Witam Miganie całego wyświetlacza świadczy o "poważnej" awarii climatronica np. - kompresora - wentylatora nawiewu - klapy zimne/ciepłe i to jest zapewne w twoim przypadku. Odczytaj błędy z panelu naciśnij na kilka sek. przy włączonym zapłonie ECON + obieg wewnętrzny, lub przeprowadź autodiagnozę: ECON + obieg wewnętrzny przy wyłączonym zapłonie następnie...
W 99 procent wypadkach uszkodzony/wypracowany potencjometr pozycji siłownika klapy. Tam jest silnik 12 DC i przekładnia dodatkowo wyposażona w potencjometr który daje sygnał zwrotny o pozycji klapy. Jak potencjometr jest wytarty daje przerywany sygnał (skokowe wartości) sterownik głupieje i wywala błąd 1596. Naprawa to wymiana całego siłownika albo...
Przepraszam ze tak późno piszę ale nie miałem dostępu do komputera niestety. Najpierw kolega tadiolo21: jakie materiały by cię interesowały jeszcze to postaram się jeszcze napisać bi nie bardzo wiem co byś chciał wiedzieć Teraz kolega AKuba : jest to dogrzewacz spalinowy D3W taki jaki był stosowany w Sharanie Galaxy czy Alhambrze. A pompka stanowi tak...
Dzięku Krecik za odpowiedź, Cieszę się, że moja analiza nie jest pozbawiona sensu :D. Ten schemat niestety do starszego modelu, ale akurat schemat elektryczny sterowania mam do swojego (szkoda, że w j.niemieckim :cry:). Dla zainteresowanych schemat poniżej: Pisząc "schemat" miałem na myśli obieg chłodziwa z elementami mechanicznymi i elektrycznymi -...
Witam wszystkich Elektrodowiczów i nie tylko Mam pytanie: w moim sharanie 1.9tdi z manualna klimatyzacją nie mogę na stałe załączyć obiegu wewnętrznego powietrza w kabinie auta. Mianowicie jest tak: jak trzymam naciśnięty przycisk to świeci się kontrolka, i prawdopodobnie obieg wewnętrzny działa (pisze prawdopodobnie bo nigdy tego nie trzymałem tego...
Witam ja również byłbym zainteresowany co i jak przerobić do ogrzewania postojowego. narazie wstawiłem sobie do środka 3 poz. przełącznik działa świetnie. Mam sharana 2002 więc pompy nie muszę dokupywać - tylko co dalej. jak sie nie myle to bez pompy piec Ci długo nie pochodzi.Musisz wymusić obieg cieczy bo inaczej zablokujesz sterownik.Co masz na...
Przewód od zbiorniczka cieñki sciagnij i zobacz czy leci plyn po odpaleniu. Bez odpalenia dmuchnij w niego czy jest w ogóle drożny. Bedzie widać czy jest obieg plynu. Jak dasz rade to samo z przewodem nagrzewnicy.
Z opisu można wnioskować, że dochodzi do przegrzania urządzenia. Pompka przy nie pracującym silniku powinna chodzić by był obieg płynu.
Dobra sprawdzę to w piątek, mam pompkę obiegową jest obok piecyka ale jest padnięta na 100% wyjąłem szczotki a wirnik ani drgnie dawno nie pracowała i trochę jest skorodowana, teraz pytanie czy bez tej pompki po zmostkowaniu czujnika piecyk powinien odpalić na pracującym zimnym silniku, w sumie obieg będzie z pompy silnika, zaś jeśli ta elektryczna...
Witam. Jaka wydajnosc pompy? jaki cel montazu pompy? ,rozumiem ze chcesz miec obieg przy wylaczonym silniku , tylko nie rozumiem z jakiego powodu ... pozdro.
taaa tylko co? nagrzewnica nowa, korek zbiorniczka nowy cisnienie chłodziwa ok obieg też głowica ok zero wycieków
Skoro tylna nagrzewnica grzeje to jest obieg. Jest też opcja że silnik się kręci ale wirnik nie pracuje. Sprawdzałeś czy faktycznie pompka pompuje wode, jeśli nie to wyciąg pompkę i sprawdź ją , lub otwórz obieg wodny i załącz pompke i zobaczysz czy faktycznie pompuje.
