Na początek sprawdź odpowietrzanie silnika (odme) potrafi nieźle nabroic. W drugiej kolejności turbina. Może przeladowywac i być nieszczelna-puszcza olej.
Dolot uszczelniłem tak prowizorycznie na chwilę i dało to tylko tyle, że trochę mniej falował a brak mocy był dalej. Nie oplaca mi się kupować puki co szczelnego kolektora jak występują strzały w dolot. Szkoda pieniędzy jak ma drugi zaraz mieć dziurke. Podejrzewam wypadanie zapłonu. Co może być tego przyczyną?
Wyszło szydło z worka - nieszczelny dolot - pęknięcia w miejscu fabrycznych spawów mocowania dolotu - załączam zdjęcia sprzed i po robocie. Samochód dużo dynamiczniej reaguje na gaz niż jeszcze przed czasem gdy komputer pokazał usterkę - widocznie nieszczelność musiała pojawić się dużo wcześniej. Dzięki koledzy. Pozdrawiam a> Dodano po 4 [/img]
Auto przyśpiesza z opóźnieniem w zakresie obrotów 1000-1500 obr. Tzn. wciskam pedał gazu i dopiero po około 1 sek czuć że przyśpiesza. Powyżej 1500 obr. reakcja na dotyk pedału gazu jest natychmiastowa. Druga sprawa to odgłos zbliżony do "spalania stukowego" podczas przyśpieszania pod dużym obciążeniem Np. 3 bieg, 2000 obr. pod górę. Odgłos zanika gdy...
Ktoś coś może pomóc będę bardzo wdzięczny 🙂. Z góry nic nie widać albo że poszły uszczelki kolektora dolotowego plastikowy on jest. Z dołu silnika też nic nie widać gdzie szukać tego lewego powietrza ? Czytałem w internecie pomysł żeby napompować 1 bar ciśnienia tylko jak ? U mnie jest inaczej niż na filmikach na YouTube mogę zatkać przepustnicę...
Witam. Ostatnio od niechcenia chciałem sprawdzić poziom płynu chłodniczego. Poziom był ok ale zauważyłem że spadł wąż między dolotem a puszką filtra powietrza. Przepustnica była cała w błotnistej mazi ulepiona więc postanowiłem to podczyścić. I tym działaniem stworzyłem swój problem. Zaznaczam że auto przed czyszczeniem pracowało bez zarzutu. Po myciu...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Czy turbina która trzyma ciśnienie i osiąga zadane ciśnienie może brać duze ilości oleju ? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeśli tyrbina ma uszkodzony wirnik, to nie będzie ładować ciśnienia ale nie zawsze w parze idzie uszkodzenie uszczelniaczy, ale odwrotnie zdarza się to często, że turbina pracuje jak trzeba ale uszczelniacz pomiędzy smarowaniem...
Witam, Mam problem z autem jak w tytule auto nagle traci moc. Jeżdżę do pracy 50 km w jedna stronę. Podrząd jazdy tak 20 km auto normalnie przyspiesza słuchać ze turbo działa i nagle przy dłuższej długiej drodze noga na gazie 100km/h i czuć takie zadławienie. Wtedy wiadomo ze auto nie będzie przyspieszało mogę na 3 biegu pedał do podłogi przyspiesza...
kompreche masz ,dolot szczelny.cewki sprawne.To tak wtryskiwacz do sprawdzenia raz kablownie od niego , także czy nie występuje zwarcie do masy i dla wszelkiego ciśnienie paliwa do zbadania .
Sprawdzałem przejrzałem cały dolot szczelny resztę też obejrzałem i nic nie zauważyłem. Obstawiam że to cewka.
Witam Mam nieszczelny dolot w silniku, planuję sprężarką na pompować ciśnienie w układ dolotowy . Pytanie, jakie będzie bezpieczne ciśnienie dla układu aby nie uszkodzić czujników i interkuler-a ? Z góry dzięki za podpowiedzi . Jak było to proszę o linka do tematu. Pzdr
Może masz nieszczelny dolot - tego nie sprawdzałeś i w momencie pracy na luzie przepuszcza co powoduje za wysoki wzrost ciśnienia wewnętrznego, może spróbuj jakoś zakryć dolot zostawiając tylko dyszę ssącą .
