ja bym najpierw sprawdził te podzespoły :)
Witam. Podłącz się do sondy lambda i sprawdź czy jak schodzisz na wolne obroty to mieszanka jest za uboga czy za bogata. Ze zdjęć wnioskuję ż e za bogata. Jeżeli nie chcesz mocno przerabiać mixera to proponuje takie rozwiązanie: do przewodu gumowego idącego do silniczka biegu jałowego podłącz trójnik. do trójnika podłącz przewodem czarne kolanko z mixera...
A może wentylator się kończy... Może alternator trzeba przejrzeć...
I "lewy luft", podciśnienia, wężyki, dolot itd... Do sprawdzenia.
Zdejmij linkę i sprawdź, czy nadal będą takie wysokie. Zrób kilka fotek stanu obecnego i pokaż, może na nich coś zauważymy.
W P11.144 autoadaptacja zazwyczaj nie pomaga. Po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba skorygować ustawienie śrubki ograniczającej domykanie przepustnicy. Wyczyszczona przesłona nie domyka przepływu i stąd podwyższone obroty biegu jałowego.
Pompa VP37 jak w oplach,fordach (TDDI). Tylko regeneracja i to kompleksowa, bo tam przyciera sie zawor dawki, powodujac spalenie sterownika (tak po krotce).
Wszystko do przepustnicy wychodzi ze sterownika więc przedzwonić kable i sprawdzić wtyczkę do przepustnicy czy luźne piny nie są. Schemat na PW.
Witam, Napisz proszę kiedy ostatnio zmieniałeś olej w skrzyni? Jeżeli nie masz tych informacji to napisz jaki masz jego kolor? Jeżeli wymiana była przeprowadzana niedawno, to była statyczna, czy dynamiczna? Później sprawdź poziom oleju na bagnecie. Na ustawieniu N (wcześniej przełącz kilka razy na postoju P-R-N-D). Pamiętaj o odczycie Cold / Hot (zaznaczone...
To może być normalne zabezpieczenie silnika - sprawdź pod obciążeniem na biegu.
Raczej szukałbym innej przyczyny. Masz tylko jedną możliwość poskładania tego do kupy.
Tam jest pompa typu VP44, to powinno ci dać do myślenia Brak błędów? Czym diagnozowane?
Umyć przepustnicę i wrazie potrzeby ją zaadoptować.
ja bym sprawdził w pierwszej kolejności zapłon.. świece, przewody,kopułka,palec,cewka i jeśli masz taką możliwość diagnostykę silnika zrobić..
Paliwo odcinane jest przy hamowaniu silnikiem. Przy zmianie biegu (wysprzęglenie) po prostu silnik by Ci zgasł. A silnik krokowy wygląda tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Silnik krokowy, brudna przepustnica, nieszczelność w układzie dolotowym.
Weź podaj jeszcze jakieś tam opisy jakiś błędów może? Obroty widzi na ciepłym? W końcu odpali czy dopiero jak ostygnie?
Niestety, w dalszym ciągu problem nie rozwiązany. Ja wtryskiwacze raczej wykluczam. Są zakodowane. Przelewy idealne (zaworki po wymianie). Potwierdzam, prędkość nawiewu ma wpływ na obroty biegu jałowego. U mnie czym większa pręd. nawiewu tym niższe obroty...
Witam Udało się rozwiązać problem? Mam podobny objaw w dieslu
Witam! Szukam od kilku miesięcy problemu z tymi wysokimi obrotami z rana na zimnym silniku. Samochód kupiłem w marcu i od razu następnego dnia po zakupie problem się pojawił. Było tak codziennie, jednak jak zaczynało się ocieplać to latem problem znikł. Teraz od kilku dni problem znowu zaczyna wracać. Mój samochód to X-trail T30 2.2 dci 114km z 2002...
proszę o jakieś pomysły co mógłbym jeszcze zrobić zanim zacznę wymieniać wtryski , silnik , lub zanim stoczę tego vana z urwiska . Podłączyć jakiś tester i sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa na listwie podczas odpalania , czy jest synchronizacja , czy sterownik widzi obroty wału itd. i oczywiście czy są jakieś błędy zapisane.
nie masz zasilania , bezpiecznik poleciał Po dodaniu gazu na krótką chwilę, napięcie ładowania pojawia się i wynosi ok 14V (mimo że obroty spadają do jałowych), jednak już przez cały czas świeci się kontrolka akumulatora. nie napisałeś ze nie ma kontrolki aku po właczeniu zapłonu
Na szybko to podłącz tester chyba że komuś szklana kula działa bo mi dziś pękła.
