Że kuwa jak?! Luzy na zaworach 0,6mm na ssącym i 0,5mm na wydechowym? Pochędożyło chłopa? Powinno być jak już to w granicy 0,02-0,05mm na ssącym i 0,05-0,07mm na wydechowym. Przy takich luzach to by klepało że szok. Nawet w aucie masz luzy odpowiednio 0,2 i 0,25mm. A tak wgl, sprawdziłeś czy hamulce przypadkiem nie trzymają? XD. Bo jak któryś hamulec...
Witam Tak przeglądając sieć znalazłem taki ciekawy artukuł na ten temat. Oto pare zdań z tego artykułu: O działaniu świecy zapłonowej można twierdzić na podstawie jej oględzin, dokonanych krótko po zatrzymaniu pracy silnika. Przed badaniami pojazd powinien przejechać odcinek ok. 10 km ze zmienną prędkością w zakresie średnich obciążeń silnika, z wyłączonym...
Jak nie zrobisz to będzie dobrze, ja jednak wolał bym zbiorniczek w razie nieszczelności świecy nie będzie tego paliwa nie potrzebnie dolewać w kolektor. Poza tym nie musisz kręcić rozrusznikiem by paliwo poszło na świece.
Olej w kielichach świec w tym silniku bierze się z nieszczelności pomiędzy pokrywą zaworów a głowicą. Jeżeli uszczelka jest nie pierwszej młodości, do tego wystąpi większe ciśnienie w komorze korbowej (spowodowane np. przymarzniętą odmą, choć niekoniecznie), to wtedy w tym silniku masz olej na świecach. Sprawdź drożność odmy, wymień uszczelki pod pokrywą...
Witam, ewidentnie słychać syczenie. Któraś świeca jest źle wkręcona albo gwint ścięło w głowicy w czasie wykręcania starej świecy. Możesz zrobić tak- rozrobić wodę z płynem do mycia naczyń, następnie tym roztworem polej na świece tak by zamoczyć miejsce połączenia w głowicy. Uruchom silnik na parę sekund, tam gdzie pokaże się piana masz nieszczelność....
Sygnał dostaje ze sterownika silnika w zależności od temperatury płynu i zewnętrznej. Jeśli na grubym przewodzie jest zasilanie to reszra zależy od elektroniki silnika możesz sprawdzić w środku czy nie jest uszkodzona płytka elektroniczna (śniedź) ze względu na nieszczelność.
A czy tak trudno sprawdzić sprawność układu zapłonowego??? To chyba najprostsze zadanie w tej sytuacji. Od niego powinno się zacząć! Wykluczenie układu zapłonowego z poszukiwań bardzo ułatwi diagnozę usterki. Wystarczy zmierzyć (nawet na oko!) jaką max szczelinę powietrzną (odległość końca kabla WN od masy) przebija iskra skacząca z każdego z dwóch...
W sumie ma to jakiś sens - przy pierwszym montażu dokręciłem gaźnik dość solidnie, gdyż wcześniej wydawało mi się, że nie był zbyt mocno przykręcony i podejrzewałem jakąś nieszczelność. No nic, zamówiłem nowy łącznik, spróbuję. Sądząc po jego konstrukcji wymiany trzeba dokonać od strony cylindra?
Witam wszystkich zainteresowanych. Mimo że post jest dość stary to chciałem się podzielić swoim spostrzeżeniem w swoim skuterze 4t z podobnymi objawami, na podstawie których nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w necie. Mój skuter zalewał świece jak był zimny (dwa dni palił, trzeciego dnia suszyłem świece), silnik na gorąco odpalał za pierwszym razem....
A ja myślę ( ale się nie upieram ) i zastanawiam się : co ma wspólnego kompresja z nieszczelnością komory korbowodowej . Zasada działania silnika dwusuwowego kłania się nisko . Pierścienie nie stanęły , cylinder nie porysowany ani też tłok . kompresja będzie , Ale jak zasysa powietrze przez nieszczelność simeringów zamiast mieszanki z komory korbowodowej...
Ja musiałem lutować samodzielnie srebrzankę w sterowniku. Całość zalałem zalewą silikonową addycyjną do hermetyzacji układów elektronicznych Nr 031 termopasty. Wcześniej, z lenistwa, kupiłem regenerowany "profesjonalnie" sterownik na Allegro. Jakiś gość z Krakowa wystawia naprawiane sterowniki BMW na aukcjach. A wygląda to tak jak na załaczonym obrazku....
Chodzi o 4 cylinder licząc od strony zapłonu. W miejscu łączenia króćca ssącego z głowicą zaobserwowałem przedmuch i pokazuje się mieszanka. Motocykl kopci z prawego wydechu i gdy odłączę fajkę zapłonową z 4 cylindra, nic się nie dzieje, a świeca jest osmolona. W ogóle to silnik opiera swoją moc na pierwszym i na trzecim cylindrze, dwa pozostałe to...
