Termostat ma otworek odpowietrzający. Głowica ma połączenie małego obiegu. Układ chłodzenia powinien odpowietrzyć się automatycznie po uruchomieniu silnika i kilkukrotnym przegazowaniu.
Problem z agregatem Hulsteins rozwiązany. Okazało się że zawór na obiegu układu chłodzenia silnika przepuszczał gorący płyn do parownika.
Masz dwie ręce (i nie dwie lewe) :D . Więc szrot -> zakup termostatu dużego obiegu układu chłodzenia -> powrót i montaż. One z zasady zaczynają się otwierać około 60°C.
Dodatkowo kontrola czy silnik nie pracuje cały czas na dużym obiegu układu chłodzenia ( cały czas otwarty termostat) czyli silnik niedogrzany.
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
górny wąż może być ciepły ale dolny wąż od chłodnicy musi być zimny jeśli termostat się jeszcze nie otworzył
Niejasno się wyraziłem. Chodziło o brak obiegu w układzie. Problem rozwiązany. Mimo wymiany pompy wody na nową to ona stanowiła o usterce. Wirnik posiadał wadę fabryczną. Pompa wymieniona na inną i wszystko wróciło do normy.
Ja bym zaczął od poprawienia pierwszego postu. Kropki przecinki. Stylistyka. A potem sprawdził obieg.
Kup nowy, zalej płynem i nie zapomnij odpowietrzyć układu.
,a gdzie znajduje się pompa cyrkulacyjna? jeżeli jest w układzie to w skrzyni. Chyba że tam jest to inaczej rozwiązane - np stale pracująca pompa hydrauliczna bo chodzi na tym samym oleju i przy okazji odpowiada za obieg oleju przez układ chłodzenia Poszukaj jakiejś tabliczki znamionowej kto jest producentem tej skrzyni i dopiero po tym możesz szukać...
Niema nic dołożonego. Wyciągnięty termostat dalej to samo. Układ ma obieg.
Witm .Jak odpalić Webasto DW50 w dodatniej temp. w celu sprawdzenia i jak je podłączyć w obieg układu chłodzenia . Pozdrawiam .
Ten wentylator wymusza obieg powietrza przez czujnik, który mierzy temperaturę powietrza w kabinie i zależnie od tego reguluje intensywność grzania. Po prostu: jak jest wymuszony ciągły przepływ powietrza, to układ szybciej reaguje. Pompka z kolei wymusza obieg w układzie chłodzenia. Kiedyś (124) do jej uruchomienia wystarczało ustawienie któregokolwiek...
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Tak ale obieg układu chłodzenia chłodzi co innego niż obieg smarowania. W innych elementach wydziela się ciepło, olej też inaczej je oddaje jeśli nie ma swojej chłodnicy. Przy lataniu bokiem jeśli masz przerobiony układ chłodzenia (wymuszone chłodzenie) a nie masz przerobionego układu smarowania, to możesz mieć 95 stopni C w obiegu chłodzącym i 135...
Ja miałem taki przypadek że niewiez skąd ale dostało się do kolektora ssącego w obwodzie chłodzenia na małym obiego kawałek starej uszczelki i zatamowało to mały obieg poprzez co reduktor niebył ogrzewany i zamarzał.Zgadnijcie ile sie nagrzebałem aby do tego dojść.Bardzo ważną żeczą jest dobra drożność układu chłodzenia - szczególnie mały obieg w który...
Byłem przekonany że zawsze po jakimś czasie idzie w obieg duży układ chłodzenia. I włacza sie duży obieg ale jak zapier..... 130km /h to jest taki ciąg powietrza że chłodnica praktycznie jest zimna.
Jeśli chłodnica jest nowa to widzę tylko dwie możliwe przyczyny - termowłącznik wentylatora chłodnicy - uszczelka pod głowicą alternatywnie sama głowica pierwsza - zbyt póżno załączany silnik wentylatora druga - zaburzony obieg układu chłodzenia
Nie ma obiegu w układzie chłodzenia Więc w czym tkwi problem mojego auta? Najlepszym diagnostą nie są panowie na forum, ale sam właściciel pojazdu. Postawiłeś sam trafną diagnozę. Zawsze taka wypowiedź lepiej się czyta.
Witam serdecznie mam poważny problem ponieważ moje autko sie grzeje jak by nie było obiegu w układzie chłodzenia. Mam też pytanie czy zbiorniczek w który sie leje płyn chłodniczy ma jakiś zaworek upustowy i czy jak on sie nie zamknie to układ może stracić obieg?
