Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Chyba cały czas w tym samym miejscu, czyli jedynie termostat. Przecież to on odpowiada za prawidłową temperaturę. A inna rzecz, że na postoju nowoczesny diesel ciężko ma dobić do tych 90 stopni - wysokosprawny silnik diesla wytwarza mniej ciepła.
Na początek zobacz tutaj bardzo dużo wiedzy. http://www.auto-online.pl/elektron/index...
Tak nie ustawia się ,bo albo będzie dużo sadzy (niedobór tlenu i za niska temperatura) albo dużo NOX (tlenki azotu) , można to porównać do nowoczesnego diesla . Ale jak to ustawić ma kolega nie mając sprzętu pomiarowego ?
http://alexjones.pl/aj/aj-ekologia-i-sro...
Dodatkowe dane: Renault Trafic 2.0 dCi 115 PASSENGER BUS 2011r Diesel Żadne tam poprawy masy, przejść itp. Masz chłopie nowoczesnego diesla common rail-a na piezowtryskach. Tutaj nic nie pomoże. Sieje wiązka sterowania wtryskiwaczami i to na 5m dookoła auta. Takie to są nowoczesne diesle. Przerabiałem to.
Czy poprawne jest stwierdzenie że do ciągnięcia przyczepy (no takiej załadowanej na fulla) lepszy jest samochód diesla ze względu na ciągnięcie z dołu od benzyny? Bo zazwyczaj diesle mają więcej nm. I czy lepiej jak będzie miał turbo? Mówię tu raczej o zwykłych silnikach do 2l pojemności a aucie jakoś 10 letnim nie nic nowoczesnego
Silnik może i przejedzie więcej ale cały osprzęt będzie się sypał, ogólnie to jest taka zabawa w kotka i myszkę, generalnie nowoczesny diesel i duży przebieg = spore koszty. Także nie ma co liczyć na to że kupimy, potem tylko tankowanie ON i to wszystko, serwis może pochłonąć kilka a nawet kilkanaście tysięcy zł.
Na dokładkę udowodniono naukowo, że w przypadku nowoczesnych diesli są one bardziej ekologiczne niż elektryki. Abstrahując od czasu ładowania i innych wad elektryków, przy tym nie wymieniając też wad diesli chciałem jedynie zwrócić uwagę, że konsumpcjonizm wmówiony nam przez "wolne media" znów wygrał bo dziś wielu nadal wierzy w samochody elektryczne...
Elastyczność daje doładowanie w całym zakresie obrotów. W nowoczesnych dieslach dużą robotę zrobiło np. skrócenie dolotu przez stosowanie wodnych intercoolerów, już nie mówiąc o powielaniu turbo sprężarek czy sprężarka + kompresor.
Przyzwyczaiłeś się do diesla? Bo użytkowałeś "Golfa 4" i prostego klekoczącego TDI? Współczesny diesel z masą czujników, EGR-ów, DPF-ów to nie to samo, non stop komptuerek i błędy i wymiana a to czujnik taki a to inny itd. 7 letni Touran w dieslu będzie miał pod 200 tys nalatane czyli na dzień dobry klasyka diesla, sprzęgła, dwumasy, turbo itd reszta...
Witam, pytanie o trwałość oleju napędowego. Ile lat ON może być przechowywany bez utraty jakości, co dzieje się po długim czasie przechowywania (chodzi o reakcje chemiczne, wytrącanie składników itp.)? Najbardziej narażone na zbyt słabej jakości (stary) ON narażone są zapewne wtryskiwacze - mowa oczywiście o wtryskiwaczach elektrycznych. ON będzie zastosowany...
Ty chcesz nowoczesnego diesla za 10kPLN kupić? Nowoczesny diesel koleżko ignorancie to np. HDI, DCI, JTD i wyobraź sobie, że można za 10tyś kupić auto z takim silnikiem. Nie porównuj tutaj TDI bo VW jest lata za francuzami i włochami i może po własnych doświadczeniach z polecanym bolidem stwierdzasz, że to nowoczesny diesel nie jest i tu Ci przytaknę.
A co za różnica? Poszukaj najbardziej atrakcyjnej oferty bo to przecież te same auta. Fiat ma tylko troszkę inne silnik ale wszystkie są w miarę (jak na nowoczesnego diesla).
Panowie poniżej 1000 obr\min to każdy nowoczesny diesel będzie się dusił przy ruszaniu pod górkę. Tylko stare łomoty potrafiły ruszyć bez gazu. No chyba że kolega myśli że to jest silnik ciężarówki co i przy 600 obr sobie poradzi. Nowoczesny diesel to prawie jak benzyna przy ruszaniu bez gazu nie ruszysz. taki wniosek wysnułem po wypowiedzi ze powyżej...
