Nieszczelny kolektor wydechowy również powoduje zakłócenia w pracy sądy, pod wpływem temperatury potrafi popękać kolektor lub po prostu padła uszczelka. Co do sprawdzenia szczelności dolotu i kolektora to możesz to sprawdzić jeszcze przez odłączenie rury od filtra powietrza i zatkanie jej na wolnych obrotach np ręką, przy szczelnym dolocie silnik gaśnie...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Pompa już stoi na kociołku i skręcona oraz wstępnie przymierzony silnik oraz dopasowany kolektor wydechowy bo wcześniej zbiornik stał obok podstawy i wydech był modzony Nastala wiekopomna chwiła :D Kompresor dmuchnął pierwsze litry w zbiornik, lekko nie było bo wydech modzony i na połączeniu z zbiornikiem nieszczelność pod tą dużą nakrętką była ale...
Nieszczelność wykluczona bo tam jest jeden element kolektor wydechowy katalizator i dwie sondy za drugą sondą jest łączenie wydechu dopiero. Było przypuszczenie że katalizator jest uszkodzony i na próbę założyłem emulator na drugą stronę za katalizator em ale dalej to samo się dzieje
No tak tylko szukam odpowiedzi na pytanie, jakie parametry mogę sprawdzić przez OBD aby nie strzelać, bo tą stronę już widziałem. Jeśli to nieszczelność to jak ją namierzyć, jeśli sonda to jak stwierdzić przez odczyt OBD, że jest uszkodzona. Chce sam namierzyć co jest nie tak a do mechanika jechć na wymianę. Bo diagnostyka w dzisiejszych warsztatach...
Plak spełnił swoje zadanie, powietrze zasysał na uszczelce pod kolektorem ssącym, teraz jest o niebo lepiej ale jeszcze zdarza się że szuka optymalnych obrotów w zakresie od 500-1300rpm na PB, na gazie jest o wiele lepiej. Psikanie plakiem nic już nie zmienia także lewe odpada został jeszcze kolektor wydechowy czy jego nieszczelność może powodować nierówne...
Sonda to jest ostatni element który należało by wymienić. Po pierwsze czy masz sam osobiście dostęp do oprogramowania diagnostycznego, żebyś mógł podejrzeć podstawowe parametry pracy sondy? Po drugie sprawdź jak kolega autominus powiedział czy wtyczka nie zaśniedziała bo to jest częsty przypadek. Następnie tak jak wcześniej powiedziałem sprawdź cały...
Może to śmieszne ale sprawdz kolektor wydechowy czy aby nie jest dziurawy przed sondą lambda i tam nie łapie lewego powietrza i oszukuje lambdę że jest mieszanka uboga więc sterownik koryguje czas wtrysku i tu jest przyczyna większego zużycia paliwa .Aby nie być gołosłownym podobną usterke miałem w ........ teraz sobie nie mogę przypomnieć ale pamiętam...
Witam, może ktoś się spotkał z takim problemem i coś potrafi podpowiedzieć ? Sprawdziłem oczywiście łącznik elastyczny i wygląda na cały. Wydaję mi się że gdzieś jest nieszczelność na chłodnicy spalin, może ktoś powiedzieć czy rura łącząca kolektor wydechowy i właśnie chłodnicę powinna mieć metalową uszczelkę ? Bo tam znalazłem coś jakby silikon :D...
Raczej nie, ale to zależy jak duża ta nieszczelność jest. Dobrze by było wykonać analizę spalin, w tedy wszystko będzie jasne...
Witam, mam problem z nieszczelnością korektora ssącego, w którym po wymienieniu O-ringów itp. pojawia się dalej syczenie i spadek mocy. Są tam umieszczone także plastikowe podkładki i nie mam pojęcia, czy to przez nie O-ring nie dochodzi dobrze, czy w momencie zakładania opada i krzywo się osadza. https://obrazki.elektroda.pl/2045401300_...
