witam domyślam się że regulator jest zewnętrzny jeśli tak to zewrzyj dwie wsówki od regulatora [pomin regulator .na krodko] jeśli wzrośnie napięcie na akumulatorze ponad napięcie ładowania to jest wina regulatora w innym przypadku to alternator [nie zapomnij o pasku i instalaci elektrycznej]
Schemat z postu nr.14 nie ma prawa poprawnie pracować. To przecież schemat zwykłego obcowzbudnego alternatora szesciodiodowego, wiec czemu nie miałby poprawnie pracować?
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Dwie cewki w regulatorze napięcia są w regulatorach od prądnicy. Alternator ma regulatorz jedną cewkę, chyba, że dołączono do niego przekaźnik od kontrolki stosowany tylko w alternatorach obcowzbudnych.
To masz zasilanie bo to alternator obcowzbudny.P
Kolego opis jest bardzo chaotyczny, niewiele z niego wynika. Tu masz dwa podstawowe układy alternatorów. 994498 994499 Jeśli alternator jest rzeczywiście obcowzbudny to chwilowe podanie napięcia nie spowoduje ciągłego ładowania - napięcie musi być podawane cały czas, regulator w tym alternatorze reguluje napięcie na podstawie napięcia wyjściowego
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Szanowni Koledzy - konstruktorzy EW nie lubią łatwego życia: - jeśli obciążeniem prądnicy prądu zmiennego maja być grzałki, to prostowanie AC jest zbędne, grzałka nie odróżnia AC od DC; - jeśli odbiornik energii wymaga stabilnego napięcia, to bez porównania łatwiej to uzyskać w prądnicach obcowzbudnych (alternator), gdyż moc przepływająca przez regulator...
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
Obcowzzbudny to po co niby magnesy? Motocykla nie znam, ale nie szkodzi. Faktycznie napisz coś więcej o instalacji, czyli właśnie o przewodach. Nawet nie wiemy na jakie napięcie jest ta instalacja. I może też coś więcej o regulatorze. Obcowzbudny alternator nie będzie regulowany stratnie. Jak się domyślam twój pomysł regulacji, czyli stabilizator napięcia...
Alternator to prądnica obcowzbudna więc bez zewnętrznego źródła zasilania nie zadziała.
co znaczy OBCOWZBUDNY??? - ten alternator wzbudza się pod wpływem napięcia podawanego na uzwojenie wirnika. Taką zasada działania można podciągnąć pod pojęcie - obcowzbudny???
jakie zadanie ma ta kontrolka? słyszałem, że alternator obcowzbudny przy niskich obrotach nie ładuje akumulatora czy to prawda?
AdamG123, nim się zacznie pisać to trzeba wiedzieć co. Alternator w mondeo jest obcowzbudny. Wpierw proponuję sprawdzić czy regulator jest zasilany ( na cienkim czerwonym kabelku ma byc plus zasilania), później proponuję umasowac śrubę opisaną jako "Ground here to test" i zobaczyć czy będzie ładowanie.
Ni w ząb nie pasuje mi ten pierwszy, w twoim samochodzie powinien być ten drugi. Mniejsze śruby dwie, bo jedna to plus za stacyjką (wzbudzenie) a druga to kontrolka. W renault był alternator obcowzbudny.
Alternatory samowzbudne mają 9 diod,Jawa ma alternator obcowzbudny czyli 6 diodowy natomiast Etki mają alternatory samowzbudne dodatkowo Etka ma dość ciekawie rozwiązane ładowanie min.prostownik ze sporym zapasem obciążalności prądowej,regulator napięcia z ogranicznikiem prądowym altek też pewnie jest wzmocniony dlatego Etki zapalają na pych bez baterii...
Jeżeli to jest alternator obcowzbudny to wyczyść styki bezpiecznika i zmień bezpiecznik na ceramiczny z duzymi główkami z nierdzewki.
Alternator klasyczny, ale Japońce coś naździwiali. Wygląda na alternator obcowzbudny. I z pomiarem napięcia baterii a nie alternatora - battery sensing. Sprawdź rezystancje uzwojeń i diody. Szczotki i pierścienie ślizgowe. Regulator na stół i też sprawdzić. Klasyka. Jak nie wiesz jak to zrobić zapytaj, choc było wielokrotnie opisywane. Osobiście po...
