Instalacja 1(2) generacji. Działanie zależy od podciśnienia w kolektorze i stanu reduktora. Może być to np. nieszczelność (lewe powietrze) albo zatkany filtr powietrza albo reduktor do regeneracji i regulacji. Cewka WN przy odpowiedniej dozie pecha... może działać na benzynie a na gazie dostawać przebicia. (zmniejsz testowo przerwę na świecach o 0,1-0,2...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Witam wymieniłem świece , przewody, cewkę lepiej ale to nie ta przyczyna brak błędów, chyba wykryłem nieszczelność lewe powietrze przy przepustnicy dochodzi do niej wężyk kruciec i dalej do beczułki proszę o opis zdjęcia co to za bańka. https://obrazki.elektroda.pl/5239243200_... Dodano po 3 Rozerwało węża z zaworu zwrotnego co idzie...
Akumulator Zacznijmy od akumulatora, trzeba sprawdzać dość często stan jego naładowania, w motocyklach są małe akumulatorki w porównaniu do samochodowych. Maja średnio od 10 do 14 Ah pojemności i gdy często robimy krótkie trasy i często odpalamy motocykl, to alternator nie zdoła nam naładować akumulatora by zrównoważyć stratę prądu, którą rozrusznik...
Jak nie zrobisz to będzie dobrze, ja jednak wolał bym zbiorniczek w razie nieszczelności świecy nie będzie tego paliwa nie potrzebnie dolewać w kolektor. Poza tym nie musisz kręcić rozrusznikiem by paliwo poszło na świece.
No kumam chodziło mi o to czy mieszanka paliwowa jest ok czy nie zalewa świecy bo sonda lambda pokazuje mi duży vol od prawidłowego czyli 0.6 do 0.78 pomiar zmienia się dynamicznie i obroty faluja korekty paliwowe skaczą myślę że sąda działa bo po odpieciu mapsensora sąda stoi w miejscu i pokazuje 0.95 v ślnikiem trzęcie obroty falują pryskałem plakiem...
Sterownik w tej jednostce pada bardzo rzadko. Cewkę masz ze szrotu czy nową?. Upieram się nadal przy cewce, przewodach, ewentualnie świecach. Strzela w tłumiki bo gubi zapłony. Usterka nadal nie usunięta. Czy kolektor ssący był ściągany? Może to nie brak iskry, tylko nieszczelność na oringach pod kolektorem.
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
Ja upierałbym się przy świecach lub instalacji z nimi związanej , ale może jest gdzieś mała nieszczelność i paliwo cofa się do baku i trwa nim pompa znowu naciśnie . W baku winna być pompa zasilająca może to ona szwankuje ? Spróbuj 2-3 zagrzać świece i potem zakręcić silnikiem , przy takim przebiegu mało prawdopodobne aby poszła pompa wysokiego ciśnienia...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
Wymień przewody zapłonowe to raz a dwa sprawdź czy nie masz przebicia na cewce zapłonowej. Tu nie ma przewodów zapłonowych. Jest moduł do przekazywania napięcia założony bezpośrednio na świece. Dodano po 3 Wymieni cewki zapłonowe co są na świecach .I po sprawie :) cewka jeśli jest uszkodzona to po prostu nie działa. A tu czasem przerywa , wygląda na...
Minęły dwa tygodnie i wiem prawie tyle co i przedtem. Jedynie co się wyjaśniło to sprawa ciśnienia w cylindrach....na wszystkich po 25 bar. Wtryski i próba przelewowa ok. Na długie kręcenie z rana stawiają na słaby akumulator i rozrusznik (tylko, że jak go się dłużej trzyma na świecach to pali w miarę normalnie ......czyżby sie akumulator ładował ;)...
Witam! Widze ze bardzo chcecie te auta "udoskonalic".I do kiedy jak pisal wyzej kolega nie sprawdzicie wysterowania cewki i poprawnosci dzialania swiec (to ze sa nowe o niczym nie swiadczy) dalej bedziecie gdybac i "inwestowac".Pozdrawiam.Stefan. Kolego Stefanie sprawdzałem wysterowanie cewki i już jest okej (komp od gazu prawdopodobnie podkradał sygnał,...
