Witam Mam problem z e90 z silnikiem n46. Auto po nocy kręci i kręci i dopiero odpala. Była nieszczelność na kolektorze rurka od odmy, nie widać było w parametrach ciśnienia różnicowego z czujnika różnicowego na kolektorze. Po podłączeniu rurki czujnik pokazuje parametry. W dalszym ciągu jest taki problem z odpalaniem, ale jak już odpali i zgasisz kolejne...
mam wszystko na podmiankę nawet silnik w ostateczności Ale po co wymieniać silnik jak może być nieszczelność przy kolektorze ssącym (wężyki podciśnienia?) lub niekontaktująca kostka?
Witam, Autko Omega B X25DT (2.5TD) '98 z przepływką, problem polega na dwóch urwanych szpilkach kolektora wydechowego. Było turbo w regeneracji, przy wymianie urwała się szpilka jedna ta najbliżej grodzi (urwana tak, że nie wystaje, po samej powierzchni) i druga lepiej dostępna tak, że trochę jest dostępna i być może przy spawanej nakrętce udało by...
Zanim wymienisz uszczelki kolektora odłącz przy nim przewód od serwa i zaślep króciec. Wtedy będziesz wiedział czy to nieszczelność kolektora czy serwa. Jakie objawy pokażą czy to kolektor czy serwo?
Dzień dobry. Jesteście moją ostatnią deską ratunku! Seat Ibiza III 1.2 2003 47kw Benzyna Trzy miesiące temu w moim Seacie zaświeciła się kontrolka check engine. Jedynym błędem, jaki wtedy występował, był: 16524 - Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 2) . Nie zastanawiając się długo, zakupiłem nową sondę, której wymiana nie usunęła błędu....
Zbiornik ciśnieniowy pełni też funkcję bufora. W instalacji bezciśnieniowej też musisz użyć zbiorniczka w którym będzie się gromadził płyn zwiększający objętość po podgrzaniu. Taki zbiornik musiałby być w najwyższym punkcie instalacji. Ja musiałbym dać takie naczynie w łazience co by było mało estetyczne (rury mogę znieść), dlatego decyzja o instalacji...
kudlacikus, super rozwiązanie i w dodatku zrealizowane.... BRAWO. Mam dla ciebie jeszcze pomysł jak wykorzystać to co stworzyłeś do chłodzenia latem warsztatu :) U ciebie największym problemem jest oczywiście nieszczelność budynku, przez co masz duże straty ciepła... a doszczelnienie budynku pewnie będzie drogie i skomplikowane lub niemożliwe. Jeśli...
Proponuję sprawdzić stan tłumików,połączeń oraz pierścień ślizgowy.Widoczne czarne ślady okopcenia na układzie wydechowym świadczą o jego nieszczelności.Tłumik końcowy na czas próby szczelności można zatkać i na pracującym silniku sprawdzić skąd wydobywają się spaliny.Osłonę kolektora wydechowego zdjął bym dopiero wtedy gdy w jej okolicy występują przedmuchy...
Kiedyś we własnym samochodzie tylko przypadkiem zauważyłem że mi UPG płyn podpuszcza. Jedynym objawem było to że przez kilka sekund po odpaleniu zimnego kulał na jednym garze a ubytek płynu znikomy. Wymieniałem katalizator i nie pamiętam po co ale go odpaliłem z odkręconym wydechem przy kolektorze. Zobaczyłem wtedy że z kolektora "plunął" płynem chłodzącym....
witam, Gumka w kolektorze ssącym w którym siedzi czujnik była twarda i popękana co spowodowało nieszczelność. Po wymianie gumki ten błąd się więcej nie pokazał. Ps.do syrius32 Ciekawe czy najnowocześniejsze i cywilizowane urządzenia wskazałyby popękaną gumkę. Naprawa kosztowała 2zł. Pozdrawiam Jacek
Witam Moja Panda od dłuższego czasu stała się strasznie słaba, silnik pracuje równomiernie ale z dużym opóźnieniem reaguje na pedał gazu przy przyśpieszaniu. Sprawdzałem auto w multiecuscan i brak błędów. Jedynie przy kolektorze wydechowym widać zakopcenie wskazujące na nieszczelność. Czy to może być powodem ? Dodam jeszcze,że mam mocno zardzewiały...
Skoro nie ma podciśnienia w kolektorze to znaczy ze przepustnica otwarta, lub inna duża nieszczelność. Wlasciciel wymienił już chyba wszystko. Tym bardziej do sprawdzenia wszystko gdzie ręce pchał.
