Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Doszła kolejna dolegliwość której wcześniej nie słyszałem, charakterystyczny dźwięk turbiny na biegu jałowym ( identycznie jest w czasie jazdy). Dodam że problem przeładowania nadal występuję. Czy taki dźwięk może wskazywać na nieszczelność z czego wynikałoby również przeładowanie turbiny ? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Przeładowanie turbiny, nieszczelność w układzie doładowania, uszkodzony przepływomierz... Najłatwiej będzie wpiąć się VCDS i zobaczyć jakie błędy wygenerował komputer.
Witam, Mam problem z przeładowaniem turbiny w silniku 1.8T. Przeładowanie trwa około 3 sekundy, ciśnienie przekracza wtedy 200 mbar ponad wartość zadaną, po czym się stabilizuje. Zauważyłem również, że podczas spokojnej jazdy, gdy ciśnienie zadane wynosi 980 mbar, aktualne potrafi wzrosnąć do około 1060 mbar. Nie wiem, czy to jest normalne. Problem...
Zdaje się ze dosyc głeboko wsadziłes rece a nie sprawdziłes czujnika MAP. To przeciez on informuje ecu o cisnieniu. Poza tym bład doładowania moze wywołac np. nieszczelnosc na dolocie, miedzy przepływomierzem a turbina. Sterownik widzi za małą mase powietrza w stosunku do cisnienia doładowania i wywala bład.
Mógł odpaść grzybek zaworu WG w turbinie, może być też nieszczelność w układzie dolotowym silnika
2. Czy może być to przyczyna notlauftu? Tak. Tam turbina ma zawór upustowy, nie zmienną geometrię, a siłownik sterowany jest nadciśnieniem nie "pod", więc każda nieszczelność spowoduje wzrost ciśnienia doładowaia i odcięcie dawki paliwa przez przeładowanie, tzw notlauf.
witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info...
Może być N75, wężyki owszem ale ciśnieniowe, nieszczelność dolotu, uszkodzenie MAP sensora, nieszczelność siłownika zaworu wastegate na turbinie itd. Przede wszystkim należałoby zVagować samochód i stwierdzić z czym mamy do czynienia - czy z przeładowaniem czy niedoładowaniem - czyli logi dynamiczne i odczytać ewentualne błędy.
Jest to zasilanie podciśnieniowe elektrozaworu klapy gaszącej, jego zapadnie może powodować szarpnięcię silnikiem podczas gaszenia, nieszczelnośc zaś błędne działanie instalacji podcisnieniowej, czyli raczej brak mocy z niskich prędkości. Nie jest powodem przeładowana przy 120, ale wymienić i tak trzeba.
Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje. Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum. Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma. Jakaś minimalna...
W wyniku nieszczelności może przeładowywać turbo Turbo sterowane podciśnieniem wiec jak ma przeładować jak jest dziura?
witam, koledzy maja racje zrób diagnostykę pełną, ale najpewniej masz przeładowanie lub niedoładowanie, przy pierwszym przypqadku pewnie zatarte sterowanie zmianą geometrii łopatek kierownicy turbiny lub sterowanie jest na pełnym wysterowaniu wtedy zawór zdechł, przy niedoładowaniu albo nieszczelność po stronie wysokiego cisnienia ,zdechła turbina lub...
Trzeba pare razy ponownie odpalić, akumulator sprawdzany miernikiem w voltach i przy odpalaniu spada do 9V więc chyba jest już do wymiany akumulator, a co do sterowania turbiny ze sztangi nie mam pojęcia, jak tam to idzie od dołu do góry ciągnie? zawór pokazało by od razu w kompie tak mi się przynajmniej wydaje. zauważyłem, że filtr powietrza troche...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Przeładowanie turbo czym może być spowodowane w tym wypadku? Zawór N75? Któryś z wężyków podciśnienia? Z tego co wyczytałem - bardzo wiele czynników może być. W każdym bądź razie to nie wina turbo - tak jak pisałem 7 miesięcy temu było regenerowane? Przepływomierz - popytam może ktoś mi udostępni, ale może być z tym problem. Zauważyłem jeszcze jedną...
Turbina za późno wstaje przyczyna może być nieszczelność w układzie zasysania powietrza przed turbiną i stad masz zaniżone wartości na przepływomierzu lub uszkodzony przepływomierz Jeśli tam masz wszystko ok masz problem z turbiną (geometria źle ustawiona lub nieszczelna puszka) chyba że źle zrobili turbinę Najlepiej udaj się do innego zakładu na konkretną...
A więc chyba już wiem co dolega turbinie w tym przypadku. Nieszczelność membrany aktuatora. Niestety to nie jest ta przyczyna. Nigdy nie jest tak, że turbo będzie przeładowywać przy nieszczelności podciśnienia - nie w przypadku turbo z VNT. Wszelka nieszczelność skutkować będzie tylko i wyłącznie niedoładowaniem a nie przeładowaniem chyba, że zmienna...
Silnik 101km czyli na pompowtryskach jak się domyślam, do tego turbina ze zmienną geometrią.Na twoich logach widać,że albo łopatki turbinki się zacinają lub zawór N75 szwankuje(możliwa nieszczelność przewodów podciśnieniowych) czy jakaś innna przyczyna o której wspomniał kolega-stan przepływki.Więcej wskazówek Bzdury piszecie. Gdzie to przeładowanie...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
jeśli jest przeładowanie to raczej nie jest to wina nieszczelności w układzie dolotowym. Turbo nie pluje olejem, luzu osiowego niema. Układ jst zaolejony, ale tragedii niema. Jeśli jesteś pewien, że to mogłaby być wina egr to poszukam drugiego. Gdybym miał "zdrowego" z takim siilnikiem to zaślepiłbym egr i widziałbym czy sie to samo dzieje.