Witaj Czy rozwiązłeś swój problem z obrotami? Mam dokładnie to samo i nie wiem co moze być przyczyną
Rozrząd musi być ustawiony cały (góra i dół) na znaki i dopiero wtedy kontrolujesz czy zgadzają Ci się znaki. 2 obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu i pompy oczywiście. Przed demontażem rozrządu ustawiamy go na znaki fabryczne wtedy mamy pewność, że jest ok. Wtedy również tłok 1 cylindra jest w GMP. Rozrząd ustawiony poprawnie. Spróbuj wykręcić...
To zamień te dwa przewody co idą do silnika (przelutuj) na 99% pomoże choć nie wyjaśnie zagadki. Sprawdź, dla wycieraczki obroty silnika nie mają znaczenia a płytka stykowa zatrzyma się za krawędzią ścieżki w miejscu zerowego położenia. A powiedz czy wykręcałeś magnes (stojan) silnika czasami go nie założyłeś w odwrotnym położeniu, to zmienia kierunek...
Piotr Kołtuniewicz , co było przyczyną takiego stanu rzeczy w tym aucie?? bo mam identyczny problem, podejrzewam regulator ciśnienia CR...
czy zasyfione wtryski mogą być przyczyną? raczej nie stawiałbym na to Bardziej bym szedł w elektronike, np. uwalony sterownik
Dzięki decybel , sprawdzę !!! :D
Navara z 98r 2.5TDI. Po wciśnięciu pedału gazu do spodu pomalutku nabiera obrotów. Co może być przyczyną takiego stanu. Coś się popsuło...
Sprawdź czy wtyk od sondy się nie uszkodził. Jeśli nie to niech dusi się tak długo aż bład złapie.
Pojawiło się rozwiązanie sprawy, po ponownym odczytaniu kodów błędu, postanowiłem kupić czujnik położenia wałka rozrządu. Wymieniłem go (znajduję się po prawej stronie bloku gdy zdejmiemy tą całą pokrywkę, górą część w której jest gaźnik i filtr). Przy zdejmowaniu zauważyłem, że na kolektorze została jedna uszczelka i była "zapocona", więc może przez...
Nie, nie dymi wcale. Przy 1. szej próbie odpalenia po naprawie sterownika wywalił błędy P1251 (P4-SPILL/V OBW), P1690 (P5-POMPY C/WZORZEC) oraz P0115 (TEMP.CIECZY CHLODZACEJ. CZUJNIK). P0115 dlatego, że podobnie jak Perech odpiąłem czujnik, żeby sprawdzić jak odpala. P1690 oraz P1251 pojawiły się również zaraz po tym jak samochód doznał usterki. Teraz...
Już testowałem. Walczę z problemem drżącej wskazówki od obrotomierza. Generalnie zegarem już steruje ale im wyższe obroty tym większe drgania wskazówki. Myślę że w przyszłym tygodniu dokończę.
Tak myślałem ale dlaczego nie chce odpalić teraz
Mam opla astrę 1,4 z 93',na wtrysku jednopunktowym.W pewnym momencie samochód zaczął "palić" niesamowicie dużo ok 40 l LPG na 200 km.Co się okazało :"wina" częściowo była po mojej stronie: należało natychmiast/albo jeszcze szybciej/wymienić FILTR POWIETRZA.Drugą sprawą była sama regulacja przy parowniku/chodzi o śrubę/wkręt/patrząc od góry na parownik...
Ponawiam zauważyłem że na przewodzie który idzie od turbosprezarki do intercoolera pojawił się wyciek oleju, oraz ubyło mi troche z silnika, przyczyną może być turbospręzarka, ze nie wkreca sie na obroty? do tej pory nigdy nie wziął mi oleju
Problem w tych samochodach jest bardziej skomplikowany, i będzie się nasilał bo samochód zacznie gasnąć. Najczęstszym czynnikiem jest wyrobienie nastawnika, i jego ciężka praca- brak reakcji na sygnał z komputera. Tu często pomaga czyszczenie lub wymiana. Winnymi może też być zużyty potencjometr pedału gazu, źle działający czujnik temperatury silnika...
Dolewałem dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy i problem z obrotami ustąpił jedynie troche sadzy zostawia na sniegu ale w dieslach to chyba normalne.
Rura doprowadzająca powietrze wymieniona tam jest wszystko szczelne, po odłączeniu krokowego zapalił się check. Odłączenie nic nie zmienia obroty skaczą tak samo. Procedura nauki wolnych obrotów nic nie zmienia. Czasem zaraz po odpaleniu są na 2000 spadają na 1300 przez chwile się utrzymują po czym zaczynają falować. Czasem od razu wskakują na 2500...