Witam. Dopiero dziś udało mi się znaleźć trochę czasu żeby ruszyć sprawę - rozkręciłem wszystko łącznie ze zdjęciem kolektora. Z niczym nie było problemu. Znalazłem swoja nieszczelność, ale to nie żadne pękniecie tylko po prostu na rezonatorze czegoś brakuje - jest pusty otwór zaznaczony na foto. Moje pytanie co w nim powinno być? Odma? Jakiś gumowy...
Dzień dobry, niech ten wątek będzie PRZESTROGĄ dla innych! Właśnie. Co rok robi się przeglądy instalacji solarnych. Gęstość płynu kontroluje się refraktometrem i na tej podstawie podejmuje sie decyzję o wymianie płynu solarnego, średnio co około 5 lat. Serwisant sprawdza pompę, odpowietrzniki, ustawienia sterownika, ciśnienie w naczyniu przeponowym....
Normalne, jakby go nie było to by świadczyło o nieszczelności.
Witam Przez nieszczelność układu na pewno nie uszkodziłeś silnika . Sonda powinna mieć uszczelkę . Układu wydechowego w żadnym wypadku nie uszczelniamy silikonem , do tego jest specjalna pasta . Jeśli „pierdzi” na nowym elemencie to coś nie tak z uszczelką , montażem lub jakością wykonania elementu. Biały dym to może być efekt wypalania...
Witam, Proszę o poradę w którym miejscu będzie nieszczelność jeżeli silnik jest mokry od paliwa w okolicach kolektora ssącego? Problem dot. scanii serii 4, 380 KM, 2003 r. Próbuje zlokalizować wyciek, ale bez skutku... Ciężko jest dojrzeć ze względu na osprzęt. Na początku podejrzewałem rurki od "powrotu", ale dokręciłem tzw. śruby holenderki na łączeniach...
Polecam Plaka w dłoń i na pracującym silniku psikać do okoła układu dolotowego jeśli jest nieszczelność to na bank silnik zareaguje zmianą obrotów i będziesz wiedział gdzie szukać. Ta metoda nigdy nie zawodzi a co do małego pęknięcia o którym piszesz to naprawić, zasmarować, zakleić cokolwiek zrobić na czas testu bo każda nieszczelność jest niepożądana....
Bywa, że od realizacji do opisu urządzenia upływa kilka lat. Tak jest i tym razem, bowiem poniżej opisuję urządzenie, które sobie złożyłem około 5 lat temu. Użytkownik i konstruktor układów próżniowych staje często przed zagadnieniem sprawdzenia, czy układ próżniowy jest szczelny. Nierzadko się zdarza, że nawet niewielka nieszczelność wyklucza możliwość...
Tak więc jak pisałem wcześniej pewnie nie ma nieszczelności tylko element nr. 11 z rysunku do podmianki .Sprawdź jeszcze czy przy kolektorze ssącym nie zwaliło gumowej rurki fi. 12 przy samym wlocie do kolektora ssącego .
Witam Pacjent to E34 520i 24V M50B20S1 z LPG Stag 300. Problem jaki występuje w aucie to niskie podciśnienie tj. 0,53 bara, gdzie te silniki osiągają ok 0,35-0,4. Na jałowym wyraźnie czuć nierówną pracę ale jeszcze nie wypadanie zapłonów, czas wtrysku PB odczytywany z OBD 3,5-3,6ms na gazie i benzynie prawie identyczny, z czytywany z programu AC jest...
Koledzy nigdy nie będzie czuć oparów paliwa z nieszczelnego map sensor. Jedyne wytłumaczenie jest nieszczelność przewodów paliwowych na prawym kielichu( od pasażera) , albo nieszczelność przy zbiorniku
A dla silnika "AGU" ten schemat będzie taki sam? Bo AUQ z tego co wiem to ma 180 koni i inne turbo itd tak? Buja silnikiem tzn obroty są ok ale co jakiś czas takie szarpnięcie jest wyczuwalne na fotelu i kierownicy Moc jest taka sobie a przy pełnym obciażeniu, gaz w podłogę słychać świszczenie, nie wiem czy to turbo czy dziura bo w pobliżu np takich...
Bujda, wyjechane pierścienie w tych ciągnikach to ulewanie się oleju z kolektora. Żeby taka ilość oleju szła prowadnica to tej prowadnicy musiało by tam nie być. Żadne wyrobienie prowadnicy nie skutkuje laniem się oleju z wydechu i prędzej w tym przypadku olej zostanie spalony ze względu na jego niewielką ilośc porównując do tego co może wpompować...