Powiedz jak stwierdziłeś zacinanie się ssania lub jego brak. Ssanie i wolne obroty to trochę odmienne problemy. Obroty na zimnym silniku w przypadku Suzuki wahają się od 1300 do nawet 1800/min, choć tak wysokie to tylko przy temp. poniżej -15 i bardzo krótko. Jeśli silnik po tych +-5km pracuje na wolnych obrotach w granicach 700-850 obr/min to dla Suzuki...
Więc cewka jest nowa bo mi niedawno padła i dałem nówkę sztukę. Pierścienie także niedawno wymieniłem, nieszczelność też raczej odpada bo w marcu był u mechanika na remoncie. Ale jak może być źle ustawiony zapłon jak na zimnym silniku po przelaniu pali na strzała. Co z tym jest?? To jakiego oleju powinienem używać aby nie zajeżdzać silnika? Raz tato...
Prawdopodobnie masz gdzieś nieszczelność. Palec, kopułka, przewody i świece zmieniłeś?
Tu jest poniekąd wyjaśnione zjawisko http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-na... Przyczyn jednak może być wiele. Np. -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Najłatwiej chyba zacząć od kontroli kompresji. [edyta] A może (w związku z wymianą) jest nieszczelność na świecy? Ja miałem taki przypadek (choć w innym...
Sprawdź czy siłownik podcisnieniowy nie przyblokował sie (nie zawiesił się) moze byc poprostu zasyfione jakim szitem ale to tez moze byc: -poziom paliwa w komorze pływ., -moze ssac złe powietrze przez nieszczelnosc - stare kable do świec albo brudny zaplon pod kopułką (kowadełko) świece etc.
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy występują nieszczelności w układzie dolotowym. Przewody WN, świece. Najlepiej jednak podłączyć się do OBD nawet za pomocą ELM i smartfonu, jeżeli wykaże jakieś błędy wtedy powinno być nieco bliżej poszukiwania przyczyny.
Kolego zacznij od podstaw jak nie dysponujesz sprzętem diagnostycznym. Kłopoty z wolnymi obrotami mogą być spowodowane nieszczelności dolotu, wykręcić świece i obadać kolor, stan i jaka iskra. A jeśli podstaw nie ogarniasz oddaj auto do kogoś kto ma pojęcie. Druga sprawa to nie napisałeś jaka masz instalacje lpg. Pozdrawiam
Cewki, świece, nieszczelność w dolocie, sondy....................... Trzeba sczytać przynajmniej błędy. Bo tak to możesz powymieniać dużo rzeczy dobrych na nowe.
Falowanie to pewnie nieszczelności, silniczek krokowy, świece, itp. a stukanie przy ruszaniu to luz w zawieszeniu, poduszka,
Przewody mogą być suche to niczego nie dowodzi wystarczy drobna nieszczelność może też zapowietrzać się sama pompa jeżeli świece grzeja i pali na zimnym jak i na ciepłym to tylko to mam na myśli . Dodano po 2 Przewody mogą być suche to niczego nie dowodzi wystarczy drobna nieszczelność może też zapowietrzać się sama pompa jeżeli świece grzeja i pali...
Równo dobrze może być to cewka lub świeca lub nieszczelność. Zmień warsztat na pewno.
Nieszczelność w gaźniku lub na połączeniu gaźnika z silnikiem - uszczelki, membrana itp.
Podejrzewam nieszczelność układu paliwowego (często na przelewach), ale może mieć to związek z niedziałającymi świecami żarowymi jak i zużytymi (lejącymi) wtryskiwaczami.
Spróbuj owinąć tulejkę linką miedzianą i wtedy wkręcić. Nie rezygnuj w przypadku niepowodzenia. Dobieraj różną grubość nawinięcia.
A czy jest w tym aucie przepływomierz powietrza? Jeżeli jest, to może jest uszkodzony albo są nieszczelności pomiędzy nim a silnikiem.
Czy silnik odpala psikając aerozolem we wlot gaźnika? Jeśli tak, to silnik powinien zapalić mając sprawny gaźnik. Jeśli nie, to silnik może nie zaciągać ładunku przez nieszczelność komory korbowej (uszczelniacze itd). Przy próbie odpalenia na ssaniu, świeca powinna się zalewać, a w gardzieli gaźnika powinno być widoczne wylewające się paliwo. Może być...
