Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
Może układ jest zapowietrzony albo któryś z przewodów może być załamany, sprawdź to.
Jedyne wytłumaczenie to brak połączenia klapy z jej osią(urwana,ukrecona) Klapy nie widać bo jest wewnątrz obudowy nagrzewnicy.Zdejmij cięgno z dźwigni klapy i poruszaj ręką,powinna w pewnym momencie opaść pod własnym ciężarem,w innym wypadku ukręcona/urwana oś Dodano po 1 Skoro przewody nagrzewają się to oznacza że nie działa siłownik elektryczny ,...
Pompa rozrzuca płyn siłą odśrodkową i wypycha go "na zewnątrz". Jak kręci się w drugą stronę to także pompuje, lecz słabiej.
Tak czy inaczej chłodnica przed załączeniem wentylatora musi być cała gorąca wtedy jest obieg płynu.
Klapka sterująca obiegiem płynu w chłodnicy EGR.
Podałem wyżej opis zaworu od scanii, działanie takie same ( cały schemat działania) ,scania ma strzałkę ale można dmuchnąć w niego i będzie wiadomo jak działa .Sprawdziłem zawór z volvo też ma strzałkę, producent jest ten sam jak w scanii .
Nie, obieg płynu jest wymuszony przez pompkę. Płyn jest w układzie zamkniętym, więc przepływy będą takie same.
Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
Dokładnie, to gniazdo służy to zasilania grzałki w obiegu płynu chłodniczego.
Jeśli zamknę przepływ ręką to zadziałam jak termostat i obieg powinien być zamkniety tylko na chłodnicę a mały obieg powinien dzialać i nie powinnno wywalac płynu przez chłodnicę. Problem w tym ze płyn wyrzuca nawet jak zamknę przewód na zimnym silniku.I jeszcze wtedy jak zamykam przewód od termostatu do chłodnicy to zanika przepływ cieczy na tym cienkim...
Normalny. Na głowicy i tak jest dużo więcej. Silnik po wyłączeniu jeszcze odaje ciepło przez jakiś czas ale nie ma już obiegu płynu, stąd chwilowy wzrost.
Jeżeli termostat jest sprawny, nagrzewnica również, to zostaje tylko 1. klapa przestawiająca na przepływ przez nagrzewnicę. 2. brak obiegu płynu chłodniczego 3. zapowietrzanie się układu. ( np przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
Żeby układ się udało odpowietrzyć musi być obieg płynu, silnik musi być nagrzany, płynu na max i co ważne - zakręcony i sprawny korek zbiornika wyrównawczego. W korku jest zawór upustowy ciśnienia (jednokierunkowy). Jeśli ten zawór jest uszkodzony (stale otwarty) lub korek nie będzie dokręcony to układu nie uda się odpowietrzyć. Ale od początku Ci piszę...
Jeżeli zrobię dzisiaj pompę do obiegu płynu pomiędzy parownikiem a nagrzewnicą to próby też będę robił dziś :) Nie liczę na super efekty ale zobaczymy... :)
Może termostat
Powodzenia, uważaj żeby nie uszkodzić połączenia EGR z kolektorem dolotowym, trzeba bardzo uważać z tą obejmą, żeby nie zgnieść aluminiowej rurki. Swoją drogą wyjęcie EGR w tym silniku, to nie jest takie hop. Masz tam chłodnice spalin z obiegiem płynu.
Nie myl termostatu odpowiedzialnego za obieg płynu w silniku, z tym który jest zamontowany na chłodnicy i załącza wentylator. Na 90% się zużył i styki mu się zawieszają i się nie wyłącza dlatego wentylator pracuje po załączeniu cały czas.
Ten piec dogrzeje kabinę w tym aucie za około 15 minut, jesli jest wyłączony zaworem obieg płynu na silnik, Najlepiej dołożyć ogrzewanie powietrzne do kabiny, a wodne zostawić na silnik. Pozdrawiam.
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
Obieg płynu to co innego, tutaj jest kontrola ciśnienia. Jeśli kontrola ciśnienia jest na tłoczeniu pompy to mimo braku przepływu sygnalizacja będzie prawidłowa. Zmostkowanie czujnika może świiadczyć o jego uszkodzeniu lub o zatkaniu rurki prowadzącej do czujnika. Dla wyjaśnienia czujnik służy do kontroli pracy pompy, jeśli ona nie pracuje to przyczyna...