Witam. Mam problęm z autem i prosze o pomoc. Byłem u "mechanika" na wymiane prowadnicy bagnetu bo tamta plastikowa była ułamana. Wstepnie mowil, że pewnie kolektor bedzie do sciagniecia bo ona idzie między nim w dół. Ostatecznie odebrałem auto na 2gi dzień, mowił, że nic nie rozkręcał itp. Autko odpaliło i pracowało normalnie. Pojechałem wiec na stacje...
Jestem pewien przebiegu, od początku cepiku auto ma notowany przebieg i każdego roku robiła 90-110 tys km. Ja już całkiem zgłupiałem z tym moim autem, zadzwoniłem do serwisu i się okazuje, że przy 740 tys wymieniony był w scani blok silnika, tuleje, tłoki, korby, wał, turbo i zregenerowane zostały głowice. Przy 800 tys wymieniona głowica pompy wysokiego...
Tak, oring założony i zdaje egzamin. Przy okazji pochwalę się, iż udało mi się usunąć główne niedomagania meśka. Jak dla mnie, nie-mechanika to prawdziwy sukces. Zaczęło się standardowo, utrata mocy, obroty do trzech tysięcy i koniec. Ze względu, iż mesiek ma już prawie 20 lat i ponad 360 tysięcy przebiegu, oraz że w zasadzie to była jego pierwsza awaria,...
Witam, Mam problem z dużym spalaniem w silniku M54B25, jeżdżę co prawda po mieście ale godziny takie, że jest mało zakorkowane, odcinki po ok 15km, spalanie z dystrybutora wychodzi prawie 19l/100km. W sterowniku silnika 0 błędów, robiłem próbę dymem na nieszczelność i wyłapałem uszkodzoną zaślepkę kolektora dolotowego ale po wymianie nie widzę więcej...
W pełni popieram krzema wymiana kolektora na pospawany metalowy to jedna wielka kicha samochód żle chodzi na benzynie no i na gazie również a przyczyną tego są karby powstale podczas spawania.Druga sprawa to żle zrobione gniazda wtryskiwaczy i powierzchnia przylegania do silnika a co się z tym wiąże to nieszczelności i zasysanie lewego powietrza /falowanie...
Chyba się nie zrozumieliśmy, w kolektorze dolotowym są kanały cieczowe i sugerowałem że tam może być nieszczelność. Miałem jeden przypadek gdy kolektor utlenił się i ciecz dostawała się do silnika w bardzo niewielkich ilościach. Jednak tak niewielki ubytek płynu nie powoduje przegrzewania jednostki nap.
Jeszcze sie nie spotkalem z dziurami w kolektorze, ale jakby byly to faktycznie sonda lambda i elektronika zacznie szalec :) Spaliny lecace spod maski to nie koniecznie dziura w kolektorze, ale predzej uszczelki.
Osobnym problemem to para wodna i metoda pozbycia się jej oraz szczelność całej konstrukcji ponieważ to wszystko pracuje, rozszerza się i kurczy i przy nawet minimalnych nieszczelnościach para wodna dostanie się do środka. Dlatego należy sie szczególnie przyłożyć przy konstrukcji aby było szczelnie. Parę wodną pozbyć się można wrzucając do środka kilka...
Jak w temacie, Fabia 1,4MPI AZE. Uporczywie pojawia się ten błąd. Na benzynie auto jedzie poprawnie, natomiast na gazie czasami szarpie i potrafi zgasnąc na krzyżówce. Po założeniu sekwencji BRC SEQ24 praktycznie od samego początku nie che poprawnie pracować na gazie. Mechanik nie jest pewny co do tego czujnika, nie chce wstawiać na ślepo-koszt ok.150zeta....
Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki. Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów....
Wypompowanie powietrza z kolektora nie będzie za dobrym pomysłem. Też nad tym myślałem, ale... 1. Czym wypompujesz to powietrze? 2. Jak już by się udało je wypompować to wytworzyłby się duży nacisk na szybę (w końcu ma ona dużą powierzchnię), przez co byłaby ona mniej odporna na np. grad. 3. Co ze szczelnością? Sam sylikon myślę nie wystarczy, wytwarzając...
