Wskazania mapsensora są skutkiem ,a nie przyczyną, zacznij od obejrzenia wszystkich wężyków prowadzących do kolektora, może któryś się złamał, pękł, poluzował na zacisku czy zwyczajnie struchlał. Tu nie trzeba dużego otworu. Kolektor to raczej rzadka przypadłość i warto dokładnie obejrzeć. Podobne efekty da też niedomaganie instalacji zapłonowej , obejrzyj...
Nieszczelność na kolektorze może być powodem twoich problemów. Często przy montażu LPG demontowany jest kolektor i trzeba dać nowe uszczelki kolektora jak się tego nie zrobi zaczynają się problemy i to nawet nie od razu a z czasem.
Na 100% masz nieszczelność w kolektorze ssącym kod 35 to ci potwierdza gdyż on sygnalizuje nie tylko uszkodzenie silnika krokowego ale również zasysanie tzw. dzikiego powietrza. Obejrzyj dokladnie kolektor i wszystkie wężyki do niego dochodzące.
To co piszesz w ostatnim punkcie, jest bardzo niepokojące i prawdopodobnie to właśnie może być przyczyna Twoich problemów (oprócz normalnego odgazowania świeżej wody w instalacji). Normalnie z kotła Niedźwiedź Condens woda powinna wypływać tylko gdy pracuje (po kilku-kilkunastu minutach od załączenia palnika) i tylko z kolektora skroplin (nr. 6) https://obrazki.elektroda.pl/5065964600_...
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
zablokował się zawór, najlepiej jak już poprzednicy pisali odkręć kolektor ssący (kilka śrub na klucz 13 i wyjmij resztki szmaty i będzie dobrze, wiem, że tam jest ciasno, ale było uważać, dobrze, że nie wpadła jakaś śrubka... na drugi raz się będzie bardziej uważać ;) nauka kosztuje niestety poza tym niewiem jak tam zakładacie filtr stożkowy skoro...
Układy ke-jetronic są bardzo wrażliwe na fałszywe powietrze,niestety przy zasilaniu gazem i strzałach w kolektor dolotowy są z tym problemy,ewenementem przy tym silniku jest odpowietrzanie komory korbowej jakakolwiek nieszczelność w silniku powoduje zakłócenia wolnych obrotów,czyli wszelkie pocenia i wycieki oleju.Zacznij od tego.
To nie kwestia zaworu . Aby twierdzić co jest przyczyną trudności w uruchomieniu auta na benzynie należy przed zgaszeniem auta przełączyć na benzynę i po pewnej chwili wyłączyć silnik lub zakręcić gaz na butli i pozwolić silnikowi zgasnąć. Jeśli wtedy usterka zniknie to znaczy ,że kolektor dolotowy jest zalewany gazem. Jak uruchamiasz na benzynie to...
280-320mBar powinno być- albo masz nieszczelność w kolektorze albo jednak rozrząd przestawiony. Odma szczelna? Korek wlewu oleju + wężyk do separatora? Podpięcie separatora do przepustnicy z tylu szczelne?
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Wymieniony kolektor ,ponieważ zadymiarka pokazała nieszczelność kół przepustnicy i nadal się przycina podczas przyspieszania 🤷co jeszcze może byc
Takie ciapanie jak Ursus C-330 miałem kiedyś w Escorcie, jak pękł kolektor wydechowy. Również na zimnym było głośniejsze.
witam mam dylemat jaki materiał izolacynky zastosowac po budowę kolektora ? Absorberem będzie płyt(panel grzejnikowy) myslałem nad styropianem ale ponoć sie nadtapia a z kolei wełna mineralna może napić sporo wody ? jak gdzieś będzie nieszczelność poproszę o radę
Możliwe że klapy wirowe mają duże luzy na sworzniach i tam jest nieszczelność kolektora - wtedy należy wymienić kolektor (protezy w zaspawywanie , zaślepianie nie mają sensu bo po czasie i tak się zemści ..)..
