Nissan Maxima rocznik 1955 Oooo, stary ;) czy może być inna przyczyna nieładowania niż zepsuty alternator Oczywiście. Napięcie paska czy rozwalony akumulator. Świecą Ci się jakieś kontrolki od ładowania na desce? Sprawdzałeś akumulator? Mierzyłeś napięcie ładowania przy alternatorze i akumulatorze? To są podstawy. Być może na alterku będziesz miał...
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Oczywiście brak zasilania kontrolnego i mowa że to taki sam alternator jak był.P
W owym modelu nastepuje objaw typu gaśnie zapłon podczas jazdy , wariuje radio , niejednokrotnie nie chce odpalić słychać tylko jak elektrociegło stuknie i brak rozruchu. Po pomiarach napieć na akumulatorze 11,5V ewidentny brak ładowania z alternatora .Alternator rozebrany na czynniki pierwsze najprawdopodobniej uszkodzony jest regulator bo wszytko...
Niestety w trakcie prac nie uwzględniłem wszystkich fotek i niektóre są już po "kąpieli" :) Miło że zauważyłeś różnicę :) Jeszcze BARDZO WAŻNY Service Pack do naprawy póki temat jeszcze żyje Otóż jednak MUSI być drugi mostek ponieważ układ przeciąża alternator ja to zrobiłem tak : http://img262.imageshack.us/img262/6056/... Widać 4...
Ok sprawdzę jutro diody tylko jeste jeszcze jeden ciekawy objaw a mianowicie podczas gdy silnik pracuje, a któras z diód byłaby uszkodzona (zakładam że tak jest u mnie 12,5-13,5V) to swieciłaby mi kontrolka ładowania akumulatora a ona sie nie świeci ?! Okolo 4 m-cy temy sprawdzałem napięcie ładowania i było 14V. Może to po prostu jest akumulator do...
Będzie wiadomo, czy to wszystko sprawa dogrzewania Ciekawa porada, czyli jak napięcie będzie chciał mieć prawidłowe to trzeba dogrzewanie wyrzucić? Kolego sprawdź włączając ogrzewanie szyby, światła i dmuchawę na full i jak napięcie spadnie to nie wolno ich używać, bo aku będzie nie doładowany. Mamy rozumieć że to nie wina ładowania lub akumulatora?
Z dwa lata temu uszkodził mi sie alternator. Był wymieniany w zakładzie stojan, regulator napięcia i układ prostwniczy. Gwarancja pół roku i potem znów awaria. Wysoki prąd ładowania uszkodził pewnie układ prostowniczy cały sie grzał jakby pracował na zwarciu. Kupiłem nowy alternator, zamontowałem i 4 miesiące było oki, ... i znów coś nie tak - ładownaie...
dzień dobry samo zachowanie się ładowania w pierwszym poscie jest prawidłowe ,jedyne co należałoby jeszcze sprawdzić to natężenie w tych samych momentach a następnie stan akumulatora
Nie wiem jak w twoim samochodzie ale ogólnie regulator albo jest wbudowany w alternator albo siedzi gdzieś indziej, jeśli wbudowany to masz gruby przewód, najczęściej czerwony i czasem przykręcany-plus ładowania po prostowniku diodowym, w audi, vw etc, innych nie widziałem niebieski-kontrolka ładowania przez którą tak jak piszesz wzbudzany jest alternator...
https://obrazki.elektroda.pl/7563905000_... Od zasilania we wtyczce alternatora. Pin S żarówką. L to kontrolka
Wyprowadzenia stojana nie dotykają płyty z diodami. Odpiąłem przewód od śruby B na alternatorze. Po przekręceniu stacyjki nadal brak kontrolki ładowania.
A jakie jest maksymalne ładowanie alternatora, po drugie czyszczenie nie zawsze daje efekty tylko wymiana końcówek.P
Witam, Problem się zaczął gdy alternator czasami ładował napięciem ok. 17V, po paru sekundach było ok. Następnie przestał ładować. Sprawdziłem diody, wymieniłem regulator. Szczotki, uzwojenie ok. Nadal nie ładuje. Zastanawia mnie jeszcze jedna dioda (chyba to dioda) która jak jest zimna przewodzi tylko w jedna stronę a jak się ja ogrzeje np w rękach...