Do pracy silnika potrzebne są iskra, mieszanka i kompresja. Czy jest iskra możesz sprawdzić wykręcając świecę i uruchamiając rozrusznik ze świecą przyłożoną do bloku silnika. Iskra musi być "żywa". Ważny jest też timing. Do sprawdzenia odpowiednimi przyrządami. Jeśli brakuje paliwa, to testem jest psiknięcie plakiem w gaźnik i próba uruchomienia silnika....
Przede wszystkim - zapewnij wydajne prądowo źródło zasilania. Jakiś akumulator lub zasilacz o właściwym napięciu i dostatecznym prądzie. Zasil TYLKO obwód zapłonu i przy takim podłączeniu wyreguluj gaźnik. Potem zabierz się za podłączenie reszty elektryki. Oczywiście w silniku nie ma innych uszkodzeń - uszczelniacze wału, przedmuchy, nieszczelności?
Wtryski czyszczone.? Świece sprawne.?
Nieszczelność,uszkodzony MAF a nawet zapchana chłodnica spalin. Logi lub odczyt z grupy 003 inaczej wróżenie.
A ja myślę ( ale się nie upieram ) i zastanawiam się : co ma wspólnego kompresja z nieszczelnością komory korbowodowej . Zasada działania silnika dwusuwowego kłania się nisko . Pierścienie nie stanęły , cylinder nie porysowany ani też tłok . kompresja będzie , Ale jak zasysa powietrze przez nieszczelność simeringów zamiast mieszanki z komory korbowodowej...
Świece, nieszczelność na dolocie, uszkodzone cewki, walnięta sonda. Możliwości jest pełno. Diagnostyka kompem wszystko wyjaśni.
Ta butelka to raczej zbierała olej z odmy żeby przepustnicy nie zasyfiło. Odnośnie plaka, jest dobry sposób na sprawdzenie nieszczelności, kupić małego i psikać po przewodach i kolektorze. Jeśli obroty wzrosną to w tym miejscu jest nieszczelność. Oczywiście nie psilać w okolice filtra powietrza bo tam jest zasys. A dlatego małego bo łatwiej nim manewrować....
Olala ładnie puka. Trzeba by precyzyjniej stwierdzić czy to z góry, dołu czy gdzie. Może być jakaś nieszczelność. Zobacz świece czy wszystkie są dobrze wkręcone,czy jakiejś nie wyrwało z gwintu.
Tylko taki raport mam z Torque. Błąd głównie wskazuje na katalizator choć z opisów mogą być jeszcze pośrednie rzeczy jak wtryski, nieszczelność,świece i kilka innych. Dlatego chciałem coś wyeliminować. Dodam że błąd pojawia się gdy prędkość auta jest w granicach 100-130. Autem nie szarpie etc. A jakie pomiary mogły by pomóc w diagnozie ? Mam jedynie...
Witam ponownie. Sprawdziłem dziś szczelność układu dolotowego oraz czyściłem przepustnicę. Wymieniłem również świece. Nie stwierdziłem nieszczelności. Jedno co mnie zastanawia to nie udało mi się to adaptacja przepustnicy. Świece które wykręciłem miały różne kolory, od szar-srebrnych po brązowo-czarne. Moje pytanie : Czy wtryski paliwa mogę mieć tu...
To musiała by być duża nieszczelność. Ja bym szukał w gaźniku. Dodano po 1 I jak ci piłę zaleje to wykrec świecę,daj cały gaz i tak trzymaj i szarp mocno tak z 10 razy przynajmniej to wywali nadmiar paliwa z cylindra i skrzyni korbowej.
To jest efekt ze świec dymnych, nie wytwornicy dymu. Żeby znaleźć miejsce nieszczelności przyciemnij światło, weź silną latarkę z wąskim strumieniem światła.
No przeciez widzisz usterka stała brak sygnału z czujnika wałka, dwa ostanie to może być wtryskiwacz , nieszczelność dolotu, świeca, cewka
Spotkałem się z tym błędem Winne było zbyt niskie podciśnienie w układzie próżniowym. W moim przypadku zsunął się przewód podciśnienia z przepustnicy na chłodnicy zaworu EGR Co skutkowało niedostatecznym podciśnieniem na gruszkę turbo. Masz prawdopodobnie nieszczelność
miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
Że kuwa jak?! Luzy na zaworach 0,6mm na ssącym i 0,5mm na wydechowym? Pochędożyło chłopa? Powinno być jak już to w granicy 0,02-0,05mm na ssącym i 0,05-0,07mm na wydechowym. Przy takich luzach to by klepało że szok. Nawet w aucie masz luzy odpowiednio 0,2 i 0,25mm. A tak wgl, sprawdziłeś czy hamulce przypadkiem nie trzymają? XD. Bo jak któryś hamulec...