To że masz diesla nic nie znaczy, nowoczesny diesel z elektroniką w pompie wtryskowej chociaż nieraz szumi mocniej od starego benzyniaka w którym masz tylko zakłócenia od układu zapłonowego które ANL tłumi prawie całkowicie. Co do radyjka z prostych to Uniden 520 lub midland 1001z. Z wyższych modeli to president walker lub alan 48 classic. Jak ze wstęgami...
Ewentualnie tzw mały termostat przy chłodniczce olejowej można sprawdzić. Ale temat jest znany i stary tak długo, jak nowoczesne diesle istnieją. Albo niezależne ogrzewanie, albo grzałki cieczy.
Jak ma IBS, czyli czujnik na klemie to wystarczy odpiąć wtyczkę od niego. Na ogół auta nie sygnalizują błędów tego czujnika za pomocą kontrolek, ale nie będzie działać system start-stop. Inteligentne ładowanie w większości aut ma podobną strategię. Na wolnych obrotach nie ładuje, chyba że pobór mierzony jest naprawdę znaczny. Jak ładuje, to tak do 13.6....
Nic z tym nie zrobisz, niektóre nowoczesne diesle mają problem z utrzymaniem temperatury, dlatego dodaje się do nich elektryczne nagrzewnice. Szkoda twojej roboty. Przerabiałem temat w 2.0 hdi w Fordzie cmaxie, i 2.0 tdi Audi Q5. Zresztą na forum Audi jest taki temat, ludzie wymieniają te drogie czterodrożne termostaty, te małe dodatkowe i zawory zwrotne,...
silnik zaczął chodzić jak diesel. A co to oznacza? nowoczesne diesle przecież przepięknie "mruczą"
Niestety, to jednak zależy od konstrukcji - mały, nowoczesny diesel bez podgrzewaczy oznacza katorgę jeśli chodzi o ogrzewanie kabiny. HDI to pozytywny przykład, ale nie wiem czy reguła.
Za 7000 w nowoczesne diesle bym się ni pchał bo na drobnej awarii twój portfel może nieźle ucierpieć. Za tę kwotę poszedł bym bardziej w lpg, i stare sprawdzone silniki.
Myślałem też kiedyś o Audi C7 z 2.0 TDI. Niby tanie w serwisie i silnik też w eksploatacji nie dobija. Może czymś takim się zainteresować? Chciałbym poznać wasze zdanie na temat tego auta. Celowałbym w egzemplarze z początka produkcji. Podobno chciałeś proste auto, tanie w utrzymaniu? a idziesz w premium jedne z droższych aut na rynku, więc ja juz...
Zacznij od tego, że 20% sprawność silników spalinowych to chyba za czasów Bieruta była. Sprawdź nowoczesne Diesle. Potem można dalej gadać.
Mogę się wypowiedzieć jako właściciel CR-V ki (gen. II). Pierwotnie chciałem kupić Hyundaia Santa Fe ale mi szybko przeszło, kiedy pooglądałem sobie te popicowane zwłoki przywleczone z zachodu. Z polskiej sieci sprzedaży Santa Fe było nie do kupienia. Więc z bólem serca kupiłem CR-V'kę z silnikiem benzynowym 2.0 i... Jestem zadowolony - jeżdżę 4 lata...
Czyli jeśli dobrze rozumiem, to działające świece sprawiają, że alternator nie wyrabia? Przecież w dzisiejszych czasach każdy alternator, nawet na postoju, daje tyle amper, że spokojnie będzie ładować napięciem 14.5V. O, mają alternatory w nowoczesnych dieslach około 140-180A, przecież to spokojnie wystarczy, aby przezwyciężyć opór świateł. Po co się...
Moc wzrasta wraz z obrotami. Aby utrzymac żadany poziom momentu obtotowego należało zwiększyć napełnianie. Cztery zawory na cylinder zrobiły swoje. Potem jedynie turbo. Stare silniki - ach ta kultura pracy. Np stareńki UAZ. Jedynka i dwójka bez synchronizacji, bez problemu ruszy się z dwójki. Z górki nawet z trójki. 2.5 litra silnika robi swoje. I niestety...
W nowoczesnych dieslach o wysokiej sprawności ogrzewanie zimą działa bardzo słabo, dlatego stosuje się grzałki elektryczne - w wodzie albo powietrzu.
Jest kolizyjny jak każdy nowoczesny diesel.Konstrukcja jest taka że są tam delikatne,kruche dźwigienki które pękają podczas kolizji zaworów z tłokiem.Jest to zaleta.
Nowoczesny diesel to zło. A będzie jeszcze gorzej euro 7, euro 8 .....euro11 no to chyba tylko milionerzy będą kupować diesle. I dobrze bo nie lubię śmierdziuchów.