Panowie, czy nieszczelność w dolocie, czy w którymś weżu podciśnienia może powodować, ze nowo zakupiony zawór DV, pomimo ze jest szczelny, może upuszczać powietrze powodując charakterystyczny dzwięk parskania? Po zakupie DV-ki samochód przez chwilę jeździł jakby odzyskał pełną moc, niestety szybko moje szczeście się sknczyło, bo znów jest tak jak wcześniej....
Witam Mam problem ze swoją a3. Otóż wymienione praktycznie pół samochodu. Problem zaczął się po wymienia uszczelki pod klawiaturą. Auto totalnie nie wkręca sie z niskich obrotów, ma dodatkowo przy przegazowywaniu podczas jazdy typowy jakby był nieszczelny IC, a wszystko sprawdzone . Jakieś pomysły ? możliwe jest to, że podczas zmiany uszczelki pod klawiaturą...
Witam mam problem ze swoim scenic 1.5 dci 78 kw 2009 bez dpf , auto nagle straciło moc , wymieniłem filtr paliwa , wyczyszczony egr , sprawdzony dolot intercoolera szczelny , przepływomierz wymieniony , sprawdzone przewody podciśnienia , geometria turbiny sprawna , brak błędów zapisanych w sterowniku ,silnik pracuje równo tylko wolno wkręca się na obroty...
czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym znajduje się wewnątrz sterownika silnika.Jest połączony z kolektorem za pomocą cienkiego przewodu gumowego.Sprawdz czy jest szczelny.
Ad 1. Rurkę możesz przyciąć, tylko pamiętaj aby było szczelnie złożone, żeby nie ssała lewego powietrza. To, że mieszanka szybciej dotrze coś da w tym przypadku? Raczej nie. Ad 2. Filtr stożkowy przy takiej instalacji to nie najlepszy pomysł. Stosunek benzyna/powietrze to ok 15:1, natomiast gaz/powietrze ok. 9,5:1, czyli przy Gazie potrzeba Ci mniej...
Czyli równoznaczne z ciśnieniem ładowanym przez turbinę, (o ile kolektor jest szczelny)... A ile po wino wynosić ciśnienie w kolektorze w tym silniku na maxa?.
No to jeszcze raz ja: To "cięgienko" to jest tzw sztanga zaworu upustowego turbiny. Steruje nim tzw grucha, czyli siłownik membranowy, połączony przewodem ciśnieniowym z kolektorem za turbiną. Jeżeli turbina zaczyna ładować za duże ciśnienie, grucha poprzez sztangę otwiera zawór upustowy i część spalin omija turbinę zmniejszając wydatek sprężarki. Przypadłość,...
Jest sobie quad Kawasaki silnik V2, ale to mniej istotne bo pytanie generalne. Są tam 2 gaźniki Keihin typu membranowego. Problem jest słaba moc, nie wkręca się na obroty dodatkowo strzela w wydech przy zejściu z obrotów oraz strzela w gaźnik przy dodawaniu gazu. Sedno sprawy: po zdjęciu airboxa gdy widoczne są przeloty w obu gaźnikach, gdy dodaję...
...czy można zainstalować taki kocioł wykorzystując dla spalin istniejący kanał kominowy ( z wkładem ceramicznym... Jeżeli masz pewność, że jest szczelny, to tak.
Jaki jest prąd jonizacji? Mooże analiza załatwi sprawę a jak nie to transformator, elektroda , nieszczelny komin?
Sprawdź czy masz szczelny układ ssący.
Wydech szczelny. Chyba raczej coś w kierunku awarii siłownika zmiennej geometrii dolotu. tzn jak się zatnie i klap nie otworzy a turbinka dmuchnie, to się robi przedmuch ale gdzieś na dolocie - może w kierunku obiegu recyrkulacji spalin i stąd się biorą błędy z EGR-u i przepływki.
Przepływomierz powietrza Bosch F 00C 2G2 027 F00C2G2027 Wkład Wkład F 00C 2G2 027 ZASTOSOWANIE: Skoda 1.9 TDI 2.5 TDI BOSCH: 0 281 002 216, 0 281 002 217,0 281 002 768 AUDI A4 86010 1.9 TDI 81kW 10.95 > 09.01 AVG Dodano po 1 Co jakiś czas muszę dolewać płynu chłodniczego w czym może być awaria Układ jest nie szczelny, gdzieś ucieka plyn. Sprawdzić musisz...
