Druga liczba (30 vs 40) mówi o zachowaniu oleju w wysokiej temperaturze, ten z 40 przy wysokich temperaturach tworzy grubszą warstwę. Przy niskich temperaturach powinny zachować się tak samo (liczba 5). Także odpuść wymianę oleju do pomiarów. Chyba że w ogóle jest jakiś podejrzany. Ciśnienie sprawdź na zimnym - na jałowym, potem przy powiedzmy 2 500...
Witam, mam taki mały problem w swoim Renault Scenic 2 1.9 dCi, a mianowicie przy 2000 obr. na ciepłym silniku zapala mi się niskie ciśnienie oleju. Silnik pracuje ładnie, nic nie stuka, nie puka, nie dzwoni. W pierwszej kolejności zregenerowałem turbinę, bo już od jakiegoś czasu pluła olejem (silnik, oczywiście, pełna kultura, nie rozbiegł się). Miałem...
Opel Crossland X 1.2 benzyna 130 KM 2019 rok. Na zimnym silniku pracuje ładnie, po rozgrzaniu, czyli po przejechaniu ok. 10 km, na postoju szarpie, po dodaniu lekko gazu szarpanie ustępuje. W trakcie jazdy jedzie płynnie, cicho, nie szarpie, ma moc. Po pierwszym podłączeniu pod komputer błąd: zbyt niskie ciśnienie oleju silnikowego. Wymieniono filtr...
Przede wszystkim niech mechanik sprawdzi manometrem jakie jest ciśnienie oleju (manometr musi mieć szczegółową skalę, ponieważ ten silnik na jałowym biegu zimny powinien mieć ciśnienie 0,8-0,9 bara.... z kolei na ciepłym silniku przy 2 tys. obrotów wartość ciśnienia powinna być powyżej 2 barów (2,1-2,5). Warto też badać ciśnienia w trakcie jazdy. Czujnik...
W ww silniku jest zamontowany filtr grzebieniowy to od czasu do czasu należy pokręcić pokrętłem aby spadły zanieczyszczenia.Zalej nowy olej 15/40 wówczas zobacz jak jak wygląda ciśnienie na ciepłym silniku.Olej który zalałeś może być za rzadki i pompa zębata nie jest w stanie go przetłoczyć przez co jest stosunkowo niskie ciśnienie.Bardzo ważna jest...
Czyli uważasz że jak bym założył nowy wałek rozrządu to ciśnienie na ciepłym wzrosło by od razu z 2 na 4 ? Myślisz ze to moze być główna przyczyna ten wałek? Pytam bo jak nie to będę rozkręcał i zakładał nowy i koniec już duzo czasu nad nim spędziłem i kasy władowałem i jak ma chodzić to niechj pracuje jak należy ni będę zarzynał silnika przez głupi...
Witam kupiłem niedawno auto i po kilku miesiącach zaczął jeść olej po dolaniu litra ponownie wyskakiwał alarm niskie ciśnienie oleju i kolejny litr oleju. Okazało się że Pierścień pękł na tloku i uszkodził głowice. Mechanik załatwił nowy silnik ale 1,2 ale problem ten sam co poprzednio. Przy ciepłym silniku auto nie ma mocy przy 2500 obrotów a jak dojdzie...
Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Insignia już po sprawdzeniu ciśnienia. Na zimnym 4,5 bara tylko że ciśnienie pojawiło się dopiero po 4 sekundach. Na ciepłym 1,4 bara. Ktoś coś podpowie? Pozdrawiam.
Witam, samochód golf 5 gti 200km kod silnika AXX, często zapalała się kontrolka oleju, STOP OLDRUCK MOTOR Aus, w różnych momentach, raz przy większej prędkości, raz przy dojeżdżaniu do świateł. Po zrzuceniu miski, sporo opiłków metalu w smoku, tak samo w samej misce na dole, zrzuciłem panewki korbowodowe, stan bardzo zużyte, wał na szczęście OK. Pompa...
Pompka napędzana jest z mimośrodu wałka pompy wtryskowej. Pompkę należy wyciągnąć i podłączyć pod nią ciśnienie. Wyciek powinien pojawić się na popychaczu pompki która współpracuje z mimośrodem wałka. Jeśli chodzi o samą pompę to każda pompa która ma już jakiś przebieg będzie puszczała sekcjami paliwo. Problem jest wtedy kiedy ktoś tam nie zagląda...
Witam. Ojej do turbiny pompowany pod cisnieniem albo olej idzie do miski albo do kolektora nie ma innej drogi. Jak nie wywala na zewnatrz i nie cieknie zostaje ze idzie do kolektora ssacego bo sa luzy na lozyskach turbiny, ale w tym wypadku powinien kopcic. Moze ci oleju do turbiny nie pompuje, z tym sie nie spotkalem chyba ze pompa oleju slaba lub...