Masz przestawiony rozrząd, nawet w nowoczesnym dieslu nie ma tak żeby po jednym zębie kolizja była... Ustaw to jak Bóg przykazał, a nie " jest dobrze bo inaczej się nie da". :idea:
Kolejna bzdura. Nowoczesny diesel na CR chodzi tak samo cicho i kulturalnie jak benzyna. Czasy klekotów już dawno minęły. TO jest bzdura kolego. Sam jeżdżę CRem i wiem doskonale że nie jest to td ani tdi, ale do benzyny mu daleko.
Jeśli jesli na postoju sie gazuje to dochodzi do 90st to trzeba jeździć na wyższych obrotach bo to nowoczesny diesel co mało pali bo przetwarza paliwo na kręcenie kołami a nie na ciepło które ulatuje do atmosfery przez chłodnicę i nie daje żadnego pożytku chociaż paliwo na jego produkcję z baku wyszło. Powinieneś jeszcze napisać jakie odcinki pokonujesz,...
Twój styl jazdy to głównie to ile musisz tankować. Większość nowoczesnych diesli ma informacje o tym kiedy zmienić bieg na niższy a kiedy na wyższy. Najważniejsza sprawa to przy starcie pozwolić aby olej dotarł wszędzie i przy gaszeniu poczekać aż turbo wyhamuje. Co do reszty to dzisiejsza motoryzacja jest tak konstruowana że prędzej czy później czeka...
No fakt, jeśli chodzi o ciężarówki i dostawczaki to sprawa jest inna. Tam rzeczywiście normą jest ruszanie z dwójki. Ale jak ktoś tu wspomniał podobno koła dwumasowe w tych nowoczesnych dieslach cierpią przy takim traktowaniu....
Dlatego nic nie pokona dobrego i nowoczesnego silnika diesla. Gdyby tylko chcieli dalej rozwijać silniki diesla. Teraz już po wszystkim, nikt nie zainwestuje w rozwój rzeczy, która zaraz zostanie zakazana (a w kolejnych etapach w ciężarówkach). Dziwię się, że Niemcy, którzy przez 100 lat rozwijali silnika diesla, tak sobie załatwili gospodarkę. Za chwilę...
Wszystko gra. Wymień tylko tą uszkodzoną świece i czujnik temp płynu. Nowoczesny diesel używa świec po uruchomieniu silnika po to by dogrzać komore spalania, co z kolei prowadzi do szybszej gotowości katalizatora i filtra cząstek stałych. To już nie rebel z lat 80.
Obecnie żaden nowoczesny diesel w samochodzie osobowym nie przejedzie 500 tysięcy kilometrów bez poważnych napraw. Tak zostały zaprojektowane i zbudowane, żeby coś wyskoczyło grubo przed upływem tego przebiegu. Tego rzędu żywotność zapewniają dostawczaki i to nie wszystkie.
Przyłączę się do tematu. Była mowa o sworzniach korbowodów i tulejkach. Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Bo obecnie widzę że są dostępne tulejki metalowe (bimetalowe), do tego zwijane lub zwinięte z końcami połączonymi na zamek. Co lepsze? Z tego co widzę w nowoczesnych silnikach Diesla tylko tak wykonane tuleje są stosowane,...
Jak dobrze poszukasz to znajdziesz Fiata Punto IIFL albo Linea z silnikiem 1.3MultiJet. Silnik jest super ekonomiczny i jak na nowoczesnego diesla dość bezawaryjny (zwykła turbina, brak DPF, zwykłe sprzęgło).
Dwie dobre rady: 1) sprzedaj to czym prędzej bo cię zrujnuje finansowo a i tak jeździł nie będzie 2) trzymaj się z daleka od używanych nowoczesnych diesli na CR Wracajac do twoich problemów: - wywal FAP - wyłącz go w programie - i można zacząć szukanie prawdziwej przyczyny bo to ustrojstwo w tym samochodzie jest przyczyną połowy problemów z silnikiem...
Witam W erze w ktorej diesle zaczynaja dobrze wypadac na tle benzyniakow nie wypada byc ignorantem , dlatego chcialbym was prosic o jakies linki do publikacji na temat nowoczesnych diesli , mile widziane jakies pdf , tytuly ksiazek itp . Z gory dzieki
Taniej do pierwszej poważnej awarii, która w używanym nowoczesnym dieslu jest bardzo prawdopodobna - przecież nie wiadomo, kto i jak dbał o turbinę i co lał do baku. Zresztą ile taniej? 2 litry na sto? 3?