W celu sprawdzenia odmy możesz zrobić test z tą puszką... ale nie zostawiaj tego tak. Dowiesz się że to olej z odmy. Co do sprawdzenia przedmuchu na zaworach to trzeba by zrobić pomiar ciśnienia sprężania. A co do dymienia przy odpalaniu jesli dymi przez chwilę to winne mogą być chciażby uszczelniacze zaworowe. Olej spływa do komory spalania przez nieszczelne...
Witam, robię sobie własny tester szczelności dolotu do samochodu z silnikiem benzyna-turbo. Chodzi o coś takiego i teraz pytanie jest jak to połączyć czy klej typu kropelka da radę i będzie szczelne? czy lepsza jakaś masa klejowa? bo kleje typu kropelka są bardzo rzadkie i do połączeń takich mało znaczących wydaje mi się? Tutaj to musi być sztywne i...
Musisz mieć sprawny i szczelny EGR, po zaślepieniu będzie sypać błędami. Zrób test zaworu evap. Czy słychać że działa.
Witam. Mam błąd P2279 w Peugeot 308 1,6 THP 150KM benzyna. Zastanawiam się czy wymiana pokrywy zaworów rozwiąże problem. Wymieniłem czujnik MAP Sensor ale nie naprawił się błąd. Przewody podciśnienia wizualnie są ok. Auto kupiłem miesiąc temu z tym błędem, także nie wiem co poprzedni właściciel robił. Wiem tylko, że pokrywa zaworów jest wklejona na...
Wymieniałem wał korbowy ale quad jedzil coś około 1h rozrząd jest dobrze ustawiony. Ale to wygląda tak jakby tłok i zawory chodziły odwrotnie ale wał kręci się w prawa stronę. Myślałem że zawory są nieszczelne i zrobiłem szlif zaworów i trzymają ale to nie przyczyna zaworów
Dla czego próbę olejową nie ma sensu robić?. nie wykryje padniętych zaworów, olej posmaruje przylgi i dociśnie grzybki zaworów. Po zawodach, zawory które będą podbijane w czasie pracy silnika na oleju są szczelne, w tłokach trzeba wypalić dziury żeby próba olejowa coś dała. Do silnika 2 suwowego tak, 4 suwowy nie. Wiem że ujawnią się zwolennicy tej...
To silnik 1,8T i w ścianie grodziowej jest turbo a przecieki mogą być wszędzie i wtedy wiem że jak dym przelatuje tzn że tam szczelne nie jest. Plak raczej nic nie da bo nieraz próbowałem a potem się okazywało że organoleptycznie widziałem rozwalony wąż przy odmie. Poza tym może być gdzieś wąż zsunięty, dym przeleci a plak nie przejdzie raczej bo to...
Druga jest za katalizatorem to mogę sprawdzić katalizator czy szczelny jest ?
Zapytam tak - czy są jakieś problemy z tym autem oprócz tego że jak ręką zatkasz dolot to jest brak reakcji? Jeżeli oprócz tego że jest olej na świecy nie ma żadnych innych objawów to zostaw to lewe powietrze (które jest wedle ciebie) w spokoju bo z autem jest wszystko ok. Druga sprawa jest taka - nie rób zagadek tylko pokaż co jest u ciebie w aucie....
Witam, Nie wiem gdzie zapytać, ale może ktoś skojarzy i pomoże czego szukać. Potrzebna mi rura dolotu powietrza (między gaźnikiem a filtrem powietrza), pod kątem 90 lub podobnym. Z tym, że jeden koniec ma średnicę ok. 35 mm a drugi 40 mm i będą względem siebie pod kątem ok. 90 stopni. Oglądałem silikonowe rury - kolanka np średnicy 38 mm - ale czy da...
Dużo czasu nie minęło od naprawy ale efekt jest bardzo dobry. Wychodzi na to że jeden wtryskiwacz był nie taki jak trzeba (dlaczego? nie wiem). Samochód przegoniony i praca wróciła do normy. Dymka nie puszcza , zbiera się jak powinien i spalanie w normie. Czasem tak niewiele trzeba żeby wszystko działało jak należy a lokalne mechery straszyli remontem...
Czy po odpięciu wężyka z króćca powinno z niego lecieć paliwo? Nie powinno, wężyk doprowadza podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa który w tym przypadku jest nieszczelny i do wymiany Dodano po 1 Dobrze myślę że to coś potrzebnego do rozruchu na zimnym silniku? Nie, służy do regulacji ciśnienia paliwa
Nieszczelny kolektor wydechowy również powoduje zakłócenia w pracy sądy, pod wpływem temperatury potrafi popękać kolektor lub po prostu padła uszczelka. Co do sprawdzenia szczelności dolotu i kolektora to możesz to sprawdzić jeszcze przez odłączenie rury od filtra powietrza i zatkanie jej na wolnych obrotach np ręką, przy szczelnym dolocie silnik gaśnie...
