No właśnie... To jest silnik krokowy . Silnik ma 200 kroków na pełny obrót, więc 30° to ~17 kroków. Jeżeli chcesz wykonać 1 obr./min to znaczy, że każdy krok trwa 300ms. Nawet zakładając sterowanie połówkowe, zredukujesz czas kroku do 150ms, ale to nigdy nie będzie płynny ruch dla samego silnika. Jeżeli chcesz wykonać obrót o 30° w 2 minuty, to czas...
No i tutaj jest właśnie problem, czy ten prąd musi ciągle płynąć nawet gdy nie ma zmiany pozycji? Trochę to bez sensu, akumulatory się rozładowują, a silnik się grzeje. Niby nie musi ciągle płynąć ale najprościej jest zrobić żeby płynął ciągle. Jeśli chodzi o niestosowanie enkoderów (lub innych czujników wyznaczających pozycję rotora względem statora)...
Wiesz, dlaczego takie rozwiązanie, znane z drukarek atramentowych, nie jest praktykowane we frezarkach CNC? Bo utrzymanie tego w wystarczającej czystości w trakcie pracy maszyny wymagałoby więcej zachodu, niż to warte. Fajnie jest snuć domysły, prawda? Już 9 lat mi takie enkodery działają i dotąd nie miałem żadnego problemu z ich zanieczyszczeniem,...
roberto7727 dzięki za uświadomienie, myślałem w ten sposób ponieważ przy przełożeniu 2:1 jeden obrót silnik to jeden suw sprężania a przy przełożeniu 1:1 dwa suwy sprężania, widocznie przekombinowałem. Pozostaje mi szukać nisko obrotowego silnika w przystępnej cenie. Dokładnie tak jak mówisz niby pompka wspomagania mała, niepozorna, ale zawsze to dodatkowe...
Hej, mam podobny problem. Ta sama podkaszarka, te same objawy. Kupiłem silnik 755 na Ali, jednak o napięciu znamionowym 21V (RQ-755-DC21V). Co prawda nie było informacji jakie ma obroty, jednak jest to typowo silnik do podkaszarek. Po wymianie silnika, głowica z żyłką robi mały obrót i koniec. Testowane ma baterii smart i zwykłej (obie 4Ah). Wydaje...
http://obrazki.elektroda.pl/3374466300_1... Witam wszystkich forumowiczów, przyszedł czas na zaprezentowanie drugiej mojej konstrukcji. Jest to jeden z pierwszych moich projektów wykorzystujących energię słoneczną. Jest to niewątpliwie największy mój projekt. Wysokość wiatraka bez śmigła to 200cm, śmigło ma średnicę też 200cm (100cm...
Moim zdaniem usterka jest w części hydraulicznej. Silnik ma za duże obciążenie i staje po czym ciśnienie oleju w układzie powoduje obrót pompy a zarazem silnika w kierunku przeciwnym. Zawór przelewowy ma źle ustawione ciśnienie i silnik nie daje rady lub się czasami blokuje.
Fakt nie dodałem obciążenia. Obciążenie to około 80kg silnik da radę to obrócić? Talerz będzie łożyskowany oczywiście
Zawsze prąd cewki - jeśli jest jakieś obciążenie, bądź zwarcie - opóźnia zmiany strumienia magnetycznego przechodzącego przez cewkę (przy całkowitym braku oporu nie pozwala na zmiany - opóźnia je w nieskończoność) Jak dla mnie to masło maślane. Prąd nie pozwala na zmiany strumienia magnetycznego ??? to skąd się bierze prąd? wprowadźmy jakiś porządek...
Witam Mojej historyjki, czy jak wolą niektórzy bajek ciąg dalszy. Odnośnie tych ostatnich – nie zamierzam nikomu udowadniać, że czarne jest czarne, a białe-białe. Opisuję tu tylko swoje doświadczenia, nie pobierając żadnego wynagrodzenia (niestety 😉 ). Jakieś dwa tygodnie temu pierwszy raz od (ponownego) zakupu użyłem lidlowy powerbank...
