A przewód masowy i klemy czyste? Pasek napięty?
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Niecałe 13 ale już ładuję
Witam, nic nie piszesz czy ,lampka ładowania gaśnie, czy lampka świec żarowych gaśnie, czy pasek klinowy prawidłowo napięty?może być tak że świece żarowe stale grzeją.
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Gdzie masz te napięcia????????? Na D+??
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
jeśli to o czym mowa wyżej sprawdziłeś to sprawdź po prostu pasek musi być tak naciągnięty, że jeśli obracasz kołem pasowym alternatora ręką to na wyłączonym biegu obraca się również silnik pasek nie może się ślizgać ale nie może być napięty zbyt mocno aby nie uszkodzić łożysk pozdro
Witam. Mam taki dość nietypowy problem z ładowaniem akumulatora przez alternator. Otóż kiedy odpalam samochód nie mam ładowania i żarzy mi się dioda ładowania. Natomiast jeśli zwiększe obroty silnika do około 2500 dioda mi gaśnie i pojawia się ładowanie. Nawet jak później zmniejsze do wolnych obrotów. I tak za każdym razem jak odpalam samochód. Poza...
A po co Ci napięcie ładowania 14,5V? Za długo akumulator Ci służy? To ile powinno wynosić prawidłowe napięcie ładowania w innych samochodach zawszy miałem ok 14.40 v bo 13.70v na światłach to wydaje mi się ze mało. Nawet prostownik daje napięci ok 14.5v
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
POmierz napięcie tylko na alternatorze na obrotach ok 2000obr/min . Jeśli nadal napięcie będzie niskie alternator do wymiany.
sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć sam miałem taką usterke Dodano po 31 sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć...
Regulator napięcia wymieniłem przedwczoraj ze szczotkami. Czego ta kontrolka na zgaszonym silniku słabo świeci? Wyczytałem, że to jest wskutek startych szczotek ale przecież wymieniłem na nowe. Jeśli chodzi o te 12 volt, to jak zapale silnik to ma normalne ładowanie ale jak włączę światła i resztę rzeczy i jeszcze wzmacniacz samochodowy to już spada...
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
wymieniałeś ostatnio alternator? Jeśli tak to wygląda mi to na za słaby, niedoładowuje Ci aku i dlatego masz takie niskie napięcie
Mam pytanie jeśli alternator nie ładuje na niskich obrotach (zaraz po odpaleniu) a po dodaniu na chwile gazu do dechy wszystko wraca do normy i ładuje nawet na niskich obrotach to czego to może być wina? dodam jeszcze że po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu od razu problem znów się pojawia. Pasek klinowy jest na pewno dobrze napięty wszystkie...
Dokładnie na elektryce samochodowej się nie znam ale jestem elektronikiem i umiem obsługiwać miernik. Dokładnie myślałem o tym tylko jakieś dwa miesiące temu miałem wymieniany pasek ale sprawdzę to bardzo dokładnie myślałem nawet żeby kupić sprey do pasków co o tym sądzicie, na moje oko jest napięty i nie piszczy ale w chwili gdy spada ładowanie do...
Test diody oczywiście przy odpiętym regulatorze. Dokonanie takiego pomiaru na przewodach w instalacji doprowadziłoby do uszkodzenia miernika (przepływ prądu od + akumulatora, poprzez miernik, uzwojenie statora, do masy). Ładowanie na obrotach biegu jałowego w motorowerach praktycznie nie występuje (za niskie napięcie z alternatora), dlatego ładowanie...
Sprawdź okablowanie, czy nie masz gdzieś przerwy, Opisz jak badasz to ładowanie bez aku? Z tego co wiem to można ubić alternator jak go uruchamiasz bez aku. Jakie masz napięcie gdy ładuje (niskie obroty)?
Może być kompensacja temperaturowa (gorący akumulator nie wymaga tak dużego napięcia do naładowania, a wręcz szkodzi mu ono, a mamy upały) albo przegrzewanie alternatora, choć nawet dla takich warunków jednak masz za niskie ładowanie.
Sprawdzałes bezpośrednio napięcie na alternatorze?
W pełni naładowany akumulator ołowiowy ma napięcie 15,6V - 16,2V przy podłączonym prostowniku. Ten z Lidla zapewne tyle nie podaje, więc nie ładuje "do pełna". Jednak nie ma to większego znaczenia, bo alternator też nie ładuje akumulatora do 100%.
