Wszystko jednak wskazuje na nieszczelny dolot, silnikowi brakuje powietrza skoro kopci jak lokomotywa i te 100 KM ciężko go ma rozbujać, bez logów jednak tylko można snuć przypuszczenia.
Normalnie wtryski nieszczelne puszczają gaz do silnika i się zalewa nim.
Przed wszystkim kontrola wzrokowa simmeringu pro prądnicą. Jak widać wycieki to wymiana. Jednak z reguły simmeringi "puszczają" powietrze do skrzyni korbowej i nie ma śladów na zewnątrz. Czasami można wysłuchać ten efekt obracając powoli wałem przy zamkniętej przepustnicy, ale lepiej zrobić próbę podciśnienia dużą strzykawką. Wymaga to pewnych przygotowań....
3775 : Kontrola cisnienia w Rail Kontrola zbyt wysokiego (1) lub zbyt niskiego (2) cisnienia w Rail Reakcja systemu: Odnosnie 1: Zawór ograniczajacy cisnienie zostaje wypchniety Odnosnie 2: Silnik wyłacza sie z powodu niedostatecznego cisnienia w Rail. Ograniczenie: D08: 2000 min –1; 100 mg/suw, D20: 130-150 mg/suw, D26: 180 mg/suw 3779 : Cisnienie...
MAsz dolot nieszczelny. Sprawdż odpowietrzenie silnika
Silnik nieszczelny.
obstawiam nieszczelną rurę między filtrem a silnikiem.... przerabiałem temat u siebie ;)
Przepływomierz, czujnik temp. silnika, lub nieszczelny dolot (mimo iż kolektor sprawdzałeś). To ja sprawdziłbym na pierwszy ogień. Podłączenie pod kompa i sprawdzenie danych rzeczywistych. Pozdrawiam.
Gdy silnik nie pracuje to ciecz "stoi w miejscu", dlatego nic nie leciało z odpowietrznika. Termostat sprawdzasz tak - parę minut po rannym odpaleniu samochodu silnik powinien być ciepły (ale nie gorący) a chłodnica zimna. Jeżeli nagrzewa się chłodnica razem z silnikiem to oznaka nieszczelnego termostatu.
jak iskra jest paliwo jest to jest albo gaźnik rozregulowany albo nieszczelny silnik.
Ale tu nie widać czy silnik pracuje (wał silnika się obraca) czy gdzie indziej są luzy. Bo jeśli silnik pracuje to masz coś na rozdzielaczu nieszczelne.
To dlaczego często zdarza się tak, że samochód wyraźnie traci na osiągach (moc), gdy wydech jest nieszczelny?
Albo zaworek wtryskiwacza nieszczelny. Zrób test przelewowy na gąrącym silniku.
Ciśnienie trzeba sprawdzić, bo może tłok "przytarty". Poprzez otwór po gaźniku lub tłumiku sprawdź stan tłoka i cylindra. Czy uszczelniacze wału są ok., bo mogą być powodem, iż komora silnika jest nieszczelna i nie "zaciąga" paliwa.
Nieszczelna odma
Popryskaj tam np plakiem w trakcie pracy silnika to będziesz wiedział czy faktycznie jest nieszczelna. Zła praca silnika została wyeliminowana odłączeniem klem od akumulatora http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Przykładowy temat. Było ich znacznie więcej.
Podmiana na zupelnie swiezy, takze, te same objawy. Masz na myśli, że wymieniałeś gaźnik na inny? Czy paliwo na świeże? Sprawdzałeś, czy zaworek iglicowy się nie zaciął? Może też być nieszczelny. Masz silnik zwykły 2-suwowy, nie 2-mix?
Rozrząd źle ustawiony. Zawór źle wyregulowany. Zawór nieszczelny (wypalony ,wyklepany).
