Mogę się wypowiedzieć jako właściciel CR-V ki (gen. II). Pierwotnie chciałem kupić Hyundaia Santa Fe ale mi szybko przeszło, kiedy pooglądałem sobie te popicowane zwłoki przywleczone z zachodu. Z polskiej sieci sprzedaży Santa Fe było nie do kupienia. Więc z bólem serca kupiłem CR-V'kę z silnikiem benzynowym 2.0 i... Jestem zadowolony - jeżdżę 4 lata...
Jak ma IBS, czyli czujnik na klemie to wystarczy odpiąć wtyczkę od niego. Na ogół auta nie sygnalizują błędów tego czujnika za pomocą kontrolek, ale nie będzie działać system start-stop. Inteligentne ładowanie w większości aut ma podobną strategię. Na wolnych obrotach nie ładuje, chyba że pobór mierzony jest naprawdę znaczny. Jak ładuje, to tak do 13.6....
Zależy kto co lubi. Jeśli potrzebujesz więcej ciepła a mniej prądu z kW mocy silnika wybierasz "antyki" - tam więcej energii szło na chłodnicę. :) Nowoczesne silniki więcej energii przekazują na wał. O ile wiem diesle da się przerobić na gaz - ich trwałość jest zdecydowanie większa niż benzynowych.
Z powodu awarii silnika wyłączone wszystkie "systemy". Szybki pad akumulatora 12V ( które z tego co słyszałem padają wyjątkowo często, a nie są ta zwykłe akumulatory tylko jakieś specjalne i oczywiście dorgie). Mimo, że w samochodzie zgromadzone jest kilkadziesiąt kWh energii to nic nie można zrobić. System awaryjnego otwierania przedniej maski jest...
Super pomysł! Szkoda, że przywiązuję się do miejsca niczym kot i nawet jakby mnie w worku wywieźli do Krakowa to zanim skończy się proces na piechotę wrócę :) A'propos zanieczyszczeń na Mazurach - dzisiaj przyjechał do mnie brat z prototypem stacji meteo z opcją pomiaru PM. Trochę przy nim pogrzebaliśmy w domu i później na mniej więcej 1h wystawiliśmy...
Nic z tym nie zrobisz, niektóre nowoczesne diesle mają problem z utrzymaniem temperatury, dlatego dodaje się do nich elektryczne nagrzewnice. Szkoda twojej roboty. Przerabiałem temat w 2.0 hdi w Fordzie cmaxie, i 2.0 tdi Audi Q5. Zresztą na forum Audi jest taki temat, ludzie wymieniają te drogie czterodrożne termostaty, te małe dodatkowe i zawory zwrotne,...
Ewentualnie tzw mały termostat przy chłodniczce olejowej można sprawdzić. Ale temat jest znany i stary tak długo, jak nowoczesne diesle istnieją. Albo niezależne ogrzewanie, albo grzałki cieczy.
Tak samo 30 letnie diesle - które ogólnie patrząc, przez samo to, że działają te kilkadziesiąt lat, są dużo bardziej eko, niż obecnie produkowane śmieci, które rozsypią się po 10. nasunęła mi się myśl te nowoczesne EURO 6 / no i co zakaz wiazdu gdzieś i wszędzie no bo po co Euro 6 jak i tak STOP . Już pisałem, wolność jednej jednostki kończy się tam,...
Jeździłem kiedyś golfem 1.9 tdi który na papierze miał te 90 koni (najprostsza możliwa wersja silnika) i powiem tak: Jak był zagrzany to 180 robił płynnie i bez płaczu, a po zjechaniu z autostrady trzeba się było strasznie z gazem pilnować w zabudowanym. W dodatku palił dobry litr mniej niż nowoczesne diesle (ach ten postęp i ekologia). Tyle że tam...
silnik zaczął chodzić jak diesel. A co to oznacza? nowoczesne diesle przecież przepięknie "mruczą"
Za 7000 w nowoczesne diesle bym się ni pchał bo na drobnej awarii twój portfel może nieźle ucierpieć. Za tę kwotę poszedł bym bardziej w lpg, i stare sprawdzone silniki.
