(at)ElektrodaBot Przepraszam!!! Ostatnie pytanie przed zamknięciem tematu... Czy można znaleźć jakieś informacje o protokole do sterowania "rezystorem" lub o "inżynierii wstecznej"? Numer części Valeo to 509355. Złącza można zobaczyć na tym zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9493661400_... Mniejsze złącze po prawej stronie to wejście...
Gdyby nie było różnicy po między silnikiem klatkowym a pierścieniowym to po co by nawijano uzwojenia taśmą, wyprowadzano ich końców do pierścieni i bawiono się w pierścienie i resztę? Druga sprawa to samo wykonanie silnika. Silnik silnikowi nie równy. Inaczej jest konstruowany taki w którym start/stop odbywa się co minutę a inaczej do wentylatora. Przeciążenie...
Czasami potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Wygląda to tak że nagle obroty spadną i pójdą w góre tak żeby nie zgasł i ustabilizują się. Podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów. Na benzynie też mi się to zdarzyło. Wiesz co Ci powiem, ja się z takim problemem spotykam w wielu autach. Zazwyczaj ma to miejsce wtedy gdy w samochodzie włącza się jakiś...
A jak z tym rozpływem prądów o które pytałem ? Pzdr Nie bardzo wiem o co chodzi, czyżby o to? Silniki to nie moja specjalność, nie wiem czy dobrze myślę - jeżeli będzie on połączony w trójkąt, obciążenie każdej z żył (mówię o tej 1,5rówce) będzie o połowę mniejsze ? W takiej sytuacji, niestety, nie! Silnik połączony w trójkąt, ma trzykrotnie większą...
Nie dam rady ustawić na sonde. Na 3000 obr jest napięcie ~0,7, zakręcałem więc pomału register i dochodzę do granicy gdzie jest stałe 0,7 lub ruch milimetr w prawo i wartości się zmieniają 0,1- 0,4 - 0,8, dalsze zakręcenie to już wartości 0,0x. Jest napięcie 0,7V włącza się wentylator, a napięcie spada na 0,02V... Sonda niesprawna czy miernik głupieje?...
wentylator kanalowy Harmann ML 100/200 + przelacznik biegow harman gmt 3 czy jest tu ktos kto by mi podpowiedzial jak to podlaczyc? no nie mam bladego pojacia niby proste a takie trudne w zalaczeni... Bezpośrednia odpowiedź Aby wentylator Harmann ML 100/200 pracował na trzech biegach przy użyciu przełącznika GMT-3 podłącz: 1. Przewód ochronny PE (żółto-zielony...
To juz było ze falownik, bufory etc to nie do pc i podłogówki- strata czasu i pieniędzy Nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi. Falownik nie ma służyć do regulacji mocy, tylko poprawić sprawność silnika sprężarki. Zwiększając częstotliwość zwiększa się obciążenie silnika i silnik zaczyna pracować z większą sprawnością. Niestety charakterystyka sprężarki...
By być z zgodzie z przepisami, a i dla własnego bezpieczeństwa, zamontowałem w łazience nad wanną wentylator łazienkowy na bezpieczne napięcie 12V. Nie przewidziałem że: urządzenie to mocno huczy w czasie pracy, urządzenie ma silnik AC, i będzie problem z regulacją prędkości. Wertując możliwości wpadłem na kit avt "Regulator wentylatora z silnikiem...
4-8 dla silników indukcyjnych klatkowych, bez obciążenia A jaki jest z obciążeniem? Silnik zatrzymany nie wie czy ma obciążenie czy nie a te prądy rozruchowe są największe jak jest zatrzymany. To czy rozruch jest ciężki czy nie zależy od czasu pracy z prądami rozruchowymi. Sprężarka ma stosunkowo małą bezwładność w porównaniu do mocy i momentu rozruchowego...
https://obrazki.elektroda.pl/7692925600_... Wstępne ględzenie: Prosty sposób zrobienia jakiegoś stabilizatora obrotów to użycie stabilizatora napięcia i podpięcie pod niego wentylatora. W zasadzie w praktyce powinno wystarczyć. Tanie, proste i dość niezawodne. Taki sposób jednak nie zadziała jeśli będzie jakieś obciążenie wentylatora....
Ten wentylator tłoczy powietrze z zewnątrz? Były ostatnio silne wiatry? Ten błąd to zbyt wysokie napięcie na szynie DC falownika. Podczas pracy może również to występować gdy silnik rozkręcany wiatrem. Miałem podobne przypadki, gdy na przekładni silnika miałem korbowód - połowę obrotu solnik wykonywał pracę, a połowę wracał luzem. Niestety przy dodaniu...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Rozważałem wyłącznik silnikowy, ale on może nie wykryć zaniku fazy – obciążenie silnika wentylatorem jest niewielkie. Jeżeli wył. silnikowy nie wykryje zaniku fazy, to znaczy że taki stan pracy silnikowi nie zagraża. Zaleciłbym dołożenie wyłącznika silnikowego i przeprowadzenie próby z wyłączeniem jednej fazy. Gdybyś chciał się zabezpieczyć przed zmianą...