Na przykład zapchany katalizator. Jakąś diagnostykę trzeba by zrobić.
Problem rozwiazany , okazalo sie ,ze przetarta jest wiazka elektryczna prowadzaca do przeplywomierza . Wiazka naprawiona i wszystko hula
Kolego Yaaro patrzyłem napięcie wychodzące z przepływki a więc tak na wolnych miałem 1.55v jak daje pełną przepustnice dochodzi do 3,5v.Na testerze dochodzi 55g/s przy pełnej przepustnicy.Ten przypadek jest bardzo dziwny dopóki nie próbuje ruszyć silnik ładnie się wkręca na obroty,wystarczy ze zapodam mu obciążenie na postoju czyli zaciągne ręczy i...
Nie rozumiem zbytnio tych zapisów - czy one są w danej chwili czy to wartości min i max z jakiegoś przedziału czasowego czy tylko to co powinno być a aktualnych wartości brak. zbyt wysokie napięcie z sondy oznacza bogatą mieszankę (wydaje mi się że tu powinna być sonda szerokopasmowa - ile Twoja sonda ma przewodów?) Bogata mieszanka czyli zbyt dużo...
mam podobny problem z honda civic czy wymiana sprzegla Ci pomogla ?
zawory do sprawdzenia; jak układ zapłonowy szwankuje to na benzynie zawsze mniej bujają obroty niż na LPG
Dodam że jak daje mu gazu i jednocześnie druga osoba pompuje pompką przy filtrze paliwa to auto się wkręca na obroty.
Może gdzieś na zasilaniu paliwa łapie lewego powietrza .
czy wie ktos moze a raczej ma zdjecia skrzyni biegów korka wlewu i spustu oleju w nissanie primera
Nie słyszałem o takiej procedurze. W dodatku obroty w Nissanie można ustawić tylko dobrym sprzętem.
sprawdzone, byłem i podpinałem się się pod komputer kolegi i jest jak by za duża dawka paliwa wtryskiwana ale przez to falowały by obroty ?
Diagnostykę zrób.
U mnie takiego czegoś nie ma
Tak ma być.
Najpierw to zacznij od sprawdzenia układu dolotu powietrza do silnika na szczelność. Później się zobaczy co dalej :D Gdzieś w dolocie jest nieszczelność i stąd (najprawdopodobniej) te obroty...
Tak ma. Każdy nissan nawet na luzie jak go wkręcisz to spada do ok 1000obr i dopiero po chwili opada niżej.
Może być.
Rozrząd jest ok nie mam pojęcia na jakim oleju jeździ auto mam rok nie wymienialem oleju głównie dzieje się to na lpg ze traci auto obroty po przelaczeniu na gaz traci obroty po rozgrzaniu się auta jest lepiej
sonda wymieniona objawy dalej te same . Może ktos ma jeszcze pomysł ?
ja mam nissan primera p10 i miałem identyczny problem na początku regulowałem zawór od gazu przykręcałem go co było błędem później rozgrzałem parownik odkręciłem korek znajdujący się na dole i gdy cały syf wypłynął z niego po bawiłem się regulacją membrany i tak szczerze udało się obroty nie skaczą trzymają się na tym samym poziomie więc jeśli jest...
może nastawnik, może ktoś zakladał wiadome cudo w obrębie czujnika temp. cieczy... A może łyknie sobie trochę oleju?
Mam problem z tym autem po zapaleniu auto chodzi jak malinka ale po 2 minutach pracy na wolnych obrotach wchodzi w tryb awaryjny wchodzi tylko do trzech tyś. obrotów i brak mocy,wystarczy zgasić silnik i zapalić i jest wszystko ok lub zwiększyć wolne obroty o jakieś 100 obr. podłączyłem carmana .pokazał pompa wtryskowa,i tu dwa pytania co jest tego...
To diesel a mamy zimę zatem przyczyn moze być wiele: - filtr paliwa - jakość paliwa - przestawiony rozrząd - zatkany syfem i farfoclami smok w zbiorniku paliwa - początki problemów z pompą wtryskową lub wtryskami ale to najczarniejszy scenariusz. Proponuję zacząć od pierwszych czterech bo to najczęstsze przyczyny
Nie powinny. Bo dwa pełne obroty nie są jednoznaczne z przejechaniem pełnej długości łańcucha. łańcuch ma 152 ogniwa- A ile zębów koło na wale? 10? 11? Jak podzielisz ilość ogniw przez ilość zębów małego koła to ci wyjdzie ile obrotów wału trzeba zrobić.