No więc zadzwoniłam do męża i powiedział, że zawór bezpieczeństwa idzie do pompy. Co do wartości oleju to na zimnym od 2 do 3 skacze, a na ciepłym 0 (nie wiem jak się to pisze). Jak mierzyliśmy przy kupnie to manometr był właściciela silnika. Wczoraj dzwoniłam do niego z pytaniem czy nas po prostu nie oszukał. Może to nie było miłe z mojej strony, ale...
Mam problem z uruchomieniem silnika bez względu czy zimny czy ciepły. Mianowicie trzeba rozrusznikiem kręcić ok 15s i uruchamia się pracuje równo. Ten problem występuje na zimnym silniku jak i na ciepłym po 1s od zgaszenia i po 10min, po 1h. Natomiast na "pych" pali od 0,5m. Problem zgłosiłem do mechanika i stwierdził bardzo niskie ciśnienie sprężania....
witam wszystkich na tym forum:D:D:D mam kłopot ze smarowaniem mianowicie: silnik zimny ciśnienie 4-4,5 ciepły temp cieczy 80-90stopni a ciśnienie oleju 1,8-1,5. książka podaje minimum 1,5przy temp cieczy 80stopni na biegu jałowym. Wszystko by sie zgadzało według książki i ich norm na wysokich obrotach i silniku ciepłym również max ciśnienia oil 4,0-4,2....
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
gromleon , nie denerwuj się na LAMBDA , bo on rzeczowo się pyta o to jakie jest wyprzedzenie na wysokich obrotach, ono się zmienia (zwiększa) w pewnym zakresie ze wzrostem obrotów. Spalanie stukowe nie wystąpi nawet na wysokich obrotach, jak silnik jest bez obciążenia. To tak dla wyjaśnienia. A teraz do meritum. Z tego co piszesz wygląda to na układ...
po remoncie mam 1,5 na wolnych na wiekszych 4 i 6 czego moze byc przyczyna walek ok i glowny po zatarciu polerka nowe panewki i pompa pomocy??
Więc co może być przyczyną niskiego ciśnienia? Na ciepłym silniku mam 1bar.
Czy to ciśnienie było fizycznie zmierzone za pomocą manometru na ciepłym silniku na wolnych obrotach?
Ja miałem podobny problem z podnośnikiem wymieniłem pompę niby na wzmocnioną i złożyłem wszystko nowy olej i co się okazało nie chce podnosić uznałem że na bank uszczelniacze na tłoku do wymiany więc odkręciłem pokrywę z tłokiem i okazało się że na tulejce która łączy obudowę mostu z pokrywą niema żadnego uszczelniacza po prostu je wypłukało,ale uszczelniłem...
hej chłopaki mam problem z autkiem mam brak ładowania oraz palącą się kontrolkę oleju. Napiełam pasek było wszystko ok po przejechaniu 10 kil znowu zapaliły się kontrolki. A czy to może być przyczyną wstrząsu czy jest jakaś inna przyczyna tego ponieważ wpadłam kołem w dzióre i od tego czasu znowu zapaliła się kontrolka ładowania i oleju.........
Cześć. Mam problem, wyświetla mi się komunikat "niskie ciśnienie oleju" (nie czerwony czajniczek), manometr podłączony zamiast czujnika wskazuje ca 0,5 bara na ciepłym silniku i biegu jałowym. Wbrew tezie, że w internecie znajdziesz wszystkie niezbędne informacje, tej nie ma. Wymiana filtru oleju, czy czyszczenie smoka nic nie dało. Mechanik oczywiście...
Dziwne że masz zwarcie na gorącym silniku, a na zimnym nie... Ja bym jednak zmierzył to ciśnienie Mierzyłem u dwóch mechaników, bo problem jest skomplikowany. Ciśnienie na ciepłym przy 2000 tys. mam powyżej 2 barów. Gdyby na ciepły miał np. ledwo 0,5 bara i by się czujnik i pokazywał komunikat to ja bym juz dawno rozwalił ten silnik. Z tą kontrolką...
Witam, Ursus C355 po wymianie pierścieni, tulejek na korbach i wszystkich szklanek oraz po regeneracji głowic. Przed remontem ciśnienie oleju na zimnym 5, na ciepłym 2. Po remoncie na zimnym 3,5, na ciepłym dochodzi do 0. Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia? AI: Jaki rodzaj i lepkość oleju został użyty po remoncie silnika? Superol CC30,...
Jakie powinno być nominalne cisnienie oleju na ciepłym silniku na biegu jałowym.
Dolne łożysko filtra odśrodkowego to kolejny słaby punkt układu smarowania przysparzający problemy z ciśnieniem oleju.To dolne łożysko w przypadku luzu nie ma az tak strasznego wpływu na spadek ciśnienia, aczkolwiek może spowodować żółte ostrzeżenie.Ponadto u ciebie masz duże wahania ciśnienia oleju pomiędzy zimnym silnikiem a gorącym.Na ciepłym powinno...