Transformator, prostowniki i obciążenie po stronie wtórnej. Za bardzo nie wiem jak do tego podejść, ale do wszystkiego dojdę. Dzisiaj udało mi się sprawdzić silnik posuwu drutu przez podłączenie na krótko-działa. Przycisk w rękojeści także daje zwarcie i przerwę, potencjometr również zmienia rezystancję. Następnie odłączyłem z płytki sterujące przewody...
Witam, "Typowa" konstrukcja, transformator z ups-a, pełny mostek na 4 diodach shotky, za mostkiem kondensator 10 000 µF/50V. Do wyjścia jako obciążenie podłączony silnik wentylatora który pobiera około 20A prądu. Na stronie pierwotnej transformatora regulator na triaku ( coś jak ściemniacz ). Jak wentylator ma małe obroty wszystko jest ok, ale...
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Więc z mojego doświadczenia wynika, że nie ma żadnego problemu ze zwiększeniem obrotów silnika nawet 3-krotnie czyli częstotliwość 150Hz. Żadne tam bzdury, że wentylator na osi będzie pobierał większe obciążenie itp. Mechanicznie też wytrzymują, przynajmniej małej mocy, nie wiem jak takie duże. Ale skoro falownik steruje zgodnie z zależnością, że moment...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Co do zasady do zmiany obrotów silnika indukcyjnego stosujemy falownik. W sytuacji w której silnik ma moc <100W i obciążenie jest z gatunku rosnących z kwadratem prędkości obrotowej (pompa, wentylator) można stosować sterownik fazowy ("ściemniacz"). Czyli taki wentylator wyciągowy do kotła o mocy 40-50W powinien działać ze ściemniaczem? Pytam bo...
Jeśli klimatronic to chyba nie opornica. Pewnie chodzi o regulator PWM. Wieszczę jednak, że silnik dmuchawy ma zbyt wielkie opory lub wręcz zwarcia. Powoduje to zwiększone obciążenie i być może uszkodzenie regulatora. Czyli działanie systematyczne konieczne.
przyłączę się do tematu ... mam C180 i wentylatory od Klimy się nie włączają ale ... są dwa przekaźniki które sterują u mnie tymi wentylatorami. 1. ( niebieski 15A ) od prawdopodobnie ma dochładzać silnik gdy nie wyrabia główny wentylator 2. ( zielony 30A ) chłodzenie układu klimatyzacji i napięcie ze styków do silników jest puszczone przez duży rezystor...
Wszystko zależy od instalacji. Generalnie zamykanie klap powoduje że do "przetoczenia" jest mniej powietrza i silnik chodzi bardziej "jałowo" pobierając mniej energii. Tak jak napisał juz jeden z kolegów wydajność usuwania trocin zależy od strumienia powietrza Nie wiem jak się koreluje podciśnienie z przepływem, ale przypuszczam że w pewnym zakresie...
Witam Wentylatory w pc to też BLDC i steruje się je napięciowo jak i PWM. Sam tak steruje wentylatory od kilku dobrych lat i wszystko zawsze działało jak należy. Rozbierałeś kiedyś wentylator PC? zobacz ile tam masz cewek. Dotknij śrubokrętem magnesów w wentylatorze. Nie rozbieraj silnika pompy, jest tam o wiele więcej magnesów, silnych na tyle, ze...
Dziś już raczej nigdzie nie kupię rezystora oraz kondensatorów, ale poprawiłem jeszcze wszystkie wątpliwe luty. Ciekawa jest jedna rzecz - normalnie na wyjściu płytki podpięty jest silnik wentylatora i jakiś aktuator otwierający żaluzję kratki wentylacyjnej, gdy te dwa elementy są podłączone wentylator nie może "zaskoczyć", jednak gdy zwiększę obciążenie...
Jeżeli silnik jest w strumieniu powietrza przetłaczanego przez wentylator (centrala wentylacyjna) to będzie funkcjonować bezawaryjnie i nic się nie spali. To z autopsji. W innych układach pewnie też, ale trudno coś powiedzieć że stuprocentową pewnością. Zamówienie silnika z PTC w uzwojeniach i wpięcie tego w układ zabezpieczen falownika rozwiązuje temat...