Myślę, że nie będziemy tego ciągnąć dalej. To podstawowa książkowa wiedza. Informacje o rodzajach alternatorów (obcowzbudne, samowzbudne), budowie alternatora (nieszczęsny komutator, którego tam nie ma), zasadzie działania regulatora napięcia (mechanicznego i elektronicznego) są bardzo łatwe do zdobycia. Polecam podręcznik elektrotechniki samochodowej.
W jaki sposob mozna przerobic alternator obcowzbudny na samowzbudny??? Co to wogole jest mozliwe?
Witam. Konstrukcją przypomina to alternator od samochodu bo to jest alternator samochodowy obcowzbudny. Potrzebuje napięcia na szczotkach w celu wzbudzenia.
Jest łatwy do podłączenia tylko tak jak piszesz kontrolą jest amperomierz więc i tu musiałbyś dać albo amperomierz albo woltomierz żeby widzieć jakie jest ładowanie. Podłączasz B+ do akumulatora śrubkę od szczotkotrzymacza do 67 regulatora i na 15 regulatora zasilanie po zapłonie ponieważ jest to alternator obcowzbudny.P
Jaki to alternator , oryginalny , samo - czy obcowzbudny, jaki masz regulator napięcia?
Kolego, bardzo mało wiesz o motocyklach, a jeszcze mniej o ładowaniu w nich... Każdy motocykl ma regulator równoległy (poza nielicznymi wyjątkami gdzie są obcowzbudne alternatory) Cewki świetlne w jawce są tak nawinięte że nie generują więcej mocy niż potrzebuje żarówka i regulator równoległy będzie "odcinał" max 20% wierzchołka sinusoidy, więc straty...
Każdy alternator jakoś jest wzbudzany - samowzbudny lub obcowzbudny. Podaj typ alternatora , jest na naklejce alternatora. Używaj znaków interpunkcyjnych , bo nie wiadomo jak to czytać od przodu czy od tyłu.
Kurcze , wybaczcie mi moje dyletanctwo w tej dziedzinie , jestem tylko elektromechanikiem bez praktyki ( ale nie w tym rzecz ) . Na pierwszym schemacie widzę że uzwojenie alternatora jest połączone z masą , czego u mnie nie ma . No i jest to chyba alternator obcowzbudny ... poprawcie mnie jeśli się mylę.
Jedno co jest pewne alternator jest obcowzbudny i wytwarza pole magnetyczne przez elektromagnesy w stojanie i wirniku. Na pewno mowa o alternatorze?
Może zacznijmy od tego że ,jest to alternator obcowzbudny nie posiadający diod wzbudzenia dlatego na uzwojenie wzbudzenia podaje się napięcie 12V a styk B służy do podłączenia przekaźnika kontrolki z blokadą rozrusznika.P
poszukam ( bo jak dla mnie to regulator mono oznacza tyle iż regulacja odbywa się tylko na jednym biegunie a drugi na stałe wpięty do źródła wzbudzenia ) bo skąd wie ze przekręcono stacyjkę ale może mam za mało wiedzy ja znam tylko dwa rodzaje prądnic samowzbudne te z malucha z syreny itp. i obcowzbudne (alternatory) ogólnie stosowane w motoryzacji...
Tomasz008-a widzisz że problem dotyczy Renault? A wiesz że tam nie ma diod wzbudzenia, a lampke wygasza reglator mierząc napięcie na jednej z faz? Mogą byś uszkodzone dwie, trzy diody, a lampka się nie zaświeci, bo i tak ze stojanu napięcie dostanie. Przypominam, że to alternator obcowzbudny.
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
Alternator jest obcowzbudny tzn musi płynąć prąd przez uzwojenie wzbudzenia aby wytworzyć strumień magnetyczny w którym kręci się wirnik wytwarzając prąd.