Najczęściej przyczyna wysokiego ciśnienia oleju w silniku a niskiego na ciepłym jest zużycie silnika, panewki, pompa oleju. Wymiana na tą chwilę pompy oleju i gęściejszy olej to tylko chwilowe rozwiązanie jeśli silnik sporo przepracował.
Witam, udało komuś się rozwiązać problem niskiego ciśnienia oleju? Mam podobny problem w silniku CAYC. Silnik ma nalot 330 tys. (pewny przebieg). Przed pracami nie było zmierzone ciśnienie oleju. Co jakiś czas potrafił wyskoczyć komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Informacyjnie: w środku silnik czyściutki, bez nagaru. Od ponad 150 tys. jeżdżony tylko...
Witam. Passat 2.0 tdi 140 KM 2012r , kod silnika CFF, 176 tys. przebiegu.Zbyt niskie ciśnienie oleju, na zimnym 1.8 na ciepłym 0.8 zapala sie kontrolka niskie cisnienie oleju. Pompa sprawdzona, panewki sprawdzone i wszystko ok. Silnik pracuje poprawnie nie hałasuje. Proszę o poradę. Gdzie może znikać ciśnienie? Miał ktoś taki przypadek?? Dodano po 10...
3099-05 czujnik ciśnienia paliwa ; zwarcie do masy.3781-01, zawór nadmiarowy ciśnienia otwarty;ciśnienie za wysokie. 3813-08, monitorowanie rozrusznika;nieprawidłowy sygnał.00100-02, ciśnienie oleju ; za niskie.
Kaziu1991 mam problem kupiłem c4 z silnikiem 1,4 . zrobiłem głowice bo ciekło z niej . Mam ciśnienie rzędu 0,5 na ciepłym silniku . robiłbym dalej ale nie mam pewności czy to są panewki główne czy wałki rozrządu mają za duży luz? Jak obstawiasz?
Teraz jeszcze nie mierzyłem.Mierzone było jakis miesiąc temu i wszytko było w normie.Ale gdyby ciśnienie było za niskie to czy nie było by słychać wszystkich popychaczy a nie tylko jeden??No i czy kontrolka oleju nie powinna dać znać że jest za niskie ciśnienie??
Witam nadal jest ten problem z tą kontrolką problem nie znikł ciśnienie jest dobre wymieniłem starą pompę z przeciwwagą na tą nowszą przeróbka na pasek i nic jest to samo na rozgrzanym silniku podczas zatrzymania wyskakuje komunikat zgaś motor niskie ciśnienie oleju obroty przy zimnym 900 na ciepłym spadają do 800 i się dzieje
po szybszej jeździe na autostradzie np. 140-160 km/h i zatrzymaniu gdy samochód automatycznie przechodzi na wolne obroty (automat) zapala się na wyświetlaczu między zegarami napis "wyłącz silnik, niskie ciśnienie oleju" po czym po ok.10 sekundach gaśnie napis gdy jeżdżę tak do 100 km/h nigdy mi się to jeszcze nie zapaliło (????) szukam pomocy może podmienić...
Kontrolka czerwona od smarowania oleju się świeci i wskazuje niskie ciśnienie anie wysokie jak piszesz bynajmniej ja tak miałem w c-360 . Na zimnym oleju - silniku było OK natomiast jak ciepły był to na manometrze było mniej i na wolnych obrotach . .
Dzień dobry. Mam problem z moim Ursusem 3502 z silnikiem Perkinsa 3P. Problem pojawia się po kilku minutach od uruchomienia silnika (na zimnym nie występuje). Słychać grzechotanie z przodu motoru - okolice wału. Kilka rzeczy sprawdziłem i mogę wyeliminować, mianowicie: - pompa wody - alternator - sprężarka powietrza - pompa wspomagania kierownicy Motor...
Witam, posiadam Mini Cooper 1.6 120 koni mechanicznych, 2006r. zapala się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Na zimnym silniku mamy 4 bary, na ciepłym 0,5 bara. Był czyszczony smok, miska olejowa, wymiana oleju i założenie oryginalnego filtra nie pomogły. Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku? Proszę o fachową...
Witajcie, Crafter 2.0 CKUB bi turbo ma problem z ciśnieniem oleju. Oto co się wydarzyło i było robione. W sierpniu kolizja po zerwaniu paska rozrządu, zrobiłem kompletny remont głowicy, nowe hydro popychacze. Po przejechaniu ok 100 km między 1600 a 1800 obrotów zaczęła zapalać się kontrola od ciśnienia oleju. Najpierw wymiana czujnika, następnie miska...
Za niskie obroty biegu jałowego
Według mnie panewki korbowe masz zużyte. To o czym piszesz że cię zastanawia czemu masz suchy wlew oleju może być przyczyną że przez zminiejszone ciśnienie oleju niezbyt wiele oleju dochodzi na górę silnika. Jeśli ciśnienie oleju jest bardzo zaniżone to czasem widać to na oko po zdjęciu pokrywy zaworów (będzie go niezawiele pod pokrywą) To ciśnienie...