Niemcy swego czasu w byłym NRD mieli grzałki do podgrzewania samochodów ciężarowych. Grzałka była wstawiona w obieg układu chłodzenia i urzymywała stałą tęperaturę a kierowca rzychodząc rano miał ciepły silnik. jedyny dość poważny mankament to to że grzałki te były pod 220V.
Układ jest taki sam jak w każdym innych Zetorze, Ursusie czy ciągniku rolniczym.
A ja bym wstawił chłodnice tej wody i pracowała by w obiegu zamknietym.
W tych układach nic się nie zmieni bo niczego więcej nie da się wymyślić, czasem może się zmienić tryb sterowania np. termostatem gdzie termostat (zwłaszcza w sinikach 1.6) może byś sterowany nie temperaturą w obiegu układu chłodzenia tylko elektrycznie - temperaturą podgrzewacza płynu chłodzącego - ale na jedno wychodzi - sterownik silnika i tak podaje...
Bo nie ma krążenia płyny w układzie wystarczającego. Musiałbyś zamontować elektryczną pompę wymuszającą obieg w układzie chłodzenia.
Nie widziałem żadnych pęknięć związanych z obiegiem kanałów układu chłodzenia jeżeli nazywasz to płaszczem wodnym. Więc mogę spokojnie zakładać ?
Tak jest obieg.
Ja z tego zdjęcia prawie nic nie mogę wywnioskować. Nie napisano w jakim pojeździ dokonana modernizacja. Mianowicie nie wiemy jak pracuje układ chłodzenia w tym przypadku. Tzn, czy nagrzewnica na małym obiegu (pewnie tak), czy na dużym. Następna sprawa to sposób załączania obiegu ogrzewania (zawór, kierownice powietrza). I wreszcie możliwa automatyzacja/sprzężenie...
No tak ale jak odkrecałem krócieć ten z bloku to jeszcze zeszlo dosyć sporo płynu z bloku i tak sie zastanawiam aby tam nie było za mało. Wole się upewnić, gdyż jak silnik był uruchomiony to lekki dymek wydostawał się z tej strony gdzie jest filtr oleju i silnik wyłączyłem Tak na chłopski rozum, to układ powinien zaciągnąć tyle płynu ile potrzebuje,...
kiedy powinna się uruchomić pompka wymuszjąca obieg w układzie chłodzenia
Witam. Weź i dolej płynu chłodzącego do zalecanego poziomu (między min a max).Poziom nie ma wpływu na szybkość grzania płynu odpowiada za to termostat który najpierw załącza krótki obieg chłodzenia a potem długi. Przy niskim poziomie płynu możemy zakłócić poprawne działanie układu chłodzenia.
Albo za niski stan płynu w układzie chłodniczym, układ zapowietrzony , problemy z pompą obiegu płynu w układzie chłodzenia , uszkodzony termostat.
Dlaczego ma nie być ogrzewania, jak to na małym obiegu działa? Pompa wody sprawna? Chłodnica drożna? Ściągnij opaski, górnego i dolnego przewodu, nagrzewaj silnik i patrz co się dzieje. Tylko się nie poparz!
Wg mnie za wentylator odpowiada termowyłącznik wentylatora umieszczony w chłodnicy.. termostat tylko zamyka lub otwiera duży obieg w układzie chłodzenia w zależności od temperatury..
Brak obiegu płynu w układzie chłodzenia, sprawdź termostat.
Powietrze które dostaje się z kompresora powoduje zapowietrzanie obiegu chłodzenia.
Co ma chłodzić ta woda? Skraplacz układu chłodniczego?
mechanik twierdzi ze mimo wszystko chlodnica powinna zrobic sie goraca jak juz termostat otworzy... W pewnym sensie ma rację, bo gorący blok silnika, to tak jakby kocioł CO, a chłodnica, to tak jakby kaloryfer, czyli układ ogrzewania z obiegiem konfekcyjnym. Chyba na tej zasadzie działały układy chłodzenia w pierwszych silnikach spalinowych.