Tak powinno być plus jeszcze pasuje odpowiednią końcówka do przedmuchania dostać się w cylinder w celu przedmuchania np. Przez świece żarowa. Ja mam małą kamerę i zaglądam co się tam dzieje jeszcze ale to już inna kwestia.
Jakaś nieszczelność, przewody paliwowe, zaworek w pompce lub membrany w gaźniku. Paliwo dochodzi do cylindra, świeca jest sucha czy zalana?
Chińczyki (chińskie gaźniki) "tak mają", że ten niby filtr z gąbki cały czas jest mokry od oleju i paliwa. Na jakość mieszanki to prawie nie ma wpływu, bo te obudowy filtra mają taką szczelność, że "łapie" dosyć powietrza przez te nieszczelności. Świeca wskazuje na zbyt bogatą mieszankę paliwo-powietrze (za dużo paliwa). Na pewno do tego się przyczyniła...
To że pompa była robiona nie znaczy o tym że wtryski nie leją chyba że one same też byłe robione. Na którym przewodzie masz założony zaworek?? na nadmiarze czy zasilającym. Wydaje mi się że problem jest z zasilaniem paliwem jakaś nieszczelność. A kiedy filtr był wymieniany??
Zobacz czy do tych świec dochodzi napięcie..... Chociaż wątpie jakoś że bez świec by nie załapał.... Możesz jednak sprawdzić... Potem spróbuj wyeliminować ewentualne nieszczelności układu zasilania paliwem. Nagle ci się to stało czy stopniowo było coraz gorzej? Jak już ją odpalisz z plaka i się jeszcze nie nagrzeje to zrób diagnostykę tym elm'em zanim...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Witam Tak przeglądając sieć znalazłem taki ciekawy artukuł na ten temat. Oto pare zdań z tego artykułu: O działaniu świecy zapłonowej można twierdzić na podstawie jej oględzin, dokonanych krótko po zatrzymaniu pracy silnika. Przed badaniami pojazd powinien przejechać odcinek ok. 10 km ze zmienną prędkością w zakresie średnich obciążeń silnika, z wyłączonym...
Witam A diagnostykę OBD zrobił, można nawet spróbować samemu przy pomocy interfejsu ELM327 coś pokaże. To wygląda jak: - nieprawidłowa mieszanka - słabe dopalanie - nieszczelności w dolocie Świece dokręcone odpowiedni na moment? Masz lpg w tym aucie?
Świeca jest przyspawana a oklejona z powodu nieszczelności.
Przewody paliwowe między filtrem a pompą wtryskową nie generują pęcherzyków powietrza w paliwie przez nieszczelności?
Kolego, może, nie musi, ciężko dać odpowiedź na Twoje pytanie. masz oscyloskop? To wiele wyjaśni. Równie dobrze może być usterka na sterowaniu wtryskami. Nie wiem jaki masz założony gaz. Mogą być świece, nieszczelność kolektora dolotowego, itd itp. Zatem nie dziw się brakowi jednoznacznych podpowiedzi.
Wymień wszystkie świece oraz usuń nieszczelność na wężykach w okolicy przepustnicy oraz sprawdź szczelność węża podciśnienia do serwa hamulcowego.
Możesz zrobić jeszcze jedną rzecz. Skoro układ jest szczelny poskładaj wszystko do kupy i sprawdź jak zachowuje się pod ciśnieniem na samym powietrzu. Stary korek przerób na szczelny z wyjściem na szybkozłącze takie jak do układów pneumatycznych kompresora. Podać mu 1-1,5 bar, podpiąć manometr i sprawdzić czy i jak szybko spada. Jeśli ciśnienie będzie...
Problem rozwiązany, nieszczelność w układzie paliwowym
Zimny silnik uruchamiasz ze świecą płomieniową. Przy pompce paliwa masz dźwignie do ręcznego pompowania, podpompuj. Odpalasz świece płomieniową na 5-10sekund przed rozruchem. Potem gaz na max i próbujesz uruchomić przez 15s. Jak uruchomisz, to wyłączasz/gasisz świece płomieniową. Jeżeli zapowietrza się układ paliwowy, to masz nieszczelności które trzeba...
