To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
już wszystko wyjaśnione filtr powietrza był przyczyną nie żadna pompa albo poduszki pozdrawiam.
Jedz do warsztatu zajmujacego sie instalacjami gazowymi tam ci pomoga,koszt regulacji niewielki nawet jesli trzeba bedzie wymienic filtr gazu, a sam jesli sie znasz to mozesz wiecej zepsuc niz naprawic. Nie polecam porad kolegi OZZY88, chyba nie bardzo wiedzial co pisal. Pozdrawiam.
Być może nie trzeba wymieniać koła pasowego bo jak pisałeś że pasek jest naciągnięty to myślałem że to wina zużytych kół ( koła ). Ale skoro nowy pasek jest luźny to został zamontowany za długi i trzeba założyć taki jak ma być.
Kupiłem kolejny komputer z innej astry i krokowy i to samo na 3 komputerach i 4 silniczkach krokowy czy może to byc zawór ssący ? Że falują obroty czasem na niskich
Padający czujnik położenia wału potrafi dac podobne objawy. Jak mi ten czujnik padał to błędy były. Padał czujnik położenia wału, a błąd był czujnika położenia wałka rozrządu. Najczęściej przerywał po dużym obciążeniu, gdy silnik był dobrze nagrzany. Po dużym obciążeniu miał też problem z ponownym uruchomieniem. Przerywał nieregularnie. Od czasu do...
pod sprzęt diagnostyczny i dowiedzieć się jaki błąd występuje, a dopiero potem pytać na forum o konkrety. Po co? Już mówię-będzie wskazanie P0400 (5) -usterka układu krytycznego numer 2. I co dalej?
No powinno ciągnać tak od 1800obr/min.
Jednopunktowe wtryski nie strzelają,jeżeli jest to parownik ZAWOLI-nad kolankiem wodnym jest wkręt regulacyjny wolnych obrotów na płaski śrubokręt-wyłącz silnik,wykręć wkręt-iglicę,oczyść go,odpal auto,przejdż na gaz-przedmuchasz gazem kanał wkreta iglicy,wyłącz silnik,wkręc wkręt iglice z czuciem do lekkiego oporu,odpal-wyreguluj wkrętem wolne obroty.Dolnym...
Nie masz pod ręką analizatora spalin?
Czyli to samo co u mnie, na niskich obrotach wyskakuje błąd.
Tylko te silniki nie mają kół zmiennych faz :-(
raz mi obroty po wrzuceniu na luz podczas jazdy zatrzymywały sie na 2000obr/min(przez około 10km za kazdym razem gdy wrzucałem luz) po przegazowaniu zgasł-odpaliłem i wszystko oki czasem zatrzymują sie na 1200 lub 1500 obrotow przy hamowaniu silnikiem ale po chwili spadają do normalnych(wtedy własnie czasem nim szarpie) przed wymiana rozrządu były takie...
no do predkosci to ma się ni jak, ale do obrotów owszem
szarpać tak "skacze" To skakanie jest w rytm obrotu kół?
Witam, mogę się dowiedzieć jak się skończyło z tym problemem? Bo ostatnio z dnia na dzień pojawił mi się dokładnie taki sam problem, gdy jechałem do domu po pracy i było ok, a jak chciałem jechać następnego dnia rano już był p obym, szampana na wstecznym i gaśnięcie na biegu jałowym, też stracił moc. Przeczyściłem przepustnicę, sprawdziłem i wyczyściłem...
a powiedz mi jak od nowa ustawić zapłon tak krok po kroku z góry dziękuje;) jak odpalę na zimnym to na benzynie ma tak 300 do 500 obrotów na lpg odrazu gaśnie
Następny.Mania czyszczaczy silniczków. Jakby łapał fałszywe powietrze,to obroty by były za wysokie.
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Rozregulowane dawkowanie paliwa. Jaką masz tą instalację?
Ja właśnie mam takie obroty 500/600 obr/min...
