Witam wszystkich Pomiaru obciążenia silników elektrycznych dokonuje się na hamowniach i polega to na tym ,że silnik łączy się prądnicą i w trakcie obciążania prądnicy rejestruje się prąd i napięcie obciążenia prądnicy . Moc wyliczoną z tych parametrów należy powiększyć o odpowiednią wartość uwzględniającą sprawność prądnicy i jest to moc na wale silnika....
Co tu nie rozumieć, kolega chce zbudować pole prób silników elektrycznych. Kolega zapewne chce regulować obrotami silnika pierścieniowego by obciążać wał silnika asynchronicznego klatkowego. To rozwiązanie jest stare jak maszyny elektryczne. Opory i tylko potrzeba założyć trochę większe moce wtedy bo czas pracy będzie dłuższy.
Dostałem taki oto przyzwoity zestaw: Sterownik S7-200 (CPU 224XP, 14x DI, 10x DQ przekaźnikowe, 2x AI, 1x AQ) Zasilacz LOGO! Power HMI TP 177 micro Napęd Sinamics G110 Do tego dostanę motor, tylko muszę zgłosić parametry gabarytowo-mocowe. I teraz pojawia się problem, z użyciem tych komponentów muszę zbudować aplikację w postaci stanowiska dydaktycznego...
Nie tylko nie jest to łatwe, ale wymaga wielu prób i czasu. Jednym z koniecznych wręcz przyrządów jest właśnie hamownia, która pomaga określić jaki efekt uzyskaliśmy i co jeszcze można zmienić. Postarałem się określić zakłócenie i niestety jest to szum. Z tym już nic nie idzie zrobić. Cieszy mnie praktycznie zupełny brak przydźwięku. Przy takich wzmocnieniach...
Muszę jutro pożyczyć z pracy miernik cęgowy i założę na fazowy kabel zasilania i sprawdzę W tan sposób nic nie sprawdzisz. Mierząc napięcie, prąd i cos fi obliczysz tylko moc jaką w danej chwili pobiera silnik z sieci. Nic więcej. Moc jaką silnik oddaje jest jeszcze pomniejszona o jego sprawność. Moc znamionowa silnika jest to "moc na wale" jaką może...
Sterowanie można zbudować automatyczne dla hamowni na silniku indukcyjnym(asynchronicznym) ze stabilizacją mocy na zadanym poziomie i ten poziom można regulować. W końcu żyjemy w wieku 21-ym. Rozumiem że obciążanym silnikiem jest silnik indukcyjny(asynchroniczny)?
iż silniki mają większy prąd znamionowy Prawdopodobieństwo że to prąd znamionowy równe trafieniu w lotka. Prąd znamionowy możesz jedynie określić na hamowni obciążając silnik i mierząc moment obrotowy, prędkość obrotową na tej podstawie wyliczasz moc mechaniczną i jeżeli ustalisz ją na poziomie tej z tabliczki, wtedy masz swój prąd znamionowy i możesz...
(at)kwok ogólnie Twój pomysł mi się podoba. Dosyć dobrze znam to rozwiązanie do obciążania silników do pomiarów, Ty podałeś gotowe urządzenie które może przeżyć wydaje mi się wiele, w okazyjnej cenie. Rozumiem, że cewki zasilane są z 12V. Daje to 2kW mocy a to niedużo. Dodatkowo bezwładność całości jest bardzo duży więc elektronika będzie mogła kluczować...
https://filmy.elektroda.pl/75_1728660890... Czysto teoretycznie bez hamowni, moim zdaniem Słabiej jedzie, niż powinien… Na początek jedź na hamownie i przełóż podejrzenia w fakty. Otrzymasz wydruk z faktyczną mocą Twojego Accorda. Nie chciałbym sobie silnika obciążać. Wiem, że po rozgrzaniu można przycisnąć, ale szkoda mi tego auta, bo jest w bardzo...
Z tego, co widzę, nie umiesz wykonać testu pozwalającego stwierdzić, czy instalacja HHO daje oszczędność paliwa, czy stratę. I najwyraźniej nie chcesz, by działanie twojej instalacji, rzekomo dającej 25% oszczędności, zbadał ktoś, kto umiałby to zrobić. Domyślam się z tego, że wyczuwasz, albo nawet wiesz, że ta oszczędność jest fikcją, i nie chcesz,...
A znałby ktoś odpowiedzi na pytania, które postawiłem? Na wszystkie nie, ale na część tak: Ad 1. Z faktu że ta dodatkowa faza którą tworzy kondenssator nie ma stałego przesunięcia o 120° Ad 2. ESR nie ma tu wielkiego znaczenia -ma znaczenie marginalne, ESR jest przyczyną nagrzewania się kondensatora i z tego powodu musi być czasem uwzględniane Ad 4....
Kol. Zbych m sie myli co do kilku rzeczy hamownie samochodowe rzeczywiscie mają rolki i można na nich badać moc samochodów na kołach czyli taką jaką autko przekazuje na asfalt czasami moc ta różni sie znacznie od tej którą podaje producent (najczęsciej podaje on moc silnika pomijając straty na skrzyni biegów itd.) Opisana przez kol.Zbych m hamownia...