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
Jak pisał Nstan wykorzystałem chłodnicę samochodową i pompkę od starej pralki automatycznej i wykonałem drugi obieg z zaworem. ziała znakomicie. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Zrób diagnostykę, może błędy coś podpowiedzą. Uszczelka nie powoduje gaśnięcia samochodu po dodaniu gazu i długiego odpalania. Raczej byłby to problem z zasilaniem w paliwo. Duże ciśnienie w układzie chłodzenia i szybkie nagrzewanie się (brak odbioru ciepła przy zakłóconym obiegu chłodzenia) z dużym prawdopodobieństwem wskazuje na uszczelkę albo pękniętą...
Normalna temperatura pracy silnika powinna być utrzymywana przez układ chłodzenia w granicach 90 st.C. Duży obieg (przez chłodnicę) włączany jest przez termostat jak silnik osiągnie temperaturę ok. 80 st.C.
Witam Mały obieg układu chłodzenia odpowietrzyłem przez ten czujnik temperatury obok termostatu. Wczoraj zrobiłem felą około 160 km i problem dalej jest, nic to odpowietrzanie nie pomogło (tego powietrza było bardzo mało). Żeby temperatura płynu nie rosła trzeba trzymać obroty powyżej 3000. Nie pomaga nawet to że na dworze wczoraj było ponad dwadzieścia...
tylko jak zagotuje na wężu to kłopocik żeby miało to racje bytu na wężu trzeba zastosować pompe wody wymuszającą obieg w układzie chłodzenia w momencie grzania płynu przez taką gżałke zastosowanie też znajdzie termik który zabezpieczy przed gotowaniem
Gotowe tego typu rozwiązania stosowane są w krajach skandynawskich, gdzie w zestawie masz grzałkę do silnika i prostownik do akumulatora.To nie jest drogie bo ok 4000zł + przesyłka :D "Trzecim systemem jest system ogrzewania elektrycznego. Bardzo popularny w Skandynawii. Można go montować w różnych wariantach. Najprostszy do elektryczna grzałka włączona...
Może webasto :?: czy samo webasto wystarczy? t.j. czy ciśnienie grawitacyjne wystarczy, czy też pompa będzie konieczna? Do webasto musisz mieć obieg wymuszony. Piece Thermo Top C firmy Webasto mają elektryczną pompę cyrkulacyjną. Zasilanie pieca benzyną lub olejem napędowym dostarczanym specjalna pompką paliwową. Moc pieca grzewcza 5KW. Możesz piec...
Powinieneś najpierw jeździć na małym obiegu chłodzenia ponieważ duży obieg to nisza temperatura układu chłodzenia więc wysoka dawka paliwa i z stąd duże zużycie paliwa i problemy jak to naprawisz zobaczymy co dalej
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Trzeba sprawdzić czy wyjscie przewodu z nagrzewnicy jest ciepły czy zimny, jeżeli obieg w nagrzewnicy jest to. Albo zapowietrza się układ chłodzenia, albo problem z klapką ciepło zimno
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody. Wykluczone żeby była uszkodzona pompa , jeżdżę prawie rok z tym problemem bez obiegu chłodzenia to niemożliwe .
Witam. Na mój gust to czujnik temperatury w chłodnicy. Choć może to być i termostat, który cały czas może być zamknięty i nie otwiera duże obiegu układu chłodzenia. Czy po uruchomieniu auta i jego pracy przez klika minut chłodnica jest cieplejsza? Jeśli jest cały czas zimna to tak jak napisałem wyżej - termostat. Jeśli ciepła to czujnik. Co się tyczy...
Nie, nie jest to możliwe. Obieg jest?
Witam. Przy minusowej temperaturze,podczas jazdy na tym dystansie,przy pełnym obiegu płynu chłodzącego w układzie chłodzenia. Nie uzyskałbyś takiej temperatury.
Ja mam P5Q SE2, na tej płycie nie ma radiatorów na tranzystorach sekcji zasilania CPU i posiada pasywne chłodzenie mostka północnego. Teoretycznie obsługuje procesory o TDP na poziomie 125W. Po wymianie chłodzenia z "boksowego" na coś na heat-pipe'ach traci się obieg powietrza przez radiator mostka i bardzo mocno się on nagrzewa (ponad 70*C na radiatorze),...
Sprawdź termostat następnie pompę wody. Termostat możesz nawet wyciągnąć jeżeli dalej nie masz obiegu wody to pompa do wymiany i przy okazji rozrząd
Witam Wymieniłem płyn w układzie chłodzenia, niestety po nagrzaniu silnika nie otwiera się duży obieg. Przypuszczam, że jest zapowietrzony układ bo przed wymianą było wszystko ok. Czy ktoś wie jak go odpowietrzyć ?
