Silnik obciążony mocą znamionową nie ma szans rozpędzić się do prędkości synchronicznej czyli 3000 obr/min, te 100 czy 200 obr/min mniej to poślizg silnika.
A w ogóle próbowałeś szukać odpowiedzi? Pierwszy link i już masz odpowiedź na pierwsze pytanie: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_ele...
Im większe obciążenie tym większy prąd. Prąd jałowy to prąd bez obciążenia, jak silnik obciążasz to rośnie prąd aż do prądu znamionowego przy obciążeniu znamionowym a następnie gdy silnik przeciążamy prąd nadal rośnie i może uszkodzić silnik.
Widocznie dali za słaby silnik do kompresora. W instrukcji jest zapis, że kompresor nie może być zasilany ze spadkiem napięcia wyższym aniżeli 5%, ponieważ może to spowodować spalenie stojana. Może istnieć taka możliwość, ale silnik musiałby bardzo długo chodzić bod obciążeniem znamionowym.
Ok sprawdzę, dlaczego jest na tabliczce 160 wat, z prądu wynika że około 260wat ma silnik. Moc z tabliczki określa moc mechaniczną użyteczną na wale silnika. Prąd silnika uwzględnia jeszcze sprawność i moc bierną, dlatego jest jaki jest (jeśli nie obciążysz silnika mocą znamionową to rzeczywisty prąd będzie trochę mniejszy).
Silnikowi nic nie grozi. Maszyna w trakcie pracy będzie trochę siała śmieciem z silnika do sieci zasilającej (zakłócać urządzenia w pobliżu). Dla świętego spokoju dobrałbym coś takiego: https://www.tme.eu/pl/details/b82111e000... albo https://www.tme.eu/pl/details/5256-rc/dl... Zmierzyłbym mostkiem RLC "dobry"...
turbina kręci się bez minimalnego oporu bardzo lekko nic nie trze nie a silnik przy starcie jak by ledwo dyszał. Bo obciążenie ma charakterystyke wentylatorową wraz z obrotami opór mechaniczny rośnie kwadratowo. Obciążony znamionowo zużyje dziennie 140zł.
Silnik pierścieniowy na tabliczce znamionowej ma więcej parametrów niż klatkowy. Dodatkowo podawane jest napięcie i prąd wirnika. Napięcie wirnika rozwartego. Prąd wirnika zwartego w stanie ustalonym przy obciążeniu znamionowym.
Moim zdaniem tok rozumowania masz dobry. Masz podejrzany regulator lub silnik i jedno z tych sprawdziłeś. Właściwie jakbyś chciał sprawdzić ten silnik lepiej, to musiałbyś mu podać znamionowe napięcie, obciążyć mechanicznie (też znamionowym momentem) i zmierzyć prąd. Tylko że to bywa trudne w domowych warunkach, a często nawet danych nie ma. Możesz...
Ten "lewy bezpiecznik" miałby sens w układzie L + 2 x kondensator przy zasilaniu 1-fazowym; w układzie 3-fazowym zabezpiecza tylko układ sterowania, a jednocześnie jego wartość jest obciążona prądem jednej fazy silnika... Najlepiej sprawdzić pobierany prąd miernikiem i dobrać falownik zgodny do obciążenia.
Praca takim silnikiem skojarzonym w gwiazdę niesie za sobą pewne ryzyko. Jeżeli jest to stałe obciążenie, np: wentylator, a prąd pobierany przez silnik podczas pracy nie przekracza wartości prądu znamionowego podzielonego przez pierwiastek z trzech, to może tak pracować. Jeżeli zaś obciążenie jest zmienne i istnieje możliwość, że silnik będzie pobierał...
Wiesz charakterystyka się spłaszczy bardziej niż przy przełączeniu G-T i pole będzie pulsujące . Zatem rozruch przy pomocy gwiazdy znamionowo obciążonego silnika nie miałby racji bytu O tu żeś dał ciała, oczywiście że silnik obciążony znamionowym momentem nie rozkręci się w gwieździe.
Ta i to wszystko i tak nie pomoze. To jst do silnikow komutatorowych a nie idnukcyjnych. Niekoniecznie. Jeśli silnik jest obciążony stałym momentem (mniejszym od znamionowego) można po prostu regulować napięcie na zaciskach silnika. To najprostszy schemat (bez miękkiego startu itp). Układ zbudowany na jego podstawie wykorzystałem swojego czasu do regulacji...
