyczyna jest najbardziej realna. Wjedź nim na kanał, zdejmij dolną osłonę silnika i sprawdź węże idące od turbo do kolektora...
Błąd P11AA czyli niezgodność sygnału MAP sensora z wymaganym w parametrach -- to w moim wypadku był wynik krzywo wkręconego korka wlewu oleju. TAK korka oleju bo przez odmę zasysał spore ilości powietrza a przepustnica była zamknięta. Primo przy tym błędzie to na pracującym silniku zatkać mu dokładnie ręką przepustnicę i jak nie zgaśnie to szukać nieszczelności...
Na ciepłym(po dłuższej jeździe) samochód jedzie jakby miał tempomat (stała prędkość, stałe obroty). Po wciśnięciu sprzęgła obroty lecą do 4-5 obrotów i nie spadają. Ta wypowiedź wskazuje mi na lewe powietrze na dolocie. Wtedy silnik dostaje za dużo powietrza którego nie umi zredukować przepustnicą i obroty idą do góry a silnik pracuje na dawce ubogiej....
ja mam ten sam problem. Na autostradzie dochodzi do 140km następnie odczuwam jakby wyłączenie turbo i mimo wciśniętego gazu w podłogę auto nie przyspiesza. Dopiero lekkie odjęcie gazu i ponowne wciśnięcie eliminuje problem ale ponownie do 140km i tak w kółko. Na drogach krajowych zdarza się tak na 3,4 i 5 biegu. Przeczyściłem zawór EGR, wszystko ładnie...
Nieszczelność w dolocie, sprawdź wszystkie przewody, opaski.
Nie potrafię niestety zgadywać co sprawdziłeś, EGR jednak zostawił bym na sam koniec. Zacznij od sprawdzenia filtra powietrza, czujnika MAF, nieszczelności w dolocie czy pomiarach sondy. Dobra diagnostyka i wszystko będzie wiadomo bo przyczyn tego błędu może być kilka jak nie kilkanaście.
Na początek spróbuj sam wyczyścić krokowca.Przemyj go,być może to jest to i nic nie zapłacisz. Pokaż mi gdzie tak jest "krokowiec"? Proszę o pomoc nie chce aby po przyjeździe do mechanika , ten wymienił mi pół samochodu , a wystarczy na przykład wydać 100 zł . To znajdź mechanika a nie piekarza, albo bardziej elektromechanika. Jeśli nie masz sprzętu...
Moze byc tez nieszczelnosc w dolocie powietrza.
Geneza błędu P0100 P0100 Za wysokie napięcie przepływom. powietrza P0100 Za niskie napięcie przepływom. powietrza P0100 Niewłaściwy sygnał w obwodzie czujnika przepływu powietrza. Podejrzanego już masz, sprawdź dolot pod kątem nieszczelności.
Nie mam możliwości zmierzyć ciśnienia paliwa, co do szczelności to rura jest ok, wyczytałem na necie o triku z ,,plakiem,, że jak popsikam w okolicach dolotu powietrza to jak jest nieszczelność to praca silnika poprawi się chwilowo. Teraz tak popsikałem w okolicach filtra i rury do samej przepustnicy i nic, ale jak popsikałem w okolicach listwy wtryskowej...
Każdy sądzi że skoro silnik tą stroną zasysa powietrze,to nic się nie powinno wydostać. Niestety tak nie jest. Przepływ powietrza nie jest tam jak w odkurzaczu.Pulsacje w dolocie są dość znaczne,szczególnie jak naciśniesz gaz.Wykorzystuje się je nawet do doładowania dynamicznego.Wyrzucanie paliwa przez nieszczelności jest normalną rzeczą. Jeśli nie...
Wskazania MAF actual w grupie 003 w zakresie 30 do 360 mg/skok wskazują, że masz nieszczelność w dolocie na odcinku przepływomierz - turbosprężarka. Sprawdź dokładnie wąż powietrza, wężyk odmy itd. bo coś będzie rozerwane/pęknięte.
Pewnie poprzez zwężenie otworu, przepływ powietrza był nie co mocniejszy i mocniej dmuchało na czujnik. Pewnie czujnik nieco szwankował lub są jakieś nieszczelności w dolocie.
Problem leży w regulacji ciśnienia doładowania - turbo przeładowuje - do sprawdzenia siłownik podciśnienia przy turbinie jak i dźwignia kierownic spalin - jedno z dwojga się przycina albo obydwoje jednocześnie. Wskazania z przepływki są tak niskie jakbyś miał nieszczelność w dolocie pomiędzy obudową filtra powietrza a turbosprężarką. Zrób jeszcze log...
witam uszczelnij dolot powietrza , jak to nie pomoże to wymyj silniczek krokowy , on jest odpowiedzialny za obroty biegu jałowego (po wymyciu odłącz ako na ok 10-15 min , aby komp sie skasował i powrócił do ustawień fabrycznych ) pozdrawiam
Witam serdecznie, mam pytanie do użytkowników odnośnie pieca Ariston Genius Premium. Niestety od paru dni mój piec zaczyna mieć dziwne zachowanie. Problem dotyczy odpalania i problemu z brakiem płomienia. Wygląda to następująco: w sposób niemal losowy piec załącza się prawidłowo lub próbuje pare razy zaskoczyć dając komunikat SP1, SP2, a najczęściej...