To że błyska, to normalne - komora jest dogrzewana. Bzdura. Nic tam nie ma prawa błyskać. Czas grzania świec żarowych w tych autach uzależniony jest od temperatury silnika, z tym, że cykl grzania wygląda następująco- załączenie kluczyka w pozycję "Świece"- grzanie świec przez czas zależny od temperatury silnika sygnalizowane lampką, wyłączenie grzania....
No to dziś przelutowałem cewkę , zrobiłem mieszankę 1:30 , Kupiłem nową świece BR 6 HS albo coś w pierwszych literkach symbolu pomyliłem ,puzniej sprawdzę ale ta świeca prawie wcale nie iskrzy , być morze sprzedał mi świece do instalacji 12v. no ale zapalił mi za 1 kopem na starej świecy i tak trochę postał , popyrkał potem krótka przejażdżka i to samo-...
Witam. Niedawno spadł pierwszy śnieg, auto stało na polu. Wieczorem po odśnieżeniu przejechałem parę kilometrów, samochód się zagrzał poprawnie, wszystko działało jak należy. Auto odstawione na parking na około 5 godzin (-7 stopni od godziny 18 do 23). Po powrocie na parking i włożeniu kluczyków do stacyjki, świece zagrzały, po zgaśnięciu spróbowałem...
Witam, rano było około 4 stopni na plusie, świece grzeją (wymienione wszystkie), zakręci raz za 1 razem nie odpali ale za 2 tak, zmierzam do tego że prawdopodobnie się zapowietrza. Pojechałem i jakby miał powietrze w układzie bo się nie zbiera - kiedyś miał ponad 4 tys. obrotów a teraz nie chce dojść do 3, raz ma raz nie ma. Gdzie mam szukać nieszczelności,...
Instalacji w tym traktorze właściwie nie było. Poprzedni właściciel chyba sam sobie serwisował. Z tego co mówisz, mógł tam być elektrozawór. Zasilany ze stycznika rozrusznika? Posprawdzam to jeszce i odezwę się. Może jeszcze w tym roku ;) Dzięki za podpowiedź. Płomieniówka nie jest sterowana z rozrusznika z prostego powodu o czym pisali koledzy wyżej....
Świeca płomieniowa jest zasilana na 12 V, czy też na inne napięcie, mając po drodze / w szereg /, taki dość duży opornik w białej porcelanie. Sprawdź też ten opór i oczyść połączenia. Niestety nie wiem gdzie jest w twoim aucie przekaźnik do świecy, ale to będzie taka czarna skrzyneczka, ze sterownikiem. Tam w niej na płytce drukowanej, będzie najprawdopobniej...
Dlaczego uparłeś się na stosowanie świec denso? Czy nie lepiej spróbować tańszą F95 jak proponował gromleon . Po co prowadzić eksperymenty ze świecami jak inne elementy i układy nie pracują poprawnie??? Sprawdź zużycie pary przepustnica-korpus gaźnika. Wystarczy wziąć w rękę umyty gaźnik i gołą przepustnicę. Wsunąć ja do korpusu i sprawdzać możliwość...
Witam. Jestem właścicielem autka BMW z3 z silnikiem 1.8 m43 8v. Ostatnio zaczęła płatać figle, przy opalaniu odrazu zalewa po nocy nie zawsze chce odpalić za pierwszym razem. auto dławi się po gwałtownym dodaniu gazu i zalewa świece czuć wache, również podczas jazdy potrafi szarpać, co ciekawe jest tak samo na zimnym jak i na ciepłym. A najciekawsze...
Nieszczelność to nie przyczyna, ale trzeba je usunąć wymianą świec. Problemem będzie zużyta pompa wtryskowa i wtryskiwacze teraz pytanie ile chcesz w to auto inwestować? a. można remontować pompę+wtryski b. można zasymulować grzanie świec, tak aby na ciepłym dogrzewał na świece - wtedy łatwiej odpali.
No kumam chodziło mi o to czy mieszanka paliwowa jest ok czy nie zalewa świecy bo sonda lambda pokazuje mi duży vol od prawidłowego czyli 0.6 do 0.78 pomiar zmienia się dynamicznie i obroty faluja korekty paliwowe skaczą myślę że sąda działa bo po odpieciu mapsensora sąda stoi w miejscu i pokazuje 0.95 v ślnikiem trzęcie obroty falują pryskałem plakiem...