(at)komandoberet Po pierwsze dołączasz się do tematu i to wprowadza zamieszanie. Odwrotne przylutowanie pierścieni ślizgowych może mieć pewne znaczenie, ponieważ magnetyzm szczątkowy będzie przeciwny prądowi samoindukcji które jest potrzebne do wzbudzenia się alternatora. Zamiast wzrostu napięcia będzie jego spadek. Nie będzie to miało znaczenia gdy...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Witam! Trudno znaleźć bardziej kapryśne źródło energii, niż wiatrak. Nie dość tego, że "produkcja" energii zmienia się z każdym podmuchem wiatru (ale jak podmuchu nie ma, to produkcji też nie ma!), to na dodatek moc dostarczana przez wiatrak do prądnicy zależy od 3 potęgi prędkości wiatru. Skutek jest taki, że charakterystyki mechaniczne prądnicy SAMOWZBUDNEJ...
Alternator jest generatorem obcowzbudnym. W klasycznym układzie połaczeń napięcie wzbudzenia dostaje przez żarówkę-kontrolkę ładowania.
Raczej alternator obcowzbudny. Masz duży spadek napięcia między akumulatorem a zaciskiem IGN regulatora. Sprawdź stacyjkę i główne przewody prądowe od instalacji elektrycznej przy akumulatorze.
Pierwszy to samowzbudny, drugi to obcowzbudny, ale teraz te różnice sie zacierają.
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Masz alternator obcowzbudny więc nie masz magneta z magnesami. Nie masz też cewki zasilajacej CDI WIĘC NIE MASZ NIC. Jesteś ADHD, czy co. Każdy normalny zastosował by zapłon z magazynowaniem i stabilizacja energi iskry w indukcyjności a nie kondensatorze.
Są to alternatory obcowzbudne więc nie posiadają diod wzbudzenia ,dlatego do wygaszania kontrolki potrzebują przekaźnik który jest sterowany z wyjścia zaznaczonego czerwoną strzałką. Podłączenie sugerujesz dobrze natomiast widząc ten regulator mam wątpliwości bo to kupa złomu.P
Dzięki za radę ale nowy alternator kosztuje 750zł a za używany zapłaciłem 150zł wiec ... Co do dymienia to uzwojenie wymienione i jest to samo, tak że raczej odpada. Jeszcze jedno... Wskazówka od obrotościomierza zatrzymała się na maksymalnych obrotach i tak sobie teraz wisi. Czytam różne posty i niektórzy piszą że jest to alternator obcowzbudny i steruje...
A po co podmagnesowywać wirnik w obcowzbudnym?
Podłączenia na rysunku są złe to alternator obcowzbudny.P
Chciałbym zamontować alternator z Citroena Evasiona 2,0TD z 1997roku do ciągnika MTZ 82 i chce się dowiedzieć czy ten alternator jest samowzbudny czy obcowzbudny. Zamieszczam jeszcze fotki alternatora http://obrazki.elektroda.pl/3206018500_1... http://obrazki.elektroda.pl/6792779800_1...
Witam Uzylem funkcji szukaj, ale procz tematow Kolegi mike21 nie znalazłem jasnej odpowiedzi popartej logicznymi argumantami odnośnie mojego pytania. Czy mozna podlaczyc dwa identyczne alternatory pod jeden akumulator ? Alternatory maja regulatory elektorniczne i sa obcowzbudne. Pozdrawiam
Regulator w koszu usunięty jest mechaniczny regulacja sprężynującej blaszki (od góry)która odpowiada za docisk styku bocznego powoduje -większy docisk (dogięcie elementu od boku) wyższe napięcie ładowania analogicznie w drugą stronę oczywiście jeśli cewka i ten rezystor zielony od spodu są sprawne . A ta druga część to może rozłączać alternator od akumulatora...
Podaj więcej szczegółów - jaka prądnica(alternator) samowzbudna/obcowzbudna, te 3x48V to międzyfazowe? Akumulatory kwasowe/zasadowe? (kwasowe - 57,6V) Po co te "dodatkowe obciążenie"? W każdym przypadku wymogi układowe są inne.