Mam na myśli abyś ten czujnik co podałem gdzieś do obiegu płynu i podłączył i wtedy zasilanie do wentylatora możesz na przekaźniku zrobić. Jedź do mechanika to ci to za parę grosz zrobi na odpowiednich przekrojach przewodu itd.
Jest w bród tematów o tej usterce, wystarczy poszukać i poczytać.
Witam. Problem został już rozwiązany wymieniłem nagrzewnice na nową ( 20 min. roboty nie trzeba rozbierać deski ), odpowietrzyłem porządnie układ i jest git. Odpowietrzałem w następujący sposób - zalałem płyn zakręciłem korek rozgrzałem auto do 90 st. i tak zostawiłem, po ostygnięciu odkręciłem korek dolałem płynu i powtórka znowu do 90 st.. Tak ze...
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Umiejscowienie reduktora może być rużne. pamietac jednak należy, żeby obieg płynu był zapewniony. Bo gdy reduktor będzie wyżej niż naczynie wyrównawcze ,to mozesz stracić obieg płynu. I reduktor pokryje sie szronem. I silnik zgasnie. Taki będzie objaw.Drugie ten płyn powinien krążyć dobrze. Bo ma to wpływ na podgrzewanie reduktora zimą. Niestety reduktor...
Sprawdź płyn chłodniczy, widziałem takie objawy, gdy było za mało płynu i nie przechodził przez cały układ. Sprawdź też czy jak zgaśnie pierwszy raz nie masz szronu na reduktorze, mikserze lub przepustnicy (dotknij reką czy nie są zimne). Jesli płyn jest a mimo to szronieje to trzeba poprawić obieg płynu przez układ.
Usterką okazało się zapowietrzenie układu. Wystarczyło odpowietrzyć i teraz wszystko gra i buczy. Aby odpowietrzyć należało odkręcić śrubę imbusowa nad termostatem. Pozdrawiam
Jak podejrzewasz chłodnicę egr to zmostkuj obieg płynu wtedy się przekonasz.
Dlaczego ma nie być ogrzewania, jak to na małym obiegu działa? Pompa wody sprawna? Chłodnica drożna? Ściągnij opaski, górnego i dolnego przewodu, nagrzewaj silnik i patrz co się dzieje. Tylko się nie poparz!
Też mam problem z przegrzewaniem silnika w Felicji Wymiana głowicy niewiele pomogła gdyż Felicja ma bardzo słaby obieg płynu chłodniczego. Wykonałem u siebie dwie modyfikacje 1/ W termostacie wywierciłem dziurkę około 2-3 mm 2/ Włączenie wentylatora wykonałem ręcznie z kabiny kierowcy W ten sposób jak staję w korku włączam wentylator i silnik się nie...
Co za pierdoły wypisujesz kolego złowrogi_boncur ? Skoro nie ma obiegu to po co termostat ruszać? Ewidentnie winowajcą jest tutaj pompa wody.
Zapewne masz webasto podłączone pod obieg chłodzenia, plus uruchomienie wentylatora i dodatkowa pompka obiegu płynu chłodzącego. Do tego sterowanie czasowe i jest komplet. A co ze zbiornikiem na ON? Webasto ma wbudowany zbiorniczek na paliwo, napełniane jest przez przewód powrotny z listwy paliwowej silnika. Wystarcza na około 15-20 minut pracy palnika....
Jesteś pewien, że jest na dużym obiegu płynu? Chłodnica gorąca?
Na początku podmień korek zbiornika wyrównawczego i musisz przywrócić obieg płynu w nagrzewnicy.
Sprawdź czy działa zawór obejścia obiegu płynu. Elektrozawór koło zbiornik wyrównawczy płynu a sam zawór pod łapa silnika od kierowcy.
Jak nie będzie obiegu to może zagotować płyn w kolektorze pytanie czy instalacja otwarta czy jest zawór bezpieczeństwa.