Ewentualnie można zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy widać nie spalone paliwo w kanałach wydechowych z konkretynych cylindrów, lub nawet uruchomić silnik bez kolektora. Kopci na jakiś konkterny kolor? Może przycierają się zawory w prowadnicach i nie wracają na czas, albo laski popychaczy? Wtryski po wyjeciu na zewnatrz, wszystkie na raz podłączone...
Witam. Mam pytanie, posiadam kolektory wydechowe ktore wykonane są z nierdzewki - "magnes nie klei" są to tuningowe, stare, drogie kolektory rurowe tzw barany. https://obrazki.elektroda.pl/3781178300_... Kolektory te niewyglądają najpiękniej na świecie - wyglądają jak skorodowane - rozumiem ze lata pracy w wysokich temperaturach oraz...
W omegach często już leciwych kolektor wydechowy się na tyle wygina że żadna nowa podkładka tu nic nie pomoże. Należy wymątować kolektor wydechowy na frezarkę, nowa uszczelka i bedzie spora poprawa. Sprawdzić czy błąd dalej się pojawia i błędu szukać gdzie indziej. Nieszczelność można zdiagnozować przy w miarę dobrym słuchu, w miejscu wylotu spalin...
nie chyba lecz na pewno skoro jest założona nowa sonda a dalej pojawiają się te same błędy dotyczące sondy to napewno jest gdzieś na wylocie przed sondą lambda nieszczelność i dostaje się lewe powietrze . odpal silnik i weż w ręke WD40 popsikaj na kolektor wydechowy i sprawdzaj miejsce przy miejscu czy nie lewe powietrze nie zasysa tego WD40.
W przypadku mojego samochodu przyczyna usterki była z gatunku "zaskakująco banalnych". Warsztat który skutecznie walczył z moimi samochodami przez ostatnich kilka lat, tym razem wspiął się na szczyty profesjonalizmu i zamiast usunąć nieszczelność w układzie wspomagania szukał jej w silniku. W trakcie zdejmowania głowicy uszkodzono kolektor wydechowy...
Na postoju czy tez z wciśniętym pedałem sprzęgła (na tym pedale też jest czujnik) nic nie sprawdzisz bo wtedy masz tryb ograniczenia momentu obrotowego. Z opisanych przez Ciebie objawów wynika ewidentna nieszczelność. Najprawdopodobniej problem leży między turbosprężarką, a kolektorem dolotowym. Możliwa jest tez nieszczelność uszczelki pod kolektorem...
Witam, Nie udzielę odpowiedzi na temat dokładnych parametrów opisywanych elementów, a mogę stwierdzić, że większość tego typu urządzeń pochodzących od różnych producentów jest kompatybilna. Zamiast dowiadywać się szczegółów n.t. każdego podzespołu zchęcam do sprawdzenia, czy całość działa prawidłowo. Myślę, że najprostrzym sposobem jest podpięcie się...
Bardziej wewnętrzny czuć od strony silnika, ale chłop mi gadał, żeby najpierw EGR sprawdzić. Dodano po 7 zauważyłem teraz nieszczelność kolektora wydechowego będę musiał i tak iść do mechanika zobaczymy co będzie
wystarczy wpisać w gugle :) Nieszczelność kolektora wydechowego Nieszczelność podciśnienia w silniku Zwarcie lub rozwarcie w wiązce przewodów czujnika O2 Nagromadzenie sadzy lub oleju na czujniku O2 (nadmierne nagromadzenie zatka porty, których czujnik używa do pomiaru stosunku powietrza do paliwa) Zabrudzony przepływomierz masowy powietrza Nieprawidłowe...
Masz nieszczelność pomiędzy turbiną a silnikiem( uszczelka kolektora ssącego lub wydechowego przy głowicy)
Witam Mam problem z nieszczelnościami kolektora wydechowego. Jest to głównie spowodowane wyrobieniem się gniazd pierścieni uszcelniajacych łączenia elementów kolektora. Czy ktoś może polecić jakąś firmę gdzie ,,znają temat" i zregeneruja mi te gniazda?