W komorze spalania panuje ciśnienie pomiarowe około 1,2 Mpa a układ chłodzenia pracuje na 0,12 Mpa ,jeśli dochodzi do uszkodzenia uszczelki z reguły rozrywa jakiś element,to co opisałeś sygnalizuje brak obiegu pomiędz układem a zbiorniczkiem wyrównawczym czyli coś nie drożne .I napisz co to za silnik.
Witam --proponuję sprawdzić czy do układu chłodzącego nie przedostają się spaliny z uszczelki głowicy (może silnik był kiedyś przegrzany ) i wtedy przy zamkniętym obiegu mogą się umiejscawiać w nagrzewnicy tworząc poduszkę powietrzną!
Należy prawidłowo (zgodnie z instrukcją serwisową) odpowietrzyć układ chłodzenia. Podczas odpowietrzania sprawdzasz temperaturę dużego obiegu (i chłodnicy), aby mieć pewność, że termostat działa prawidłowo. Odpowietrzony uklad nie bulgocze. Jeśli po tym zacznie znowu bulgotac, to prawdopodobnie spaliny przedostają się do układu chłodzenia (należy wykonać...
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
Witajcie... Walczę cały czas z ubytkiem (teraz już znacznym)płynu chłodniczego(300 ml/1000 km) Diagnozowane było już wszystko odnośnie wycieków-nic... Uszczelka pod głowicę wydaje się ok gdyż nie stwierdzono spalin w płynie chłodniczym...generalnie oznak wycieków itp nie ma ...auto chodzi przepięknie nie przebiera nie ma problemów z odpaleniem w kabinie...
Dzięki za wszystkie rady. Poziom płynu chłodzącego jest OK. Wcześniej silnik pracował normalnie w zakresie temp. 90°C÷95°C i w korkach gdy temp. podchodziła do 100°C włączał się wentylator. A wszystko nie tak zaczęło się gdy zmieniłem opony na zimowe, ale to raczej nie miało na to wpływu. Mam tylko jeszcze jedno pytanie czy wentylator załączać się powinien...
Jeżeli termostat byłby uszkodzony to zaczęłoby grzać ale bardzo późno bo musiałaby się nagrzać całą objętość układu chłodzenia a nie tylko mały obieg. Poza tym wiemy że wskaźnik temperatury pokazuje dobrze. W klimie automatycznej decyduje położenie klapek - pewno uszkodził się któryś z silowniczków. Czasem moduł klimy ma funkcję samodiagnostyki i wyświetla...
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
Z twojego opisu wynika że płyn w obiegu płynie sobie po najmniejszej linii oporu z pominięciem nagrzewnicy. Moim zdaniem jesto klasyczny przykład złego wpięcia instalacji gazowej do układu chłodzenia. Uważam że powinieneś pojechać do gazowników i ŻĄDAĆ aby gaz podłączyli tak żeby ogrzewanie było prawidłowe.
nikt nie napisał, że obowiązkowo musi być włączone ogrzewanie, bo tam jest zawór który nie otworzy obiegu jeśli nie będzie ogrzewanie włączone. Nie zalewaj do pełna układu. Jeśli wszystkie przewody od chłodnicy i nagrzewnicy będą gorące to układ odpowietrzony. Na zimnym trzeba dolać płynu.
Witam. Normalnie i w skrocie Elektrozawór odpowietrzania płynu chłodzącego: Zasilanie = Zamknięty elektrozawór ( Brak przepływu płynu chłodzącego ) Brak zasilania = Otwarty elektrozawór ( Obieg płynu chłodzącego )
Witam. Masz pewnie zapowietrzony układ chłodzenia. Pozdrawiam.
Na benzynie też sie zapowietrza. Co ma termostat do małego obiegu?
Witam ! Panowie mam problem ze swoim TS 115 2000 r , ciagnik znajduje się obecnie u mechanika , przegrzewał mi się od jakiegoś czasu aż wkoncu zaczął wypluwać wyrównawczym płyn , okazało się ze przednich był na uszczelce wiec została wymieniona , problem trochę zmalał ale nadal płyn ucieka ale już nie tak jak przed wymiana , sprawdzane było co2 w układzie...
jeśli skrzynia się rozszczelnia gdzieś w środku to może za duże ciśnienie w układzie chłodzenia? może UPG się kończy? pomijając taką możliwość to ja bym po prostu dał oddzielną chłodniczkę dla automatu i zalał obieg tym samym ATFem co i w skrzyni i dał w szereg elektryczną pompkę wody taką jak są do Webasto i wtedy nawet jak się będzie mieszać to co...
