Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Tak się nie sprawdza mostka, weź żarówkę 21W i akumulator i tak sprawdź, jeśli upierasz się przy multimetrze, zakres omomierza, test diody. Na tym zakresie powinno pokazywać spadek napięcia 0.5-0.7V w kierunku przewodzenia.A najlepiej zawieź ten alternator do specjalisty i nie trać czasu na doktoryzowanie się z takich napraw.
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu...
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
A i właśnie kontrolka w ogóle nie świeci czy to też może być wina? Niestety, w takim przypadku alternator się nie wzbudza. Po wciśnięciu kluczyka, kontrolka ładowania musi się zaświecić. Sprawdź żarówkę. Być może stary alternator też był dobry.
9V sie pojawia na kondku czy klemach? Głupie pytanie, sory. Nie doczytałem. Sprawdz oprawkę bezpiecznika czy aby nie jest lużne gniazdo bezpiecznika. Najlepiej wyeliminuj go (na testy tylko) i zobacz co się bedzie działo.
Temat rozwiązany wyczyściłem klemy od środka pilnikiem na w aku też spiłowałem i napiecie 14,1 przy światłach i z nadmuchem, dopiero na ful klima jak jest włączona to spada. Jest ok !
Zakuj nowe przewody masy silnika i nadwozia i zasilania alternatora.
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Kolego a na jakim zakresie Ty zmierzyłeś prąd z tego " alternatora " ? Bo te wyniki wskazują na pomiar prądu stałego, a to błąd, druga sprawa 14.4 owszem powinno byś idealnie jednak tego pomiaru dokonuje się na sprawnym i naładowanym akumulatorze. Napięcie na każdej z faz powinno być na poziomie 20 - 100 V AC ( w zależności od obrotów - tak jest w większości...
Witam, kupilem w/w samochod z problemem "nie odpala", posiadam op-com, błąd jest tylko jeden B1485 (2), zbyt niskie napięcie na alternatorze pin 61. Sprawdziłem wiązkę i jest wszystko ok. Wizualnie układ paliwowy działa. Elektryczny również. Inne typu immo i itd. bez zarzutu. NADAL nie moge odpalić. Proszę o info, co dalej sprawdzać? Z góry dzięki.
Musisz oszacować. Masz miernik. Spróbuj go wpiąć na pomiar prądu ale też mądrze! Na czas rozruchu miernik należy ominąć (zrobić zworę na jego sondach), bo raczej nie zniesie takiego poboru. Możesz też wstawić w szereg z akumulatorem większej mocy opornik małej wartości i mierzyć spadek napięcia na nim. A reszt to już podstawowe wzory prawa oma...
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje. Sprawdzałem teraz, wspoczynku spadło z 12,5V do 12,3V. Natomiast w czasie rozruchu pod obciążeniem już do 12,9 V... a na odpalonym?? Dodano po 23 No to na co liczysz? Cud?
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Najpierw sprawdz przewody , gniją w peszlu
To tez jest jeden temat, a drugi to spadki napięcie na przewodach. Dynamiczna kontrola to efekt ekologii, myślę że to zabija akumulatory.
Pierwszy błąd sugeruje skoki napięcia, uszkodzone wiązki, brak komunikacji CAN, a drugi jest związany typowo z zasilaniem (aku, alternator, kabelki). Razem może być uszkodzony aku lub alternator i zbyt niskie napięcie na ECU. Sprawdziłbym to łącznie z oceną kabelków przy alternatorze i ECU.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Jak się kontrolka zachowuje , na jakich obrotach mierzone, jakie napięcie na cienkim kabelku?
Po pierwsze nie wolno w żadnym wypadku rozłaczać akumulatora lub też alternatora od pracującego silnika.Bo możliwe że sam sobie załatwiłeś ten alternator.W momencie rozłączenia alternatora ,pali sięregulator lub mostek prostowniczy,a w szczególnosci diody wzbudzenia .A także mogą się popalić włączone żarówki i odbiorniki.
Wiem, że zadaje dużo pytań ale... :) Jakie napięcie ma akumulator po nocnym postoju ? Może warto zainteresować się również jego stanem ? W jakim momencie mierzysz napięcia ? Zaraz po odpaleniu silnika płynie spory prąd ładowania i w zależności od stanu akumulatora może chwile potrwać zanim się naładuje akumulator. Dość spory spadek napięcia, dodatkowy...