Mili Panowie, użytkownicy wszelkich automatycznych skrzyń biegów, bez względu na markę pojazdu i typ skrzyni biegów. Proszę poczytajcie różne publikacje ( nawet te zamieszczane w internecie ) o tym jak dbać o automatyczną skrzynie biegów. Każdy bowiem producent automatycznej skrzyni biegów ( nie producent samochodu ) w sposób definitywny mówi że : SAMOCHÓD...
Jakiekolwiek ograniczenie mocy nowoczesnego diesla skończy się kosztami sporo większymi niż paliwo do jazdy na opór. A w benzynie też już niewiele się zdziała. Zmiana map wtrysku. Ale szczerze mówiąc nie widzę sensu takiego działania.
A przypadkiem wtyczek nie pozamieniałeś ? Chyba nie pasują odwrotnie, ale zobacze, do weekendu nie mam dostępu do dostawczaka. W tym francuskim wynalazku jest jeszcze podgrzewanie paliwa w jego filtrze. Może ten podgrzewacz cały czas działa? Przekaźnik podgrzewacza sterowany jest z modułu świec żarowych, wypnij wtyczkę przy filtrze paliwa i próba....
Według mnie jest wszystko wporządku. Nowoczesne diesle nie wymagają długiego podgrzewania, a że temperatuta rano nie jest jeszcze bardzo niska to chwile podgrzeje i to mu wystarczy. W ciągu dnia jak jest kilka razy dziennie zapalany, to temparatura silnika się podwyższa i nie wymaga podgrzewania. Jak pali bez problemu to jest OK.
15 tys zł - Za to nie kupisz nowoczesnego diesla.. Tzn. kupisz, ale jak już to będzie to jeżdzący trup. Przy przebiegu 10km to diesel w zimę nawet się nie nagrzeje.. Co na to turbo, olej, ogólnie silnik.. Jeżeli planujesz auto na dłużej zdecydowanie poszukaj coś w benzynie.. Bo co innego jakbys np raz na tydzień robił 200km, to zawsze jakoś ten diesel...
No to w tym miejscu najwyższy czas dać sobie spokój i zacząć za warsztatem się oglądać. Przestawiony rozrząd= crash= głowica do remontu. Sądzisz że dasz radę zdjąć, naprawić i ponownie założyć głowicę w nowoczesnym dieslu? Koszt zakupu potrzebnych narzędzi przekroczy wartość robocizny.
a co sadzicie o klasie niższej e90 320d ? tak max 2007 Ja nie rozumiem, dlaczego ludzie poszukują tak tych diesli.. Każdy wie jak uciążliwe jest użytkowanie nowoczesnego diesla.. w żaden sposób też nie są one oszczędniejsze od LPG.. zostawiają chmure czarnego dymu za sobą i wogóle nie pasują do BMW :] Ja E90 widział bym w konfiguracji 2.5 + LPG by...
Też automatycznie, ale przy ustawieniu temeratury powyżej bodajże 24 czy 26 st. chodzi non-stop (z tego co wiem). Webasto powinno zawsze startować przy temp. zewnętrznej poniżej 10st. C Czujnik temperatury jest gdzieś za przednim zderzakiem na belce. To czy masz niesprawny termostat sprawdź ręką temperaturę węży do chłodnicy w trakcie rozgrzewania....
A jakie to ma znaczenie w starym samochodzie? Oba można lać, a sam stwierdzisz czy warto dopłacać za lepsze i droższe, czy nie.ma.sensu. Bardziej bym się obawiał czy nie żre oleju , bo te silniki tak mają. Nawet jeśli zalejesz jakieś gorsze paliwo że stacji mniej znanej to po prostu będzie słabiej jechał, to nie nowoczesny diesel w którym zaraz padną...
Bez większych ingerencki możesz wykorzystać czujnik ABS , czujnik prędkości pojazdu montowany na skrzyni biegów z reguły w miejscu wyjścia linki (lub zamiast niej) i najprostsza metoda - każde auto z silnikiem benzynowym a i większość nowoczesnych diesli ma czujnik położenia wału korbowego. Czujnik ten jest z reguły umieszczony w okolicach koła zamachowego...
Miałem podobny problem, po postoju nie zależnie od temperatury na zewnątrz trzeba było pokręcić rozrusznikiem żeby samochód zapalił. Na pierwszy rzut poszły świece żarowe , dwie były uszkodzone jednak wymiana nic nie zmieniła ! Następna diagnoza to akumulator (faktycznie miał 7 lat i był jeszcze oryginalny) został wymieniony i odrobinę to pomogło bo...
