No i tutaj jest właśnie problem, czy ten prąd musi ciągle płynąć nawet gdy nie ma zmiany pozycji? Trochę to bez sensu, akumulatory się rozładowują, a silnik się grzeje. Niby nie musi ciągle płynąć ale najprościej jest zrobić żeby płynął ciągle. Jeśli chodzi o niestosowanie enkoderów (lub innych czujników wyznaczających pozycję rotora względem statora)...
No właśnie... To jest silnik krokowy . Silnik ma 200 kroków na pełny obrót, więc 30° to ~17 kroków. Jeżeli chcesz wykonać 1 obr./min to znaczy, że każdy krok trwa 300ms. Nawet zakładając sterowanie połówkowe, zredukujesz czas kroku do 150ms, ale to nigdy nie będzie płynny ruch dla samego silnika. Jeżeli chcesz wykonać obrót o 30° w 2 minuty, to czas...
Wiesz, dlaczego takie rozwiązanie, znane z drukarek atramentowych, nie jest praktykowane we frezarkach CNC? Bo utrzymanie tego w wystarczającej czystości w trakcie pracy maszyny wymagałoby więcej zachodu, niż to warte. Fajnie jest snuć domysły, prawda? Już 9 lat mi takie enkodery działają i dotąd nie miałem żadnego problemu z ich zanieczyszczeniem,...
roberto7727 dzięki za uświadomienie, myślałem w ten sposób ponieważ przy przełożeniu 2:1 jeden obrót silnik to jeden suw sprężania a przy przełożeniu 1:1 dwa suwy sprężania, widocznie przekombinowałem. Pozostaje mi szukać nisko obrotowego silnika w przystępnej cenie. Dokładnie tak jak mówisz niby pompka wspomagania mała, niepozorna, ale zawsze to dodatkowe...
Hej, mam podobny problem. Ta sama podkaszarka, te same objawy. Kupiłem silnik 755 na Ali, jednak o napięciu znamionowym 21V (RQ-755-DC21V). Co prawda nie było informacji jakie ma obroty, jednak jest to typowo silnik do podkaszarek. Po wymianie silnika, głowica z żyłką robi mały obrót i koniec. Testowane ma baterii smart i zwykłej (obie 4Ah). Wydaje...
http://obrazki.elektroda.pl/3374466300_1... Witam wszystkich forumowiczów, przyszedł czas na zaprezentowanie drugiej mojej konstrukcji. Jest to jeden z pierwszych moich projektów wykorzystujących energię słoneczną. Jest to niewątpliwie największy mój projekt. Wysokość wiatraka bez śmigła to 200cm, śmigło ma średnicę też 200cm (100cm...
Moim zdaniem usterka jest w części hydraulicznej. Silnik ma za duże obciążenie i staje po czym ciśnienie oleju w układzie powoduje obrót pompy a zarazem silnika w kierunku przeciwnym. Zawór przelewowy ma źle ustawione ciśnienie i silnik nie daje rady lub się czasami blokuje.
Fakt nie dodałem obciążenia. Obciążenie to około 80kg silnik da radę to obrócić? Talerz będzie łożyskowany oczywiście
Zawsze prąd cewki - jeśli jest jakieś obciążenie, bądź zwarcie - opóźnia zmiany strumienia magnetycznego przechodzącego przez cewkę (przy całkowitym braku oporu nie pozwala na zmiany - opóźnia je w nieskończoność) Jak dla mnie to masło maślane. Prąd nie pozwala na zmiany strumienia magnetycznego ??? to skąd się bierze prąd? wprowadźmy jakiś porządek...
Witam Mojej historyjki, czy jak wolą niektórzy bajek ciąg dalszy. Odnośnie tych ostatnich – nie zamierzam nikomu udowadniać, że czarne jest czarne, a białe-białe. Opisuję tu tylko swoje doświadczenia, nie pobierając żadnego wynagrodzenia (niestety 😉 ). Jakieś dwa tygodnie temu pierwszy raz od (ponownego) zakupu użyłem lidlowy powerbank...