Raz w miesiącu sprawdzać szczelność dolotu... jebłem z krzesła i potłukłem sobie tyłek, dlatego pomimo zadawania pytań, braku odpowiedzi i tych bredniach wypisywanych przez autora tematu, zwalniam się z pomagania w tym temacie. Wiesz jak ktoś lubi 1,8T które wstaje jak w Hondzie v-tec albo generuje 20 koni mniej niż fabryka to rzeczywiście są to brednie....
W AGU seryjnie siedzi turbo K03-011 czyli K03 K03s czyli K03-052/53 to są inne turbiny (silniki AUM, AUQ...) z innym wirnikiem i podłączenie tipa też jest inne, może po prostu gdzieś coś źle jest podpięte, nieszczelne? Niby da się podłączyć ale to nie jest takie że zamiast starego wchodzi nowe i tyle, troszkę tam jest inaczej. Generalnie K03s to nie...
Nie naciskam dwa razy pedał gazu! Zrobiłem poprostu drugi raz test i dodałem troche wiecej gazu i dlatego wi wywali kod 411 i 412. A błąd 411 to nie osiągnięta minimalna prędkośc obrotowa biegu jałowego lub strata indukcyjna ( właśnie niewiem o co chodzi w tej stracie indukcyjnej czy to wina przewodów WN?) a w drugiej ksiązce pisze ze 411 to nie osiągnięta...
EGR mam zaslepiony wiec raczej odpada. Weżyki bede od razu sprawdzał z nieszczelnościami układu dolotowego.
Witam Mam problem z Scenic 2000r 2.0 16V - silnik trochę szarpie na wolnych i wydaje odgłos jak by cos bulgotało - wstępnie sprawdziłem szczelność kolektora dolotowego zatykając otwór tuż przed filtrem ręka nawet specjalnie ssanie powietrza na ręce nie czuć. I tu moje pytanie - czy na kolektorze od tylu czy może z boku jest jakąś rurka - odma albo cos...
U mnie raczej to wina turbiny, bo to podobno jej dźwięk ale z kolei w logach dynamicznych przepływu powietrza jest strasznie dużo jak na ponad 200 koni, tyle to ten seryjny osprzęt nie da rady, nawet jeśli ktoś grzebał w sterowniku, także cos nie tak. Na dniach teraz będę kombinował ze sprawdzeniem szczelności dolotu wg wskazówek od andrzeja20001, znalazłem...
Witam problem polega na tym że samochód przy przyspieszeniu dymi na czarno po odpięciu przepływomierza samochód nie dymi moc taka sama jak na wpiętej przepływce chciałem sie dowiedzieć czym ewentualnie warto się zająć czyżby nie szczelny dolot czy też uszkodzona przepływka ? Jak mogę to sprawdzić ?
Witam, pacjent w202 96rok 1.8 z lpg. Ostatnimi czasy pojawia się problem (na lpg i benzynie) ze auto w trakcie jazdy traci moc tzn jadę 90 na 4-5 biegu i nagle po dodaniu gazu nie ma siły przyspieszyć jak by go odcięło ale też nie zwalnia. Świece , kable nowe. Wężyki podciśnienia wyglądają ok. Dolot wydaje się być szczelny - po zatkaniu ręka auto od...
Miałem kiedyś VW Lupo z takimi objawami, nieszczelny był dolot. Wymiana uszczelek kolektora, przepustnicy itd pomogła.
Ciekaw jestem czy układ dolotowy masz szczelny. Próbowałeś zatkać dolot przy turbo czy auto zgaśnie?
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Coś próbowano z turbosprężarką? Wiadomo już jaka to wersja? Spaliny nie uciekają gdzieś bokiem przed turbiną? Dolot za kompresorem turbosprężarką jest szczelny? W dolocie nie ma nieszczelności? Otwór od silnika rozruchowego, boczna pokrywa na kolektorze ssącym ( byly różne wersje), odpowietrzenie skrzyni korbowej (odmy)( - większość miała w korku wlewu...