Co do zapalania nowoczesnego rozgrzanego diesla to mocno wątpię. Mi się jeszcze nie udało. (Mondeo prawie nówka)
Rozmowa mocno odbiegła od początkowego tematu.Nie rozumiem po co 2.0 B/D do miasta.Przecież są autka z silnikami 1.0-1.4.Benzyniaka 2.0 zaraz będziesz chciał zagazować,bo w mieście zeżre dużo więcej niż wg.norm producenta.Natomiast nowoczesny diesel najszybciej zafunduje Ci wymianę koła zamachowego(dwumasowe oczywiście) i skończy się tania jazda.
Jeździłem kiedyś golfem 1.9 tdi który na papierze miał te 90 koni (najprostsza możliwa wersja silnika) i powiem tak: Jak był zagrzany to 180 robił płynnie i bez płaczu, a po zjechaniu z autostrady trzeba się było strasznie z gazem pilnować w zabudowanym. W dodatku palił dobry litr mniej niż nowoczesne diesle (ach ten postęp i ekologia). Tyle że tam...
Sami mądralińscy widzę tutaj, jak zawsze zresztą, wymieć auto:) Też mam mazdę CX-5 2019 i jest to samo, radzą wszędzie żeby nie wyłączać silnika od razu i trochę większe trasy robić i że to normalne w nowoczesnych dieslach że olej się będzie podnosił, jeśli silnik będzie robił zbyt krótkie trasy co nie pozwala na dokończenie cyklu oczyszczania filtra...
Ale za to baterię trzeba będzie wymienić :D Sprawność nowoczesnych Diesli przekracza 40% dodatkowo mamy "darmową" energię cieplną w dużej ilości do ogrzewania wnętrza. W samochodzie elektrycznym ta energia musi zostać pobrana z baterii. Ponadto proces ładowania i rozładowania nie przebiega ze 100% sprawnością, nie znam dokładnych danych dla EV (jakoś...
Przy takich przebiegach i stylu jazdy (przewaga miasta) diesel nie ma żadnego sensu. Owe 1-2 tysiące przeznaczysz albo na "usunięcie" filtra cząstek stałych (czyli oszukanie komputera w jakiś tam sposób, nie wiem jaki to ma wpływ na niezawodność czy spalanie) albo będziesz musiał dorzucić ze trzy-cztery razy tyle na jego wymianę zgodnie z zaleceniami...
auto jezdzilo na opale? Gdyby na "czystym" opale to tak szybko by go nie trafiło ale o wiele gorszy jest opał odbarwiany kwsem,który lejemy nieświadomie na wielu stacjach paliwowych, kwas powoduje korozję wewnątrz pomp, wtrysków itp, a im bardziej precyzyjny układ tym gorzej dla niego. Dlatego nowoczesne diesle mają w naszym kraju ciężki (i zazwyczaj...
...blachy bardzo dobre bo nie gnije ... Blachy są dobre jak nie były klepane , a to rzadkość . Oszczędność to pojęcie dość względne , nowoczesne diesle palą mniej . Moje auto - Land Rover pali 10-11 litrów i uważam , że jest oszczędny przy wadze prawie 2,5 tony i napędzie 4X4 . Wygoda jest również względna , są ludzie którym nie jest potrzebna wygodna...
Legendy z dawnych czasów - przebiegi po 0,5 mln km i więcej, spalanie 5l/100km. Ludzie zapominają jednak że dobry mercedes i dobry VW skończyły się w latach '90, a innych dobrych popularnych diesli nie było. Wkraczająca elektronika, związana z coraz ostrzejszymi normami czystości spalin powoduje że wszelkie naprawy nowoczesnego diesla zwalają z nóg...
za tę cenę kupisz toyotę z nowoczesnym silnikiem diesla d4d ,będziesz zadowolony,choć nie wygląda tak ładnie jak francuz. LAGUNA2 bardzo awaryjna
Przy tym przebiegu CR, dwumasa, czy dmuchawka mogą dać o sobie znać już po raz drugi... Nigdy nie kupiłbym diesla po tym przebiegu (realnego przebiegu) nawet z pewnych rąk. Wolę wolnossącą benzynę, niż auto w warsztacie, no ale o gustach się nie rozmawia :) Stary pług 605 to inna bajka, wygodna limuzyna z silnikiem na gnojówkę z jednym wałkiem rozrządu....
Kto jak kto, ale kolega chyba powinien wiedzieć co nieco o zasadach na forum. A jako właściciel serwisu o cenach i różnicach w nich. W nowoczesnych wysilonych dieslach, z ciężką nogą właściciela sprzęgła żyją krótko.
Volvo S60 II też całkiem fajne autko i do tego ma największy moment obrotowy (400Nm) z tych wymienionych przeze mnie. Zależy o jakiej wersji silnikowej mówisz, 400 Nm to ma 3,0 T6 więc 300 konne Volvo, nie wiem czy takiego potrzebujesz? Diesel owszem też ma ale ja nie polecam Tobie diesla Chodzi o to że dzisiaj już nie te czasy co kiedyś, Golf III...