Prąd ładowania ok 12V NAPIĘCIE
To jakim napięciem ma ładować alternator wedle pana z obsługi? Masz wszystko O.K
Jeśli napięcie w instalacji na zapalonym silniku wzrosło, to alternator ładuje. Trzeba szukać upływu prądu w instalacji na zgaszonym silniku.
Witam. Szwankuje mi alternator. Na fabrycznym zegarze zamontowanym w aucie przy niskich obrotach w ogóle nie ładuje się i dopiero pod 3 tyś wskakuje na 14V bez obciążenia a pod obciążeniem mam jakieś 12.6V - 13V. chcę sam wymienić bo używka na gwarancji + warsztat samoobsługowy to 60 - 70 eur a mechanicy wołają u mnie od 250 do 450 euro. O ile z majsterkowaniem...
2. Możliwe że jeżeli by było słabsze ładowanie akumulatora, albo by był wyładowany to wtedy nie włączy świateł bo musi być przekroczony ustalony próg napięci np. 13...V. Co wpłynie pozytywnie na alternator i ładowanie. Czasami jeżeli się uszkodzi alternator to ładuje słabiej więc lepiej nie włączać świateł do czasu naprawy, ale włączniki działające...
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Problem rozwiązany okazało się, że pasek ślizgał się na kole alternatora i dlatego napięcie tak skakało. Po naciągnięciu paska w odpowiedni sposób, ładowanie wynosi 14,5V Dziękuję wszystkim za pomoc.
ladowanie to nie pomiar napiecia lecz pradu ladowania regulator jest po to aby napiecie ladowania nie przekroczyło 14.4V bez regulatora alternator ładował by na maxa!
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Alternator na razie zostaw, wystarczy dokonać pomiarów na zaciskach akumulatora przy wyłączonym, oraz włączonym silniku. Przy włączonym sprawdzamy napięcie na minimalnych obrotach, na średnich, oraz dokonujemy pomiarów porównawczych dla różnych obciążeń. Z pierwszych wyników można wyciągnąć wstępny wniosek o zbyt niskim napięciu w instalacji. Przyczyną...
Może to być uszkodzenie regulatora. Jednak podejrzewam, że jest to spowodowane tolerancją wewnętrznych elementów regulatora (dzielnika napięcia lub diody zenera). Na wszelki wypadek sprawdź połączenie regulatora z alternatorem (masę). Może występuje gdzieś spadek napięcia i regulator "widzi" niższe napięcie niż jest w rzeczywistości.
Po prosu zmierz ładowanie, jak za niskie napięcie pod obciążeniem to zmień alternator.
Oki powiedcie tylko czy da sie jeszcze cos z tym zrobic czy to juz koniec tego alternatora :-( Dodano po 2 i jak sprawdzic czy alternator ładuje akumulator i jakim pradem :-) Pozdrawiam
Sprawdź ładowanie na alternatorze i akumulatorach.
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Może błąd polega na tym,że przy nie pracującym alternatorze napięcie na akumulatorze jest niższe niż wtedy kiedy alternator ładuje,tzn. silnik jest włączony. Układ wykrywania napięcia zamontowany w sterowniku świateł dziennych zaczyna "głupieć" i stąd takie zjawisko.Ja do swego Scenica zastosowałem sterownik f-my BartSoft. Swiatła włączają się wtedy,kiedy...
Dokładnie tak i zobacz wtedy ile ładuje
Skoro kontrolka nie świeci to i łądować nie będzie.
W regulatorze mechanicznym najważniejsze są styki ,jeżeli są przypalone to regulator nie będzie regulował a wg mnie ładowanie sprawdzasz na zimnym silniku gdy działa system dogrzewania i dlatego takie niskie napięcie. Zmierzyć jak świece przestaną grzać.P
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
Nie ma upalonej diody mocy, bo napięcie trzyma niezależnie od obciążenia, (o czym pisał wcześniej) a tak by nie było. Ma regulator napięcia na zbyt niskie napięcie i to wszystko. Mój fabryczny taki był i go przerobiłem. Jak padły w nim szczotki to kupiłem sobie nowy za 20zł i okazało się że znów mam za niskie napięcie.
Skoro daje 30V to albo zepsuty albo nie ma masy. Albo na zacisku 15 ma za niskie napięcie bo źle wpięty w instalacje.
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje.
Napięcie zbyt niskie, podejrzewam, że alternator wogóle nie ładuje. Będziesz musiał sprawdzić alternator, sprawdź także przewody, połączenia z alternatorem, może się cos odłączyło.