Co to za instalacja? Jaki przebieg ma reduktor (parownik)? Na obniżenie zużycia benzyny ma wpływ filtr powietrza. Z tego co piszesz to cierpisz na nadmiar gazu. Ale najpierw bym sprawdził jak silnik chodzi na samej benzynie (zakręcony gaz na butli). Jeżeli dobrze to, a powinien i dopiero bym grzebał w gazie. Prawdopodobnie jest również lekko nieszczelna...
A filtr powietrza sprawdzany?układ między intercoolerem a dolotem szczelny sam dolot?trzeba cały układ prześledzić
Cz ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego zawór EGR zawala mi silnik nagarem? Do tego stopnia że zawory na 1 cylindrze nie są już szczelne i mam problemy z odpaleniem ciepłego silnika (na zimno pali bez problemu). Jest spadek mocy silnik czuje przymulony,przewody od turbo szczelne, wyczyściłem kolektor dolotowy,zawór EGR,pozostała mi jeszcze rura od zaworu...
Zrobiłem przed chwilą tak jak napisałeś, zatkałem szczelnie szmatką dolot powietrza przy gaźniku. Gdy go odpaliłem to miał niskie obroty i ''tłukło'' trochę silnikiem i po paru sekundach zgasł. Następnie zatkałem dolot powietrza przy filtrze powietrza. Po odpaleniu już miał wysokie obroty. Wynika z tego, że lewe ciągnie w łączeniu gaźnika z filtrem....
Mam oto taki problem auto j/w, poprzedni warsztat usunął dpf z katalizatorem bo zapychał się, po tym auto dymi na czarno przy ruszaniu i zmianie biegów. Sprawdzone wtryski zaślepiony EGR, przewody powietrzne szczelne, przepustnica na dolocie podmieniona, drugi egr na dolocie nowy, kolektor ssący przepustowość 100 % czysty. Zamontowany drugi DPF, oprogramowanie...
Vw LT 2.5 TDI ANJ rejestruje blad i przechodzi w tryb awaryjny,a chodzi o blad zbyt niskiego cisnienia doladowania. -zawor sterujacy turbiną jest wymieniony -czujnic cisnienia doladowania wymieniony -przeplywomierz wymieniony -podcisnienia sa szczelne -intercooler i dolot jest szczelny Gdy sprezarke podlaczy sie do podcisnienia "na krotko" to pompuje...
Wszystko szczelne (na dolocie) pierścienie dobre, cylinder ładny. Jedyne co może być nieszczelne to uszczelniacze wału. Czy jest możliwość sprawdzenia ich bez rozpoławiania silnika?? Jaka powinna być kompresja na tłoku??
Witam jestem posiadaczem Bmw e39 2.5tds 143km i mam taki problem , auto jest mułowate , turbo jest świeżo po regeneracji , ciągnąć dopiero tak kontretnie zaczyna przy 2500-2700obrotow . Intercooler 100% szczelny , cały dolot szczelny 100% . Zawor egr wyczyszczony . Co mogło by być przyczyna mułowatego samochodu . Są elektrozawory od podciśnienia , ten...
Witam. Passat wymieniony w temacie uruchamia się bez problemu, słychać na początku regulator biegu jałowego. Po przejechaniu około 5km - temperatura ok. 90° zaczyna przerywać(szarpać). Po wciśnięciu sprzęgła silnik pracuje równo, po puszczeniu znowu przerywa. Wymieniono: kable WN, świece, kopułkę, palec, cewkę zapłonową, filtr paliwa.Filtr powietrza...
W mojej t4 (2,5 tdi) też miałem problem z mocą. Wyczyściłem EGR i kolektor ssący, zero poprawy! Okazało się, że nieszczelny jest układ dolotowy do turbiny. (Puszczał oring, ten na łączeniu węża z turbiną) Po uszczelnieniu auto jedzie jak należy! Ale tak było u mnie! Katalizator sprawdź tak! Odkręć śruby mocujące go do rury od kolektora, odczep go i...
Jeżeli podczas jazdy słyszysz turbinę - której nie powinno przecież być słychać - to prawdopodobnie albo nieszczelny jest dolot, albo zwalone turbo... Zresztą to że turbina pracuje, to nic nie znaczy - pytanie JAK pracuje...
Wg mnie sprawa tkwi w ustawieniu dobrze czujnika TPS aby nie bylo takiej dziury. Trzeba to zgrać dobrze także z ustawieniem mieszanki na reduktorze. TPS ustawiałem samemu. wiec troche co nieco sie nim pobawiłem i wiem co i jak z nim. najtrudniej jest potem ta dawke na reduktorze ustawic. Jakby interesowało to na TPS ustawiam napiecie na środkowym kabelku...