A p1 to moc pobierana z sieci? Dokładnie tak. 2,2 kW to moc elektryczna pobierana przez silnik, a 1,6 kW to moc mechaniczna oddawana przez silnik na jego wale. Oczywiście to są moce nominalne przy nominalnym obciążeniu.
W zasadzie True RMS nie jest Ci potrzebny. Używałem tego scalaka bo potrzebowałem dobrej dokładności pomiaru i zaproponowałem Tobie bo ma prostą aplikację i świetnie nadaje się do Twoich potrzeb. Może jest inny scalak zawierający wyłącznie prostownik idealny (tańszy) który zrobi robotę lecz mniej dokładnie. Z reguły jako 100% dla pomp ustawia się prąd...
Jaki silnik? Jaki falownik? W jakich warunkach pracowały? Pamiętać należy, że silnik klatkowy ma prawidłowe chłodzenie wtedy, gdy pracuje z prędkością znamionową. Jeżeli obraca się wolniej, chłodzenie mu się pogarsza. Dlatego, jeżeli silnik ma pracować z pełnym obciążeniem przy obrotach mniejszych niż 2/3 znamionowych, wtedy koniecznie trzeba mu załatwić...
a jak wygląda sprawa łożysk, przewietrznika..? dla 6h/ dobę zwykłej pracy bez rewersji i przy nominalnym obciążeniu(znamionowym prądzie ) - może być silnik z S1 Możesz wstawić dodatkowe chłodzenie które załączy się przez np.termistor obserwować musisz obciążenie- nie przekraczać prądu nominalnego i będzie O.K.
Silnie nagrzewa, tzn. do jakiej temperatury? Silnik jest przewidziany do pracy S1, tzn. ciągłej z obciążeniem znamionowym. Ciepło zapewne przenosi się z przekładni, która obciążona generuje ciepło z tarcia elementów przekładni ślimakowej. Pilnować w niej oleju i tyle. Jeśli jest źle dobrana, to z czasem zmieli miękki mosiężny (brązowy?) wieniec.
Jeśli rdzeń wirnika przesunie się wzdłuż na wale poza rdzeń stojana, to prąd silnika nawet bez obciążenia, ma prawo wzrosnąć ponad znamionowy.
Zrób zdjęcia silnika i tabliczki znamionowej. Jeżeli jest to silnik indukcyjny, w zupełności wystarczy ograniczenie napięcia zasilania silnika. Mocno wzrośnie wtedy poślizg silnika przez co obroty przy danym obciążeniu spadną. Obciążenie wentylatorem świetnie nadaje się do tego celu. Napięcie można ograniczyć wstawiając między zasilanie a silnik jakąś...
(at)ElektrodaBot znowu wypisujesz bzdury. Przecież logiczne jest, że niedociążony silnik zużywa mniej energii. Ale w tym przypadku zakładamy, że silnik obciążony jest mocą znamionową. I w tym przypadku w ciągu godziny nie zużyje on 7kWh.
Oczywiście, że może pobierać mniej prądu niż podaje producent, ponieważ producent podaje prąd znamionowy dla odpowiedniego doboru instalacji i urządzenia napędzanego, aby nie zaszkodzić silnikowi. Jeżeli moc urządzenia napędzanego jest niższa to i silnik nie będzie w pełni obciążony pobierając niższą wartość prądu niż na tabliczce. Termik lepiej wtedy...
tak więc z 3żył - robi nam się 6 i chciałem wiedzieć jak zmienia się rozpływ prądów, czy wszystkie 6 żył jest równo obciążonych ? Tak, wszystkie sześć żył będą tu równo obciążone. W tym przypadku, przy mocy znamionowej silnika i połączeniu w trójkąt, w każdej z sześciu żył będzie płynął prąd 8,9 A. Oczywiście podczas rozruchu silnika, prądy te będą...
Najłatwiej popularnym amperomierzem cęgowym, a prąd powinien wynosić 1/4 prądu znamionowego bez obciążenia silnika mechanicznie. Im niższy, tym lepiej (wpływ na to ma dobór kondensatora).
, iż silniki mają większy prąd znamionowy o około 10-15% Silnik był obciążony? Kolego Bartku prąd znamionowy silnika . http://zseii.edu.pl/archive/dydaktyka/ma...
http://obrazki.elektroda.pl/1005208800_1... Analizując przykładowy silnik, z momentem krytycznym ~360%, płynący prąd w takich warunkach wyniesie wtedy >700% prądu znamionowego... PS. Silnik niedociążony, przy 40% obciążenia na wale, może już pracować ze sprawnością energetyczną bliską znamionowej, ale z bardzo niskim współczynnikiem...