Odpialem przepływomierz wyświetlił się check engine i samochod tak samo reagował na gaz jak dotychczas- zamula. To oznacza ze przepływomierz nie działa? Kolektor ssący dzisiaj rozebrałem i nie był ubrudzony bardzo, kanały drożne i nagar wcale nie zmniejszał średnicy
zrobiłem przed chwilką tą ,,domową diagnostykę'' wyskoczyło mi: Czujnik przebytej drogi- brak impulsów. czy to ma coś wspólnego z moim problemem?????? Trzeba było tak odrazu, ma i to dużo.
kolego swiece nowe i przewody
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ...
Mam problem z autem - Opel Astra III H 2005 1.6 benzyna. Gdy silnik się rozgrzeje i przejadę nim kilka km, to zapalają mi się kontrolki i auto gaśnie, a dokładniej zapalają się one, jak hamuję i są niskie obroty (około 10 km/h), to wtedy to się dzieje. Mogę odpalić bez problemu, ale jak nie ruszę, to znów gaśnie. Komputer nic nie wykrywa, a mechanik...
Zaczeły się niskie temperatury(witamy toluen oraz inne rozpuszczalniki w paliwie)A zatem żegnamy tanie stacje.
Witam Mariusz_M1986, jedni zmieniają przy niższych inni przy wyższych, jeśli to diesel to musisz pamiętać aby nie były zbyt niskie, wszystko zależy od "kultury" jazdy. Jeśli ktoś napisze Ci abyś zmieniał biegi przy obrotach np. 3000 to ktoś napisze że przeciągasz na biegach, jeśli np przy 1200 obrotach to też nie będzie dobrze bo przy zmianie na bieg...
Napewno ten typ tak nie ma.
witam.mam duży problem z obrotami w astrze 2. na niskich obrotach przy włączeniu czego kolwiek . świateł to silnik zachowuje się tak jak za chwile miał by zgasnąć i po paru sekundach wraca do normy. najbardziej jest to odczuwalne gdy wspomaganie kierownicy się uruchomi. a drugi problem to taki że czasami obroty falują. byłem na komputerze i niestety...
Ciśnienie paliwa jakie masz? Sprawdź.
Nasmaruj odszarpiacz.
Jaki masz silnik, 8 czy 16 zaworów?
Chcę jeszcze dodać ze mam zamontowany sterownik tartarini tec99
kolego elektrit turbina działa owszem zawsze ale dopływ spalin jest zamykana na niskich obrotach wiem coś o tym bo regeneruje turbiny od kilku lat i ten baniaczek jest odpowiedzialny za włączanie i wyłanczanie turbiny
Witam mam taki problem z tą Asterką (Silnik 14XE )! Zauważyłem że na zimnym silniku np. po nocy czasami jak odpale, ssanie jest a czasami tak jakby go nie było ma za małe obroty i wtedy gaśnie ! Czasami zaświeci się na chwile kontrolka silnika (rzadko się zapala) ale jak dodam gazu to kontrolka gaśnie. Jest to dziwne ponieważ zauważyłem to już w zeszłą...
Szarpanie pojawiło się po tych robotach?
Jeśli nie ma różnicy, to raczej nie problem adaptacji. Tak czy siak, do rozwiązania na forum potrzebny jest podgląd parametrów pracy - czyli konieczność podłączenia komputera. Organoleptycznie zostaje jeszcze możliwość sprawdzenia czy nie zalewa - zobacz jaki jest zapach spalin. Ma być intensywny na zimny i szybko zanikać w miarę rozgrzewania. Zobacz,...
Sprawdź WN.
Problemem okazał się zamontowany przez mechanika tani chiński zamiennik czujnika podciśnienia który rozkleił się i podawał zbyt niskie parametry.
No to mechanior spartolił robotę, tam się nic nie reguluje z wolnymi obrotami pewno sterownik nie widzi pozycji zamkniętej przepustnicy
Skoro masz komputer to podaj wartości tego ciśnienia na obrotach jałowych oraz przy 2 i 3 tyś.
Sprawdziłeś czujnik położenia wału?
Pedał po odpaleniu ma być niżej takie jest działanie serwa podciśnieniowego hamulca.Wyczyśc przepustnicę bo pewnie zasyfiona może być to przyczyną za niskich obrotów..Przedtem silnik zaciągał lewe powietrze.