Witam Eberspacher D4S dymił, wymieniłem palenisko, stare było pęknięte, pomogło na jakiś czas. Teraz dymi przy starcie. Podejrzewałem paliwo z powietrzem, faktycznie była nieszczelność na filtrze przed pompką, ominąłem filtr i wymieniłem pompkę na nową z końcówką 01, stara była 45, wiem że miała za małą wydajność. Niestety wg kierowcy czasem dymi. Pozostała...
jesli masz ksiązke producenta opel kadet lub dostep do wiadomosci sprawc zgodność obecnych świec do zalecanych przez producenta, co do ssania za dlugo nie chechlaj, raczej na krotko i z gazem, slyszalem nie wiem czy to prawda ze moze to być wina wyrobionego gwintu (siadają tylko niektóre swiece 1, 2, lub nieszczelność komory silnika pozdro
Mogę. Po pierwsze to dwusów - smarowany mieszanką, dlatego jeśli jej niedopala to zawsze z wydechu pocieknie (będzie się pocić). Po drugie - ten silnik ma łożyska wału korbowego z obydwu stron smarowane olejem ze skrzyni biegów, dlatego równie dobrze simmering od strony zapłonu może być nieszczelny, nie tylko sprzęgła. Po trzecie - dobra regulacja gaźnika...
hm jeśli o to chodzi to pewnie masz gdzieś nieszczelnośći na karterach, simmeringach ciągnie ci olej ze skrzyni biegów u mojego rometa był identyczny problem wymiana uszczelek i simmernigów pomogła moze być też rozkalibrowana dysza w gaźniku lub za duży poziom paliwa w komorze pływaka sprawdz to to że simmering jest nowy nie znaczy że jest dobry a jak...
świece wymieniono kilkukrotnie zanim dostałem auto , wszystkie grzeją i są OK. przyjrzę się jeszcze plusowi który do nich dociera, może to on niedomaga. nieszczelność sprawdzę, aczkolwiek problem nie występuje zawsze.
witam. Ja do swojej Jawy zakładałem świece Iskry F 95 i było OK. Ale te silniki jak już któryś raz z kolej są połowione to pojawia się nieszczelność pomiędzy karterami. Do wymiany połówki i przegroda. I właśnie tak moja Jawa zakończyła żywot. Pozdrawiam.
Ciężko powiedzieć co mogło sie stać. Najlepiej odczyt błędów i dopiero coś można kombinować. Mogło sie coś stać prostego i taniego albo skomplikowanego i kosztownego. Może padły świece. Brak mocy może objawiać sie problemami z EGR-o ile nie jest zaślepiony, wszelkimi nieszczelnościami, nawet niektóre elementy eksploatacyjne mogą mieć znaczenie. Jak...
Termik albo jest sprawny, albo nie. Pordzewiały, wypalony lub z przerwanym obwodem grzałki, odpada. Nie naprawisz. Zakup nowego w cenie auta. Przerobienie na inne świece i system z nowszego ok, 300 zł. Wszystko w temacie. Pompę masz starego typu, z czerwonym korkiem? Tam lejesz olej i tamtędy też spuszczasz ropę, która wpływa w skutek nieszczelności...
Jak się ustosunkujecie do opinii jednego fachowca od klimy u którego byłem, który stwierdził, że w starym aucie aluminium się utlenia, a tlenki aluminium świecą w UV, więc nie sposób tak wykryć niewielki wyciek (~20g na m-c), kiedy pod lampą "wszystko świeci".
Witam, chciałbym was prosić o porade. Otóż pilarke STIHL 023 mam od nowości (99 rok), obchodze się z nią bardzo dobrze paliwo z markowych stacji olej org. stihl lub husqvarna. Od pewnego dnia piła po nagrzaniu zaczęła gasnąć, cieżko było ją odpalić. Czasami załapiła i popracowała chwile, ale to było takie szarpane cięcie bo zaraz znów gubiła obroty....
Moim zdaniem należy zabrać się za gaźnik tj. wyregulować go wg opisu w instrukcji fabrycznej, bądź wskazówek (filmików) w internecie. Gaźnik rozbierz, usuń zanieczyszczenia, udrożnij dysze i sprawdź działanie zaworka iglicowego i czy pływak nie jest uszkodzony (dziurawy). Regulację przeprowadzić na ciepłym silniku. Zamontuj świecę dedykowaną do Twojego...
Witam auto poszło na warsztat, bo mnie nie chciało robić się w takie zimno ale usługa nie kosztowała mnie tak wiele. Cena nie była zabójcza bo 100 zł. Odbiór auta miał plus i minusy. W tej cenie zostały dotarte dwa gniazda bo tak naprawdę to miałem dwie nieszczelności, o czym rozmawiałem z szefem warsztatu w trakcie ich pracy, duże zaskoczenie to że...
Mówisz tak bo Twój jest niesprawny. Silnik 1.8T AGU jest absolutnie świetny, pancerny, tylko jeśli chcesz ogarniać sam to musisz się dokształcić, bo sprawia pewne kłopoty w diagnostyce. Po drobnych modach jeździ się nim praktycznie jak dieslem. Moment maks. już od 1700obr/min. Jeśli myślisz, że TFSI jest bezproblemowe to jesteś w błędzie. Poszukaj...