W zbiorniku masz grzałkę z termostatem, ale jest ona wpięta w obieg płynu chłodzącego. Spryskiwacze oraz cały przewód doprowadzający płyn działają za zasadzie drutu oporowego, który jest sterowany termostatem znajdującym się z lewej strony maski (od kierowcy) - taka płytka, są w nią wpięte kostki grzania spryskiwaczy. Skoro dysza się stopiła, to stawiam,...
Hipochondria. Poczytaj sobie przy jakich temperaturach powinien włączać się wentylator, oraz jak działa nadciśnieniowy układ chłodzenia - szczególnie co go charakteryzuje.
Bo można sterować prędkościami wentylatorów czy pracą pompy zależnie od temperatury płynu w obiegu chłodzenia.
Żeby nie było za łatwo to w Puncie jest obieg płynu chłodzącego przez korpus przepustnicy... ciężko ze zdjęcia poznać czy to płyn czy olej. Płyn w dotyku jest raczej lepki niż śliski. Jednak ze zdjęcia widać, że zabrudzony cieczą jest także parownik, który jest nad korpusem przepustnicy, więc skłaniałbym się ku olejowi z odmy doprowadzonej do obudowy...
Termostat sobie podaruj (nie zakładaj), bo to zbyt mały obieg (mało płynu w układzie i on by się musiał już po 2min. otworzyć :D ) Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
To wygląda na problem z obiegiem płynu. Na postoju silnik generuje niewiele energii cieplnej i nie ma pędu powietrz który by odbierał ciepło z chłodnicy więc wydaje sięże wszystko jest ok. Podczas jazdy autostradowej generowane jest sporo ciepła, a pęd powietrza odbiera całe ciepło z chłodnicy. Zimny dolny wąż oznacza brak obiegu przez chłodnicę. Albo...
Chyba coś jest nie tak że nie ma obiegu płynu tam Panowie co? Chłopie, masz bąble ze spalin wtłoczone do układu chłodzenia przez walniętą uszczelkę albo i głowicę. Nie przegrzewa ci się bo turlasz się wkoło komina, zrób sobie trasę ze 100km to wrócisz na piechotę albo lawetą.
JacekCz, to podpowiedz, czym najlepiej byłoby ładować aku i zarazem zasilać wentylator chłodnicy oraz pompę obiegu płynu.
Nie wiem czy to tutaj się sprawdzi... ale ja u siebie w warsztacie mam zalane borygiem (obieg otwarty) instalacja miedziana. Już 4 lata jest i żadnych problemów nie było. Czasami temperatura skoczyła na 110-120 stopni (piec węglowy... zapomniałem dzwiczek od popielnika zamknąć...)
Zobacz ile masz płynu w chłodnicy. Jak mało dolej płynu do chłodnicy pod korek (na zimnym silniku) i uruchom silnik. Jak się zagrzeje na tyle że termostat włączy duży obieg (przez chłodnicę) to będziesz widział czy jest przepływ płynu przez otwarty korek. Jak nie będzie przepływu, to termostat się nie otwiera lub pompa nie pompuje. Jakby płyn wywalało...
bo jest wszystko ok moim zdaniem jeśli stało się to zaraz po założeniu gazu to nie ma się co czepiać chłodnicy czy termostatu tylko sposobu podłączenia obiegu płynu do parownika z drugiej strony jeśli stało się to po pewnym czasie to może być winny termostat, czujnik wentylatora, albo zamuliła się chłodnica sam już trochę nie wiem co mam o tym myśleć...
Pierwsze czy chłodnica ma przepływ powietrza tzn czy nie zabita błotem czy pyłem. Dwa czy jest obieg płynu. Czy wentylator jest i działa.
U mnie było to samo. Okazało się że padła właśnie pompa obiegu płynu chłodzącego.
Co to może być ? Elektryczną grzałkę ma? Gdzie? W systemie wentylacji, czy w obiegu płynu chłodzącego?
gdy mam temperaturę płynu 50 stopni (sprawdzone komputerem), dolny wąż od chłodnicy robi się dość mocno ciepły, termostat znajduje się na końcu górnego węża. Sam sobie napisałeś odpowiedź. Idąc z "prądem" obiegu płynu to termostat jest na początku górnego węża, on się otwiera jeśli potrzeba i gorący płyn idzie górą do chłodnicy, tu się ochładza i dolnym...