Pompa z elektronika( za te 3500 )to bardzo częsta awaria w tych autach pow 250tys.Więc zainwestuj 200zł przed kupnem na diagnozę... ( uwaga ta dotyczy wszystkich nowoczesnych diesli) i dlatego jestem przeciwnikiem używanych diesli często z niewiadomym przebiegiem, bo poprzednicy sprzedają nadchodzący problem następnemu właścicielowi. Zaufany szpec (...
Wydaje mi się że jak auto całkiem nie odpala (mimo kilkusekundowego kręcenia) to raczej nie będzie to wina świec - nowoczesne diesle to nie stare klekoty z komorą wstępną które bez świec w ogóle nie odpalą.Ja np miałem w silniku 1,9tdi vw z PD 3 spalone świece i problem zaczął się dopiero przy -15 -powyżej odpalał normalnie (tyle że trzeba było pokręcić...
Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z nowoczesnym silnikiem diesla bez klapy gaszącej. Poszukaj dobrze. Wpisz sobie w google grafika "przepustnica 1.3 JTD" zobaczysz jak to wygląda.
Po 1) auto składane - przód, widać niedociągnięcia w spasowaniu Po 2) handlarz musi zarobić, skąd on ma to auto, skoro w PL tyle samo albo nawet drożej kosztują? w Niemczech ktoś za 2600 € odda takie auto? Po 3) jak szukasz takich aut to najlepiej od kogoś prywatnie A co do diesla- trzeba sprawdzić stan turbiny, sprzęgła/koła dwumasowego, nowoczesny...
Kup dobrej klasy półsyntetyk 10W40 niezły jest Mobil Turbodiesel ,lepiej kupić olej przeznaczony tylko do diesla .Wszystkie nowoczesne oleje są mieszalne i nic nie stanie się z silnikiem .Stan oleju musi się mieścić w podziałce między max i min i nie ma większego znaczenia ile .Optymalnie powinno być 3/4 .Jeśli chodzi o temperaturę to powinna się utrzymywać...
A mnie na szkoleniu w germani mówili że sprzęgło alternatora ma uspokoić telepanie paska bo nowoczesne silniki diesla mocno przyspieszają w momeńcie zapłonu mieszanki w cylindrze,żeby za chwilę zwolnić i znowu przyspieszyć bo akurat w innym cylindrze nastąpił zapłon.Nawet fajne filmiki pokazywali z pomiarów.
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
No i strugają 8 litrowe silniki niewiele odbiegające konstrukcją od silnika S-21 :D Do niedawna mogli sobie na to pozwolić, ze względy na dostęp do taniego paliwa i dużo łagodniejsze normy ochrony środowiska. Diesla po pierwsze trzeba lubić, to właśnie w nowoczesnych dieslach trzeba się "nawajchować", szczególnie w ruchu miejskim. Mniejsze zużycie...
Jeśli decydujesz się na mały silnik, szukaj lżejszego pojazdu - spali mniej niż cięższy z tym samym lub podobnym silnikiem i mocą. Awaryjność - wysilone, nowoczesne diesle mają wprawdzie przyzwoite parametry, ale koszty ich napraw bywają astronomiczne. Przeminęły czasy wolnossących wołów roboczych, które pokonawszy 500k km były dopiero co dotarte. Współczesny...
Jeden z najlepszych diesli montowanych w oplu, wile opinii jakie czytasz to stereotypy pisane przez użytkownikow ktorych silniki mają zapewne setki tysięcy kilometrów. Każdy samochód się psuje, każdy też i ten ma swoje "bolączki" Nowoczesne diesle również te innych marek... mogą tylko nijednokrotnie pozazdrościć pewnie takiej jeszcze niezawodności jak...
omomierz powie ci w jakim stanie jest swieca . A we wszystkich nowoczesnych silnikach diesla Common Rail lub TDI świece grzeją po odpaleniu gdyż jest to związane z ekologią i pracą silnika na początku po starcie .
majki69 ! Chwila na zastanowienie: - sprawność silnika termodynamicznego jest określona nie przez skład paliwa i inne ćmoje - boje, tylko przez temperatury. Chcesz podnieść sprawność? - Podnieś temperaturę spalania, bo obniżyć temperatury otoczenia się nie da. Temperatura spalania jest ograniczona wytrzymałością materiałów, z których zbudowano silnik....
Każdy silnik ma jakieś "braki", ten 1,7 dti też idealny nie jest, ale to pewnie najlepszy diesel jakiego kiedykolwiek miał opel. A ten 1,7 cdti to dosłaownie ten sam silnik tylko z innym wtryskiem niż dti i innymi turbinami i innym osprzętem. 1,7 dti jeżeli niem przejechane ..... km nie jest zły i wiem co piszę. A no i jeszcze jedno nie ma: kosztownej...