Davvvi bardzo mnie cieszy, że mój "pomysł" się sprawdza. :D Nie byłbym sobą gdybym nie szukał dziury w całym. Silnik mój pracuje jak należy ale postanowiłem sprawdzić czy gaźnik jest szczelny. W czasie pracy na biegu jałowym opryskałem go gazem propan-butan. Okazuje się, że mimo tego że gaźnik miałem wciśnięty do samego końca na króciec ssący i zaciśnięty...
Jeżeli za każdym "wstrzyknięciem" paliwa odpala na chwilę i gaśnie to kolega ma nieszczelny silnik lub zapchany gaźnik. Obstawiam uszczelniacze na wale.
Witaj niestety silnik do wymiany, jak miałeś wode w pralce to jest duże prawdopodobieństwo że wyciek z pralki uszkodził silnik( często pękał wężyk nad silnikem lub pojemnik na proszek jest nieszczelny). Silnik to ok 350zł
Czy przebieg jest rzeczywisty. Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Wygląda to na silny przedmuch silnika do skrzyni korbowej. Może być też niedrożna odma, której ujście zwykle wyprowadzone jest w deklu klawiatury zaworów i włączone do rur zasilających interkuler. Możesz na własne ryzyko "wyprowadzić" odmę na zewnątrz tj. pod spód auta z tym, że możesz mieć...
to bedzie zawór o którym kolega pisze dosc czesta usterka.,albo sie blokuja albo sa nieszczelne. Szukaj po prawej stronie silnika blizej skrzyni biegów
Ten silnik pracuje jak stary Diesel... mimo nieszczelnej obejmy aż tak hałasować nie powinien. Sprawdzałeś kiedykolwiek luzy zaworowe? Jaki program i kabel polecacie do diagnostyki? ELM327/STN1110 i Multi ECU Scan (zarejestrowany!).
Nie tylko. Olej wspaniale się może dostać do kolektora przez nieszczelne prowadnice zaworowe.
jak kolega przewód z turbo nieszczelny lub spadl
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
Według mnie to jest ewidentnie przeciek z kolektora ssącego. Odpowiedź znajdziesz w tym wątku: -> matiz 99r pojemnosc 800 ubytek plynu chlodniczego Napisałeś że "wywaliło" płyn i ludzie myślą, że się zagotował. Płyn po porostu popłynął po silniku z nieszczelnego kolektora. Miałem to samo, też się nieźle lało.
A jak to można sprawdzic czy nie łapie lewego powietrza? Odłączasz rurę dolotową bezpośrednio od filtra powietrza, szczelnie zatykasz reką rurę dolotową, gdy układ jest szczelny, silnik zgaśnie, jeżeli układ jest nieszczelny silnika będzie nadal pracował.
Dziwne że wogle odpalił bez przepływomierza, tak samo jeśli dolot będzie nieszczelny.
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
W przypadku mojego silnika problem tkwil w nieszczelnych zaworach.
Po dodaniu gaz skuter muli i nie ma pełnych obrotów lepiej chodzi na ssaniu ale nie tak jak powinien nie wiem co może być regulacja nic nie daje nie ma różnicy tak jak by coś było nieszczelne dodam też że silnik był cały rozbierany i wszystko w środku nowe może problem tkwi w silniku
Chodzi mi o tą puszkę w która wsadza się filtr powietrza, która na stale jest zakręcona z tylu silnika. Na allegro jak wpisze rezonator wyskakują te puszki które są na giętkiej rurze doprowadzającej powietrze Zamieszczam foto potrzebnej części Czy to tez nazywa się rezonator? http://obrazki.elektroda.pl/9142727800_1...
Zbyt uboga mieszanka. Świeca zapewne koloru rdzawo-siwego(ogólnie jasna)(możliwe że została już uszkodzona przez przegrzanie). Możliwe powody to: Nieszczelny układ dolotowy do silnika z gaźnika(fałszywe powietrze łapie) Źle ustawione powietrze dla niskich obrotów(zbyt mocno wykręcona śróbka) Zapchana dysza. Złe ustawienie iglicy w gaźniku. - Spróbować...