Jeśli jesli na postoju sie gazuje to dochodzi do 90st to trzeba jeździć na wyższych obrotach bo to nowoczesny diesel co mało pali bo przetwarza paliwo na kręcenie kołami a nie na ciepło które ulatuje do atmosfery przez chłodnicę i nie daje żadnego pożytku chociaż paliwo na jego produkcję z baku wyszło. Powinieneś jeszcze napisać jakie odcinki pokonujesz,...
Też automatycznie, ale przy ustawieniu temeratury powyżej bodajże 24 czy 26 st. chodzi non-stop (z tego co wiem). Webasto powinno zawsze startować przy temp. zewnętrznej poniżej 10st. C Czujnik temperatury jest gdzieś za przednim zderzakiem na belce. To czy masz niesprawny termostat sprawdź ręką temperaturę węży do chłodnicy w trakcie rozgrzewania....
Dla 2.5 TDI 140 KM produkcji WAG jest przewidziany akumulator z gwarantowanym prądem rozruchowym 900 A. Ale na pewno taki prąd jest oczekiwany dla rozruchu na zimno, w niesprzyjających warunkach. Może nowoczesne malutkie diesle mają 200 A, ale poważnie w to wątpię - mają wysokie stopnie sprężania, a coś to ciśnienie do startu musi wygenerować. Było...
Jeden z najlepszych diesli montowanych w oplu, wile opinii jakie czytasz to stereotypy pisane przez użytkownikow ktorych silniki mają zapewne setki tysięcy kilometrów. Każdy samochód się psuje, każdy też i ten ma swoje "bolączki" Nowoczesne diesle również te innych marek... mogą tylko nijednokrotnie pozazdrościć pewnie takiej jeszcze niezawodności jak...
Według mnie jest wszystko wporządku. Nowoczesne diesle nie wymagają długiego podgrzewania, a że temperatuta rano nie jest jeszcze bardzo niska to chwile podgrzeje i to mu wystarczy. W ciągu dnia jak jest kilka razy dziennie zapalany, to temparatura silnika się podwyższa i nie wymaga podgrzewania. Jak pali bez problemu to jest OK.
auto jezdzilo na opale? Gdyby na "czystym" opale to tak szybko by go nie trafiło ale o wiele gorszy jest opał odbarwiany kwsem,który lejemy nieświadomie na wielu stacjach paliwowych, kwas powoduje korozję wewnątrz pomp, wtrysków itp, a im bardziej precyzyjny układ tym gorzej dla niego. Dlatego nowoczesne diesle mają w naszym kraju ciężki (i zazwyczaj...
...blachy bardzo dobre bo nie gnije ... Blachy są dobre jak nie były klepane , a to rzadkość . Oszczędność to pojęcie dość względne , nowoczesne diesle palą mniej . Moje auto - Land Rover pali 10-11 litrów i uważam , że jest oszczędny przy wadze prawie 2,5 tony i napędzie 4X4 . Wygoda jest również względna , są ludzie którym nie jest potrzebna wygodna...
Jest kolizyjny jak każdy nowoczesny diesel.Konstrukcja jest taka że są tam delikatne,kruche dźwigienki które pękają podczas kolizji zaworów z tłokiem.Jest to zaleta.
Wydaje mi się że jak auto całkiem nie odpala (mimo kilkusekundowego kręcenia) to raczej nie będzie to wina świec - nowoczesne diesle to nie stare klekoty z komorą wstępną które bez świec w ogóle nie odpalą.Ja np miałem w silniku 1,9tdi vw z PD 3 spalone świece i problem zaczął się dopiero przy -15 -powyżej odpalał normalnie (tyle że trzeba było pokręcić...
majki69 ! Chwila na zastanowienie: - sprawność silnika termodynamicznego jest określona nie przez skład paliwa i inne ćmoje - boje, tylko przez temperatury. Chcesz podnieść sprawność? - Podnieś temperaturę spalania, bo obniżyć temperatury otoczenia się nie da. Temperatura spalania jest ograniczona wytrzymałością materiałów, z których zbudowano silnik....
