Witam pacjent to peugeot 307 1.6 benzyna gaz jak zimny gaśnie na tym i na tym jaka może być przyczyną 2 razy się zdarzyło ze zgasnął na ciepłym silniku ale tylko na pierwszym i drugim biegu rok 2004 proszę o pomoc co go szczypie Witaj! Z opisu problemu z Twoim Peugeot 307 1.6 na benzynie i gazie wynika, że mamy do czynienia z sytuacją, gdzie samochód...
To nie silnik krokowy , wygląda na to że silnik jest dostaje za dużo gazu {problemu bym szukał w instalacji gazowej } tak w ogóle to na benzynie wszystko jest oki ? Weź odłącz akumulator i podłącz go po czasie 10min , w momencie jak przekręcisz pierwszy raz kluczyk na pozycję zapłon powinieneś usłyszeć pracę silniczka krokowego {takie terkanie } nie...
Wyczyść przepustnicę i zrób adaptację.
Poziom plynu jest na odpowiednim poziomie, raz dolewalem bo mialem akcje gdy odkrecilem "kurek" to poszlo mi powietrze pod cisnieniem do gory - pewnie byl uklad zapowietrzony.
Tam się nie stosuje żadnych silikonów, po prostu nowe uszczelki. Kosztują grosze.
Od ssania jest niebieski czujnik. Sprawdź silnik krokowy.
brudna przepustnica? podlaczales vaga?
To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
A jednak termostat.
Do pompy idzie 0,6 l oleju. Jego nadmiar wyleci rurką z tylu pompy. Przy dużej ilości będzie falowanie niskich obrotów na zimnym silniku.
Zerknij na egr lub lewe powietrze łapie
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
diagnostyka ( kody błędów? znaczenie MAP sensor?) może być: zapłon przeciek powietrza adaptacja przepustnicy
Zbiorniczek-wyrównawczy ten gdzie wlewasz płyn chłodzący Węże znajdziesz na przegrodzie silnika to te co wchodzą do "kabiny" Ale możliwe że masz po prostu za mały poziom płynu i to jest cała przyczyna zapowietrzenia nagrzewnicy.I po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika na obrotach sama się odpowietrzy.
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Na temat złej pracy silników w samochodach skoda napisano na tym forum wiele.
Wasze pisanie pali 5 litrów o Boże to o 2 litry więcej niż oryginał mi to nie przeszkadza nie żałuję tych 10 zł więcej na paliwo. Ogarek chodzi pięknie na wysokich jak i na niskich obrotach, zimny,czy ciepły. Jak już wspominałem moc jest odczuwalna ,a nie jak pisze pewna osoba powyżej ,że tylko troszeczkę.
Witam problem właściwie zaczął się gdy temperatura spadła przynajmniej teraz odczuwalna jest usterka Po odpaleniu samochodu po nocy obroty są na poziomie 500 obrotów i potrafi gasnąć do tego zapala się kontrolka check engine choć nie zawsze i potem gaśnie Po naciśnieciu gazu czasami potrafi go zamulić wydaję wtedy dziwny dźwięk z wydechu a potem już...
Więc tak. Zrobiłem wszystko tak jak napisaliście łącznie z resetem kompa. Wyczyściłem całą przepustnice, posprawdzałem wszystkie wężyki paliwowe, podciśnieniowe,wszystkie po dokręcałem ,między innymi od paliwa wystrzelił bo był strupiały. Wtryskiwacze były nie dociśnięte być może tamtędy brał lewe powietrze.Wyczyściłem wszystkie kostki do czujników...
Witam! Otóż mam taki problem. Posiadam Golfa 3 1.8 benzyna na jednopunktowym wtrysku. Rok 1993. Posiada instalację gazowa. Problem polega na tym gdy samochód się wychłodzi ma bardzo niskie obroty na benzynie tj około 600-700 i czasami gaśnie. Na gazie jest ok 1000-1100 obrotów trochę więcej jak ciepły . Jak się nagrzeje na benzynie to ma obroty 2200-2300....