Wygląda na to że może to być nieszczelny układ dolotowy , lewe powietrze. gdy silnik jeszcze się rozgrzewa dostaje więcej paliwa i chodzi normalnie. Także rozszczelnienie może powodować wyższa temperatura. Zbadaj go rozpylając plaka w różne miejsca jeżeli podwyższą się obroty to już wiadomo. Ale najlepiej sprawdzić dymem. To tak na początek. Nie raz...
Musisz po pierwsze zalozyc airbox (obudowe filtra)-ma ona duze znaczenie, zachodza w niej zjawiska odbicia powietrza zasysanego do cylindrow. Po drugie zrob porzadek ze ssaniem-bez niego rowniez silnik nie odpali prawidlowo. Trzecia sprawa-jesli masz nieszczelne krocce to rowniez silnik nie bedzie prawidlowo pracowal, ani odpalal. Powiem ci ze uszczelnienie...
Na próbe zakręć gaz w butli i doprowadź auto do porządku na benzynie. Nie raz problemem okazywała się instalacja (nieszczelny wtryskiwacz/ uszkodzony parownik) i potrafi przylewać (silnik chodzi na benzynie i na gazie jednocześnie). Jeżeli po zakręceniu butli auto będzie śmigać, winny jest gaz.
Regulacja gaźnika i zaworów, moduł zapłonowy, nieszczelna głowica, dekompensator. Zużyty silnik, niska kompresja.
Masz problem z ciśnienie zasilania paliwa - za niskie. Możliwe przyczyny: filtr, pompa, przewód nieszczelny itd...
Rozwiązanie dla potomnych: Czujnik położenia wałka rozrządu (wylotowy): tryb awaryjny, w późniejszym etapie brak możliwości odpalenia na ciepłym silniku. Nieszczelny kolektor dolotowy - brak mocy, przygasanie. Nerwówo i kosztów nie zliczę, najważniejsze ze działa!
Falowanie obrotów jest na ogół związane z nieszczelnym dolotem, silnik otrzymuje za dużo powietrza i sterownik usiłuje to dawka paliwa korygować. Musisz szukac gdzie zaciąga.
Co prawda to z instrukcji DB ale robi się podobnie http://obrazki.elektroda.net/49_12382759... http://obrazki.elektroda.net/24_12382759...
Wygląda na to że masz bardzo dużą dawkę paliwa wymień czujnik wody ten na dwa piny on jest powodwm twego nieszczęścia lub nieszczelny wtrskiwacz musisz do nieg zaglącnoć ja silnik pracuje na wolnych obrotach i czy nie lecą krople benzyny.
Haahahaahah silnik nieźle bulgocze jak mu zdejmiesz nogę po przegazowaniu :), czy na pracę ma wpływ to taki że jakby był zapchany to silnik jest słabszy a jak nieszczelny to silnik niestety głośniej pracuje za co można dostać mandat :P.
Termostat pewnie nieszczelny. I nie może dogrzać silnika.
Jeśli nie odpalił zaraz po naładowaniu baterii to albo jest nieszczelny silnik albo gaznik zle ustawiony bądz też nieszczelny. Co do baterii to kupuj gdzie chcesz ''dzisiejsze baterie wszystkie mają taką samą jakość''. Warto też wymienić świece na nowe, dodam jeszcze że może to być też aparat zapłonowy lub pompka paliwowa dokończyła żywota. Olej sobie...
Jaki przebieg ma ta pilarka? Może szukasz problemu w gaźniku, a problem leży gdzie indziej. Może silnik jest nieszczelny i stąd problemy z regulacją i pracą na wysokich obrotach.