Da radę określić co jakie to coś ma parametry? No przecież właśnie robisz pomiary parametrów. Ampery są za duże i ciężko coś sprawdzić.mam miernik do 20 amper a sprzęty się palą żeby to uciagnąć. Na zwarciu 10 amper przy 100 rmp. Czy kolega jest niereformowalny albo ma problemy z zapamiętywaniem porad? W wątku z alternatorem wspomniano o braku sensu...
Motocyklowe silniki są badane na hamowni i po pomiarach mają deklarację swoich parametrów. W zamierzchłych czasach wykonałem hamownię do silników w gokartach. Służyła do pomiarów parametrów silnika po wykonaniu różnych modyfikacji. Na oko i ucho nie można było określić różnic. Obciążeniem była prądnica czołgowa 5kW i było co nosić.
Witajcie, Poszukuję punktu zaczepienia, od którego mógłbym wyjść przy projektowaniu elektromagnesu do hamowni silnika o momencie maksymalnym 35Nm. Hamownia ma działać na zasadzie prądów wirowych i wytrzymać pod maksymalnym obciążeniem około 60 sekund. Problemem z którym nie mogę sobie poradzić a zarazem wydaje mi się punktem startowym, są elektromagnesy,...
Rolki muszą się obracać z prędkościami rzędu 4000-5000rpm... Jako obciążenie możesz wykorzystać cokolwiek czym da się sterować - silnik hydrauliczny, hamulce cierne, hamulce elektrowirowe, wodne itd. Jak wiadomo hamulec służy do przetwarzania energii mechanicznej na cieplną, więc trzeba się liczyć z tym że "hamując" silnik 100kW przy 6000 trzeba być...
W takim razie jakie są objawy (które doprowadzają do tego, że silnik nie wchodzi na obroty)? Jak zachowuje się silnik pracujący bez paska? Równo wkręca się na obroty, nie dusi się (uboga mieszanka) czy nie czwórkuje (bogata mieszanka)? Nie odcina gdzieś na obrotach, czy można na słuch wyczuć przy jakich obrotach następuje rezonans wydechu? Jak zachowuje...
jak można wykonać hamulec hamujący wał silnika magnetycznego Nie można bo taki działający silnik nie istnieje. Założenie jest takie, że magnesy napędzające silnik nieustannie go rozpędzają To nie jest założenie tylko sny o potędze. Wał silnika w celach pomiarowych jest hamowany różnymi rodzajami hamulca - poczytaj hasło hamownia. Może to być hamulec...
Witam proszę o radę jaką hamownie najlepiej zbudować do badania falowników.Moc całego zestawu 7,5 kw proszę o wszelkie rady w tym temacie. Potrzeba wynika z tego iż sporo falowników przechodzi przez moje ręce a samo podłączenie silnika bez żadnego obciążenia jest niemiarodajnym badaniem.
Nie to miałem na myśli. Czysta rurka w przypadku benzyniaka mówi nam dwie rzeczy: silnik nie pracuje na zbyt bogatej mieszance, oraz silnik nie bierze oleju. Katalizator nie ma tu wiele do rzeczy, jednak dopóki będzie sprawnie dopalał resztki spalonego oleju to rurka też będzie czysta, a auto nie będzie dymić (słynne "panie bierze pół litra na tysiąc...
Nie warto po mojemu. Bo takie typy zachowują się jak hamownia i hamulec okropny. Wał ukręci jak obciazone dasz nagle. Badałem różne silniki i alternator hamownia jak nigdy. Pod obciążeniem spokojnie zgasi silnik i stanie wiatrak albo połamie pióra łopaty. Lepiej jest dać zwykle prądnice prawdziwe a nie z silnika i alternatora. Nooo alternator jeszcze...
no comment - dawno sie tak nie usmialem... sam mam 1.8 turbo ale magnesow nie wpakuje wole obciazac auto sprzetem audio. Kiedys robilem testy i nic to nie dalo (hamownia + analiza spalin - w tescie dwa auta)... Pozatym mi silnik gladko i rowniutko pracuje bez magnesow, ale to akurat zaleta innej modyfikacji jaka zostala przeprowadzona... llabor: 1....
Chodzi o dysze przy wtryskach. Red ciśnienie na reduktorze Map podciśnienie w kolektorze ssącym ciebie raczej interesuje red ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić 1,2 bara przy zwiększaniu obrotów rośnie 1,8 do 2 bara. czasy wtrysków się zmienią nawet jak ustawiasz mnożnik. zasada ustawiania czasu wtrysków masz silnik włączony na benzynie wchodzisz...
Zasilanie trochę słabe. Wychodzi, że przy tych silnikach, na pełnym obciążeniu, polata ok. 30 sekund z jednego akumulatora. Potrzeba 135 Ah na godzinę lotu (33 A * 4 * 1 h= ok. 132 Ah). Akumulator ma tylko 5 Ah. Choć zniesie prąd rozładowania, to ma po prostu za mało ładunku by oddawać go przez długi czas. Żeby polatać 10 minut potrzebujecie ok. 4-5...
Koniec silnika, koło pasowe nie jest przystosowane do przeniesienia takich obciążeń.
