Witam, Napisz proszę kiedy ostatnio zmieniałeś olej w skrzyni? Jeżeli nie masz tych informacji to napisz jaki masz jego kolor? Jeżeli wymiana była przeprowadzana niedawno, to była statyczna, czy dynamiczna? Później sprawdź poziom oleju na bagnecie. Na ustawieniu N (wcześniej przełącz kilka razy na postoju P-R-N-D). Pamiętaj o odczycie Cold / Hot (zaznaczone...
Pompa VP37 jak w oplach,fordach (TDDI). Tylko regeneracja i to kompleksowa, bo tam przyciera sie zawor dawki, powodujac spalenie sterownika (tak po krotce).
Elementami oporowymi są ścieżki, natomiast te elementy których nie ma to rodzaj bezpieczników. Można to zlutować, ale przestanie wtedy pełnić swoją funkcję i przy ponownym wystąpieniu warunków w których te elementy się spaliły tym razem może uszkodzić się ścieżka oporowa, a tego już się nie naprawi. Fakt, że spaliły się wszystkie trzy może świadczyć...
To co wywnioskowalem z Twojego opisu: Sprawdz podcisnienia sterujace gaznikiem(cienkie gumowe przewody) czy ktorys nie jest wyraznie przetarty lub po prostu nie spadl ze swojego miejsca.!!!Wazne nie prubuj niczego zmieniac na wlasna reke tzn .przekladac przewodow ktore sa zalozone, zakladac gdzie indziej zamieniac miejscami!!! Przetarty lub dziurawy...
Witam. Podłącz się do sondy lambda i sprawdź czy jak schodzisz na wolne obroty to mieszanka jest za uboga czy za bogata. Ze zdjęć wnioskuję ż e za bogata. Jeżeli nie chcesz mocno przerabiać mixera to proponuje takie rozwiązanie: do przewodu gumowego idącego do silniczka biegu jałowego podłącz trójnik. do trójnika podłącz przewodem czarne kolanko z mixera...
ja bym najpierw sprawdził te podzespoły :)
W P11.144 autoadaptacja zazwyczaj nie pomaga. Po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba skorygować ustawienie śrubki ograniczającej domykanie przepustnicy. Wyczyszczona przesłona nie domyka przepływu i stąd podwyższone obroty biegu jałowego.
Raczej szukałbym innej przyczyny. Masz tylko jedną możliwość poskładania tego do kupy.
Jeśli posiadasz sekwencyjny wtrysk gazu to radzę podpiąć instalację gazową pod czujnik wału korbowego bądź pod wałek rozrządu. To jest najskuteczniejsze aby zapobiec szarpaniu samochodem na pracującym LPG. Sygnał obrotów nie podpinaj pod cewkę. Reklama usunięta!
Zdejmij linkę i sprawdź, czy nadal będą takie wysokie. Zrób kilka fotek stanu obecnego i pokaż, może na nich coś zauważymy.
I "lewy luft", podciśnienia, wężyki, dolot itd... Do sprawdzenia.
To może być normalne zabezpieczenie silnika - sprawdź pod obciążeniem na biegu.
Zazwyczaj jest w okolicy wentylatora.
Wszystko do przepustnicy wychodzi ze sterownika więc przedzwonić kable i sprawdzić wtyczkę do przepustnicy czy luźne piny nie są. Schemat na PW.
A druga sprawa wymieniłem wtryskiwacze bo padły 3 szt i wymieniałem wszystkie 4 szt, czy muszę zmienić numery wtrysków na komputerze? Tak musisz lub nie musisz . Pytanie której generacji jest układ wytryskowy ? Daj zdjęcie numerów starego wtryskiwacza to ci powiem czy trzeba zmieniać numery w komputerze
Problem rozwiązany. W jaki sposób?
Umyć przepustnicę i wrazie potrzeby ją zaadoptować.
Paliwo odcinane jest przy hamowaniu silnikiem. Przy zmianie biegu (wysprzęglenie) po prostu silnik by Ci zgasł. A silnik krokowy wygląda tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
do Nissana dzwoniłem kilka razy ale nie udało mi się porozmawiać z serwisem. Natomiast w weekend sprawdzaliśmy jeszcze dalsze rzeczy: 1. próba przelewowa 6 min pracy, silnik był zimny. Wyniki mniej więcej równo dla wszystkich wtryskiwaczy 16-17ml. 2. wymieniony VCV w pompie CR , wykonana adaptacja ciśnienia - nic to nie zmieniło 3. po włączeniu klimatyzacji...
Witam wszystkich . Dziękuje za wszystkie podpowiedzi . W serwisie udało sie zrobić lub wykonać przypisanie nowych nastawów przepustnicy. Nie było łatwo mieli problem z tym zadaniem . Lecz po trzech godzinach zmagań z procesem adaptacji , z aktualizowali soft odnośnie nastawów w sterowniku a reszta przebiegła automatycznie . Pierwszą odpowiedź co usłyszałem...