Witam ponownie, trochę czasu minęło i zaliczyłem kilku podobno dobrych mechaników. Każdy rozłożył ręce więc sam wziąłem się za rozwikłanie zagadki i udało się znaleźć przyczynę problemu a przy okazji kilka innych usterek. Świece były tak wyeksploatowane i nie dokręcone, że najprawdopodobniej nie dopalały paliwa do tego filtr paliwa po 15 latach przy...
Witam mam taki problem... Natomiast w moim BMW podczas pracy silnika na niskich obrotach zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Silnik ciepły po przejechaniu 100km. Sprawdzałem stan i jest ponad połowę bagnetu, wycieków nie ma, olej dosyć mocno śmierdzi. Auto mam od października a poprzedni właściciel twierdził że wymieniał olej i filtr. Teraz nie wiem...
A do jakiej wartości spada to ciśnienie na ciepłym silniku (po dłuższej pracy ciągnikiem). Spadek ciśnienia zawsze będzie występował. :D
Można zacząć u źródła, czyli sprawdzić szczelność na zasysaniu oleju między smokiem a pompą. Następnie chłodniczka oleju, zaworki przelewowe filtra. Za mało wiadomości z historii silnika aby celnie domniemywać. Wiadomo, że im cieplejszy olej tym niższe ciśnienie. Na gorącym i na biegu jałowym 1 bar to nie jest bardzo źle, to może czujnik wymienić.
Do sprawdzenie ciśnienie oleju. Sprawdź na gorącym silniku, najlepiej wtedy po tym, jak Ci miga. Poprstu najprawidopodobniej masz za niskie ciśnienie oleju, jak zwiększysz obroty ciśnienie rośnie normalna rzecz. Zobczysz jakie będzie ciśnienie na biegu jałowym, gdy olej jest gorący. Pisząc "gdy wskazówka temp. dojdzie do ok 90 st." masz na myśli temp....
Nie znam się na ciągnikach i maszynach rolniczych ale logicznie rzecz biorąc za ciśnienie oleju odpowiada pompa oleju i tam szukałbym problemu. Ciepły olej to rzadki olej. Może pompa nie wydala. Może coś z mocowaniem pompy lub smoka, jakaś uszczelka.
Kolego to cisnienie to slabe troche. u mnie w c14nz po 220tys nadal miedzy 14 a 15 trzyma, lecz jakis czas temu zmienialem uszczelke glowicy i zawory docieralem. Pierścienie w oplach wytrzymują dlugo morze wystarczy dotrzec zawory. przeprowadz jeszcze probe olejową, przed pomiarem pare sekund troszke oleju na tloki przez otwor swiecy. jesli nie bedzie...
"Zimny silnik dzwonił rozrząd kilka sekund, na ciepłym po postoju hałasował około minuty. " To jest przyczyna. O ile górny napinacz ma zatrzask i się blokuje przed cofnięciem. Dolny bez oleju jest luźny. Dziwię się że nie dali tam obu z zatrzaskiem ale pewnie za dużo by był wstanie przejechać. A co do problemu autora trzeba szukać dlaczego ciśnienie...
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
Jednak był to brak ciśnienia oleju, na wyższych obrotach nie było prawdopodobnie takiego smarowania jakie miało być, potem już na biegu jałowym wyszło niskie ciśnienie. Od pomiaru ciśnienia u mechanika (gdzie na biegu jałowym było w normie) do uziemienia silnika wystarczyła trasa 100 km około 3000 obrotów cały czas w porywach na 4500 obrotów. Dlaczego...
Witam, mam ibize z 2001r. 1,4 8v. Przy nagrzanym silniku miga kontrolka oleju, na zimnym silniku ciśnienie oleju ok 3 bar po nagrzaniu 0,4 bar :/ Czy w tym silniku to normalne ? wdłóg danych powinien miec przy 2000obr 2 bary ale nie piszą czy ciepły czy zimny silnik. Jak zimny to ok, jak ciepły przy tych obr. ma niecałe 1bar. Co sugerujecie ? pompa...
Raczej masz niesprawny manometr, bo nie ma możliwości cokolwiek by się działo że zimny ciepły dodajesz gazu nie ma żadnej reakcji wskazówka zawsze musi drgnąć coś tam nie coś nie da się inaczej. Nawet jakby ci się zawór przelewowy w pompie otwierał przy tym i jednym barze to zanim zareaguje po dodaniu gazu to zawsze jest drgnięcie wskazówki manometru...
Nie panikuj ciśnieni smarowania to ok 4 atm. na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Tutaj jest raczej ślad po założeniu nowej pompy bez zalania olejem. Prawda?. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ciśnienie na ciepłym silniku jest zdecydowanie...
