powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Ja miałem taki przypadek że niewiez skąd ale dostało się do kolektora ssącego w obwodzie chłodzenia na małym obiego kawałek starej uszczelki i zatamowało to mały obieg poprzez co reduktor niebył ogrzewany i zamarzał.Zgadnijcie ile sie nagrzebałem aby do tego dojść.Bardzo ważną żeczą jest dobra drożność układu chłodzenia - szczególnie mały obieg w który...
Witam. Weź i dolej płynu chłodzącego do zalecanego poziomu (między min a max).Poziom nie ma wpływu na szybkość grzania płynu odpowiada za to termostat który najpierw załącza krótki obieg chłodzenia a potem długi. Przy niskim poziomie płynu możemy zakłócić poprawne działanie układu chłodzenia.
Witam wszystkim i dziękuję na wstępie zainteresowaniem niniejszym tematem. Przed kilkoma laty opisałem na niniejszym forum instalację balkonową, która po dzień dzisiejszy zaopatruje w słoneczne dni mój dom w energię. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Z biegiem czasu zmniejszyłem bufor energii z 105Ah na 65Ah czyli prawie o połowę z...
Radiatory z zasilaczy ATX przeważnie mają niewielką powierzchnię i wymagają użycia wentylatora. Podobnie jak radiatory procesorów na płycie głównej komputera - tu rozstawa żeberek jest zbyt mały by prawidłowo (optymalnie) wykorzystać efekt naturalnej konwekcji ciepła i tylko z odpowiednim radiatorem taki radiator ma rację bytu. Co do uwagi Kolegi Rezystor240...
Kolego, tak jak napisałem matiza znam tylko z zewnątrz. Nie wiem jaki jest układ przestrzenny układu chłodzenia i czy sam się odpowietrza. Tego czy wody nie wyrzuci tego też nie wiem, bo nie wiem co jest przyczyną, ale nie powinno do tego dojść na wolnych przy próbie o której pisałem. Możesz te próbę (a nawet radzę)wykonać przy zdjętych korkach na zbiorniku...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Termostat znajduje się na głowicy od strony paska rozrządu. W oplach najczęściej się otwiera i tak już pozostaje. Działa cały czas duży obieg płyn odrazu trafia do chłodnicy i przy niskiej temperaturze zewnętrznej (wieczór, noc poranek itp) ni cholery nie uzyska prawidłowej temperatury. Termostat nie jest dla widzimisie i wygody tylko stabilizuje temperature...
http://obrazki.elektroda.net/39_12695375... Witam! Po ostatnim wysypie zasilaczy na DIY postanowiłem pokazać ostatnio skonstruowane urządzenie tego typu . Zasilacz został zaprojektowany i wykonany od podstaw . Konstrukcja została zrobiona dla mojego kolegi prowadzącego Autoryzowany Serwis firmy Thomson z przeznaczeniem na stanowisko napraw...
Jaki jest obieg ciśnienia oleju w tym silniku ? Pompa oleju -> filtr oleju -> chłodnica oleju -> reszta ? Tak duże ilości oleju silnikowego, jakie mam w zbiorniczku wyrównawczym świadczyłyby że olej przedostaje się do układu chłodzenia pod ciśnieniem (znacznym), natomiast obejrzawszy nową pompę wody, wynika że smarowana jest raczej pod niskim ciśnieniem...
Nadal walczę. Wymieniony termostat i pompa, uszczelniłem wąż od parownika już ani kropelka nie cieknie płynu no i nadał nie ma problemu na autosradzie żeby rozgrzać płyn do 100c albo i więcej. Jedyny plus po wymianie termostatu,to to że dam ustawie temp w kabinie na H1 no to leci gorące ciągle... Wąż powrotny od chłodnicy ten gruby cały czas jest zimny,...
Powodem zapowietrzenia może być: uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, nieszczelne obsady wtrysków, awaria sprężarki powietrza, opadnięte lub pęknięta tuleja cylindrowa, niedostateczne odpowietrzenie układu chłodzenia np. po wymianie płynu. Wykonanie testu na CO2 pomaga w diagnozie.