Początkowo czasem ładował, czasem nie. Potem ładował chwilami, jak się alternator młotkiem opukało. Mechanik wymienił diody, więc powinny działać. Szczotki w porządku. Prąd na przewodzie wzbudzającym jest. Początkowo kontrolka gasła po uruchomieniu silnika, ale ładowania nie było (badałem miernikiem). Co ciekawe kontrolka gasła też po odłączeniu kabla...
Witam. Znowu zwracam się z prośbą o pomoc. Mianowicie tak samochód to nissan pickup d22 z 1999r silnik 2.5tdi. Problem jest z ładowaniem. Mianowicie po odpaleniu na biegu jałowym ładownia brak 12v.Po dodaniu gazu lekko wzrasta do 12.8v. Jak przejadę samochodem tak z 300m to ładowanie jest 14.4v i się utrzymuje. Po zgaszeniu silnika jak jest ciepły to...
Witam, mój problem polega na tym że po włączeniu silnika płyn w akumulatorze zaczyna ostro wrzeć, wskaźniki opadają, i świeci sie kontrolka od poduszki. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze po włączeniu silnika, przez chwile jest ok potem rośnie do 18V, nie wiem czy dalej bardziej bo sie już bałem go dłużej na chodzie trzymać. Czy to napewno wina alternatora?...
Dzień dobry. Mam pytanie. W alternatorze sześcio diodowym do montażu kontrolki ładowania potrzebny jest przekaźnik. W związku z tym czy jest on wbudowany w środku alternatora czy w obwodzie zewnętrznym się go podłącza?? Mam problem z ładowaniem alternatora w ciągniku LTZ więc dlatego pytam. W obwodzie jako wskaźniki mam żarówkę która cały czas się świeci...
Alternator po wymianie regulatora i diód prostujących nie ładuje. (nissan primera diesel) Uszkodził się regulator i dawało pewnie z 18V na instalacje i coś uszkodziło. Alternator zamontowałem i nadal po odpaleniu pali błąd CHEK i kontrolka ładowania. Dwa razy go rozbierałem i za drugim razem ułamał mi sie mały element na fotce niżej - zaznaczony czerwoną...
Pod pełnym obciążeniem elektrycznym (klima, światła) już po raz trzeci padło mi ładowanie. Po raz pierwszy wymieniłem mostek z uszkodzonymi diodami. Po 2 m-cach ponownie padło ładowanie. Wymieniłem alternator, na używany- sprawdziłem po zamontowaniu napięcie ładowania - było ok. Kolejny raz miałem kłopoty jadąc już nocą bo zapaliła się kontrolka ładowania....
Mam pytanie. Widze ze duzo jest opisywanych postow na temat napięcia ładowania. Ja mam problem podobnego typu tylko sprawa sie ma następująco (Nissan). Po uruchomieniu silnika do około 2/3 minut nic sie nie dzieje z napięciem ładowania 12,5-12,8V (kontrolka nawet nie zażaży się). Po upływie tego czasu powoli rośnie ładowani do max 13,6V. Nie wiem co...
Patrol y60 ,2,8 diesel akumulator na postoju 12,5 akumulator włączony 11,93 alternator 15,20 spadek na kablu plusowym 3,02 (miernikiem sprawdzone jeden przewód na plus aku drugi na plusie od alternatora)
Więc auto to Nissan Almera N15 1.4 benz. , alternator Mitsubishi A5T06891. Prosze o wszelkie informacje co do przyczyny
Proponuje sprawdzic sobie miernikiem alternator (diody).
Nie mam pojęcia jaki to alternator cabstar z podwójną kabiną i dojście jest tylko od strony lewego przedniego koła (masakra). Do alternatora wchodzą dwie wtyczki wyglądają na dwu pinowe ale w każdej jest tylko po jednym kabelku. Wychodzi że jedna wtyczka to wzbudzenie i kontrolka ładowania (reszta zapala się chyba dla tego bo mają pewnie wspólną masę)....
Jeżeli pasek był słabo naciągnięty i popiskiwał następuje spalenie boków ,łatwo zauważyć bo są świecące i gładkie ponieważ alternator podczs ładowania stawia duży opór. Pozdr.
Witam sterownik ABS do naprawy lub wymiany alternator na stół i do sprawdzenie
Brak ładowania do kontroli alternator mam nadzieję że pasek jest cały.