W/g mnie raf3000 ma rację. Aby sprawdzić przepływomierz bez kupowania nowego, odłącz go na próbę przy zgaszonym silniku. Jeżeli sonda zacznie pracować to albo nieszczelny dolot lub przepływomierz.
simering na wale jak jest uszkodzony to wystepuje taki wlasnie objaw jak opisany powyzej silnik poprostu zasysa obce powietrze przez nieszczelny simering na wale i gasnie zaraz po zapaleniu
Mogło się tylko tak złożyć z wymianą oleju bo podobne objawy ma nieszczelny IC, silnik ma za mało powietrza i kopci. No tak ale nieszczelny IC czy dziura w dolocie kopci na czarno,
Ja bym proponował oddać silnik na gwarancję/rękojmia, ponieważ chińczyki nie potrafią poprawnie wyprodukować tych silników. Jak był grzebany, rozkręcany to może być ciężko. Moim zdaniem problem tkwi w nieszczelnym wtryskiwaczu, pompie (sekcji) wtryskowej.
Co ma pompa i abs do obrotów silnika , nieszczelne serwo.
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
Możesz sprawdzić ten elektrozawór (tu masz co nieco o nim http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... ) on "zamyka" paliwo do dyszy głównej więc w przypadku jego niezamykania i zawieszonym zaworku iglicowym lub nieszczelnym pływaku paliwo śmiało może wędrować przez zawór ssący do silnika.
W tej pilarce nie spotkałem się z uszkodzonym mod. zap. Według mnie pęknięty wężyk paliwa nieszczelna komora silnika, uszk. gaźnik.
Będzie wzrost mocy, o ile klapka była wylatana i nieszczelna, wtedy silnik dostaje spaliny, zamiast świeżego tlenu przy depnięciu- a jak wiemy, zawór w tym czasie ma być zamknięty.
W silnikach AKL (siemens) był problem z nieszczelną obudową sterownika silnika i woda dostawała się do środka. Objawy i błędy były wtedy przeróżne.
Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów.
Trochę zastanawiające są te bardzo wysokie obroty zaraz po odpaleniu bo w tym silniku raczej ciężko uzyskać taki efekt. Jak będzie nieszczelny układ ssący to będzie gazował. Pękały ( spadały) węże od zaworu nagrzewnia silnika, w wyniku tego szło fałszywe powietrze. Drugą sprawą może być peknięty wąż od serwa hamulców.
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
najpierw sprawdz gumową podkładkę pod gażnikiem(taki elastyczny element) moze jest nieszczelna i silnik łapie lewe powietrze
Uszczelniacze nie były wymieniane od nowości. A to jest podstawą przy każdym remoncie silnika dwusuwowego. Wiec odkręciłem jeszcze troszkę tą samą dyszę. Zapaliła za drugim pociągnięciem. Ciekawy przypadek Czy ja wiem że taki ciekawy, każdy nieszczelny silnik potrzebuje wzbogacenia mieszanki poprzez cofnięcie śrub regulacyjnych. Taka nieduża nieszczelność,...
Czyli wina gazu tylko nie wiadomo czy nieszczelnych wtryskiwaczy czy mapy gazu.
rakowsa , przeczytaj to co sam napisałeś "Po odłączeniu (fizycznym) w ASO instalacji, silnik pracuje na benzynie zupełnie poprawnie. Po ponownym podłączeniu instalacji znów ten sam objaw." i wyciągaj wnioski. Po prostu instalacja jest nieszczelna i popuszcza gaz do układu dolotowego i silnik na benzynie się dusi (dwa grzyby do barszczu).
Może być servo nieszczelne.
Pewny jesteś tego ? Nie jest pewien, a nawet majaczy. Ta pralka nigdy nie widziała na oczy tak wypasionego elektrozaworu. E5 dla tego dziadka to przekroczenie czasu poboru wody, czyli jak kto woli, w ciągu 5 minut od otwarcia zaworu, hydrostat nie przekazał do modułu sygnału o osiągniętym poziomie. Możliwości jest kilka: - bardzo wolno napływa woda,...