Dmuchanie w kolektor świadczyłoby o nieszczelności zaworów ssących , ale skoro piszesz że głowica była robiona to chyba tylko pomiar ciśnienia na cylindrach da Ci odpowiedż.
Problem rozwiązany przyczyną wysokiej temperatury w kolektorze wydechowym była nieszczelność między głowicą a zaworem recyrkulacji=EGR= pęknięta rurka po wymianie rurki jest wszystko ok.
wystarczyło zrobić głowice i nowe uszczelki dac narazie jest spokoj, choc dziwana to sprawa ze wszystkie 6 sztuk. Zrobić, co oznaczało- zawory czy zawory i prowadnice, czy tylko uszczelniacze prowadnic? Normalana rzecz, dostał inny olej i znalazł sobie drogę przez nieszczelności. Tak na boku, po co to było zmieniać tę markę oleju, abstrachując od problemu...
nie jestem pewien co do kolejności kabli zapłonowych Kolejność zapłonu 1 3 4 2 . W miejscu łączenia króćca ssącego z głowicą zaobserwowałem przedmuch Wymień uszczelkę po kolektorem dolotowym.
Odpal, zatkaj ręką przepustnicę i poszukaj lewego powietrza. Sprawdzę ale nie wydaje mi się że to nieszczelność. A co z tym czujnikiem? Może być przyczyną takiego zachowania się silnika?
Spore koszta I to nie wszystkie. Jak się przyśpieszy to trzeba też zahamować, czyli jeszcze kolejne wydatki na układ hamulcowy i zawieszenie... :-) Trzeba mu coś przeczyścić oprócz tego co zrobiłem, aby uzyskać pełną moc która w nim pozostała? "Pełna moc" = remont silnika. Odczytałeś błędy z komputera? Ja nie jestem doświadczony w diagnostyce. Ktoś...
Nie o dokładne statystyki chodzi a źródło awarii. Tak czy inaczej olej w kolektorze ssacym to nic dobrego
Jeśli tak faktycznie jest to możesz pomierzyć cisniene w kolektorze ssącym i porównać je z widzianym przez sterownik silnika. Sama wartość ciśnienia pozwoli się rozeznać czy dziura faktycznie jest czy nie. W warsztatach specjalizująctych się w audi powinni mieć dane n/t tego silnika więc nie powinno być trudno.
Mogą być nieszczelne prowadnicę zaworów jak zdejmiesz kolektor wydechowy to zobaczysz czy z prowadnic wycieka olej. Dymienie czy parowanie z odmy może być spowodowane nieszczelnością skrzyni korbowej, miarka oleju, wlew oleju, membrana odmy, prowadnice zaworów, pierścienie -tłoki. W tej kolejności
Na rysunku z Etki - układ ssący recyrkulacji - jest jakiś zawór pod nrem 15 (opisany tylko jako "zawór"). Ten EGR też wydaje się wchodzi do kolektora za przepustnicą. Jest jeszcze jakiś zawór nr 46 przy zbiorniku podciśnienia. Ogólnie układ jest dość skomplikowany i rozbudowany. Wytłumacz mi jeszcze jak układ odpowietrzania skrzyni korbowej łączy się...
Mam problem z wyciekiem paliwa. Wygląda to tak jakby paliwo wyciekało zpod uszczelki głowicy. Dokładnie tego nie widać, bo jest kolektor ssący, pod nim jakaś listwa przykręcona do bloku, i tam się pojawia paliwo. Mam pytanie czy z tej listwy może wyciekać paliwo? Ale jeśli wycieka z tej listwy, to z gdzieś tyłu. Dlatego podejrzewam wyciek z głowicy....
Witam posiadam Seata leon II 2.0 TDI 170 koni od 2 tygodni zaczął mi kopcić dosyć mocno na biało/niebiesko schodzi płyn chłodniczy i czuć że z wydechu pachnie ropą. Robiłem testy na nieszczelność głowicy/uszczelki pod głowicą i okazuje się że z zbiorniczka wyrównawczego lecą spaliny test pokazuje nieszczalną głowicę lub uszczelkę. Ale z tego co wiem...
Wyginający się kolektor? hmm zauważyłem ogólnie że spod maski nieraz para sie unosi, po prostu się dymi czyli pewnie gdzieś puszcza - podejrzewam że do solidnego przejrzenia kolektor, ale jestem ciekaw co tam się stało? wydmuchana uszczelka? czy kiepskiej jakości czy źle zmontowane?