W osobówkach z tym silnikiem jest problem z chłodnica EGR. Nie działa gruszka która zamyka obieg płynu (chyba) i przez to spaliny nie dogrzewają układu chłodzenia. Może tu jest podobnie?
Nagrzewnica nie oddaje ciepła , albo słaby obieg . Mozesz użyć srodka do płukania układów chłodzenia .
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Witam wszystkich serdecznie, moje pytanie dotyczy następującej rzeczy, posiadam opel vectra 1,8 z 1991 r. W momencie jak jest temperatura silnika do 80 stopni celsjusza w samochodzie jest w miarę ciepło. A gdy się włącza obieg duży w układzie chłodzenia to w samochodzie robi się zimno.Jak już się zamyka obieg duży i spada temperatura silnika to znowu...
Przychylił bym się tu do słów Jankolo Temperatura niższa niż otoczenie jest możliwa jedynie w przypadku kiedy do chłodzenia układu stosuje się układ chłodzący o niższej temperaturze niż temperatura otoczenia i to dużo niższej, na pewno nie da się tego osiągnąć po przez chłodzenie wentylatorem czyli wymuszonym obiegiem powietrza z otoczenia. Układy chłodzenia...
Kolego, jeśli sie da, sprawdź czy gdy się zagrzeje, chłodnica jest ciepła, sprawdź termostat, może się zaciął i gotuje wodę na małym obiegu. Ewentualnie sprawdź drożność układu chłodzenia, może ktoś dodał uszczelniacza do chłodnic i gdzieś się zamuliła.
Głowicę robiłem w ramach tej usterki bo było podejrzenie ze ciśnienie idzie w układ chłodzenia i zatrzymuje obieg cieczy.
Panowie sobie żarty robią z tym stwierdzeniem że umiejscowienie parownika nie ma wpływu na obieg cieczy w nim?
Uszczelka to częsta usterka tego silnika, ale jeśli odkręcałeś korek na rozgrzanym silniku to powstały tzw korki parowe, które zatrzymują obieg. Aby im zapobiegac układ chłodzenia powinien pracowac pod ciśnieniem ok 1 bar. Warto sprawdzic zaworek w korku.
Jeśli te objawy wystąpiły po przecieku oleju do układu chłodzenia to trzeba wykluczyć przytkanie kanałów wodnych , przewodów odpowietrzających oraz przewodu układu chłodzenia który idzie do układu adblue. Wszystko co jest napisane w powyższych postach wskazuje na problem z obiegiem/właściwym odpowietrzeniem. Spotkaliśmy się z podobnym przypadkiem R...
Skoda to grupa Vag ,więc sam się odpowietrza... Lejesz płynu do zbiorniczka do prawie full, nie zakrecasz korka ,odpalasz auto , ustawiiasz temperaturę na max ciepło , dmuchawę na 3 i czekasz aż złapie 90-95 zależy od termostatu, musi się otworzyć i gorące pójdzie w obieg. Czekasz aż ze zbiorniczka ucieknie całe powietrze, niee będzie bąbelków. Sprawdź...
Problemem była nieszczelność w układzie podciśnienia, a konkretnie zaworek obiegu chłodzenia paliwa.
Wycieki będą dopiero jak się silnik zagrzeje i układzie chłodzenia wzrośnie ciśnienie. Z czego jest chłodnica- aluminium czy mosiądz?
Test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia na początek.Jeśli negatyw to wykluczy uszczelkę głowicy. Jeśli pozytyw,trudno głowa w górę i reszta co się z tym wiąże..Poza tym odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdź czy jest obieg cieczy chłodzącej-powinien być zdrowy strumień cieczy z cienkiego wężyka który dochodzi z góry zbiorniczka. Układ...
Jeżeli nie ma obiegu, to albo nie odpowietrzyłeś dobrze układu, albo pompa jest uszkodzona. Termostat wykluczam, gdyż niezależnie od jego działania mały obieg powinien funkcjonować. Jeżeli silnik jest zagazowany, to układ chłodzenia czasami ciężej jest odpowietrzyć, ze względu na rozmaite sposoby i wysokości wpięcia reduktora.