Typowy objaw jakby połączenie reduktor <---> listwa było nieszczelne. Po ponownym przełączeniu jest OK?
Witam, szkoda, że nie napisałeś czy czuć zapach po nocy, czy na uruchomionym silniku. Jeżeli po nocy to jest nieszczelna instalacja. Jeżeli na uruchomionym silniku to zbyt duża dawka paliwa. Jeżeli sprawdzana była szczelność na zgaszonym silniku, to może być nieszczelność między parownikiem, a kolektorem dolotowym.
W fazie hamowania dostaje się paliwo do silnika, nieszczelny wtryskiwacz, przecieki obudowy. Lub sterownik nie widzi położenia zamkniętej przepustnicy. Jeszcze jedna z możliwych przyczyn, duże spożycie oleju.
Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
Nieszczelny dolot
Głośny dźwięk z filtra może wskazywać na nieszczelne zawory ssące. Zrób poprawnie pomiar kompresji
Witam. Mam pytanie. Czy jeśli uszczelka pod głowicą jest padnięta to może puszczać olej przy kolektorze jak się patrzy z przodu na silnik ? Cały czas sączy mi się tam olej. Pokażę na zdjęciu, w którym miejscu. Druga rzecz-czy na niskich obrotach jak jest nieszczelny silnik (to ubywanie oleju) to może samochód nie trzymać obrotów na benzynie ? Na gazie...
Kup taki preparat do sprawdzania szczelności typu uszczelki pod kolektorem ssącym,przepustnica.Na zapalonym silniku jak psikasz to jak jest nieszczelny to silnik przygasa.Środek jest z zawartością eteru.Jak pamiętam na porywie zaworów jest kwadratowa odma,więc sprawdź jej szczelność.No i zobacz czy przepustnica nie jest brudna.
Bardzo czesto przyczyna wysokich obrotow w silniku K4M jest nieszczelny gumowy oring miedzy przepustnica, a kolektorem ssacym.
Witam. Masz źle zaprojektowaną instalację. Całość jest zabezpieczona wyłącznikiem różncowoprądowym o prądzie zadziałania 30mA :!: ( :lol: :lol: ) . Ten, kto dobierał aparaty nie miał pojęcia o budowie instalacji elektrycznej. Przypuszczalnie zastosowano przewody klasy napięciowej 300/500 :lol: :lol: . Sądząc po ilości zabezpieczeń, położono około 300...
Na króciec zaciśnij wężyk gumowy. Pompką napompuj około 3 bary. Jak puszcza, to jest nieszczelny zaworek!
Walnięta pompa paliwa ,zatkany filtr, niesprawny układ zapłonowy lub częsta wada tego silnika czyli nieszczelna odma.
są to zagadnienia z mechaniki ale z czego sie orientuję jeśli były by podparte lub nieszczelne to silnik pracował by nie regularnie cały czas a nie tylko przez okres 3 sekund po odpaleniu.
Prawdopodobnie kolektor zasysania nieszczelny, podcisnienie niewystarczajace. Moze byc pekniety waz, niedokrecone sruby, itp. W tej sytuacji sterownik redukuje ilosc wtryskiwanego paliwa, silnik sie dusi i strzela.
Szukasz smrodu spalin w układzie olejowym? Chyba nie za bardzo łapiesz konstrukcję silnika.... Nieszczelny wydech, jak jesteś pewien że to spaliny.
jednak klientowi nie można wierzyć. Rozrząd przestawiony o 3 zeby. Pompa wysokiego cisnienia była nieszczelna. Teraz silnik działa, ale głośno pracuje. cos grzechocze. czyli jeszcze rozbieranie pokrywy zaworów i moze sprawa sie wyjasni
Cewka przerywała by w całym zakresie obrotów. Może serwo nieszczelne? Zaślep ręką na pracującym silniku przepustnice i zobacz czy odrazu zgaśnie.