Witam. Man problem z moim Nissanem micra 2004r z silnikiem 1.3 który odpala bez problemu na zimnym silniku ale ma falujące obroty a nawet potrafi sobie zgasąć. Do kiedy nie nagrzeje się silnik to cały czas obroty są nie równe. W samochodzie zostało wymienione wiele już części między innymi rozrząd czujnik położenia łańcuszka przewody świece, a ostatnio...
Ja bym sprawdził pompe od paliwa, może daje zbyt małe ciśnienie. Pozdrwaiam
Witam. Mam problem z autem NISSAN NOTE 1,5 DCI 2006 rok Po odpaleniu na zimnym silniku chodzi tylko poniżej wolnych obrotów 550-600.i nie reaguje na pedał gazu,dopiero po nagrzaniu silnika obroty zwiększają się do 900 i jest ok. Podłączony pod komputer. brak błędów.
do Nissana dzwoniłem kilka razy ale nie udało mi się porozmawiać z serwisem. Natomiast w weekend sprawdzaliśmy jeszcze dalsze rzeczy: 1. próba przelewowa 6 min pracy, silnik był zimny. Wyniki mniej więcej równo dla wszystkich wtryskiwaczy 16-17ml. 2. wymieniony VCV w pompie CR , wykonana adaptacja ciśnienia - nic to nie zmieniło 3. po włączeniu klimatyzacji...
Na ale to jest typowa wada benzyny. Moc n papierze jest ale przy 5000-6000 rpm. Tam gdzie się notmalnie jeździ czyli 2000-3000 jest jej 1/3 lub nawet mniej. W turbo dieslu natomast robotę robi turbo. I taki np 1.6 biturbo od opla potrafi mieć 340 Nm już przy 1800 RPM i trzyma ten moment do 3000. Co daję 3/4 mocy maksymalnej (przy 3000 to jest 90%)....
Witam! Mam problem z wolnymi obrotami w swoim nissanie 1,4, rocznik 1991. Po nagrzaniu sillnika są one bardzo niskie i auto często gaśnie na skrzyżowaniach. Po zatym czaasmi obroty falują są raz za wysokie a raz za niskie. Czy ktoś spotkał się z tąka usterką ? Pomóżcie bo już tracę do tego auta cierpliwość.
Ty weź sprawdź ciśnienie paliwa!!! , tu może być pompa , filtr , złe napowietrzenie baku .
Jakie jest to Ciśnienie na listwie? Komputer widzi obroty wału i wałka? Synchronizacja jest?
Pompka paliwa działa ponieważ jak już wyżej napisalem na wolnych obrotach chodzi na benzynie....
Mam problem. W moim nissanie almerze 98r. przy odpalaniu na zimnym silniku są nierówne obroty i spod maski słychać pstrykanie. Wtedy dodaję gazu przerzuca na gaz i powoli dochodzi do siebie. POMOCY
Jaki silnik ??
Nissan primera p12 2.2Di 2002r - za wysokie obroty na luzie przy ciepłym silniku. Witam, ( Nissan primera p12 2.2Di 2002r) silnik jak się rozgrzeje to obroty na luzie mu rosną do ok. 1100, a jak włączę klimatyzację to do ok. 1300. Takie sytuacje są w czasie jazdy, a gdy się zatrzymam to po ok. 3-5 sek spadają do normalnych czyli ok. 750. Takie objawy...
Dlaczego kolega założył 3 takie same tematy? To łamanie regulaminu!
Możliwe że sam zawór źle działa...
Silnik nie chce się wkręcić na obroty na postoju czy podczas jazdy. Jak na postoju to może są zablokowane wysokie obroty tak jak w VW, że auto na postoju wkręca się tylko na 2tys obrotów.
Czujnik położenia Wałka rozrzadu i wszystko jest OK
to jest widok od strony czujnika? a skąd brany jest sygnał obrotów bo obroomierz nic nie pokazuje, a sterownik widzi obroty po na kompie pokazuje.
widze ze nie uzyskam pomocy,
Witam, posiadam Nissana Almera Tino 1.8 i mam taki problem: pali mi się check, błąd wskazuje na czujnik wału korbowego. Wymieniłem go i wymieniłem także czujnik wałka rozrządu (zamienniki). Po usunięciu błędu, po przejechaniu paru km check się znowu zapala i dalej pokazuje, że to czujnik wału korbowego. Objawy to szarpanie, obroty do 3 tys. i spadek...