Czytałem ten wątek jesienią i podchwyciłem ten pomysł, bo wprawdzie za ok. 600zł (a nawet 450) można już kupić silnik gotowy, ale gdzie satysfakcja i oszczędność w kieszeni. Niestety nie przewidywałem, że będę się chwalił tutaj efektem pracy, więc nie fotografowałem elementów w trakcie ich powstawania, a szkoda. Będę więc w miarę dokładnie opisywał....
może ktoś będzie tak dobry i mnie uświadomi bo z tłumaczeń instruktora niewiele rozumiem... Nie masz się czym przejmować. Takich rzeczy nie zrobisz od razu, bo to kwestia wyćwiczenia pewnej precyzji mięśni, synchronizacji nóg, itp. To jak gra na pianinie - przy pierwszej lekcji nie zagrasz idealnie, i będziesz się zastanawiał nad każdym ruchem ręki......
modemu Modułu chyba... Uruchomienie pracy modułu ma nastąpić jednym przyciskiem z podświetleniem np. led, Silnik startuje z pozycji A polaryzacja +/-, sprzęgło pokonuje 180st do pozycji B, następuje odwrócenie przez moduł polaryzacji Na pozycji B nie ma krańcówki która da znać że została ta pozycja osiągnięta? obrót w Lewo, sprzęgło pokonuje tę samą...
Witam, Mam do Państwa pytanie chodzi o dodanie mapy przez google search console. W internecie wyczytałem że jak jest sklep internowy: "Uważaj na statyczne Sitemapy! Statyczne site mapy to takie wygenerowane nie przez silnik strony, tylko ręcznie (przez program zewnętrzny lub samodzielnie). Jeśli: zmienimy adres danej podstrony dodamy nową stronę usuniemy...
Tak jak kolega napisał dobre napięcie to ok 36V. Musisz mieć zapas przy hamowaniu silnika. Na wejścia pul, dir, ena podajesz sygnały 5V nie musisz dawać żadnych diod. 5V DC na PUL+ a 0V DC na -. Z 24V DC wystarczy rezystor ok 2,2kOma. Co do sterowania miałem kilka przypadków, że sterowniki po 160 zł nie działały tak jak trzeba. A to zamiast obrotu miałem...
Witam Od kilku dni mam problem z powolnym podnoszeniem ramienia (chodzi o to większe ramie, bliżej kabiny). Właściwie nigdy ruchy tej koparki nie były zbyt szybkie, ale od jakiegoś czasu miałem wrażenie że ruchy stają się jeszcze wolniejsze. Teraz mam pewność, że ramię zwolniło. Szczególnie przy podnoszeniu z pełną łyżką, gdy w tym samym czasie jeszcze...
Aha no tak, w sumie to by miało sens jeśli faktycznie jest oporność tak mała, bo czas jest na tyle krótki podczas obrotów, że natężenie prądu jest na tyle małe, że nie przepali uzwojeń no i z tego wychodzi, że w takim razie przy takich parametrach silnika zbyt wolne obroty też nie mogą być czyli no maksymalne obciążenie mechaniczne też musi być określone...
Policzyłem je w nietypowy sposób, tryb przy kole ma 8cm a przy silniku 4cm, mówię o średnicy. A więc przełożenie jest tylko 2:1 - dużo za małe. Deska wraz z pasażerem stanowi zbyt duże obciążenie dla silnika. Średnicę koła masz 12.5cm, a więc obwód będzie ok. 40cm. Silnik ma 4500 obr/min, a więc koło przy takiej przekładni jaką Ty masz powinno wykonywać...
Dragania przy niskich prędkosciach mozna nieco zredukować montujac kondensator o stosunkowo dużej pojemnosci w okolicach układu sterującego silnikiem. Teraz ja proszę o pomoc... Widzę że juest tu kilka osób które sie znaja conieco na silnikach. Aplikacja do mojego układu jest tutaj http://www.allegromicro.com/datafile/397... Prosze "otworzyć" na stronie...
Młyn kulowy duży nie będzie, maksymalne obciążenie silnika wynosi 5kg Dodano po 45 Silnik ze zdjęcia powyżej wykonuje około 15 obrotów na jeden obrót koła przekładni, które wystaje na zewnątrz niej. Daje to około 100 obrotów na minutę na "wyjściu" przekładni, czyli około 1,66 obrotu na sekundę. Obroty są idealne! a jaka jest moc tego silnika?