Sucha ale gdy miałem wyciągnięty gaźnik wlalem trochę benzynki w miejsce dysz to wszystko przelatywalo Mógłbyś to bardziej rozwinąć? Według Ciebie paliwo swobodnie przepływało przez dysze bez podciśnienia, które jest potrzebne do rozpylenia paliwa? Na tak chaotyczny opis trudno odpowiedzieć. Pomyśl logicznie, skoro świeca jest sucha, to znaczy, że...
Witam serdecznie Może coś poradzicie, w czym może być problem, nie mogę odpalić traktorka. Jestem zielony w temacie mechaniki samochodowej więc wybaczcie niefachowe nazewnictwo i inne "wpadki". Jednak jak wlałem trochę paliwa po odkręceniu świecy to zapalił za 2 pociągnięciem, i potem zostawiłem go włączonego (tylko stał i trochę pogazowałem) jeszcze...
mozzilla już tłumaczę- przy pomiarze kompresji może wyjść wszystko ok,co juz wiele razy przechodziłem i to mnie myliło,bo miałem po 14b na każdym cylindrze. jest to możliwe,bo miernik sprawdza sprężanie,a chwilowe jest w stanie takie zrobić,przy czym nagar lub małe wypalenie na powierzchni stożka zaworu(miejsca styku z głowicą) powoduje nieszczelność...
Witam, mam problem w postaci lewego powietrza. Piła jest po wymianie uszczelniaczy, cylindra z tlokiem, gumowego kolektora i podstawy gaźnika, jednak wciąż łapie lewe powietrze z okolic łączenia gaźnika z kolektorem lub na ośce przepustnicy, sprawdziłem to na odpalonej pilarce w prosty sposób podając w to miejsce benzynę ze strzykawki w skutek czego...
A czy jest w tym aucie przepływomierz powietrza? Jeżeli jest, to może jest uszkodzony albo są nieszczelności pomiędzy nim a silnikiem.
Raczej wygląda to na typowe "zarzucanie olejem" w wyniku nieszczelności pierścieni tłokowych więc pomiar ciśnienia , jak radził Adam700 , powinien to potwierdzić lub wykluczyć . Przy takim przebiegu jak podajesz jest to już całkiem możliwe dla "malucha" . Niezależnie od oleju tak wysokie przebiegi międzyremontowe jak kilkaset tysięcy zwłaszcza dla silników...
Witam To może być wina wszystkiego, źle ustawiony gaz , nie wymieniony filtr gazu powietrza, nieszczelność w układzie , uszkodzone przewody WN i tak można wymieniać DUŚ. Poczytaj posty na ten temat użyj SZUKAJ a nie czekaj na gotowca którego nie będzie Jakie auto? Rocznik? Silnik itd. Co zrobiłeś żeby znaleźć usterkę
Aha, no fakt sorki że nie podałem silnika. Jest to megane z 1999r silnik 1.6 16v 107KM. No właśnie byłem u mechanika i mam umówiony termin już, ale on mi powiedział że wg niego to nie jest żadne tam ciśnienie czy coś. Wg niego właśnie przewód paliwowy gdzieś ma nieszczelność i przedostaje się powietrze przez co cofa się paliwo i potem zanim pompa dopompuje...
Ten silnik występował w wariantach 70, 75 i 90KM. Dwa pierwsze miały zwykłe turbiny, najmocniejszy - ze zmienną geometrią. Te same silniki w FIATach różniły się osprzętem w tym, o ile się nie mylę, właśnie turbinami. Ja mam wersję 90HP i turbinę o zmiennej geometrii (Fiat Punto) - u mnie słychać takie wiiii po dodaniu gazu, ale tylko w początkowej fazie...
Nieszczelność pomiędzy skrzynią korbową a komorami spalania
Przesyłam, logi bardzo bym prosił o sprawdzenie: Statyczne: Grupy: 001,003 - Grupy: 018,023 - Grupy: 013,010 - Grupy: 004,007 - Dynamiczne: Grupy: 010,011 - Grupy: 003,004 - Grupy: 001,008 - BS: Grupy: 003 - Grupy: 011 - Objawy są takie jak pisałem wcześniej w temacie, auto podczas przyspieszania szarpie, zostały sprawdzone następujące części: -EGR...
BO masz nieszczelność w ssącym, weź plaka popsikaj (chyba powinieneś wiedzieć gdzie ) napraw nieszczelność i będzie chodzić :)
A ja odpowiem ciut obrazkowo: Jedziemy samochodem i łapiemy kapcia, zajeżdżamy na stację pompujemy koło i co, koło naprawione? Nie, takie działanie pozwoli nam tylko przejechać jakiś kawałek a powietrze i tak zejdzie :( I co teraz? Teraz albo będziemy co jakiś czas pompować w/w koło lub udamy się do fachowca który najpierw zlokalizuje nieszczelność,...
W wolnej chwili walczę z tą fiestą. Zdecydowałem kupić nowe fabryczne czujniki CCp i Map. Cóż CCP okey , a map nie zgasł , cały czas wywala błąd 42. Podejrzenie padło na komputer. Dysponuję dwoma innymi komputerami do fiesty, wszystkie wywalają błąd 42. Chcąc wyeliminować wadę przewodu założyłem nowy od mapa do kompa. Nieszczelności wężyka czy układu...
