Podobny temat. https://www.volkswagenforum.co.uk/thread...
Ciekawa sytuacja, ale nie zazdroszczę. Jeśli dobrze czytam to samochód prawie nowy. Jeśli nie było karygodnych zaniedbań to ma być sprawny. Wprawdzie daleko od wymiany, ale spytam, czy na pewno dobrze zamontowany wkład filtra oleju (chyba taki posiadasz). W innym przypadku można zakładać zawieszanie zaworu regulacyjnego "nieistniejącej" pompy oleju....
Miałem tak w jednej Corsie, tylko jeszcze panewka nie wypadła. Co ciekawe z wciśniętym sprzęgłem trzymał normalnie ciśnienie a po puszczeniu po jakimś czasie (czasem to nawet kilka minut) ciśnienie nagle spadało prawie do zera. Pozostałe panewki też nie tknięte. Nie zaglądałem głębiej bo akurat miałem drugi pewny silnik na podmianę. Tu kontrolka się...
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Właśnie z czujnika ciśnienia oleju.
Jak była pompa z łańcuchem można było zrobić test. Miska w dół. Pokrywa zaworów też do zdjęcia. Łańcuch z pompy zdjąć jakaś wanienka pod silnik smok zanurzyć w oleju i napędzić pompę (np wkrętarką). Wtedy ładnie widać którędy olej ucieka ewentualnie po oporze na pompie czy dobrze zasysa olej. Raz nie mogłem znaleźć a tym sposobem zaraz namierzyłem brakującą...
Wymień olej i filtr oleju na początek, potem będzie mozna zacząć zastanawiać się, co dalej.
Ja jak już ciężko było stwierdzić gdzie jest problem to ze dwa razy odłączałem napęd pompy (tu jest słynny imbus) i przy zdjętej misce zanurzałem smok w oleju (jakiś pojemnik) i napędzałem pompę tak by miejsce gdzie uchodzi olej nadmiernie samo się pokazało. W nowszej wersji mam zrobiony pojemnik 2 litry wlewam olej i podłączam pod czujnik ciśnienia...
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
Do sprawdzenia panewki główne oraz korbowodowe. Należy również sprawdzić wałki rozrządu.
Popraw masę na skrzyni
"Zły" olej nie jest przyczyną tej usterki. Olej jest dobry, na pewno lepszy jak 0W30. Przyczyną jest najwidoczniej zbyt niskie ciśnienie tego oleju. Wskazuje na to również awaria turbiny. Zmierz ciśnienie oleju. Zrzuć miskę i sprawdź smok pompy oleju. Sprawdź obecność zanieczyszczeń w misce.
Powinno pomóc. http://obrazki.elektroda.pl/8263347700_1...
Tak.
Czujnik ciśnienia oleju podstawiałeś?
Ciąnienia przed rozdzielaczem nie będzie jak zasterujesz rozdzielaczem do opory. Znaczy tak by otworzył sie zawór przelewowy najlepiej sprawdzając to na wyjściu hydr. zewn. Manometr np. glicerynowy kup za 30 zeta i podłącz. Wszystko powie.
naprawione spokój, błąd nie występuje
Nikt nie kwapił się podać rzeczywistego ciśnienia oleju, nie wiem dlaczego Od tego trzeba było zacząć.
Przede wszystkim wycieki się usuwa a nie zmienia olej. Wymiana oleju rzadko pomaga..
I jeszcze dochodzi aspekt zuzytych panewek. Pozdrawiam.
W tych autach wymiana jest co 20 tysięcy więc problemu szukał bym w innym miejscu.Zanim rozbierzesz silnik sprawdź/wymień/filtr oleju ma on taki fajny cycek i czasami przy wymianie potrafi się uszkodzić co skutkuje niskim ciśnieniem na biegu jałowym.
zawór redukcyjny jest w pompie oleju i jego zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego wzrostu ciśnienia oleju tzn otwiera się gdy ciśnienie osiągnie 4bar i nadmiar oleju wraca do miski olejowej jeśli się nie zamknął do końca to pompa oleju ma dodatkową "dziurę do zapchania", a wydajność pompy jest ograniczona i stąd niedobór ciśnienia opcja druga...
na drugim cylindrze tylko tyle, o ile widać, że przepływa Wszystko wskazuje na to, że jest nie w pełni drożna arteria olejowa na odcinku smarowania drugiej szklanki. Drutem miedzianym, spróbować udrożnić!