Witam, mam następujący problem z pralką jak w temacie. Zaczęło się od tego, że pewnego razu pralka po ustawieniu na zazwyczaj używany program i włączeniu pralka od razu zaczęła wirować. Została wyłączona z prądu. Program został przestawiony na inny i w sumie wszystko było ok. Po chwili jednak okazało się, że bęben się nie kręci. I teraz jakie są objawy:...
Toledo 1L :) Przy rozruchu kręci i po prostu się zawiesza, cofam kluczyk i od nowa aż zaskoczy. Czasami zawiesi się prawie od razu a czasami zakręci względnie dobrze,szczególnie gdy ma małe obciążenie (tj silnik przynajmniej chłodny a nie zupełnie zimny) a innym razem ma problem pełen obrót silnika wykonać.
Witam. Mam pewien problem z falownikiem. Otóż po zadaniu na falowniku obrotów poniżej pewnej wartości (poniżej połowy zakresu) napęd nie chce ruszyć. Pomaga wtedy ręczne zakręcenie sprzęgłem. Przy zadaniu jeszcze mniejszych obrotów nie pomaga nawet i to. Napęd nie ma sił. Jednak obciążenie pokazywane na falowniku nie wzrasta. Silnik stoi a prąd nie...
w takim razie ten silnik ma podczas rozruchu 364 obroty. cytat z grupy dyskusyjnej o obrotach: (przykład) Podczas nieudanej próby rozruchu silnika, na nowym rozruszniku zasilanym zewnętrznie, wydawał takie dźwięki: łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-ł..... W ciągu minuty było 306 razy "łe" niestety nie wiem czy "łe" to jest: 1 obr. rozrusznika (mało prawdopodobne)...
według schematu to zwykły silnik DC , bipolarny to nazwa dla silnika krokowego sprawa sterowania L298 wejścia pracują w standardzie TTL ważny jest poziom napięć , nie wiem jaki masz generator ale praktycznie każdy powinien osiągnąć taki poziom sygnału wyjściowego napisałeś że podanie logicznej H powoduje prawidłową pracę , z tego wynika że układ masz...
Witam Potrzebny mi regulator PID (może sam PI, jeszcze nie wiem) w postaci urządzenia. Najlepiej dostępny w jakimś tanim sterowniku PLC. Musi obsługiwać wejście, wyjście analogowe i szybkie wejście cyfrowe lub jeszcze lepiej licznik częstotliwości. Czym ma sterować ? Mamy silnik spalinowy ZI, przepustnicę z zadawaniem otwarcia sygnałem 0-5V lub podobnym...
Mam taki pomysł na sekwencję na 2 wtryskach gazu w silniku 6cio cylindrowym. Silnik bmw rzędowa szóstka m20b25 12v 171km półsekwencja. jedna sonda lambda 0-1V Tłoki chodzą dwójkami 1:6/2:5/3:4 tłoki rozłożone wzdłuż osi wału jak na gwieździe trójramiennej (piszę to jakby się ktoś zastanawiał) zapłon 1-5-3-6-2-4. Wtryski podzielone na dwie sekcje po...
Już piszę co dzieje się z maszyną. Tak jak pisałem wcześniej przetoczyłem rowek na tych tłoczkach (zaślepkach) i dołożyłem jeszcze po jednym zymeringu i nie cieknie. Maszyna w tej chwili pracuje bardzo dużo, po 9 godzin dziennie w trudnym terenie. Lekko cieknie na sekcjach od jazdy (sterowane cięgnani, mechanicznie). Wymieniłem tam zimeringi i dałem...
Triakiem zmieniasz wartośc napięcia zasilającego. Silnik do pracy potrzebuje napięcia a prąd pobierze z sieci jaki będzie chciał w zalezności od obciążenia. Regulator sam z siebie nie sprawi że automatycznie silnik się spali. Wzrost prądu spowoduje obciążenie na silniku. pzd.
- Czy regulator obrotów można ustawić na stałe ? Znam dwa przypadki, gdzie skończyło się to wywaleniem korby i destrukcją silnika. Dlaczego? Bo jak ustawisz dobre obroty dla nieobciążonego silnika, to zdusisz jak wjedziesz na trawę. A jak ustawisz dobre pod obciążeniem trawą, to bez obciążenia momentalnie wejdzie na bardzo wysokie obroty. I na pewno...
