Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Robiłeś chipowanie a więc teraz jest wyższa dawka paliwa a co za tym idzie sterownik silnika pozwala turbinie pompować więcej żeby to paliwo mogło w całości się spalić.Jeśli wyższe ciśnienie doładowania to każda nieszczelność na łączeniu rur powoduje ze olej którym pluje turbina wydostaje się na zewnątrz.Te szybkozłączki które są w VW zawsze ciekną...
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
Panowie, jesteście pewni, że takim prostym testem coś się wykryje? Bo to się pojawia przy ostrym "buciu", a nie po prostu po odpaleniu auta; silnik się nagrzeje i wtedy turbina w momencie wciśnięcia gazu zaczyna maksymalnie ładować i ten pierwszy moment, jak przy wyścigu z rolki, takie jarmolenie, potem cichnie, może po prostu wydmuchało uszczelkę? To...
Bardzo dobrze wyczytałeś :) heh Najlepiej to podjedź gdzieś na kompa aby zobaczyć jakie błędy pokazuje, bo to że elektrozawór nie działa od EGR może być inna przyczyna, generalnie skoro mówisz że autko nie ma mocy to obstawiam, że turbina nie kręci, jest "wyłączona" przez komputer z przyczyny innej usterki o ile sama w sobie jest sprawna, generalnie...
Są tylko 2 łączniki siliconowe i intercoler, oczywiście też połączenia z opaskami. Nieszczelność zdradzaja zawsze tłuste plamy oleju. Inna metoda to podanie 3 bar cisnienia do wlotu sprężarki i zaślepienie wylotu intercolera.
Z tego co ja widzę jest to chłodnica powietrza czyli w najgorszym wypadku turbina do wymiany bierze olej, który wędruje właśnie do intercoolera i częściowo wydostaje się przy nim przez jakąś nieszczelność na przewodzie
Przyczyn może być kilka oto najczęstsze: 1. Należałoby sprawdzić szczelność układu dolotowego. Mała nieszczelność może powodować opóźnienie w doładowaniu ale koniec końców pozwoli na osiągnięcie zadanego ciśnienia doładowania. Warto przyjrzeć się intercoolerowi i sprawdzić wszystkie węże i opaski. 2. Częściowo zacięty lub nieszczelny (wyrobiony oring)...
Nie dostanie paliwa nie będzie miał ciśnienia doładowania. A skoro zaczyna kopcić to znaczy że paliwo dostaje więc albo turbina nie wstaje albo masz nieszczelność i te powietrze ci ucieka.
Witam, przychodzę z zapytaniem w jaki sposób mogę zweryfikować nieszczelność serwa? (sprawdzałem wężyki podciśnienia, na pompie vacum daje -0.9 bar, a na gruszce turba jest -0.6bar) zauważyłem również że hamulce nie biorą równo (przód nowe klocki, na tyle są stare) praktycznie na żadnej z czterech tarczy hamulce nie biorą na całej powierzchni tarczy....
Cześć wszystkim, Mam problem ze swoim samochodem. Co prawda nie jest to Octavia, a Scala, rok 2020, ale silnik występuje tu i tu, więc pozwoliłem sobie napisać o tym w dziale Octavii. Generalnie, na zimnym silniku jest OK. Jak się rozgrzeje, to stopniowo zaczyna brakować mocy — czuję, że turbina zaczyna się odzywać przy coraz wyższych obrotach, aż wpada...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Dzień dobry. Mam problem z Turbiną w swoim samochodzie ford focus MK2 1.8 TDCi wersja poliftowa z roku 2009. Gdy turbina zaczęła wyć oddałem do naprawy plus regeneracja. Po naprawie było wszystko dobrze tak do 3 miesięcy gdzie znów zaczęła lekko wyć. Oddałem na gwarancję. Okazało się że zrobiła się jakaś nieszczelność zostało wymienione wszystko na...
trzeba zrobić tzw. logi dynamiczne czyli odczyt wartości podczas jazdy, również turbina mi nie pompuje w pełnym zakresie a błędów żadnych nie mam, dopiero wtedy będzie wiadomo czy łopatki są zatarte czy jest nieszczelność dolotu czy jeszcze inna przyczyna.
Jeśli szum bądź syk powietrza wzrasta znacznie przy mocniejszym dodaniu gazu (nawet przy dynamicznym przyspieszaniu z niskiej prędkości), to najprawdopodobniej jest to właśnie nieszczelność w dolocie za turbiną. To zawsze powoduje dymienie turbodiesla, a jeśli się pogorszy, auto zacznie tracić moc, a w końcu pojawi się błąd i wejdzie w tryb awaryjny....