Sprawdź klapy wirowe w kolektorze dolotowym czy nie mają luzu na sworzniach (widać od góry olej w okolicach dźwigni )
Witam ponownie zrobiłem tą adaptacje i przejechałem się 140 km na benzynie i Check silnika nie wyskoczył ale podłączyłem się VCDS i był błąd. Chyba tak samo jest lub trochę mniej pali. Gdzieś nieszczelność musi być skoro na wolnych obrotach na benzynie czy na LPG teraz się trzyma 22,5%. Może kolektor dolotowy uszczelki do wymiany są.
Witam. Posiadam kolektory słoneczne od około 8 lat. W tym sezonie pojawił sie problem z ciśnieniem glikolu. Wieczorem spada nawet do zera, w dzien w słoneczną pogodę jest ok. Pokazuje około 2bar. Pompa sie załącza i teoretycznie dziala. Mam wrażenie ze są słabo wydajne. Czy to może być problem z za małą ilością płynu w instalacji.? Znalazlem mały wyciek,...
Strzelanie następuje przy ubogiej mieszance,mogą być nieszczelności lub żle pracujący układ zapłonu.Trzeba znależć przyczynę,a nie wymieniać.
Witam. Parę lat temu też myślałem nad takim rozwiązaniem ogrzewania, tyle że o czym innym myślałem jako akumulatorze ciepła. Woda ma małe ciepło właściwe, i wymaga dużego i szczelnego zbiornika. Styropian i piana (izolacja cieplna) nasiąknie wodą w przypadku nieszczelności lub dużej wilgotności. Ja z początku myślałem o zastosowaniu bloków żeliwnych...
To jest system, który w odpowiednim momencie dostarcza dodatkowo tlen do dokładniejszego spalenia pozostałych ładunków paliwa, bardziej miało to służyć ekologii niż użytkownikowi pojazdu, starsze wersje tego silnika w ogóle tego nie miały. Co do nieszczelności na tej jednej "śrubie" to możliwe, że nie jest do końca dokręcona, lub uszkodzony gwint, albo...
Czy to jest diesel czy benzyna jak diesel to najprawdopodobniej turbosprężarka gwizda lub gdzieś jest nieszczelność w dolocie Dymi?
Raczej nie, ale to zależy jak duża ta nieszczelność jest. Dobrze by było wykonać analizę spalin, w tedy wszystko będzie jasne...
Dzisiaj męczyłem ten kolektor [url=]takim plakiem. Ma konsystencję pianki i jakoś nie znalazłem nieszczelności. Wtrysnąłem go również bezpośrednio do kolektora przez jeden króciec (ten od oparów paliwa), ale nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika ;/ Nie wiem co robię źle... Mam już mieszane uczucia. Jak najlepiej sprawdzić wężyk od recyrkulacji?...
Źle interpretujesz swoje spostrzeżenia, jeśli silnik pracuje prawidłowo to nieszczelność jest tylko pomiędzy filtrem i przepustnicą, więc daleko nie szukaj...
silnik będzie pracował normalnie przy niedużej nieszczelności tak
Tu nie ma co analizować. Pompa ciepła z zasobnikiem postawiona w kotłowni, garażu i.t.p. daje ciepłą wodę cały rok. Do potrzeb rodziny dobiera się urządzenie odpowiedniej mocy i z odpowiednio dużym zasobnikiem. I to wszystko. Dwie rury do instalacji i wtyczka do prądu. Jest ciepła woda. Nie ma problemu ze stagnacją, chimerycznym słońcem , wymianą płynów,...
Cześć. Całe szczęście że nie było bardzo słonecznie a wręcz deszczowo. Mimo nieszczelności trochę glikolu zostało i mimo zerowego ciśnienia instalacja się nie przegrzewała. Serwis przyszedł i załatał :) Przy okazji wymieniono uszczelki (bo były papierowe hydrauliczne zamiast teflonowych (chyba)), okazało się że na łączeniach kolektorów też ciekło bo...
Objaw nieszczelności pomiędzy gniazdem wtryskiwacza a kolektorem. Wymiana samych oringów na wtryskiwaczach z reguły nie przynosi spodziewanych rezultatów - trzeba wymienić zarówno gniazda (nowe wkręcać z płynnym uszczelnieniem), jak i oringi.
A czy możliwe jest że MAPsensor może mieć nieszczelność między podciśnieniem a gazem? Jest to MAP tego typu
Wydaje mi sie ze wszędzie gdzie sie dało sprawdziłem czy nie ma nieszczelności w dolocie Łącznie z obsikaniem plakiem. Tak bezpośredni wtrysk z kompresorem Tzn wskazniki map z czym sie zgadzaja ?