Jako regulator tak, ale nie będzie stabilizacji obrotów, jak silnik obciążysz to zwolni. No i to słabiutkie jest, tylko 8W.
Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
Trochę mało. Potrzebujesz dostarczyć takie sygnały - - prędkość pojazdu, - obroty silnika, - obciążenie silnika. jak będziesz bazować na samych obrotach, to nawet stojąc i przegazowując układ będzie przełączał w górę. Sterownik musi widzieć prędkość pojazdu, obroty silnika, by na tej podstawie dobrać przełożenie, a do tego znać aktualne obciążenie silnika...
Zrób zdjęcia silnika i tabliczki znamionowej. Jeżeli jest to silnik indukcyjny, w zupełności wystarczy ograniczenie napięcia zasilania silnika. Mocno wzrośnie wtedy poślizg silnika przez co obroty przy danym obciążeniu spadną. Obciążenie wentylatorem świetnie nadaje się do tego celu. Napięcie można ograniczyć wstawiając między zasilanie a silnik jakąś...
Chodzi mi o moc pobieraną z sieci, w czasie pracy znamionowej oraz na wolnych obrotach. Wzór na moc znamionową mechaniczną silnika(czyli ile można teoretycznie obciążyć silnik) przy zmianie obrotów falownikiem, napisałem wyżej. Czynna moc elektryczna pobierana z sieci jest zawsze kilka -kilkadziesiąt procent wyższa od mocy od na wale. Czynna moc elektryczna...
Może problem można rozwiązać mechanicznie. Pomiędzy wał sinika i pompy wstawić podatne sprzęgło z możliwością obrotu np. o 1/4. Wtedy pełne obciążenie bedzie otrzymywał silnik już rozpędzony.
Nie wiadomo co ta moc tak naprawdę oznacza. Zresztą nie obciążony silnik pobiera mało energii.
jakie napięcie tam powinno być i czy wzrasta z dodawaniem gazu czy się obniża , Jak by to było takie proste, to zamiast zaworka byłoby zwykłe cięgno połączone z pedałem gazu :D Parametry brane pod uwagę dla stopnia otwarcia turbiny to: - temperatura silnika - stopień naciśnięcia pedału gazu - obciążenie silnika - obroty silnika - prędkość pojazdu -...
Tak. Im większy poślizg tym mniejsze obroty (przy stałej częstotliwości zasilania). Poślizg zależy od obciążenia: większe obciążenie = większy poślizg = mniejsze obroty. Chociaż obrotów silnika asynchronicznego nie reguluje się za pomocą poślizgu tylko częstotliwości zasilania (za pomocą falowników). Poślizg jest zjawiskiem, które w pewnym stopniu jest...
Czasami potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Wygląda to tak że nagle obroty spadną i pójdą w góre tak żeby nie zgasł i ustabilizują się. Podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów. Na benzynie też mi się to zdarzyło. Wiesz co Ci powiem, ja się z takim problemem spotykam w wielu autach. Zazwyczaj ma to miejsce wtedy gdy w samochodzie włącza się jakiś...
obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg). na nieobciążonym obroty się praktycznie nie zmienią. Nawet niesymetryczne rozłożenie wirującego pola elektromagnetycznego nie zmieni obrotów nieobciążonego silnika - częstotliwość (np 50 Hz) zasilania będzie taka sama, ilość biegunów nie ulegną zmianie - to obroty będą takie same. Dopiero poślizg...
Nie otwiera się. Po to Ci napisałem, żebyś nie zmieniał nacisku na pedał gazu. Przepustnica będzie ciągle w tym samym położeniu, ale zaobserwuj, co się stanie z obrotami, jak "zdejmiesz obciążenie" z silnika.
Jeżeli jest zablokowany , to nie wkręci się na maksa , po prostu odetnie mu zapłon i nie pozwoli na wyższe obroty silnika . :| I to nie ważne czy jest obciążony czy nie . :|
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
W odkurzaczu głównie bezwładność dominuje, w miarę wzrostu prędkości rośnie obciążenie tłoczonym powietrzem. Tracie raczej pomijalne. W lodówce zanim kompresor zacznie coś sprężać to silnik już ma pełne obroty. Obciążony również głównie bezwładnością drugorzędni tarciem.
Tutaj zaczynają się schody- silnik ma 2x większe obroty jak wałek rozrządu i wał będzie mieć za duże obciążenie żeby zapalić.