Niestety na tym forum raczej odpowiedzi nie znajdziesz - temat do zamknięcia. Oj, jaki pesymista. Z drugiej strony odpowiedzi nie należy szukać na forum tylko w rzeczonym motorku, a form może (nie musi) pomóc ta odpowiedź znaleźć. Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Żaden układ...
Jeżeli ssanie jest sterowane elektroniką to powino być regulowane poprzez jakiś moduł. Natomiast jeżeli jest to tylko jakiś tam zaworek elektrmagnetyczny, który jest otwarty lub zamknięty na określony czas dawke paliwa powinna być regulowana za pomocą śruby lub wielkościa dyszy ssania. Dodano po 25 Z tego co zobaczyłem na fotkach z allegro w twoim przypadku...
Witam Mam Almere 1.8 2002 po lifcie i mam również problem z olejem za 2 miesiące będzie u mechanika a póki co podzielę się moimi spostrzeżeniami i proszę o sugestie: 1. Wadliwe pierścienie - tu nawet NISSAN prowadził akcje serwisową i tu właśnie zaczyna się złożony proces awarii - pierścienie były wykonane z kiepskiego jakościowo materiału więc w wielu...
Kolega dobrze radzi.Moc silnika nie ma nic wspólnego z zapłonem,wyczyść gaznik i się zastanów czy masz normalną mieszankę,czy od piły spalinowej na dotarciu,jak masz za wiele oleju w mieszance to tak potrafi zrobić,a co do platynek to na start osobiście ustawiam na 0,12-0,17 ale tylko do odpalania{wiadomo jakiś syf się złapie 'a ostateczność to kondensator;no...
Wczoraj się dobrałem do mojego Iveco i skorzystałem z Waszych podpowiedzi. Na początek sprawdziłem oporność czujnika temperatury ( a było akurat -1°C) i okazuje się że jest ok 3kΩ, czyli OK. Następnie oporność cewki zaworu sterującego i było 8Ω, czyli również OK, podłączyłem go na krótko do aku i zawór działa prawidłowo, z ciekawości sprawdziłem...
Zapowietrzenie na pewno nie. Gdzieś masz mikronieszczelność być może na uszczelce, kiedy silnik się nagrzewa jak wiemy materiały szczególnie metale się rozszerzają, wtedy nieszczelność się powiększa i płyn ucieka.
Witam. W samochodzie zaświeciły się kontrolki abs, serv, esp, (!) i stop. Po podłączeniu pod komputer wykazało błędy: DF017 Sterownik DF075 Sygnał czujnika kąta skrętu kierownicy 5001 Nieznany kod usterki Poniżej opiszę po kolei co zrobiłem do tej pory i jaki był tego efekt: 1) Sprawdziłem bezpieczniki - są dobre 2) Zdjąłem wszystkie koła, wyczyściłem...
Witam, ciśnienie 4.72 bar na niskim to trochę za mało i może mieć wpływ na sterowanie ciśnieniem na szynie paliwowej i generowanie kodu EDC 3775. Sprawdź filtry paliwowe, przewody do zbiornika i smok pod kontem uszkodzeń, przetarć, nieszczelności i zagięć. Piszesz że założyłeś nową pompę - ale którą? Kompletną czy tylko jedną z dwóch? Czym diagnozowałeś...
Witam Ostatnio grzebałem godzinke spuściłem paliwo, był problem spuścić 10l paliwo przy użyciu org pompy po cały czas powietrze podawała dałem rady tylko 5l . Ściągnąłem gruszką ręcznie reszte. Dwa lata temu dałem nowy wkład MM i gumowy kosz mocowanie . Kosz spuchł jak kondon lata luźno, wężyk org słabiutki.To chyba przez te biofrakcje co dodają do...
Olej leję motul outboard synth 2t w proporcji 1:100 . Skład mieszanki regulujesz pod pracę na wolnych obrotach. Tylko. Na ciepłym silniku powoli wkręcasz śrubę składu aż do pogorszenia się pracy silnika. Odkręcasz śrubę o 1/5-1/4 obrotu i już. Dwusuwy są bardzo wrażliwe na szczelność skrzyni korbowej. Czy pod gaźnikiem masz zupełnie sucho, czy tłusto?...
Wypadanie zapłonu może mieć wiele przyczyn np: lewe powietrze, nieszczelność komór spalania (zawory), egr, brak kontaktu na połączeniach elektrycznych. W pierwszej kolejności sprawdzić parametry silnika podczas pracy.
Sonda wymieniona na nową, pracuje w zakresie 0,05-0,85V czyli prawidłowo, niestety nic się nie zmieniło. Przepływomierz podaje wartość 2g/sec na postoju i dochodzi do 60g/sec przy 6 tys obrotów. Na stacji diagnostycznej analiza spalin przekroczone normy 5 razy. Zacząłem szukać nieszczelności w układzie dolotu powietrza, wiadomo pryskałem plakiem i nie...