A może wentylator się kończy... Może alternator trzeba przejrzeć...
Strzały mogą się wiązać ze zbyt ubogą mieszanką na wolnych obrotach. Jak miałem favoritkę to na strzały z wydechu zawsze pomagało minimalne zwiększenie dawki wolnoobrotowej na reduktorze.
Z czego tam czujnik czyta obroty?
Tam jest pompa typu VP44, to powinno ci dać do myślenia Brak błędów? Czym diagnozowane?
Nissan Atleon 3.0D – samoczynnie wchodzi na obroty, co może być przyczyną? Witam, mam problem z Nissanem Atleon 3.0D (2005 r.). Silnik samoczynnie zwiększa obroty, mimo że nie wciskam pedału gazu. Objaw pojawia się niezależnie od temperatury silnika. Co zostało sprawdzone: Linka gazu (jeśli występuje) – brak widocznych uszkodzeń. Pedał gazu – działa...
Problem rozwiązany,przekłamywał przepływomierz powietrza.
Niestety, w dalszym ciągu problem nie rozwiązany. Ja wtryskiwacze raczej wykluczam. Są zakodowane. Przelewy idealne (zaworki po wymianie). Potwierdzam, prędkość nawiewu ma wpływ na obroty biegu jałowego. U mnie czym większa pręd. nawiewu tym niższe obroty...
Silnik krokowy, brudna przepustnica, nieszczelność w układzie dolotowym.
ja bym sprawdził w pierwszej kolejności zapłon.. świece, przewody,kopułka,palec,cewka i jeśli masz taką możliwość diagnostykę silnika zrobić..
Podłączyłeś go czymś? Widzi obroty?
Masz tu do suniaka z silnikem GA16DS Posiłkowałem się tym przy primierze. Co się Zbyszek dzieje z autem?Za wysokie wolne obroty?
Może być problem z regulatorem wolnych obrotów.
Jak tylko przekroczy 3000 obrotów silnik sobie gaśnie
Weź podaj jeszcze jakieś tam opisy jakiś błędów może? Obroty widzi na ciepłym? W końcu odpali czy dopiero jak ostygnie?
To jest normalne kiedy auto jedzie obroty są podwyższone .
Wysłałem na priv.
Na szybko to podłącz tester chyba że komuś szklana kula działa bo mi dziś pękła.
Witam. Mam problem ze zlokalizowniem usterki w autku. Odpala idealnie na wolnych obrotach pracuje super ale kiedy dodaję gazu odcina obroty i silnik pracuje " skokami", można gaz wciskać do "dechy" a on i tak się nie wkręci. Filtr paliwa wymieniony, kopułka i palec również. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Proszę o wszelką pomoc.
Silnik nie chce się wkręcić na obroty na postoju czy podczas jazdy. Jak na postoju to może są zablokowane wysokie obroty tak jak w VW, że auto na postoju wkręca się tylko na 2tys obrotów.
Czujnik abs może mieć oporność ale nie liczy obrotów. W nissanach na komputerze wpowino podczas jazdy pokazywać zmieniające się dane na każdym czujniku. Co do AIR baga to możesz obejrzeć napinacze,nie pamiętam czy Tino ma w siedzeniu czujnik nacisku. Można zajrzeć,źółta wytyczka. Jeśli od wypadku świeci się to może być moduł/czujnik lub przewody. Dobry...
Nie odpowiedziałeś , jaki wynik dał pomiar ciśnienia paliwa. Awaria przepływomierza w tym samochodzie faktycznie daje podobne objawy. Najczęściej powodem są oberwane styki i zimne luty od złącza wtyczki wewnątrz przepływomierza, pod blaszanym kwadratowym deklem. Wystarczy nożykiem wydłubać klej , potem dekiel. Przy prawej krawędzi pod wtyczką widać...
Witam. Odświeżę temat. Czy problem falujących obrotów na zimnym silniku został wyjaśniony ? Mam podobne objawy. Samochód odpala bez problemów, ładnie wchodzi na obroty, jednak po parunastu sekundach zaczynają mocno falować obroty ( potrafi zgasnąć ). Po rozgrzaniu silnika ( gdy zgaśnie niebieska kontrolka ) obroty się uspokajają i jest wszystko w porządku....
Nie posiada, elektroniczna przepustnica jest, więc jak masz jakiś problem z obrotami zacznyj od jej umycia.
mialem ten sam przypadek 2 lata temu, podjechalem do mechanika, podniosl auto, 10 minut pozniej skasowal mnie 10 funtow i auto smigalo, wspominal cos o jakiejs zlaczce/ kablu nie pamietam dokladnie i pomoglo, myslalem ze to kazdy umie, bede musial sie chyba przejechac do niego- jesli jeszcze tam pracuje, u mnie nawet na pierwszym biegu przyspieszenie...