Może być kolego. Miałem Rover 416 i jak było mało oleju w silniku to przerywał na niskich obrotach, ciężko się zbierał żeby wejść na wyższe
Może to kwestia regulacji pompy wtryskowej? za niskie obroty na zimnym silniku i taki będzie efekt?
A czy jest dopuszczalny luz na osi turbiny bo z tego co wczoraj kolega mi pokazał to mam taki wyczuwalny luz gdzie około 1mm. Moze to jest przyczyna ze wtedy ta turbina nie ma tak jakby sily na niskich obrotach?? To sa tylko moje przypuszczenia bo jak wczesniej napisalem nie jestem zbyt dobry w mecahnice. Pozdrawiam
Mam aktualnie identyczny problem. Dwa tygodnie temu zamontowali mi instalacje gazową sekwencyjną (Elpigaz) od tego momentu miałem problem z odpalaniem... podejrzenia padły na pompę paliwa oraz rozrusznik. Podczas diagnozy usterki okazało się, że nie było zasilania pompy paliwa podczas rozruchu silnika. Komputer nie wysyłał sygnału na pompę. Co ciekawe...
mysle ze to moze byc problem z instalacja lub komputerem. najlepiej udaj sie do opla i opisz usterke. a zaobserwowales jakies zmiany w jezdzie?
Na początek bym sprawdził działanie osławionego zaworu rec.spalin.Częsta awaria w ecotecach.W początkowym okresie może sie tak dziać,lampka MIL niekoniecznie sygnalizuje awarię. Zadne naciskanie przycisków w Multi Info Display'u nie powoduje wyświetlenia kodów usterek.
Witam, mam opla astre kombi 1.6 8v z instalacją LPG. Jechałem wczoraj normalnie na gazie i wszystko było ok, gdy skończył sie musiałem przełączyć na benzyne i zaczął sie problem, auto dławi i dusi na niskich obrotach, powyżej 2 tysięcy jest ok. Benzyny mam tam niewiele, ale czy to mógl byc problem?
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Po założeniu lpg IV generacji sekwencyjnej zaczęła mi się świecić kontrolka silnika pojawiło sie falowanie niskich obrotów. Swiecila sie juz wczesniej na benzynie . Na komputerze wykazało błąd sondy lambda. Mechanik stwierdził ze jest do wymiany. czy po jej wymianie błąd się będzie powtarzał i falowanie niskich obrotów ? Proszę o pomoc.....
zdjęty wężyk od czego? Ale u mnie jest odwrotnie najpierw mam niskie obroty a później wysokie
Ja mam astre I ,ale pewnie z podobnym silnikiem i objawy miałem inne ale skojarzyłem sobie że może być to samo .U mnie uszkodzenie było bardzo widoczne na 2 (przy wolnych obrotach) - szarpał. Uszkodzony był zawór recyrkulacji spalin (ERG) . Jeżeli jesteś zainteresowany to poczytaj na forum jest wiele informacji na ten temat:!:
Przejrzyj wszystko dokładnie jeszcze raz, bo nic z tego nie będzie.
W zużytym silniku, jeśli wykluczyłeś usterkę czujnika.
Regulacja jak wyżej gazu ale napewno odwrócenie dolotu w stronę przeciwną do kierunku jazdy na to pomoże lub/ewentualnie podniesienie dawki gazu na niskich obrotach. Standardowy problem z wlotem powietrza skierowanym do kierunku jazdy i wtedy przy hamowaniu jest za dużo powietrza a mało gazu i stąd trzeba przegazowywać.
Rano czy wieczorem?
Nie, linka nie zacina sie,pedał chodzi leciutko,nieraz a raczej bardzo często gdy rano odpale autko i rozgrzeje się to trzyma wysokie obroty, musze go wylączyć i odpalić i juz ma niskie,ale później przy jeździe przytrzymuje obroty i pochwili spadają
jakie błędy posprawdzaj podciśnienia
Czy obrotomierz pokazuje w czasie jazdy cały czas niskie obroty,czy po zagrzaniu się silnika zaczyna wskazywać poprawnie?
sprawdzałeś wydech?