Prawdopodobnie winien jest siłownik podciśnieniowy urządzenia rozruchowego (SPUR) jak na rys.on odpowiada za prawidłową prace silnika na wolnych obrotach na ssaniu . Jest to okrągła,czarna, plastikowa puszka . Wychodzą z niej dwa wężyki podciśnieniowe. Jeden połączony jest z dolną częścią gaźnika, a drugi połączony jest z zielonym pojemnikiem w kształcie...
Witaj. Czy udało ci się naprawić tę usterkę? Mam podobny problem. Pozdrawiam.
Dobrze by było jak byś napisał jeszcze jaki masz silnik. A twoje obiawy wskazują trochę na czujnik temperatury.
Czyszczenie całego dolotu powietrza wraz z przepustnicą powinno pomóc.
Podaj na jakim silniku (mało danych) diesel benz rocznik,co z czujnikiem temperatury adaptacja przepustnicy. Przy założeniu że komp sprawny.
Witam! Mam mały problem w moim T4 2,4D (AAB). Gdy zapalam na mrozie to mam dosyc niskie obroty (wg obrotomierza ok 600/min) a w miarę jak silnik się nagrzewa to obroty nieznacznie się podnoszą (do ok.900). Dodatkowo silnik nie reaguje na wyciąganie przyśpieszacza zapłonu (linka sprawdzona i jest ok). Mimo iż silnik zimny ma tak niskie obroty to nie...
Sprawdź jeszcze świece. Znajomy miał wpisywane w ASO Opla że mu wymieniają za każdym razem, a naprawdę ani razu mu nie wymienili. Miał takie same objawy, ale ustapiły po zmianie świec. Może, może to jest też u ciebie????:|
Hamulce mam ok nowe klocki i tarcze, choć jechałem dwa lata nowszym Polo SDI i miał lepsze hamulce. Wyraźnie odczuwalny jest ten słaby hamulec? Jak najprościej sprawdzić vaku czy ssie i czy to ssanie to jedno zassanie czy cały czas ssie? :)
kolego swiece nowe i przewody
komp mi troszke sie zamulił reszte dopisałem. ciśnienie w cylindrach jakies 12,5 zawory ok ale zawsze na zimnym silniku chodzi za wolno i czasami potrafi zgasnąc . PRZED MONTAŻEM LPG WSZYSTKO BYŁO OK PRZEZ 2 LATA.
Sprawdź czujnik temperetury.Ja miałem podobny problem.Przy zimnym silniku VAG pokazywał mi temperaturę 70 stopni.wymiana czujnika temperatury pomogla.
Kontroluj temperaturę procka.Monitorowanie obrotów na wentylatorze ma za zadanie zasygnalizować jeśli wentylator się zatrzyma lub ma za małe obroty.Trochę dziwne że na starcie ma takie niskie obroty...być może czujnik obrotów wentylatora fałszuje i przy zimnym procku na starcie odczytuje za niskie obroty.Sprawdź jakimś programem diagnostycznym jak wyświetlane...
Przy + 15 na dworze, nie sądzę.
Kolego, w moim przypadku był to problem przepustnicy, ale poradziłem sobie z tym problemem, chyba nikt nie przedstawi na forum naprawy, chociaż jest możliwa tylko trzeba mieć trochę umiejętności i sprzętu. Ja zakładałem też używane, ale efekt był ten sam, więc postanowiłem że spróbuję ją naprawić i oczywiście się udało. Dodatkowo po drodze problem ze...
Witam. Mam dość intrygujący mnie problem,a mianowicie chodzi o to że gdy silnik jest zimny są za niskie obroty tzn.gdy odpalę to na ok 2 sekundy ma 1000 obr poczym spada do ok 800 następnie coraz nizej aż w końcu gaśnie.Sprawdzałem na innym przepływomierzu,sprawdzałem sondę,wymieniłem czujnik temperatury,czujnik położenia przepustnicy,temp.powietrza...