Obciążony silnik w warunkach znamionowych, bez obecności jednej z faz (np. wskutek przepalonej wkladki) nie ruszy. Nie ma sie co produkować :D Dla ścisłości nikogo nie obraziłem ani nie obrażam.
"Głównym zadaniem przemiennika częstotliwości, zwanego również falownikiem, zasilającego silnik indukcyjny jest umożliwienie płynnej regulacji prędkości obrotowej. Dodatkowo realizuje on więcej funkcji sterowania takich jak: zabezpieczanie, rozruch , hamowanie itp. Należy pamiętać, że powyżej częstotliwości znamionowej silnik sterowany z przemiennika...
Witam A mógłbyś zmierzyć jaki prąd jest pobierany przez silnik przy obciążeniu znamionowym?? (po podłączeniu na sztywno do napięcia zasilania przytrzymaj koło) Prąd znamionowy silnika może być kilka razy wyższy niż jałowy. Jeżeli chodzi o same mostki to bałbym się je łączyć tak po prostu. Na wyjściu tych scalaków są pewnie jakieś mos-fety które (mogę...
Jeśli silnik połączony jest w gwiazdę to na każdym z trzech uzwojeń silnika występuje napięcie 230V a gdy w trójkąt to 400V, dlatego prąd w gwieździe jest mniejszy. Jeśli nie przełączysz po rozruchu z gwiazdy na trójkąt to będziesz zasilał silnik napięciem obniżonym. W takim układzie przy niewielkim obciążeniu mechanicznym silnik będzie pracował normalnie...
Potem pomyślałem sobie że agregat obciążony mniej niż 30 procent mocy znamionowej może nie do końca pracować tak jak powinien W jaki silnik wyposażono ten agregat? Iveco FTP? Fotki maszyny byś wrzucił.
jeżeli na tabliczce znamionowej jest napisane tylko 220V to nie potrzebujesz kondensatora rozruchowego, co innego jakby silnik byl 220/380V a kręci się jak głupi, dlatego że jest bez obciążenia, a obroty możesz odczytać z tabliczki znamionowej Pozdrawiam DARREK®
Nawet pasuje tę kontrolę temperatury zrobić (wcześniej ustalić czy czujnik to PTC czy bimetal/Klixon- autor wie jak?), bo ten silnik NIE JEST PRZEZNACZONY DO PRACY CIĄGŁEJ (S1) Z OBCIĄŻENIEM ZNAMIONOWYM. V.
Jakieś 4kW Ja bym obstawił więcej. Tyle to on teraz "bierze" a Silnik pracuje bez obciążenia Stawiam na jakieś 7,5kW.
Wg obliczeń (wzór C=(60-70)0,8*PN [uF] ) powinieneś wpiąć tam ok 25-30 uF. Wpinasz dwa z trzech przewodów odpowiednio do L i N, a następnie w trzeci wpinasz kondensator i podłączasz do pierwszego lub drugiego (zależnie w którą stronę ma się obracać :D). Pamiętaj żeby go nie przeciążać (obciążenie to jakieś 30% znamionowego) Pozdrawiam
To się rozpisałeś. W skrócie - zbyt niska wysokość podnoszenia powoduje, że pompa pompuje więcej wody niz jej wydajność znamionowa (pracuje poza swoją charakterystyką) a to przekada się na przeciążenie silnika. Dławienie tłocznego ogranicza wydajność (wzrasta ciśnienie na pompie czyli rośnie wysokość podnoszenia) do wartości znamionowej pompy zmniejszając...
No to pod obciążeniem coś się dzieje, "dławi" silnik. W takim razie przyczyna może tkwić w silniku. Może warto by zrobić pomiar prądu pobieranego przez silnik. Czy na tabliczce znamionowej jest napisany prąd pobierany przez silnik?A taka prozaiczna myśl, może kondensator nie trzyma swojej pojemności i stąd silnik nie ma siły do pracy pod dużym obciążeniem.
W dokumentacji technicznej i na tabliczce znamionowej silnika podany pobór prądu przy znamionowym obciążeniu wału.
Tak ostatecznie - czyli mam rozumieć, że jeżeli na tabliczce jest 1.29A to jak pomnożę to przez 0.75 Prądu znamionowego z tabliczki przez nic nie mnożysz, to jest prąd pobierany przez silnik przy mocy znamionowej i nie można go przekraczać.