Najrozsądniejszym krokiem w tej sytuacji będzie udanie się do warsztatu i wyregulowanie instalacji, za pomocą komputera lub analizatora spalin (jeśli jest to bardzo prosta instalacja). Zdjęcie rury od wlotu powietrza jest też dość istotne, ale w tym przypadku to drugorzędna sprawa najistotniejsza w tym wypadku jest poprawna regulacja.
Eeee, to by musiał mieć strasznie niskie to obroty. Ładowanie potrafi nawet na kręceniu rozrusznikiem zgasnąć.
Nie
Witam, pomóżcie mam problem z oplem astra 1.6 16V 03 silnik Ecotec (nr. Z16XEP) podczas jazdy szarpie silnikiem nie zawsze ale najbardziej podczas gwałtownego dodania gazu i przeważnie na niższych obrotach 1.5-2.5 tys.obr.dalam go do serwisu komputer wykryl zespol klap zawirowan,wymienilam kolektor a on dalej szarpie.co mam robic dzieki z gory
Wydaje mi sie ze to jednak beda diody.Masa jest ok tak jak na silniku tak i na alternatorze.a i dopatrzylem sie jeszcze jednej rzeczy gdy wzrastaja obroty silnika ładowanie maleje.he?
A czy przy uszkodzonym czujniku położenia wału auto by odpaliło z plaka i później już pracowało? Przy całkowicie uszkodzonym nie odpali. U mnie dawał za mały sygnał przy odpalaniu (niskie obroty). Plak dawał lekkiego kopa i odpalał.
A sam co sprawdziłeś?
W aucie zostało wymienione. -blok silnik -panewki -Napinacz łańcucha rozrzadu -uszczelka pokrywy łańcucha rozrzadu -uszczelka glowicy -popychacze hydrauliczne -slizg łańcucha rozrzadu Inny mechanik zmierzył cisnie i jest na wysokich obrotach ok na niskich jest połowa z tego co powina bydz.nowy mechanik musi rozebrać silnik żeby stwierdzić co tam jest...
Samochód odpalony na wolnych obrotach , wpiecie do wtyczki przy zaworku , wysze obroty nie zmieniaja napiecia .
Wystarczy tak zmienić dolot powietrza żeby pobierał zimne powietrze ale był odwrócony tyłem do kierunku jazdy. Ostatnio tak robiłem w Corsie B i pomogło.
Niskie ciśnienie na pompie miałoby znaczenie na wysokich obrotach
Dla potomnych, moze komus sie przyda rozwiazanie problemu. Uszkodzony byl EGR, z uwagi na wysoka cene wymieniony na stary ze szrotu. Na szrotowym nie gasl ale dostawal "czkawki" na niskich obrotach. Najprostrze i najkuteczniejsze rozwiazanie zaslepic EGR - zasmienic uszczelke na kawalek gumy preszpanu lub czegokolwiek innego. Po zaslepieniu auto dziala...
Musi być komplet z Immo ale są firmy, które naprawiają.
Wymiana sterownika zmniejszyła częściowo problem. Ale ładowanie i tak nie było idealne...
O tu też trollujesz? :D. Nie napisałem, że to nowość. Bardziej chodzi o duży moment przy niskich obrotach.
ok. ale dopiero w czwartek będę mógł bo nie zapisalem tych ustawień a chwilowo nie mam laptopa. W programie bingo S jest zakładka przełączanie na gaz przy minimalnej temperaturze zaznaczylem ta opcje i temperaturę ustawialem różną. Pomyślałem ze jeśli zmniejsze obroty przełączenia na niskie to przełaczy sam gdy temp. będzie taka jak ustawiona,ale w...
Spróbuj jeszcze zmierzyć ciśnienie na cylindrach .
To sie dzieje na PB i LPG?