Auto-adaptacja nic nie da. Ten sterownik ma ograniczone możliwości regulacji. Jeżeli na biegu jałowym silniczek pracuje, a przy obciążeniu nie, to problemem jest reduktor, lub powstała nieszczelność w dolocie powietrza (uszkodzona obudowa filtra, zasysanie powietrza w okolicach miksera) Auto-adaptacja Taka opcja jest dostępna, nie jest tylko wprost...
a jakie auto? I co masz na myśli mówiąc gorące powietrze z silnika? Rura powietrza co idzie od kolektora wydechowego do dolotu, czy rura spod kapy zaworowej? Nic się nie stanie. Czasem nieszczelność węża spod kapy powodować moze falowanie obrotów i oczywisty ubytek oleju.
Dane o błędach pochodzą z wczoraj. Nieszczelności w dolocie niema, sprawdziłem EGR i przepływomierz. Na łączeniach nie pojawiają się pęcherzyki powietrza. Błędy są na obydwóch sondach lambda. Głowny przekaźnik chodzi o nr 100? Dodam jeszcze że auto odpala bez problemu i nie traci mocy. A EPC znika dopiero po uruchomeniu silnika. Błędów od strony elektrycznej...
Nieszczelność dolotu lub sterowanie turbo Dolot szczelny. Sterownik.. - mówisz o tym plastikowym zaworze zamontowanym na belce obok filtra powietrza, który zdaje się steruje też egr-em?
I jak ten czujnik kolektora może mieć coś wspólnego ? Czy szukać lewego powietrza ? Jak szukać lewego powietrza ? Słyszałem o metodzie popsiksc PLAK PLAKIEM.
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Problemów utraty mocy w 1,9tdi jest wiele. Objawia się to niską prędkością maksymalą - jedziesz trasą i samochód na 5-biegu nie przekracza 3000 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu samochód jedzie normalnie i po chwili może wpaść w tryb awaryjnt. Główną przyczyną jest turbina oraz elementy z nią spokrewnione. Zaliczamy do nich: turbinę...
Świece chyba były nowe, bo wyglądają jakby dopiero co założone, jedynie na elektrodzie delikatny ciemno pomarańczowy nalot. Auto jeździ jak trzeba, ale zimne dalej ciężko pali oraz na jałowym telepie, jakby na jeden cylinder nie pracował. Oraz sprawdziłem dziś sprężanie, na wszystkich cylindrach jest 9,5-10bar. Powinno być takie niskie? Raczej jakby...
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
Pod komputerem pokazuje wartość powietrza zamierzonego z zadanym idealnie. Przepływomierz nowy Bosch, wymieniany w serwisie. Cały dolot sprawdzony i zero nieszczelności.
Ewidentnie nie dostaje gazu. Przyczyn może być kilka: nieszczelność w dolocie za mikserem, zbyt niskie ciśnienie gazu na wyjściu z reduktora, a może po prostu zawór na zbiorniku gazu nie jest otwarty do końca... Należy sprawdzić, czy całe powietrze jakie dociera do silnika przechodzi przez mikser, sprawdzić samo mocowanie miksera oraz wyregulować naprężenie...
Jeśli szum bądź syk powietrza wzrasta znacznie przy mocniejszym dodaniu gazu (nawet przy dynamicznym przyspieszaniu z niskiej prędkości), to najprawdopodobniej jest to właśnie nieszczelność w dolocie za turbiną. To zawsze powoduje dymienie turbodiesla, a jeśli się pogorszy, auto zacznie tracić moc, a w końcu pojawi się błąd i wejdzie w tryb awaryjny....
Oczywiście mowa tu o instalacjach z parownikiem. Bo te IV i wyższej generacji problemu tego nie mają. Zresztą to zależy jak kto do tego podchodzi, a ja może wypowiedziałem się nie za bardzo precyzyjnie. Otóż nie jestem zwolennikiem "kaleczenia" nowych aut. Ale nie zabraniam montażu gazu innym. Także nie ulega wątpliwośći fakt, że na gazie jeździ się...
Witam. No powiem Ci że te silniki w ramach falujących obrotów to naprawdę mogą zaskoczyć. Nie sugeruj się tym zamykaniem dolotu ręką, gdyż ta niechciana nieszczelność jest zazwyczaj bardzo mała, ale upierdliwa i robi swoje. Dolot to również zawór egr, więc wyczyść go i skręć porządnie. Gdzieś czytałem, że nawet czujnik temperatury powietrza w kolektorze...
Powiedz jak stwierdziłeś zacinanie się ssania lub jego brak. Ssanie i wolne obroty to trochę odmienne problemy. Obroty na zimnym silniku w przypadku Suzuki wahają się od 1300 do nawet 1800/min, choć tak wysokie to tylko przy temp. poniżej -15 i bardzo krótko. Jeśli silnik po tych +-5km pracuje na wolnych obrotach w granicach 700-850 obr/min to dla Suzuki...