Kolego za dużo czytasz Google, do sterowania wektorowego musisz posiadać sprzężenie zwrotne sterowanie bez czujnikowe to marketing więc przestaw układ na sterowanie skalarne, i niech układ sobie działa normalnie i prawidłowa. Sam sobie tworzysz problemy. Może przeczytaj instrukcję i przestaw wentylator od czujnika temperatury bo nie wiem po co piszesz...
Wiesz co. Ten wentylator nie ma dużej mocy tylko 25W (230V to jakieś 0.1A pomijam cosinus fi) więc więc stycznik raczej nie będzie potrzebny. Zwykły regulator temperatury np taki http://allegro.pl/regulator-temperatury-... Ma obciążenie 10 A. Wprawdzie obciążenia indukcyjnego na silnik będzie miał mniej ale wystarczy....
pod maską masz bezpiecznik 20a numer 1 to jest od ecu i wentylatora a nawet odłącz wentylator bo może on ci obciążenie robi i sprawdz dużą żarówką czy tam ginie też na tym bezpieczniku jak tu będzie ok to leć po kablu dalej w strone sterownika
(at)aron33 - jeśli podłączysz wentylator pod napięcie znamionowe, to w warunkach dla których to określono będzie on pobierał prąd znamionowy. Jeśli go mocniej obciążysz - np. utrudnisz mu tłoczenie powietrza, to silnik będzie musiał wykonać większą pracę, wzrośnie więc pobór prądu. Może wzrastać aż do tzw. prądu zwarcia, wynikającego z oporu jego uzwojeń...
Myślałem, że to wiatrak za duży opór stawia, ale bez podpiętego wiatraka sytuacja identyczna Mam rozumieć, że odpinasz obciążenie (silnik wentylatora) od tego rezystora, a on się dalej nagrzewa? To szukaj zwarcia jakiegoś. Albo dziwnie połączonej instalacji.
Zrobiłem tak jak napisałeś i bez zmian maksymalnie 30Hz i już jest 15A. No nic skończe prace, zdejmę paski i uruchomimy silnik bez obciążenia. A czy nie jest tak że ten silnik napędzający wentylator (nawet nie wiemy jaki), jest najprościej za słaby dla tego wentylatora . I to z różnych powodów. Pamiętajmy że wraz ze wzrostem obrotów rosną straty "...
Jak wymienie wentylator od klimy to obciążenie będzie jeszcze większe. Nigdy nie spotkałem się z taka strata mocy. Dodano po 8 Czy uważacie ze nastąpi poprawa jesli wymienie wiatrak klimy? Ponoc wiatrak klimy schladza tez silnik, idąc za tropem silnik będzie zasysal zimniejsze powietrze, co za tym idzie drugi bieg wiatraka chlodnicy będzie wlaczal się...
Rozumiem, że wpis ma charakter ironiczny :). Jeśli się mylę, proszę o dostarczenie stosownego obciążenia do testów :D. Owszem, napisałem to ze świadomością, że nie będziesz mógł spełnić warunków, więc odrobinę ironicznie. ;-) Tym niemniej zakręcenie silnikiem bez obciążenia to żaden test. To jakby testować zasilacz nie pobierając z niego prądu, albo...
Jeżeli jest to silnik 380 V a masz do dyspozycji 230 V i jest to układ ze stałym obciążeniem ( np. napęd wentylatora ), konieczne jest rtafo albo autotrafo 230/380V i wtedy układ z kondensatorami zda egzamin. Przy zmiennym obciążeniu tylko falowniczek. Proszę nie pisać bzdur, wentylator jest standardowym przykładem napędu o charakterystyce zmienno-momentowej,...
Nie bardzo cię rozumiem. Pewnie chodzi tobie o regulator napięcia, ten w alternatorze? Jeśli tak, to nie ma prawie, żadnego wpływu, znaczy jeśli jest sprawny. Natomiast duży pobór prądu przez wiele odbiorników, ma wpływ. Czasem jak włączy się światła, lub właczy się wentylator chłodnicy, to silnik przygasa. Duże obciążenie alternatora. To jest normalny...
... ale chyba nie przeczytaliscie jej dokladnie. Najmocniejszy motor z tej strony ma 25kW i moc szczytowa 50kW, czyli polowe z dyskutowanego. Wazy 39 kg, czyli dwa razy wiecej i jest co najmniej 3 razy wiekszy objetosciowo. Nastepna sprawa, wymaga chlodzenia "wodnego", a wiec potrzebna dodatkowa moc na pompe i wentylator o chlodnicy nie wspominajac,...
Wentylator pracuje od 92 stopni zwykle temperatura w moim autku jest od 88 do 92 bardzo łatwo się przegrzewa skoro wentylator pracuje cały układ jest drożny wszystko porobione czasami wystarczy że dojeżdżam do domu (z powodu dziurawej drogi) na 1 biegu przy lekkim gazie nie przekraczając 1400obr/min i to już wystarczy aby słychać pracujący wentylator...