Może być też słabe ciśnienie paliwa, nieszczelność kolektora wydechowego, itp:idea:
Ważne czy na PB było też z błędem? Podejrzyj korekty długoterminowe jeszcze przy występowaniu błędu. Jesteś pewny regeneracji wtryskiwaczy? Podbij mapę mnożnika o 10 punktów tak dla testu. Jak będzie nieszczelność to będzie i na benzynie coś nie tak. Oczywiście to nie może być nieszczelność w wydechu w okolicach kolektora wydechowego bo to sonda ubogo...
Pierwsza sonda ma wpływ na skład mieszanki druga jest sondą diagnostyczną, sprawdza poprawność działania pierwszej i pracę katalizatora... http://obrazki.elektroda.pl/6566794400_1... Może to jakaś nieszczelność na łączeniu katalizatora z kolektorem wydechowym... Czy była wymieniona uszczelka wraz z katalizatorem? Dobrze byłoby odkręcić...
Albo przepływomierz albo nieszczelność na drodze przepływomierz->komora spalania lub nieszczelność przy kolektorze wydechowym przed sondą lambda.
Nieszczelność kolektora wydechowego? Może spaliny gdzieś uciekają bądź dostaje się tam do nich jakieś lewe powietrze? O ile pamiętam w tym silniku jest układ dodatkowego powietrza do kolektora, sterowany zaworem CV, może tam coś się stało?
A może masz nieszczelność na kolektorze wydechowym? jakby zasysał powietrze w okolicach sondy to też by tak świrował. A druga sprawa korekty na poszczególnych cylindrach, może masz któryś wtryskiwacz niesprawny lub ciśnienie sprężania/szczelność cylindra za mała.
Z opisu wynika,że może to byc nieszczelnośc kolektora wydechowego,nie tylko uszczelki ,ale nawet pęknięcie kolektora ,bo na rozgrzanym silniku ujawnia się to już przy niższych obrotach.
Problem rozwiązany przyczyną wysokiej temperatury w kolektorze wydechowym była nieszczelność między głowicą a zaworem recyrkulacji=EGR= pęknięta rurka po wymianie rurki jest wszystko ok.
Informacja serwisowa mówi wprost, że błąd P2096 oznacza zużycie katalizatora. Błąd ten jest określany na podstawie czasu reakcji sondy pierwszej (regulacyjnej) względem sondy drugiej (kontrolnej), przy określonych warunkach pracy silnika, co ważne kontrolka MIL zaświeca się po dwóch cyklach jazdy. Ramka zamrożona u autora tematu wskazuje dużą korektę...
Rozumiem że klapki zamykają dolot podczas włączonego ssania. Czy nieszczelność przy kolektorze wydechowym może zwiększyć spalanie?
Przerabiałem identyczny problem z identycznym odgłosem. Przyczyną jest nieszczelność pomiędzy kolektorem wydechowym a głowicą. Jak masz szczęście to tylko uszczelka jak nie a to często w VW się zdarza to jest krzywa płaszyczyzna kolektora do głowicy.
Jeżeli przewody i złącza są na 100% sprawne, to pozostaje sama sonda. Może być uszkodzona wewnątrz. Co do nieszczelności dwururki, to spotkałem się już z przypadkiem dziwnych wskazań sondy przy nieszczelności kolektora wydechowego, ale efekt był odwrotny, kontrolka zapalała się przy puszczeniu nogi z gazu.
Błąd P171 jest błędem widmo możliwości jego pojawiania się jest mnóstwo nieszczelność w dolocie, nieszczelność na kolektorze wydechowym uszkodzona któraś sonda niesprawny katalizator, przepływomierz itd itp bardzo niewdzięczny błąd ja dałem sobie z nim spokój aż padła mi cewka po wymianie cewki przejechałem już 4tyś i błąd nie powraca.
Nigdy bym nie pomyślał, nieszczelność kolektora wydechowego to tyko ucieczka części spalin, dlaczego miałaby wpływać na ich skład? Bo spowoduje też zaciąganie świeżego powietrza do wydechu. będzie po rozgrzaniu, czy jest? W przykładzie podłączenie sondy obniża raportowane przez sterownik napięcie. Będzie po rozgrzaniu. Jakąś tam rezystancję ma, a dołączenie...