Witam, mam problem z obrotami biegu jałowego w Nissanie j.w. wersja gaźnikowa z LPG. Auto na gazie pracuje dobrze, może poza tym, że trzeba je trochę długo "piłować" przy rozruchu na zimnym silniku. Gorsza sprawa wygląda z jazdą na benzynie - auto gaśnie na biegu jałowym, nie mogę ustawić obrotów, przy próbie regulacji śrubą musiałem rozkręcić ją do...
Zapewne listwa wtryskowa do regeneracji i kalibracji.
Witam Mam problem z moja micra(rocznik 86).Przy gwaltowniejszym hamowaniy(na luzie)znacznie spadaja obroty silnika a nawet gasnie.Podczas jazdy i wrzuceniu na luz silnik sam czasami wchodzi na wysokie obroty.Co moge z tym zrobic?Pomozcie
jakie błędy pokazuje komp?
Witam. Odświeżę temat. Czy problem falujących obrotów na zimnym silniku został wyjaśniony ? Mam podobne objawy. Samochód odpala bez problemów, ładnie wchodzi na obroty, jednak po parunastu sekundach zaczynają mocno falować obroty ( potrafi zgasnąć ). Po rozgrzaniu silnika ( gdy zgaśnie niebieska kontrolka ) obroty się uspokajają i jest wszystko w porządku....
Odpowie mi ktoś?
Regulacja w wiekszości autek jest zrealizowana dosyc prymitywnie - zwykły rezystor (nieco wiekszej mocy) włączany w szereg z silnikiem. Schemat nieco inny od tego co miałem masz tutaj ale zasada pracy jest ta sama: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic38... Zaletą tego układu jest .... płynna regulacja obrotów co czasem bywa przydatne jak jest...
1.6 benzyna . Po podpieciu panelu z włącznikiem i podłączeni czujnika pod sterownik po załączeniu klimy podnosi obroty i włączają się wentylatory więc chyba jest aktywny układ
Witam. Mam problem ze zlokalizowniem usterki w autku. Odpala idealnie na wolnych obrotach pracuje super ale kiedy dodaję gazu odcina obroty i silnik pracuje " skokami", można gaz wciskać do "dechy" a on i tak się nie wkręci. Filtr paliwa wymieniony, kopułka i palec również. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Proszę o wszelką pomoc.
Może by tak danych więcej? Roczniki, rodzaje silników itp?
Slizganie się sprzęgła to nie falowanie obrotów. Trzeba sprawdzić czy przyrost prędkości obrotowej silnika jest proporcjonalny do przyrostu prędkości. jak idzie obrotomierz a prędkościomierz stoi to wtedy wina sprzęgła, jak falują obroty to również na postoju będzie taki efekt, bo w sumie nie napisałeś czy na postoju też masz problem z falującymi obrotami.
Jedyne rozsądne rozwiązanie to dobry warsztat i solidna diagnostyka ! S:czkoda że nie przed zakupem :cry:
Witam, państwa, po długiej przerwie w ciągu miesiąca zapaliła się kontrolka, która migała, zaraz później wyskoczył błąd P0335, nie palił na 4 gary, więc wymieniłem cewkę, ożył, później gasł i dalej ten sam problem. Wał korbowy wymieniłem czujnik na włoski za 100 zł, odpalił z kopa i już pali, obroty stabilne. Jak na razie temat zamykam, wszystko cyka,...
Dzieki koledze udało się włączyć przystawkę i zwiększyć obroty bardzo dziękuję. https://filmy.elektroda.pl/64_1692809528...
witam, kolor siwy, nie spalone paliwo, po nagrzaniu nie dymi, wkręca się w obroty i dobrze chodzi. Rano po odpaleniu rytmicznie chodzi stukowo, nie równa praca
Daj wykres pierwszej sondy. Opisuj te wykresy bo nie wiadomo co do czego. Silnik rozgrzany, wolne obroty i dynamiczna jazda.
Pacjent Nissan note 2009 1.4. Auto odpala na sekundę i gaśnie. Czasami udaje się odpalić i utrzymuje obroty ~500 przy wciśniętym pedale gazu ok 1/3-1/2. Dodanie lub odpuszczenie gazu skutkuje zgaśnięciem silnika. Podczas pracy korekty lecą na bogato ok 20%, czas wtrysku 5.5-7ms. sterownik podaje maf (chociaż w aucie jest map sensor) ok 6. Czy to normalne...
nissan obroty nissan obroty silnika niskie obroty nissan
sterować pilot roleta mikrofala wyłączona fartucha whirlpool
captor aplikacji captor aplikacji
Brak zgodności panelu sterowania w piecu Sas szufladkowym na ekogroszek Konsekwencje użycia smaru ŁT 43 w wiertarce udarowej