A niech sobie kolega oszczędza. Kupi kolejne padło. DPFa wytnie, turbo na krótko wymodzi... Skoro nie ma sensu oddawać na sprawdzenie/regenerację to po co w ogóle robić przelewy, po co marnować klawiaturę by napisać ten temat... Nowoczesne przechodzone diesle są kosztowną zabawką. Poskąpienie na wtryski może się skończyć dziurą w tłoku. I oszczędności...
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Jeśli decydujesz się na mały silnik, szukaj lżejszego pojazdu - spali mniej niż cięższy z tym samym lub podobnym silnikiem i mocą. Awaryjność - wysilone, nowoczesne diesle mają wprawdzie przyzwoite parametry, ale koszty ich napraw bywają astronomiczne. Przeminęły czasy wolnossących wołów roboczych, które pokonawszy 500k km były dopiero co dotarte. Współczesny...
Niech będzie, że w skali roku 40% idzie w kosmos. Dalej jest to sprawność diesela z lat 50 tych. Tutaj muszę przyznać, że się mylisz. Nawet nowoczesne diesle mają 40% sprawności czyli 60% idzie w komin a raczej w wydech. A samochód po jakim czasie Ci się zwraca? Albo ... traktor? Odłożył kiedyś chociaż na opony do przyczepy? Traktor - bardzo szybko,...
Unikaj małych silników diesla, bo one wytrzymują 200tys i zaczynaja sie duże wydatki. Mozna napisać, że to jednorazówki do 5-8 lat i złom... Auta 5 letnie z dieslem maja juz takie przebiegi. Ponadto nowoczesne diesle sa BARDZO awaryjne. Pozorne oszczędnosci ( 5 l/100km) pękaja jak bańka mydlana podczas pierwszej poważniejszej awarii ( problemy z przepływomierzami,...
Jak ja lubię takie tematy... ile masz lat? Najpierw dowiedz się ile wyniesie dla Ciebie składka OC i jeśli masz mniej niż 25 lat a samochód ma być Twój - uczciwie i bez kombinacji zarejestrowany na Ciebie, to raczej w grę wchodzi mały silnik benzynowy 1.0 - 1.2. Ja standardowo polecę to co miałem i bardzo sobie chwaliłem czyli Fiata Punto, za 8000 zł...
Jaki samochód byście polecili przy następujących założeniach: ... - mało awaryjny, rozsądne koszty eksploatacji przy dużych przebiegach - moc silnika umiarkowana, wystarczająca na spokojną jazdę z prędkością autostradową. Ścigać nikt się tym nie będzie. Większy nacisk na trwałość i ekonomię. ... To ja nie rozumiem dlaczego tutaj wszyscy proponują nowoczesne...
wtryskiwacze sa po regeneracji to nie mozliwe ze sie zacieraja Nie bądź taki pewny że jak coś jest po regeneracji to jest dobre :cry: czujnik jest mocno przykrecony Jaki czujnik jest mocno przykręcony :?: Przecież to jest silnik G9T i skrzynia PK , a wtedy czujnik GMP jest włożony na blaszce. :!: Bez grzania świec powinien palić . Widać że kolega Annus...
Masz samochód z silnikiem Diesla? Jak masz, to go szanuj,napraw to z czym się ociągałeś,poklep go ,kopnij z czuciem w oponę, bo nowego już nie kupisz.A jak kupisz to popełnisz błąd. ale po kolei ... Słowo Diesel do dzisiaj kojarzy mi się z Panem Mieciem(świeć Panie nad jego duszą) taksówkarzem,co jak nad ranem zjeżdżał z nocnych kursów to klekot jego...
diesel tylko w ostateczności. Opinia nie mająca nic wspólngo z rzeczywistoścą -małe diesle są właśnie do jazdy po mieście . O tak. Szczególnie znakomicie sprawdzają się te nowoczesne z turbinami o zmiennej geometrii oraz DPFem - a już w ogóle jeżdżenie małym dieslem po mieście w zimie to wręcz bajka. Czy ty w ogóle masz jakiekolwiek pojęcie o tym,...