Możliwe są dwa rozwiązania, albo ogrzewanie postojowe albo dogrzewanie. Jeżeli jest dogrzewanie to nie da się go przerobić na ogrzewanie postojowe drogą "programową". Powodem tego jest brak elektrycznej pompy płynu chłodzącego. Żeby działało na postoju to musi być elektryczna pompa żeby wymusić przepływ płynu przez webasto i silnik. Natomiast dogrzewanie...
Kolega ma racje :D Sprawdź chłodnicę . U mnie przy takim mrozie chłodnica jest zimna obieg chłodziwa tylko w silniku i nagrzewnicy .
Witam W warsztacie w Polsce sprawdzono pompę wody - OK termostat -OK Czujnik temperatury - OK Mechanik stwierdził że obieg jest i wszystko działa prawidłowo. Doradził mi jeżdzenie na niedokręconym do końca korku (ca 5mm odstęp) ... No i .... Ogrzewanie chodzi normalnie (bez zimnego nawiewu) Od tego czasu (tydzień czasu) nie widzę "plucia" pod korkiem...
Witam na forum,mam taki sam problem z sharanem 1,9TDI 2001r,nie ma nawiewu cieplego powietrza z przodu,nagrzewnica ciepla,nie ma sterowania nawiewami,nie dziala obieg wewnetrzny tylko wentylator ma wszystkie biegi.Prosze o porade co moze byc przyczyna niesprawnosci ogrzewania.Pozdrawiam Andrzej.
Wlasnie pompka pompuje na pewno, sprawdzalem gdy byla wyjeta do wymiany szczotek,działa przy wyłączonym aucie jak i przy zapalonym. Wydaje mi się ze ciepła woda idzie na silnik, jest możliwość ze mechanik zamienił przewody chłodnicze przy silniku te od nagrzewnicy z tyłu ??? Że teraz jest obieg w drugą stronę i dodatkowa pompka pompuje pod prąd??
To że przewody są gorące nie oznacza że masz obieg płynu przez nagrzewnice. Ponieważ nie przechodzi płyn jak przez spiralke tylko wchodzi do wolnej przestrzeni w której jest i odpływ a za ta przestrzenią są kanaliki przez które płyn musi przejść aby oddać ciepło. Po latach użytkowania bywają zaszlamione nagrzewnice. Masz linka żeby zobrazować jak mniej...
masz do wymiany korek- jest w nim zaworek, który zapewne zaciął się i nie reaguje na rozszerzanie płynu w wyższych temperaturach ( zamiast tłoczyć go w obieg to ciśnienie wylewa go przelewem w korku).
A czy ten sterownik nie wyświetla numeru błędu ? Do głowy przyszło mi że nie działa elektryczna pompka obiegu cieczy chłodzacej i piecyk wyłącza się z powodu nadmiernego wzrostu temperatury. W czasie pracy silnika obieg zapewnia pompa cieczy chłodzącej w silniku i wszystko jest OK.
Witam! Mam pytanie, gdzie znajduje się wlot powietrza do climatronika w środku kabiny. Musze odgrzybić instalację, mam już środek który trzeba śiknąć do instalacji. Pisze na opakowaniu że muszę go wprowadzić przez wlot przy ustawionej klimatyzacji na obieg zamknięty. Pomóżcie mi zlokalizować ten wlot ? Poizdrawiam, Gienek.
nabijana była. Obieg wewnętrzny nie działa, ale podobno to bez znaczenia. Narazie z tych informacji pozostaje mi ten zawór niskiego ciśnienia.
witam wszystkich. już sobie poradziłem , problem był ze stykami przy dogrzewaczu i pompce wody tej przy dogrzewaczu ( kostki i przewody ) wygląda na to , że krótki obieg przechodzi też przez dogrzewacz . pozdrawiam wszystkich i dzięki za podpowiedzi
Witam wszystkich mam problem z webastem w moim vw.Jest to webasto które tylko podgrzewa obieg wody.Niestety urządzenie nie włącza się przy temperaturach ujemnych.jeśli ktoś może pomóc to bardzo proszę z góry dzięki
Prawdopodobnie zablokowany lub uszkodzony sterownik. Pompa wody to drugorzędna rzecz... wymusza obieg przy niskich obrotach silnika i po jego wyłączeniu dla wystudzenia urządzenia... powinieneś jednak to zrobić bo urządzenie (jak już będzie sprawne) będzie się przegrzewało.