Witam, mam problem z Nissanem Navara, odpala na wolnych obrotach, pracuje płynnie ale brak mocy, przy 2 tys. obrotów słabnie i obroty spadają do 700. Co może być przyczyną, przepływomierz? Świeżo po wymianie rozrządu.
zawory do sprawdzenia; jak układ zapłonowy szwankuje to na benzynie zawsze mniej bujają obroty niż na LPG
A jak zachowuje się obrotomierz? Drga wskazówka na wolnych obrotach?
Ta... Niedługo to remont silnika będzie polegał na wymianie oleju z filtrem. Bo jakoś wymiana rozrządu obowiązkowa przy naprawie głowicy. W remont nie wchodzi. A ty autorze zobacz jest raz co zapomniałeś przy składaniu. Nie podłączona wtyczka czy przytrzaśnięcie kabelka. A tym samym drugie do sprawdzenia bezpieczniki. Potem czy widzi synchronizację...
Sprawdź przepływkę zobacz ile V daje na obrotach.
Slizganie się sprzęgła to nie falowanie obrotów. Trzeba sprawdzić czy przyrost prędkości obrotowej silnika jest proporcjonalny do przyrostu prędkości. jak idzie obrotomierz a prędkościomierz stoi to wtedy wina sprzęgła, jak falują obroty to również na postoju będzie taki efekt, bo w sumie nie napisałeś czy na postoju też masz problem z falującymi obrotami.
Problem w tych samochodach jest bardziej skomplikowany, i będzie się nasilał bo samochód zacznie gasnąć. Najczęstszym czynnikiem jest wyrobienie nastawnika, i jego ciężka praca- brak reakcji na sygnał z komputera. Tu często pomaga czyszczenie lub wymiana. Winnymi może też być zużyty potencjometr pedału gazu, źle działający czujnik temperatury silnika...
Może być.
czyli jakie parametry do obserwacji
Udało się rozwiązać problem, mam dokładnie to samo po wymianie UPG
Zawory regulacji cisnienia na pompie sprawne? Zawory to element wykonawczy, a w tej sytuacji to chyba którys z czujników mówi sterownikowi aby zwiększył obroty.
sprawdzone, byłem i podpinałem się się pod komputer kolegi i jest jak by za duża dawka paliwa wtryskiwana ale przez to falowały by obroty ?
Rozumiem, ze na wolnych obrotach?
Renault albo nissan.
Raczej równo, tylko dość wysoko obroty trzymał.
Cześć, czy udało się rozwiązać ten problem?
posiadam nissana sunny 92r 1,4 benzyna 75km mianowicie na wolnych obrotach faluje silnik, chwile chodzi dobrze a ma momenty że falują obroty, jest czasem tak że jak jadę i włączę sprzęgło przed skrzyżowaniem to zgaśnie nie wiem co jest
Witam. Sekwencja to bardzo dobrze natomiast jakiej firmy i czy to stało się gwałtownie bo przeciesz ma ona już 3 lata. Jaki przebieg na niej i może zrób przegląd listwy wtryskowej pod kątem zabrudzenia.
Witaj Czy rozwiązłeś swój problem z obrotami? Mam dokładnie to samo i nie wiem co moze być przyczyną
Nie słyszałem o takiej procedurze. W dodatku obroty w Nissanie można ustawić tylko dobrym sprzętem.
Witam. Co pokazuje sonda lambda? Może ona dawkuje za duźo paliwa. Nie pamiętam czy w tym silniku jest w przepustnicy taka mała plastikowa śrubka do zmiany obrotów biegu jałowego.
Dodam że jak daje mu gazu i jednocześnie druga osoba pompuje pompką przy filtrze paliwa to auto się wkręca na obroty.
Udało się naprawić?
Mam ten sam problem w swoim Nissan Qasqai j10 1.6 benzyna. Po remoncie silnika falowały obroty. Odwiedziłem kilku mechaników celem adaptacji przepustnicy. Proces adaptacji się jakby się "zawiesza" sytuacja wyglada tak, że po uruchomieniu obroty wynoszą okolo 1300 rpm, a po 10 minutach spadają do 700 rpm. Adaptacja była robiona m.in. consultem II. Dwoch...
Jakie jest to Ciśnienie na listwie? Komputer widzi obroty wału i wałka? Synchronizacja jest?
Spada ci wskazówka obrotomierza. Więc gubi zasilanie lub nie widzi obrotów wału.
Cdif3 robi adaptacje i obroty zatrzymują się na 850-900. Nie wiedzieć czemu nissan nie chce bez adaptacji trzymać jałowych
Akumulator jest naładowany i jest prawie nowy Wykonaj próbę uruchomienia przy pomocy kabli rozruchowych, przy pracującym na średnich obrotach, innego pojazdu.