Ano można. Dobrą praktyką jest ustawianie na termiku prądu rzeczywistego pobieranego przez silnik. Nie każdy silnik pracuje z obciążeniem znamionowym. I nie w każdym przypadku musi chodzić jedynie o zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem uzwojeń.
Silnik szczotkowy przy obciążeniu znamionowym wykona określoną ilość obrotów. Przy napięciu znamionowym przepracuje x godzin, przy napięciu 50%Un przepracuje 2x godz a przy napięciu 2Un-1/2x godzin. Dodano po 6 Sam piszesz o szpilkach. Przy mniejszej częstotliwości, mniej strat na szpilkach. Pokaż schemat bo to wróżenie z fusów.
Witam. Posiadam silnik indukcyjny 1300W z kosiarki. Czy to normalne,że bierze 5A z sieci 230V bez obciążenia? Czy silniki indukcyjne tak mają ,że biorą praktycznie znamionowy prąd bez obciążenia? Uzwojenie silnika robi się dość ciepłe po 2 minutach pracy. Czy to normalny stan?
Chodzi mi o moc pobieraną z sieci, w czasie pracy znamionowej oraz na wolnych obrotach. Wzór na moc znamionową mechaniczną silnika(czyli ile można teoretycznie obciążyć silnik) przy zmianie obrotów falownikiem, napisałem wyżej. Czynna moc elektryczna pobierana z sieci jest zawsze kilka -kilkadziesiąt procent wyższa od mocy od na wale. Czynna moc elektryczna...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Witam. Jeżeli Autor twierdzi , że silnik dobrze startuje z /trójkąta / to należy mu wierzyć , że tak jest . Jeżeli by zastosował przełącznik gwiazda- trójkąt to na pewno zmniejszył by prąd rozruchu o około 40 % , ale równocześnie powoduje to spadek momentu rozruchowego trzykrotnie . Wydaje się , że w tej sprężarce jest zastosowany silnik z ulepszonym...
Los_sandalos: Zdziwiłem się, ale masz rację. 3*220V*2,8A*0,77=1423W i tyle mocy ten silnik ciągnie z sieci przy obciążeniu znamionowym. Skąd wniosek, że 1100W to on wtedy ma na wale. 1100W/1423W=0.773 i to by była sprawność silnika obciążonego znamionowo. Wygląda wiarygodnie. Znalazłem sprawności dla przekładni pasowych i wreszcie mogę napisać wiarygodnie:...
JWitek - mogę wiedzieć jak to obliczyłeś? Na tabliczce znamionowej podany prąd to 8,0A. 8A to prąd przy znamionowym obciążeniu. Przy biegu luzem będzie mniejszy. W silnikach tej mocy ze dwa razy.
A jaki tam jest silnik zamontowany (producent, parametry)? Robisz pomiar bez obciążenia wirnikiem pompy? Silnik o tej mocy ma sprawność około 55%, chyba że to silnik klasy IE2, IE3 ale przy tej mocy będzie chyba sprawność ok. 70%. Niestety ale mając doświadczenie z silnikami Besela, prąd fazowy bez obciążenia utrzymuje się na poziomie ok. 90% prądu...
Tylko pomiar prądu pod obciążeniem by wyjaśnił , czy silnik nie przekracza mocy znamionowej . Ale gdzieś na tym forum była tablica z doborem silników do polskich sprężarek . :|
Ja tu widzę na tabliczce prąd 7.8A, wyłącznik z reguły ustawia się na 1.1 * prąd znamionowy (chociaż można się także pokusić o mniejszą wartość, gdy silnik nie jest w pełni obciążony).
Skoro na fazie masz 120A to masz lekko 83kVA, a więc masz duży silnik obciążony niemal znamionowo. Spokojnie możesz przyjąć współczynnik Cos(fi)=0.9. Dałoby to 75kW, 75kWh w godzinę a więc 1,8MWh na dobę. Ale tak, tok rozumowania i wyniki poprawne (w granicach błędu). Miernik energii mógłby być problemem, ale może trafisz niedrogo multimetr cęgowy który...
Proponuje mierzyć na silniku nieobciążonym i na obciążonym mocą znamionową, może wyniki usatysfakcjonują obu? p.s przy obciążeniu nie trzymaj go za długo w gwieździe.
Prąd silnika zależy przede wszystkim od wielkości obciążenia któremu silnik przekazuje energię. Dane z tabliczki dotyczą pracy silnika obciążonego tą samą mocą, równą mocy znamionowej. W tym zakresie napięć silnik ma zbliżoną sprawność, więc podniesienie napięcia skutkuje zmniejszeniem prądu i odwrotnie.
