proszę sprawdzić synchro, rozrząd łańcuch
Nie zapomnij o napinaczu ,bo bedzie podwójna robota. :idea:
Jak dużo kilometrów to łańcuch, czyli rozrząd do wymiany.
W SR20 jest łańcuch. Słychać pompę paliwa po włączeniu zapłonu?
Może to zbieg okoliczności, ale w latach 90-tych miałem Nissana i podobny problem, wymiana stacyjki rozwiązała problem, niestety nie pamiętam już szczegółów. Ale poza przekaźnikami to stacyjka wydaje się jednym z pierwszych łatwych do sprawdzenia ogniw w łańcuchu możliwości.
Dość często w tym modelu przyczyną problemów jest rozciągnięty łańcuch rozrządu.
czas na łańcuch .
U mnie słychać że dzwoni łańcuch
Rozrząd ,łańcuch do wymiany.
A nie jest to przypadkiem specjalnie tak zrobione żeby łańcuch rozciągał się równomiernie?
Wymień ten łańcuch!
Wyrabiają, ale nie przy 160kkm. Wymiana kompletu w K11 dopiero przy 300kkm. Najpierw padają napinacze - ciężko określić stan łańcucha "na palec". Na zimnym silniku może trochę hałasować, ale może to być objaw rozciągniętego łańcucha jak i wyrobionych napinaczy/ślizgów. Góra zazwyczaj przy 150-200kkm, dół ~300kkm, ale to nie jest reguła. Podsumowując...
Wałki ssący od wydechu są oznaczone chyba kropkami lub kolorami, jeżeli założyłeś dobrze nie zamieniając miejscami i rozrząd też dobrze, to z tego co pamiętam (ostatnio składałem całego YD25) to tam rzeczywiście bez ciśnienia oleju ten łańcuch nie ciągnie aż tak równo wałków.
Na to pytanie sam sobie musisz dać odpowiedź . Jaką masz pewność przebiegu ? Samochód ma około 15 lat. Co prawda nie słyszałem o zerwanych łańcuchach ( ale też szybko straciłem te samochody z "pola widzenia") ale to silnik nissana , a o trwałości jego łańcuchów można pisać książki :D
Rozrząd sobie sprawdź, pewnie łańcuch wyciągnięty.
W salonie Nissana w Poznaniu, na pytanie o łańcuch rozrządu, odpowiedzieli mi, że nie wymienia się, wytrzymuje ponad 300 tys. km.
oto rysunek: http://obrazki.elektroda.net/78_12896499...
czujnik wałka, wału, albo wyciągnięty łańcuch
Potrzebuje pomocy w ustawieniu rozrządu w moim nissanie, wszystko jest ustawione teoretycznie dobrze lecz silnik próbuje załapać ale nie może odpalić. Dodam że to jest primera z dwoma wałkami rozrządu, 2.0 benzyna na łańcuchu.
To oznacza tylko jedno - wyciągnięty łańcuch rozrządu - typowe dla tego modelu i silnika.
Mam problem z tym samochodem , auto od początku "nie wkręca się na obroty " a miał sprawdzone ciśnienie na tłokach, i jest ...na pierwszym 3 mpa , głowica w górę ,do szlifierni diagnoza złom,zatem kupno drugiej , do szlifierni (planowanie uszczelnienia itd) montaż i bez zmian . diagnostyka komputera , jest błąd czujnika wału, ok nowy łańcuch ślizgi...
Też mi tak coś się wydaje że to wina łańcucha miałem właśnie pisać że przeskoczył w tych Nissanach to norma po długiej jeździe na łańcuchu i nie odpowiednim oleju napinacz siada łańcuch się rozciąga a potem dużo nie trzeba .
a ile kilometrów można przejechać na łańcuchu w tym modelu.
Luźny trochę ten łańcuch między kołami.
Takie coś powinno być . na łańcuchu masz odpowiednie ogniwa musisz je pokryć z oznaczeniami na kołach .
Należało by sprawdzić na samym początku dwie rzeczy. Czy zaminnik który kupiłeś nie jest jakieś badziewie i nie "staje" na zęby. Druga sprawa to mogą być (i wydaje mi się że są chyba) koła zębate owalne i szarpie łańcuchem.
Czym odczytywane błędy? Bo w tym silniku to często oznacza problemy z łańcuchem. Zwykle przy zbyt rozciągniętym. Na pewno dobrze złożony? 🤔
Gdybyś wygoglał kod błędu, to byś się dowiedział, że takie objawy w tym silniku daje naciągnięty łańcuch rozrządu .