Po około 10 minutach robiłem pomiar,Co może być przyczyną że nie ładuje?
Rozumiem czyli powoli trzeba myśleć nad regeneracją alternatora. Wg mnie sprawdź najpierw napięcie ładowania na zimnym silniku i altrenatorze - prawdopodobnie będzie ok. 14.4V, a spadek napięcia na gorącym altku, to będzie wpływ temperatury (alternatora) na regulator napięcia.
Napięcie było mierzone na słupkach biegunów akumulatora? Właśnie, pomiar należy wykonać na słupkach a nie na klemach. Przy utlenionym złączu klema-słupek prąd ładowania może być niski.
Na wolnych obrotach jest ponad 14V ale na wysokich ładowanie jest rzędu 13,6, 13,7V wydaje mi się że ciut za mało. ?????????? Ładowanie jest dobre.
alternator bez przewodu prądowego nie będzie ładował poza tym każdy alternator się nagrzewa ważne żeby dobrze ładował i nie hałasował :D :D :D
Witam Motocykl Kawasaki GPZ 500 S. Napięcie ładowania 13V niezależnie czy światła mijania załączone czy nie. Silnik rozgrzany. Zauważyłem, że kable od regulatora są ciepłe ale nie gorące. Co może być najprawdopodobniejsza przyczyną? Regulator napięcia, instalacja czy sam alternator ? Akumulator nowy.
Ładuje ale za niskim napięciem co w dłuższym uzytkowaniu zasiarczy akumulatory. Ładowanie sprawdzałes na akumulatrzorze i alternatorze? Przy bardzo rozładowanych aku napiecie może byc nizsze spowodowane obciążniem. Dlatego warto je podładować prostownikiem, bądz dac naładowac je alternatorowi kontrolując napiecie. Ten alternator ma śrubke regulacyjna...
Witam, Mam problem z naczepowym agregatem chłodniczym Carrier Maxima 1300 w trybie pracy "start-stop". Agregat nie wyłącza silnika po osiągnięciu zadanej temperatury z powodu niskiego napięcia widzianego przez sterownik. Alternator ładuje prawidłowo, napięcie na klemach akumulatora w czasie pracy silnika wynosi ok. 14,4 V, natomiast na wyświetlaczu...
Witam! Założyłem ten post, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na mój problem w internecie, a samemu wyczerpałem już wszystkie pomysły. Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.7D bez modyfikacji. Ostatnio kolega zauważył że "magiczne oczko" na akumulatorze jest aby tylko lekko zielone. Na początku myślałem że uległo uszkodzeniu, ale mierze napięcie...
Ważne jest tylko i wyłącznie czy na koniec dnia akumulator (nieważne: mały czy duży czy ogromny) dostał prądu "z nawiązką", czy musiał wspomagać swoimi zapasami nienadążający alternator. Sam sobie zaprzeczasz i mnie bo to samo napisałem trochę inaczej, bo właśnie jak akumulator damy o większej pojemności to ładowanie przecież musi być sprawniejsze...
Problem częściowo sie rozwiązał, otóż alternator daje jakieś 13,2V Napięcie to jest zdecydowanie za niskie. Powinno być ok. 14,4V.
Witam. Akumulatory będą ładowane ze źródła o wyższym napięciu. Prąd do źródła o niższym napięciu nie wpłynie, zaporowo działa układ prostowniczy w alternatorze lub układ prostowniczy w zasilaczu do ładowania akumulatorów.
Nie przeładujesz. Przy 14.4V akumulator musi postać 8 godzin żeby się naładować. Patrz w poradnik firmy VARTA. [url=https://www.varta-automotive.pl/pl-... Co innego napięcie w stanie spoczynku, co innego napięcie w czasie ładowania i rozładowania. Napięcie zależy od prądu....
I ty tak samo przez kilka minut po odpaleniu masz zbyt niskie napięcie? Można mniemać, że wszystko jest OK?
Podczas ładowania bezpieczniej mieć jednak odłączoną instalację przez odłączenie "-". Jak masz problemy ze spadkiem napięcia przy obciążeniu to instalacja jest do weryfikacji. Trzeba sprawdzić połączenie z alternatora do akumulatora po kabelkach. Sprawdź jakie napięcia masz bezpośrednio mierzone na alternatorze.
witam miałem kiedyś przypadek że alternator miał słabą mase z silnikiem i też było za niskie napięcie, drugi przypadek to taki że diody w obudowie alternatora się poluzowały
Przyczyną jak sądzę u ciebie jest brak połączenia z akumulatorem. Gdyż w normalnej wspólpracy alternator - akumulator miałbyś takie same napięcia na alternatorze i akumulatorze, oraz miałbyś wyższe ładowanie (na alternatorze jest 30 - 40V, było by niższe z powodu spadku napięcia na akumulatorze. Sprawdź połączenia na drodze akumulator <-> alternator,...