Lodówka Amica BK3055.6NF typu total no Frost. Zamrażalnik działa normalnie, a lodówka nie chłodzi- około 17 stopni w środku. Rzeczy które sprawdziłem: -przepustnice działają (po podłączeniu wtyczki... Bezpośrednia odpowiedź - Kropelki wody w silikonowej osłonie „termików” (bezpieczników termicznych) same w sobie nie dowodzą uszkodzenia, ale oznaczają...
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
Ja mam P5Q SE2, na tej płycie nie ma radiatorów na tranzystorach sekcji zasilania CPU i posiada pasywne chłodzenie mostka północnego. Teoretycznie obsługuje procesory o TDP na poziomie 125W. Po wymianie chłodzenia z "boksowego" na coś na heat-pipe'ach traci się obieg powietrza przez radiator mostka i bardzo mocno się on nagrzewa (ponad 70*C na radiatorze),...
Sawek101 Zawór rewersyjny jak jest włączony na obieg grzania to przepuszcza cały czynnik kanałem na skraplacz CO i przez TZR idzie na filtr. Więc to pracuje jak zwykła pompa. Chyba, ze sam rewersyjny powoduje jakieś zmiany w czynniku. Tak czy nie? Czynnik ma przepłynąć odpowiednio przez skraplacze tam pozostawić ciepło i trafić do parownika po pokonaniu...
Tak ale obieg układu chłodzenia chłodzi co innego niż obieg smarowania. W innych elementach wydziela się ciepło, olej też inaczej je oddaje jeśli nie ma swojej chłodnicy. Przy lataniu bokiem jeśli masz przerobiony układ chłodzenia (wymuszone chłodzenie) a nie masz przerobionego układu smarowania, to możesz mieć 95 stopni C w obiegu chłodzącym i 135...
Witajcie, chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów bo sam już nie mam pomysłu. Postaram się skondensować to do minimum. Pacjent M156, około 187tkm nalotu. 2008. W moim posiadaniu od dwóch miesięcy. Po zakupie auto jeździło bardzo dobrze. Zdecydowałem się na wymianę chłodnicy wody (była już wizualnie zmęczona) oraz wszystkich doprowadzających...
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
A na marginesie jak jesteś taki mądry to po co pytasz się>? Przeważnie mądry pyta bo głupi nawet nie wie o co zapytać ,tak to już jest raz się jest mądrym a raz głupim zależy w jakiej dziedzinie się jest mocnym , a na końcu wychodzi mądry polak po szkodzie .Mam kilka prostych rozwiązań tego problemu zalać cały układ CO i solarny płynem nie zamarzalnym...
https://obrazki.elektroda.pl/1992652000_... Rys.1. Sprzęt domowego browarnika w trakcie budowy. W ostatnich latach moda na domowe warzenie piwa eksplodowała: coraz więcej osób eksperymentuje z piwowarstwem domowym, które może zacząć się od rozrywki, ale potrafi przerodzić się w prawdziwą pasję. W rzeczywistości proces warzenia piwa...
Jeśli jesteś zainteresowany to daj znać Mam uklad/będę mial: - pompa ciepła ma na pokładzie Grundfosa 25-75 i pompuje do zasobnika 200l - większy obieg grzewczy, wyjdzie jakieś 2m3/h - mniejszy obieg grzewczo-chlodniczy jakieś 0.3m3/h Jeszcze się zastanawiam czy na większy kupić pompe 25-60 a na mniejszy posiadana 25-40 czy może : podłączyć wszystko...
panowie. Termostat otwiera się, zgodnie z jego specyfikacją, przy 105 stopniach więc jakim cudem wentylator miałby się włączać skoro mały obieg krąży... W innych autach termostat otwiera przy np 92stopniach to pierwszy bieg wentylatora włączy się około 100 stopni a z16XEP ma 105 wiec 113stopni to pierwszy bieg.
Po ostygnięciu płyn opadł, dolewka, odpalenie, silnik złapał temperaturę, nagrzewnica odpowietrzona dmucha ciepłym powietrzem do kabiny. Drugi obieg też tak jakby złapał trochę temperatury. Po wystygnięciu dolewka płynu i jazda próbna. Poinformuję o efektach. pozdr
Witm .Jak odpalić Webasto DW50 w dodatniej temp. w celu sprawdzenia i jak je podłączyć w obieg układu chłodzenia . Pozdrawiam .