To Audi z tym silnikiem to trochę muł ale - nie ma sie co dziwić. Będziesz miał tam albo stary Z1 albo AHU. Szkoda że jesteś aż se Śląska zrobiłbym Ci przypuszczalnie ok 110KM za 700 - 800zł z hamownią. Piszę przypuszczalnie - bo wszystko zależy od kondycji silnika a to wychodzi po wstępnych badaniach na hamowni i pod obciążeniem na trasie (turbina...
Jakiej mocy masz ten silnik? Jeżeli ta hamownia ma mieć sens to obciążenie musi mieć większą moc niż silnik a potem dostosowywać obciążenie do potrzeb za pomocą np. zmiany wzbudzania prądnicy/alternatora.
Nie wiem do czego to pytanie :O i nie wiem czy jest sens na nie odpowiadać bo skoro nie doczytałeś ze zrozumieniem poprzednich postów to tego też nie zrozumiesz ale spróbuje. Hamownia mierzy moc i moment obrotowy silnika na kole, a regulować za jej pomocą można silnik i układ napędowy np w skuterze i jest to chyba najlepszy sposób bo po pierwsze silnik...
Sprawność silników BL jest na poziomie ponad 90%. Jakim cudem wyliczyłeś 340W przy zasilaniu 3S i podanej prędkości? 3S = 3 cele Lipo (3,7V) czyli napięcie od 11,1V-12,6V. Parametry podane są dla pełnego napięcia naładowanego pakietu. Poza tym, akurat moc silnika ma tu trzeciorzędne znaczenie, dlatego po prostu nie jest podawana. To co interesuje w...
ja powiem że pomysł autora jest OK, i nie ma powodu, żeby ta instalacja miała nie działać. Jakoś w samochodzie macie wszyscy i prąd, i ciepło zimą, i chłodno latem, Tak, ,mamy Ale 12V i to też wcale nie za silny jeżeli chodzi o amperaż Ciepło jest skutkiem ubocznym spalania benzyny. Do tego zobacz jaki masz MAŁY obieg w samochodzie płynu chłodniczego...
Kod obsługi i przeliczenia jest trochę skompilowany (pisany na ARM'a i pod obsługę kilkunastu wag). Zasada jest taka jak na pisałeś: Po uruchomieniu (PWDN) trzeba poczekać na DRDY po czym odczytać dane z przetwornika. Nic nie musisz przeliczać (co najwyżej pilnować znaku). Robisz zwykłą kalibrację: wartość dla obciążenia zero, potem wartość dla znanego...
a żeby się rozpędzić musi działać większą siła Większa od czego? Fizycznie musi być większa niż opory ruchu pojazdu przy danej nawierzchni i prędkości. a żeby się rozpędzić musi działać większą siła w związku z powyższym jak moc wzrasta a moment maleje? A dla czego tak miało by być. Jak silnik się kręci szybciej bez wiekszegonmomentu. Może pomyśl co...
Tu już nie miejsce na takie obszerne wykłady, a i czas, każdy może sobie odnaleźć albo uzyskać np. od producentów dokładne charakterystyki i sobie porówać. Charakterystyki z pomiarów na hamowniach z danymi czasowymi pądów i napięć obciążenia silnika DC np. ZBYKOPTEK są na moich stronach.
Było napisane raz: Miarodajne odnośnie wydajności pompy byłoby podłączenie manometru w obwód z wtryskiem i sprawdzenie ciśnienia pod obciążeniem( jazda lub hamownia), że przelewa to nic nie znaczy Drugi raz Trzeba się wpiąć manometrem i sprawdzić czy jest zachowane równe ciśnienie przy pełnym obciążeniu a ty piszesz . chodziło mi o zawór ciśnieniowy...
Moc oczywiście trzeba mierzyć pod obciążeniem. Pod jakim? Najlepiej silnik sprawdzić na hamowni. Generalnie moc podana na silniku (i wiertarce) to jego moc mechaniczna, elektryczna będzie większa (sprawność), ale nie są uwzględnione straty na przekładni czyli jest to moc mechaniczna na wale samego silnika.
Silnik 3sge rev.3 Toyota Celica. Może będzie miał ktoś pomysły co ewentualnie można sprawdzić oscyloskopem albo ma kogoś analizator plus oscyloskop na sondę, bo tu ludzi takich brak. Auto traci co najmniej 20 koni (hamownia). Przy około 5700 zaczynają spaliny robić się ciemne, a wyżej robi już zadymienie na czarno. MAP OK, TPS, wtryskiwacze czyszczone,...
Takie układy buduje się. W VWMP widziałem kilka stacji testujących silniki diesla. Jako obciążenie pracowały silniki zasilane z serwonapędów (stare Indramaty). Na Węgrzech widziałem układ do testowania pomp hydraulicznych (falownik + silnik elektryczny napędzał pompę hydrauliczną, ta zasilała olejem silnik hydrauliczny, którego obciążeniem był inny...
jakieś tam dtc w różnich sterownikach to nie diagnostyka edc15!Jak nie potrafisz nic więcej zrobić oddaj do kogoś kto się na tym zna...Słyszałeś o czymś takim jak wysterowanie elementów wykonawczych? popatrzeć w parametry co się dzieje w tym zabytku to 3 minuty roboty. Ja za diagnostykę biorę 50 zł. pomiar na hamowni z diagnostyką pod obciążeniem 150zł....