Jeśli iskra daje na 1 cm z samego przewodu WN to nie jest słaba. Wymieniałeś świecę zapłonową, fajkę świecy? Takie cudowne efekty pracy silnika przy odsuniętym przewodzie WN od świecy dają zaburzenia składu mieszanki, wywołane przez niesprawny gaźnik (regulacja), lewe powietrze, nieszczelność komory korbowej, mostkowanie świecy, zapchanie układu wydechowego.
No to szukaj "dziury w całym"...czyli nieszczelności...
Sznur niepalny dostaniesz w sklepie, firmire która zajmuje się kominkami. W KO najtrudniej jest ustawić zapłon ale piszesz że swieca czarna wiec obstawiam regulację gaźnika. Może masz nieszczelność między gaznikiem a cylindrem?
Falowanie to 99 procent przypadków nieszczelność w dolocie za gaźnikiem lub w samym gaźniku. Przeważnie lewe powietrze dostaje się przez podstawkę pod gaźnik lub przez wyrobioną oś przepustnicy. Niewielka nieszczelność i już faluje.
Wałek kopnika nie ma nic wspólnego ale już uszczelka tak. Może ciągnąć "lewe powietrze" przez nieszczelność lub uszkodziłeś simering przy naprawach. Sprawdź uszczelkę na wierzchu i simering od strony zapłonu. Uszczelkę do sprawdzenia można poratować silikonem ale to tylko do sprawdzenia a potem nowa uszczelka.
Problem może być we wszystkim. Zapchane filtry, zapchany gaźnik, stare paliwo, stara świeca, niewyregulowane zawory, nieszczelności w układzie dolotowym... Nawet zaśniedziałe kostki wchodzą w grę. Odpal go i popsikaj plakiem (lub innym łatwopalnym areozolem) na gaźnik oraz jego okolice. Jeśli praca silnika zareaguje na takie psiknięcia to znaczy że...
Uszkodzona świeca żarowa lub coś z przekaźnikiem grzania świec. Ewentualnie jakaś nieszczelność układu paliwowego przez co ropa się cofa i tworzy się pęcherz powietrza.
Ewidentny brak paliwa przy starcie. Zmiana węży od filtr do pompy tandem na przeźroczyste. Wtedy ładnie widać czy są bąble w paliwie do pompy tandem. Jak nie ma pomiar ciśnienia na pompie tandem przy odpalaniu. Bo albo pompa w baku lub przewody mają nieszczelność. Albo pompa tandem lub uszczelka pompy tandem ewentualnie uszczelnienia pompo-wtrysków....
Kolego. 3 lata szukam nieszczelności, zmieniam świece i podmieniam cewki, o kupie innych części nie wspominając. Końcówki moich sterowników to 402 i 405, na obydwu działa tak samo. Iskra jest tam gdzie powinna i żadnego wypadania zapłonów nie ma. Wtryski też działają jak powinny. Sprawdzę te wałki, nic do stracenia nie mam. I dlatego zadałem pytanie...
Wskazania mapsensora są skutkiem ,a nie przyczyną, zacznij od obejrzenia wszystkich wężyków prowadzących do kolektora, może któryś się złamał, pękł, poluzował na zacisku czy zwyczajnie struchlał. Tu nie trzeba dużego otworu. Kolektor to raczej rzadka przypadłość i warto dokładnie obejrzeć. Podobne efekty da też niedomaganie instalacji zapłonowej , obejrzyj...
Oczywiście. Przecież świeca wchodzi do komory, więc nieszczelność na jej gwincie lub korpusie obniży ciśnienie.
Fakt, że iskra jest nie oznacza bezapelacyjnie że świeca jest sprawna. Czasem świeca jest "na wpół uszkodzona". Czyli daje iskrę pod ciśnieniem atmosferycznym, ale w silniku pod dużo większym ciśnieniem, dostaje przebicia. Dlatego świecę zawsze warto zamienić na nową. Dopiero wtedy można ją wykluczyć. Opcja nr 2. Przestawiony rozrząd o kilka ząbków....