Stary wątek to napiszę co może być tego problemem To najczęściej nieszczelność ale nie samych zaworów tylko prowadnic i trzonka zaworu. Olej przedostaje się spod pokrywy zaworów. Efekt nasila się gdy ciągnik dłuższy czas pracuje na wolnych obrotach a zanika gdy dostanie wycisk. Żeby nie pchać się w koszty i rozkładać wszystkiego należy założyć osłony...
Niby jakim cudem płyn ma się dostać do cwu? Człowieku nie masz pojęcia o czym sam piszesz i straszysz ludzi ! W cwu masz cisnienie ok 4 atm i tam ma się niby przedostać płyn ? Wg Ciebie cwu ma większe ciśnienie a wg mnie po uszkodzeniu wężownicy bardzo szybko woda wciśnie się do układu solarnego wyrównując ciśnienia. Potem już tylko wahania ciśnień...
Jak jest LPG to nieszczelność układu dolotowego możesz mieć w miejscach gdzie gaziarz wkręcał się dyszami w korektor + na wężykach od gazu. (w skrajnym przypadku wtrysk gazu może być zawieszony.) Sprawność przepływomierza najlepiej na komputerze - diagnostyka Ciśnienie w listwie paliwa - manometr (bmw w benzynie nie ma tam czujników) (przeważnie powyżej...
A dlaczego nie roztwór glikolu propylenowego? Kwestia ceny. Zobaczymy. Przy niewielkiej różnicy wolałbym propylenowy. Wczoraj sąsiadowi uruchamiali pompę na spirycie. Firma z ponad 15-letnim stażem, z instalacjami liczonymi w tysiące. Dowiedziałem się, że w praktyce nie robi się roztworu 30% tylko nieco słabszy i zależy to m.in. od ilości DZ. Np, przy...
Przepustnica jest czysta, jak nie to wyjmij i wyczyść , wykasuj adaptacje, zrób nastawy podstawowe przypustnicy no i ta nieszczelność musi być naprawiona
Ale to tak czy siak mam pewność, że nie mam nieszczelności w kolektorze, bo sprawdzałem dymiarką, więc taka diagnoza nie pomaga
Czym zakleić, uszczelnić pęknięty na długości ok. 10-12cm aluminiowy kolektor dolotowy?
EGR czyściłem 1,5 miesiąca temu bo mocno kopcił w momencie załączenia turbo. Czyszczenie trochę pomogło, ale kopci nadal. Pewnie ta nieszczelność powoduję że do silnika dawkowana jest zbyt duża dawka ropy lub za mało powietrza. Specjalistą nie jestem, mogę się mylić.
Witam, mam pytanie jak można sprawdzić nieszczelnośc w okolicy turbiny w 1,8T Golf 4? Jak jadę normalnie jest ok, w momencie gdy daje pełen but tak zwany, np na drugim biegu, słychać przez moment jak turbo tak chwilo rzęzi, to nie jest świst typowy tylko takie skwierczenie. Nie wiem czy pęknięte żeliwo też tak słychać czy to bardziej wywalona uszczelka...
Hejka Tak, jest możliwe, że przyczyną nieszczelności jest wytarta oś w gaźniku lub dziura w nim. Możliwe jest również, że połączenie gaźnika z kolektorem jest nieszczelne. Aby dokładnie ustalić źródło nieszczelności, można spróbować dokładnie zbadać miejsce, z którego zasysane jest powietrze. Jeśli podejrzewasz, że przyczyną jest gaźnik, należy go dokładnie...
czy przyczyną mogła być jakaś nieszczelność i wyciek płynu chłodniczego pod maską Jeśli płynu nie ubywa to raczej nie. czy prócz tego coś jeszcze mogło takie zjawisko spowodować Tak, silna szadź naturalna (szron na karoserii mógł się stopić pod działaniem słońca, pod maskę słońce nie dochodzi), zaparkowanie nad parującym gulikiem, podlanie auta wodą...
Błąd 301 to jest nieszczelność kolektora ssącego. Dokładnie obejrzyj pokrywę zaworów ponieważ jest ona połączona z kolektorem. Przy tej nieszczelności będzie zapalało się serwice na desce i silnik traci moc tj. przechodzi w tryb awaryjny.