Moja diagnoza na pierwszy strzał - przepływomierz. Tak, wiem że czyściłeś, ale przepływomierz. Jego nie da się wyczyścić idealnie. Podmień od kogoś, to popularny model, bez problemu znajdziesz nawet na szrocie, i sprawdź czy różnica będzie odczuwalna. Kolejna rzecz, komputer. Podłącz kompa, odczytaj wartości zasysanego powietrza podczas jazdy. Czy wymieniłeś...
Witam!Mam BMW 525i (E34) 24V automatic z 1992 r.Po "tąpnięciu" gazu padł mi przepływomierz.Czy Pana rozwiązanie z przepływomierzem termicznym sprawdziłoby się w moim aucie?A jeśli tak,to czy mogłbym liczyć na Pana pomoc w uruchomieniu tego rozwiązania w moim autku?Zależy mi na sprawieniu,żeby autko było bezawaryjne,bo jeździ nim raczej żona i mam dość...
Dziękuję za podpowiedzi. A więc autem nie jeżdżę za często, jednak ostatnio robiłem zakupy, przewoziłem dziatki - przy 70, 90 stopniach i trochę wyżej pracował bez falowania. Na wolnych 1200 przez dobrą godzinę. Jednak po dojechaniu do dziadków, ze trzy godziny postoju, odjeżdżając stara śpiewka - po lekkim rozgrzaniu faluje. W następnym dniu odpaliłem...
Objawy wskazują na dziurę w dolocie i sporą dawkę lewego powietrza (przy drobnych nieszczelnościach kuleje lae odpala maks za 3 razem i po kilku s sabilizuje obroty). Zachowanie kontrolek prawidłowe, na zimnym silniku olej nie spływa tak łatwo i dlatego kontrolka wskoczyła po chwili. Silnika nie uszkodziłeś ale dobrze, że nie próbowałeś dalej bo nie...
.....poranny zapłon story ciąg dalszy :crazyeyes: W dalszej kolejności wymieniłem przewody paliwowe ze zdjęcia. Do filtra i do pompy CR. https://obrazki.elektroda.pl/6942418800_... Mimo iż nie ciekły to faktycznie na niewidocznych zgięciach były sparciałe, aż szok ,że nie ciekły.Jednak to raczej mojego problemu nie rozwiązało bo dalej...
Wracam do wątku bo kod błędu P0171 nie ustąpił pomimo uszczelnienia dolotu. W tej chwili po zatkaniu odmy powietrza gaśnie od razu więc nieszczelności w dolocie nie ma. Dziś wyczyściłem EGR i zdjalem wcześniej włożona zaślepkę, nic to nie dało. Nawet lepiej pracował jak był zaślepiony... Co do tej pory zrobione: -przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana...
Tak wiem jak się zgłębisz to się dowiesz że nie oznacza to wprost zużytego katalizatora. Mów to byc katalizator i mam już nowy może to być spalanie oleju i nie spala mi, może być nieszczelność w dolocie i jest ok u mnie w wydechu też nie, sondy zmienione obie filtr powietrza, mieszanka paliwowo powietrzna ok, zapłon ma nowe świece itd itp to był ostatni...
Z odczytu grupy 003 widać, że przepływomierz wskazuje zbyt małą masę zasysanego powietrza więc albo przepływomierz zaniża wskazania z powodu zabrudzenia albo jest drobniutka nieszczelność w dolocie. Byłoby wiadomo co jest tego powodem gdybyś zamiast screen'ów wkleił link do logu dynamicznego obydwu grup jednocześnie czyli 003 z 011. Kurczę mnie wydawało...
Jak któryś zawór będzie podparty (nie domyka się) lub jest wypalony, to też będzie spadek kompresji, ale próba olejowa wskazuje na pierścienie (brak szczelności tłok-cylinder). Dawniej sprawdzano gdzie jest nieszczelność przez podłączenie sprężonego powietrza do cylindra (przez otwór świecy) przy zamkniętych zaworach i słuchano gdzie syczy lub dmucha...
MAP sensor powienien wskazywac w granicach 30kPa na jalowym a na otwartej przepustnicy na max pewnie okolo 100 kpa , temp powietrza na dolocie nawet do 60°C jeśli auto długo stoi na jałowym, :D pomyśl o sprawdzeniu jednak tego luzu zaworowego.Po regulacji zmierz ciśnienie na cylidrach najpierw na zimno poźniej po rozgrzaniu, AAa i jeszcze ten pasek...
nieszczelność dolocie temperatura powietrza dolocie nieszczelność dolot powietrza
wiatka kondensator zmywarka dysze czyszczenie projekt packet
spawarka inwertorowa przekaźnik spawarka inwertorowa przekaźnik
Kolory przewodów CAN w Audi A3 8P 2008 Podłączenie MOSFET N-kanał do wejścia PLC