Witam Uzylem funkcji szukaj, ale procz tematow Kolegi mike21 nie znalazłem jasnej odpowiedzi popartej logicznymi argumantami odnośnie mojego pytania. Czy mozna podlaczyc dwa identyczne alternatory pod jeden akumulator ? Alternatory maja regulatory elektorniczne i sa obcowzbudne. Pozdrawiam
Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach + reluktancja to 25 kW przy pojemności 0,79 litra/1,51 kg --- Jak widzisz maszyna...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Witam.To co jest na zdjęciu w książce jest to przekażnik lampki ładowania a nie regulator. Przekażnik załącza lub rozłańcza kontrolkę ładowania.Różnica między alternatorem 6-cio diodowym a 9-cio diodowym polega na tym że alternator 6-cio diodowy jest alternatorem obcowzbudnym .Bez problemu zamienisz regulator mechaniczny na elektroniczny zachowaj tylko...
W starej meganie był alternator rodziny A13N i miał dwa kable do regulatora, Nie ale nigdy przy alternatorze obcowzbudnym nie widziałem silnika K4M. Dodano po 8 Na tym cienkim kablu pamiętam że było coś ok 6v, a w złączu alt - 12v. Jeszcze raz powtarzam, ten kabel nie ma żadnego znaczenia do poprawnej pracy alternatora, to jest tylko informacja na...
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
Jak to ma działać jak schemat jest samowzbudnego a ty masz obcowzbudny.P
No i o to chodziło jaki silnik.Tam jest alternator obcowzbudny,produkcja motorcraft.Pierwszym objawem w Mondeo Diesel że jest coś nie tak z alternatorem to dziwne zachowanie obrotomierza.Jeżeli to mondeo ma przejechane pomiedzy 140-a 170 kkm to na 100% ma do wymiany pierścienie slizgowe jak i szczotki.I ważna uwaga-trzeba zwrócić uwagę na czy nie kapie...
A ja pozwolę sobie temat zamknąć, ponieważ zaniża on ogólny poziom forum. Kolega bizon_126 następnym razem otrzyma ostrzeżenie, jak będzie udzielał szkodliwych porad i nie dostosuje się do p. 10.9 Regulaminu. Autorowi postu polecam zapoznanie się z ogólnodostępnymi materiałami, dotyczącymi niezwykle prostej zasady działania alternatora, bez względu...
Z zasady działania prądnice są samowzbudne (z magnesami), lub obcowzbudne (jak np. alternator). Przeróbka nie polega na przewijaniu, ona polega na wytworzeniu stałego strumienia magnetycznego, który jest niezbędny, aby w obracającym się względem niego uzwojeniu, wyindukowało się napięcie! Przewinięcie nie spowoduje powstania tego strumienia, trzeba...
Kolego Aksakal,tu akurat nie wiem dlaczego do Mnie pijesz.Ja nie jestem użytkownikiem ciągnika by to mieć na uwadze.O skutkach nie wyłączenia masy dla alternatora obcowzbudnego (zasilanie regulatora stałe w tym przypadku ,gdyż stacyjki nie ma),to ja już wiem od ponad 30-stu lat jak w naszej polskiej motoryzacji pojawiły się alternatory.Dużo w tamtych...
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
Grzane manety to w sumie strata energii, choć w zamian masz komfort niepodpinania kierowcy do instalacji. Ale grzanie wnętrza kierownicy to już strata okrutna. Więcej ciepła odparowujesz przez rurę kierownicy, zanim cokolwiek zdąży dojść do rąk - manetki izolują od ciepłej kierownicy. Montowanie "prądnicy" (raczej alternator obcowzbudny, bo te są budowane...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Jeśli alternator dostaje zasilanie po stacyjce IGN to znaczy że jest obcowzbudny. W takim razie nie ma magnetyzmu szczątkowego ale potrzebny jest + po włączeniu zapłonu. Sprawdź czy na tym styku IGN jest plus, najlepiej kontrolką.