Sprawdzenie ciśnienia oleju i samego czujnika wg. elsa.
Witam posiadam samochód marki kia sportage 1.6 GDI dziś po wracając z pracy pod samym domem podczas parkowania zaświeciła mi sie pomarańczowa kontrola ciśnienia oleju. Pomarańczowa kontrolka w tym samochodzie ( z resztą tak samo jak w innych) sygnalizuje niski POZIOM oleju a nie niskie CIŚNIENIE oleju a to duża różnica.
Filtr oleju wymieniony? Smok w misce oleju drozny? Moga byc popychacze zaworowe zuzyte.
Witam, Ursus C355 po wymianie pierścieni, tulejek na korbach i wszystkich szklanek oraz po regeneracji głowic. Przed remontem ciśnienie oleju na zimnym 5, na ciepłym 2. Po remoncie na zimnym 3,5, na ciepłym dochodzi do 0. Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia? AI: Jaki rodzaj i lepkość oleju został użyty po remoncie silnika? Superol CC30,...
Winowajcą była pompa oleju
Czujnik poziomu i temperatury oleju w misce olejewej. Po wymianie cisnienie wróciło do normy
1. sprawdź czy filterek płynu chłodniczego w chłodnicy oleju nie jest zapchany.Jak jest to wywal cały filterek- nie musisz czyścić tylko wyrzuć ten filterek.Gdzie on jest to pisałem tutaj nie raz na forum. 2.Jeśli dalej jest niskie a filterek już został przez poprzedników wywalony, to miska w dół i sprawdź czy zaworek nadciśnieniowy w pompie oleju się...
Standard... olej ucieka kolem wariatorem zmiennych faz rozrządu...
Czy wymieniłeś panewki na wałku rozrządu? W perkinsach często tamtędy gubi ciśnienie
Mi to wygląda na element popychacza. Obstawiam, że silnik poddał się ze względu na niskie ciśnienie oleju.
Cześć, czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam aktualnie podobny i już nie wiem, co może być przyczyną zbyt niskiego ciśnienia oleju.
Dzięki za info. U mnie niestety uszczelki nowe, a problem dalej ten sam. Remont kapitalny: nowy wał, panewki, pompa oleju. Znalazłem gdzieś, że przyczyną może być natryskiwanie denka tłoka. Pomysły powoli się kończą, nie mówiąc o kasie. Dodam: Fiat 2016, 130 KM, Euro 6.
Witam mam problem z dafem xf 105 z 2007r podczas hamowania zapala się komunikat o niskim ciśnieniu oleju jak przyhamuje mocniej to na czerwono proszę o jakieś rady już nie wiem co się dzieje.
Witam serdecznie. Mam problem w Iveco Daily 3.0 2014 rok zbyt niskie ciśnienie oleju. Wymieniona pompa oleju na nową, filtry oleju, czujnik ciśnienia oleju, pedał gazu i dalej to samo.
jak się skończyło? Dodano po 5 Jak się zakończyła twoja usterka pompa czy coś innego?
zakładam więc, że jeśli smok olejowy byłby zatkany, to w serwisie by go udrożnili Czy kolega zlecił taką czynność? Wymieniono, sprawdzono działanie i do kasy. Z tym rozrządem występuje wiele zdarzeń. Pasków tam stosowano kllka rodzajów a do tego inne zmiany zakończone ostatnio zastosowaniem łańcuchów. Nic nie wyczytamy o własnościach oleju?
Ret 20040 oznacza zbyt niskie ciśnienie oleju przy poleceniu włączenia retardera. BMS 3088 CAN przyczepy - CAN high nie działa
Ciśnienie 5 bar to odpowiednie ciśnienie dla tego silnika, nie ma potrzeby że było większe.
mam podobny problem po polerce walu i zlozeniu silnika cisnienie na wolnych obrotach 1,5 na wiekszych 5, 6. pompa nowa ,, co to moze byc??? srubka mocujaca przewod z dziurka
Tak, na wszystkim może gubić jak są duże luzy lub rysy. Wypadałoby zmierzyć jakie to ciśnienie jest fajtycznie i jaki olej. Obrócenie (czy fajtycznie było obrócenie czy "tylko" zatarcie) to ogólnie niezła rzeźnia. Opiłki mogły zrobić nieźle spustoszenie jeśli działo się to stopniowo. Opiłki były wszędzie bo paneweke dosłownie zmieniło. Pierwsze odpalenie...