Miałem problem z gasnieciem i spadkiem obrotów. Odpalała na strzała po chwili obroty spadały i gasł. Jak trzymałem na wyższych obrotach i przejechałem jaki dystans np 200m wszystko było normalnie. Wymienili mi wtedy rozrząd łańcuch był naciągnięty.
Wszelakie znaki na niebie i ziemi wskazują na brak synchronizacji między czujnikami wału i wałka lub uszkodzenie koła impulsowego podczas wymiany rozrządu (łańcuch).
Więc niech się który z okolicy odezwie i pomoże chłopu.
Naprawy dokonał serwis. Stwierdził wadę w łańcuchu. Wada wywołana nieekonomiczną jazdą.
Ten błąd może powodować brak iskry i wtrysku, bo komputer nie wie, kiedy miałby te sygnały zadać. Może być padnięty czujnik, przewód od czujnika do komputera, komputer, lub zaśniedziałe styki.
Po mojemu łańcuch tj. rozrząd nie trafiony. Mechanik sprawdzał rozrząd i łańcuch nie jest wyciągnięty. Cały rozrząd był wymieniany 3l temu i zrobił na tym łańcuch 100tys
zdaje mi sie że zakladałeś temat w innym dziale i polecono ci sprawdzić rozrzad, konkretnie łańcuch. Sprawdzileś?
Sprawdź rozrząd, naciąg łańcucha
Dobra , rozciągnięty łańcuch i tyle . Dziękuje
Łańcuszek
Masakra,wez przetłumacz oco kaman z tymi błędami. Tam masz silnik na łańcuchu?
energetyk połączenia wszystkie wyczyszczone.Pompa była rozebrana ale wydawała się być szczelna ,dzisiaj będę jeszcze patrzył złącza jeszcze raz. romuald-f właśnie ten zawór wymieniałem myślę że nie jest zatarty z tego powodu że kiedy nacisnę gaz przy około 3.000rpm jest ciśnienie 0,80-0.90 także coś tam pompuje.Czy możliwe że to coś z elektroniką skrzyni...
Dorzucam do worka jeszcze jeden nissan almera n16 - silnik na łańcuchu współpracuje z lpg bez problemu.
Niestety to nic nie da. Wyciągnięty łańcuch rozrządu. Typowe dla tego modelu.
Przestawił się na łańcuchu rozrządu, turbosprężarka prawie się rozleciała i jeszcze kilka drobiazgów.
Czy to może być pompa wspomagania? Zdejmij pasek i sprawdź, czy stuki ustaną. Pompa jest napędzana łańcuchem rozrządu.
W tej cenie nie specjalnie zwaracaj uwagę na markę. Skup się na stanie technicznym konkretnych egzemplarzy. Na przebiegi nie patrz bo większość aut w tej cenie które będą miały na liczniku poniżej 200tys będą po prostu kręcone.
u mnie był rozrząd więc u Ciebie też bym szedł w tym kierunku czyli łańcuch do wymiany
Wie pan co? To był wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Do wymiany. Węższy niż u rowera łańcuch, ciężka zabawa nie polecam ;)
Na moje albo czujnik albo wyciągnięty łańcuch i brak synchronizacji.
Do wymiany kompletny rozrząd - eko long life się kłania. To samo jest w silnikac Renault/ Nissan (1.2 TCe) - wymiana oleju co 30 tys km i zaciera się napinacz sterowany ciśneinie oleju, wycierają się ślizgi, ale nie łańcuch w tym wypadku. Do wymiany kompletny rozrząd - tu musi być podobnie.
Czas na kij w mrowisko :D Laguna III 2.0 16V 140 klaczy. Silnik z kooperacji z nissanem, na łańcuchu. O awariach tych silników jeszcze nie słyszałem. Wysoki jesteś a tam się zmieścisz. Auto wygodne i nie awaryjne jak poprzedniczka królowa lawet czyli laguna II. Fajnym starym poczciwym i nie awaryjnym silnikiem jest też 2.0 16 z turbiną 170 koni, ale...
No inna, bo to pompa WC z CR. chodziło mi o samą blokadę. Wygląda że u Ciebie dobrze włożona. Po za tym na dolnym łańcuchu też powinny być "znaki"
To nie nissan . W tym silniku przy uciągniętym łańcuchu zaświeca się błąd czujnika wałka rozrządu ale auto zapala i jeździ.