1. Każdy prosty układ z tyrystorem czy triakiem typu "ściemniacz" może służyć do regulacji niewielkich silników czy transformatorów (rzędu 100 W), szczególnie obciążonych wentylatorem czy pompą odśrodkową. Przy b. małej mocy silnikach (kilka - -naście W) dla stabilnej pracy może być konieczne wstępne obciążenie żarówką, stąd minimalna moc podawana w...
Zgodnie z opisem powinno dać radę. Potrafisz rozróżnić -> Proponujemy urządzenie nadające się doskonale do regulacji prędkości obrotowej wentylatorów łazienkowych i biurowych napędzanych silnikami indukcyjnymi. od: Silnik: BESEL SEf 80-2B; 1,1 kW; 2840 obr/min; 6,9 A; 220V-50Hz; cos 0,97 pytam retorycznie? Ten drugi silnik na pewno nie ma zwartej fazy...
W swoim poście napisałeś że regulacja działa do 40% to właśnie dlatego że silnik nie ma obciążenia liniowego i właśnie wentylator lub coś podobnego to ma zrobić ze wzrostem obrotów rośnie obciążenie takie właśnie regulatory dośc dobrze spisują się w tych układach, a jeśli byś założył prądniczkę tachometryczną do czego te układy są przystosowane to rregulowałyby...
Dziwne uszkodzenie, farelka załącza się, grzeje i po chwili się wyłącza, wydawało się banalne, coś się grzeje albo silnik ciężko chodzi w wyniku zabrudzenia i termostat sprzęt wyłącza. Ale to jednak nie tak prosto, po rozkręceniu i dokładniejszemu przyjrzeniu okazuje się, że wentylator załączony bez grzania kreci się normalnie tzn. szybko, wyraźnie...
Obciążenie to cokolwiek wpięte w obwód generatora, np. żarówki jak wyżej napisałeś. Opór na wale prądnicy (moment oporowy) jest proporcjonalny do prądu płynącego w jej uzwojeniach, tak więc im więcej żarówek podepniesz równolegle do jej zacisków tym większy prąd one pobiorą i tym większy będzie ten opór, mimo, że obroty nie ulegną zmianie. Wentylator...
Witam. Post dla potomnych i mających problem do rozwiązania z nadmuchem. wentylator pracuje cały czas wyłącza się po wyłączeniu stacyjki, pracuje tylko w pewnych zakresach zazwyczaj na max. Przyczyna zimne luty na opornicy. Wzrokowo wydaje się ok wszystko dobrze ale wystarczy podgrzać punkty lutownicą a zaczną się robić dziury. Utlenione nóżki tranzystorów....
Wentylator od PC zawiera w sobie elektronikę sterującą do silnika BLDC ( bezszczotkowy silnik prądu stałego).Regulator który złożyłeś służy do regulacji zwykłego silnika DC ( silnik szczotkowy). To jest zapewne powód nieprawidłowej pracy. Poszukaj schematu opartego o popularny stabilizator LM317. Kilka schematów powinno być na elektroda.pl . Do sprawdzenia...
Silnik napędza wentylator i podczas jego 20-letniej pracy w okresach zimowych jego obciążenie nie było zwiększane. Prąd wyłączenia na zabezpieczeniu ustawiony fabrycznie na wartość 2,5-2,6 A. Od załączenia do zadziałania zabezpieczenia nadprądowego upływa ok. 10 min, korpus silnika jest ciepły. Napięcie fazowe zasilanego silnika to 250 V, czyli 8 z...
Nie napisałeś czy jest to silnik szczotkowy czy bez szczotkowy. Czy jest to silnik 1, 2, 3 fazowy? Kolejne pytanie dotyczy rodzaju obciążenia, bowiem zakładam, że nie będzie kręcił się sam dla siebie. Rodzaj obciążenia oraz tryb pracy ma istotne znaczenie dla doboru elementów końcówki mocy, która steruje silnikiem jak również sposobu sterowania, który...
Witam ponownie, Akurat udało mi się zastosować najprostsze rozwiązanie. Wiadomo, że silniczek obraca się ok. 90 stopni (105 wedle instrukcji). Na walcowaty obrotowy koniec nabiłem i przykleiłem taśmą montażową spory korek od butelki i umocowałem tak by ów korek toczył koło (w przód, w tył, powtórz). Prowizorka, ale wiem, że działa i jak działa... Plusy?...
Jeżeli zmieniasz wartość pojemności to zmienia się moment na wale czyli kolokwialnie siła silnika. Teraz jeśli silnik obciążasz np. śmigłem wentylatora to obciążenie na wale wzrasta wraz ze wzrostem prędkości i prędkość stabilizuje się na takiej wartości, która występuje przy zrównaniu momentów napędowego i obciążenia. A jeśli moment napędowy się zmieni...