Witam. Po pierwsze sprawdź czy nie ma nieszczelności w dolocie i odmie i to nie wzrokowo tylko po prostu zdejmij rurę z przepływomierza i w nią dmuchnij. Powietrze nigdzie nie powinno uchodzić. Warto wtedy poruszać odmą mogą ujawnić się jakieś nieszczelności. Jak to już jest ok to sprawdź czy zespół przepustnicy nie jest zanieczyszczony (a jest na pewno...
dzięki wymienie ten czujnik i zobacze co on na to Dzięki i Pozdrawiam
Sprawdż czujnik temperatury silnika ,jak zimny powinien mieć 2-3kΩ.
mam taki problem ze autko jak jest zimne to po odpaleniu nie wchodzi na obroty, trzeba go długo grzac zeby pracował poprawnie, gdzie szukać usterki?
witam mam problem z moją BMW E36 1.8i 83kw. Problem tkwi w obrotach po odpaleniu na zimnym obroty maja gdzieś około 600-800 tak jak by nie miał ssania i go telepie z czasem rozgrzewania są się normują i tak nie falują i ciężko mu ruszyć ksztusi się i nie wiem w czym tki problem gdzieś wyczytałem ze to może być czujnik temperatury?
Czytanie tego topicu to czysta i niezmącona perwersyjna przyjemność.
a powiedz mi jak od nowa ustawić zapłon tak krok po kroku z góry dziękuje;) jak odpalę na zimnym to na benzynie ma tak 300 do 500 obrotów na lpg odrazu gaśnie
Problem leży gdzieś indziej.
Kolego daxi79 sprawdz tak jak już napisał mój przedmówca czujnik temp. płynu który daje sygnał na komp. tylko nie ten który daje sygnał na wskażnik temp. na zegarach! Jego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temp. płynu! Na jego podstawie komp. ustala dawke paliwa. Podaje jego oporność w zależności od temp. płynu: 0 st.-5.6 kOhma 20 st.-2.45 kOhma 40...
ok Wielkie dzięki za podpowiedz! pozdrawiam i również służę pomocą w innej dziedzinie :] jak wymienię czujnik to dam znać czy to to jeszcze raz THX
Przyczyna może być rozdzielacz progresji powietrza pulsacyjnego. Jak nic to ! ;)
Uszkodzenie występuje od momentu zakupu ,jak do niego doszło nie wiem.Czujniki temperatury są tylko dwa(dla wtrysku)jeden do powietrza drugi do wody.Podgrzewacza nie ma bo to jest wielopunkt.
jak wcisne pedal hamulca to niraz zgasnie bo zawor wolnych oobrotów nie przyspiesza silnika.
Tak przepustnica elektroniczna,podłączałem kompa i był błąd sondy brak podgrzewania ale poprawiłem styki i nie ma błędu ale z rana puki nie rozgrzeje się do 30-40stopni to gaśnie Dodano po 2 A jak można tą adaptację wykonać trzeba jechać z tym do serwisu bo ja mam swój program diagnostyczny ale nie jest profesjonalny.
Odpowiedź na forum rajdy4x4.pl w dziale kia.
Mam pytanko w którym miejscu znajduje się termostat w CC700??? Bo mam taki problem że auto mi słabo grzeje grzanie się troche pogorszyło po założeniu gazu ale teraz to już kompletnie leci tylko letnie powietrze. Reduktor od gazu jest nie dogrzewany na ysokich obrotach jest cieply lekko a na niskich obrotach zimny. Wytrąca mi się też ta maź, oczywiście...
Na plastykowym kroccu przykreconym do bloku silnika sa 3 czujniki patrzac od gory niebieski czerwony i od spodu jeszcze jeden . Jaka funkcje pelnia i jak je moge sprawdzic ?
witam serdecznie. kupilem VW Polo, jest to moje pierwsze auto, zauwazyłem jedną rzecz.. gdy odpalam 'zimny' samochód ma małe obroty 9około 500) jak juz sie rozgrzeje to ma około 1000 co moze byc przyczyna takie ogbiawu???
Proszę sprawdzić zworę obok kondensatora elektrolitycznego C3. Chodzi o ewentualne zimne luty.