W silniku 2.0 (mam taki w primerze) czujnik położenia wału jest taki sam jak czujnik położenia wałka,podmień je i zobacz czy zmieni sie miejsce powstawania błedu (jeśli w silniku 1,8 jest to możliwe),co do łańcucha to dużo ludzi sie wypowiada że w nissanach miały krótka żywotność ale nie wiadomo czy piszą tak aby pisać czy rzeczywiście tak jest.Na czujniki...
Skoro cofnięcie zapłonu częściowo pomogło i była robiona głowica - nie trafiony rozrząd. Pewnie na łańcuchu ustawiany bez blokad?
Na silniku, 1.6 renówkowe jeśli na pasku to byc może K4M ? Jeśli na łańcuchu to coś zbliżonego do M20R czy MR20..... jakoś tak to było.
Odkręciłem kopułkę układu zapłonowego, okazało się, że pod numerem pierwszym zalega duża ilość niebieskiego pyłu, część kabla również zaczęła się utleniać. Wyczyściłem wszystko, auto odpaliło z kopa, niemniej jednak obroty trzykrotnie leciutko, ale dość znacznie schodziły(spadały) z wyższych na niższe. Co może być powodem tego chwilowego zarywania obrotów?...
Wlasnie podejrzewam rozjechane adaptacje ponieważ LPG byl strasznie rozjechany.. W jaki sposób zrobić adaptacje? ps. czy taki objaw mógłby dać przestawiony łańcuch rozrządu?
W x-trail 2.2 nie trzeba wyjmować silnika, tylko wałki rozrządu. Ten "plaster" zostaje na silniku, jedynie zdejmujesz pokrywkę i wywalasz górny łańcuch, pompa zostaje na swoim miejscu. Natomiast osobiście robiłem niedawno w primerze p 12, silnik jest poprzecznie i tam trzeba wywalić silnik ze skrzynią w dół.
Błędy to nie wszystko,parametry też ważne.Jak łańcuch rozrządu?Nie wyciągnięty?
Tu siedzi łańcuch, słyszałem o przypadkach nadmiernegio zużycia elementów rozrządu (łańcuch, napinacze), uszkodzenie głowicy raczej rzadki przypadek.
A czy to nie jest kolejny wynalazkowy silnik nissana z naciągającym się łańcuchem rozrządu? Chyba będziesz musiał się pobrudzi i sprawdzić fazy rozrządu.
Wymiana łańcucha. Brak synchronizacji wałków zapewne.
Witam Tu akurat jest łańcuch rozrządu, a to, że uważasz cyt. <Cały problem znika jeśli jest to łańcuszek>, to jesteś w wielkim błędzie. Popatrz np. tu: http://www.chcekupicauto.pl/nissan-prime... Od siebie Ci powiem, że kiedyś miałem Sierre 2.0 DOHC i panowie na EuroCar też mi powiedzieli, że nie wymienia się, aż po 90...
W tym silniku, zawsze odpali przy sprawnym czujniku wałka rozrządu i z odpiętym czujnikiem wału (dolnym)....odwrotnie nie!!! Odpiąć czujnik wału i próbować, trwa to troszkę dłużej ale jeśli wszystko ok, to odpali nawet przy trochę rozciągniętym łańcuchu...The End...
To że jest błąd nie znaczy że od razu trzeba coś wymieniać. Wymieniłeś niepotrzebnie. Mam wrażenie że masz wyciągnięty łańcuch dlatego ten błąd i ta usterka.
Moja propozycja to nissan micra 1.0 16v. Auto na łańcuchu rozrządu mocne i dynamiczne a przy tym bezawaryjne że nie wspomnę o niskim zużyciu paliwa.
No to jest odpowiedź nie trafia czyli nie masz synchronizacji góry z wałem. Tam jest łańcuch? Czujnik wałka nie czyta czasem z pompy wtryskowej?
Łańcuch np.: TSUBAKI, a ślizgi np.: z EVR-a.
Hm sam nie wiem co myśleć, cały rozrząd.... Jak dobrze trafiłem z silnikiem, to absolutnie cały. Ślizgi, napinacze, koła, łańcuch i wszystko w okół.
panowie zamykam temat, przyczyną był rozciągnięty łańcuch rozrządu (napinacz wychodził około 1 cm)
Nic z tych rzeczy nie sprawdzałem stawiałem na przestawienie się rozrządu ponieważ coś mi strasznie chalasuje jakby urwany filtr katalizatora albo łańcuch Dodano po 2 Nic z tych rzeczy nie sprawdzałem stawiałem na przestawiony rozrząd ponieważ strasznie mi coś hałasuje jakby łańcuch po rozgrzaniu się wycisza
Tylko dlaczego odpala na starym czujniku, a na nowym nie chce ? Musiał byś podłączyć oscyloskop i podejrzeć sygnały z wału i wałka, wtedy byś zrozumiał jak zachowują się różne czujniki. Też stawiam na wyciągnięty łańcuch, i radze szybko zlecić naprawę, do puki napinacz jeszcze się nie skończył i łańcuch nie przeskoczył.