Jakie jest ciśnienie oleju? Obstawiam albo niskie ciśnienie oleju, lub grzechoczący łańcuch, to standardowa przypadłość 1.0 12v i 1.2 16v w tym Oplu.
ok rozumiem. Mam jeszcze pytanbie bo teraz tak patrzę na to ci śnienie i jak na zimnym odpalę to na obrotach tak do 700 jest 5.5 a jak daję wiecej do 1500 to nawet do 7 i wiecej ciśnienie rośnie to nie jest za dużo czasami? Możer jednak ktos jakies podkłądki dawał pod ten zawór przy filtrach spojrze tam moze wtedy ciśnienie na ciepłyum będzie troche...
Hej. Rozwiązałeś może swój problem?
Witam, u mnie podobny problem, na rozgrzanym silniku ciśnienie Max 1,5 bar (obroty jałowe) dodatkowo po zgaszeniu takiego rozgrzanego silnika i ponownym rozruchu musze czekać ok 10s aż pojawi się ciśnienie na zegarze. Rośnie powoli od 0,5 bar Co może byc przyczyną?
ale ameryki nie odkryłeś temat się nazywa niskie ciśnienie oleju a nie ocena panewek
Witam serdecznie. Dzisiaj pojawił się problem w moim Passacie B6 2.0 TDI, 2005 rok. Wyskoczyła mi czerwona kontrolka oleju, więc wiem, że to niskie ciśnienie oleju, a w dodatku, jak jechałem jeszcze 15-20 km tym autem (wiem, pewnie głupota, jadąc dalej, lekceważąc ten komunikat), to słyszałem dziwne dźwięki pochodzące z silnika/wydechu, jakby świst...
po remoncie mam 1,5 na wolnych na wiekszych 4 i 6 czego moze byc przyczyna walek ok i glowny po zatarciu polerka nowe panewki i pompa pomocy??
Jesteś mechanikiem i nie wpadłeś na to żeby zmierzyć jakie to ciśnienie faktycznie jest?
Wymieniasz cały smok z oringami, w serwsie lekko tysiąc złotych. U mnie miałem błąd niskie ciśnienie oleju po wymianie żadnych problemów auto już zrobiło 60tys km. Zrobisz to samemu nie ma komplikacji.
Sprawdź ciśnienie manometrem.
A jak efektywnie sprawdzić tą pompę?
Zmierz ciśnienie oleju, jakie powinien mieć 2.0 bary przy 2 tys. obr. i 4 bary przy 4 tys.
Zamieni czujnik na manometr i zmierzy rzeczywiste ciśnienie oleju. Może też sprawdzić punkt załączenia i wyłaczenia czujnika ciśnienia oleju. Generalnie możliwe są trzy usterki: 1. Za niskie ciśnienie oleju np przez zatkany smok olejowy lub wadliwą pompę. 2. Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. 3. Usterka kabelków do czujnka.
Koszty zabawek 1600zl
Witam, i jak tam poradziłeś sobie, u mnie znowu wywaliło że niskie ciśnienie oleju, ale nie mogę w ogóle odpalić, błędy błąd położenia wałka ssącego.
Ty nie kombinuj z olejem tylko sprawdz gdzie to ciscienie ucieka tj pompa, panewki, walek rozrzadu.
Gorący olej jest rzadszy i dlatego spada ciśnienie.
Pierwsze co to podłącz jakieś oprogramowanie diagnostyczne które pozwoli ci zczytać z DMCI ile wynosi to ciśnienie oleju.Jeżeli jest w granicach ~0.47 bar na wolnych obrotach to pierwsze co bym sprawdził czy zaworek nadciśnieniowy w pompie oleju się nie wykręcił - trzeba spuścić olej, wyjąć rozrusznik, poluzować przednią szynę prowadzącą rurki i wiązki...
A czy przypadkiem nie zapala się lampka od smarowania??? Podnosząc obroty zwieksza się ciśnienie oleju więc ja tak dedukuję że może chodzić o uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, lub zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku. Proponuje sprawdzić ciśnienie i czujnik. To na początek, jak nie zadziała to bedziemy szukać dalej.
Kontrolka braku ciśnienia oleju nie jest defacto miernikiem a jedynie pełni funkcję alarmową sygnalizując zbyt niskie ciśnienie oleju. Przyczyn może być kilka. Z najważniejszych to uszkodzenie czujnika ciśnienia albo brak ciśnienia. To drugie bardziej nieprzyjemne. Radziłbym odwiedzić mechanika, który zmierzy ciśnienie oleju i zawęzi obszar poszukiwań.