Zmieliło panewkę z jakiego powodu? Może niedostateczne było ciśnienie zanim ją zmieliło. Odpalając zimny silnik masz nadmiar ciśnienia,wtedy otwiera się zawór przelewowy przy każdym dodaniu gazu,do czasu aż olej nie zrobi się ciepły i daje się bez problemu pompować przez kanały. Nieraz się dzieje tak że śmieci i nagary przyblokują ten zawór i zostaje...
Witam, czy ktoś może mi wytłumaczyć jak podkręcić ciśnienie na pompie oleju w c360 3p ? Gdy ciągnik się nieco zagrzeje, miga kontrolka i ciśnienie spada poniżej 1 bar. Chcę to podkręcić bo nie zamierzam na razie robić remontu (ciągnika używam hobbystycznie), a nie chcę żeby coś się zatarło. Z góry dzięki za pomoc! Jaki jest obecnie wlany olej? Jak...
Witam, odkąd zakupiłem samochód występuje problem niskich wolnych obrotów po rozgrzaniu silnika (temp. oleju powyżej 80stopni) Silnik zimny czy ciepły zapala normalnie. Zimny trzyma ok 900 obrotów/min. Jak już się bardziej nagrzeje po przejechaniu kilku km obroty oscylują na poziomie 750 obrotów/min, ale już po rozgrzaniu oleju powyżej 80 stopni wolne...
Chodziło mi o to czy ciecz chłodząca się nie przekroczyła 100 stopni C (zagotował się silnik)??. Podpinałeś pod komp. nie pokazuje błędów?? Podejrzewam w najgorszym przypadku ( ciśnie sprężania za niskie ) głowice do remontu, nowa uszczelka pod nią ostatecznie w jeszcze wymiana pierścieni, jeśli ciśnienie oleju też za niskie to nie naprawiać tylko wymiana...
Dzisiaj odkręciłem pokrywe filtra oleju a tam z 50 ml na samym dole a powienien byc pełny ? Oczywiscie na zimnym silniku wczoraj wieczorem był otatni raz jeżdzony. W weekend podjade do znajomego i zmierzymy ciśnienie na zimnym silniku i na ciepłym i dam znać.
Byłem na diagnostyce komputerowej i wykazało że ciśnienie oleju jest niskie. Poza tym żadnych błędów. Podczas jazdy kontrolka nie zapaliła się. Subrina, ciężko to zrobić bo kontrolka nie zapala się zbyt często ale spróbuje. Zrobiłem inny test. Sprawdziłem poziom oleju na zimnym silniku a potem odpaliłem i sprawdziłem znowu. Widać na bagnecie że poziom...
Witam , sprawa dotyczy opla astry II z silnikiem X16SZR - wczoraj po wycieku oleju umyłem silnik preparatem Akra i spłukałem ciepłą wodą pod niskim ciśnieniem , po odpaleniu silnika nie zgasła kontrolka ładowania i brak było wspomagania , świeciła kontrolka ABS i nie było świateł mijania. Dziś odpaliłem , kontrolka zgasła ale po chwili obrotomierz na...
Panowie pytanie mam czy w rocznikach 2013 występował problem z ciśnieniem oleju z pompami chyba już nie ? Pokazuje mi na wolnych obrotach czy zimny czy ciepły 0,4- 0,6 bara jak podkręci się obroty to nic nie zmienia na fizycznym manometrze też Co obstawiacie z tego co wiem jest zawór nadciśnieniowy oleju w obudowie filtra oleju ? Czy pompa choć przy...
Posłużę się swoim wpisem pod jednym z filmików na YT aby zobrazować mój sposób postępowania przy napełnianiu: Jeśli chcesz to zrobić tak jak trzeba to na twoim miejscu nie kombinowałbym. Kup sobie manometry, to ci bardzo uprości czynności i co bardzo ważne, pozwoli kontrolować ciśnienia niskiej i wysokiej strony układu. Ja mam takie https://tinyurl.com/manometry-klima....
Witam Też mam ten ciągnik (kultowy ciapek ;)) U mnie problemem była pompa olejowa. Jak masz zimny silnik to olej ma większą gęstość i pompa nabija ciśnienie. Kiedy silnik już jest ciepły olej ma mniejsza gęstość i pompa przepuszcza. Jest to normalny fakt. Sprawdź pompę. A jeżeli okaże się że nie jest to przyczyną - będziemy szukać dalej. :) Jeżeli POMOGŁEM...
Ogólnie jakie objawy? . Brak objawów. Wszystko działa. Równo silnik pracuje. Dobrze przyspiesza. Myślę że pierścień uszczelniający jest zapieczony, po zalaniu tłoka olejem 10ml. I przejechaniu 100 km puściło. Miałeś kiedyś taki przypadek? Dodano po 1 Na ciepłym mierzyleś pierwszy raz? tak na ciepłym. Przepustnica otwarta. Miałeś kiedyś taki przypadek?