Silnik to 1.7cdti
I jeszcze regulator napięcia...
mam już nowy stojan, ale czekam jeszcze na lakier elektroizolacyjny żeby pomalować uzwojenia dla pewności. Stojan fajny, nawet nie z Chin tylko z Singapuru, jakość niezła :) Mam pytanie bo nie wiem jak to zrobić, da rade zamontować w tej DRZ400 jakiegos typu wyłącznik (hebel) żeby na noc odłączyć akumulator od instalacji. Nie wiem jak tego dokonać,...
Napięcie na zaciskach nieobciążonego naładowanego akumulatora po 30 min od skończonej pracy powinno wynosić 12,6V. Jest w Twoim akumulatorze, ale po tylu latach gromadzi on niewiele energii. Możesz zastosować akumulator o nieco większej pojemności do 55Ah, ale nie jest celowe i zalecane. Nie możesz zastosować akumulatora o mniejszej zdolności rozruchowej...
W takim razie jedyną sensowną rzeczą jest wymontowanie alternatora i próba na stole probierczym aby wreszcie ustalić czy wina leży po stronie alternatora czy instalacji samochodu bo sprawa wydaje się prosta a jest tylko komplikowana wymianami akumulatora czy rozrusznika. Oczywiście usterka powstała samoistnie ponieważ również mogłoby zostać zamienione...
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
To napraw lub wymień alternator , za niskie napięcie w instalacji i świruje elektronika.
Wymieniony alternator. Dzięki za pomoc.
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
Witam! Powodem tak niskiego napięcia, po spaleniu alternatora, może być sam alternator, który spowodował zwarciem duży pobór prądu, a efekcie czego rozładowanie ak. Proponuję wypiąć akumulator i spróbować naładować go prostownikiem. Okaże się, czy trzyma prąd w ogóle. Następnie zmierzyć wartość jego napięcia ,które winno być 12,8-13,4V. Napięcie poniżej...
Witam mam następujący problem, fiat croma 2.0ie 91r padł akumulator (nie pierwszy raz) uzbierałem kupiłem nowy KAGER 12V 60AH 540A podczas wymiany akumlatora serwisant odrazu sprawdzil napiecie ladowania wynioslo nastepujaco: bez obciazenia 14.25V przy wlaczonych swiatlach mijania 14,11V swiatla + dmuchawa na maxa 13,85-14,0V uznał iż z takim ładowaniem...
Zmierz napięcie na B+ i obudowie alternatora.
Bo świece grzeją , jakie jest napięcie po wyłączeniu świec.P
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
POmierz napięcie tylko na alternatorze na obrotach ok 2000obr/min . Jeśli nadal napięcie będzie niskie alternator do wymiany.
Pierwsza i podstawowa sprawa to napięcie ładowania z alternatora jesli jest za niskie to wspomaganie zaczyna szaleć
w weekend rozbieram alternator, napisze co i jak
A bezpośrednio na alternatorze jak wyglada napiecie?
O ilość alternatorów pytałem wcześniej. Pisze z telefonu i nie widzę zdjęć i schematów. Jeżeli prościej dla amatora jest pomierzyć masy niż wymienić baterie to ok. Ciekawe jeszcze jakim przyrządem kolega się posluży. Masa nie ma tu nic do tego . To skąd napięcie 13v na alternatorze????
Zrobić układ porównujący napięcie z cewki alternatora z napięciem w instalacji pojazdu - a dokładniej, wykrywający występowanie napięcia cewki wyższego od napięcia w instalacji. Każde wystąpienie takiego wyższego napięcia ma ładować kondensator, a jego napięcie ma sterować (poprzez wzmacniacz, może nawet przerzutnik) załączeniem dodatkowego oświetlenia....
Gdzie masz te napięcia????????? Na D+??
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Problem rozwiązany, wina paska od alternatora, który się ślizgał przy obciążeniu odbiornikami. Dzięki za pomoc ;) Nie ma sprawy, to my mamy prośbę - podaj napięcia ładowania jednego i drugiego akumulatora oraz jakie napięcie wychodzi z alternatora.