Na zimnym też bulgocze? Moim zdaniem uszczelka, powietrze w układzie chłodzenia uniemożliwia obieg płynu więc zimny płyn w reduktorze uniemożliwia zaś odparowanie gazu, stąd silnik nie pracuje na gazie.
Napisz konkretnie co sie dzieje z obiegiem, moze cos uda Ci sie pomoc :-) Pozdr. Procekkk
co to za ogrzewanie postojowe czy dogrzewacz,jak startuje prawidłowo sprawdź sobie czy sie nie przegrzewa jesli postojowe czy pompa pracuje czy węże sie gdzieś nie pozaginaly często bywa że żle odpowietrzony jest układ chłodzenia i pompa nie wymusi obiegu czy nie masz slabego aku jak spadnie napięcie poniżej chyba 11v to też się wylączy było gdzieś...
Przecież już napisałem, brak obiegu albo przedmuch gazów spalinowych do układu chłodzenia. A korki, jak chcecie to wymieniajcie. Z opisu autora wynika, że właśnie korek jest sprawny...
Bo się układ chłodzenia "zapowietrza" (w zasadzie trzeba powiedzieć zagazowuje) i nie ma obiegu tzn płyn przestaje krążyć. Uszczelka pod głowicą do roboty.
Kolego piotrek_wysmyk , masz problemy z układem chłodzenia, brak obiegu cieczy przez reduktor i stąd zamarzanie reduktora. A przy okazji tego zamarzania w samym reduktorze coś się nie podziało to się okaże jak już reduktor będzie ciepły.
Sprawdź czy klapka od ciepłego powietrza zmienia swoje położenie gdy kręcisz pokrętłem odpowiedzialnym zmianę temp powietrza. Jeśli wywala płyn przez zbiorniczek może oznaczać że kompresja dostaje się do układu chłodzenia i nigdy się nie odpowietrzy mały obieg i nie będzie leciało chłodne powietrze jedź na test zawartości co2 w układzie chłodzenia....
Chyba coś jest nie tak że nie ma obiegu płynu tam Panowie co? Chłopie, masz bąble ze spalin wtłoczone do układu chłodzenia przez walniętą uszczelkę albo i głowicę. Nie przegrzewa ci się bo turlasz się wkoło komina, zrób sobie trasę ze 100km to wrócisz na piechotę albo lawetą.
prawdopodobnie masz przedmuchy do układu chłodzenia gdzieś z glowicy , zanim układ osiągnie temperaturę działania termostatu to jest w nim już zbyt duże ciśnienie i termostat nie może już otworzyć dużego obiegu , jak to sprawdzić ? odpal silnik poczekaj aż się układ nagrzeje i sprawdż górny wąż , jeśli jest bardzo twardy , ,,nabity" , tzn. że trzeba...
jeśli by padła pompa wody silnik by gotował a jeśli termostat.to nie otwierałby dużego obiegu albo otwierał by go za wcześnie
witam myslałem ze termostat to element w układzie chłodzenia który otwiera duzy obieg na chłodnice do autora tak jak koledzy napisali sprawdz uklad sterowania przez zasymulowanie załaczenia termowyłacznika jezeli nie to po kolei bezpiecznik przekazniki instalacja jaki tam masz wentylator 2 biegowy w układzie z opornikiem i czy w aucie jest klimatyzacja
Odpowietrzenie układu chłodzenia w samochodach z instalacją LPG bywa kłopotliwe. Dodatkowo sam parownik, włączony w obieg chłodzenia, też odbiera pewną ilość ciepła.
Jeśli masz 90 st.C na liczniku to nie znaczy ze jest rzeczywiście tyle w układzie ponieważ licznik wyświetla taką temperaturę już od około 70 st.C. Odczytaj testerem z licznika lub sterownika silnika wartość rzeczywistą temperatury jaką deklaruje czujnik temperatury płynu chłodzenia. Obieg płynu w układzie jest poprawny czy jeszcze tego nie sprawdzałeś...
Jaki w tej chwili masz tam układ chłodzenia? Są wentylatory wymuszające obieg powietrza? Jak wysoko masz ten ekran nad ziemią?
bezpieczniki układu chłodzenia odpowietrzanie układu chłodzenia cisnienie układu chłodzenia
sterownik ekran nvidia windows przygasa płomień przewód wtrysku urwany
stycznik zaklocenia stycznik zaklocenia
Czy można zamienić kable plus z minusem przy ładowaniu baterii? Czym tankować Webasto? Paliwo do ogrzewania postojowego