Witam, mianowicie posiadam passata B3 91r. 2.0B-LPG 8v kod silnika 2E, auto od jakiegoś czasu zaczyna sprawiać wiele kłopotów tj. zimny szarpie nie chce wejść powyżej 1000obr/min lub powyżej 4000obr/min na rozgrzanym objawy dotyczą jazdy na benzynie na gazie auto zimne chodzi ok poza tym, że od czasu do czasu zawiesza sie na obrotach lub "sam dodaje...
Panowie mam problem z tym autem. Intercoller szczelny ,sprawdziłem cały dolot jest bez zastrzeżen/wymieniłem przy okazji filtr powietrza/.Łopatki turbiny ok. Wymienione filtry paliwa. Wtryski po wymianie końcówek.A auto jak nie miało mocy tak nie ma.Turbina na 6 biegu daje nie więcej jak 1900 bara. Jeżeli macie jeszcze jakiś pomysł to proszę o poradę...
Nie zauważył kolega spadku mocy? Bo mnie ten dźwięk wygląda jak prześwist pod głowicą ale to moje ucho może szwankować:P Może nieszczelny układ dolotu powietrza ja bym sprawdził to na samym początku, Weź kawałek foli dość długi o sprawdzaj czy gdzieś nie powiewa.
tak jak koledzy radzą -sprawdz czy masz szczelna rure dolotu do przepustnicy za filtrem powietrza, mialem podobnie nie miał mocy i dławił sie, kolejne- filtr paliwa, kable zapłonowe czy nie ucieka iskra na boki
Być może zaciąga gdzieś lewe powietrze , może uszkodzili jakiś przewód podczas montazu. Ja miałem podobny problem i właśnie nieszczelny był dolot co prawda inny silnik opel 2.0
Witam , mam taki problem , szukałem na różnych forach ale nic nie znalazłem na mój temat , a mianowicie Passat zimny czy ciepły szarpie przy dodaniu gazu (na gazie-sekwencja) najczęściej na (2 i 3 biegu) przy niskich obrotach . Szarpanie polega na tym że tak jak by odcina mu zapłon i nagle powraca i tak przez chwile i nagle przyspiesza lub zgaśnie i...
To ja mam sprawdzać, jakie masz ustawienia gaźnika, czy przewody drożne, czy wszystko tam szczelne...? Do sprawdzenia dolot, gaźnik, regulacje... Jak się zachowuje silnik jak mu ręcznie podasz paliwo do gardzieli?
A szczelny masz dolot? Nieszczelność w układzie i nie pojedzie..... Modyfikacja na fabryczny (bo gazmen zepsuł i coś zdemontował czy obciął) może spowodować ten sam problem. Jednak obstawiam elektrozawór, zacina się i nie puszcza gazu jak trzeba.
chłodnica powietrza na pewno nie bo cały układ jest szczelny.ciśnienie w dolocie tak jak pisałem max wartość uzyskuje 2300 ale to przy mocnym gnieceniu auta i wtedy nie wywala tego błędu DF301 a przy wolnym przyspieszaniu nie udaje mi się uzyskać zadanej wartości przez sterownik zawsze jest o 300-400 jednostek mniej i wywala wtedy ten błąd i odłącza...
Witam wszystkich jestem świeżak na forum ale liczę na konkretną odpowiedz konkretnych Forumowiczów :) opisze wszystko odpoczątku. 3 tygodnie temu stałem sie posiadaczem Seata LEONA 1.6 16v BCB 2005r. Samochodzik ogólnie był ok i praca silnika jak na 150tyś była miła dla ucha do momentu kiedy nie odpiołem mu akumulatora. Wymieniając filtr powietrza odrazu...
- układ powietrza do silnika czujnik przepływowy powietrza, czujnik temperatury powietrza Sprawdź jeszcze pod kątem szczelności układu doprowadzającego powietrze do silnika, może ktoś zruszył naderwał jakiś wężyk podciśnieniowy. Nieszczelnie złożył ten dolot za przepływomierze.
Witam, temat zamykam. Przyczyna to nieszczelny zawór na dolocie. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc
Witam Forumowiczów. Mam pewien problem ze swoim golfikiem. Silnik to 1.9 TDi 1Z 90KM, a mianowicie sytuacja wygląda tak: Podczas przyspieszania auto w moim odczuciu np. na 4 biegu przyspiesza lepiej w zakresie obrotów 1600-2200, niż od 2100/2200 w górę. W okolicach 2500-3000 obr/min na 4 i 5 biegu silnik przechodzi w tryb awaryjny. I tutaj pewna uwaga:...