Widziałem dziś na szybko taki silniczek u znajomego. Co ciekawe zaraz po odpaleniu auta (na zimnym) zdjąłem wężyk z zaworu termicznego i przepuszczał znaczy był otwarty. Ale obroty ładnie się podniosły w górę (po zdjęciu wężyka). Z tego wynika, że zawór powinien się otworzyć dopiero na ciepłym (co obniża obroty biegu jałowego jak jest gorący).Także...
Świece ,przewody,kopułka i filtry są ok,na jałowych też pracuje równo. Posiadam też Astrę G 14 16V i w opolach 16V są słabsze od 8V na niskich obrotach. W porównaniu tych dwóch aut, to Almera z niskich obrotów przyśpiesza trzy krotnie lepiej niż Astra,przy prędkości 100klm Almera zbiera się trzykrotnie słabiej niż Astra. Ps w tym modelu są dwa katy....
i bez wspomagania
Nie rozumię, wg Ciebie przy rozruchu ma ładować się akumulator? Przecież tam nie ma żadnej filozofi, jak nie chce odpalić to może brak dostatecznego ciśnienia w cylindrach, niskie obroty rozrusznika lub niewłaściwy kąt wrtysku.
a jaka nazwa sterownika BRC
Niskie obroty biegu jałowego - pompa wody nie miesza. Czy jeśli na postoju dodasz gazu to masz ogrzewanie? Jest LPG?
Kolego miałem taki sam problem w Astrze 1416V Ekotek strzelała głównie na niskich obrotach uszkodzona była cewka zapłonowa.
Oprócz sterownika musiał byś wymienić imobilajzer.
Czyli jest ok? Dodano po 3 Czy w pełnym zakresie obrotów rgulator (elektroniczny) daje stałe napięcie , czy przy dużym obciązeniu ta charakterystyka może opadać w zakresie niskich obrotów?
Witam ponownie.Już po problemie. Sugerowana przez pseudomechanika wymiana modułu zapłonowego była zwykłym naciąganiem. Po analizie kilku postów doszedłem downiosku, że winę za ten stan rzeczy może byc wyłacznie zalewanie świec spowodowane złym sygnałem ze sterownika na wtrysk. Oczyszczenie czujnika temp.płynu ( był zaśniedziały) wszystko wróciło do...
Wcale nie są normalne te błedy. Przy dobrze ustawionym gazie ich być nie powinno. Więc tak: 1. Prawdopodbnie jakiś gazownik partacz zrobił tak, że lampka check jest odłączana na gazie... 2. Błędy z IAT (czyli czujnik temp powietrza) i MAF (przepływomierz) moga wynikać ze stykologii w okolicach w/w elementów. Może być tez przepływomierz padnięty, czasami...
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
Zobacz czy Ci się nie oberwała osłona termiczna nad wydechem...
kolego, usterna jest dziecinnie prosta. klin.
Wyczyść przepustnice. Powinno pomóc.
Przepraszam, że tak długo nie pisałem. Niestety nie znalazłem nic konkretnego w książce. Na dodatek doszła jeszcze mi usterka w mojej Astrze: dławienie podczas szybkiego dodania gazu na niskich obrotach. Jak coś jeszcze znajdę to opisze. Przyczyna dławienia zlokalizowana i usunięta- uszkodzony MapSensor, Ten w komorze silnika na podszybiu po stronie...
I najtansze bo gdybaniem to mozna pol auta wymienic. Pozdrawiam.
Witam ! Posiadam Opla Astre II 1.4 16V Benzyna+Gaz 2002r. Problem polega na tym że po chwilowej jeździe odcina gaz auto zostaję na niskich obrotach ale całkowicie nie ma gazu. Astra była u mechanika i podpięta do komputera (zostały wyczyszczone błędy) oraz była wymieniona przepustnica lecz nic to nie pomogło. Proszę o pomoc.
astra niskie obroty astra niskie obroty gazie niskie obroty biegu jałowego astra
podłączenie komputer honda accord gniazdo przyczepy pinowe kalibracja kolor monitor
sterownik chipsetu candy activia
Obsługa czytnika kart SD w TV Panasonic bez pilota Podłączenie radia Becker BE6802 - opis pinów zasilania