Kolego, jeżeli auto się przegrzewa to klimę się wyłącza, bo stanowi to dodatkowe obciążenie silnika. Czyli większa moc to więcej ciepła. Dodatkowo chłodnica klimy jest przed chłodnicą samochodu, więc oddaje ciepło tam wytworzone do chłodnicy silnika pogarszając jej sprawność. Więc zastanów się nad hasłem włącz klimę jak silnik się przegrzewa, bo to...
Poboru tak łatwo sobie nie policzysz, Silnik to nie jest czysta rezystancja ale bardziej złożona zabawka.. Zmierz sobie lepiej ten prąd i zwróć uwagę na to, że wentylator męczy się wyraźnie bardziej ze wzrostem obrotów, gdyż powietrze stawia opór. Masz multimetr, nawet taki tani? 0,13A to jest pobór prądu gdy zasilasz go znamionowym napięciem, tj 12V....
Wentylator działa na 100% ,tylko na drugim biegu . Rano będę miał drugi rezystor to się okaże . Teraz już nie sprawdzę bo nie mam takiej możliwości. Mam nadzieję że to będzie to bo niby mały problem ale tak dla ciekawostki zabrałem się za ten problem bo panda w czasie kiedy było ponad 32st na termometrach to przy włączonej klimie temperatura wskakiwała...
barti 1425 no ale dodaj że przed C25 najlepiej mieć B40 bo B32 będziesz załanczać razem z C25 wybije w tym samym czasie no chyba żę będzie obciążenie rezystancyjne ale silnik to zapomnij że jak wybije C25 to się utrzyma B32 ale mam na myśli rozruch nie lekki np wentylator spawarka wirowa śrótownik itp. pozdrawiam
prosta odpowiedz , te urządzenia pobieraja dużo prądu i rośnie obciążenie alternatora co zwalnia silnik , niektórzy w nowszych autach producenci poradzili sobie z tym problemem i podczas poboru mocy dużo większej auto samoczynnie podnosi obroty , jak sądze hundai ma swoje lata i instalacja i alternator juz troche nakręcił i jest wypracowany może być...
Komunikat jak w tytule dostałem z programu ScanTool.Net 1.13. W drugim położeniu kluczyka OBD2 łączy się z komputerem, po przekręceniu do położenia trzeciego - start silnika - rozłącza interfejs elm i daje ten komunikat. Auto jest niesprawne - poniżej opisuję objawy. Silnik zgasł w trakcie jazdy: po 4 minutach od ruszenia, na benzynie, droga prosta...
Witam wszystkich. Mam samochód Peugeot 206 rok produkcji 2000, silnik 1,1 benzyna, bez klimy. W zimie miałem lądowanie w rowie pełnym śniegu i próbując wyjechać zagrzał się silniki przy temp ok 90st, chciał się włączyć wentylator, ale że było nabite tam śniegu więc był unieruchomiony i zaczęło potem z niego czuć spalenizną. Teraz po zimie w korkach...
Nie "nie można" , tylko nie zaleca się jeżeli jest to silnik indukcyjny (z "uniwersalnymi", ze szczotkami, wiadomo, że można je regulować najprostszym "ściemniaczem"). Chodzi tylko o to, aby silnik nie "utknął" (nie zatrzymał się przy zbyt mocnej regulacji "w dół" - czyli nie wolno przesadzać z obniżaniem prędkości). W przypadku najbardziej prymitywnych...
Jak w temacie. Gdy stane w korku na 1-2 min temp. silnika podnosi sie do 100-105 stopni. Włączona klima powoduje obciążenie silnika następstwem tego powinny podnieść sie obroty, lecz podnoszą sie nieznacznie o jakies 300-500. Gdy trzymam go na 1000 obr/min nic sie niegrzeje. termostat sprawny wisko tez i wentylator od klimy jest załączany po wciśnięciu...
Kolega pyta czy nie masz luzów na przekładni. To znaczy czy pokręcisz silnikiem w lewo i w prawo ręcznie czy nie masz luzów to znaczy że przy kręceniu masz łagodnie a raz ciężko. W przekładni masz tryby które lubią się zużywać. Efekt 160zł nowy a sercem tego efektu jest silnik i szczotki do żarówek. Lepiej kupić ten silnik nowy lepszej firmy niż nowy...