Silnik 90 km z 99 roku zmienna geometria to chyba żart , wiem że były jakies 90-ki po 2000-cznym roku ale tu raczej zwykłe turbo upustowe , inaczej po chłopsku mówiąc po zapaleniu auta ma wciągnąć gruszkę do oporu i w miarę obciążenia silnika zawór n75 upuszcza ciśnienie tak aby turbo dawało ciśnienie zależnie od zadanej ecu i jak na wężyku gdzieś będzie...
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
witam, przechodzi samochód w tryb awaryjny przy około3500 rpm, problem jest w doładowaniu więc maqsz takie możliwości, sterowanie kierownicą turbiny nie działa i tu jak piszesz trzeba sprawdzic sterowanie podciśnieniem, czyli wężyki itp, podrugie sprawdż czy niema nieszczelnosci po stronie wysokiego cisnienia , nawet mała nieszczelność doprowadza do...
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym...
na razie babeczka jeździ zadowolona. Mam pytanie: czym - praktycznie - podczas delikatnej jazdy objawiało się to przeładowanie? Zapalał kontrolkę, odcinał turbo i silnik nie wkręcał się więcej jak 2 tys obrotów. Dodano po 4 problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem...
problem w TDI stary jak świat, w granicach 3200 obrotów zwłaszcza na najwyższym biegu następuje przeładowanie lub niedoładowanie turbo i sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej powodując efekt braku turbodoładowania, który ustępuje po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika bo sterownik pracuje znowu w normalnym trybie aż do ponownego przekroczenia...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
(...) czniku kontrolka ESP https://obrazki.elektroda.pl/8613701200_... https://obrazki.elektroda.pl/9784162400_... https://obrazki.elektroda.pl/6185719400_... Jutro montuje nowy przepływomierz Bosch i wykonam wszelkie Resety i adaptacje (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Silnik Ford Mondeo 2.0 TDCi...
Dzień dobry, wracam z dawką kolejnych informacji. Chciałem znaleźć przyczynę przeładowywania/nie doładowania turbiny ale ja tez nie umiem interpretować logów, aby stwierdzić czy to pierwsze czy drugie. Sprawdziłem też błędy i okazało się że mam coś nowego. https://obrazki.elektroda.pl/2460699700_... https://obrazki.elektroda.pl/1939612500_...
Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem...
Na biegu jałowym ten szmer nie do końca będzie słychać zbyt wolne obroty są turbiny ale możesz mieć nieszczelny wydech na turbo może dali stare uszczelki i przy wyższych prędkościach będzie taki dźwięk. To wyjście na 4 śruby to jest wyjście na katalizator z boku masz klapkę ona się otwiera i wtedy spaliny przepływają przez łopatki turbiny ona jest sterowana...
Jaki zapchany filtr paliwa i jakie przewody podciśnieniowe ? Koledze sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej z powodu przeładowania turbosprężarki a, że jest to silnik o mocy 90 KM to nie ma tam VNT tylko zwykła turbinka z WG i wężyki ciśnieniowe, objaw wskazuje wg mnie na nieszczelność wężyka wchodzącego na króciec siłownika przy turbince,...
Cześć, czy ktoś się orientuje - silnik 1,8 turbo 20V, prawdopodobnie "przecieka" powietrze przy próbie sprawdzania szczelności pod napinaczem rozrządu - uszczelką. Czy to ma znaczenie dla doładowania? Czy to już jest pomijane i jest za turbiną? Mechanik nie chce tego robić, bo wg niego trzeba wszystko rozebrać itd., założyć nowe, a to ogromne koszty...
Witam - myślę że gruszka za długo czeka i dlatego przeładowuje (ktoś prze regulował na cięgnie lub membrana z twardniała albo są nieszczelności na tych cienkich przewodach ) no ale jeżeli zadawalająca jest moc przy pełnym obciążeniu turbiny(bez regulacji ciśnienia ) to ciekawe jak długo wytrzymają węże i uszczelki -chyba że jest zużyta (wypalony wirnik)...
Przeczyscilem styki czujnika cisnienia, ten zaraz na przodzie silnika, i jak na razie wszystko dziala ok. Byly troche zasniedziale << jesli mozna to tak ujac. Nadal pali troche wiecej, ale na szczescie w Anglii robi sie juz cieplej i bede mogl ocenic czy czasem nie byla to wina temperatury. Sprawdzilem tez OP-COMem i wszystkie parametry wydaja...
Wymieniłem w weekend wszystkie przewody podciśnienia. Czy dysponuje ktoś schematem podciśnien? Skoro sam wymieniałeś to jak możesz nie wiedzieć jak wygląda schemat podciśnień? Są tam trzy dysze (zwężki): - dysza przy pompie vacuum - dysza przy serwie zasilająca akumulator (akumulator zasila SWIRL i turbo) - druga dysza przy serwie Jest tam też pięć...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
przeładować turbina turbina przeładować nieszczelność turbina
restartuje ładowanie ładowanie nadajnik odbiornik 433mhz radiowy wyświetlacz podłączyć radio
pralka haier akumulator zasilaczu buforowym
Miele W627 - Błąd F63: Przyczyny i Rozwiązania Samsung WW80J5346 – brak ruchów rewersyjnych, inwerter, czujnik Halla, diagnostyka