Oczywiście że może, jeżeli chodzi o TDI to musisz mieć 100% szczelny układ, zarówno dolotowy jak i podciśnieniowy.
Sterownik nigdy nie wykryje uszkodzonych części, to należy do diagnosty. Czy ktoś sprawdził czy ciśnienie jest większe czy mniejsze od wymaganego? Diagnostyka jest po to by pomogła znaleźć przyczynę problemu. Po tej diagnostyce nic nie wiemy. Może zacięta jest geometria turbiny, może nieszczelny układ dolotu, może sterowanie gruszki jest uszkodzone,...
Wszystko jest szczelne, przejrzałem cały dolot i układ sterowania, czyszczony był też egr. Ostatnio spróbowałem zmostkować przewody od "akumulatora podciśnienia" wprost na turbinę. Ciśnienie utrzymywał na odpowiednim poziomie, ciągle o 150mbar więcej niż wymagało tego ecu. Przejechałem się i zamiast P0299 wyrzucił błąd P1063 - 003 - mechanical failure.
Przyczyną otwierania zaworu bezpieczeństwa może być: Zacięty/niedrożny MPVL, niedrożne połączenie MPVL ze zbiornikiem, nieszczelny/zacięty zawór dolotowy, uszkodzony elektrozawór sterujący, uszkodzony elektryczny układ sterowania.
Wiem, że odkopuje już daaaaawno pogrzebany temat ale nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów na sterowniku silnika gdzie ten kabel sygnałowy "wchodzi" do sterownika. Otóż mój czujnik (nowy ori bosch) pokazuje ~860-870mBar czy jak kto woli 0,86-0,87 bar/atm na wolnych obrotach. Nawet po wyciągnięciu czujnika z rury też tyle wskazuje a powinien wskazywać...
Interesująca jest oczywiście przyczyna nie podawania oleju przez pompę olejową. Na początek nieco przewrotna teoria, że przy pierwszym uruchomieniu mechanik zapomniał wlać olej do silnika a zrobił to ukradkiem później jak już był zatarty. a pompa olejowa była w srodku dosłownie cała czarna, To świadczy, że albo stary olej cofnął się grawitacyjnie z...
Na razie diagnostyki brak. Dlatego chciałem cokolwiek zrobić na własną rękę bo inaczej będę wzywał lawetę, i jechał do "mojego" serwisu... 20km... Najgorsze jest to, że jestem niemal przekonany, że na zapych by normalnie zaskoczył i pracował (falując, może akuurat by się "dobrze" odpalił i bez żadnych objaw), tylko boję się o ten rozrząd, bo poza innymi...
Witam W moim Leonie zapaliła się kontrolka ESP, silnik zaczął wariować. Obroty po odpaleniu falują i spadają do zera - gaśnie. Nadmienię że wymieniłem nieszczelny przewód dolotu, wyczyściłem przepustnice i EGR, wymieniłem świece. Problem nie zniknął. Czy to wina przepustnicy i gdzie w nim jest silniczek krokowy. Proszę o pomoc.
Witam. Problem jest nie pojęty, wiem że było bardzo dużo tematów o tym ale, próby rozwiązania wzorując się na nich nie pomogły. Pacjent to Laguna 2 2001 1.9 dci problem był z turbo zablokowana zmienna geometria a do tego żarło olej samochód czasem wchodził w tryb awaryjny i odcinał turbo po remoncie jest masakra turbo jest bez przerwy przeladowane....
Odpięcie wtyczki od pompy wspomagania nic nie zmieniło Wężyk serwa szczelny Cała tura dolotu wyglada trochę na zmęczona ale nie wydaje mi się żeby ciągła lewe powietrze można zawsze kupić nowa za 40 zł i zamienić Wężyki przy zaworku zwrotnym skrepeszalem rozpadły się w palcach wymieniłem jeden i drugi co do samego zaworka nie wiem zabardzo ja go sprawdzić...
W efce po takim zabiegu musisz ustawić silniczek krokowy. Odpalasz nie dotykając gazu i ma tak pracować do osiągnięcia temperatury roboczej. Możesz jeszcze sprawdzić czy na pewno jest szczelnie, ręką zatkaj dolot i drugą ręką dodawaj gazu i słuchaj syków itp.