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Witam. Poszukuję specjalisty lub osoby obeznanej z silnikami euro 5 xpi żeby zadać kilka pytań odnoście eksploatacji. Stałem się posiadaczem zadbanego ezgemplarza po bardzo dużym i drogim remoncie niecałe 300 tys km temu ale martwi mnie późno "wystającą" turbina i to, że przy temp około 0 stopni na dworze, nieraz auto odpali i natychmiast zgaśnie, przy...
Charakterystyka usterki , [ Ciśnienie w kolektorze niższe od minimalnego progu ] wychodzło by więc że problem może leżeć w układzie doładowania powietrza tym bardziej że to się dzieje jak piszesz powyżej 2 tyś niech ktoś go ''przegazuje'' a ty sprawdz czy wąż pomiędzy kolektorem a turbiną pęcznieje musi być wyczuwalne twardnienie , chodzi o wydatek...
Niektóre Stilo podają korekty, dlatego o nie poprosiłem, ale fakt, że inne nie. Ja nie jestem przekonany co do sprawności twojego układu, bo zwróć uwagę, że przepływomierz podaje dane niższe niż oczekiwane i na jego podstawie dawkowane jest paliwo, a turbina i tak przeładowuje. Nieszczelność dolotu powoduje duże dymienie, ale jednocześnie spadek mocy,...
Witam. W piecu jest trójnik z wężykami, jeden idzie do komina ale chyba zaślepia go śruba, drugi do wentylatora, trzeci do presostatu. Tutaj nie byłem pewien czy dobrze założyłem, bo nie zwróciłem uwagi a presostat ma 2 króćce ale skoro piec działa to chyba jest ok. Pisałem o tym w poprzednim poście. Skoro odpala, jest podłączone w właściwe miejsce....
Pierwszy i drugi błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate. Pierwszy to zacinanie się zaworu a drugi wskazanie zaworu. Oczywiście to teoria w praktyce bywa że przycinać się może turbina lub problem z powietrzem zasilania zaworu. Nieszczelność przewodu sterującego turbiną oraz zły pomiar czujnika doładowania.
Dolot raczej szczelny - inaczej wskazania MAF były by niższe od oczekiwanych. Zobacz jeszcze, czy nie zabity na amen EGR - lub zaślepka. Jak nieszczelność za turbiną, to czemu miałby przepływomierz zaniżać, turbina swoją porcję przepompuje przez MAF, a że po drodze gdzieś zwieje....
Albo turbina albo nieszczelność dolotu. Ew. " wisi" EGR...
Po rozkręceniu pompy stwierdziłem, ze w zasadzie to w pompie nie ma się co zepsuć (zatrzeć), najwyżej silnik mógł się przegrzać ale według instrukcji producenta posiada on zabezpieczenie przed przegrzaniem. W pompie jest turbina aluminiowa jak w odkurzaczu i nic więcej co miałoby się zepsuć. https://obrazki.elektroda.pl/8867297000_...
przewody tak jak sprawdziłem organoleptycznie to powinny być szczelne, ale nie pasuje mi właśnie te szarpanie, bo to raczej jakby była nieszczelność to byłby brak mocy i tyle, notlauf. chyba najrozsądniej teraz byłoby sprawdzić pompowtryski, chociaż tak przy pierwszym sprawdzeniu korekcja była bliska 0, więc stąd wniosek, że są OK, chyba, że trzeba...
W tym samochodzie turbina sterowana jest podciśnieniem. Trzeba sprawdzić przede wszystkim szczelność układu podciśnień nie tylko w obiegu turbiny ale także w pozostałych układach (EGR, dozownik, itp) nieszczelność w innym układzie spowoduje utratę podciśnienia i brak sterowania turbiny.
Witam Pomiędzy wirnik a stojan dostała się sól.Jeśli uda ci się to wszystko oczyścić, a jednocześnie niczego nie uszkodzić, to oprócz wymiany uszczelniacza warto wymienić łożyska.Jeśli uszkodzisz uzwojenie stojana lub korpus silnika (aluminium), to zastanów się nad opłacalnością naprawy. Pozdrawiam
Turbina czym bliżej końca tym bardziej hałasuje najczęściej jest to szum i popiskiwanie przy schodzeniu z obrotów ( puszczenie gazu) czasem potrafi tak pracować jeszcze długo . Świst nie koniecznie musi dochodzić z samej turbiny może też być nieszczelność w kolektorze ssącym która jest słyszalna dopiero na wolnych obrotach warto się przyjrzeć połączeniom...