Brzęczenie jest normalne. Jednak poza samym podłączeniem softstartu powinieneś go jeszcze ustawić. Zdrowo jest, gdy moment startowy urządzenia jest ustawiony tak, aby w momencie podania zasilenia wał zaczął się trochę obracać, postaraj się zlikwidować brzęczenie przy braku ruchu wału silnika. Warto jest też odpowiednio ustawić czas narastania napięcia...
Witam. Zrobiłem sobie pompe no do szamba. poprawiłem trochę projekt starszego i dałem wiekszy i szybszy silnik niz on chciał. a konkretnie 4 kw i 2850 obrotow. pompa ma bardzo dużą wydajność ale jeszcze wieksze obciążenie ma silnik. Na znamionowej jest ze moze mieć obciążenie 8A a jak ja włącze ma 15A. termik ustawiłem na 10 żeby nie przedobrzyć ale...
Niestety brak fazy przy silniku obciążonym w pobliżu mocy znamionowej powoduje wzrost prądu powyżej prądu znamionowego i w rezultacie przegrzanie uzwojeń.
Lepiej zrobić na silniku troche już nagrzanym (pracująćym) bardziej odzwierdziedla to rzeczywiste warunki pracy. Przy autotunningu silnik będzie chwile obciążony prądem powyżej pradu znamionowego.
Przy pracy wektorowej z znamionowym obciążeniem przy 20Hz było by gorąco.
Rozruchy jak rozruchy, jeśli jest ogółem częsta zmiana prędkości o dużą wielkość to pobierane i oddawane są większe prądy w czasie. Stąd większe obciążenie elementów wykonawczych i konieczność obniżania wartości znamionowej mocy obciążenia (derating). I derating jest podawany w dokumentacji wielu napędów. Także małych servo drive.
M250 to wyłącznik silnikowy (coś więcej niż przekaźnik termiczny). Nie zadziałał prawdopodobnie dlatego, że silnik nie pracuje przy pełnym obciążeniu. 15A to prąd przy obciążeniu znamionowym. Twój silnik nie jest obciążony w 100% więc pobiera mniejszy prąd. Ustaw na 10A i jak nie wyłączy po dłuższym czasie pracy to tak zostaw (a jak wyłączy to trochę...
Podaj więcej danych, a konkretnie: 1. Napięcie zasilania przemiennika. 2. Znamionowe napięcie silnika (z tabliczki). 3. Znamionowa częstotliwość silnika (z tabliczki). 4. Czy badany silnik podczas pomiaru był obciążony? 5. Czy do pomiaru 60Hz zmieniałeś w przemienniku parametr: częstotliwość znamionowa silnika? pozdrawiam
zrozumialam, ze z biegunowosci i przy znanej predkosci jestem w stanie policzyc napiecie przy jakim bedzie dzialac moj silnik, Co ma piernik do wiatraka, liczba par biegunów determinuje prędkość obrotową silnika. Jeżeli zależy nam na niskiej prędkości obrotowej to buduje się silnik wielobiegunowy, jeżeli na wysokich obrotach silnik dwubiegunowy. Klasyczny...
Witam! Wiekszość silników elektrycznych w Karcherach ma wyłącznik termiczny zabezpieczający przed przegrzaniem silnika, i to on właśnie zadziałał. Sprawdz, czy dysze lancy nie są zbyt małej średnicy, lub czy nie zostały zanieczyszczone, bo wtedy pompa ma dużo wieksze obciążenie niż znamionowe, i silnik się przegrzewa. Może w serwisie zamienili Ci lance...
Ile taki silnik 5,5 może pobrać energii przy znamionowym obciążeniu Przy znamionowym obciążeniu powinien pobrać 5,5kWh energii na godzinę. To nie prawda! Dlaczego? Bo moc silnika elektrycznego to moc na wale. A moc jaką pobiera, będzie jeszcze zależała od sprawności. Dla silnika 5,5kW to będzie w okolicach 86-88% przy obciążeniu znamionowym. Im mniejsze...
Witam. Nie wiem czy złącze 16A nie będzie zbyt obciążone, bo silnik sprężarki ma 4,1kW a w czasie rozruchu łącznie z zimnym olejem sprężarki może być więcej. Patrz tabliczka znamionowa silnika plus obciążenie silnika.
(at)czesiu a to nie jest tak że jak dajesz 400V na jedną cewkę w trójkącie, a 400V na 2 cewki "szeregowo" w gwieździe to zwyczajnie nie jest w stanie popłynąć tak duży prąd (jak wcześniej) Każda na swoją indukcyjność i stanowi to pewna przeszkodę dla płynięcia prądu. Gdybyś przy połączeniu w gwiazdę obciążył silnik mocą znamionową, to by się spalił...