Witam, walczę z Oplem Insignią z 2010 roku z silnikiem 18XER 1,8 140km. Samochód normalnie przyspiesza do 2tys, potem przy 2-3tys łapie muła, następnie jakby coś się na chwile zadziało, po czym znowu muł, aż nagle po przekroczeniu 4,5tys obrotów zaczyna ciągnąć aż do końca. ECU sporadycznie, raz na 500km złapie błąd p0101 związanego z przepływomierzem....
Zatykasz szczelnie wydech i dolot, a przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze- nie więcej niż 2 bary bo wypchnie simmeringi i sprawdzasz intensywność przedmuchów między wargami simmeringów a czopami wału korbowego, podanie podciśnienia rzędu 0,2 do 0,3 bar to również dobry test. Silnik jest bardziej wrażliwy na podsysanie powietrza (bo to zubaża...
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
Zauważyłem, że na samym początku nie otwiera się zawór wlotowy, tylko dopiero po pewnym czasie. W tym czasie silnik startuje z obniżonym momentem/prądem rozruchowym, po czym przechodzi w normalny tryb pracy, w międzyczasie sprężarka buduje ciśnienie w obiegu wewnętrznym, zasysa powietrze małym kanałem przez mały zawór zwrotny z filtra, rośnie ciśnienie...
CZYM JEST BLOS ?? To nowatorskie rozwiązanie w dziedzinie mikserów LPG i CNG służących do zasilania samochodów gazem LPG lub ziemnym. System BLOS - lub po prostu BLOS - jest opatentowany w całym świecie. BLOS jest rezultatem kilkuletnich badań a do jego wytwarzania używane są najbardziej zaawansowane technologie. DLACZEGO BLOS ZAMIAST TRADYCYJNEGO MIKSERA?...
Bansz, wygląda na to, że masz nieszczelne wtryskiwacze gazowe. Po wyłączeniu silnika następuje nieszczelne wtryskiwacze zagazowanie układu dolotowego. Przy odpalaniu silnika mieszanka jest za bogata (benzyna + gaz) i stąd trudności z odpaleniem. Silnik w takiej sytuacji odpala dopiero jak wyciągnie cały gaz z układu dolotowego i zostanie sama benzyna....
Koledzy dzisiaj w czasie jazdy wyskoczył faul engine po sprawdzeniu był błąd 3008 co to za błąd proszę o odpowiedź Chyba przed tym 3008 jest literka. Ale co tam, gównem czytam błędy, więc gówniane informacje pokazuje. Jeżeli jest to P3008 - "tutaj powinniśmy baczniej przyjżeć się zasileniu powietrzem w układzie dolotowym. Powodem mogą być: zatkany...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Do 1.6 AEE też mam legalną instalację z parownikiem, może dlatego legalna bo ponad 10 lat temu zamontowana. Co do plastikowego kolektora mam założony podwójny grzybek na strzały gazu, masz zapewne taki sam kolektor w AEX jak w AEE gdzie grzybki przeciwwybuchowe można wmontować od dołu kolektora z tyłu. Oraz drugi grzybek na wierzchu w obudowie filtra...
Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu. W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji...
Kiedyś uruchomiłem silnik ze zdjętą rurą dolotową powietrza i zauważyłem, że te objawy wiążą się z przedostawaniem spalin do układu dolotowego, wygląda to jakby zawór EGR był wysterowywany i wpuszczał spaliny do dolotu. Sam zawór był czyszczony, tak że odpada jego mechaniczna nieszczelność, poza tym po około minucie spaliny przestają się przedostawać...
Witam serdecznie mam problem z micra... mianowicie brak mocy. Nie dawno kupiłem micre k11 2000r 1.0 16V 44KW i są z nią same problemy...Kolejnym problemem jest brak mocy. Kupiłem auto które miało wyjętą żarówkę "check engine" i wypiętą ale wsuniętą wtyczkę od przepływki jeździł normalnie wiec nie zwróciłem uwagi ... ok. wsadziłem żarówkę pali się check...
Jeśli silnik odpala i pracuje normalnie, to nie ma możliwości aby uszkodzony był aparat zapłonowy. Nie ma wypadania zapłonów, wiec świece dostają iskre w tym momencie w którym powinny. Problemu bym szukał w układzie dolotowym. Tak jak pisałem, możliwe że nieprzepalone paliwo nazbierało się w dolocie i zagubiona iskra spowodowała zapłon w dolocie. Takie...