Dolewałem dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy i problem z obrotami ustąpił jedynie troche sadzy zostawia na sniegu ale w dieslach to chyba normalne.
Sterownik nie zgłasza błędów, rura doprowadzająca powietrze do przepustnicy przy opasce lekko sparciała zamówiłem całą, sprawdzę po wymianie. Wyczytałem tez w manualu że powinienem wykonać naukę wolnych obrotów.
Jaki silnik ??
Brak 12V na pinie 18 w panelu od nawiewu.
Diagnostykę zrób.
Układ wykrywa błędy elektryczne, jak takich błędów nie ma, to wina jest ciśnienia paliwa. Obserwuj ciśnienie paliwa na wolnych obrotach i podaj jak się zachowuje.
Tu chyba będzie potrzebna wiedza z matematyki Kręć dalej, po kilkudziesięciu obrotach znów pojawią się na swoich miejscach :)
Przy wciśniętym sprzęgle jest to normalne zachowanie podniesienie obrotów realizuje sterownik
Najpierw to zacznij od sprawdzenia układu dolotu powietrza do silnika na szczelność. Później się zobaczy co dalej :D Gdzieś w dolocie jest nieszczelność i stąd (najprawdopodobniej) te obroty...
Mam problem. W moim nissanie almerze 98r. przy odpalaniu na zimnym silniku są nierówne obroty i spod maski słychać pstrykanie. Wtedy dodaję gazu przerzuca na gaz i powoli dochodzi do siebie. POMOCY
Czujnik położena wału do sprawdzenia. Brat miał podobnie w p11. Wszystko sprawdzane, wtyczki,kostki. Zasilanie i co tylko sie dało. Komputer ze 20 razy podłączany. Pojeździł poł dnia i zdechł( kilka razy tak). Czujnik połozenia wału nie domagał. Oryginał nissana 500zł, dobrał oplowski za 90zł ,dokładnie Vectra B 2.0 dti i póki co jeździ bez problemu....
Na przykład zapchany katalizator. Jakąś diagnostykę trzeba by zrobić.
traktowałem wszystko autostartem- silnik nawet nie drgnął obrotami
Zdiagnozuj go najprawdopodobniej będziesz miał kłopot z regulatorem wolnych obrotów (silniczkiem krokowym)
może i tak nie wiem też nie powiem Ci. Ale tak jak pisałem zobacz pierw przepływke bo jest najprościej a objawy wskazuja znacząco na nią - złe parametry zła dawka powietrza i silnik sie dusi - na zimnym po odpaleniu przez jakiś czas silnik chodzi w ustawieniach "serwisowych" co potocznie mówi sie że ma ssanie .
Z tych zdjęć nic nie wynika, tylko tyle że wał korbowy jest ustawiony. Zrób jeszcze jeden pełen obrót 360 stopni wałem korbowym i wtedy zrób zdjęcie.
po odpaleniu obroty sa wyzsze bo samochod ma ssanie a jak sie rozgrzeje to spadaj
Tak myślałem ale dlaczego nie chce odpalić teraz
Nie chodzi o czujnik ponieważ wartości rzeczywiste czujnika są OK. Dochodzi jeszcze jeden czynnik auto zaczyna nieodpalać. przypominam że dzieje się to tylko rano poniżej 0 celcjusza. Ciśnienie rail OK około 300barów, świece grzeją. Auto popracuje 60sek. obroty wracają na 800 i później nie ma żadnych problemów z odpalaniem i trzymaniem podwyższonych...
wartości przepławki interesują mnie tak jak sondy badałem, czyli na wolnych obrotach
Kupiłem nissana x trial z 2003 roku, ciężko pali trzeba długo kręcić, oraz nietrzyma obrotów jaka może być przyczyna
Daj wykres pierwszej sondy. Opisuj te wykresy bo nie wiadomo co do czego. Silnik rozgrzany, wolne obroty i dynamiczna jazda.
A przewody, masy. Jaki masz spadek napięcia i obroty rozrusznika
Może gdzieś na zasilaniu paliwa łapie lewego powietrza .
mam podobny problem z honda civic czy wymiana sprzegla Ci pomogla ?
i jak go wtedy uruchomić?
A nie dopisałem że na wolnych obrotach też czuć delikatne szarpanie
Chyba chodzi Ci o czujnik biegu neutralnego tzw luzu bo bieg jałowy to ma silnik na wolnych obrotach.
obroty nissan falujące obroty nissan nissan qashqai obroty
arduino zewnętrzna pamięć reset pojemnika ogniwo tesla
Czy taśma dwustronna zamiast przyssawek do matrycy TV? Instrukcja serwisowa pieca Niedźwiedź Condens 18 kW