.. Akumulator nie pobiera prądu, tylko oddaje, stary rozładowany słabo kręci, nowy dobrze kręci ma kopa, ale nie jest ładowany, wątpie aby jazda coś zmieniła. ... Ładowanie pod obciążeniem to od 14V-14,4V a 12,6V to jest brak ładowania to jest napięcie akumulatora... Przy wyłączonym silniku akumulator oddaje prąd. Przy uruchomionym silniku pobiera...
Tak więc ten tego juz zrobiłem. Winne były szczotki, a właściwie prawie ich brak. Pomyślałem ze zrobie fotorelacje. Na początku odpinamy zbiorniczek wspomagania kierownicy warto go podpiąc bo pzeszkadza w pracach. Następnie luzujemy śrubki koła pasowego pompy wspomagania. Są to 3 śrubki na klucz 8. Następny punkt to poluzowanie napinacza paska osprzętu....
alternator ci ktos zle zrobil i przywiera do masy,prawdopodobnie dioda wzbudzenia jest walnieta ,odepnij calkiem alternator i sprawdz napiecie
Micra to auto jak każde inne 😄 ja mam ten przypadek w a4b5, spada do mniej niż 13. Wszystko jest ok, tak alternator jak i Aku. Wpływa na to temperatura. Wszystko jest w porządku z Twoim autem 😉 Ewentualnie jeśli się obawiasz to cytując klasyka: " Jeździć i obserwować" 😁
wypadało by sprawdzić przewód idący od alternatora do akku także masę na silniku bądź skrzynki bezpiecznikowej oraz stan klem na akumulatorze i przewodów od niego ewentualnie jest możliwe że któryś z bezpieczników nie kontaktuje na stykach i oczywiście kontrolkę ładowania ,przewód ,żarówkę
OK. To tak dla wyjaśnienia: pomiar ładowania alternatora wykonuje się gdy alternator pracuje - czyli gdy silnik pracuje. Wtedy napięcie powinno zawierać się w przedziale 14,0 - 14,7 V. Sam akumulator zaś po zgaszeniu silnika i odłączeniu od instalacji powinien mieć ok 13V, które szybko spadną do 12,7 - 12,5 V. Jeśli będzie mniej niż 12,5 to akumulator...
nie dawno wymieniłem alternator bo w starym padł regulator napięcia i ładowanie było ok. 17v. Po wymianie przestały zapalać sie kontrolki od ładowania i wody w filtrze paliwa po przekręceniu kluczyka, a ładowanie włącza sie dopiero po lekkim nagrzaniu silnika, nawet po rozgrzaniu go zgaszeniu i ponownym uruchomieniu nie ładuje chodź nie trzeba tyle...
Po awarii alternatora wymieniłem go na właściwy (poprzedni mechanik wstawił na byle jaki - taki urok awarii na trasie) czyli Mitsubishi A5T06891. Po wymianie napięcie trzymało sie 14V (bez względu na obroty/obciążenie) wiec wydawało sie ze jest wszystko ok, poza niedziałającą kontrolka lądowania (po ustawieniu stacyjki na ON). Kontrolka po zmasowaniu...
A czy elektryk mierzył pąd wsteczny alternatora: czy sprawdził, czy przez alternator nie płynie prąd w drugą stronę? I czemu nie ma ładowania jak alternator jest sprawny? Coś tu nie gra... I co to za parametry, które podałeś w nawiasach? Prąd płynący w obwodzie? To są jakieś "mega prądy". Zwarcie w rozruszniku chyba można wykluczyć skoro auto zapala.
Pomocy. https://obrazki.elektroda.pl/3242183300_... Mam problem z Primastarem z 2008 2.0 diesel Auto zgasło i już nie odpaliło dzień wcześniej ktoś umył silnik, próba podłączenia do kompa( delphi) bez rezultatu. Widział abs poduszki ,itp.ale brak komunikacji z silnikiem. Na desce na stale napis Stop, czerwona dioda na stałe, auto kręcił,...