Jeśli chłodnica jest nowa to widzę tylko dwie możliwe przyczyny - termowłącznik wentylatora chłodnicy - uszczelka pod głowicą alternatywnie sama głowica pierwsza - zbyt póżno załączany silnik wentylatora druga - zaburzony obieg układu chłodzenia
Niemcy swego czasu w byłym NRD mieli grzałki do podgrzewania samochodów ciężarowych. Grzałka była wstawiona w obieg układu chłodzenia i urzymywała stałą tęperaturę a kierowca rzychodząc rano miał ciepły silnik. jedyny dość poważny mankament to to że grzałki te były pod 220V.
sprawdziłem pompa wody dziala a wężyki nie były zatkane. jedyna rzecz to to ze na dużych obrotach obieg jest a na małych dalej nie ma. powrót psika jak zwariowany
Witam Mały obieg układu chłodzenia odpowietrzyłem przez ten czujnik temperatury obok termostatu. Wczoraj zrobiłem felą około 160 km i problem dalej jest, nic to odpowietrzanie nie pomogło (tego powietrza było bardzo mało). Żeby temperatura płynu nie rosła trzeba trzymać obroty powyżej 3000. Nie pomaga nawet to że na dworze wczoraj było ponad dwadzieścia...
to nie pompa, właśnie ją zdemontowałem i jest w dobrym stanie, poza silikonem którego poprzedni właściciel nie żałował ;/ edit: Podgotowałem teraz termostat- otwiera się. Panowie pomóżcie bo pomysły się mi kończą ;/ Edit2: zmontowałem wszytko do kupy i nic się nie zmieniło: węże od nagrzewnicy do połowy gorące, węże od kolektora ssącego ledwo letnie,...
Co ma chłodzić ta woda? Skraplacz układu chłodniczego?
Dzień dobry! Pytanie jest bardzo specjalistyczne, chociaż to drobiazg, bo samochód już kilka lat z tym problemem jeździ. Chodzi o przewód, rurkę odpowietrzenia układu chłodzącego w głowicy tego silnika (AVU, BFQ). Jest zatkana, ale nie przy samej rurce - tutaj testowo sprężynką można było sprawdzić. W układzie chłodzenia głowicy jest, powinien być gdzieś...
Odpowietrzenie układu chłodzenia w samochodach z instalacją LPG bywa kłopotliwe. Dodatkowo sam parownik, włączony w obieg chłodzenia, też odbiera pewną ilość ciepła.
Termostat ma otworek odpowietrzający. Głowica ma połączenie małego obiegu. Układ chłodzenia powinien odpowietrzyć się automatycznie po uruchomieniu silnika i kilkukrotnym przegazowaniu.
Pompy przy niskich temperaturach bardziej się zużywają, jeśli się mylę, to proszę Szanownych Kolegów o poprawkę. Mylisz się, więc poprawiam. Pompy CO zużywają się jednakowo niezależnie od temperatury, od 20 lat w pompach tego typu wirnik pompy nie jest łożyskowany w sposób jaki łożyskowane są wirniki silników, po prostu jest zanurzony w pompowanej...
Powinieneś najpierw jeździć na małym obiegu chłodzenia ponieważ duży obieg to nisza temperatura układu chłodzenia więc wysoka dawka paliwa i z stąd duże zużycie paliwa i problemy jak to naprawisz zobaczymy co dalej
Sprawa wygląda w taki sposób, w motorku Romet 125 dorobiłem układ chłodzenia oleju oparty o chłodnice paliwa z BMW a dodatkowy układ posiada zawór który umożliwia regulowanie czy olej ma przechodzić przez duży obieg przez chłodniczkę czy przez mały obieg. Obecnie mam mechaniczne sterowanie za pomocą przycisku monostabilnego 1-0-1 poruszającym siłownikiem...