VAG EDC Suite? Co to ma wspólnego z motroniciem? Nawet nie otworzy pliku z zrzutem ze sterownika. Chłopie, nie masz podstaw wiedzy z zasad działania silnika spalinowego. Gdzieś przeczytałeś, że AFR 12.6 jest najlepszy - a może jest to 13.5? Jak chcesz coś popróbować to radzę wrzucić jakiegoś standalone'a, wjechać na hamownię i w trybie symulowanego...
2. Dodatkowo zastanawiam się nad mocą samochodów. Przykładowo jeżeli wg producenta wynosi ona 100 KM co to tak właściwie oznacza? Czy jest to moc całkowita czyli tyle zostanie zamienionej energii w proporcjach 40% kinetyczna 60% cieplna. Czy może oznacza to że te 100 KM tylko energia kinetyczna a pozostałe 60% czyli 150 KM to energia cieplna. Na koniach...
Motocykl ma 110kM/64Nm, potrzebuję obciążyć rolkę 50% mocy znamionowej silnika, co do obrotów to ok.1500obr/min będą kręciły się rolki.
A prądnice mniej hamują pod obciążeniem...alternator to samobójstwo konstruktora. Nie uda się PM... Alternatory badałem 24V 60A celma. Jak to hamowało aż wyło. Niestety hamownia na tym można zbudować. Zwykły alternator 12V 40A chyba lub większe ciut mechanik robił zwarcie jako obciążenie i potrafił zadusić silnik C360 palący na wolnych obrotach w okolicy...
W profesjonalnych hamowniach robi się to wtaki sposob: Obciążenie jest pradnica pradu stałego z rezystorem obciążającym, Moment mierzy się momentomierzem. Amatorsko polecam: obciążenie to hamulec cierny np tarcza z dociskanym drewnianym klockiem tylko 0.036Nm. Moment mierzysz przez pomiar siły na ramieniu mocowania silnika krokowego M=F*r(ramie). Z...
Nie pójdzie. Bo fizyka i elektryka i prawa Oma i wszystko całe SEP nie do przebicia jest. Nie ma materiałów na ten cel. przyklady? A proszę bardzo. Siła sem elektromagnesy prądy wirowe w aluminium i modiadz miedź jeden pieron. Titanum też nie pomoże. Tytan też. Hamownia elektromagnetyczne prądy wirowe w tym wszystkim metal też utrudnia wszystko. No...
Tak czy zimny czy ciepły jest to samo i jeszcze jedno co zauważyłem bardzo wcześnie zmienia biegi. Wciskając pedal w podłogę pomijając jeszcze kikdown auto słabo kręci dochodzi do 1400 Max i zmienia bieg czym większy bieg zmienia to jeszcze wczesniej dopiero na kikdown skręca cię powyżej 1500. Do katalizator się jeszcze nie dobieralem czy wystarczy...
Wg mnie pomysł na domową hamownię jest super, lecz w ten sposób to najwyżej ilość obrotów możemy zmierzyć. Do wyliczenia mocy i momentu potrzebna jest masa informacji, przecież każdy samochód ma inną masę układu korbowo-tłokowego, inną masę koła zamachowego. Dla porównania silnik motoroweru, 4,5konnego simsona wkręci się na obroty szybciej niż załóżmy...
Witam, napisałem temat w tym dziale, ponieważ nie mogłem go dopasować do żadnego innego, a mikrokontroler AVR może być wykorzystany w tym projekcie. A więc do rzeczy. O co chodzi? Od dłuższego czasu przymierzam się do wykonania hamowni elektronicznej do silników rakietowych. Hamownia miała by za zadanie odczytywać zmiany ciągu silnika zapisywać je w...
Nie uważam się za specjalistę mimo tego, że oczytany w temacie już dosyć jestem. Jeśli chcesz podam na PW link do tematu na specjalistycznym forum na temat silników TDI gdzie temat ma ponad 80 stron i wypowiadają się zwykli użytkownicy samochodów jak i znawcy, mechanicy, pasjonaci itp. Oczywiście polega to na oszukaniu ECU, tak samo jak modyfikowanie...
Co do prób bez wentylatora, to nie robiłem ale dzisiaj to zrobię i sprawdzimy bez obciążenia parametry pracy silnika. I podobnie jak Koledzy, proszę się zastanowić nad chłodzeniem obcym, czy to wentylator na silniku czy na próbę np. sprężonym powietrzem na czas testów, /na hamowni powinno być :-) Pozdrawiam,
że występuje coś takiego jak wykres krzywej przebiegu mocy i momentu ( Ale ty dalej nie rozumiesz, że to nie silnik ani pedał gazu nie decyduje o odbieranej mocy a samo obciążenie. Dlatego "hamownia" ma nazwę taką jaką ma, hamuje silnik w celu pomiaru mocy. Jeśli mu na postoju wdusisz gaz do oporu to wygeneruje raptem kilka KM i nastąpi odcięcie zapłonu...
Cześć. Mam do zaprojektowania stanowisko laboratoryjne do badań silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Krótko mówiąc zaprojektować hamownie dla silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Będzie to zasilacz oraz baterie litowo - jonowe. Jeśli chodzi o proces hamowania silnika, mój pomysł wygląda następująco: silnik elektryczny...