Co może być przyczyną? Jak to co?Skończony silnik.Na początek to zdejmij misę i sobacz smok czy nie zapchany.Pompę to zdemontuj i zobacz jak wygląda w środku.Zdejmij chociaż jedną panewkę np 5 i sprawdź.Sprawdź też czy niema opiłków w oleju.
Jeszcze nie spotkałem się z poprawą ciśnienia po wymianie panewek/ nigdy i nigdzie. Wszyscy zapominają o wałku rozrządu. Czasem trzeba przyjrzeć się zaworowi przelewowemu.
Wszystkie tryba z przodu silnika maja zużyte panewki. Tak wyglada nowe. Może ma to związek z padającymi Silnikami w tgx. 2017-2019. Przebieg mojego to Ok 550 tkm Jakie opinie ? https://obrazki.elektroda.pl/7356620500_... Dodano po 3 Jak poskładamy na nowych trybach z nowymi panewkach to zobaczymy czy ciśnienie wróci. Jedynie zastanawiamy...
wymiana zaworu ciśnienia w bloku - pod filtrem odśrodkowym.
W podstawie filtra oleju, obok czujnika masz druga zaślepkę. Tam wkręcasz manometr.
Bede sklonny cos naprawiac jesli pojawia sie inne objawy Objawy to już są, za niskie ciśnienie oleju prawdopodobnie, ty czekasz na skutki a wtedy to już tylko silnik na złom a nie do naprawy.
To stare dobre silniki. Oring napisałem ci gdzie jest. Minimalne ciśnienie oleju to 0.4bar przy temperaturze oleju 120C olej 15W/40 i obroty biegu jałowego 650obr/min. Żniwa przechodzi w końcu na jałowym w polu nie robisz.
Witam problem rozwiązany u 3-ego mechanika. Problem stanowiła porysowana pompa oleju. Po wymianie ciśnienie wzrosło do 2,5 bara. Piszę bo może komuś przyda się taka informacja.
wyklepana panewka na podporze wału i krzywy wał.
Witam . Mam taki problem w peugeot 3008 z 2013 roku z silnikiem 1.6 hdi . Po wymianie oleju i filtra pojawił się komunikat za niskie cisnienie oleju . Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu .
Co co jeszcze powinienem sprawdzić ? Diagnostyka komputerowa i ustalenie co powoduje zaświecenie kontrolki awarii silnika i komunikatu "Engine fault"... bo nie ma takiego błędu. Natomiast niskie ciśnienie oleju - awaria pompy oleju, zatkany filtr, paliwo w oleju albo koniec panewek.
Witam , mam problem z ciśnieniem oleju. Na wolnych obrotach przy gorącym silniku trzyma tylko 1 bar .a na 2500 obr/min trzyma tylko 3 bar oczywiście na gorącym silniku .W silniku została wymieniona pompa oleju ,umyty smok , wymienione panewki korbowodowe , na wale głównym panewki są sprawne , silnik został przepłukany . Olej w silniku to MOBIL 10 w/40...
Tak ja znam.Wałkowałem taki śmietnik nie tak dawno. Zacznij od rady emeryta.
Oring od VEB pękł i dlatego było niskie ciśnienie oleju
Mogła. Tyle że z pompy oleju jedynie stalowe bo aluminium tam nie ma. Możliwe że aluminiowe są panewki a na pewno pierścienie oporowe wału.
Ja stawiam na wałek rozrządu a ciśnienie to nawet wyrobiona klawiatura może trochę obniżyć
Wszystkie 4 na miejscu sprawdzane jeszcze w dwóch innych silnikach, czy tak powinno być, bo mam AXR i AJM na części.
Znalazłeś rozwiązanie problemu?
Oleju napędowego nie czuć, sprzedający albo ktoś z jego otoczenia wlał te 12l oleju. Nowy właściciel(czyli moj klient) wyjechał kilka dni po zakupie tego auta w pierwszą trase i zaświeciła sie kontrolka ciśnienia oleju. Twierdzi że nie dotykał sie do żadnych płynów, spojrzał na bagnet i zauważył, że oleju jest o wiele za dużo na miarce.