witam. wiem że ten problem był wielokrotnie poruszany, ale nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi co było jego przyczyną. Chodzi o nissana micre K12 1.2 co jakiś czas zapala się kontrola silnika i zawsze są te same błędy czujnik wałka rozrządu i regulator faz rozrządu. Wiem że przyczyną może być łańcuch, ale nie wszyscy się z tym zgadzają, więc...
wyciągnięty łańcuch rozrządu, czujnik wałka, sprawdzałeś czy jest jakis błąd w oczekujących???
W nissanach często wyrzuca błąd czujnika jak jest rozciągnięty łańcuch. Tu może być podobnie. Interpretacja opisu kodu błędu zależy od testera. Pompa na bank w tym silniku musi być ,,zgrana" (znak na kole pompy ze znakiem na pasku rozrządu).
a łańcuch sprawdzałeś? Hałas lub jego brak to nie diagnoza :) Ostatnio miałem pathfindera z wyciągniętym łańcuchem o jedno oczko (więcej) przy 40ytś przebiegu...Niestety trzeba pobrudzić rączki
2.0T to stary F4R na pasku i z hydrauliką, 1.6 16V i pokrewny 1.4 16V(K4M i K4J) to też pancerne silniki Renault na pasku i z hydrauliką. 2,0 bez turbiny w Lagunie III to silnik Nissana na łańcuchu i bez hydrauliki i z dużo obszerniejszą historią usterek
Warto wizualnie sprawdzić napięcie łańcucha, jeśli ma luz to powinno być widać i wtedy podjąć decyzję o wymianie.
sprawdziłem górny łańcuch jest ustawiony wg rysunku w załączniku ... sprawdzać dolny ?jak sprawdzić to jak najmniejszym nakładem pracy ?... ehhh
Miałem podobny przypadek a winny był łańcuch rozrządu, ECU zdaje się w awaryjnym i tak się dzieje.
Auto stoi u mechanika, ale nauczony doświadczeniem wole też sam poszukać info. Sprawdziłem że wcześniej wyrzucało błąd czujnika wału, teraz wałka. Ma sprawdzać. Dodatkowo znalazłem gdzieś na forach info, że niski stan oleju powoduje cuda z łańcuchem i pojawianie się tego błędu. Wiem że mam niski stan ale nie dolałem bo za 2 dni miałem wymienić więc...
Mam pytanie o rozrząd w silniku nissana Qr20 tj od 2002 rolu. Jest rozrzd na łańcuchu. Z tego co wiem to znaki są na łańcuchu i kołach. Są do tego jakieś blokady? Bo szukam i nie mogę znaleźć. Koła na klinach? Gdzie blokować wal do odkreceniu śruby na wale?
Witam. Własnie kupiłem Nissana Titana i mam pytanko, czy w tym silniku jest Pasek czy łańcuch rozrządu i jeżeli jest Pasek, to przy jakim stanie trzeba go wymienić? Bardzo proszę o odpowiedź.
Jeżeli bez paska akcesoriów jest to samo to tylko reklamacja - to jakby łożyska wyły albo tarł metal o metal. Z opisu wynika ze ma łańcuch - może być ten sam problem co w 1,2 DIG-T. Może być do wymiany kompletny rozrząd.
Wymiana łańcucha rozrządu , pozdrawiam.
Nie mądruj jeśli nie masz racji, nie tak dawno miałem taki przypadek i właśnie w taki sposób go naprawiłem, idąc twoim tokiem myślenia to raz jest rozciągnięty łańcuch a raz nie? A zimne luty właśnie tak się zachowują tak gwoli ścisłości..
Z czterech cylindrów tylko w jednym nie ucierpiały zawory. Reszta to złom. Łańcuch zerwał się bo zużył się aluminiowy napinacz ślizgowy (taka płoza). Wskoczył biedaczysko na czubki zębów. Komplet naprawczy, strach pomyśleć, 1850zł. A gdzie zawory, głowica? Idę z torbami. Dzienx za pomoc panowie.
Łańcuch rozrządu lubi się wyciągać , jak dla mnie dość twarde zawieszenie, spodziewałem się większego komfortu po tym aucie.