Witam ponownie ! Przy przezwojeniu na jedną fazę możesz ją wzmocnić do granicy max średnicy drutu - miedzi , która zmieści się w żłobkach. Odpowiednie rozłożenie uzwojenia tj cewki 6 - cio palcowe . Pozostaje tylko silnik , który przy ustawieniach obrotów / 50 Hz / z gaźnikiem pokonywał zmienne obciążenie. Robiłem taką prądnicę dla klienta / 100 mm...
Miałem na myśli ze za 200 zrobić można sterownik do sterowania obrotami silnika Szczególnie że obciążenie jest stałe i łatwiej utrzymać obroty.
turbina kręci się bez minimalnego oporu bardzo lekko nic nie trze nie a silnik przy starcie jak by ledwo dyszał. Bo obciążenie ma charakterystyke wentylatorową wraz z obrotami opór mechaniczny rośnie kwadratowo. Obciążony znamionowo zużyje dziennie 140zł.
Silnik bldc da się uruchomić bez sterownika prądem zmiennym tylko po włączeniu musisz nim zakręcić i wejdzie w obroty synchroniczne, zbyt duże obciążenie go wytrąca i staje. Oczywiście patrz na napięcie zasilania.
To jest prosty regulator, narysuj schemat, coś doradzimy, zaznacz, gdzie jest podłączone zasilanie i gdzie jest podłączone obciążenie w postaci silnika, a w Twoim przypadku żarówka. Ten mikrowyłącznik działa, sprawdziłeś go?
Wszystkie tanie regulatory oparte są na regulacji tyrystorowej - mogą sterować obrotami wentylatorów. Nie dotyczy to silników obciążonych w inny sposób.
Wymieniana była kompletna przepustnica razem z silniczkiem krokowym i czujnikiem położenia przepustnicy. Po wymianie nic się nie zmieniło Nikt nie ma więcej pomysłów co może być z tym samochodem? Wymiana przepływomierza rozwiązała problem. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi
Oczywiście, że to spadek obrotów w granicach rozsądku. Obciążenie silnika jest bardzo duże, szczególnie znając stosunek mocy silnika do obciążenia. Nie sądzę, żeby był jakikolwiek powód do obaw - to zupełnie naturalne zachowanie.
Uszczelki w dolocie zmieniane? Tak samo pod wtryskiwaczami? Ten silnik ma dość niskie wolne obroty i strasznie przez to wrażliwy na lewe powietrze na wolnych obrotach. Jak załączysz klimę (zwiększa obciążenie silnika i podnosi obroty ) wtedy też jest wypadanie zapłonu?
Myślę że ważniejsze będzie rozwiązanie sterowania napędem kół i wyznaczanie trasy niż nóż, który może mieć stałe obroty a regulować możesz prędkością jazdy podczas koszenia. Gdy jest mało trawy jedziesz szybko, gdy pobór prądu silnika noża się zwiększa zwalniasz. Akurat silnik szczotkowy bardzo ładnie odzwierciedla obciążenie wału poborem prądu. Jest...
teraz mogę mu dawać do 3000 Możesz i do 4000 byle na krótko, potem możesz na coraz dłużej. Albo inaczej, jak chcesz się szybko włączyć do ruchu to możesz mu mocno depnąć i rozpędzić do powiedzmy 40km/h na jedynce ale nie rób jeszcze tego na 3-ce do 110km/h. W docieraniu obroty są ważne tylko na początku (żeby nie za duże) ważniejsze jest obciążenie...
Mam pytanie jak obliczyć minimalne obroty silnika obciążonego zasilanego przez falownik?
Aktualnie założony regulator to Guilera 14412020. On był chyba montowany seryjnie do send. Regulatorów montowanych w sendzie jest kilka w zależności od wyposażenia i modelu.Wygląda na to że prądnica tak obciąża silnik że nie może przekroczyć średnich (6tys) obrotów. Gdy prądnica jest mocno obciążona może dochodzić do przesunięcia zapłonu a w konsekwencji...
Moc alternatora podaje się dla 14V czyli dla alternatora o wydatku nominalny 100A czyli masz 1,4kW. Dodaj jeszcze sprawność alternatora jakieś 70-80% i przekładni. Do tego zapas na zużycie silnika. Alternator rozwija pełną moc od jakiś 5,5-7 tyś obr/min. Pełnej mocy pewnie dużo razy nie wykorzystała, a jak wzrośnie obciążenie ponad miarę to silnik zwolni...