Regulacji gaźnika , nieszczelności gaźnik - skrzynia korbowa lub nieszczelność samej skrzyni , simmeringów na wale korbowym.
cisnienie na cylindrach, cisnienie paliwa, świece zapłonowe, brudna przepustnica, nieszczelność w układzie dolotowym
Nieszczelność pomiędzy skrzynią korbową a komorami spalania
błąd związany jest z ciśnieniem doładowania,nie ma związku z odpalaniem.Usuń na początek nieszczelności wtryskiwaczy.Problem prawdopodobnie w świecach lub ich wtyczkach.
Rozbierz jeszcze raz gaźnik. Coś przeoczyłeś. Wykręć śrubę h i otwór psiuknij wd 40, zwróć przy tym uwagę czy wd wydostaje się dyszą główną i otworem w gaźniku. Bo może jest przytkany. filtr paliwa sprawdzony - w porządku Ale czy na pewno ?. Świeca zmieniana? Paliwo świeże? Karencja na benzynę z olejem wynosi od jednego do dwóch miesięcy max. Jeśli...
BO masz nieszczelność w ssącym, weź plaka popsikaj (chyba powinieneś wiedzieć gdzie ) napraw nieszczelność i będzie chodzić :)
Grupa 33 pokazuje to samo a dodatkowo w grupie 001 są wartości binarne pokazujące jak pracuje sonda. Ciśnienie paliwa było sprawdzane i jest okey. Nieszczelności nie ma. Przepływomierz podmieniony, świece,przewody i cewka nowe. EGR i przepustnica wyczyszczone. Sterownik silnika podmieniony.
Witam wszystkich zainteresowanych. Mimo że post jest dość stary to chciałem się podzielić swoim spostrzeżeniem w swoim skuterze 4t z podobnymi objawami, na podstawie których nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w necie. Mój skuter zalewał świece jak był zimny (dwa dni palił, trzeciego dnia suszyłem świece), silnik na gorąco odpalał za pierwszym razem....
Sprawa może wyglądać następująco, nieszczelność w układzie dotowtowym, w trybie przyspieszania i zwalniania nic się nie dzieje, bo i sterownik nie jest w stanie wychwicić różnicy ciśnień, ale gdy w trybie jazdy jednostajnej ster. Ma czas wyłapać rozbierzności w ciś. I wyskakuje błąd. Tak się dzieje w wielu markach. Może to coś Cie naprowadzi. Tylko...
Zrób adaptację kanału 12 (zmniejsz wartość), jeśli nie pomoże dłuższe grzanie świec do sprawdzenia nieszczelnośc w układzie paliwowym, jeśli pomoże - kompresja na dobry początek. Ale nie popadajmy w skrajność 1-2 obroty??? Na zimno ma prawo przykopcić każdy diesel.
Czytałem już o odpowietrzeniu, ale najprostszą metodą jest otworzenie na moment zbiornika w tracie pracy - nic to nie dało. Myślałem że może paliwa brakło, ale efekt był ten sam. Co do zapłonu, wystarczyłoby sprawdzić czy jest iskra na świecy po nagrzaniu? ;>
Raczej to nie jest nieudolny chip tylko problem z zapłonem - cewki/świece albo z paliwem lub nieszczelności/przepływomierz
Witaj . Jeśli świece żarowe są dobre to przyczyna tkwi w układzie paliwowym . Piszesz że te kłopoty są na zimnym silniku , to może być opad paliwa po dłuższym postoju spowodowany nieszczelnością zaworka jednokierunkowego .
W układzie paliwowym nie ma nieszczelności? Jak dokładnie wyglądają świece? Do jakiego numeru są najbardziej podobne? http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
Kanał nr 1. Wpisz sobie 100 lub 150. 300 nigdy nie wpisywałem , za wysoko. Pytania : Był zmieniany rozrząd ? Jak ustawiona jest synchronizacja ? Jakieś nieszczelności na układzie paliwowym ? Układ świec żarowych sprawny ?
Kable i świece w każdym bądź razie radziłbym wymienić, można by też sprawdzić czy map-sensor nie jest zabrudzony bądź niema gdzieś nieszczelności na wężykach od kolektora ssącego. Filtr paliwa raczej nie będzie dawał takich objawów, bardziej silnik by nie miał mocy przy wyższych obrotach. Wtryskiwacze jeśli się przycinają też mogą powodować chwilowe...
Raczej wygląda to na typowe "zarzucanie olejem" w wyniku nieszczelności pierścieni tłokowych więc pomiar ciśnienia , jak radził Adam700 , powinien to potwierdzić lub wykluczyć . Przy takim przebiegu jak podajesz jest to już całkiem możliwe dla "malucha" . Niezależnie od oleju tak wysokie przebiegi międzyremontowe jak kilkaset tysięcy zwłaszcza dla silników...