Witam Proszę bardzo o pilną pomoc. Posiadam Opla Movano Renault Master 2,8 DTI (12.2000r) Spadek ciśnienia oleju przy zimnym silniku, kontrolka gaśnie nawet po 15-20 sekundach. Po rozgrzanym silniku zaświeca się na stałe i mruga, gaśnie przy ujęciu gazu i wrzuceniu na luz. Ciśnienie przy zimnym 1,2 atm- 1 atm przy ciepłym, przy 3000 obrotów spada do...
Witam. Z migającym ciśnieniem oleju sobie poradziłem. Okazało się, że starczyło zmienić olej wraz z filtrem na świeży, ten w silniku był zmieszany z paliwem które przepuściła uszkodzone pompa paliwa.. Po naprawie pompy i wymianie oleju wszystko jest w porządku. Pozostał jednak problem, że niekiedy auto ciężko odpala na ciepłym silniku. Na zimnym zawsze...
Tak ale obieg układu chłodzenia chłodzi co innego niż obieg smarowania. W innych elementach wydziela się ciepło, olej też inaczej je oddaje jeśli nie ma swojej chłodnicy. Przy lataniu bokiem jeśli masz przerobiony układ chłodzenia (wymuszone chłodzenie) a nie masz przerobionego układu smarowania, to możesz mieć 95 stopni C w obiegu chłodzącym i 135...
To objaw wskazywałby na przepuszczającą pompę paliwa. Ale skoro wymieniona, to znaczy, że to nie ona. W takim razie stawiałbym na niskie ciśnienie w cylindrach. Po prostu jak ciągasz auto, to silnik kręci się szybciej niż na rozruszniku i jakaś kompresja zostaje i silnik odpala. To samo jak jest ciepły i uszczelniony olejem. Po ostygnięciu silnik znowu...
Mierzy się na ciepło, silnik musi być ciepły ponieważ wtedy elementy są dopasowane do siebie cieplnie. Mierzyć na zimno to bzdura. Próba olejowa powie Ci co jest przyczyną zaniżonego ciśnienia, jeśli po dodaniu oleju ciśnienie wzroście to pierścienie zużyte. Jeśli po dodaniu nic się nie stanie, nie poprawi to gniazda zaworowe nieszczelne albo uszczelka...
Od ostatniego mojego postu minęło trochę czasu i wiele się zmieniło. Otóż oddałem auto do tego samego mechanika który wymieniał zawory żeby w ramach reklamacji zrobił coś z tym autem bo auto po naprawie zachowuję się tak samo jak przed naprawą. Poza tym gdzieś był wyciek oleju, zostawiał plamki. Tak jak pisałem wcześniej mechanik upierał się że po jeżdżeniu...
Witam. Po odpaleniu zimnego Ciągnika pojawia sie szary dym , charakterystycznie gryzący az oczy łzawią jak chodzi w garażu . Ciśnienie oleju na nie rozgrzanym wynosi 3.5 bara natomiast na dobrze rozgrzanym w pracy wynosi juz tylko 1 bar . Tylko tyle na razie zbadałem . dochodzi jeszcze jedna kwestia tego dymienia -- jadąc samym traktorem bez obciążenia...
Witam, Posiadam Golf'a IV 1,9 TDI 90KM, rocznik 2000, przebieg 228tyś. Spalanie 5-6l. PROBLEM: Rano na zimnym silniku auto zapali od razu, tylko że, przez okres około 1min silnik pracuje nie równo obroty skaczą w granicach 890-950 przy czym strasznie dymi jasnawym dymem. Gdy już się zagrzeje wszystko chodzi prawidłowo. Wymienione były: - Olej w silniku...
Z komputerem to samo forum w 99% kieruje na kompa, jak się człowiek nie zna to jedzie i kasę wydaje, ja pojechałem i nic nie wyszło, ale kupiłem czujnik ciśnienia oleju (2 rodzaje ) i po wizycie u znajomego mechanika zmierzyłem ciśnienie ( 1.2) było w normie i na zimnym i na ciepłym silniku, a po wymianie czujnika na nowy (za całe 15pln) zadziałało,...
Na wyświetlaczu pojawia się kontrolka temperatury wody praktycznie zaraz po starcie silnika - nieważne czy silnik ciepły czy zimny. Poziom płynu w porządku. VAG pokazuje mniej więcej prawidłowe wskazania temperatury (nie sprawdzałem termometrem czy zupełnie prawidłowe ale zmiany temperatury są logiczne więc ewentualne niewielkie odchyły nie mogą być...
Witam, Posiadam Golf'a IV 1,9 TDI 90KM, rocznik 2000, przebieg 228tyś. Spalanie 5-6l. PROBLEM: Rano na zimnym silniku auto zapali od razu, tylko że, przez okres około 1min silnik pracuje nie równo obroty skaczą w granicach 890-950 przy czym strasznie dymi jasnawym dymem. Gdy już się zagrzeje wszystko chodzi prawidłowo. Wymienione były: - Olej w silniku...