Czytałem ten wątek jesienią i podchwyciłem ten pomysł, bo wprawdzie za ok. 600zł (a nawet 450) można już kupić silnik gotowy, ale gdzie satysfakcja i oszczędność w kieszeni. Niestety nie przewidywałem, że będę się chwalił tutaj efektem pracy, więc nie fotografowałem elementów w trakcie ich powstawania, a szkoda. Będę więc w miarę dokładnie opisywał....
może ktoś będzie tak dobry i mnie uświadomi bo z tłumaczeń instruktora niewiele rozumiem... Nie masz się czym przejmować. Takich rzeczy nie zrobisz od razu, bo to kwestia wyćwiczenia pewnej precyzji mięśni, synchronizacji nóg, itp. To jak gra na pianinie - przy pierwszej lekcji nie zagrasz idealnie, i będziesz się zastanawiał nad każdym ruchem ręki......
modemu Modułu chyba... Uruchomienie pracy modułu ma nastąpić jednym przyciskiem z podświetleniem np. led, Silnik startuje z pozycji A polaryzacja +/-, sprzęgło pokonuje 180st do pozycji B, następuje odwrócenie przez moduł polaryzacji Na pozycji B nie ma krańcówki która da znać że została ta pozycja osiągnięta? obrót w Lewo, sprzęgło pokonuje tę samą...
Witam, Mam do Państwa pytanie chodzi o dodanie mapy przez google search console. W internecie wyczytałem że jak jest sklep internowy: "Uważaj na statyczne Sitemapy! Statyczne site mapy to takie wygenerowane nie przez silnik strony, tylko ręcznie (przez program zewnętrzny lub samodzielnie). Jeśli: zmienimy adres danej podstrony dodamy nową stronę usuniemy...
Witam Od kilku dni mam problem z powolnym podnoszeniem ramienia (chodzi o to większe ramie, bliżej kabiny). Właściwie nigdy ruchy tej koparki nie były zbyt szybkie, ale od jakiegoś czasu miałem wrażenie że ruchy stają się jeszcze wolniejsze. Teraz mam pewność, że ramię zwolniło. Szczególnie przy podnoszeniu z pełną łyżką, gdy w tym samym czasie jeszcze...
Tak jak kolega napisał dobre napięcie to ok 36V. Musisz mieć zapas przy hamowaniu silnika. Na wejścia pul, dir, ena podajesz sygnały 5V nie musisz dawać żadnych diod. 5V DC na PUL+ a 0V DC na -. Z 24V DC wystarczy rezystor ok 2,2kOma. Co do sterowania miałem kilka przypadków, że sterowniki po 160 zł nie działały tak jak trzeba. A to zamiast obrotu miałem...
Policzyłem je w nietypowy sposób, tryb przy kole ma 8cm a przy silniku 4cm, mówię o średnicy. A więc przełożenie jest tylko 2:1 - dużo za małe. Deska wraz z pasażerem stanowi zbyt duże obciążenie dla silnika. Średnicę koła masz 12.5cm, a więc obwód będzie ok. 40cm. Silnik ma 4500 obr/min, a więc koło przy takiej przekładni jaką Ty masz powinno wykonywać...
Aha no tak, w sumie to by miało sens jeśli faktycznie jest oporność tak mała, bo czas jest na tyle krótki podczas obrotów, że natężenie prądu jest na tyle małe, że nie przepali uzwojeń no i z tego wychodzi, że w takim razie przy takich parametrach silnika zbyt wolne obroty też nie mogą być czyli no maksymalne obciążenie mechaniczne też musi być określone...
według schematu to zwykły silnik DC , bipolarny to nazwa dla silnika krokowego sprawa sterowania L298 wejścia pracują w standardzie TTL ważny jest poziom napięć , nie wiem jaki masz generator ale praktycznie każdy powinien osiągnąć taki poziom sygnału wyjściowego napisałeś że podanie logicznej H powoduje prawidłową pracę , z tego wynika że układ masz...