Problem rozwiązany, nieszczelność w układzie paliwowym
Po 1 Gęstość oleju podawana jest w temp 40*C i 100*C Olej 5w40 i 15w40 w temp 100*C (czyli temp robocza silnika) ma taką samą gęstość więc czy wlejesz 5w40 czy 15w40 jeżeli silnik uzyska temp pracy to jego gęstość jest dokładnie taka sama przy olejach 5,10,15W więc nie ma większego znaczenia co tam za olej plywa jeżeli silnik ma te 90*C, przy parametrach...
Nieszczelność w dolocie uszkodzoną cewka Lejący wtrysk Zamienić wtryski miejscami jeżeli jest taka możliwość Oczywiście mówimy to że to występuje na Pb? Dodano po 2 Może być problem z występowaniem cewki przez ecu
Cześć koledzy , chyba rozwiązałem problem . Znalazłem nieszczelność w układnie dolotowym . Miałem dojście do turbiny , gruszka pracuje ładnie , pod ciśnieniem również . Wirnik turbiny nie ma luzów ani nic . Więc turbina raczej w porządku . Dodaje zdjęcia . Myślicie że błędy były spowodowane tą nieszczelnością? Proszę o opinie i jeszcze nie zamykam tematu...
Wałek kopnika nie ma nic wspólnego ale już uszczelka tak. Może ciągnąć "lewe powietrze" przez nieszczelność lub uszkodziłeś simering przy naprawach. Sprawdź uszczelkę na wierzchu i simering od strony zapłonu. Uszczelkę do sprawdzenia można poratować silikonem ale to tylko do sprawdzenia a potem nowa uszczelka.
Jeśli jest jaka kolwiek nieszczelność w układzie paliwowym to żaden diesel nie zapali od strzała. Zrób taką próbę zamontuj gruszkę przed wejściem do filtra paliwa i przed odpaleniem napompuj paliwa do momentu aż gruszka będzie twarda
To musiała by być duża nieszczelność. Ja bym szukał w gaźniku. Dodano po 1 I jak ci piłę zaleje to wykrec świecę,daj cały gaz i tak trzymaj i szarp mocno tak z 10 razy przynajmniej to wywali nadmiar paliwa z cylindra i skrzyni korbowej.
Problemem była woda która z podszybia od strony pasażera dostawała się na komputer, tam dostawała sę do wiązku kabli do komputera głównego. Robiło sie zwarcie na kilku pinach, schło wracało do normy. Wymiana komputera (1000zł gość z alle... to robi profesjonalnie) i do dziś czyli rok nie ma problemu. Za to jak to z Audi Q7 jest kolejny :) osobny post...
Spotkałem się z tym błędem Winne było zbyt niskie podciśnienie w układzie próżniowym. W moim przypadku zsunął się przewód podciśnienia z przepustnicy na chłodnicy zaworu EGR Co skutkowało niedostatecznym podciśnieniem na gruszkę turbo. Masz prawdopodobnie nieszczelność
Jest jeszcze jedna głupia opcja. Jesteś pewny że króciec jest szczelny? Bo jeśli łapie sporo lewego powietrza, to wtedy też ci silnik nie zaciągnie paliwa i nie odpali. A jak mniemam to go demontowaliście, więc lewe powietrze jak najbardziej wchodzi w grę, zwłaszcza że skoro zadajesz podstawowe pytania, to mogłeś popełnić błąd :P . Znowu, też nie sądzę...
Piła ewidentnie nie dostaje paliwa. Póki co zostaw uszczelniacze, musiałaby być bardzo duża nieszczelność, żeby w ogóle nie chciała gadać. Test z podaniem paliwa to wyklucza. Gdzieś popełniasz błąd, że świeca jest ciągle sucha. Sprawdź szczelnosć wężyka ze zbiornika paliwa do gaźnika. Może być uszkodzony w samym zbiorniku. najlepiej podłącz zewnętrznie...
Witam wymieniłem świece , przewody, cewkę lepiej ale to nie ta przyczyna brak błędów, chyba wykryłem nieszczelność lewe powietrze przy przepustnicy dochodzi do niej wężyk kruciec i dalej do beczułki proszę o opis zdjęcia co to za bańka. Dodano po 3 Rozerwało węża z zaworu zwrotnego co idzie do przepustnicy dziękuję.
Nieszczelność,uszkodzony MAF a nawet zapchana chłodnica spalin. Logi lub odczyt z grupy 003 inaczej wróżenie.
W pompce jest paliwo dzięki naszej pracy włożonej w pompowanie. Dalej paliwo powinno być zasysane do gaźnika, a tutaj od pompki idzie przewód paliwowy. Nie idzie prostą drogą, tylko łukiem. Kiedy łuk jest za ciasny, przewód się zamknie dla przepływu paliwa. Jeżeli nie to, pozostają nieszczelności. Albo w przewodach paliwowych, albo na mocowaniu gaźnika...