No tak! 1. przy załączonym silniku jeszcze nie nagrzanym wentylator nie powinien pracować. Mówisz"klima wylaczona nawet po wyjeciu kluczyka nadal dziala" czyli wg mnie klimatyzacja jest włączona cały czas a tak nie powinno być. Spróbuj odłączyć któryś z czujników klimatyzacji znajdują się gdzieś w okolicy chłodnicy, powinna klima się wyłączyć "odczytane...
jeszcze jedna uwaga , nie przy każdych obrotach alternator wydoła te 20A , na wolnych na 100% nie ... no i co to za grzanie jeżeli moc odkładana na tej grzałce będize pływała w zależności od obrotów silnika ... wentylator będzie chwilami naganiał zimne powietrze , moc jaka jest potrzebna do ogrzania wnętrza jest olbrzymia i nie próbujmy jest przekładać...
z tego co wiem, co jest wybite na termostacie - początek otwarcia to 97, a koniec 107st. Weź też pod uwagę, że silnik jest mały, a ma stosunkowo duże obciążenie - łatwo go rozgrzać. To też zaeży od Twojego stylu jazdy itp. Sprawdzić termostat (orientacyjnie) możesz w następujący sposób - uruchamiasz silnik i nie powinien się otworzyć od początku, tj....
Dziś założyłem wiatraczek. jak ja mierzyłem to nie wiem, ale po założeniu tego co kupiłem o grubości 15mm jest prawie 1cm luzu, więc przykręcając płytkę do radiatora, tak by kondensator filtrujący minął się z trafo możemy założyc nawet taki o grubości 25mm. Poniżej fotki: http://obrazki.elektroda.pl/3937740700_1... http://obrazki.elektroda.pl/5242890500_1...
Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie volvo 440 (1991r) 1.7 gaźnik. Przygotowuje go wrakrace'a. Samochód kupiłem za dosłownie grosze gdyż był wybrakowany (brak wnętrza, wiązki elektrycznej itp). Jestem w trakcie odtwarzania wiązki elektrycznej potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania silnika i reszty podzespołów. Posługując się niemieckimi...
Dziś, przy średniej temeraturze na dworze 14-15 C (czyli dość ciepło) dokonałem pomiaru dość dokładnym termometrem z sondą na przwodzie. Miejsce podłączenia sony to wolna dziurka w tym podgrzewaczu. Przy jeździe autostradą, nagrzany silnik i układ gazowy, temperatura podgrzewacza z trudem dochodzi od 30 C. Wentylacja komory silnika, przepływ gazu przez...
silnik jakoś odpalił, ale pracuje nierówno i nie ma mocy, gaśnie; obroty na biegu jałowym falują między 825 a 875 Czy dane poniżej są prawidłowe? Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.5 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 % TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.49...
Układ zabezpieczenia - wejście z wyjścia wzmacniacza (przed przekaźnikiem) - X5-1 i X5-2 (opisane jako wyjście) ; napięcie z tego wejścia jest podawane na układ ze wzmacniaczem operacyjnym IC1A i IC1B. Zenerki zabezpieczają ich wejścia przed zbyt wysokim napięciem (w wypadku spalenia się np. tranzystora mocy, na wyjściu głośnikowym, a więc i na wejściu...
Zrób zdjęcia silnika i tabliczki znamionowej. Jeżeli jest to silnik indukcyjny, w zupełności wystarczy ograniczenie napięcia zasilania silnika. Mocno wzrośnie wtedy poślizg silnika przez co obroty przy danym obciążeniu spadną. Obciążenie wentylatorem świetnie nadaje się do tego celu. Napięcie można ograniczyć wstawiając między zasilanie a silnik jakąś...
Wszystkie tanie regulatory oparte są na regulacji tyrystorowej - mogą sterować obrotami wentylatorów. Nie dotyczy to silników obciążonych w inny sposób.
Ale tylko wtedy gdy silnik pracuje nieobciążony? lub silnik przewymiarowany lub np. przymykana klapa na wentylatorze lub zawór na pompie.
Praca takim silnikiem skojarzonym w gwiazdę niesie za sobą pewne ryzyko. Jeżeli jest to stałe obciążenie, np: wentylator, a prąd pobierany przez silnik podczas pracy nie przekracza wartości prądu znamionowego podzielonego przez pierwiastek z trzech, to może tak pracować. Jeżeli zaś obciążenie jest zmienne i istnieje możliwość, że silnik będzie pobierał...
Miałem taki problem w pierwszym palniku który przerabiałem. Próby robiłem oczywiście bez pompy oleju i silnik wentylatora mając, mniejsze obciążenie kręcił się dużo szybciej. Nie mogłem dostatecznie zmniejszyć ilości powietrza. Po założeniu pompy wszystko wróciło do normy. Co do regulacji obrotów silnika wentylatora to oczywiście, robiłem takie próby,...