Autko jak w temacie. Jak jest zimny trzeba go zapalać na gazie, nie ma niskich obrotów, wystarczy pare razy przegazować i niskie obroty są ale troche "kuleje". Gdzieś czytałem że w tych modelach psuły się termiczne czujniki rozruchu, ale nie wiem gdzie tego szukać i czy to w ogóle jego sprawka. prosze o podpowiedzi pozdrawiam
Silnik przerywa? Jeżeli tak są nieszczelności w układzie paliwowym. Inna opcja, to za niskie obroty na zimnym silniku, jeżeli jest regulator obrotów może być uszkodzony, lub do ustawienia.
Głównym winowajcą były luzy zaworowe.
Witam! Mam problem.. na zimnym silnik ( po nocy ) odpalam silnik i czuje paliwo bardzo mocno... i obroty są też kiepskie.A jak się rozgrzeje jest ok.Wycieku paliwa nie widze.Co to może byc?? B+LPG Silnik : M40
mirzeyłem ciśnienie i po zgaszeniu spada do zera w ciągu 10 sek
jak otworzysz maskę to masz go przed blokiem zaraz z przodu taki trujnik plastykowy sa tam 2 czujniki nibieski i czerwony lub biały nie pamiętam dokładnie ,ale nie sposób jest tego nie zauważyc pozdrawiam
kolejny problem: skąd wziąć dobrą elektronikę jeszcze jeden: czy kupno takowej będzie opłacalne
Witam wszystkich. Mam problem z Mitsu Pajero V6 3000 benz. 1991. Podczas uruchamiania zimnego silnika obroty powinny wynosić około 1200-1300, u mnie jest to ok.700 obr/min, gdy zimny silnik już po wielkich trudach zapali jest wszystko ok. obroty najpierw wzrosną do 1300 a po rozgrzaniu stabilizują się na 700-750. Silniczek krokowy już wymieniony i działa...
A cewka zapłonowa? Jaki jest kolor iskry na świecy zapłonowej?
Zmierz miernikiem czujnik temperatury chłodziwa.
ale kiedy kopci? na niskich/wysokich obrotach? pod obciążeniem? ciepły zimny?
Rozumiem że mimo nawet ciepłego już silnika grzeje tylko gdy silnik ma większe obroty a gdy obroty są niskie leci zimne powietrze mimo rozgrzanego nawet silnika?
Napewno ten typ tak nie ma.
podłączałem pod komputer ale nic nie pokazuje (żadnych błędów) Dodano po 2 Jeszcze jedno. Przy przekręconym zapłonie zaczyna coś stukać (nie wiem czy tak ma być)
Witam, mam megankę 2001r 1,4/16V i instalację gazową na sekwencyjnym wtrysku, koszt to 3.700pln. Auto spala mi w mieście 8l gazu, tyle samo co benzyny, a na mocy nic nie tracisz. Przy tej instalacji nie ma żadnych przeglądów, żadnych okresowych regulacji, jedynie wymiana filtrów co 15000km. Jestem bardzo zadowolony, jedyny mój problem to za niskie obroty...
georgesgr masz może jakiś schemat albo info jak ustawić ta linkę ? jak silnik jest ciepły ustawiam aby miał obroty ok 900 (linka z czujnika luźna) jak jest zimny znów ma za niskie obroty ok 1000 , (linka napięta max) jak ustawić środek ? jedno wyklucza mi drugie... obroty na ciepłym silniku na luzie powinny wynosić ok 850 +/- 25 , ale jak tak ustawie...
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
Witam mam problem z autkiem jak w temacie, Silnik 1.0 MPI 37kW AUC. Sytuacja wygląda następująco: 1. Auto odstane np jedna noc, 2. Włączam auto wszystko jest ok 3. Mija kilkanaście sekund możę więcej i auto zaczyna się dławić obroty spadają poniżej 500. 4. W tym momencie jest zero reakcji na pedał gazu. 5. Auto pomęczy się i albo zgaśnie albo będzie...
Temp.na zimnym otoczenia
Może nie tyle poprawka co najwyżej kontrola jeżeli nie jesteś pewny ustawienia. Ps. 0,10 0,12 na zimnym
Raczej normalny objaw. Sytuacja wyglada standardowo dla zimnego silnika . Chcesz odpalic. Grzejesz swiece- ciagna sporo pradu z akumulatora. Po odpaleniu na niskich obrotach zimny mniej elastyczny pasek probuje napedzac mocno obciazony alternator. Alternator ma naprawde duzy opor. Probuje doladowac akumulator. Moze wlasnie warto sprawdzic np stan lozysk...