2. Czy może być to przyczyna notlauftu? Tak. Tam turbina ma zawór upustowy, nie zmienną geometrię, a siłownik sterowany jest nadciśnieniem nie "pod", więc każda nieszczelność spowoduje wzrost ciśnienia doładowaia i odcięcie dawki paliwa przez przeładowanie, tzw notlauf.
Odma czyli pokrywa zaworów była wymiana na nową turbina też ale sprawdzę bo może jest jakaś nieszczelność
Witam, posiadam Seata Cordobę 1.4 TDi 75KM 2006 r, po wymianie uszczelki pod głowicą i czyszczeniu silnika - gwiżdże turbina przy dodawaniu gazu coraz głośniej. Przed rozbiórką wszystko chodziło tak jak trzeba, teraz silnik chodzi trochę inaczej, odpala i jedzie jednak turbo zamiast dodawać przyspieszenia tylko gwiżdże coraz głośniej. Pytanie czy to...
W swoim aucie po wyrzuceniu katalizatora turbina zaczęła gwizdać. Ale dużo osób twierdzi że turbiny nie powinno słychać(chodzi o gwizdanie) oznacza to że wirnik prawdopodobnie ma luz. Ale ludzie jeżdżą z gwiżdżącymi turbinami i nic się nie dzieje. Może też być mała nieszczelność w układzie i też będzie gwizdać.
Kieruj się do N75, one się potwornie zacinały w tych autach, zwłaszcza, jeżeli miałeś jakąś delikatną nieszczelność (tak jak ja na EGR) i syfiło pod maską, to podciśnieniowy N75 zasysał to. Rozbierając go potem do mycia, sporo sadzy wyleciało i gąbeczka była zabita. Też łapałem notlaufy i zacinało się, lub nie wstawało wcale.
witam wszystkich , mam problem z swoją lagua , mianowicie kupiłem ją z zepsutym silnikiem ( silnik sie rozsypał przez nie fochową wymiane turbiny ) , wymieniłem silnik i turbine , po odpaleniu silnika turbina zaczyna dmuchac od wolnych obrotów tzn. na wolnych obrotach jak przłoże dłon do wlotu powierza przy filtrze to moło mi jej nie wciągnie zresztą...
Myślę , że to się bardzo przyda : http://klubzafira.pl/forum/index.php?top... Skoro silnik traci moc i prędkość spada to przełącza się prawdopodobnie w tryb serwisowy . Powodem tego może być padająca np. padająca turbina , EGR czy nieszczelność przewodu podciśnienia dlatego najlepiej niech mechanik ci powie jaki masz błąd.
17964 - Charge Pressure Control Zrób poprawne logi turbo i przepływki bo te nic nie wnoszą !!! Wartość obrotów masz sugerowaną 2850-3150 obr/ min a u Ciebie 1407 Logi robiłem na 3 biegu od 1500 obr i pedal gazu w podłogę... Znam tylko ten sposób... Jak inaczej? Dodano po 5 Z logów widać dwie rzeczy. Turbo daje tylko 1400 mbar a powinno 2200 mbar. Druga...
A czy masz klapkę gasząca na dolocie? Powinna się zamykać wraz z zgaszeniem silnika. Sprawdź czy masz elektryczna czy na podciśnienie. Jak elektryczna to daj napięcie z aku i będziesz widział czy coś się rusza a jak na podciśnienie to musisz sprawdzić wężyk i zaworek pod względem szczelności. Jeśli jest ok to zmierz ciśnienie na końcu wężyka przy gaszeniu...
witam, koledzy maja racje zrób diagnostykę pełną, ale najpewniej masz przeładowanie lub niedoładowanie, przy pierwszym przypqadku pewnie zatarte sterowanie zmianą geometrii łopatek kierownicy turbiny lub sterowanie jest na pełnym wysterowaniu wtedy zawór zdechł, przy niedoładowaniu albo nieszczelność po stronie wysokiego cisnienia ,zdechła turbina lub...
Cześć koledzy , chyba rozwiązałem problem . Znalazłem nieszczelność w układnie dolotowym . Miałem dojście do turbiny , gruszka pracuje ładnie , pod ciśnieniem również . Wirnik turbiny nie ma luzów ani nic . Więc turbina raczej w porządku . Dodaje zdjęcia . Myślicie że błędy były spowodowane tą nieszczelnością? Proszę o opinie i jeszcze nie zamykam tematu...