Dogrzanie jak dogrzanie. Ale relatywnie małe przebiegi więc ja osobiście nowoczesnego diesla bym nie brał na takie dojazdy. Jakby nie było nówka to nie będzie. Wtryski, pompę, turbo przy kupnie właściwie trudno 100% zdiagnozować. A dobrze "przypudrowanego" do sprzedaży trupa już w ogóle. A naprawy tanie nie są, jak zresztą każdego diesla CR jeśli mają...
Czesc, ten bandaz moze zalozyl poprzedni wlasciciel, poniewaz nasluchal sie ze pompa daje opilki w nowoczesnych dieslach i tak chcial sie zabezpieczyc, przed powrotem do pompy WC, sprawdz na postoju na biegu jalowym co dzieje sie z cisnieniem czy skacze poza norme? moze to byc regulator w pompie- nic nie da czyszczenie sprezonym powietrzem -moze na...
W nowoczesnych dieslach wydziela sie tak mało ciepła, że z trudem na ogrzanie wnętrza pojazdu wystarcza. Były robione próby nawet z akumulatorami 24 volt aby dogrzewać elektrycznie kabinę. Zresztą widać to po temperaturze płynu chłodzącego w zimie potrafi nie przekraczać 80 stopni, miałem też efekt wychłodzenia diesla przy zjeździe z wysokości ponad...
A niech to.... 1) W ASO (a niestety nie znam się na samochodach a dieslach już w ogóle...) powiedzieli mi: - grzać auto przez 2-5 minut przed ruszeniem; - przed wyłączeniem odczekać 5-10 minut. (!!!!) Szczególnie kiedy silnik pracował długo przy wyższych obrotach - trasa... Ja ruszam po około 1-2 minutach i tyle odczekuję po przyjeździe na miejsce......
maty to lepiej zostawic do lusterek :), kiedys widzialem opis zastosowania swiec zarowych do budowy podgrzewacza plynu chlodniczego, dzieki niemu silnik jest cieply o wiele szybciej, nie bylo by problemu z gasnieciem na gazie :) mozna tez zastosowac fabryczne dogrzewacze stosowane w instalacjach nowoczesnych silnikow diesla
Ja mam tak samo w dieslu ale w fordzie nie idzie go nagrzać ale to ogólnie cecha diesla (mówię o zimie) i to nie jednym. To cecha nie wada po prostu sprawność diesla jest dużo wyższa niż benzynki gdzie energia idzie w ciepło . Dodano po 3 Nawet jak wrócę z trasy na wolnych obrotach spaliny to ledwo ciepłe (zima) PS i wręcz nawet nie czuć ich To cecha...
Jeśli chodzi o 1,9 SDI (diesla) to w takich silnikach możesz najwięcej przyrostu mocy uzyskac. Te silniki mogą wyciągnąc bez niczego 25% przyrostu mocy kiedy silniki benzynowe ledwo ledwo wyciągają 15%. Trochę pokręciłeś . . . Najlepsze silniki do chip tunningu to TDi lub JTD etc... czyli nowoczesne turbo-diesle. Jeżeli chodzi o SDI to są to nowoczesne...
Podstawową kwestią w przypadku olejów do diesli z DPF jest stosowanie olejów Low-SAPS (niskopopiołowych). A jak to flotówka to każdy "pałował" ile wlezie i żaden olej tu nie pomoże; 150 tys. km dla DPF-a przy takiej eksploatacji to często kres żywotności a bywa że i przy 100 tys. km się zapychają. Masz dwa rozwiązania - właściwe tzn. wymienić DPF (szkoda...
Z tego co wyczytałem w internecie, ale pamiętam było w jakieś gazecie motoryzacyjnej, gdzie radził mechanik, że nowoczesne silniki diesla mogą pobierać olej z silnika w ilości jakiej napisałeś, czyli 1l/10tyś km. A z tym poborem to jak pisał przedmówca zawsze sprawdzaj na równej powierzchni, jeśli jest ubytek, to najlepiej dolewaj po trochu i wtedy...
dobry akumulator i do ON dodawać do 20 % benzyny oczywiście przy ujemnych temperaturach. Nie polecam tego sposobu przy nowoczesnych silnikach diesla bo dlugo sie nim nie pocieszysz. Wedlug mnie jesli silnik jest sprawny czyli ma odpowiednia kompresje i sprawne swiece i akumulator to powinien odpalic. W koncu u nas nie ma mrozow po -50.