Może to kwestia regulacji pompy wtryskowej? za niskie obroty na zimnym silniku i taki będzie efekt?
przy gwaltownym przyspieszeniu silnik sie dlawi nie ma róznicy czy obroty wysoki czy niskie i czy silnik zimny czy gorący
Usterka zlokalizowana, uszkodzony był wtryskiwacz. Po wymianie silnik wchodzi na obroty bez problemów. Dalej jednak nie mam wolnych obrotów, skutek odłączenia ECU od akumulatora?, czy innego położenia czujnika przepustnicy? Wie ktoś może jaka jest procedura regulacji położenia TPS? Dodatkowe spostrzeżenia: Po włączeniu zapłonu servo regulacji wolnych...
Witam, od niedawna mam pewien problem z moim Smartem Forfour 1.1 w gazie. Problem objawia się tym iż rano, lub po dłuższym postoju(zimny silnik) samochód po odpaleniu jest na niskich obrotach (~400), lub gaśnie po chwili, chyba ze dodam gazu tak do 1500/2000 obrotów, wtedy wraca do normy. Przy ponownym odpaleniu, brak problemów, nie trzeba tez gazu...
Dość! Zamykam. Tu wymagane jest minimum wiedzy i wkładu własnego!
Witam Szanowne Forumowe Grono Mam następujący problem: Samochód to Vectra C z silnikiem 2.0 DTI rocznik 2003. Odpala pięknie gdy jest zagrzany do 90st, lub gdy jest zimny a temperatura otoczenia pozwala na włączenie się świec. W innych przypadkach trzeba długo kręcić zanim załapie. Zaobserwowałem, że objaw jest taki jakby nie miał "ssania" - zaraz po...
Wizyta w warsztacie i odczyt wartości rzeczywistych -na zimnym silniku-jest podstawą.Możliwe jest m.inn.zarbudzenie przepustnicy lub uszkodzony czujnik temperatury.
Witam mam problem z wolnymi obrotami w moim lublinku. Silnik 2.4 d ładnie pracuje jednak po dodaniu gazu kiedy schodzi z wysokich obrotów silnik szarpie ma zbyt niskie obroty a po chwili wszystko się normuje.Jednak kiedy silnik jest jeszcze zimny po dodaniu gazu kiedy schodzi z wysokich obrotów na niskie gaśnie. Jaka może być przyczyna takiego zachowania...
Ok mały update. Tryb pracy podłogówka/kaloryfery zmienia się dipem na płytce kotła. Pomogło to o tyle że teraz mam 50C i grzeje, nie taktuje tak często ale pompa pwm pracuje na tak niskich obrotach że drabinki są zupełnie zimne. No chyba że przestaje grzać wtedy zwiększa obroty. Temat wysterowania pompy nadal więc aktualny 😟 Temat współpracy...
Może mieć za niskie obroty przy zimnym procesorze. Podłącz wentylator bez regulacji do gniazda CPU_FAN i w biosie wyłącz monitorowanie obrotów.
po połączeniu z adblue parametrach systemu( ja to nazywam odczytem wartości chwilowych) znajdź wskazania 1 i 2 czujnika. Sprawdź na niskich/wysokich obrotach i na zimnym/ciepłym silniku. Wartość odczytu z czujnika 2 powinna zmieniać się proporcjonalnie do 1. Jeżeli wartość któregokolwiek czujnika jest taka sama na zimny/ciepły/wysokie obroty/niskie...
proponuje sprawdzić zasilanie świec żarowych voltomierzem i same świece omomierzem już przy jednej spalonej świecy przy odpalaniu będzie kopcił a przy spalonych trzech i w niskiej temperaturze ma prawo wogóle nie odpalić lub po odpaleniu będzie kopcił mocno na niebiesko, będzie trzęsło silnikiem i będzie miał za wolne obroty dopuki się nie rozgrzeje...
krokowiec był czyszczony
Witam! Mam problem z Lanosem 1.5 16v 2000r tj. szarpie, na benzynie jak i na LPG, na niskich obrotach. Jak jest zimny - nie ma problemu, dopiero po przejechaniu ok. 30 km. jadąc w mieście zachowuje się jak "kangur" (przy obr. ok 1000 - 2000 - nie mam obrotomierza - zgaduję). Świece, przewody, filtry - dobre. Łączenia komp. i wiązki silnika sprawdziłem...