Ten silnik pobiera 6,5kVA. SIlnik 15kW obciążony znamionowo pobiera 32A. Dodano po 2 Piszę pracę dyplmową Ale nie wiesz WOGÓLE jak działa silnik 3 fazowy asynchroniczny. Nie znasz cos fi ani mocy bo nie zmierzyłeś tego.
Przy tej długości przewodu przekrój żyły 10mm² dla miedzi. Da to spadek napięcia 2% przy obciążeniu znamionowym. Nawet w przypadku dmuchawy trzeba wziąć pod uwagę prąd rozruchu.
A to, że silnik trójfazowy indukcyjny nie jest silnikiem uniwersalnym komutatorowym. Dodano po 13 A ile obrotów oczekujesz na mieszadle? sprawdź może na pracującym urządzeniu. Po falowniku wektorowym i silniku obciążonym znamionowo z obcym chłodzeniem można oczekiwać prawidłowej pracy powyżej 10Hz.
Start bezpośredni silnika 11 kW i jeszcze z obciążeniem, na zabezpieczeniu 25 A jest nierealny. Jego prąd znamionowy to 22,5 A. Trzy wyprowadzenia to nie ma jak zrobić rozruchu gwiazda/trójkąt. Ewentualnie softstart ale to też koszty. Pomierzyłem rezystancje między przewodami i jest 6ohm Na mierniku jest 0,6 Ω, a nie 6 Ω.
Warość prądu rozruchowego zależy od konstrukcji silnika i przy tego typu silnikach wynosi 4÷7 krotnie prądu znamionowego. Do tego dochodzi jeszcze czas rozruchu, ten zależy od obciążenia. Jeżeli chodzi o prądnicę to może ona 4 krotnie zwiększyć prąd znamionowy na okres rozruchu. Najsłabszym ogniwem jest silnik spalinowy. Zanim dostanie odpowiednią dawkę...
Jeżeli silnik jest obciążony momentem znamionowym, a Ty będziesz mu obniżał napięcie zasilania przez np. włączenie opornika w obwód wirnika to wtedy spadnie jego moc. Moment rozwijany przez silnik będzie taki sam (bo obciążenie maszyny się nie zmieniło) więc z tego wynika że jeśli mamy mniejszą moc, a moment pozostał bez zmian to spadły nam obroty....
To jest wyłącznik przeciążeniowy z regulacją prądu w zakresie 20-25A. Nie obciążony silnik po osiągnięciu znamionowych obrotów może pracować bez szkody dlań po zaniku jednej z faz. Info na temat tego wyłącznika znajdziesz np. [url=http://www.moeller.pl/DesktopDefaul...
1. Możesz, stosując charakterystykę U/f. Nie wektorową! Pamiętaj, że nie będziesz miał ochrony silnika przed przeciążeniem. [edit:]Racja, silnik jest mocy większej, nie mniejszej niż falownik. Niemniej ze zmniejszoną prędkością będzie pracował poprawnie. Teoretycznie do ok. 80% prędkości znamionowej - ale praktycznie to zależy od obciążenia w konkretnym...
Jeżeli wiertarka nie jest firmowa to nie należy zwracać uwagi na podawaną moc lecz podawany prąd (powinien znajdować się na tabliczce znamionowej wiertarki lub w dołączonej instrukcji). Z odczytanego prądu można oczywiście wyliczyć, ale tylko moc elektryczną pobieraną przez wiertarkę. Natomiast podawane moce np. na silnikach elektrycznych są max. mocami...
Witam! Wzór, który znalazłeś E=U - It*Rt jest dobry i dotyczy stanu ustalonego, stąd wielkie litery w zapisie. W załączniku masz schemat zastępczy silnika bocznikowego prądu stałego (którego ten wzór dotyczy) dla stanów przejściowych, stąd małe litery, które zamienisz na wielkie. W rysunku zamień indeks a na t. Ponadto możesz "wyrzucić" indukcyjność,...
W końcu to silnik 7.5kW, to licznik będzie szybciej się kręcił. Ważne jest czy na poszczególnych fazach pobiera jednakowy prąd. Taki silnik według tabliczki znamionowej może pobierać prąd około 15-16A.