Witam, padł akumulator. Sprawdziłem napięcie ładowania które wynosiło 13,70V. Na obciążeniu jakieś 13,50V. Czy alternator do regeneracji? Jeśli tak to co w nim do wymiany że podaje za niskie napięcie? Pozdrawiam
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
Liczy się prędkość obrotowa. Przy niskiej alternator się nie wzbudzi.
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Sprawdzałem kabel - jest ok, szczotki też są sprawne, podłączałem drugi regulator i wszystko jest bez zmian.
Tu masz wszystko, czego Ci potrzeba (źle zdefiniowałeś kod usterki): 18010/P1602/005634 - Zasilanie B + Terminal 30: zbyt niskie napięcie Możliwe przyczyny Odłączone były przewody z akumulatora Akumulator - niskie napięcie Alternator - dysfunkcja Możliwe rozwiązania: Sprawdź przewody akumulatora Sprawdź / wymień akumulator Sprawdź / wymień alternator...
Masz zbyt niskie obroty.
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
No to alternator do sprawdzenia. Najprawdopodobmiej diody w mostku padly.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE!!! Problem rozwiązany. Głównym problemem był cwaniak, naciągacz i oszust mechanik, który ma warsztat w Doncaster UK, ma na imię MACIEK. A oto ta historia: Zgłosiłem do niego problem z ładowaniem akumulatora i piszczący pasek. Powiedział, że należy wymienić tylko pasek i wszystko będzie OK. Zostawiłem więc u niego samochód aby to...
Czyli już po miesiącu padł mi zakupiony, regenerowany alternator?
Z ciekawości zrobiłem napęd półkrokowy w silniku 3-fazowym i to wystarczy aby nieźle brykał Chodzą wszystkie silniki 3f na niskie napięcie alternator samochodowy też Sterowany jest z procesora, ale dobrze by było jeszcze zastosować jakieś Hallotrony żeby pracował w pętli zamkniętej http://www.cnc.info.pl/topics79/alternat...
Tak się produkujecie a to może być nawet f126p z alternatorem...
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Właśnie pomiar zrobiłem gdy przekaźnik świec się rozłączył , lampka kontrolna alternatora gaśnie po uruchomieniu silnika i nawet się nie żarzy..
Mierzone bezpośrednio na alternatorze?
ja stawiam na uszkodzenie alternatora.
Liczy się ilość zwojów cewki razy ilość cewek jednej fazy. Teraz masz prawie dwa razy więcej cewek niż poprzednio. Więc 16 cewek po 10zw to masz 160zw. Trochę się dziwię tak niskiemu napięciu.
a jak wyglądają magnesy od spodu koła zamachowego... jeśli coś z nich w ogóle zostało?
Mam na myśli przewody niskiego napięcia. Jeśli tracą elastyczność - rozważ wymianę.
Alternatory, oba do sprawdzenia na stół.
Wogóle póżniej okazało się że miałem na alternatorze niewłaściwy typ regulatora - nie od tego typu alternatora...
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
Jak łożyska są głośne i luz wyczuwalny- nie czekaj tylko wymieniaj bo alternator stanie ci w najmniej odpowiednim momencie i nie wrócisz do domu. Kilka słów o pasku klinowym i kołach pasowych: pasek dobiera się do kół tzn. pasek ma określoną szerokość powierzchni grzbietowej i kąt klina, tak samo koła pasowe muszą mieć odpowiednią szerokość rowka, zaś...
Regulator napięcia wymieniłem przedwczoraj ze szczotkami. Czego ta kontrolka na zgaszonym silniku słabo świeci? Wyczytałem, że to jest wskutek startych szczotek ale przecież wymieniłem na nowe. Jeśli chodzi o te 12 volt, to jak zapale silnik to ma normalne ładowanie ale jak włączę światła i resztę rzeczy i jeszcze wzmacniacz samochodowy to już spada...
Jeśli napięcie w instalacji na zapalonym silniku wzrosło, to alternator ładuje. Trzeba szukać upływu prądu w instalacji na zgaszonym silniku.
Włączenie odbiorników powoduje spadek napięcia do 12,5V. Jeśli to prawda to masz zepsuty alternator. Co do LPG to inna sprawa.