A ja mam pytanko co moze powowadować ze fordzik (prawie taki sam 2.9 GLX 6 zaworow) ze na gazie chodzi bardzo ladnie a jak przelacze na benzyne jakos sie dusi strzela.... na niskich obrotach jak jest zimny ??? Moze ma za mala dawke ustawiona na bezynie?
Podmień sterownik wolnych obrotów. Czarna skrzyneczka przy przepustnicy. Jeżeli nie pomoże to często przyczyną może być potencjometr przepustnicy przy dużych przebiegach wycierają się ścieżki w okoliczch zamkniętej przepustnicy. w takim przypadku najtaniej wymienić cały korpus na używany. Nie zaglądaj do swojego TPS bez dostępu do VAG bo po rozbiórce...
Mam dokładnie ten sam problem co opisany w wątku z 2012r... : I taką samą yariskę i jestem załamana... Nikt nie wie jak to zlikwidować... Codziennie rano, kilka minut po odpaleniu włączając się z podporządkowanej pod górkę, gaśnie mi za każdym razem jak już jestem na głównej drodze. I staję jak blondynka na awaryjnych i ryram aż mi odpali. Inne samochody...
Witam mam golfa 2 z 1984r mam problem z obrotami gdy silnik jest zimny dostaje niskie obroty gdy wzbudzi sie alternator az trzesię się deska rozdzielcza z włączonymi światłami Wymieniłem juz gaznik na uzywany, ale co się okazało mam napięcie na wolnych obrotach 13volt jak przygazuje jest 13,5volta. Gdy silnik jest juz nagrzany nie ma juz zadnego problemu....
czujnik temperatury juz wymieniłem , żadnej poprawy.
Siedziałem przy nim znów. Można powiedzieć że zimny chodzi dobrze, ciepły gaśnie i nie da się go już odpalić.
Miałem już kilka takich przypadków o których mówisz, w tym aucie sprawdziłem ciśnienie oleju od zimnego do gorącego, na niskich i wysokich obrotach, wszystko w normie.
Jak dymi na biało to za mała dawka paliwa i (lub) za niskie ciśnienie sprężania. Na ekodieslu trudniej odpalić zimny silnik. Ważne też są obroty silnika podczas rozruchu. NIE DOCIERAJ SILNIKA POZOSTAWIAJAC GO NA WOLNYCH OBROTACH.
Ja używałem peugota 406 2.0 16V i to samo jest z niskimi obrotami. Nie trzyma ich równo a na dodatek przygasa. Podobno problem ten jest związany z jakimś map sensorem albo silnikiem krokowym lub adaptacją silnika krokowego. Więcej nie wiem. Grzebałem trochę przy silniku krokowym i nawet go oczyściłem, ale nic nie pomogło. Drugi problem, jaki ma ten...
ale jakos mi odpala :D. po odpaleniu strasznie niskie obroty i gasnie :cry:. po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok . co mam sprawdzic ? moze to cewka albo ? niewiem ? prosze o porade .:?:
Tzn pod jakim względem mam sprawdzić? Jak się nagrzeje chodzi dobrze obroty sa poniżej 1000. trzyma równo. Coś też czytalem że jest tam jakiś wtryskiwacz rozruchowy ale nie wiem dokładnie gdzie go szukać
wysoki obrót zimne toyota niski obrót niski obrót mercedes
lexmark napełnianie kosztorysy elektryczne kabel monitor 120hz
pralka samsung zawiesza przykleić płytki
Podłączenie centralki pilota Ford Fusion 2003 Brak potwierdzenia kierunkowskazami przy zamykaniu drzwi pilotem DAF XF 105 460