Olala ładnie puka. Trzeba by precyzyjniej stwierdzić czy to z góry, dołu czy gdzie. Może być jakaś nieszczelność. Zobacz świece czy wszystkie są dobrze wkręcone,czy jakiejś nie wyrwało z gwintu.
Witam jak w temacie pozostał mi jeden błąd w moim łosiu wyżej wymieniony problem jest rano jak zapalne auto odpala super lecz jak dodam gazu zaczyna się dławi, zrobione zostało czyszczenie przepływka, sprawdzona szczelność układu dolotowego były 4 niewielkie nieszczelności nowe świece, nowy mapsensor. Brakuje mi pomysłów co można jeszcze zrobić dodam...
Witam, Jestem w trakcie wykonywania komory do ozonowania. Mam już wykonaną obudowę wraz z drzwiczkami i z zamontowanymi uszczelkami. Niestety mam problem z zapewnieniem szczelności tej komory i szukam porady w celu rozwiązania tego problemu. Na samym początku zastosowałem uszczelki gumowe o profilu „e” krawędziowej (2 szt. ramki). Uszczelki...
No przeciez widzisz usterka stała brak sygnału z czujnika wałka, dwa ostanie to może być wtryskiwacz , nieszczelność dolotu, świeca, cewka
Tu jest poniekąd wyjaśnione zjawisko Przyczyn jednak może być wiele. Np. -> Najłatwiej chyba zacząć od kontroli kompresji. [edyta] A może (w związku z wymianą) jest nieszczelność na świecy? Ja miałem taki przypadek (choć w innym samochodzie).
Tylko taki raport mam z Torque. Błąd głównie wskazuje na katalizator choć z opisów mogą być jeszcze pośrednie rzeczy jak wtryski, nieszczelność,świece i kilka innych. Dlatego chciałem coś wyeliminować. Dodam że błąd pojawia się gdy prędkość auta jest w granicach 100-130. Autem nie szarpie etc. A jakie pomiary mogły by pomóc w diagnozie ? Mam jedynie...
Chińczyki (chińskie gaźniki) "tak mają", że ten niby filtr z gąbki cały czas jest mokry od oleju i paliwa. Na jakość mieszanki to prawie nie ma wpływu, bo te obudowy filtra mają taką szczelność, że "łapie" dosyć powietrza przez te nieszczelności. Świeca wskazuje na zbyt bogatą mieszankę paliwo-powietrze (za dużo paliwa). Na pewno do tego się przyczyniła...
Hejka mam problem z autem od pewnego czasu zaczyna mi szarpać mocno na zimnym silniku, po odpaleniu czasem dochodzi do tego że silnik zgaśnie. Po podpięciu auta pod VAG-a wyskakuje mi błąd ,,00537 - lambda (oxygen sensor) regulation 18-00 - upper limit,, Od kupna auta wymieniona została uszczelka pod głowicą więc uszczelka kolektora ssącego odpada....
Świece wymienione, ale jesteś pewien, że napięcie dochodzi do świec żarowych. W przypadku nie działania świec żarowych, tj. przez moment od uruchomienia silnika z tłumika wydobywa się nieco siwego dymu. Silnik tdi przy tej temperaturze, bez działających świec powinien "zaskoczyć" bez problemu. Odnośnie turbiny i gruchy, to sprawdź ręcznie, czy wirnik...
Udało się. Pierwsze co zrobiłem to wyeliminowałem nieszczelność. Wyciąłem z gumy uszczelki pod tłumik i i podstawę gaźnika wycinając w nich tylko otwory na śruby mocujące. Zakładając na miejsce tłumika i gaźnika uszczelki, docisnąłem je blaszkami z otworami. Ściągnąłem sprzęgło, pompę olejową i koło magnesowe aby mieć dobry widok na uszczelniacze itd....
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
Cześć ! Jestem posiadaczem Audi A3 8P Sportback 1.6 102KM rok 2006 +LPG Jeśli macie chwilkę czasu żeby doczytać do końca post uprzejma prośba o pomoc – bo mnie już się kończą pomysły. Objawy: • Auto słabo przyspiesza, powyżej 4500rpm zaczyna szarpać tracić moc niezależnie od biegu ( choć najbardziej widoczne na 4 i 5 biegu pow 120km/h) w...
Ta butelka to raczej zbierała olej z odmy żeby przepustnicy nie zasyfiło. Odnośnie plaka, jest dobry sposób na sprawdzenie nieszczelności, kupić małego i psikać po przewodach i kolektorze. Jeśli obroty wzrosną to w tym miejscu jest nieszczelność. Oczywiście nie psilać w okolice filtra powietrza bo tam jest zasys. A dlatego małego bo łatwiej nim manewrować....