O jaki alternator chodzi, bo nie było o tym mowy wcześniej? Znaczy pisałem tam na początku tematu, że silnik będzie obciążony znamionowo i to właśnie poprzez sprzężenie silnika z alternatorem samochodowym Silnik będzie pracował na 2 fazach, oczywiście w zależności jak długo, to albo tylko się zagrzeje, albo spali. Potrzeba mi go przełączyć na jakieś...
Silnik to maszyna. Ta moc się nie wydziela jako ciepło, lecz wykonuje pracę. Jak w każdym silniku - zatrzymaj wał pod napięciem, to zobaczysz co się dzieje z silnikiem. Parametry silnika, podaje się ZAWSZE dla silnika pracującego z obciążeniem 100%. Może on pracować na luzie - co zwykle też jest podawane w danych technicznych, albo z niepełnym obciążeniem....
Jak się zmienia współczynnik mocy cosφ pomiędzy biegiem jałowym a pełnym obciążeniem? W zależności od typu silnika. Na stronie niektórych producentów są podane charakterystyki danego silnika. Czy cosφ z tabliczki znamionowej to wartość dla pełnego obciążenia czy dla biegu jałowego? Dla obciążenia znamionowego. Mam dziwne wskazania woltomierza,...
Motocykl ma 110kM/64Nm, potrzebuję obciążyć rolkę 50% mocy znamionowej silnika, co do obrotów to ok.1500obr/min będą kręciły się rolki.
mój znajomy, który jak twierdzi "zna się trochę" na silnikach, zobaczył wykres prędkości, stwierdził, że skoro silnik ten pracuje przy "stałym momencie" to prędkość nie powinna spaść. Ale gdy obciążymy go zbyt dużym momentem to powinien "utknąć" i przestać się obracać. Witam, Twój znajomy rzeczywiście "trochę" się zna. W układach napędowych z silnikami...
Przekaźniki powinny wytrzymać . Moc silników w jednej rolecie około 150-200 W Fragment danych technicznych: Napięcie zasilania:100-240V~ 50/60 Hz Prąd znamionowy:4,2A dla obciążenia rezystancyjnego 1,7A dla silników z kompensacją mocy (obciążenie indukcyjne)
Zabezpiecz pompę właściwym wyłącznikiem silnikowym to się przekonasz czy się przeciąża. Obserwacja licznika jest nie miarodajna. Silnik 3kW znamionowo obciążony powinien pobierać z sieci 4kW mocy i ok 8A prądu. Im dłuższy (i cieńszy) rurociąg tym z mniejszą mocą pracuje pompa, podobnie jak zdławienie wypływu również odciąża pompę.
Otóż takiego silnika nie możesz tak obciążyć aby jego obroty spadły poniżej tej wartości, która podałeś dla obciążenia znamionowego. Jeśli to zrobisz to prąd przez niego pobierany przekroczy znacznie ten dopuszczalny 26,7 A - a silnik się zwyczajnie spali. Tego typu silniki mają przy konkretnym napięciu względnie stałą wartość obrotów. Jeżeli chcesz...
Poślizg w maszynie elektrycznej może być dodatni (prądnice) i ujemny (silniki) https://obrazki.elektroda.pl/9451210500_... . Poślizgu nie da się uniknąć - głównie zależy od wielkości szczeliny powietrznej pomiędzy wirnikiem a stojanem. To ta przestrzeń powietrzna jest największym oporem magnetycznym w magnetowodzie dla wirującego strumienia...
To trzeba liczyć tak: Silnik 130 W, sprawność ~70%, tak więc łączne zużycie mocy 130 W / 70% * 100 = 180 W, czyli pobór prądu 180 W / 24 V = 7,5A. Akumulator 10 Ah 24 V Pojemność akumulatora podaje się dla jego prądu 20 godzinnego (w naszym przypadku dla rozładowywania go prądem 10 Ah / 20 h = 0,5 A). Przy rozładowywaniu większym prądem jego pojemność...
0,7 - 0,9 zależnie od typu silnika i obciążenia. Znajdziesz te dane na tabliczce znamionowej silnika.
Moment znamionowy silnika powinien być większy od momentu obciążenia, inaczej nie osiągniesz obrotów znamionowych i będziesz przeciążał silnik.
Chciałbym dowiedzieć się tego czy mój silnik 3-fazowy 5,5 kw pracując przy normalnym obciążeniu przez godzinę, zużyje 5,5 kw/h prądu, czy trzy razy więcej. Pominąwszy te kw/h, które proszę poprawić, to tylko wróżka wie, ile silnik zużyje przy normalnym obciążeniu, gdyż poza wróżką nikt nie wie ile to jest "normalne". Tym bardziej, że zaraz piszesz...