Zanim wymienisz uszczelki kolektora odłącz przy nim przewód od serwa i zaślep króciec. Wtedy będziesz wiedział czy to nieszczelność kolektora czy serwa. Jakie objawy pokażą czy to kolektor czy serwo?
Chciałem wymienić kolektor ssący i ujrzałem taki oto widok https://obrazki.elektroda.pl/2920369100_... Mamy tu częściowo czyste grzybki zaworów; jeden wlot suchy, drugi "mokry". Czy to oznaki nieszczelności i co za tym idzie problemy z odpalaniem nawet ciepłego?
Znalazłem nieszczelność na dolocie z pompy vacuum, uszczelniłem to. Ilość dymu zmniejszyła się diametralnie, ale dalej są dziwne dźwięki w okolicach silnika i brak mocy. EGR i kolektor dolotowy wyczyszczone.
Encore masz rację, faktycznie LPGTech informuje o "zbyt niskim ciśnieniu gazu PRZED przełączenie na zasilanie gazem", więc nieszczelność jest na drodze reduktor - kolektor ssący. Czyli może uciekać reduktorem, wężami, kolankami, czujnikiem ciśnienia, wtryskiwaczami, a także połączeniami pomiędzy tymi elementami. Należy to sprawdzić
Nieszczelność kolektora
autodiag - piszesz o uszkodzeniu mechanicznym, kolektor sprawdzony OK, nieszczelność głowicy gdzie? jak? Rozrząd odpada synchronizacja jest OK, auto odpala od strzała, ma moc. Zastanawia mnie jedna sprawa Po zapłonie ciśnienie jest zero, po odpaleniu 40-50 mBar, tyle też żąda sterownik. Może jest to Map sensor mierzący ciśnienie bezwzględne, gdyby miało...
Pompa już stoi na kociołku i skręcona oraz wstępnie przymierzony silnik oraz dopasowany kolektor wydechowy bo wcześniej zbiornik stał obok podstawy i wydech był modzony Nastala wiekopomna chwiła :D Kompresor dmuchnął pierwsze litry w zbiornik, lekko nie było bo wydech modzony i na połączeniu z zbiornikiem nieszczelność pod tą dużą nakrętką była ale...
Witam. Mam problem z moją Vectrą (2006 rok, silnik 1.9 CDTI 150 KM), którą mam 3 miesiące. Całą historię opiszę chronologocznie w punktach: 1. Zauważam jednego dnia, że samochód stracił moc na niskich obrotach, do ok 2 tys obrotów rozpędza się koszmarnie wolno, powyżej 2 tys odzyskuje moc. 2. Następnego dnia zapala mi sie kontrolka "samochód z kluczykiem"...
kocioł był zalany, uszczelki są uszkodzone Bezpośrednia odpowiedź - Skoro kocioł był zalany i „uszczelki są uszkodzone”, to E7 najprawdopodobniej wynika z toru powietrzno‑spalinowego: zalanego/rozszczelnionego układu presostatu (wężyki, króćce, zwężka Venturiego), uszkodzonego sygnału RPM z wentylatora (czujnik Halla/wiązka po zalaniu) albo z nieszczelnej...
Czyli nie ma opcji że jakaś uszczelka itd tylko bardziej niestety że kolektor? A da radę bez rozbierania jakoś to zweryfikować? czy tylko jedyna opcja to rozebrać i pooglądać? nie napisałem masz pęknięty kolektor tylko masz nieszczelność kolektora gdzie i co nie wiem ja nie jestem wróżka, nie mam nic przeciwko jak ci ktoś powróży
reaven22 napisał W przeciągu ostatnich 2 dni system działał przez jakieś 6h, w domu udało się zejść do temperatury 24'C, pewnie jak się ustabilizuje będzie mniej Jak aktualne efekty chłodzenia? Czy możesz podać więcej szczegółów. Wnioskuję że system nie działał w najbardziej gorącej porze dnia, skoro woda wychodząca była używana do podlewania i nie...