Dragania przy niskich prędkosciach mozna nieco zredukować montujac kondensator o stosunkowo dużej pojemnosci w okolicach układu sterującego silnikiem. Teraz ja proszę o pomoc... Widzę że juest tu kilka osób które sie znaja conieco na silnikach. Aplikacja do mojego układu jest tutaj http://www.allegromicro.com/datafile/397... Prosze "otworzyć" na stronie...
Młyn kulowy duży nie będzie, maksymalne obciążenie silnika wynosi 5kg Dodano po 45 Silnik ze zdjęcia powyżej wykonuje około 15 obrotów na jeden obrót koła przekładni, które wystaje na zewnątrz niej. Daje to około 100 obrotów na minutę na "wyjściu" przekładni, czyli około 1,66 obrotu na sekundę. Obroty są idealne! a jaka jest moc tego silnika?
Witam, mam następujący problem z pralką jak w temacie. Zaczęło się od tego, że pewnego razu pralka po ustawieniu na zazwyczaj używany program i włączeniu pralka od razu zaczęła wirować. Została wyłączona z prądu. Program został przestawiony na inny i w sumie wszystko było ok. Po chwili jednak okazało się, że bęben się nie kręci. I teraz jakie są objawy:...
Toledo 1L :) Przy rozruchu kręci i po prostu się zawiesza, cofam kluczyk i od nowa aż zaskoczy. Czasami zawiesi się prawie od razu a czasami zakręci względnie dobrze,szczególnie gdy ma małe obciążenie (tj silnik przynajmniej chłodny a nie zupełnie zimny) a innym razem ma problem pełen obrót silnika wykonać.
Witam. Mam pewien problem z falownikiem. Otóż po zadaniu na falowniku obrotów poniżej pewnej wartości (poniżej połowy zakresu) napęd nie chce ruszyć. Pomaga wtedy ręczne zakręcenie sprzęgłem. Przy zadaniu jeszcze mniejszych obrotów nie pomaga nawet i to. Napęd nie ma sił. Jednak obciążenie pokazywane na falowniku nie wzrasta. Silnik stoi a prąd nie...
Cześć, chciałbym się dowiedzieć ile watów będzie pobierał silnik o mocy znamieniowej 500wat przy obciążeniu 100kg ? Niestety danych silnika nie mam oprócz tego że osiąga 3000min^-1 ( na tabliczce jest jeszcze coś o hałasie ), jak to choćby w dużym przybliżeniu to oszacować ?
w takim razie ten silnik ma podczas rozruchu 364 obroty. cytat z grupy dyskusyjnej o obrotach: (przykład) Podczas nieudanej próby rozruchu silnika, na nowym rozruszniku zasilanym zewnętrznie, wydawał takie dźwięki: łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-ł..... W ciągu minuty było 306 razy "łe" niestety nie wiem czy "łe" to jest: 1 obr. rozrusznika (mało prawdopodobne)...
zastanawiam sie nad wymiana szafy w polonezie z kwadratowej na ogragla, tyle ze mam taki problem czy bedzie dzialal prawidlowo obrotomierz?? z reszta (kontrolek) poradze sobie bez problemu. w gaznikowym (moim) kwadratowym obrotomierzu na 1 obrot walu korbowego przypada 2 impulsy. a na wtrysku?? w polonezie na wtrysku cewki sa podojne 1,4 i 2,3 czyli...
Witam Potrzebny mi regulator PID (może sam PI, jeszcze nie wiem) w postaci urządzenia. Najlepiej dostępny w jakimś tanim sterowniku PLC. Musi obsługiwać wejście, wyjście analogowe i szybkie wejście cyfrowe lub jeszcze lepiej licznik częstotliwości. Czym ma sterować ? Mamy silnik spalinowy ZI, przepustnicę z zadawaniem otwarcia sygnałem 0-5V lub podobnym...