Największa śruba (o ile pamiętam M8). Jakie M8? Poza tym pasowało by wiedzieć jakie Valeo, czy samowzbudny, 9-cio diodowy (peugeot citroen) czy obcowzbudny, 6 diod (renault, volvo)
Więc nie masz WOGÓLE pojęcia o elektrotechnice motoryzacyjnej. To jest wycieczka osobista nic nie wnosząca do tematu. I po co z alternatora samowzbudnego chcesz zrobić obcowzbudny? Żeby coś tam działało? To prymitywne obejście problemu, zamiast jego rozwiązania. Wg mnie nie przystoi Elektrodzie.
Witam! Mam problem z ładowaniem. (Alternator obcowzbudny 3-fazowy) Motor kupiłem bez regulatora. Wirnik oddałem do przewinięcia oraz założyłem regulator od malucha + diody prostownicze, dopasowałem i wymieniłem szczotki wraz z kablami, wyczyściłem komutator, oporność na wirniku mierzona przez wtyczkę to 7Ω bez pośrednio na wirniku 5Ω Z mierzonej...
Witam, myślę że miałeś na myśli 8V wtedy trzeba by było dobrać akumulator na te 8V a to nie ma sensu. Sprawę wzbudzenia poprawiło by zastosowanie układu obcowzbudnego ale zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest alternator jak pisze mr.Sławek.
Z Jawą są trzy problemy: 1. Ma alternator, nie wirnik, typowo obcowzbudny. Historyczna konstrukcja, nie tyle samego alternatora co osprzętu bo: a) prostownik jest sześciodiodowy b) ma idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania c) elektroniczny regulator oparty o elementy pobierające dużo prądu i wymagający sporego napięcia do otwarcia tranzystora mocy...
Także przy odłączonej kostce od stacyjki działa zapłon? Jeśli tak, to gdzieś w instalacji masz zwarcie między + akumulatora a + po stacyjce. Przychodzi mi do głowy jedno miejsce, zależy jaki alternator posiadasz. Przy obcowzbudnym możesz mieć zwarcie między zaciskami B+ a IGN, natomiast jeśli masz z magnesami trwałymi i regulatorem z wejściem "sense"...
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Tylko co puściłeś przez żarówkę skoro to teraz masz alternator obcowzbudny.P
W każdym razie bardzo podobna sytuacja występuje w zwykłych alternatorach samochodowych. Jeśli połączymy wyjście z wzbudzeniem (np. poprzez włókno żarówki, żeby za duży prąd nie popłynął) i zakręcimy wirnikiem to alternator się wzbudzi (oczywiście bez podawania zewnętrznego napięcia), ale tylko kręcąc w jedna stronę. Aby wzbudzić go w drugą stronę trzeba...
Po pierwsze: czytaj Kolego cjr dobrze bo to nie ja napisałem Co ma zarówka wspołnego z ładowaniem to jest tylko kontrolka Więc proszę mnie nie mylić z autorem powyższego tekstu !!! :arrow: marian11(at) Alternator jest maszyną obcowzbudny i jego wzbudzenie następuje przez włókno żarówki. Proponuję poczytać podstawy - maszyny elektryczne. Tylko po co...
Tak prądnice były montowane w wielu maszynach budowlanych,z którymi borykałem się na budowach i nie tylko.Chwilowe odłączenie akumulatorów od prądnicy nie robiło szkody,z alternatorem wiadomo inna sprawa.Lecz miej silnik z prądnicą na wysokich obrotach przy dobrze działającej prądnicy ,to żarówki moment spalone gdy odłączysz akumulator.W alternatorze...
To z silnikiem gdzie spada wzbudzenie wraz z obrotami nijak się ma do alternatora, bo tam mechanizm wzbudzania jest inny. Zresztą coś Ci się pomyliło bo silniki obcowzbudne mają akurat takie same charakterystyki jak silniki z magnesami trwałymi. Spadek wzbudzenia następuje w silnikach "samowzbudnych" czyli szeregowych.
... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia?... To czy alternator jest samowzbudny czy nie, nie ma wielkiego wpływu na sposób regulacji napięcia. Starsze konstrukcje alternatorów (obcowzbudne) miały układ wzbudzenia zasilany z akumulatora przez wyłącznik zapłonu (np. FIAT 125p). Wadą tego rozwiązania był fakt, że po włączeniu...