Witam; Wymieniona pompa oleju, profilaktycznie panewki, oringi na smoku, zawór ciśnienia, czujnik. czy może być coś powiązane to z wymianą skrzynki bezpieczników, ponoć się ją programuje do różnych aut,
Opel Insignia 2.0cdti. 131PS Rok produkcji 2010. Silnik A20DTH Dodano po 42 Helmud7543 Orientujesz się jakie powinno być ciśnienie oleju na zimnym motorze i na ciepłym?
Podziel się z nami informacją jak wygląda ciśnienie oleju po jego wymianie.
Ciśnienie oleju napewno nie pali się przez niskie obroty. Pierwsze zajmij się palącą się kontrolką oleju a dopiero obrotami bo może być tak że jak naprawisz problem ciśnienia oleju to problem obrotów zniknie.
Witam.Mam problem z ciśnieniem oleju, po rozgrzaniu silnika ciśnienie spada mi na 1.3 bar.Na zimnym silniku jest 2 bar,mechanik powiedział że jest to pompa oleju więc kupiłem,ale zrobiło się jeszcze gorzej bo na starej miałem 1.5bar na rozgrzanym silniku.Czujki ciśnienia wymienione olej mineralny.Nie wiem teraz co robić bo mechanik rozkłada ręce.Panewki...
Chyba mam ten sam problem. A nie da się jakoś wyczyścić chłodnicy wewnątrz?
Litera "a" błąd aktualny, bez "a" zapamiętany, np. E 04 - kolejny z błędów w danym module, 0,1,2 przed numerem błędu - waga błędu, cztery cyfry - numer błędu. Przykład w MR; a E 03 2 2020 Za niskie ciśnienie oleju
Panewki
Kontrolka czerwona od smarowania oleju się świeci i wskazuje niskie ciśnienie anie wysokie jak piszesz bynajmniej ja tak miałem w c-360 . Na zimnym oleju - silniku było OK natomiast jak ciepły był to na manometrze było mniej i na wolnych obrotach . .
Podłączyć tester ,sprawdzić błędy i parametry. NIe zaszkodzi zmierzyć też ciśnienia oleju fizycznie. Chyba najlepszy dostęp będzie na zasilaniu sprężarki.
Ja jestem z Torunia.
A jak była pompa oleju sprawdzana?
Panowie, Rzeczywiście instrukcja mówi o tym, że po zgaszeniu silnika powinno być przez chwilę słychać pracę wirówki. Czy kto s z Was może potwierdzić, że taki efekt w ogóle występuje ? Ja mam u siebie ciśnienie w okolicach 4 atm, ale po zgaszeniu silnika pracy bączka nie słyszę. Dodam, że po ostatniej wymianie oleju jest wyczyszczony, obraca się swobodnie,...
Jaka wartośc ??? Jak sprawdzasz ??
W aucie zostało wymienione. -blok silnik -panewki -Napinacz łańcucha rozrzadu -uszczelka pokrywy łańcucha rozrzadu -uszczelka glowicy -popychacze hydrauliczne -slizg łańcucha rozrzadu Inny mechanik zmierzył cisnie i jest na wysokich obrotach ok na niskich jest połowa z tego co powina bydz.nowy mechanik musi rozebrać silnik żeby stwierdzić co tam jest...
W silniku wymieniłem olej. Po wymianie jechałem po drzewo do lasu, więc trafiła się okazja, aby go trochę rozgrzać. Po dojechaniu na miejsce zmniejszyłem obroty. Kontrolka nie zaświeciła się. Czy możliwe, że przyczyna leżała w wypracowanym oleju? Teraz zalałem olejem Turdus 15W40.
Mam nadzieję, że nie zamykam tematu przedwcześnie ale po dwóch dniach prób wydaje się, że wszystko jest OK tzn ciśnienie w normie a ściślej przy 1500 obr.- 4,5 bara przy 1000 obr- 3,5 bara przy 600 obr-1,5-1,8 bara i żadnych niepokojących komunikatów. Co zrobiłem? Postanowiłem, że zanim zacznę rozbierać silnik na kawałki i wymieniać części "na pałę"...
Rozumiem że mierzyles zewnetrznym cisnieniomierzem. Jak do tego swieci kontrolka cisnienia to pewnie przycina sie zawór upustowy w pompie oleju.
passat niskie ciśnienie oleju scania niskie ciśnienie oleju niskie ciśnienie oleju peugeot
demontaż blaupunkt tablet zamiast nawigacji 25pt4423 dławik
kosiarka akumulatorowa kosiarka akumulatorowa
Zmiany sygnału DFM alternatora a obciążenie Connection Revolution Meter - rodzaje sygnałów