Jerzy ma rację. Ja ze swej strony zapomniałem dodać, że obudowa hamulca (obojętne już jakiego) musi być zamocowana wahliwie. Tomgart, nie rozumiem dlaczego tak upierasz się przy tych współczynnikach. Twój wywód o przenoszeniu momentu w 100 czy tam w ilu % jest błędny, ponieważ jaki ten moment by nie był i tak zostanie wyznaczony na podstawie pomiaru...
Nie regeneruj, wymień na cztery używane z pewnego zródła, koszt od 1000-1400 zł. Sprawdź obciążenie filtra cząstek stałych! Wstaw logi kanałów 001 003 013 w momencie kiedy rzuca silnikiem na wolnych i spala 0,9-1,2 litra.
jak i czym mam wysterować moduł? -kurde przecież napisałem że kołkiem albo ręką w rękawicy. Ma być bezpiecznie. Można oczywiście na obciążeniu typowym skrawaniem, ale chodzi o szybką ocenę skutków dociążania -więc jest to trudniejsze. Dlatego uważam że kołek od mućki jest najlepszy. Osinowy :) Jego docisk na promieniu wrzeciona jest parametrem wejściowym....
1. Jedź na hamownie i to zbadaj. 2. Silnik może być minimalnie słabszy ( obciążony ) jak załączy alternator do pracy. Ale nie są to powody zmniejszające dynamike samochodu w taki sposób abyś to poczuł. Możliwe, że to wina czegoś innego. Podłacz auto pod komputer i sczytaj błędy, być może coś się pojawi.
Instalacja do regulacji - za bogato z niskich obrotów. Nie sugeruj się tym że sygnał z sondy oscyluje bo w czasie jazdy więcej czasu jest na bogato. Jeśli regulacja na postoju to z sondy powinno być ubogo - oscylacje się pojawią jak silnik będzie obciążony. Każdą regulację powinno się przeprowadzać pod obciążeniem czyli albo na hamowni albo na drodze...
Jak to na hamowni pewnie mierzy się moc i moment obrotowy. Jeśli jakość iskry/cewki ma na to wpływ to pewnie będzie widać to w pomiarach mocy. jak byłoby widać zmiany cewek na hamowni to pewnie nie zakladałbym tego tematu. Ja mam sztuczne warunki w hamowni (temperatura, wilgotność) A na torze jest to parametr zmienny i czasami zmiany są bardzo szybkie....
- prędkość obrotowa i położenie wału korbowego, - obciążenie silnika mierzona jako ciśnienie w kolektorze lub natężenie przepływu powietrza, - temperatura silnika (do korekty dla zimnego silnika), - napięcie akumulatora (do prawidłowego obliczenia czasu ładowania cewki). Jedna z tych 4 wartości wystarczy. Konkretnie prędkość obrotowa silnika, krzywa...
obie maszyny są takie same, napędzają te same pompy nawet je zamienialiśmy bo mysleliśmy że to pompa i nic, obciążenia pomp są różne ale kiedyś robilismy taki test z podobnymi obciążeniami i tylko jeden sie grzał napędy są niezależne od siebie, co do obrotów to nie pamietam teraz dopiero w poniedziałek mogę napisać, sprzęgło sztywne pompa jest przykręcana...
Na ćwiczeniach w pracowni elektrycznej mieliśmy pomiar charakterystyki momentu i prędkości silnika DC.Do regulacji obciążenia służyła nam hamownia w której wykorzystywany był efekt powstawania prądów wirowych w tarczy aluminiowej na którą się działało stałym polem magnetycznym .Elektromagnesy były zamocowane wahliwie a do nich dynamometr na ramieniu...
Zależności między momentem, prędkością i mocą znajdzie kolega w każdej literaturze dot. silników elektrycznych to w końcu podstawy, dlatego też w instrukcjach obsługi falowników nie ma informacji o mocy a o momencie. 5Hz to nie to samo co 2,5 Hz. A i to nie do końca... W przypadku zainteresowania chętnie udostępnię wyniki testów z hamowni i porównań...
Ekologia jest tylko i wyłącznie w klasie energetycznej typu nie w A+ ale w AAAAAA ++++++ tak tyle znaków które nikt tyle nie ma a są na AAAAA +++++ chyba... Samo dioda led prawdziwej daty ma max 20mA i do 2,8V lub białe ponad 3V...ale też do 20mA... No a teraz samochody... Tesla bierze z magazynu energii akumulatornia czy z ogniw 18650 do 500A lub 200A...
To co? Tam masz podane jednostkowe zużycie paliwa w funkcji obciążenia silnika jakąś mocą. Czyli że silnik pali 226 g paliwa w ciągu godziny na każdy kW mocy. Czyli że jak go obciążysz mocą 10kW będzie palił 2260 gram na godzinę. Będziesz go obciążał stale jednakową mocą (nieważne, czy orka, czy będziesz sobie nim jechał do kościółka) to nie ma sprawy,...
Hamowni nie mam, ale planuję zakup tachometru do pomiaru prędkości obrotowej wału. Robię to z ciekawości wszystko. Czy prędkość podana na tabliczce to prędkość na biegu jałowym czy pod obciążeniem. Jestem ciekawy jakbym zmierzył prędkość na jałowym jaki będzie poślizg wału względem pola Ta stała moim zdaniem nie powinna wynosić 9550 tylko 9549. (60/(2Pi))...