No nie wiem czy to tak do końca wina świecy podejrzewam lekką nieszczelność w układzie zasilania i stąd te zadławienia po dłuższym postoju
Kolego skoro z pod osłonki wydobywają się spaliny to mnie to wygląda na nieszczelność przy którejś ze świec. Ewentualnie to może być przypalany wydobywający sie z koś olej.
Prawdopodbnie kkknc masz rację i nawet mysłałem o tej opcji ponieważ rzy odpaleniu czasem słychać powietrze pradopodobnie gdzieś jest nieszczelność ale jeszcze nie wiem gdzie świecę z pilarki przełożyłem do kosy spalinowej i bez problemu odpala, w gaźniku nic nie znalazłem. Zobaczę przy rozbiórce czy uda mi się odkręcić sprzęgło ponieważ wcześniej było...
Wszystko ładnie i pięknie, tylko jest jedno ale jeśli będzie jakaś nieszczelność na przewodach to żeby świece grzały i kilka minut i tak od razu nie odpali. Nieszczelność to nie usterka elektryczna, tylko mechaniczna to po pierwsze a po drugie pisałem że jest to jedno z rozwiązań i podałem warunki kiedy ono ma sznse poprawić sytuacje. W przypadku nieszczelności...
Jeśli wiesz co ma jedno do drugiego to odpowiedz, Sonda jest elementem końcowym mierzącym co się dzieje w spalinach czyli efekcie końcowym pracy silnika.Nieszczelne zawory,uszkodzone(podpalone ) zawory,niesprawne,zużyte świece,nieszczelność w dolocie,niesprawna,brudna,uszkodzona przepustnica.To wszystko ma wpływ na odczyty sondy.
Sprawdż dokładnie wszystkie wtyczki i ponownie kontakt przewodu ze świecą, zmierz jej rezystancję, może akurat wymiękła? Dymienie, to albo nieszczelność w obiegu powietrza w palenisku, albo zakoksowane i do wyczyszczenia- jest mało powietrza do spalania. Jeśli dymiło przy odpalaniu, to mogło dostawać zbyt mało paliwa, sprawdzić pompkę. Trzeba też sprawdzić,...
Ci co robią na śrubokręt czy pręt zawsze mają z MAP i równą pracą silnika problem. Ci co tak robią każą wymieniać świece, czujniki, lambdy, cewki, przepustnice, szukać nieszczelności... mam dwie Multiple z tym silnikiem i coś o tym wiem... to prawda już słyszałem o wymianie tych elementów:) każda metoda napinania tej rolki będzie dobra jeśli jest skuteczna:)...
Skoro jest iskra bo niby pali. I nie działa jak powinna. To co jeszcze może być popsute? Pomysł tam nic więcej nie ma.. Zdziwił mnie ten twój gaźniku za 200 zł. Szukaj nieszczelności pomiędzy silnikiem a gaźnikiem. No i może ta kosa już się skończyła. Padły uszczelnienia na wale korbowym. A jak sprawa z kompresją. Wykręć świece. Zatkaj palcemi pociągnij...
Witam, mam problem z Nissanem Navara 2010 r., 2,5 dCi 190 KM, bardzo ciężko odpala przy temperaturze poniżej 10°C, przy ok. 20°C pali ładnie, wymienione zostały świece, przekaźnik, czujnik temp. płynu chłodniczego, EGR, sprawdzone wtryski, aku ok i dalej nic. Wiem, że przewijał się już ten temat na tej stronie, ale nie został rozwiązany do końca. Prosiłbym...
Zostaw tą pompę w spokoju, szukaj nieszczelności w zaworku filtra paliwa. Kontrolka świec żarowych błyska po włączeniu zapłonu?
Na układzie dlotowym masz nieszczelność albo uszczelka kol. ssącego. Sprawdź świece ta która będzie najbardziej jasna tam ssie fałszywe powietrze.
przebicie świecach nalot świecach przerwy świecach
toshiba naprawa dysku backup partycji linux przeróbka mocowania alternatora
Jak zakończyć niedokończony program w pralce Amica Dynamic System Plus? Migająca kontrolka autokontroli w pralce Amica Dynamic System Plus