Dymi się pewnie z nieszczelności turbosprężarki,palącego się oleju na kolektorze wydechowym,nieszczelności chłodnicy spalin itd... Trochę więcej wkładu własnego.
Jak jest dymek to jest nieszczelność. Zlokalizować i usunąć. Często pękały kolektory wydechowe, była nieszczelność w samej turbinie, i przy połączeniu dpf-a z turbiną. No i pomiędzy kolektorem i głowicą.
Nie bardzo wiem czy dane to napięcie czy przeliczony współczynnik lambda, więc nie wiem czy sygnalizuje mieszankę bogatą czy ubogą, w każdym razie może to być słaba kompresja, wypalony zawór, nieszczelność w kolektorze wydechowym, wypadające zapłony.
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
Takie ciapanie jak Ursus C-330 miałem kiedyś w Escorcie, jak pękł kolektor wydechowy. Również na zimnym było głośniejsze.
Odma w pokrywie zaworów właśnie jest po to aby odprowadzać spaliny, które wydostają się przez nieszczelne zawory. Z reguły są to niewielkie ilości i są wprowadzane do kolektora dolotowego. Jeżeli nieszczelności sa poważne to odma zmienia się w rurę wydechową. Co ty czlowieku pieprzysz. Widziałeś kiedyś silnik spalinowy na oczy?
Jak palił olej to katalizator plus sondy przynajmniej do wypalenia. Silnik chodzi równo nie gubi zapłonów? EGR sprawdzony czy się nie wiesza albo jest otwarty permanentnie. Czasem zdarza się że jest nieszczelność na kolektorze wydechowymi zasysa świeże powietrze przez co sondy głupieją. Taka samo jak auto jest po wypadku lub mocnym zahaczeniu i pęknie...
Gratuluję, jednak jeśli: nieszczelność jest dokładnie nad kolektorem ...wydechowym, to raczej nie: jest nieszczelna miska olejowa ...a pokrywa zaworów/wałka rozrządu. A wyżej napisałem: Może tez gdzieś kapie olej na kolektor wydechowy? :-) Pozdrawiam.
W kolektorze wydechowym niestety mają. Tylko co to za kolektor, w którym powylatywały dziury?
W swoim samochodzie też miałem zapach spalin i u mnie winowajcą była pęknięta szpilka kolektora wydechowego(nieszczelność) Często łącznik elastyczny wydechu daje takie efekty.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
Przyczyna prawdopodobnie jest nieszczelnosc w kolektorze wydechowym. Teraz pytanie, czy jego demontaz w renault jest jakis nadzwyczaj skomplikowany, pomijajac fakt zardzewialych srub, ktore moga sie ukrecic, nie laczy sie on czasami z czyms spawem? A i pytanie czy zeby go zdemontowac trzeba tez sciagac dolot?
Wypadałoby więc zrobić porządną diagnostykę - jaki współczynnik lambda widzi ECU na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach i przy 2500 rpm, to samo powtórzyć na stacji diagnostycznej na analizatorze spalin - czy to co widzi ECU pokrywa się ze wskazaniami analizatora. Poszukać nieszczelności w kolektorze wydechowym.
Filtr powietrza jest dobry kata już od lat niema EGR sprawdzony błędów dalej niema ale jest lekka nieszczelność w kolektorze wydechowym. Lekko pierdzi z jednej strony ale nie tak nieraz pierdziały te silniki i chodziły. Myślałem jeszcze o przepalonej uszczelce między tłokami? Ale wtedy by stukał. Ciśnienie paliwa 2,5bar. Cały czas słychać ,że przerywa...
Masz nieszczelnosc na wydechu, albo na kolektorze wydechowy albo na egr.
kolektor wydechowy nieszczelność kolektor nieszczelność układ wydechowy
oporność głośnik laptop kompatybilna karta sieciowa octavia alarm
reset laptopa lenowo przedwzmacniacz piezo
Programy nie startują na komputerze - diagnostyka Błąd H w zmywarce Hotpoint Ariston ELTF 11M121 - co robić?