Alternator to prądnica synchroniczna pradu trójfazowego. Obcowzbudna .Sprawdź wzbudnicę i prostownik ,ale nie miernikiem tylko prądem wyaproksowanym do pracy znamionowej Dzwonią ale nie wiadomo w którym kościele
Witam Planuję planuję zrobić stół probierczy, posiadam silnik obcowzbudny Komel 230V DC 1,2 kW z oporową regulacją obrotów. Obciążenie maksymalne alternatora 24V to by było ok 40A. i ok 80A przy 12V. Planuję zrobić obciążenie z drutu oporowego o wartości 5A, 10A, 20A, 40A, 60A i 80A. Wzbudzenie z transformatora z mostkiem Graetza 12 i 24 V. Jak myślicie...
Z nich też da się robić prądnice obcowzbudne ale co do ich efektywności to się nie wypowiem, nie chce mi się szukać i gdybać Dlatego zdecydowana większość firm motoryzacyjnych odeszła dawno temu od prądnic na rzecz alternatorów.
Ale nie chcę obcowzbudnej, bo jak nie ma wiatru to rozładowuje mi akumulator.Miałem alternator wolnoobrotowy i wiem jak to jest.Na pewno są możliwości aby wyregulować "pływające" napięcie. Myślałem o diodzie zenera ale o takich parametrach to chyba nie kupię nigdzie
Ale konstrukcją godna pochwały i naśladownictwa zmienił bym tylko zespół prądnicy na inny silnik indukcyjny po przeróbce od pralki większa prądnica to znaczy liczba par cewek .Może nawet alternator po przeróbce pozwolił by na uzyskanie większej mocy .Tylko należało by zastosować ,przekładnię zwiększające prędkość obrotowa przy małym wietrze mała sprawność...
Rover 620ti (doładowana benzyna), silnik 2.0 hondy, rok 95. Padł alternator, próba reanimacji w polsce skończyła się zagotowaniem aku w niemczech. Altek został wymieniony na jakiś zamiennik - przy czym bardzo drogi. Po niecałych 3 tygodniach, wczoraj altek odmówił współpracy. Zauważyłem, że kolega (to jego samochód) nie założył jednego elementu, nie...
Dodam, że tylko alternator Jawy nie ruszy bez aku bo jest obcowzbudny (z aku). Wszystkie inne zadziałają. Wystarczy dodać trzy diody za 30 gr i kondensator za 5 zł i już możemy isę cieszyć jazdą bez aku. Oczywiście zapalanie na pych, co przy TS jest nie lada wyzwaniem.
Przyjrzyj sie swoim mocowaniom alternatora w Uno i spojrz na allegro. Za alternator od Zafiry czy BMW czy z VW Valeo potrafi odac nawet 140A. A koszt uzywanego to ponizej 200zł. Zawsze zaraz po kupnie należy taki alternator zregenerować, tzn nowe łozyska, szczotki regulator. taka podstawowa domowa regeneracja altka. Nie powinno sie stoswać dwóch roznych...
Witam! Temat stary jak swiat chodz nadal aktualny!!!! Mam pytanie dotyczace podlaczenia drugiego alternatora w moim zlomie. Auto to Jeep cherokee XJ. Chodzi o prace rownolegla obu przy wiekszym obciazeniu pradowym auta! Standartowo sa to alternatory obcowzbudne. Nie jestem pewien tylko czy regulator napiecia jest odzielnie ?!!! Napewno prad wzbudzenia...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Witam Posiadam od kilku lat stary motocykl oparty na instalacji z alternatorem obcowzbudnym. Na cały motocykl fabrycznie przypada 1 bezpiecznik 15 amper na przewodzie dodatnim od akumulatora do stacyjki. Problemem jest przegrzewanie się bezpiecznika. Nie pali mi bezpieczników, wszystko z instalacją OK, po prostu podczas jazdy zwłaszcza ze światłami...
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Rower nie samochód, w dzień jeździ bez włączonego oświetlenia, a te 3VA powinny wystarczyć na niezbyt intensywne korzystanie GPS-a, a w przerwach - na podładowanie akumulatorka (np. takiego na 1 -2 Ah), żeby można użyć GPS-a na postoju. Dlatego, że to jest 3VA, więc najprawdopodobniej regulator napiecia lub inny układ kontrolujacy ładowanie nie będzie...