Witam, najpierw informacja i zarazem prośba do moderatorów: postanowiłem otworzyć nowy temat o hamowni do silników rakietowych, ponieważ po przeczytaniu starego nie znalazłem w nim praktycznie żadnych informacji na ten temat. Zaśmiecony jest niepotrzebnnymi wypowiedziami na temat nauki programowania. Dlatego stary topic, bardzo proszę o usunięcie. A...
Aha a moment prądnicy oblicze M=P/w tak? a P będzie równe iloczynowi prądu obciążenia prądnicy i napięcia na jej zaskach. Mam takie pytanie jeszcze. Są w sklepach takie elektroniczne układy służące do pomiaru siły nacisku. Są dość tanie i czy nie było to by prostszym i tańszym rozwiązaniem? Silnik DC to też jakiś koszt, choć niewykluczone że tutaj miały...
Z tym piłowaniem na maksa przez rowerzystę to nie jest tak do końca prawdziwe. Zakładasz że można katować przez godzinę silnik 500W z pełną mocą, na hamowni pewnie tak ale tą energię w czymś trzeba wozić. A przy dużych obciążeniach sprawność akumulatorów mocno spada. Jest jeszcze kwestia gdzie tym jedziesz, jak się nie boisz i zasuwasz ulicą to może...
no i wypisałeś kupę pier... wiesz czym się różni wał od modelu s70 od zwykłego? (chyba nie) łożyska z luzem C3 (ale mi nowość, a oryginalnie to jakie idą?) gaźnik bing do tuningu to się tak nadaje jak wół do karety nowe uszczelki sineringi... (a co jak rozbierzemy silnik to mamy go składać na starych uszczelkach i symeringach?) a na koniec, jakie 11KM...
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
Witam Was serdecznie. Jako inżynierkę robię hamownie silników rakietowych do której wykorzystałem kuchenną wagę. Z wzmacniacza operacyjnego wbudowanego w oryginalny układ pobieram napięcie zależne od obciążenia w granicach 2.22 do 2.9 V i teraz pojawia się mój problem. Postanowiłem wykorzystać tl072 żeby zmniejszyć napięcie wyjściowe do 0 V tak aby...
Problem polega na tym, że nawet jak ktoś rozpozna typ silnika i markę, to w tej samej obudowie mogą być różne modele o różnych specyfikacjach. Niektórzy producenci oferują nieraz i 5 odmian danego silnika, które różnią się tylko wykonaniem uzwojenia i parametrami pracy. Trzeba by dać silnik na porządną hamownię i testować, aż znajdziemy graniczny prąd...
Oczywistym jest że prądnica obciążona odbiorem prądu będzie hamowała napędzające je młyńskie koło. Siła ta będzie zależna od ilości odbieranego prądu. Na początek skupiłbym się na odtworzeniu napędu i "zhamowaniu" koła, podobnie jak sprawdza się moc samochodów sportowych. Nie mam pojęcia czy istnieją jakieś mobilne hamownie ale pewnie da się coś takiego...
Czujniki typu opto sugerowałem dlatego, że są szybkie i tanie. Nawet przy bardzo dużych obrotach rzędu kilkunastu tysięcy na min. wyrabiają bez problemu, a z indukcyjnymi są kłopoty i cena!!!!!!. Zwykła tarcza z np. 6 otworami przy 1000 obr/min da zaledwie 100 impulsów/sek co dla układów opto to ślimacze tempo. To tyle jeżeli chodzi o pomiar obrotów....
ponoć normalnie wygląda to tak: 1. Diagnostyka silnika. 2. Pomiar mocy na hamowni podwoziowej. 3. Weryfikacja czy samochód nadaje się do: -chiptuningu -naprawy (chiptuning w późniejszym terminie) -złomowania 4. Odczytanie mapy ze sterownika. 5. Indywidualna zmiana oprogramowania uwzględniająca: preferencje użytkownika, stan silnika oraz podzespołów,...
Widziałem hamownie zbudowane na zasadzie pompy odśrodkowej, zamkniętego obiegu oleju przez chładnicę. Regulacja obciążenia odbywała się przez przymykanie i otwieranie zaworu dławiącego przepływ. Używane to było do badania falowników i silników klatkowych, ale może dałony rady zastosować do spalinowych? Dodatkowo możesz mierzyć prędkość przepływu, może...
Prostownik podłączony jest do drugiego akumulatora. A tak szczegółowo to w Renault CLIO II można odłączyć instalację pojazdu od alternatora przy 60A /potwierdza to również i ASO/ - układ wspomagany elektrycznie. Alternator 12V 110A Mitsubushi sprawdzali na hamowni i orzekli, że jest dobry. Jutro mam po raz drugi oddać na hamownie, aby sprawdzili go...
A jak się liczy straty "na kołach" ? mam na myśli moc silnika pojazdu mierzonego na hamowni. Najpierw mierzona jest moc na kołach, przyśpieszając pod obciążeniem na biegu (najczęściej chyba 4 bieg, tzw. bezpośredni, o przełożeniu bliskim 1:1). Później wciskasz sprzęgło i czekasz aż koła się zatrzymają - w ten sposób mierzone są opory układu przeniesienia...