Teść mój ma podobny problem z Corsą 1.3 cdti ... Zaczęło się od zakupu paliwa spuszczanego z ciężarówki... I pojawił się problem. :-) Ja bym się nie odważył wlać do CR lewej ropy, bo wiem czym to grozi... Kontrolka usterek się zapaliłą... Przypuszczam że te wasze problemy też się zaczęły od tego tylko nie każdy o tym wspomina :-) Do rzeczy Paliwo zostało...
Szczelność króćców i gaźników sprawdzasz spryskując samostartem po podejrzanych miejscach w czasie pracy silnika. Jeśli nastąpi zmiana w pracy silnika to jest nieszczelność. Moduł zostaw w spokoju. Sprawdź jedynie czy wszystkie połączenia elektryczne w instalacji są ok. Częste przebicia na świecach mogą być przyczyną złego składu mieszanki. Jeśli jest...
Skoro dzieje się tak też benzynie podarowałbym sobie szukanie usterki w instalacji gazowej. Co do sprawdzania nieszczelności, czytałem o patencie polegającym na pryskaniu przy włączonym silniku plakiem lub samostartem (tak się chyba ten środek nazywa) w okolicy rury między filtrem powietrza a przepustnicą i w okolicach kolektora dolotowego i jak silnik...
Zakładam, że jest to silnik wolnossący na Boschu, a nie Lucas Epic (lub - nie daj Boże CAV Lucas). Skoro już ci kręci szybciutko, pozostają generalnie dwie opcje: - układ wtryskowy - ciśnienie sprężania Zanim zaczniesz szarpać się z układem paliwowym, sprawdź ciśnienie sprężania. Trzeba wyjąć wtryskiwacze (nie ma świec żarowych), więc jest okazja do...
Jeżeli błąd pojawił się po wymianie filtra to logiczne że to może być przyczyna.W tym roczniku filtr powinien być 4-barowy a 836/3 jest 3-barowy.Generalnie te silniki nie mają idealnej pracy i zdarza się że na biegu jałowym potrafi szarpnąć ,można to poprawić podnosząc obroty biegu jałowego-w tym silniku to możliwe.Rozumiem, że przed pierwszą naprawą...
Nie. Szczelność cylindra bada się podłączając sprężone powietrze przez otwór po świecy (tłok w GMP). Potem nasłuchujesz skąd syczy i dzięki temu można powiedzieć, w którym miejscu jest nieszczelność: czy na zaworach dolotowych, wydechowych, pierścieniach, ew. do układu chłodzenia. Są przyrządy z dwoma manometrami, na których widać jak duża jest nieszczelność.
Musisz uszczelnić układ możliwe ze przy filtrach masz nieszczelność. Jeśli ciężko zapala mają na to wpływ: lejące końcówki wtryskiwaczy, zbyt niskie ciśnienie na cylindrach, jak będziesz miał wykręcone wtryskiwacze sprawdź czy świece grzeją, może być uszkodzony stycznik świec. Pompę naprawiaj jak już wszystko dookoła zdiagnozujesz że jest ok. Dodano...
Usterka zaworu EGR objawia się najczęściej nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz poprzez nierównomiernie przyspieszanie po gwałtownym naciśnięciu gazu. A tak w tym przypadku jest Owszem, ale nie ma wpływu na: na zimnym silniku baaaardzo dymi na biało Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny temeratura po chwili doszła trochę przed...
No i po co było świecę ruszać? Ona nie miała nic do opisanych problemów, powyżej +2°C nawet nie jest w tych silnikach grzana. Skoro przed "pracami serwisowymi" było ok, to problem leży zapewne w Twojej działalności. Pewnie klapy w kolektorze czyściłeś i "koksu" do kanału ssącego nawpadało i podlazł w gniazdo zaworu powodując nieszczelność. Sam tej świecy...
Kolego a dokładnie o jakim czujniku paliwa piszesz? Dodam, że wszystkie przewody idące z pompy do trawersów były ściągane. Jutro spróbuję je podociągągać może jest tam jakaś nieszczelność. I którą wiązkę idącą do czujnika ma sprawdzić? Chodzi Ci może o Map Sensor? Świece są ok. Co do przewodów idące na świece żarowe to z jednej obleciał oplot (czy też...
Sterownik w tej jednostce pada bardzo rzadko. Cewkę masz ze szrotu czy nową?. Upieram się nadal przy cewce, przewodach, ewentualnie świecach. Strzela w tłumiki bo gubi zapłony. Usterka nadal nie usunięta. Czy kolektor ssący był ściągany? Może to nie brak iskry, tylko nieszczelność na oringach pod kolektorem.
Sonda nie ma wpływu na odpalanie. Sprawdź, czy jest iskra na świecach. Jeśli jest porządna (minimum 1cm długości), to może jest nieszczelność w instalacji gazowej i silnik zalewa dwoma paliwami. Wykluczysz to zakręcając zawór na butli i spuszczając gaz z przewodów.