Mam taki pomysł na sekwencję na 2 wtryskach gazu w silniku 6cio cylindrowym. Silnik bmw rzędowa szóstka m20b25 12v 171km półsekwencja. jedna sonda lambda 0-1V Tłoki chodzą dwójkami 1:6/2:5/3:4 tłoki rozłożone wzdłuż osi wału jak na gwieździe trójramiennej (piszę to jakby się ktoś zastanawiał) zapłon 1-5-3-6-2-4. Wtryski podzielone na dwie sekcje po...
Już piszę co dzieje się z maszyną. Tak jak pisałem wcześniej przetoczyłem rowek na tych tłoczkach (zaślepkach) i dołożyłem jeszcze po jednym zymeringu i nie cieknie. Maszyna w tej chwili pracuje bardzo dużo, po 9 godzin dziennie w trudnym terenie. Lekko cieknie na sekcjach od jazdy (sterowane cięgnani, mechanicznie). Wymieniłem tam zimeringi i dałem...
Triakiem zmieniasz wartośc napięcia zasilającego. Silnik do pracy potrzebuje napięcia a prąd pobierze z sieci jaki będzie chciał w zalezności od obciążenia. Regulator sam z siebie nie sprawi że automatycznie silnik się spali. Wzrost prądu spowoduje obciążenie na silniku. pzd.
- Czy regulator obrotów można ustawić na stałe ? Znam dwa przypadki, gdzie skończyło się to wywaleniem korby i destrukcją silnika. Dlaczego? Bo jak ustawisz dobre obroty dla nieobciążonego silnika, to zdusisz jak wjedziesz na trawę. A jak ustawisz dobre pod obciążeniem trawą, to bez obciążenia momentalnie wejdzie na bardzo wysokie obroty. I na pewno...
Jako regulator tak, ale nie będzie stabilizacji obrotów, jak silnik obciążysz to zwolni. No i to słabiutkie jest, tylko 8W.
Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
Trochę mało. Potrzebujesz dostarczyć takie sygnały - - prędkość pojazdu, - obroty silnika, - obciążenie silnika. jak będziesz bazować na samych obrotach, to nawet stojąc i przegazowując układ będzie przełączał w górę. Sterownik musi widzieć prędkość pojazdu, obroty silnika, by na tej podstawie dobrać przełożenie, a do tego znać aktualne obciążenie silnika...
Zrób zdjęcia silnika i tabliczki znamionowej. Jeżeli jest to silnik indukcyjny, w zupełności wystarczy ograniczenie napięcia zasilania silnika. Mocno wzrośnie wtedy poślizg silnika przez co obroty przy danym obciążeniu spadną. Obciążenie wentylatorem świetnie nadaje się do tego celu. Napięcie można ograniczyć wstawiając między zasilanie a silnik jakąś...
Chodzi mi o moc pobieraną z sieci, w czasie pracy znamionowej oraz na wolnych obrotach. Wzór na moc znamionową mechaniczną silnika(czyli ile można teoretycznie obciążyć silnik) przy zmianie obrotów falownikiem, napisałem wyżej. Czynna moc elektryczna pobierana z sieci jest zawsze kilka -kilkadziesiąt procent wyższa od mocy od na wale. Czynna moc elektryczna...
Nie wiadomo co ta moc tak naprawdę oznacza. Zresztą nie obciążony silnik pobiera mało energii.
Może problem można rozwiązać mechanicznie. Pomiędzy wał sinika i pompy wstawić podatne sprzęgło z możliwością obrotu np. o 1/4. Wtedy pełne obciążenie bedzie otrzymywał silnik już rozpędzony.
Tak. Im większy poślizg tym mniejsze obroty (przy stałej częstotliwości zasilania). Poślizg zależy od obciążenia: większe obciążenie = większy poślizg = mniejsze obroty. Chociaż obrotów silnika asynchronicznego nie reguluje się za pomocą poślizgu tylko częstotliwości zasilania (za pomocą falowników). Poślizg jest zjawiskiem, które w pewnym stopniu jest...