Witam. Mam problem z nierówną pracą silnika i "pierdzeniem" z wydechu (była wymieniana złączka elastyczna wydechu, przy czym ściągali kolektor górny i dolny, wymieniając przy tym uszczelki), ale przed wymianą dużo bardziej hałasował i szarpał silnik. Dodatkowo auto traci połowę mocy przy włączonej klimatyzacji, ledwo się zbiera (przy nabijaniu czynnika...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
U mnie było dokładnie jak u kolegi wyżej nie rozwiązałem problemu. Podmieniałem sterownik, cewkę, lambdę, map i problem dalej powracał po jakimś czasie, wcześniej wymieniono przepustnice na nowa. Sprawdzałem kolektor na nieszczelność i kolektor był 100% sprawny a jednak sterownik i tak po czasie ustawiał sobie przepustnice na całkowicie zamknięta przez...
Witam wszystkich. Koledzy potrzebuję pomocy. Rozebrałem pompę, złożyłem ją od nowa na nowych częściach (nowe membrany, uszczelniacze, zaworki itd). Jest teraz problem z przykręceniem kolektora do głowic, otóż jeden zaworek za głęboko wchodzi do głowicy i po nałożeniu kolektora między tym jednym zaworkiem a kolektorem jest szczelina 1-2 mm. Po skręceniu...
Dzięki za reakcje na moje pytanie ale nie zrozumieliśmy się. Jak napisałem silnik pracuje prawidłowo spalanie osiągi i moc prawidłowa tylko powietrze zasysa z kolektora ssącego pomijając filtr powietrza. Podejrzewam że jest gdzieś pęknięty kolektor ssący albo wyleciała jakaś zaślepka tylko że bez kanału trudno mi gdzieś podejrzeć a czytałem że zdarza...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie...
Nieszczelność wykluczona bo tam jest jeden element kolektor wydechowy katalizator i dwie sondy za drugą sondą jest łączenie wydechu dopiero. Było przypuszczenie że katalizator jest uszkodzony i na próbę założyłem emulator na drugą stronę za katalizator em ale dalej to samo się dzieje
Cześć jedzie gdzieś do 3000tys na każdym biegu czyli pracuje w tzw trybie awaryjnym. 3 tysiące tysięcy to jest TRZY MILIONY. To na pewno nie jest tryb awaryjny. zamieniłem przepływki w aucie jest ta nowego typu nr: A645090004880 Natomiast założyłem na podmianę taką starego typu: A6510900148 Części i ich zamienności nie dobiera się na podstawie numeru...
No tak tylko szukam odpowiedzi na pytanie, jakie parametry mogę sprawdzić przez OBD aby nie strzelać, bo tą stronę już widziałem. Jeśli to nieszczelność to jak ją namierzyć, jeśli sonda to jak stwierdzić przez odczyt OBD, że jest uszkodzona. Chce sam namierzyć co jest nie tak a do mechanika jechć na wymianę. Bo diagnostyka w dzisiejszych warsztatach...
Sprawdź dolot pod katem szczelności. Jeśli nic nie było ruszane i jest fabryczne to często nieszczelność jest na styku kolektor ssący/ głowica- te pojedyncze uszczelki sa do bani. Lepiej zastosować cala uszczelkę w Favority (ona jest pod oba kolektory). Sprawdź szczelność psikając jakimś plakiem/ zmywaczem do hamulców w okolice : pod przepustnica, gniazda...