Jak wypadł test sondy lambda? Może jest nieszczelność w układzie wydechowym, która rzutuje na pracę sondy? Można spróbować posikać samostartem po kolektorze ssacym, żeby wykryć nieszczelności lub pęknięcie kolektora. Ten silniczek krokowy aby na pewno nie zacina się?
Witam serdecznie. Próbuje ustalić przyczynę wypadających zapłonow na biegu jałowym. Jak narazie zlokalizowałem dużą nieszczelność podciśnienia w kolektorze. Po usunięciu nieszczelności jest poprawa ale jednak nadal czuć wypadanie zapłonów. Idąc dalej dobrałem się do układu zapłonowego. Skontrolowałem przewody zapłonowe pod kątem uszkodzeń, przypaleń...
Balem się obciążać wyjścia żarówką, zasilanie na cewce sprawdzałem LEDą, dioda swiecila. Kluczowanie również LEDą i oraz miernikiem dioda nie świeciła a miernik pokazywał kilka-kilkadziesiat mV. Zasilanie sterownika tylko miernikiem i było ok12,5V od strony plusa i od strony masy. Nie wiem właśnie jak jest w peugeotach czy immo blokuje tylko iskrę czy...
Jak palił olej to katalizator plus sondy przynajmniej do wypalenia. Silnik chodzi równo nie gubi zapłonów? EGR sprawdzony czy się nie wiesza albo jest otwarty permanentnie. Czasem zdarza się że jest nieszczelność na kolektorze wydechowymi zasysa świeże powietrze przez co sondy głupieją. Taka samo jak auto jest po wypadku lub mocnym zahaczeniu i pęknie...
Cześć jedzie gdzieś do 3000tys na każdym biegu czyli pracuje w tzw trybie awaryjnym. 3 tysiące tysięcy to jest TRZY MILIONY. To na pewno nie jest tryb awaryjny. zamieniłem przepływki w aucie jest ta nowego typu nr: A645090004880 Natomiast założyłem na podmianę taką starego typu: A6510900148 Części i ich zamienności nie dobiera się na podstawie numeru...
Podejrzewam nieszczelność w kolektorze ssącym, sprawdź wszystkie cienkie i grube przewody dochodzące do kolektora. Pozdrawiam.
Jakie masz ciśnienie w czasie biegu jałowego na rozgrzanym silniku? Może Ci czujnik oszukuje bo przy tych obrotach jest ono zbyt duże. Może jakaś nieszczelność w kolektorze.
Witajcie . Mam problem z moim twingo 2000r, silnik 1,2 43KM. Otwoż od paru dni swieci mi się kontrolka pompy, i zaczął więcej palić . Paliwo w zastraszajacym tempie znika . Byłam. U mechanika ,żeby podpial mi go pod komputer , wyskakiwał jakis błąd coś od kolektora,jakis błąd sondy, po rzekomym skasowaniu wyskakiwały znów inne błędy nie te co poprzednio....
Witam Mam problem z nieszczelnościami kolektora wydechowego. Jest to głównie spowodowane wyrobieniem się gniazd pierścieni uszcelniajacych łączenia elementów kolektora. Czy ktoś może polecić jakąś firmę gdzie ,,znają temat" i zregeneruja mi te gniazda?
Najprościej budujesz przejściówkę z gwintem świecy żarowej i z drugiej na szybkozłączkę do kompresora. Ustawiasz tłok w górnym położeniu i podłączasz powietrze, ze zgiętym wężem, powoli wpuszczasz powietrze do cylindra i słuchasz gdzie masz nieszczelność. Wydech, kolektor ssący czy z korka wlewu oleju. Można kupić gotowca, ale one nie mają przejściówek...
To sprawdź alternator na zimno i na gorącym silniku. Na gorącym silniku mogą się pojawić dopiero spadki napięcia. Jednak ja bym obstawiał, że masz jakąś nieszczelność w kolektorze. Niech Ci jakiś magik na to popatrzy. Mój kolega w VW Touran miał podobnie. Obroty latały, światła przygasały wraz ze spadkiem obrotów. Sprawdź czy jak potrzymasz obroty na...
Spax poradzę ci jeszcze sprawdzenie po wymontowaniu silnika krokowego od benzyny umyj go dokładnie / WD40 ale tylko trzpień / umyj także gniazdo które przymyka tenże trzpień. Falujące lub utrzymujące się wyższe obroty biegu jałowego mogą również świadczyć o nieszczelnościach kolektora ssącego / sprawdż wszystkie wężyki i podłączenia do kolektora.Następna...