Na początek zmień świece, bo słychać przerwy w pracy silnika. Mogą być jeszcze nieszczelne zawory, i też będzie tak robił silnik. Filtr nasączyłeś olejem, ok, ale jak będzie go za dużo to też jest nie dobrze, bo nie przepali wszystkiego i będzie się dopalać w tłumiku, odsącz go w papierowym ręczniku. Stare paliwo również dopala się w tłumiku. Klina...
Silnik wskakuje na wysokie obroty bo jest nieszczelny i łapie za dużo powietrza i nie da się wyregulować.
Dzieki za wszelkie sugestie - postaram sie jak najszybciej sprawdzic. Slowo do elektrit'a -rozumiem, ze na podstawie opisu objawów wiesz na pewno, ze problem nie tkwi np. w elektronice silnika??
przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju. Jeśli wytłumaczysz, jak i gdzie leciała ropa do oleju przez pompę wtryskową, to wykryłeś usterkę niebieskiego dymienia... Nawiasem mówiąc to nie jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa z "klasycznego" diesla, tylko pompa bardzo wysokiego ciśnienia (pwc) w systemie Common Rail . Jeżeli nie jesteś posiadaczem...
Problem rozwiązany nieszczelny kolektor ssący pozdrawiam i dziękuję. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Rozwiązano Silnik =złom. Nieszczelne zawory, zapieczone pierścienie tłokowe oraz porysowana gładź cylindra. Założony silnik Y20DTH tylko pompa wtryski oraz EGR przełożony z mojego silnika. Auto śmiga niemal jak nowe.
Zakręć gaz na butli, i spróbuj jeździć na samej benzynie. Jak będzie dobrze odpalał to by świadczyło o tym, że elektrozawór przy reduktorze nie trzyma (jest nieszczelny) lub jeżeli to jest instalacja sekwencyjna to przepuszczają wtryskiwacze i silnik się dusi (gaz+benzyna ze ssaniem).
Miom zdaniem problem tkwi gdzieś w okolicach elektryki lub powietrze Gumowa podstawa przepływomierza silnika M102 jak na fotce może być nieszczelna bo jest popękana ze starości lub przy jakimś strzale wyskoczyła z obudowy (ramki) przykręcanej śrubami.Przy tym co piszę nie zapalisz silnika na więcej jak 2 s lub wcale.Układ dolotowy musi być poza filtrem...
Popatrz czy nie zdjęli jakiegoś wężyka od podciśnienia, albo czy nie jest któryś nieszczelny. Nierówna praca silnika również tym może być spowodowana.
Może się ulatniać do silnika, przez nieszczelne zawory. Jaka temperatura przełączania?
A trzeba wymienić całą pompę razem z silnikiem, jak ten jest dobry?
Mój odkurzacz stracił siłę ssania Odkurzacz nie jest stary ale niestety teraz odkurzanie to istna mordęga Odkurzacz bardzo słabo ciągnie Może ktoś ma sugestię co wymienić lub naprawić Podejrzewam że w którymś miejscu odkurzacz zrobił sie nieszczelny bo silnik pracuje prawidłowo
Pewnie zaworek w podstawie filtra nieszczelny.
Prawdopodobnie nieszczelny "dolot" powietrza do silnika.
Rozciągające się łańcuchy rozrządu, pocenie się silnika i wycieki oleju, nieszczelne vanosy i problemy z silnikiem valvtronica, to chyba norma w tych silnikach, nawet przy niewielkim przebiegu.
Nieszczelny wydech i komora silnika.
nieszczelny gaźnik nieszczelny kocioł nieszczelny komin
pralka grzałka samsung automapa głosy hikvision orange
generuje przepięcia modernizacja instalacji elektrycznej
Lokalizacja i testowanie przekaźników 15 i 30 w Passacie B5 2001 2.0 LPG Schemat podłączenia tranzystorów BC148 w mikrofonie Yosan CB100