To faktycznie czysto teoretyczne pytanie, bo trzeba uwzględnić jak obciążony jest silnik, o ile zmniejszą się obroty z prędkości synchronicznej danego uzwojenia, czym bardziej spadną tym prąd pobierany na dwóch fazach będzie większy. Ale wynik będzie taki jak podejrzewasz a może nawet większy. Silnik zacznie się grzać i jeśli nie będzie miał odpowiednich...
Dostępna moc nie ma wpływu na spalanie, sprawność silnika, a co za tym idzie spalanie przy danej mocy chwilowej, wynika z jego konstrukcji. Możesz po prostu świadomie nie wykorzystywać pełnych możliwości silnika, co wpłynie na mniejsze spalanie i dłuższą żywotność. Silnik uzyskuje optymalną sprawność tylko w pewnym zakresie obrotów i obciążenia. Nieobciążony...
Czy pralka na obrotach rewersyjnych w obie strony jednakowo kręci czy jest różnica.
Cześć Nie mam pojecia czy tutaj jeszcze jestes ale mam pytanie rozwiazales ten problem? Mam to samo od 2 lat. Pozdrawiam
Pewnie jest jakiś inny sposób, ale z tego co napisałeś: jeżeli wiesz ile kroków wykonuje silnik w ciągu pełnego obrotu (Po podaniu danej ilości kroków, silnik powinien obrócić się osi o 360stopni), obciąż go momentem przy jakim ma pracować, na osi silnika zaznacz jakiś punkt i zadaj n-krotność liczby kroków potrzebnych do wykonania obrotu... Przy jednym...
Pracy generatorowej nie będzie. Aby silnik asynchroniczny włączony do sieci pracował jako generator to musi być spełniony warunek wyższych obrotów niż synchroniczne silnika. Nie wiem dlaczego nie chcesz zastosować falownika. Aby była dobra regulacja obrotów poziomem napięcia zasilającego (bez sprzężenia zwrotnego) muszą być spełnione dwa warunki: 1....
Można tak to nazwać, na jej pracę ma wpływ temperatura, obroty, obciążenie i przepływomierz, który to wszystko kontroluje.
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Bardziej obciążony alternator, spadają obroty silnika, w konsekwencji większa podatność na unieruchomienie silnika. To tylko domysły...
Co masz na myśli aby dać jakieś obciążenie?
A jak stoisz z momentem rozruchowym, rzecz jasna maksymalnym tego silnika i obciążalnością udarową sterownika? Gdy obciążysz silnik bezszczotkowy np. śmigłem albo łopatkami pompy to w czasie startu ciężko nie ma ale jak podciągniesz obroty to zgodnie z krzywą np. kwadratową obciążenie rośnie. To samo dotyczy wydzielanego ciepła w silniku. Duże obciążenie...
Ja tak sobie właśnie przyczepę przerobiłem i to nowa , ładnie to działa. Pneumatyka także działa, czyli mam dwa systemy. Sprawdź czy u ciebie w ciągniku hamulec hydrauliczny działa. Spadają troche obroty silnika jak mocno wciśniesz hamulec słychać charakterystyczne obciążenie hydrauliki.
Podepnij obciążenie to spadną i to mocno. W ogóle silniki szeregowe nie powinno się puszczać luzem bo robią to co widzisz.
trzeba podłączyć kabelek odpalić silnik włączyć autokalibracje gdy silnik chodzi na benzynie. a później trzeba jeździć i tak żeby silnik chodził na wysokich obrotach, na niskich obrotach, na obciążonym silniku.i ta mapka przy kalibracji instalacji gazowej to nie wykresy tylko takie małe kwadraciki które pokolei zmieniaja kolor
Może być przegub,i daje znać przy wyższych obrotach,gdzieś wytarte na wianku,ale to musisz sprawdzić bo to trzeba słyszeć aby zlokalizować.Pozdrawiam.
Tak powinno się dziać. 4000obr/min to nie są zawrotne obroty, na autostradzie przy 190km/h masz więcej i jeszcze ile paliwa idzie to jest większe obciążenie dla silnika.