No to teraz kolega ustali z którym akumulatorem na stałe połączony jest alternator. Drugi akumulator albo jest przełączany przekaźnikiem, albo ładowany z przetwornicy. Zobaczymy, który akumulator ma prawidłowe napięcie.
Niektóre akumulatory muszą być ładowane prądem o napięciu nie niższym niż 13,8V ponieważ jeżeli są ładowane przez dłuższy czas niskim napięciem następuje tzw spłynięcie masy no i po akumulatorze
Oczywiście napiecie ładowania jest za małe i powinno wynosić 13,5V-14,4V dla akumulatorów kwasowych.Za wysokość napięcia ładowania odpowiada alternator i regulator oraz obroty ale te myśle masz w porządku.
Kontrolka od ładowania pokazuje tylko wzbudzenie alternatora a nie czy ładuje akumulator. Pomierzyłeś napięcie na alternator że to będziesz wiedział czy on czy przewody.
Jak chcecie mieć ładowanie na niskich obrotach to zmniejszcie koło pasowe alternatora.
Sprawdzić połączenia alternatora, podaj jakie masz napięcie ładowania teraz, sprawdzić masy i połączenia alternator akumulator.
No no ,zazwyczaj odłączanie klemy i próba czy chodzi bez akumlatora,żeby się przekonac ,czy naprawdę ładuje.
Końcowe napięcie ładowania 14,5V Tyle to daje alternator.... Nisko, nawet AGM można ładować do 15,5V (z ograniczonym prądem ~100-500mA) Chyba że trzymałeś akumulator kilkanaście godzin przy tym napięciu 14.5 :P w co wątpię... Minutę po odłączeniu zasilania 13,1V. Też nisko, dobry akumulator trzyma ponad 13V przez dobę... a tu ledwo 13 ;)
To zmienia postać rzeczy. sprawdz naciąg paska i czy nie jest "spalony" Miałem taki przypadek pasek się ślizgał i za słabo ładował.
Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
nie potrzebnie weszlismy w te baniaki Pierwszy post jest bardzo dokładnie opisany. Chciałbym po kolei zrozumieć kilka rzeczy Po pierwsze Mając 2 akumulatory x - 50Ah i y - 100Ah Każdy z nich rozładowujemy z pełnego naładowania (umówmy sie 12.5V) o 20Ah czyli zostało nam dla x - 30 Ah i dla y - 80 Ah. Co stanowi dla x 60% energii i dla y - 80% energii...
A może LM723 jako regulator ładowania? Napięcie ustala się przy użyciu dzielnika, łatwo na nim uzyskać charakterystykę CC-CV... Ale do włączania ładowania wypada użyć jeszcze TL431 i tranzystora PNP - LM723 tego nie załatwi. I TL431 przy braku ładowania będzie zużywał prawie 1mA z głównego akumulatora. Zamiast TL431 można użyć tranzystora NPN i mieć...
Zrobić układ porównujący napięcie z cewki alternatora z napięciem w instalacji pojazdu - a dokładniej, wykrywający występowanie napięcia cewki wyższego od napięcia w instalacji. Każde wystąpienie takiego wyższego napięcia ma ładować kondensator, a jego napięcie ma sterować (poprzez wzmacniacz, może nawet przerzutnik) załączeniem dodatkowego oświetlenia....
Po dołożeniu tego kabla masz większe ładowanie czy nie?? Po dołożeniu tego dodatkowego kabla usunąłeś ten miedzy rozrusznikiem a akumulatorem czy zostawiłeś i masz teraz dwa?? A powiedzcie mi jeszcze Panowie o co chodzi w tej gwarancji.Dlaczego ładowanie według nich nie może być niższe niż 13,90V?? Chodzi o gwarancję Centry...
Ale czy nie jest tak, że jeśli przed regulatorem napięcie jest poniżej 37 V, to nie padł regulator a właśnie alternator? Nie, tak nie jest. Regulator ma za zadanie utrzymać na wyjściu napięcie takie jakie akumulator ma( 13,8- 14,4V) bez względu na wachania napięcia na wejściu. Oczywiście, jeśli napięcie na wejściu będzie niższe niż napięcie akumulatora...