257g/kWh - to oznacza, że silnik w ciągu jednej godziny pracy z pełnym obciążeniem (ciągły odbiór z wału tych 81kW) przy znamionowych obrotach zużyje ~23,6dm³ oleju napędowego. I tyle z tego informacji. No jeszcze sprawność silnika ~32% przy pełnym obciążeniu przy znamionowych obrotach. Ile paliwa zużyje na motogodzinę to zależy od charakteru eksploatacji...
roblem w tym, że w opisie występuje określenie "bez prędkości ładowania". Jak to rozumieć bo chińczyk też tego nie rozumie. Otóż: "DC: 24V, bez prędkość ładowania: 12000 obr/min, znamionowa prędkość ładowania: 10000 obr/min." Oznacza, że bez obciążenia silnik może rozkręcić się do 12000rpm, ale pod znamionowym obciążeniem do 10000. Też miałem to CNC....
Witam serdecznie, Posiadam silnik elektryczny który jest uruchamiany włącznikiem gwiazda-trójkąt, chciałbym zmienić wyłącznik na gwiazda lub trójkąt. Czy jest taka możliwość w przypadku mojego silnika aby jednocześnie nie uszkodzić jego uzwojeń? Silnik będzie pracował pod niewielkim obciążeniem. Przesyłam zdjęcie tabliczki znamionowej silnika i z góry...
Silnik synchroniczny histerezowy typu - Г205 (prod. ros.), o mocy znamionowej 1,6W (moc wyjściowa, na wale), jast silnikiem dwufazowym, zasilanym jednofazowo napięciem znamionowym 220V; 50Hz, z kondensatorem pracy (2µF) (ukł. poł. na zał. ilustracji): http://obrazki.elektroda.pl/6662476600_1... , moc pobierana z sieci, przy...
Witam ! Mnie w pierwszej chwili przychodzi namyśl przekładnik prądowy dobrany do prądu znamionowego silnika i amperomierz . Wtedy mamy stały podgląd poboru prądu przez silnik a tym samym i obciążenie. pozdrawiam. Silnik ma moc 30kW, prąd znamionowy 56A. Jak zinterpretować wynik pomiaru amperomierzem jeśli np. dajmy na to da wynik 50A. 50/56 daje ok...
Też znam wiele i nic to w tym przypadku nie zmienia, Nie, ten silnik może pracować ciągle Kolego to się zdecyduj, raz piszesz tak drugi raz nie . Ja od początku piszę że może pracować w pracy ciągłej i kropka . Skojarz uzwojenia takiego silnika w gwiazdę i obciąż go znamionową mocą przy napięciu 400V, pewnie dokładnie wiesz, co się stanie. Jeżeli kolega...
Spalisz miernik a niczego nie sprawdzisz. Prąd znamionowy mierzy się pod znamionowym obciążeniem.
Nie bawiąc się w szczegóły wytłumacz to sobie najprościej jak się da. Upraszczając i to mocno. Silnik przy obciążeniu znamionowym pobiera 12A. Czyli 4A na każdej fazie. Jak zaczniesz z dwóch też będzie pobierał 12 a nawet więcej. Tyle że na dwóch fazach czyli 6A na każdej. Jak widać niby niewiele a to 50% więcej. To tak w dużym uproszczeniu.
Prąd na obu przewodach zasilających równy 2,3A bez obciążenia. tak jak w opisie ,silnik grzeje się bez obciążenia Kondensator wymieniłem i napięcie spadło do 305V. Prąd mierzyłem miernikiem cęgowym na przewodach zasilających, jest prawie idealnie taki sam - 3,1A z różnicą pięć setnych A. wymiana kondensatora z dużego elektrolitycznego 500V na zwykły...
Wtrysk wody z metanolem w silniku lotniczym pozwalał obciążyć ten silnik znacznie ponad moc znamionową, bez ryzyka wystąpienia spalania stukowego. Woda parując pobiera dużo ciepła a dodatkowo "rozcieńcza" mieszankę, przez co pod koniec spreżania mamy w cylindrze chłodniejszy i mniej podatny na samozapłon ładunek co w efekcie pozwala więcej tej mieszanki...
obciążenie znamionowy tabliczka znamionowy silnik moment znamionowy silnik
gigaset numer philips golarka akumulator zasilacz przegrzanie
keysight 34465a renault dionis
Problem z instalacją libdevice-serialport-perl w Linux Bezpiecznik rozrusznika Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - lokalizacja i numer