Jak zwykle uszczelka pod głowicą - czy tylko takie usterki występują. Kolego jak często i w jakich ilościach musisz dolewać do układu płynów? Może to być zwykła mała nieszczelność choćby kolektora. Może chłodnica cieknąć, jak wszystko jest nagrzane, to zdąży wyparować nim skapnie na ziemię, bez paniki na początek!
Witam, Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Było wiele tematów o tym błędzie jednak dalej nie mogę sobie z tym poradzić. P1297 Pressure drop between Turbo and Throttle Valve (Check D.V.) diagnozowany Launchem X431. Kiedy tylko błąd się pojawi obroty dostają świra. Zaczęło się od uszkodzonego termostatu i ssania korka oleju. Po wymianie termostatu...
Błąd sondy,i wtryskiwacza jest spowodowany jazda na gazie,wiadomo.No-moze jeszcze MAP'a,ale to tez może być spowodowane nieszczelnością w okolicy kolektora.Pasowało by sprawdzić TPS,pomierzyć napięcie na slizgaczu. Najlepiej to auto podpiąć pod Techa,i wszystko będzie widać jak na dłoni.
Nie,sprawdź przeplywomierz,ewentualnie może jakać nieszczelność kolektor->MAF
z tego zużycia paliwa i jak to kolega nazwał "ząbki podczas przyspieszania' można by wnioskować ze coś szwankuje jednak jesli chodzi o skład mieszanki . Te ząbki znikaja gdy silnik jest ciepły z prostego powodu ciepły silnik lepiej spala nadmiar paliwa. Może warto podmienic labde , którą wcześniej wykluczyłem. Szkoda że te samochodziki nie sa zagazowane...
A czasem nie zaciąga powietrza spod uszczelki kolektora? kiedyś słyszałem taki sposób na sprawdzenie czy są nieszczelności w dolocie, kolektorze dolotowym i jeśli faktycznie zaciąga powietrze to można to zdiagnozować. " Psiuknąć " takim preparatem w sprayu ułatwiającym rozruch, on się chyba nazywa w sklepach moto STARTER czy jakoś tak. Jak jest nieszczelność...
Dokładnie tak jest jak pisze kolega powyżej. Znajomy kombinował w ten sposób, jednak kolektor wydechowy nie jest w stanie ogrzać wnętrza kabiny. Po krótkim czasie pracy wentylatora do kabiny leciało zimne powietrze. Już tu pomijam fakt nieszczelności kolektora.
odcięcie gazu nic nie zmienia - problem występuje nawet gdy odetnę się od gazu całkiem. Na drugi dzień znów rano zapala za drugim razem - pomaga jej dodanie gazu czyli wychodziłoby że jest nieszczelność kolektora. ciekawostka - jak na przykład jadę dopiero na 14-tą do pracy i auto stoi na upale to odpala za pierwszym kręceniem :D
Panie "emeryt" niech pan idzie do sklepu i kupi farbę do miedzi... Jedyna o jakiej słyszałem jest gdzieś w israelu i nie kupi pan jej w polsce. każda inna złuszczy się po paru minutach ekspozycji na słońce, choćby dlatego że miedź ma dużą rozszerzalność. Powłoka chemiczna da panu trwałość i odporność na wiele czynników. Wewnątrz kolektora panują trudne...
Proponuję podjechać na diagnozę bo bez tego to szukanie igły w stogu siana. Może to turbina, zawór strujący, nieszczelność w kolektorach, ciśnienie paliwa, a najprawdopodobniej przepływka. Dodano po 5 Proponuję podjechać na diagnozę bo bez tego to szukanie igły w stogu siana. Może to turbina, zawór sterujący, nieszczelność w kolektorach, ciśnienie paliwa,...
Czujnik położenia wału korbowego ,nieszczelność kolektor ssący -serwo hamulców,nieszczelność kolektor ssący MAP -sensor ,MAP-sensor. To na początek. Ostrzeżenie za pisanie głupot pkt 10.2 (czujnik wału)
Sprawa nie została nigdy do końca rozwiązana - ponieważ po prawdpodobnie przyczyną było małodokładne złożenie po wymianie uszczelnki pod głowicą. Samochód zaprowadziłem do innego mechanika, który uszczelinił kolektor tak, że niedostawał "lewego powietrza" (testy na opary rozpuszczalnika potwierdzały nieszczelności), nieszczelności były przy samym kolektorze...