Zmajstrowałem na szybko stanowisko do testowania alternatora. Zrobiłem pierwszy próbny regulator napięcia. https://obrazki.elektroda.pl/1876979000_... https://obrazki.elektroda.pl/2582323800_... https://obrazki.elektroda.pl/3483107800_... https://obrazki.elektroda.pl/4441670000_...
Zatem do sprawdzenia jeszcze raz alternator(bosch) i akumulator. Po podłączeniu opcoma wyszło że komputer silnika widzi napięcie nieco niższe od napięcia na aku. Czy to normalne? różnica jest rzędu 0,3-0.4 v. Masa na ecu podpięta.
Jak masz skończone szczotki to nie ładuje i tyle. Tam idzie max ~3 A wzbudzenia. Siada elektronika w regulatorze, te magneti miały fabrycznie nisko napięcie na 14 V, zamienniki mają do 14,4 V.
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
Akumulator który ma poniżej 8V bez obciążenia można przyjąć, że jest do wyrzu... przepraszam - do utylizacji, Ja bym takiego akumulatora na straty nie spisywał, tylko próbował naładować. Kilka razy ładowałem akumulatory rozładowane (wyświecone) praktycznie do zera i służyły później jeszcze parę lat. Musiałem je na początku ładować najprostszym prostownikiem,...
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Weź żarówkę 5W i podłącz pomiędzy + aku a L alternatora, jak zacznie ładować to problem w instalacji, jak nie zacznie, to w nim samym
Sprawdź ładowanie na alternatorze. I porównaj z napięciem na akumulatorze, czy nie ma spadków.
Sprawdzić szczotki i diody w alternatorze. Licznik przebiegu nie miga? To już chyba prościej jest sprawdzić ładowanie
Właśnie nie byłem pewny czy tu tak można. Jedyny schemat jaki udało się znaleźć to połączenie alternatora z komputerem i akumulatorem ale niema poloczenia kontrolki niestety. Ta kontrolka jest oświecana przez sterownik, jak zamontowałem alternator który nie ładował to oświecała się po jakiś 10 minutach jazdy jak napięcie było już za niskie. Znalazłem...
Witam! Miesiąc temu regenerowali mi alternatora i niby wszystko powymieniane ( regulator...itp) nie znam się na tym dlatego pytam. Czy podczas jazdy Jet to normalne że komputer pokazuje mi napięcie 13,2- 13,5 przy włączonych światłach radiu i kamerce? Na postoju bez świateł ok 13,6- 13,7 dopiero jak naładuje aku to na postoju ok 13,9 moje trasy to dziennie...
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
Te alternatory często padały montowane były w nich różne regulatory napięcia. Z twojego opisu wynika że masz za mały"opór" kontrolki ładowania. Daj równolegle w obwód L żarówkę 5w i powinno rozwiązać to problem. To S powinien mieć więcej Volt, ale do właściwej pracy wystarczy Dodano po 1 Najprościej masz próbnik napięcia czyli jeden koniec do L drugi...
Pomiar zbyt niskiego napięcia jest wystający do stwierdzenia braku ładowania. Naprawami nie zajmuję się już od dobrych 20lat. Wyjmuję i do wyspecjalizowanej firmy.
Cześć, Jakiś czas temu zauważyłem w moim stilo deficyt prądu. Objawiało się to niedoładowywaniem akumulatora. Z czasem odpalał coraz gorzej. Czasami po odpaleniu napięcie w instalacji spadało do poziomu kiedy wyłącza się ABS. Po przegarowaniu zwykle wracało do normy. Z czasem dodanie gazu przestało pomagać. Naładowanie akumulatora do pełna rozwiązywało...
Witam, Wymieniłem alternator w swoim C 330, ponieważ wcześniejszy - stary bezszczotkowy, ładował zbyt niskim napięciem i cały czas na niskich obrotach migała kontrolka ładowania. Po wymianie alternatora na model firmy Jubana (72A) niestety problem z kontrolką nie zniknął całkowicie. Po odpaleniu wszystko jest w porządku, alternator ładuje około 14,4...
alternator napiąć niski alternator niski napiąć napiąć ładować niski
pendrive zniknął sprężyna siłownika krups iphone pilot
Pomarańczowy kolor diody przycisku zasilania komputera Przegrzewanie się pompy Grudziądz - przyczyny i diagnostyka