Reduktor ma wejście i wyjście obiegu płynu. Trzeba sprawdzić czy jest przez niego dobry przepływ. Po nagrzaniu silnika obie rury powinny mieć niemal identyczną temperaturę płynu. Pomiar temp. reduktora można w przybliżeniu wykonać poprzez przyłożenie termometru do rury wyjścia z reduktora. Owinąć czujnik/termometr wraz z rurą kilkakrotnie szmatą by...
Pompa wspomagania ma własny zbiornik oleju, podłączyłeś rozdzielacza z wyjściem wysokiego ciśnienia pompy. Na co drugi zbiornik oleju? Czy ten olej się cofa do zbiornika pompy jak pompa jest wyłączona, albo jak tłok wraca? Możesz objaśnić jaki jest obieg płynów?
(at)pkaczmarek2 -> Ale praktyczne pomysły, a nie "zrób DIY pralkę". Pierwsze co mi do głowy przyszło to zrób pralkę ;P bo to mało uniwersalny wyświetlacz. Nadawał by się do wy trawiarki z wymuszonym obiegiem płynu podgrzewaniem i bąbelkami do tego czasowym sterowaniem paskiem postępu etc. Jeden timer ilość czasu do końca drugi godzinę zakończenia. Do...
Tak wystarczą Ci np. 2 chłodnice samochodowe zalane płynem i pompa obiegowa która wymusi obieg tego płynu... I już maż gotowy odzysk... Zrobienie typowego rekuperatora jest dość trudne w warunkach domowych, sam wymiennik ciepła to tzw wymiennik krzyżowy, jego konstrukcja nie jest skomplikowana ale niełatwo go zrobić samemu nie mając odpowiednich narzędzi...
Czy go odpalasz na gazie ? Jeśli tak to ...jak najbardziej jest taka możliwość aby parownik zamarzł - rozprężający się gaz osiąga dosyć niskie temperatury a jeśli dodatkowo obieg płynu jest słaby to ....parownik zamarza. Coś takiego w "zwykłych" instalacjach bez kompa to często spotykany problem dlatego zaleca się uruchomienie na benzynce i dopiero...
Panowie, jeśli chodzi o przedwczesne awarie drogich podzespołów to w większości jest to specjalnie wadliwie zaprojektowane, to ma się psuć i musi się psuć, a na tym forum dobrze by było byśmy umieszczali instrukcję jak to uleczyć jeśli się da. Np w espace iv da się wadliwy alternator zastąpić zwykłym z laguny, w silniku 2,2 trzeba zachować obieg płynu,...
Np nie krązy płyn w obiegu nagrzewnicy, jest uszkodzony elektrozawór...
Co prawda wszystko o modelu C4/A6, ale całkiem możliwe, że mnóstwo rzeczy okaże się takie samo lub bardzo podobne. Tutaj popatrz: http://audi-c4.pl/dload.php?action=file&... Zdaje się, że wymagane logowanie aby pobrać pliki. Dodano po 12 Aha, w C4 jest coś takiego jak zawór odcięcia obiegu płynu chłodniczego silnika. Jest sterowany podciśnieniem i...
nagrzewnica gorąca że nie można dotknąć, to jak może nie grzać? obieg płynu jest ??
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
Radzę zmienić mechanika jeśli problemem jest dla niego skontrolowanie możliwego miejsca wycieku płynu. Czy będziesz jeździł na samej benzynie teraz to i tak obieg płynu chłodzącego jest przez reduktor.
Tak nie powinno być, lepiej równolegle do przewodów nagrzewnicy, jak nie chcesz tego przerabiać to wymuś obieg płynu taką np pompą elektryczną Abakus 138-01-012
Z twojego opisu wynika że płyn w obiegu płynie sobie po najmniejszej linii oporu z pominięciem nagrzewnicy. Moim zdaniem jesto klasyczny przykład złego wpięcia instalacji gazowej do układu chłodzenia. Uważam że powinieneś pojechać do gazowników i ŻĄDAĆ aby gaz podłączyli tak żeby ogrzewanie było prawidłowe.