Otóż takiego silnika nie możesz tak obciążyć aby jego obroty spadły poniżej tej wartości, która podałeś dla obciążenia znamionowego. Jeśli to zrobisz to prąd przez niego pobierany przekroczy znacznie ten dopuszczalny 26,7 A - a silnik się zwyczajnie spali. Tego typu silniki mają przy konkretnym napięciu względnie stałą wartość obrotów. Jeżeli chcesz...
Dziękuję za tę informację. Z ciekawości jakiej marki kompresor? Fiac airblock 502 W moim przypadku kiedy spadają obroty ale z nimi jednocześnie spada obciążenie silnika to nie ma potrzeby dodatkowego przewietrznika bo co prawda ten standardowy przewietrznik z racji mniejszych obrotów "dmucha" słabiej ale też jest mniejsze obciążenie więc silnik słabiej...
zależy mi na jak najmniejszej utracie obrotów Jeżeli obroty sprężarki mają pozostać takie same, to przy ustalonej wydajności/kompresji nie możesz zmniejszyć mocy. Brzmi jakbyś chciał zmniejszyć obciążenie silnika zachowując wydajność sprężarki ;) Może myślisz o obrotach sprężarki - te spadną na skutek mniejszego obwodu koła napędowego i mniejszego...
Na schemacie widzę żarówkę i to jest ok. natomiast obciążenie indukcyjne (silnik) generuje przepięcia, które mogą uszkodzić triak ewentualnie sam silnik. Ponadto do regulacji obrotów silników indukcyjnych służy falownik, niestety znacznie droższy i skomplikowany. W pewnym zakresie obrotów taka prymitywna regulacja jakoś tram się sprawdza ale obroty...
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Daniel. Ten układ się nadaje do takiej regulacji. Zastanawia mnie tylko po co ci ta regulacja? Każdy palnik ma przecież regulację powietrza klapą. To załatwia sprawę ilości powietrza w 100 %. Do tego jak masz zapiętą pompę to ze względu na dodatkowe obciążenie silnika pompą - może nie wystartować z małych obrotów i spłonie silnik.
Witam Jeśli podłączyłes silnik tak jak na schemacie to jest OK. Nie podałeś mocy silnika, przy silnikach > 5KW iskrzenie jest normalne .Zmiana kierunku obrotów -to zrobiłeś dobrze -zamiana faz zasilania przed stycznikiem głównym. Pytanie co ten silnik napędza może po prostu jest większe obciążenie silnika przy pracy np: w lewo? Sprawdż prądy czy są...
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Dzień dobry wszystkim forumowiczom. Potrzebuję porady w temacie sterowania silnika krokowego przez Arduino. ... Wiem, że każda instrukcja w kodzie programu zajmuje jakiś czas procesora i to mnie właśnie zatrzymało. Niestety nie mam oscyloskopu, żeby precyzyjnie mierzyć obroty silnika . Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Stosując stepstick czas trwania...
Jak są szczotki to jest to tzw. silnik uniwersalny, czyli można sterować jego obrotami. Ten zestaw który pokazałeś nadaje sie do tego o ile moc nie jest przekroczona. Podłączasz go to szczotek a właściwie do tego uzwojenia gdzie jest mniejsza oporność. Aby mieć stabilizację obrotów bez względu na obciążenie to trzeba zaawansowany sterownik z pomiarem...
Tłumaczę Ci, że silnik odkurzacza jest obciążony, jak pompuje powietrze. Jak go zatkasz, to silnik pracuje niemal na luzie, nawet słychać, jak obroty rosną. A piła jest obciążona wtedy, kiedy tnie i wtedy wartość na watomierzu wzrośnie.
Witam Jest to silnik z pomocniczą fazą zwartą. Jego działanie jest bardzo proste. Główny strumień wytwarza cewka, a pomocniczy wytwarzają cewki w postaci grubego drutu (jednozwojowe, widoczne na zdjęciu poniżej cewki głównej). Te cewki z grubego drutu wytwarzają strumień przesunięty w stosunku do głównego. Odnośnie sprawności to sięga ona 20 do 30 %....
Spokojnie. Jemu nie zaszkodzą obroty ale zbyt duże obciążenie i większa z tego powodu temp. spalania w cylindrach co może się przyczynić do przytarcia tłoka.