Dla 2.5 TDI 140 KM produkcji WAG jest przewidziany akumulator z gwarantowanym prądem rozruchowym 900 A. Ale na pewno taki prąd jest oczekiwany dla rozruchu na zimno, w niesprzyjających warunkach. Może nowoczesne malutkie diesle mają 200 A, ale poważnie w to wątpię - mają wysokie stopnie sprężania, a coś to ciśnienie do startu musi wygenerować. Było...
A niech sobie kolega oszczędza. Kupi kolejne padło. DPFa wytnie, turbo na krótko wymodzi... Skoro nie ma sensu oddawać na sprawdzenie/regenerację to po co w ogóle robić przelewy, po co marnować klawiaturę by napisać ten temat... Nowoczesne przechodzone diesle są kosztowną zabawką. Poskąpienie na wtryski może się skończyć dziurą w tłoku. I oszczędności...
A czyż nie prościej zamiast pędzić etanol - zastosować mój silnik? Dorzucić do kociołka trochę paliwa - dowolnego: drewno, słoma, brykiety - i JECHAĆ w siną dal? Od parowozów już dawno odeszliśmy. Wszyscy zdają sobie sprawy, że spalanie węgla i wody (węglowodanów czyli celulozy) jest mało efektywne stąd od dawna używamy silników na węglowodory (czyli...
Obniżyłem tylko troszkę napięcie,chyba ze 2V,nie sprawdzałem (tak na wyczucie-bo żaróweczki w radio za mocno świeciły),nie wstawiałem żadnych kodensatorów czy filtrów A kolega "praktyk" nawet nie raczył zmierzyć napięcia jakie ten prostownik daje i jak to się ma do wartości jakie powinno mieć radio (bo pewnie nawet nie wie), i widzę że nie wie że ładowanie...
Najbardziej skłaniam się ku Hondzie Jazz 1.4, nie raz już nią jeździłem. Nie wiem tylko jak z blachą w tym samochodzie, ta w rodzinie ma dopiero ~3 lata. Podobają nam się też Clio III, jeździłem kolegi 1.6 w automacie (dużo pali) i 1.5dci, nie wiem jak spalanie w innych silnikach benzynowych. Meriva ciekawie wygląda na zdjęciach, muszę zobaczyć na żywo....
- czy warto kupić to auto? Jeżeli chcesz jeździć BMW, to w benzynie sześciocylindrowca , jezeli chcesz jeździć ekonomicznie z punktu A do B , to polecam VW golfa w dieslu.. - na co zwracać uwagę przy zakupie? Przy tym aucie nic samemu nie zdziałasz, pozostaje sprawdzenie w autoryzowanym serwisie.. Zbyt duzo elektroniki i innych ustroństw by móc coś...
Jak ja lubię takie tematy... ile masz lat? Najpierw dowiedz się ile wyniesie dla Ciebie składka OC i jeśli masz mniej niż 25 lat a samochód ma być Twój - uczciwie i bez kombinacji zarejestrowany na Ciebie, to raczej w grę wchodzi mały silnik benzynowy 1.0 - 1.2. Ja standardowo polecę to co miałem i bardzo sobie chwaliłem czyli Fiata Punto, za 8000 zł...
Problemy - zapchany sadzą kolektor wydechowy, zablokowany zawór EGR, zatkany filtr DPF, zapieczone kierownice turbiny... wystarczy? Taki ECO-driving to nie ECO-driving tylko katowanie silnika. Nowoczesny diesel musi być użytkowany w pełnym zakresie prędkości obrotowych. Choć odkąd mam komputer który podaje mi chwilowe spalanie to rzeczywiście zdarza...
Zależy kto co lubi. Jeśli potrzebujesz więcej ciepła a mniej prądu z kW mocy silnika wybierasz "antyki" - tam więcej energii szło na chłodnicę. :) Nowoczesne silniki więcej energii przekazują na wał. O ile wiem diesle da się przerobić na gaz - ich trwałość jest zdecydowanie większa niż benzynowych.
Należy zadbać o jak największą emisję VOC gdyż likwidują one NOx i przy nadmiarze nie pozwalają na syntezę O3. Z jednej strony O3 jest toksyczny i zabija, z drugiej - oczyszcza powietrze ze skladnikow smogu: najpierw NOx, a później PM (pomijam inne związki). W oczyszczaniu powietrza pomaga VOC zmniejszając ilość NOx i pośrednio zmniejszając ilosci...
awaryjne diesle dymiące diesle polecane diesle
delonghi komunikat napełnij obwód kuchenka amica palnik symbol silnika
pralka samsung zawiesza pralka samsung zawiesza
Czy inwerter Sofar 6.6KTL-X wyłącza się po zmroku? Zębatka w sprzęcie audio Aurex - naprawa i dorabianie