Czasami potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Wygląda to tak że nagle obroty spadną i pójdą w góre tak żeby nie zgasł i ustabilizują się. Podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów. Na benzynie też mi się to zdarzyło. Wiesz co Ci powiem, ja się z takim problemem spotykam w wielu autach. Zazwyczaj ma to miejsce wtedy gdy w samochodzie włącza się jakiś...
Nie otwiera się. Po to Ci napisałem, żebyś nie zmieniał nacisku na pedał gazu. Przepustnica będzie ciągle w tym samym położeniu, ale zaobserwuj, co się stanie z obrotami, jak "zdejmiesz obciążenie" z silnika.
obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg). na nieobciążonym obroty się praktycznie nie zmienią. Nawet niesymetryczne rozłożenie wirującego pola elektromagnetycznego nie zmieni obrotów nieobciążonego silnika - częstotliwość (np 50 Hz) zasilania będzie taka sama, ilość biegunów nie ulegną zmianie - to obroty będą takie same. Dopiero poślizg...
jakie napięcie tam powinno być i czy wzrasta z dodawaniem gazu czy się obniża , Jak by to było takie proste, to zamiast zaworka byłoby zwykłe cięgno połączone z pedałem gazu :D Parametry brane pod uwagę dla stopnia otwarcia turbiny to: - temperatura silnika - stopień naciśnięcia pedału gazu - obciążenie silnika - obroty silnika - prędkość pojazdu -...
Jeżeli jest zablokowany , to nie wkręci się na maksa , po prostu odetnie mu zapłon i nie pozwoli na wyższe obroty silnika . :| I to nie ważne czy jest obciążony czy nie . :|
W odkurzaczu głównie bezwładność dominuje, w miarę wzrostu prędkości rośnie obciążenie tłoczonym powietrzem. Tracie raczej pomijalne. W lodówce zanim kompresor zacznie coś sprężać to silnik już ma pełne obroty. Obciążony również głównie bezwładnością drugorzędni tarciem.
Tutaj zaczynają się schody- silnik ma 2x większe obroty jak wałek rozrządu i wał będzie mieć za duże obciążenie żeby zapalić.
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Witam ponownie ! Przy przezwojeniu na jedną fazę możesz ją wzmocnić do granicy max średnicy drutu - miedzi , która zmieści się w żłobkach. Odpowiednie rozłożenie uzwojenia tj cewki 6 - cio palcowe . Pozostaje tylko silnik , który przy ustawieniach obrotów / 50 Hz / z gaźnikiem pokonywał zmienne obciążenie. Robiłem taką prądnicę dla klienta / 100 mm...
turbina kręci się bez minimalnego oporu bardzo lekko nic nie trze nie a silnik przy starcie jak by ledwo dyszał. Bo obciążenie ma charakterystyke wentylatorową wraz z obrotami opór mechaniczny rośnie kwadratowo. Obciążony znamionowo zużyje dziennie 140zł.
Wszystkie tanie regulatory oparte są na regulacji tyrystorowej - mogą sterować obrotami wentylatorów. Nie dotyczy to silników obciążonych w inny sposób.
Silnik bldc da się uruchomić bez sterownika prądem zmiennym tylko po włączeniu musisz nim zakręcić i wejdzie w obroty synchroniczne, zbyt duże obciążenie go wytrąca i staje. Oczywiście patrz na napięcie zasilania.
zależność obciążenie obrót silnik obciążenie spadać obrót błąd obciążenie silnik
włączać określić konfiguracja ruter laptop resetowanie godzin pracy
bateria parkside styki diagbox peugeot
Licznik energii elektroniczny – brak rejestracji, test LED, podłączenie CT, marki i modele Sterowanie posuwami – brak działania, diagnostyka łańcucha bezpieczeństwa, styczniki, zasilanie DC