Dziś przeprowadziłem próbę wylałem ze zbiornika całe paliwo a wężyk z filterkiem wyjąłem na zewnątrz zbiornika następnie silnik pracował na pozostałej mieszance w gaźniku aż zgasł.Po kilku nieudanych próbach odpalenia w okolice przepustnicy kolega zbliżył wężyk z generatora a ja odpaliłem pilarkę bez problemu.Chodziła oczywiście bez obciążenia Dodano...
Jam mam u siebie przy silniku D239 4-cyl 3.9L, 72KM przy 2200rpm turbosprężarkę Garrett TBO2509 (Citroen 2.1D). Ładuje 0,5bar (taki zakres manometru) dopiero od 1500rpm. Należało by zrobić hybrydę (zmniejszyć część wydechową). Srednica wlotu i wylotu wynosi jakieś 37mm. Wcześniej był Garrett T3 z Volvo 2,4D ale w porywach na pełnych obrotach dawał tylko...
Cały czas masz problem z ciśnieniem paliwa na szynie, trzeba podejrzeć wartość ciśnienia w czasie jazdy wtedy będzie wiadomo. Rozmawiałam z mężem, że zapytałam na forum, jest trochę zniesmaczony, że się wtrącam ale odpowiedział, że do momentu wystąpienia błędu wartość ciśnienia otrzymana jest taka sama co zadana, ułamek sekundy przed wystąpieniem błędu...
Dzięki za pomoc. Jak skończę to powiem jak wyszło. Denerwuje mnie to że jeśli silnik dostanie większego obciążenia na wolnych obrotach to pojawia się spalanie stukowe. Wiem że najlepsze byłoby ujęcie wszystkich tych czynników opracowując mapę zapłonu ale sądzę że nawet prosty regulator odśrodkowy poprawi sytuacje w porównaniu ze stałym kątem wyprzedzenia...
Rada kolegi krokodylktm jest super. Można poeksperymentować z wyprzedzeniem zapłonu Tylko w tym przypadku trzeba robić jakieś pomiary pod obciążeniem... Zbudować jakąś mini hamownie i bawić się charakterystyką silnika... Układ (ostatni) nie działa ponieważ za niskie jest napięcia impulsatora (spróbuj odwrócic jego polaryzację o ile jest "odmasowany")...
witam w piętek wyregulowałem zaworki w aso i auto chodziło jak igła mimo wcześniejszych problemów z utratą dynamiki jeździło sie super ale przejechałem dłuższą trasę no i zmów zaczęło być słychać zawory no i + ta stara trata dynamiki na 3 biegu co może być przyczyną? czy zaślepiony egr (również usługa wykonana w aso) może być przyczyną czy może przytkany...
Na początek: ile widziałeś układów paliwowych pracujących w Polsce? Dalej, co to jest hamulec silnikowy? Znam pojęcie hamowni silnikowej, mało stosowanej z racji niedokładności pomiaru, brak obciążeń osprzętu i warunki termiczne nie odpowiadające faktycznym, są hamownie podwoziowe, dające lepszy obraz mocy, bazujemy na odczycie mocy z kół pojazdu+naście...
Inne poważne problemy to zidentyfikowanie urządzenia które wytwarza "niewłaściwe" dźwięki w gęsto upakowanej szafie, mechanicy samochodowi (starej daty) czasami używają stetoskopów, przykładając w różne miejsca mogą stwierdzić np które łożysko hałasuje, ale wspomniany system musiał by się obyć bez wykwalifikowanego człowieka. To nie jest wcale takie...
Teraz wkleję tekst z www.obd2.pl z podpisem autora. Jest to istotny tekst, który warto przeczytać zanim rozpoczniemy regulacje sterownika lpg. Ten tekst pozbawia nas złudzeń, co do tego, że możliwa jest w ogóle szybka jednorazowa operacja wgrania mapy lpg, oczym często mówią instalatorzy. Oni nie jeżdżą naszym samochodem. Pierwszy szybki wniosek, to...
Dla mnie jest to oczywiste, w technice (w Polsce) przyjęło się operować nadciśnieniem i podciśnieniem (względem ciśnienia atmosferycznego) i tego się trzymajmy. Atmosfery fizyczne zostawmy termodynamikom, fizykom i meteorologom. A jak wygląda skuteczność chłodzenia silnika "doładowanego", w którym poza ciśnieniem mieszanki nic się nie zmieniło? Bo tyle,...
Wiem że temat jest bardzo stary ale przypadkiem na niego trafiłem więc postanowiłem dorzucić swój grosz dla potomnych. Planowanie głowicy wykonuje się podczas większego remontu silnika. Polega to na wyrównaniu głowicy. Pomiędzy głowicą a blokiem silnika jest uszczelka. Podczas użytkowania auta powierzchnia głowicy "układa" się razem z uszczelką. Po...
Witam, Silnik 2.0 TDI Common Rail CFFB 2014 r. wirus na 170 KM (at) 380Nm (wykonany w profesjonalnej firmie na hamowni, przejechane po wirusie jakieś 20k i bez problemów jak dotąd)- paliwo (olej napędowy) przedostaje się do oleju silnikowego, zwiększa poziom i go rozrzedza. Odkrycie usterki - nagłe wkręcenie się silnika z biegu jałowego na obroty z...