Układ regulacji biegu jałowego w przepustnicy lub nieszczelność układu wydechowego. Miałem podobne objawy w innym aucie. Jeśli kolektor jest połączony wężykiem podciśnienia z serwem hamulcowy też warto tam zajrzeć.
nieszczelności kolektora, dziury w chlodnicy pow., przepływomierz, ciśnienie paliwa, wtryski i wszystko co może powodować zbyt uboga mieszanke
Tak, oring założony i zdaje egzamin. Przy okazji pochwalę się, iż udało mi się usunąć główne niedomagania meśka. Jak dla mnie, nie-mechanika to prawdziwy sukces. Zaczęło się standardowo, utrata mocy, obroty do trzech tysięcy i koniec. Ze względu, iż mesiek ma już prawie 20 lat i ponad 360 tysięcy przebiegu, oraz że w zasadzie to była jego pierwsza awaria,...
Jeśli krople maja smak płynu to możliwa uszczelka. Pomiar ciśnienia w cylindrach powie. Jeśli jest podgrzewany kolektor ssący może nieszczelność i wtedy płyn dostaje się z powietrzem do cylindra. Ubywa płynu?
Większość przypadków falowania obrotów to jest zanieczyszczona przepustnica lub nieszczelność na kolektorze ssącym. Przepustnice masz już za sobą więc pozostaje kolektor , jeżeli mówimy o 1,6 mpi to do wymiany o-ringi przy głowicy i uszczelniacze na łączeniu kolektora -koszt ok 100zł.
mam wszystko na podmiankę nawet silnik w ostateczności Ale po co wymieniać silnik jak może być nieszczelność przy kolektorze ssącym (wężyki podciśnienia?) lub niekontaktująca kostka?
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
przy gwałtownym dodaniu od razu go dusi i chce zgasnąć... Zapewne następuje zubożenie mieszanki. Możliwych przyczyn jest wiele (nieszczelność kolektora, usterka pompki przyspieszacza w gaźniku, podparte zawory), sporo może powiedzieć obserwacja podciśnienia w kolektorze dolotowym.
no tak. Zapomniałam napisać, że wydech też był wymieniony bo to oczywiście według mechanika jego wina była :D kolektor pospawany bo była jakaś mała nieszczelność . tydzień temu wymieniłam też końcowy i nic. to samo
Witam ponownie zrobiłem tą adaptacje i przejechałem się 140 km na benzynie i Check silnika nie wyskoczył ale podłączyłem się VCDS i był błąd. Chyba tak samo jest lub trochę mniej pali. Gdzieś nieszczelność musi być skoro na wolnych obrotach na benzynie czy na LPG teraz się trzyma 22,5%. Może kolektor dolotowy uszczelki do wymiany są.
W końcu wyjeździłem gaz do końca i samochód odpala jak nowy Miałeś dobry trop. Nieszczelność instalacji gazowej i kolektor napełnia się gazem. Na dwóch paliwach, ciężko mu zapalić. :)
Świece chyba były nowe, bo wyglądają jakby dopiero co założone, jedynie na elektrodzie delikatny ciemno pomarańczowy nalot. Auto jeździ jak trzeba, ale zimne dalej ciężko pali oraz na jałowym telepie, jakby na jeden cylinder nie pracował. Oraz sprawdziłem dziś sprężanie, na wszystkich cylindrach jest 9,5-10bar. Powinno być takie niskie? Raczej jakby...
P2023 dotyczy sondy lambda (jej grzałki) - do sprawdzenia połączenia i sonda. P0108 dotyczy ciśnienia w kolektorze ssącym. Nie wiem, czy masz przepływomierz, czy tylko map sensor, ale jedno z tych dwóch może być przyczyną, jak również nieszczelność kolektora ssącego, albo jak gdzieś mi mignęło na jakimś forum zagranicznym nieszczelność lub niedrożność...
nieszczelność kolektor wydechowy nieszczelność samsung nieszczelność próżnia
filtr skuter ciśnienie akustyczne głośność sonda laguna
philips latte sterownik tango negro
Renault Midlum 270 dCi DXi7 – numeracja cylindrów i ustawienie zaworów Kärcher HD 6/15 C – ciśnienie 200 bar podczas pracy, diagnostyka zaworu przelewowego i dyszy