Mam podobny problem,wracający z Poznania zaczął być słyszalny dźwięk delikatny pisk pomyślałem że to pasek po ok 5 km delikatnie zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora,zjechałem na pobocze zgasiłem silnik i stwierdziłem że pasek od alternatora a ni pasek od pompy wody nie ma dużego luzu,odruchowo sprawdziłem połączenia na alternatorze i było wszystko...
odgrzewam temat, bo właśnie dziś przytrafiły mi się identyczne objawy. odpalił normalnie, ale zanim ruszyłem nagle reflektory przygasły i zgasły kontrolki. ewidentnie nie ma ładowania i kilku kontrolek. ale silnik działa (i nawet odpala, choć coraz trudniej), podświetlenie tablicy, radio, kierunkowskazy itd też działają (choć na samym akumulatorze,...
No dobra, wszystko gra, ale dlaczego kontrolka ładowania żarzy się słabo a kontrolka od filtra paliwa świeci się jaśniej. Na schemacie te obwody sa połączone poprzez przekaźnik. Czy istnieje możliwośc, ze alternator jest OK. a powaliło się coś w instalacji ? Woda, lub coś takiego ? Jak sprawdzić alternator bez rozkręcania ? Jak sprawdzić że ładowanie...
niestety, adaptacji tego zaworu launchem nie zrobię, ale przeprowadziłem jeszcze kilka testów: - co do obrotów, to mam dostęp tylko do obecnych, te wymagane przez sterownik mój komputer niestety nie pokazuje. -natomiast mogę ustawić ciśnienie rail (komputer żąda 44 mpa, a ja mogę ustawić np, 36 mpa), wtedy odpalam i auto chodzi 1000 obr/min. wychodzę...
Ad1 Zdecydowanie LPG i to najlepiej sam zamontuj nowa instalację w aucie, który jej nie miało. 2. Jesteś w błędzie, mysląc, że łańcuch to mniejsze koszty .a na pewno błędem jest przekonanie i całkowitej bezawaryjności i bezobsługowości tego rozwiązania, co często kończy się bardzo kosztownymi awariami silnika. Są udane silniki na łancuchu, ale z reguły...
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
L= lamp, kontrolka ładowania, S=sense, informacja o napięciu ładowania, do + akumulatora. Śruby wiadomo B+ do aku, druga na obudowie to masa.
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Właśnie miałem takiego i specjalnie dla Ciebie :D przemierzyłem mu ładowanie. Miał cały czas 14,1 - 14,3V. Tak więc najprawdopodobniej coś z alternatorem, lub masą. Schematów jeszcze nie studiowałem, tak więc nie wiem jak i co za nowinki nissan wprowadził.
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
na schemacie podobnego samochodu primery widać że te kontrolki wszystkie są zasilane z tego samego żródła bezpośrednio z alternatora z którego wychodzi przewód kontrolki ładowania dlatego zastanawiam się nad tym czy nie wina alternatora?
Alternator zamontowany ładuje ale dopiero powyżej 1tyś obrotów, przy 1,5 tyś obrotów dobija do 13,78 V i to wszystko, przy obrotach jałowych 0 ładowania.
Prądowy to wiesz L - kontrolka ładowania , S - sensor akumulatora ( + 30 )
Kolego prez8s ale my nie mówimy o ładowaniu prostownikiem tylko o akumulatorze w samochodzie ładowanym alternatorem, więc po to tam jest regulator napięcia.P
Grubszy z wtyczki do + za stacyjką, cienkiego do lampki nie musisz podłączać, ale jest wskazane mieć jakąś kontrolkę ładowania
Jeżeli urwałeś złącze od terminala Bat to nie ma ładowania, jak też zachodzi ryzyko powaznego uszkodzenia alternatora.
B-battery-zacisk wyjściowy alternatora (ta śuba) S-sender-napięcie odniesienia-tam co jest prąd po włączeniu kluczyka L-lamp-zacisk lampki kontrolnej F-field (pole)-wyjście regulatora na szczotkę E-earth (masa) Końcówki na alternatorze L to zacisk lampki kontrolnej ładowania,S to zacisk kiedy poawia się napięcie po włączeniu kluczyka w stacyjce.
nissan alternator alternator nissan wartość ładowania alternator
generator klatkowy zawór regeneracji bosch mikrokontroler zasilanie bateryjne
bosch spv69t50eu zasięg hurtowy
Ekspertyza techniczna zestawu pompowego po powodzi – normy PN-EN, testy izolacji, korozja, opłacalność naprawy Mastercook KGE 7345X Plus instrukcja obsługi po polsku PDF, pobieranie, opis funkcji