Termistor umieszczony w stojanie silnika+wejście falownika lub osobny modół, ale jak nie masz w silniku termistora, to zastosuj cwany falownik, który będzie obliczał obciążenie termiczne silnika (np. Danfoss VLT), tylko nie deklaruj w nastawach obcego chłodzenia. pzdr
Miałeś wyraźnie napisane, aby nie stosować tego prostownika. Obecnie wraz ze wzrostem pojemności objętość elektrolitu- wodnego roztworu może znacznie wzrastać do tego stopnia, że może on wypływać-wypryskiwać z cel. Jedyne to co jest możliwe, to odciąganie z każdej celi osobno i osobne zlewanie do osobnych pojemników. W miarę kolejnych ładowań w miarę...
Właśnie o te upały chodzi no i mam 40 arów koszenia w dodatku nowe pierscienie zalozone tylko niewiem jakiej mocy ten silnik wentylatora zeby nie obciazyc silnika zbytnio
Zmajstrowałem sobie taki oto schemat: Wątpliwości mam przede wszystkim do sterowania wentylatorami i odczytu czujników Halla. Czy powinienem się obawiać zakłóceń generowanych przez układ sterowania wentylatorami np. na ATMegę? Złożyłem testowo jeden taki układ z tranzystorem i wiatrakiem i obraz z oscyloskopu aż kłuł w oczy od szpilek. MOSFET mimo...
zostawiłem pracujący silnik, żeby zobaczyć czy załączy się może wentylator, ale się nie załączył Silnik pracujący na biegu jałowym nie jest praktycznie w ogóle obciążony. Wentylator jest załączany przekaźnikami, więc to że w ogóle się włącza - czy to po włączeniu klimatyzacji, czy poprzez test diagnoskopem - świadczy o tym, że całe sterowanie i zasilanie...
Możesz podłączyć trzy silniki różnej mocy pod jeden falownik. Falownik parametryzujesz odpowiednio pod największe obciążenie a silniki zabezpieczasz odpowiednim dla danego silnika wyłącznikiem silnikowym. Wyłączniki włączasz do układu sterowania. Oczywiście to ma sens dla mniej wymagających aplikacji ze sterowaniem skalarnym typu wentylator pompa czy...
Obciążenie ma składową indukcyjną... Od indukcyjności jest pik przy wyłączaniu triaka, napięcie które się pojawia przed załączeniem triaka to zapewne SEM generowana przez obracający się silnik.
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Witam Jest to silnik z pomocniczą fazą zwartą. Jego działanie jest bardzo proste. Główny strumień wytwarza cewka, a pomocniczy wytwarzają cewki w postaci grubego drutu (jednozwojowe, widoczne na zdjęciu poniżej cewki głównej). Te cewki z grubego drutu wytwarzają strumień przesunięty w stosunku do głównego. Odnośnie sprawności to sięga ona 20 do 30 %....
Witajcie Silnik pracuje w kabinie lakierniczej - wypycha powietrze, moc 5,5kW 600/690V trójkąt. 1440 rpm Silnik obciążony wentylatorem przez paski (2 szt.) Wał silnika koło małe, dmuchawa koło większe. Zabezpieczenie termiczne zamontowane za stycznikiem on/off 3-12A Od kilku dni zaczęło rozłączać. . Pomiar prądu jednej fazy wynosi 14,5A~ i tak samo...
(at)arturavs Tutaj jest kondensator rozruchowy. Kondensator pracy w takich zabawkach raczej nie występuje. Zazwyczaj k.pracy występuje w silnikach dużej mocy lub takich co mają spore obciążenie (np suszarki do ciuchów)
(at)chrisw Ale to nie jest taka, nazwijmy to "normalna regulacja obrotów silnika". Niezalecana przy małych silnikach i poniżej 50% wydajności (obrotów). Bazuje to na tym, że regulator reguluje zgrubsza moc na wyjściu (scałkowane "kawałki sinusa"), a ponieważ silnik jest obciążony wentylatorem i jego opory narastają potęgowo do tych obrotów, to wychodzi...
Dobierz wyłącznik do pracy na obciążenie 20A. Tylko, czy aby na pewno silnik ma pracować prawo - lewo? Poza wyłącznikiem należy właściwie dobrać jego zabezpieczenie. W większości przypadków takie silniki pracują w jedną stronę, gdyż maja tak skonstruowany wentylator, że skutecznie chłodzi uzwojenia przy właściwym kierunku obrotów. Może chodzi Ci o wyłącznik...
Obawiam się że rozruchy wentylatorów mogą wyłączać zbyt często. Silniki to 18kW i 22kW. Teraz czasami C63 wyłącza przy poborze 70-80A ale w czasie rozruchu obciążenie wzrasta 260A . A teraz C 63A wystarcza do rozruchu?