Czasem tak bywa na forach że się odchodzi daleko od tematu. Ja dorzucę jeszcze że układ kontroli ładowania z przekaźnikiem jest o tyle lepszy że potrafił nawet zasygnalizować uszkodzenie jednej z diód mostka głównego, choć ładowanie było. A co do magnetyzmu szczątkowego to wszyscy mają po trochę racji - alternator 6 diodowy jest obcowzbudny i wystartuje...
Ale wydaje mi się ze alternator zeby wytworzyc prad sam potrzebuje pradu. Nie jest to do końca prawdą: Alternator to prądnica 3 fazowa synchroniczna: Dzielimy na : Samowzbudna Obcowzbudna - Tu żeczywiście jest potrzebny prąd na wirnik. Obcowzbuna idzie przerobic na samowzbunda dokładajac 3 diody wzbudzenia.
To że przy ściąganiu klemy może pociągnąć łuk jest wielce prawdopodobnym, Jasne. wstawię 10 filmów że nic takiego się nie dzieje. Wstaw jeden, byle z własnym autem w roli głownej. Bez obrazy ale widzę że jesteś godnym dyskutantem. a potem doczytaj, jak działa obcowzbudna synchroniczna prądnica trójfazowa, jaką jest alternator. Wzbudzenie nie jest regulowane...
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Witam . Kolego to masz alternator radziecki, jeżeli jest na nim napisane 28V ,to jest prawdopodobnie z Kraza, Kamaza.Alternatory 12V były stosowane Uaz,Wolga.Sprawdzałeś co nanim jest napisane?.Alternatory radzieckie stawiały dość duży opór po podłączeniu wzbudzenia(masz podłączony w układzie obcowzbudnym),czyli wzbudzenie bezpośrednio z akumulatorów.Trochę...
większa sprawność silnika to jest cel jaki chce osiągnąć A ja jeszcze raz powtórzę - osiągnij najpierw jakąkolwiek sprawność tego silnika. Eksperymenty dopiero po realizacji tego zasadniczego celu. Na początek nie musisz nawet tego podłączać do żadnej sieci, uruchom to jako generator np. na grzałki. Eksperymenty praktyczne chcę zacząć po ukończeniu...
O ile dobrze kojarze to ten model ma alternator zewnetrzny, taki jak w autach, szczotkowy obcowzbudny. Co do zawyzonego napiecia moge dac ci pewien trop, mialem taki przypadek w pewnym motocyklu do ktorego zaadoptowalem taki alternator. Otoz do niego dochodza tylko dwa przewody, jeden to jest staly plus czyli wyjscie ladowania z alternatora, a drugi...
Poszukaj silników firmy Komel. Silniki obcowzbudne tej firmy mocy 1,2 kW, 2,2 kW i 3 kW można znaleźć na różnych stronach z ogłoszeniami pod hasłem "silnik prądu stałego", w cenie 300 - 600 zł. Komel także nadal oferuje te silniki. Dostępne są także prądniczki tachometryczne do nich. Ja też mam taki silnik mocy 1,2 kW (zdjęcia poniżej) i planuję zrobić...
Witam! W jakim przypadku alternator w polonezie nie jest samowzbudny?! Alternatory w polonezach były samowzbudne -to w Fiatach 125p były obcowzbudne ale w końcowych wersjach też już były samowzbudne. Jeżeli dobrze pamiętam to na samowzbudnym będą trzy zaciski 30-śruba M6, 67-wsówka męska do której trzeba podłączyć regulator napięcia, a do wsówki na...
alternator obcowzbudny samowzbudny obcowzbudny generator obcowzbudny
instalacji origin tworzyć instalka iphone blokada ekran
pralka mastercook instrukcja obsługi pralka mastercook instrukcja obsługi
Jak sprawdzić i podłączyć małą elektrownię wiatrową do 400 W? Piszczenie akumulatora e-papierosa podczas ładowania - przyczyny i rozwiązania