Miałem podobnie w mitsubischi i jakimś tam japońcu. W tych przypadkach kończyło się na wymianie rozrządu (wyciągnięty zbytnio łańcuch). W mitsubischi 1,3 jak dobrze pamiętam to nawet silnik nie odpalił. Kia /Hyunday ma fajną opcję na testerze (Gscan 2), pokazuje w mm wydłużenie łańcucha, max to 6 mm dla silnika 1,4. Syn ma rio z przebiegiem 150 tys....
Czyli ty masz Ten model z mokrym paskiem więc lepiej podaj kod silnika Jaki mokry pasek? 1.2 Renault-D4F czyli te starsze mają pasek, 1,2 Nissana-H5F łańcuch
mam taki sam typ silnika u mnie są łańcuchy
A propos lutowania właśnie. Mam pytanie, czy to się nie zaczęło od tego pseudo ekologicznego spoiwa bez dodatku ołowiu? Wyroby dla motoryzacji nie są objęte dyrektywą o bezołowiowym lutowaniu. To po prostu masówka i taniocha poniża jakość. Z wpadek producentów: silniki 1,5 16V w nissanach almera II generacji, które mają łańcuchy rozrządu o trwałości...
Nissan Micra K11, czy napinacze łańcuchów można zamienić miejscami? wymieniałem dzisiaj rozrząd i założyłem zestaw FAI i jestem raczej pewny że na obydwu nowych napinaczach były te same numery i założyłem jak leci, a teraz patrze na stare oryginalne i są inne. https://obrazki.elektroda.pl/4076752600_... Napinacz o oznaczeniu 10 ma krótszą...
powiem ci że z łańcuchami to jest różnie ktoś wymienił a może coś spierdzielił pochodziło chwile i łańcuch sie wyciągnął i sie tłucze może został wymieniony na jakąś tanią podróbę to długo nie pochodzi więc dobrze sprawdź napęd rozrządu.
Robercie tak jak piszesz "nowy od ludzi kupiony" Twój PS. zalatuje ironią czy to dobra rada? Auto nie bierze oleju trochę poci się na pokrywie rozrządu, 800 kosztuje komplet na aukcjach plus robocizna a wartość auta 4500 +/- parę setek. Szkoda mi się pozbywać tego nissan doprowadziłem do kultury zawieszenie, silnik tez ładnie śmiga. Jak sadze z czasem...
Nissan micra k11 Omijać 1.2, po 60 tyś km potrafił się łańcuch wyciągnąć na tyle ze utrudniało skutecznie odpalanie.
Nissan Micra k12 1.2 2003 rok.Po odbytej jeżdzie gasze asamochód i po 5 minutach samochód nie odpala.Robię przerwe 30minut auto pali można kontynuować jazde. byłem u mechaników żaden nie analazł przyczyny.Był wymieniony łańcuch rozrządu, czujnik położenia wału korbowego,wałka rozrządu czujnik temp. wody bez efektu.Może ktoś coś doradzi Tadek
Bo to jest chory patent w tych silnikach, że napinacz trzyma tylko i wyłącznie olej. We wszystkich starszych konstrukcjach, obojętnie czy sierra, czy Toyota, Nissan, Mercedes zawsze była mechaniczna zapadka, która uniemożliwiała cofnięcie się napinacza
W okolicy 200 000, ale to u nas to standardowy przebieg przy sprzedawaniu auta. Ile ma tego najstarsi górale nie widzą.. Wydaje mi się że ba pełnym gazie przy przyspieszaniu przy około 5 tys obrotów słyszę dzwoniący łańcuch. Edit. Zdjąłem pokrywę. Wydaje mi się że już napinacz jest sporo wyciągnięty. Szkoda ze rozrzad ustawia się na znaki na kole i...
Nie chciałbym was martwić..... Miałem takie objawy przy przebiegu 140 tyś. km. Testowałem różne warianty z neta (choćby zamiana czujników wału i wałka). Pomógł tylko jeden: wymiana łańcucha rozrządu. Dla mnie to był koszt 360 PLN (tyle dałem za łańcuch), robocizna własna. Auto śmiga już rok czasu bez tych wszystkich oznak. Taki urok tego rodzaju łańcuchów...
łańcuch nissan łańcuch rozrządu nissan micra nissan micra łańcuch rozrząd
electrolux error stukanie silniku klima centrala matrix
Wzmacniacz do akordeonu Roland - jaki wybrać? Rura wlewu paliwa Fiat Punto II 2004: wymiana i problemy