Dzięki za odpowiedź. Czyli to jest grubsza robota na parę godzin, żeby zobaczyć ten łańcuch. Cieszę się, że będę musiał to zrobić, nie chcę silnika wymieniać tak szybko. 😁 albo będę się stresował przy każdym rozruchu, bo mnie pewien mechanik przy serwisie klimy zaczął już przedstawiać wizję przestawienia rozrządu i kolizji przy gaszeniu silnika....
Witam mam audi a4 96r 110 KM auto nie mam mocy, a na zimnym silniku po przegazowaniu zaczyna trząść silnikiem, i strasznie dymi na siwo po kolejnym przegazowaniu to ustaje a na ciepłym silniku tego nie ma tylko podczas jazdy brak mocy. Na vagu nie ma żadnych błędów, na wolnych obrotach i na postoju wskazuje wyższe ciśnienie doładowania i mase powietrza...
Witam, VW Polo IV 1.4 16v BKY 2005 Zmierzyłem wczoraj kompresje na ciepłym silniku i zrobiłem próbę olejową (8ml), wyniki jak interpretować ten wynik i różnice po 3 latach: - 1,2,4 cylinder przyjąć, że mają teraz zbliżone parametry, po próbie olejowej też, czy jednak 4 vs 1&2 to już duża różnica :?: - Najmniej to 12 Mój plan: - Xado Antykoks Anticarbon...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
To jest używany sterownik. Teraz naprawdę działa źle. Przy wrzuceniu wstecznego R, to mało silnika ze skrzynią z budy nie wyrwie. Robiłem dzisiaj całą adaptacje. Czyli w DB wybrałem opcję (wymiana oleju w skrzyni). Licznik zużycia oleju został wyzerowany i wg kompa zrobiona ,,nauka ciśnień". Następnie jazda wg procedury: - kasujemy stare adaptacje jakimkolwiek...
Witam wszystkich. Otóż od jakiegoś czasu mam problem z migającymi kontrolkami ciśnienia oleju i STOP - em i za nisko spadającymi obrotami. Mowa o samochodzie Renault Megane 14.16 V z przebiegiem 235 tys.km samochód mam od nowości także nic nie było kombinowane. To zjawisko ma miejsce tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. Gdy silnik jest ciepły wtedy...
Witam Odgrzebuje bo temat przekładni powrócił. Przekładnia została wyremontowana przez zakład specjalizujący się w tym. Napędem była pompa zębata o wydajności 8cm3 została zregenerowana, odbiorem silnik wielotłoczkowy 19cm3 z przeciekami wewnętrznymi, naprawione uszczelniacze i tarcza sterująca. Jest już tez dobrana śruba napędowa więc jacht porusza...
Witam , Mam corse B 95' silnik c12nz . 1. Po odpaleniu na zimnym silniku pali się stale kontrolka CHECK ENGINE 2. Zastosowałem metodę drucikową która wykazała błędy : -15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie -34 Zawór EGR -okablowanie EGR- wysokie napięcie lub Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - niskie napięcie...
Witam! Kupiłem auto z wyskakującą kontrolką ciśnienia oleju, zmierzyłem i wyszło, że jest ono ok, a więc wymieniłem czujnik, olej i filtr i podziałało-na kilka dni. Potem wyskoczyła znów-poziom oleju niski (okazało się, że auto pali olej, tak więc zrobiłem generalke silnika-pierścienie, uszczelniacze, uszczeleczki, rozrząd, no ogólnie wszystko. Wymieniłem...
Witam. Problem pojawił się jakieś trzy tygodnie temu otóż, gdy silnik jest zimny to zapal w miarę normalnie, lecz gdy jest ciepły to po pięciu minutach postoju trzeb kręcić i kręcić ok. 30s lub dłużej. Dokonałem kilku pomiarów ciśnienia sprężania własnym ciśnieniomierzem (zawór zwrotny ½ cala manometr 4 AT parę drobiazgów całość szczelna) kręcąc...
Dziekuje za szybką odpowiedź Silnik: wymieniony rozrząd i pompa po zakupie potem czujnik położenia wału potem termostat . Nowy jest parownik filtr i nie brakuje płynu w chłodnicy olej w silniku też jest😁. Silnik działa poprawnie zapala zimny i ciepły od razu bez kręcenia (wiadomo rano trzeba troszkę poczekać żeby płyn się nagrzał zanim się ruszy...
Witam wszystkich. Szukałem podobnego tematu ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Jakieś dwa miesiące temu zakupiłem golfa 5 1,6 fsi 2004. Świecił się check i esp. Wróciłem nim do domu i kontrolki zgasły. Raz na jakiś czas później włączało się esp ale auto jeździło normalnie. Przy wymianie filtrów i oleju okazało się ze w obudowie na filtr powietrza...
Zaobserwuj warunki w jakich ładowanie spada, bo może to nie jest objaw usterki. Nie wiem jak Auris, ale Yaris ma wolne obroty na poziomie 600 obr/m, Toyoty z tej generacji miały je bardzo niskie. Załóżmy, że jedziesz w korku, manewrujesz (wspomaganie masz elektryczne?), dmuchawa bo ciepło, światła stop, kierunkowskazy, jak złapie temp to i wentylator...