To dlaczego nie pozostawić w gwieździe skoro to oszczędniej bo mniej prądu zużyje . Bo po przełączeniu na trójkąt silnik zostanie obciążony np. przez zamknięcie zaworu odciążającego sprężarki lub otwarcie klapy wentylatora promieniowego. Układ Y-D stosuje się wtedy, gdy silnik rusza prawie jałowo. Inaczej nie ma to sensu, gdyż po przełączeniu na gwiazdę...
Nie dość że obciążysz ten silnik do granic możliwości to jeszcze zdjąłeś wentylator chłodzący silnik. Czasami się dało odpalić silnik s-18 że złapał lewe obroty jak ktoś nie umiał wyczuć momentu kiedy puścić kompresje podczas odpalania korbą ,nie jednemu skończyło się to na złamaniu ręki.
Witam.W momencie włączenia wentylatora alternator stawia obciążenie dla silnika i zwalnia jego obroty co powinien zniwelować silniczek krokowy.Najprawdopodobniej nie działa.
czy silnik we frani 120w może pracowac bez wentylatora i czy takie obciążenie nie będzie groziło spaleniem uzwojenia
Poprostu są odczepy na uzwojeniach silnika i sam silnik działa na siebie jak autotransformator. Regulatory na triakach z regiuły sie nie sprawdzają. Dośćże świerczą to dają mały zakres regulacji. Regulator z diakim to do żarówki a nie do silnika. Obciążenie mocno idukcyjne!
Żeby było obciążenie silnika, a podgórke najłatwiej.
Obciążenie jest małe bo jest to silnik wentylatora no a innego wyjscia nie mam
Panowie, mnie się wydaje że on ma wyjęty ten sterownik z auta i testuje go na stole, wtedy mu tam wszystko stuka. Błąd dotyczy moim zdaniem sterowania przekaźnika pierwszego biegu a nie obwodu mocy pierwszego biegu bo tego raczej sterownik nie sprawdza - czy jest obciążenie i czy jest poprawne. Zazwyczaj sterowanie takich rzeczy jest za pomocą masy....
Silnik DC prawdopodobnie nie miał obciążonej osi, więc jego bardzo niski moment obrotowy nie przeszkodził mu w wystartowaniu. Silnik w wentylatorze ma obciążenie na osi, zatem obniżenie momentu obrotowego poniżej pewnego poziomu spowodowało, że nie mógł ruszyć.
Po prostu przerysuj to "na czysto". Ostatnia uwaga - zakładamy, że silniki są obciążeniem indukcyjnym, czyli ich wyłączenie generuje przepięcia. To gdzie byś podłączył diody tłumiące?
(1) Czy ramps czy też arduino mega nie ma w układzie diod prostowniczych? (2) Mam je użyć? Ad 1.Ten aspekt akurat nie powinien cię interesować. Ad 2.Ani ramps ani tez arduino mega nie mają w układzie wbudowanych diod prostowniczych. Ramps to jest tylko zwykła płytka spełniająca rolę podobną jak M/B w komputerze, którą populujesz/wypełniasz jej wolne...
Odkurzacz BEAM Alliance 700, startuje i po kilku sekundach się wyłącza, pojawia się migający symbol wentylatora. Jednak po włączeniu i szybkim zmniejszeniu obciążenia na rączce pracuje nadal a po kilku minutach zwiększam obciążenie do max i odkurzacz pracuje normalnie. Gdzie szukać problemu w silniku czy elektronice, czy ktoś miał podobny problem?
Ze sposobu podłączenia regulatora VENTS RS-1-300 widać, że może on jedynie ograniczać prąd/napięcie zasilania wentylatora. Regulacja prędkości obrotowej silników prądu przemiennego "]Zakres regulacji prędkości obrotowej przez zmianę napięcia zasilającego wynosi niewiele ponad 10% poniżej prędkości znamionowej. Zatem jest to bardzo mały zakres regulacji,...
Idea regulacji jest dobra tylko pozostaje kwestia samego urzadzenia. Jeżeli jest to palenisko wielkości stołu to ma wentylator mocy około 1kW i nieopłacalne jest montowanie falownika (przynajmniej w moim odczuciu). Dla dużych stanowisk lub wyrobu o dużych wymaganiach (wyszukana technologia itp.) ma to sens ale tez pod warunkiem że będzie na siebie zarabiać...
A czy silnik wentylatora "pociągnie" większą ilość łopatek? Wszak to dodatkowe obciążenie.
regulacja obciążenie wentylator wentylator laptop obciążenie błąd obciążenie silnik
spalić gwarancja radio skodzie pompa ciepła czerpnia powietrza
scania akumulatory scania akumulatory
Numer MC341641559931 - identyfikacja i znaczenie Volvo 1.6 T4 2015 - Szarpanie po wymianie rozrządu