Za wytworzenie prądów wirowych chciałbym, aby odpowiadały magnesy neodymowe które za pomocą śruby pociągowej będą zbliżane do wirującej tarczy. Moc silnika to 8Kw przy 10000 rpm, drugi pomiar z przekładnią 5:1. I regulować obciążenie zbliżając magnesy? Średni pomysł zważywszy na siły magnesów oraz funkcjonalność. U mnie w szkole zamiast tego są elektromagnesy...
No właśnie warto się zapoznać. W okolicach maksymalnego momentu silnik ma zwykle optymalne zużycie paliwa w stosunku do siły osiąganej na kołach. To nie jest prawda. Maksymalny moment obrotowy, to maksymalna zdolność silnika do konwersji energii zawartej w paliwie, przez ciśnienie w cylindrze na moment obrotowy na wale korbowym, a finalnie na siłę...
Kat wyprzedzenia zaplonu nie zalezy od czujnika tem silnika. zalezy od obciazenia i od predkosci obrotowej. obciazenie -albo cisnienie w kolektorze albo jakas inna forma z czujnika polezenia przepustnicy ale to rzadko. Zaplon powinien byc przy niskich obrotach jak najblizszy gornego polozenia danego tloka w cylindrze ze wzgledu na wystarczajacy czas...
Witam W odpowiedzi na prośbę Kolegi McRancora : "W takim razie opisz jak dokładnie można określić prąd silnika mając go przed sobą.". Najlepsza metoda to przeczytanie tabliczki (lub w małych silnikach DC raczej naklejki) znamionowej :) . Tak naprawdę, to pytanie takie jest niestety błędne. Nie ma czegoś takiego jak "prąd silnika" w takim znaczeniu,...
Znalazłem taką instrukcję w internecie odnośnie ustawiania mapy: w lewej kolumnie masz czas inj, czyli czas przez jaki wtryskiwacz podaje gaz. Na górze masz obroty silnika rpm. Kropka wędruje po liczbach. Gdyby liczba wynosiła 112 (albo 120 - nie pamiętam) to czas wtrysku benzyny byłby taki sam, jak czas wtrysku gazu (mnożnik x1). Ponieważ gaz trzeba...
Tylko dlatego mam płacić srednio 10% wiecej za prąd? Ale zrozum człowieku, że nie będziesz płacił aż tyle więcej... Żarówka głównego szeregu pobierze Ci co prawda 16% więcej mocy, ale odda 40% więcej światła widzialnego... spokojnie możesz wkręcić 75W zamiast 100W i będziesz "do przodu" na energii elektrycznej. Tyle, że niestety wymieniać żarówki będziesz...
Witam, Powoli już zaczynają mi opadać ręce i zaczynam szukać już prawie po omacku... Problem zaczął się już jakiś czas temu dokładnie autko wyraźnie zwolniło tzn praktycznie brak przyśpieszenia(kolega ma 1.9tdi 110km i nie mogłem go dogonić) i dochodzi do detonacji w układzie wydechowym. Byłem na hamowni gdzie pokazało 137km(5262rpm) i 204nm(4136rpm),...
Wszystko się zgadza i nie twierdzę że mnie na to nie stać jestem zwolennikiem starych aut i uważam że lepiej mieć stary awaryjny silnik co w rzeczywistości jest nie prawdą niż nową kupę złomu której koszty naprawy wielokrotnie przekroczą kwotę naprawy mojego starego silnika 2.5 tdi jak i jego tuningu :) A wracając do tematu to szukam osoby która jest...
Jedyna znana mi możliwość aby taka sytuacja wystąpiła to zap....nie po autostradzie i nagły zjazd na parking. W każdym innym NORMALNYM przypadku ostatnie kilka minut jest zazwyczaj spokojnym dojazdem gdzie wszystko naturalnie się wychładza. Zasadniczo to racja. Sprawdzone na hamowni autem z trzema czujnikami temperatury spalin. Pomiar z obciążeniem...
Alternatywą do Prinsa jest Omegas Landi Renzo. 2 reduktory IG1 i listwy MED +odpowiednie, dedykowane oprogramowanie. Przy tym silniku nie wydajność paliwowa systemu jest problemem, a kompensacja temperaturowa reduktorów. Gdy następuje flow, przyśpieszamy i utrzymujemy wysokie obroty przy dużej prędkości, następuje zarwanie (dokładnie zarwanie!) temperatury,...
Ja mam corollę zagazowaną Prins'em od nowości, aktualny przebieg to 116 kkm. Check zapalł mi się wcześniej sporadycznie, ale jaki był kod tego nie wiem, bo zanim dojechałem do ASO (samochód na gwarancji), to check gasł a w historii było czysto. Po 85 kkm zaczął sie zapalać co 300 do 700, a kilka razy nawet po 1200 km od skasowania i tak jest do dzisiaj....
hamownia silnika hamownia silnika elektrycznego obciążanie radia
lexmark reset rozrusznik sterowanie wskaźnik myszy
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Silnik AZM Passat 2.0 benzyna - rozrząd kolizyjny? Sterowniki do starszych głośników Logitech - jak je znaleźć?