Nic się nie grzeje, wszystko jest jak książka pisze. Drugi bliźniak, ta sama praca, 25–27 l. Ten ma za duże obciążenie silnika na wolnych obrotach i chwilowe spalanie na wolnych i w trakcie jazdy. Średnio o 15 l na przyspieszaniu więcej.
czyli tak jak mówiłem :) panewki... jezeli ciśnienie nie świeci na wolnych obrotach, a ruszając zaświeca lub wystarczy silnik obciążyć to ewidentnie panewki, a do tego kolega pisze ze mu odma zamarzła... czyli zamarzła, wywaliło olej, brak smarowania i przytarło korby i główne, a wskazuje na to pierwsza panewka od pompy -BRAK smarowania
Silnik elektryczny, szczególnie nieobciążony, nie jest najlepszym wskaźnikiem poprawności działania ograniczenia prądowego. Obroty silnika (takiego od wiertareczki) zależą od napięcia bo stabilizują się wtedy, gdy SEM proporcjonalna do obrotów zrównoważy się z napięciem zasilającym. Od prądu płynącego przez uzwojenie zależy moment obrotowy. W zależności...
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
Witam Sprawdź czy dobrze daje olej na wywrot [ na wolnych obrotach powinno czuć lekkie obciążenie silnika ] , o ile jest słabe ciśnienie , wina leży w zużytej pompie oleju lub w ogóle w talerzu [ zawór ,przewody , pompa , sitko ] , no chyba że pękł przewód pomiędzy talerzem a podnośnikiem , ponieważ już miałem taki przypadek . Pozdrawiam
Napisz co to za samochód i czy to nie czasem maluch z prądnicą. W takim pojeździe sytuacja jest możliwa- prądnica nie wzbudziła i obciążenie układów elektrycznych silnika powoduje spadek. Pozdr. J.
Kiedy ostatnio kontrolowałeś luzy zaworowe? W chińskich silnikach OHV luzy zaworowe zwiększają się w miarę rozgrzewania się silnika. Także może dochodzić do sytuacji, że gdy silnik jest zimny, zawory będą lekko podparte - silnik będzie wtedy palił, ale ciśnienie w kolektorze będzie zbyt niskie do prawidłowego funkcjonowania gaźnika i otwarcie przepustnicy...
Nadal niebardzo rozumiem tego wszystkiego.Może spróbuję inaczej. Nie widzę żadnych powiązań między mocami.Po pierwsze silnik napędzający nie jest w żaden sposób połączony przewodami elektrycznymi. Po drugie moc silnika jest potrzebna mi do napędzenia alternatora.Połączenie tych 2 urządzeń to np.koło zębate.Siła z silnika to paliwo więc ten silnik skoro...
Całe stanowisko użytkowane będzie kilka razy w ciągu roku. W badaniu wykorzystywany będzie hamulec proszkowy, ale nie będę obciążał silnika do zerowych obrotów. Zasada pomiarowa: ustawić przełożenie przekładni, włączyć silnik, odczytać obroty, zadać obciążenie (około 2 Nm), odczytać obroty, zadać obciążenie (około 4 Nm) odczytać obroty, czynności powtórzyć...
Witam. Dużo zależy od łożyskowania talerza . I czy chodzi o stały obrót czy skokami - start - stop - start - itd . Oczywiście chodzi również o rozłożenie masy - średnica talerza i gdzie obciążenie . Generalnie chodzi o ruszenie masy z miejsca - potem to już pójdzie . Pozdrawiam .
wątpię że 1.6 8v, które będzie ciągle wymagało wysokich obrotów będzie bardziej trwałe niż 2.0 16v. Silnik o małej mocy na ponad 1200 kg nie będzie trwały. Koszta naprawy głowicy 8v i koszta naprawy 16v nie są aż tak wielką przepaścią. Gorzej było by w przypadku v6. Co do gazu to prawidłowo założona instalacja będzie miała łatwiej w mocniejszym silniku,...
obciążenie spadać obrót błąd obciążenie silnik wykrywać obciążenie silnik
motorola blokada telefonu laguna czujnik poziom oleju c20ne schemat
rosyjski prostownik prostownik magnum
Punkt pracy lampy KT88 w układzie SE 250V Poprawa buforowania w Kenwood M-7000: porady i wskazówki