Pytanie jak wyżej,wszystko było OK puki było ciepło a jak przyszły mrozy to pojawiły się problemy.Faktem jest że nie mierzyłem wcześniej ładowania bo autko mam od niedawna.Na wolnych obrotach czyli 800-900 obr/min ładowanie jest na poziomie 13,75 - 13,80 V co wg mnie jest stanowczo za mało,co dziwne przy wzroście obrotów wzrasta napięcie - przy 2000...
Prostownik w alternatorze wymień.
Napięcie nieco za niskie. Ile lat ma akumulator? Te 13,1V to przy jakich obrotach? Czy wtedy są załączone światła?
Żeby sprawę wyświetlić do końca zmierz napięcie na alternatorze czyli + alternatora i - z obudowy alternatora. Wtedy będzie pewność jak faktycznie pracuje alternator.Pozbędziesz się przy pomiarze wpływu spadków napięcia na instalacji samochodu. A jak było przed uszkodzeniem alternatora?
Dzięki za szybką odpowiedź,jutro sprawdze,jak zadziała punkty masz pewne
Regulator napięcia (kończące się szczotki). Połączenie alternator-akumulator. Zaśniedziałe obejmy klemy.
Kontrolka świeci czy nie,bo jeśli nie, a mierzysz napięcie to poczekaj chwile po zapaleniu bo może świece dogrzewają( na wolnych obrotach jest wtedy niskie napięcie ładowania).
mogłbyś sprawdzić napięcie na szczotkach przy włączonym silniku? Jeżeli będzie około 12V - zepsuty alternator lub koniec dla akumulatora, jeśli około zera - walnięty regulator napięcia
Nie kupił bym takiego oscyloskopu. Bardzo niewygodnie mi się obsługuje oscyloskopy stacjonarne za pomocą dołączonych aplikacji (z poziomu komputera). Oprócz tego: "Szerokość pasma 20 MHz, 2 kanały Częstotliwość próbkowania 48 MS/s w czasie rzeczywistym" Pytanie czy 48Ms/s to na każdy kanał, czy 48Ms/s przy jednym pracującym kanale, a przy dwóch to po...
Temu obstawiam, że w moim alternatorze któraś (albo wszystkie) diody są padnięte i nie prostuje napięcia (temu cęgowy wykrywa przemienny) Nic ten miernik nie wykrywa, a jedynie pokazuje głupoty. Nie ma prwa być tam żadnego prądu AC, bo miałbyś pożar w komorze silnika. Podstawowa sprawa - jaki masz silnik w tym aucie i co to za auto żony?
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
Potocki - opisany sposób sprawdzenia przez Ciebie pracy alternatora , to zabójstwo dla niego. Szukaj warsztatu.
Próbowałeś może sprawdzić błędy w komputerze silnika ? Mierzyłeś napięcie na alternatorze ? Najlepiej w momencie występowania objawów, na niskich obrotach, na wysokich
Witam, mam następujący problem z alternatorem od Fiata Tempry / Tipo (te same ale Tipo jest wam bardziej znany pewnie). Alternator w aucie nie ładował. Teraz mam go w warsztacie i ustaliłem już kilka rzeczy. Jest sprawny regulator napięcia (test z żarówką), jest sprawny mostek prostowniczy (tester diod), jest sprawne uzwojenie w wirniku, ponieważ po...
Ewidentnie zbyt niskie napięcie, albo uszkodzony alternator albo akumulator.
Jest jeszcze inna możliwość żle kontaktuje regulator napięcia , ma odczyt że napięcie jest za niskie i daje prąd wzbudzenia na maxa.
Sprawdź wszystkie masy i + z alternatora do akumulatora.
Sprawdź masę miedzy silnikiem (skrzynia( a rama , oraz połączenie alternatora z silnikiem. Sprawdź jakie napięcie wychodzi na końcówce z alternatora.
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
niskie napięcie alternator renault alternator niskie focus niskie napięcie niskie
wskaźnik ciśnienia powietrza gaznik zalewa silnik xantia regulator
movano schemat elektryczny blaupunkt bn40f1372eeb
Podłączenie zasilacza zamiast baterii 14V w boomboxie Instrukcja obsługi młotowiertarki MacAllister MSRH 600 po polsku