Ja jestem zwolennikiem diesla, ale starego. Nie interesują mnie osiągi, czy przyspieszenie. Mam teraz Primerę kombi z dwulitrowym dieslem i jestem z niego zadowolony. Silnik nie ma turbo, ani intercoolera, Klasyczny stary diesel z komorami wirowymi i rotacyjną pompą wtryskową. Porównywałem koszty części z podobnym silnikiem, ale turbo. No i do mojego...
Chyba cały czas w tym samym miejscu, czyli jedynie termostat. Przecież to on odpowiada za prawidłową temperaturę. A inna rzecz, że na postoju nowoczesny diesel ciężko ma dobić do tych 90 stopni - wysokosprawny silnik diesla wytwarza mniej ciepła.
Gdyby firmy nie dawały czegoś takiego za darmo klienci kupowali by produkty konkurencji. Proste jak budowa cepa. Raczej szukał bym błędu w głupiej obecnie logistyce lenovo że klienci nie chcą już tak wysoko jakościowo komputerów i z roku na rok są coraz gorsze. Nawet seria T czy X. Na ten temat nawet nie miałem zamiaru dyskutować ale jeśli tak bardzo...
Jaki budżet? W Twoim wypadku minimum klasa D wzwyż (chyba, że znalazłbym się wygodny kompakt), a to swoje kosztuje jak na 2-3 letnie. W tej klasie i roczniku klima to pewnie standard, bez problemu znajdziesz z automatycznym sterowaniem, tempomat też nie będzie egzotycznym rarytasem. Polecałbym LPG, w ciągu niemal pół roku przejechane ponad 20 000 km...
Witam, jeszcze taka ciekawostka, nowoczesne "turbo-pierdziawki" maja wyplaszczona charakterystyke, ktora jak wynika z niej zapewnia staly i praktycznie maksymalny moment obrotowy juz od 1500rpm i ostry prog. Testowalem pare aut z takimi silnikami i nie zaobserwowalem charakterystycznego punkt maksymalnego momentu obrotowego obserwowanego w normalnych...
Cyklicznie co ok. 1 sekundę wykonuje pomiar napięcia i na tej podstawie uruchamia przekaźnik. Jeśli napięcie zasilania przekroczy 13,5V układ włącza światła. Do układu podłącza się też syngał świateł postojowych, dzięki czemu po ich włączeniu wyłączają się światła dzienne. Przerost formy nad treścią i na dodatek oparty na błędnych założeniach. Skoro...
Polecam lekturę obowiązkową; http://egie.pl/files/Samochod%20elektryc... Przeczytałem i oto moje wnioski: - jest to referat studenta co wzbudziło moją czujność - trochę nieaktualny, np Toyota nie stosuje już akumulatorów kwasowo-ołowiowych - fajne zestawienie...
Kolego Gerri nie jest prawdą że mi się nie chciało napisać ani modelu ani rocznika, nie pomyślałem że te dane są tak bardzo istotne. Chodzi o Mercedesa Vito W 638, silnik 2.0l 112 129KM w benzynie. Rok produkcji 1997 (1996 - 2003) r.nadwozie Autobus. Obecnie ma założoną instalacje gazową LPG Poprawiam, chodziło mi o 20 000 km. Vito 111 CDI, 2,2 l, 80...
a zwykle benzynowe poniżej 40%, Diesle poniżej 50% Takie wartości to może mają te nowoczesne wyżyłowane silniczki naszpikowane elektroniką. Prosty silnik benzynowy ma coś koło 20% a Diesel jakieś 30% sprawności. Do autora tematu. Jeśli by już to urządzenie miało mieć sens ekonomiczny (choć i tak wątpliwy) to należałoby wykorzystać ciepło odpadowe z...