Panowie czy vw szaranie 1,9 TDI 98 r nie ma pompki obiegu płynu szukałem i nie ma czy orginalnie też tak wychodziły bez pompki kostka z kablami jest orginalnie przyczepiona sam już nie wiem
Problem z obiegiem płynu pompa główna lub elektryczna dodatkowa.
To jednak poczekaj do wtorku...chyba że potrafisz sprawdzić czy masz pełny obieg płynu przez nagrzewnicę...
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Może być zatkany mały obieg płynu, najczęściej w nagrzewnicy. W takim przypadku ciśnienie płynu chłodzącego wytwarzanego przez pompę wody pokonuje opór sprężyny w termostacie i na siłę przepycha płyn na duży obieg.
Dostępne na rynku ustrojstwa, spełniające te wymogi są albo idiotycznie ... czy ty robisz zakupy na rynku moskiewskim(?), że zakupione elementy zwiesz "duracznoje ustrojstwa"?" Bądź bardziej naturalny, to ktoś ci pomoże w twoim projekcie. Skoro bazujesz na wiedzy z Nettigo, która stawia swój status w nazwie , na poziomie akademickim, to nie szukaj...
Mam pytanie ,czy do smarowania sprężarki nada się pompa wody od dużego fiata? patrzyłem na taką ostatnio i po mojemu to by dało radę .Co o tym myślicie? pompa wody nie robi żadnego ciśnienia, ma tylko za zadanie zachować obieg płynu chłodniczego,nie mogę was ciągle zrozumieć, po co sobie utrudniać życie, kombinować z różnymi pompami, które się do tego...
No to ja podejrzewam, że jest za słaby obieg płynu chłodzącego na wolnych obrotach. Ja bym sprawdził pompę wody, czy wszystko z nią w porządku. Sprawdziłbym też, czy na pewno dobrze odpowietrzony jest układ.
Pompa wodna nie ma obiegu płynu
Wytłumacz mi jasno co ma ogrzewanie postojowe do braku obiegu płynu w chłodnicy?! Wyskoczyłeś z tym ogrzewaniem jaki Filip z konopii.
Problem znaleziony i usunięty. Pritarder po wszystkich testach okazał się niewinny. Termostaty wyjęte, sprawdzone, otwierają się prawidłowo, więc zostały tylko chłodnice, bo są dwie. Jedna od silnika, druga od chłodzenia powietrza doładowanego, przez wymiennik ciepła w kolektorze ssącym. Chłodnice okazały się zarośnięte kamieniem. Fabrycznie mają bardzo...
Rozejrzyj się za pompą obiegową od autobusu, 24V DC. Oryginalnie "gania" obieg płynu jak pracuje Webasto na postoju. Podłączyć równolegle z tą/tymi istniejącymi wraz z zaworami zwrotnymi, i prosty układ z przekaźnikiem może automatycznie ją załączyć przy braku sieci. U siebie, mam o tyle dobrze że mam piec kaflowy. Prądu nie potrzebuje :D.
Czyli u mnie wskazówka jest na końcu białego pola dziś spojrzałem więc jest max te 80 stopni wychodzi na to więc coś jest nie tak dziwne powinno być na tym zielonym. Teudno teraz nie dam rady tego rozbierac potem zobacze moze termostat sie zaciął jednak i jest wciąż otwarty przez to jest cały czas duży obieg płynu i dobrze go chłodzi az za dobrze i...
czy świece mogą się grzać powiedzmy do godziny czasu Nie mogą bez obiegu płynu, bo się zagotuje.
W osobówkach z tym silnikiem jest problem z chłodnica EGR. Nie działa gruszka która zamyka obieg płynu (chyba) i przez to spaliny nie dogrzewają układu chłodzenia. Może tu jest podobnie?
A po co jak nie ma źródła ciepła ani obiegu płynu
dzieki musze to sprawdzi ale płyn w zbiorniczku jest troche zamoncony moze trzeba przepłukac cały układ,choc w warsztaie mówili ze obieg płynu jest dobry
Bester 351/351W mają zasilanie podajnika 42VAC. Silnik podajnika i elektrozawór będą działały na niższym napięciu zasilania ~25VAC, stycznik może nie załączyć przy tak niskim napięciu zasilania. Transformator sterowniczy jest zasilany międzyfazowo po wyłączniku, z odczepu jest zasilany wentylator, lampka i pompa obiegu płynu chłodzenia (wersja 351W)...