Witam ja miałem też problem z tym czujnikiem w lagunie 1.9 dci 120 km odłączyłem go auto chodziło dobrze miało odejście palił w granicach 7lit. i tak jeździłem przez siedem miesięcy nic się nie działo no i nie miałem czasu żeby się tym zająć teraz znalazłem czas poszukałem na allegro kupiłem zamontowałem i o dziwo nie było błędu ale turbina zaczeła...
turbina przypuszczam będzie w dobrej kondycji, olej który dostaje się do kolektora ssącego tą rurą to lej ciągnięty z odmy silnika czyli odpowietrzania skrzyni korbowej - zawsze tam jest olej w każdym TDI jeśli odma nie została puszczona pod silnik albo przez "oil catch tanka" gdzieś ewidentnie jest nieszczelność na tym przewodzie.
Witam Posiadam Audi a3 benzyna 1,8T. Mam takie pytanie odnośnie turbiny, odnoszę wrażenie że turbina nie zawsze daje ciśnienie, co może być powodem? Nieszczelność w układzie, czy możliwość ze turbina pada?
Konik. Zamknij górala, przez wysterowanie siłownika ciśnieniem powietrza. Zobacz wszystkie połączenia na kolektorach, (kielichach) gdzie wieje, a wieje na pewno🙂 nie przeciagaj czasu zamknięcia górala, bo turbina cierpi. Zobaczysz dodatkową poprawę.
saalve, załapałeś "notlauf" czyli tryb awaryjny, silnik wtedy pracuje jakby turbina nie pracowała, siwy dym - więc podejrzewam, że masz gdzieś nieszczelność pomiedzy turbiną a intercoolerem lub kolektorem ssącym,gdyby spadł wąż od tyrbiny to byłby to dźwięk, który od razu byś usłyszał. wpisz w wyszukiwarkę google "notlauf" a zobaczysz co to jest i się...
Dzięki za podpowiedź, po podpięciu pod komp wyszło, że jest problem z turbiną.A turbina hula jak wściekła. Miałem podobny problem z silnikiem HDi starszej generacji (98 rok). Problemem okazało się sterowanie turbiną i EGR-em, a w zasadzie wężyki podciśnieniowe. Układ podciśnienia całkowicie zapchany, więc znikło sterowanie, a komputer pokazywał "błąd...
Silnik 101km czyli na pompowtryskach jak się domyślam, do tego turbina ze zmienną geometrią.Na twoich logach widać,że albo łopatki turbinki się zacinają lub zawór N75 szwankuje(możliwa nieszczelność przewodów podciśnieniowych) czy jakaś innna przyczyna o której wspomniał kolega-stan przepływki.Więcej wskazówek Bzdury piszecie. Gdzie to przeładowanie...
Może być N75, wężyki owszem ale ciśnieniowe, nieszczelność dolotu, uszkodzenie MAP sensora, nieszczelność siłownika zaworu wastegate na turbinie itd. Przede wszystkim należałoby zVagować samochód i stwierdzić z czym mamy do czynienia - czy z przeładowaniem czy niedoładowaniem - czyli logi dynamiczne i odczytać ewentualne błędy.
Podsumowując: 1. Pompa paliwa zdemontowana i wyczyszczona, nie miała wpływu na brak mocy, po prostu zbieg okoliczności. Można to zrobić samodzielnie, nic trudnego. 2. Turbina oddana na gwarancji po regeneracji, zdemontowana, wyczyszczona i od nowa wyregulowana. Dodatkowo znaleziona nieszczelność w rurce wychodzącej z turbiny do egr. Rurka wymieniona...
Z całym szacunkiem, nie musisz ciągle powtarzac Turbotec. Nie odpowiadasz na pytania. Jeszcze raz napiszę - turbina nie wyje na stole testowym. Pytanie dotyczy przyczyn wycia w samochodzie a dokładniej czy nieszczelność na uszczelkach, łączniku elastycznym czy katalizatorze może powodować wycie/buczenie - efekt sowy. Jak pisałem wcześniej wszystko przed...
Ten silnik występował w wariantach 70, 75 i 90KM. Dwa pierwsze miały zwykłe turbiny, najmocniejszy - ze zmienną geometrią. Te same silniki w FIATach różniły się osprzętem w tym, o ile się nie mylę, właśnie turbinami. Ja mam wersję 90HP i turbinę o zmiennej geometrii (Fiat Punto) - u mnie słychać takie wiiii po dodaniu gazu, ale tylko w początkowej fazie...
nieszczelność turbina przeładować nieszczelność układ turbina nieszczelność samsung
czujnik myszki bezprzewodowej integra strefy odpalić wymian akumulator
internet mobilny dopływ pralki
Telewizor Manta nie łączy się z dekoderem Play - rozwiązania Ferguson Ariva Combo 150 - Komunikat ASH i jego rozwiązanie