W tej cenie kupisz już leciwe autko. Może będę staromodny, ale jak dla mnie nie istnieją diesle poza 1,9TDI ze stajni VW/AUDI. I czy kupisz AUDI z ocynkowaną blachą i super materiałami we wnętrzu, czy Golfa/Passata z troszkę gorszym wyposażeniem, czy plastikową Skodę czy i jeszcze bardziej plastikowego Seata, to jak trafisz na dobry motorek 1,9TDI to...
Skoro kazdy dzieli sie swoimi doswiadczeniami w zakresie uzytkowania autka z silnikiem diesla to i ja sie wypowiem. Moim zdaniem przyczyna problemow jest tylko i wylacznie dbanie o stan silnika. Mialem 14 letnia Toyote 200 tys przebiegu oczywiscie bez remontu i mroz -25 stopni nie stanowil zadnych problemow, ktos powie "bo to japonczyk" ale jezdzilem...
Na początek zobacz tutaj bardzo dużo wiedzy. http://www.auto-online.pl/elektron/index...
Dodatkowe dane: Renault Trafic 2.0 dCi 115 PASSENGER BUS 2011r Diesel Żadne tam poprawy masy, przejść itp. Masz chłopie nowoczesnego diesla common rail-a na piezowtryskach. Tutaj nic nie pomoże. Sieje wiązka sterowania wtryskiwaczami i to na 5m dookoła auta. Takie to są nowoczesne diesle. Przerabiałem to.
Tak nie ustawia się ,bo albo będzie dużo sadzy (niedobór tlenu i za niska temperatura) albo dużo NOX (tlenki azotu) , można to porównać do nowoczesnego diesla . Ale jak to ustawić ma kolega nie mając sprzętu pomiarowego ?
Czy poprawne jest stwierdzenie że do ciągnięcia przyczepy (no takiej załadowanej na fulla) lepszy jest samochód diesla ze względu na ciągnięcie z dołu od benzyny? Bo zazwyczaj diesle mają więcej nm. I czy lepiej jak będzie miał turbo? Mówię tu raczej o zwykłych silnikach do 2l pojemności a aucie jakoś 10 letnim nie nic nowoczesnego
Na dokładkę udowodniono naukowo, że w przypadku nowoczesnych diesli są one bardziej ekologiczne niż elektryki. Abstrahując od czasu ładowania i innych wad elektryków, przy tym nie wymieniając też wad diesli chciałem jedynie zwrócić uwagę, że konsumpcjonizm wmówiony nam przez "wolne media" znów wygrał bo dziś wielu nadal wierzy w samochody elektryczne...
Silnik może i przejedzie więcej ale cały osprzęt będzie się sypał, ogólnie to jest taka zabawa w kotka i myszkę, generalnie nowoczesny diesel i duży przebieg = spore koszty. Także nie ma co liczyć na to że kupimy, potem tylko tankowanie ON i to wszystko, serwis może pochłonąć kilka a nawet kilkanaście tysięcy zł.
Elastyczność daje doładowanie w całym zakresie obrotów. W nowoczesnych dieslach dużą robotę zrobiło np. skrócenie dolotu przez stosowanie wodnych intercoolerów, już nie mówiąc o powielaniu turbo sprężarek czy sprężarka + kompresor.
Przyzwyczaiłeś się do diesla? Bo użytkowałeś "Golfa 4" i prostego klekoczącego TDI? Współczesny diesel z masą czujników, EGR-ów, DPF-ów to nie to samo, non stop komptuerek i błędy i wymiana a to czujnik taki a to inny itd. 7 letni Touran w dieslu będzie miał pod 200 tys nalatane czyli na dzień dobry klasyka diesla, sprzęgła, dwumasy, turbo itd reszta...
awaryjne diesle dymiące diesle polecane diesle
silnik drżeć zwijacz przewód sprężyna siemens zmywarka drzwi otwierać
bateria parkside bateria niteo
Lokalizacja czujnika bufora w piecu Defro Ustawienie położenia tłoka w Defro K2 - instrukcja