Jeśli chcesz to zastosować jako sprężarka do powietrza, napotkasz na kilka problemów. Podstawowymi będą: -problemy z chłodzeniem, urządzenie było projektowane do pracy z czynnikiem chłodniczym, który przepływając przez urządzenie chłodził je, powietrze będzie zdecydowanie gorzej odprowadzało ciepło -spora ilość oleju w powietrzu, sprężarka nie posiada...
Witam tego opisu wynika, ze posiadasz 4 biegową skrzynię F4A-EL. Może od banalnych rzeczy zaczniemy. 1.W drążku zmiany biegów posiadasz z boku przycisk (HOLD), może masz go wciśniętego a sygnalizacyjna kontrolka nie działa. 2. Przewód od tego przycisku jest uszkodzony i zwiera 3.Załamana linka do regulacji ciśnienia podczepiona na krążku po przeciwnej...
Witam Odgrzewam temat. Błędy czujników spalania stukowego już się nie wyswietlają(wymieniłem obydwa) lecz samochód na zimnym szczególnie trochę podszarpuje, nie chodzi równo, na ciepłym prawie prawidłowo. W pamięci sterownika zaraz po skasowaniu na pracującym silniku pojawiają się ponownie 2 błędy: 4608 Sterowania wałka rozrządu po stronie wylotu rząd...
Witajcie 2 tyg temu w sobotę skończyliśmy składać samochodzik. W aucie zostały wymienione, rolki, napinacze, tulejka napinacza paska wielorowkowego, łożysko od sprzęgiełka wiskotycznego, uszczelki pod kolektory, filtr oleju. Gwoździem programu była wymiana hydrauliki zaworowej, po 24 szt. podkładek, dźwigienek i popychaczy firmy INA. Zalany został oryginalny...
Domyślam się ze za wysokie ale to takie dziwne ze na zimnym takie ,a na ciepłym juz niższe . Nie dziwne, a normalne przy braku swobodnego ruchu iglicy w otworze prowadzącym lub grzybka, ale bardziej skłaniałbym się ku iglicy. Ten brak swobodnego ruchu może powodować olej na powierzchni kontaktu iglicy z otworem prowadzącym - jak jest zimny to jest...
A co do takiego generatora wysoko obrotowego, to masz kolego jakiś pomysł? No niestety tutaj kończy się mój pomysł gdyż z silnikami elektrycznymi moja przygoda się dopiero zaczyna. Nie wiem czy są takie które potrafią generować prąd przy tak wysokich obrotach. Dla tego tez chciałem usłyszeć waszą opinię :) W każdym razie może jakaś przekładnia zębata...
Miałem dość podobnie (fiat1,3 jtd) tzn. nawet na ciepłym silniku na niskich obrotach z tyłu biała chmura, na wysokich obrotach objaw ustepował, płynu chłodzącego nie ubywało. Na kompie żadnych błędów. W niedługim czasie (kilkaset km) biała chmura w całym zakresie obrotów (ale to chmura, że w lusterku nic innego), na wolnych obrotach nierównomierna praca...
Temat bardzo ciekawy tylko strasznie źle się czyta przez to stado wielkich "znaffcóff". Nie wiem jakim sposobem chcecie pobierać dodatkową energię z wody. Wodanie nie jest paliwem! Woda jest tylko środkiem odbierającym energię! Powierzchownie przejrzałem 7 stron i nie wie czy ktoś wyjaśnił po co ta woda. Ona służy do tego co daje nam common-rail w...
Witam ponownie wszystkich zwolenników i przeciwników jazdy na oleju roślinnym. To bardzo dobra nauczka że się wam silniki zacierają. Aby bezpiecznie jeździć na oleju należy założyć instalację, było to już temat poruszany chyba ze 100 razy jeśli wam szkoda na instalacje, teraz tracicie czas i wydajecie bezsensownie pieniądze na remont. 3-cylindrowe...
Witam, vectra c 2.2dti 2003r vc 2.2 dti 2003r Od jakiegoś czasu samochód nie chciał palić na ciepłym silniku. Po 2 tygodniowym postoju samochód bardzo ciężko pali na zimnym i ciepłym wogóle. Po odpaleniu szarpie silnikiem tak jakby na trzy gary chodził. Przy próbie ruszenia i przejechaniu 50m kopci (nie strasznie) na siwo. Obroty pompy na biegu jałowym...
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
ciśnienie oleju ciepłym silnik ciśnienie oleju ciepłym silniku niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik
scania listwa paliwowy aristo sterownik awaria zamrażarki polar
biblioteki eagle kicad biblioteki eagle kicad
Fendt 818 Vario 2009 - Kod błędu 0.0.18 l TDA7263 charczy - analiza i diagnostyka usterki