Witam serdecznie,jak w tytule mam problem z nawiewami powietrza w kabinie mojego Sharana.Na przelaczniku dziala tylko dmuchawa,na wszystkich biegach i nic poza tym.Nie ma ogrzewania,nie mozna ukierunkowac nawiewu powietrza(dmuch tylko zimne powietrze),nie wlacza sie obieg wewnetrzny.Sprawdzilem bezpieczniki sa w porzadku i doplyw plynu chlodniczego...
Tez mi się tak wydawało i pewnie tak jest. Czytałem jednak, że ten dogrzewacz działa do momentu osiągnięcia przez płyn temperatury 70C potem jest wyłączany. Tyle, że pewnie dzieje się to w kółko... Z tyłu grzanie też potrzebne, trza będzie ruszyć piecyk, a to koszty i z tego co już się naczytałem to strasznie awaryjny sprzęt. Wracając jednak do termostatu,...
Witam! Wiem że do tej pory problem został z pewnością rozwiązany, jednak odpowim na ten post, bo może to komuś pomoże w rozwiązaniu problemu. W moim Sharanie 1.8T 2001r objawem niesprawnej klimatyzacji (te objawy nie powodowły problenu ze zchłodzeniem wnętrza-zimno było, ale z prawidłowym sterowaniem już tak!), było mocne zaparowanie szyb i miganie...
dziekuje dziekuje, wew/zew obieg na bank nie ma wpływu na AC ale chcę to naprawić! klima działa poprawnie. ale ta klapa, jakbym dostal instruktaż to by było łatwiej. jeszcze raz dziekuje, pozdrawiam wszystkich. HEJ!!!
O samodiagnozie trochę już było i ne będę si rozpisywał (wciśnij i przytrzymaj przyciski na panelu "wewnętrzny obieg powietrza" + "ECON" i w tym momencie trzymając je przekręć zapłon na ON. Reszty sobie poszukasz. Manual to wtedy gdy nie masz na wyświetlaczu ani "AUTO", ani "ECON", czyli np. ręcznie zaczniesz regulować prędkością dmuchawy. Po zawieszeniu...
Przede wszystkim poniżej zaworu w butli - tak mówi sztuka. Dalej w mały obieg aby płyn z miejsca najszybciej grzanego w silniku (głowica) w pierwszej kolejności przepływał przez parownik - to sprawi że mimo iż piec będzie jeszcze zimny na reduktorze masz już 35*C i przełącza zasilanie gazowe.
Nie miałem raczej bezpośredniej styczności z z tym zagadnieniem, ale powszechnie pojawiające się problemy podobne do twoich to dwie możliwości: 1. Oczywiście warto przyjrzeć się sprawności termostatu- w sprawie niedogrzewania się silnika. Nie piszesz szerzej, więc strzelam. 2. Co do webasto to użytkownicy wskazuja przy podobnych problemach na pompkę...
Witam. Klimatronic nie przełącza nawiewów na środek i nogi w temperaturze wewnątrz poniżej 24C. Jak jest gorąco i stał na słońcu to działa ok. Jak wówczas zostawię na ECON na noc to przełącza dobrze do momentu włączenia AUTO. Wówczas nawiew ustawia się tylko na szybę. I tak do kolejnego gorącego dnia. VAG podaje brak błędów klimy, przy teście klimy...
tak jak pisał kolega wcześniej zacznij od najprostszych czynności sprawdź czy oba przewody od nagrzewniczki robią się gorące jeśli tak to znaczy ze pompa i uszczelka są ok bo pompa wymusza obieg ,a nagrzewniczka się nie zapowietrza od wadliwej uszczelki. Wina może leżec w klapkach jak podpowiadał ci jakis mechanik ale na początek sprawdz to co napisałem.