... przy braku obiegu płynu, gorszej jakości może się gotować. Jeżeli odpowietrzenie układu działa, korek ma sprawne zaworki, to tak dla siebie można zostawić jak jest... przy okazji pytam. :-)
To znaczy, że kontrolka działa i jest problem z obiegiem płynu.
To farelka do środka skierowana w stronę nagrzewnicy. A przewody od silnika do nagrzewnicy w tym czasie można suszarką do włosów potraktować. Samochód odpalić by nagrzać płyn i wymusić obieg.
Pompka elektryczna obiegu płynu może działać wadliwie. Powodem są zużyte szczotki. Dogrzewacz się włącza, zaczyna się nagrzewać i z braku obiegu płynu chłodzącego zaczyna się przegrzewać. I czujnik termiczny wyłącza dogrzewacz.
Przepraszam ze tak późno piszę ale nie miałem dostępu do komputera niestety. Najpierw kolega tadiolo21: jakie materiały by cię interesowały jeszcze to postaram się jeszcze napisać bi nie bardzo wiem co byś chciał wiedzieć Teraz kolega AKuba : jest to dogrzewacz spalinowy D3W taki jaki był stosowany w Sharanie Galaxy czy Alhambrze. A pompka stanowi tak...
Wymieniłem płyn chłodzący, olej, wszystkie filtry A termostat w obiegu płynu chłodzącego?
Dolny wąż od chłodnicy ciepły po dogrzaniu silnika? Jest obieg płynu czy termostat lekko się otwiera i nie ma obiegu?
Nie rozumiem, przecież napisałem, że nagrzewnica jest gorąca tzn. że płyn przez nią płynie, obieg działa Obieg płynu działa, ja sugerowałem sprawdzić czy nie jest zapchana po stronie powietrznej.
Lepiej naprawić na miejscu (nie jest to skomplikowane) podczas jazdy nawet kilka kilometrów możesz szybko przegrzać silnik. Nie masz teraz również obiegu płynu chłodniczego.
Co niby ma byc źle z pompą wody? Gdyby była niesprawna, silnik nadmiernie by sie grzał z powodu słabego obiegu płynu. Świece powinny byc na krućcu na głowicy z którego idzie płyn do nagrzewnicy.
Witam. Normalnie i w skrocie Elektrozawór odpowietrzania płynu chłodzącego: Zasilanie = Zamknięty elektrozawór ( Brak przepływu płynu chłodzącego ) Brak zasilania = Otwarty elektrozawór ( Obieg płynu chłodzącego )
Włącz ogrzewanie pomacaj oba węże powinny być gorący i ciepły. Jeśli nie to raczej pompa a nie termostat, nie daje obiegu płynu.
Koledzy ćwiczyłem to na kilku firmowych sprinterach CDI "nowa decha". Zapchana i zamulona nagrzewnica daje taki efekt. Należy także sprawdzić "chory zawór" miałem na myśli konstrukcje zamykająca obieg przez nagrzewnice i otwierając za razem obieg płynu z powrotem.Często w pozycji na MAX płyn nie przepływa przez nagrzewnicę całkowicie tylko wraca częściowo...
Witam wszystkich. Poszukuję schematu całego obiegu płynu chłodniczego do Vito W639 rok 2008 w wersji 9-osobowej z ogrzewaniem postojowym, gdyż mam dziwny problem z ogrzewaniem. Czasami grzeje bardzo mocno, a czasami wcale, gdy nie grzeje, to przewody na tył są gorące, a te, które idą do nagrzewnicy, to jeden zimny, drugi letni. Pompa cyrkulacji słychać...
pompka obieg płyn słaby obieg płyn krótki obieg
naprawa delphi pioneer ustawi fabryczny bęben minolta
pioneer zdalne sterowanie ustawienia sterownika pieca gazowego
Thunderbird nie zapisuje szkiców wiadomości - rozwiązania i diagnostyka Maksymalne napięcie zasilania TL071 - szczegóły