Cytuje to co napisane w instrukcji obsługi: Nagrzewnice pomocniczą można włączać w dowolnym momencie. Zasilana jest przez dodatkowy akumulator i paliwo ze zbiornika paliwa. Przy włączonym silniku nagrzewnica pomocnicza ogrzewa także obieg cieczy chłodzącej silnik. W przypadku silnika Diesel nagrzewnica włącza się automatycznie przy temperaturze zew....
Reduktor jest niedogrzany przez co po zwiększeniu obrotów wydawana jest większa ilość gazu i powoli zamarza. Obieg płynu chłodniczego nie jest w stanie z początku zapewnić mu odpowiedniej temperatury. Jeśli chcesz temu zapobiec sprawdź czy masz dobrze odpowietrzony reduktor i czy masz reduktor połączony równolegle. U mnie jest tak samo jak nie przejade...
Witam serdecznie,poszukuje schematu elektrycznego wraz z poszczegolnymi elementami odpowiedzialnymi za sterowanie nawiewami w/w samochodzie.Dodam ze jest to sterowanie elektryczne oparte na silniczkach elektrycznych i przepustnicach.Ogolnie problem polega na tym,ze nie dziala ogrzewanie,sterowanie nawiewami oraz obieg wewnetrzny.Pozdrawiam Andrzej.
Termostat nie przełącza obiegów.
Pompka z jakiegoś samochodu z wymuszonym nią obiegiem (sharan, galaxy, Audi - niektóre modele) Wylot wody z baniaka jak najwyżej, wlot od dołu
Nie wiem do końca gdzie on się znajduje. Próbowałem dostać się od wnętrza. Zdemontowałem schowek, lecz wszystko tam jest zabudowane, mogę dostać się tylko do solnika dmuchawy, zespołu rezystorów i nagrzewnicy. Może ktoś ma jakiś schemat z etki lub autodaty dotyczący wentylacji?
Hipochondria. Poczytaj sobie przy jakich temperaturach powinien włączać się wentylator, oraz jak działa nadciśnieniowy układ chłodzenia - szczególnie co go charakteryzuje.
Tak poważnie dotknij chłodnice jak nagrzejesz auto tak z 70 stopni bo to objaw otwartego obiegu termostat otwarty
Tak jak Robo napisał (i nie tylko), jest tylko i wyłącznie jeden, jedyny powód nie dogrzania silnika (oczywiście, jeśli czujki sprawne - tyczy się każdego silnika, poza Galaxy i Sharan-em), to: Musi przeciekać płyn do dużego obiegu
Dziękuję. To coraz bardziej zacieśnia poszukiwania awarii. Pozdrawiam.
sprawdz termostat bo moze ci laduje calą wode do duzego obiegu i nigdy nie nie nagrzeje. Ja swoja droga wczoraj gdyby nie webasto nie nagrzal bym Tourana do 90st, a jak wylaczylem to w przeciagu 30min jazdy ok 100km/h tem silnika spadla o prawie 20st. wiec -20 robi swoje
Nie ma potrzeby ani obowiązku włączania klimy podczas odgrzybiania, wystarczy lekko ogrzać wnętrze auta (ok.20*C), obieg zamknięty i będzie ok.
Masz po części rację. W ten sposób dojdziesz do dmuchawy, zespołu rezystorów. Chodzi mi o klapę a dokładnie o dostęp do silniczka który steruje klapą obiegu powietrza (dopływ powietrza z zewnętrz)
Dotknij ręką wymiennika ogrzewania wymiennika w momencie wyłączenia. Bardzo gorący=brak obiegu.
No to sobie juz odpowiedziałes na pytanie. Pompki elektryczne wody są do wymiany, skoro nie ma obiegu eody na wyłączonym silniku.
spręzarka pracuje napewno,temperatura też po przestawieniu na wyższą wzrasta,zapomnialem dopisać że wisi błąd 1596-czyli awaria silniczka obiegu zawnętrznego-wewnętrznego.
pompka obieg sharan wewnetrzny obieg astra obieg
deska berlingo canon drukować raport płyta grzewcza ariston
poduszka grzewcza poduszka grzewcza
Kod błędu P107D11 w Mercedes-Benz - retarder Diagnostyka EGR w Renault Espace IV 2.0 dCi