Może webasto :?: czy samo webasto wystarczy? t.j. czy ciśnienie grawitacyjne wystarczy, czy też pompa będzie konieczna? Do webasto musisz mieć obieg wymuszony. Piece Thermo Top C firmy Webasto mają elektryczną pompę cyrkulacyjną. Zasilanie pieca benzyną lub olejem napędowym dostarczanym specjalna pompką paliwową. Moc pieca grzewcza 5KW. Możesz piec...
nareszcie wszystko OK , problem niedogrzewania się silnika rozwiązany , powodem był wypadnięty kabel , z skrzynki bezpieczników , który był odpowiedzialny za elektromagnes , który otwiera duży i mały obieg (niezależnie od termostatu)
Odpowiadajac na zastrzeżenia kolegi ociza, rozwijam temat. Przy awarii pompy cieczy chłodzącej, ciecz krąży w układzie chłodzenia tzw. obiegiem samoczynnym. Przy sprawnej chłodnicy wystarcza to do prawidłowego chłodzenia silnika. Niestety nie wystarcza to do prawidłowego funkcjonowania układu ogrzewania wnętrza, gdyż przekroje przewodów doprowadzających...
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
Nie znam układu chłodzenia w tym silniku, ale dla mnie obiegi (kierunki przepływu) na rysunku zaznaczone są nielogicznie, bo (przynajmniej ja tak to widzę) powrót z nagrzewnicy włączony jest do termostatu i w tym przypadku nie mierzy (sprawdza) temperatury płynu w bloku (a tak powinno być), ale już częściowo schłodzonego przez nagrzewnicę (mniej w lecie,...
Sprawdź czy klapka od ciepłego powietrza zmienia swoje położenie gdy kręcisz pokrętłem odpowiedzialnym zmianę temp powietrza. Jeśli wywala płyn przez zbiorniczek może oznaczać że kompresja dostaje się do układu chłodzenia i nigdy się nie odpowietrzy mały obieg i nie będzie leciało chłodne powietrze jedź na test zawartości co2 w układzie chłodzenia....
w moich prostownikach a sa to baardzo wielkie urządzenia mam pompy zabezpieczone czyms takim jak opisał to (at)Los_sandalos Moim zdaniem najlepiej zrezygnować z czujnika ciśnienia i zastosować np. układ wykrywający odpowiedni poziom prądu pompy. Jak tłoczy ona płyn to bierze mniej więcej znamionowy prąd, jak jest w suchobiegu to znacznie mniejszy. Ten...
Problemem zwykle bywa wlasnie obudowa termostatu bo na niej opiera sie trzpien - jesli peknie miejsce podparcia w tym kroccu, termostat blokuje sie i idzie tylko maly obieg plynu . Ten plastik jesli ma juz swoje lata to murszeje. Jesli wymieniac to w komplecie zwazywszy, ze ten krociec/ obudowa to koszt okolo 15PLN.
Dzięki za informację, dużo mi rozjaśniłeś. Jeszcze pozostaje ostatnia ważna kwestia: czy bez napięcia będą połączone ze sobą rurki 3-4 ? Na bazie Twoich informacji zrobiłem schemat układu chłodzenia z tym zaworem ale by działał poprawnie wymagane jest połączenie rurek 3 i 4 bez napięcia. I tak w ogóle uświadomiłem sobie, że dużo lepszym rozwiązaniem...
Witam! Czyszczę właśnie układ chłodzenia w w/w modelu. Mam pytanie odnośnie układu chłodzenia, gdyż w tym modelu jest ono dość dziwne tzn. Po co są tutaj dwa wentylatory, i jak tutaj wygląda obieg powietrza? Na włączonym laptopie czuć powiew powietrza z tego wentylatora z dwoma radiatorami, natomiast nie wiem jaka jest rola tego który jest ulokowany...
rozgrzać silnik Kolego, w jaki sposób grzałką 300W masz zamiar rozgrzać pracujący silnik, którego moc cieplna oddawana do układu chłodzenia wynosi kilkadziesiąt kW? Wiem, że w samochodach grupy VW te ogrzewacze, które podgrzewają mały obieg nagrzewnicy wnętrza pojazdu ludzie odłączali i nie było wielkiej różnicy.
Witam. Problem rozwiązany, zamykam temat. Okazało się, że głowica sprężarki uszkodzona, puściła olej do układu chłodzenia, następne objawy to było zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzucanie płynu po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, to tego można było zaobserwować małe bąbelki na pracującym silniku. By mieć pewność, że to sprężarka,...
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Może nie czujnik, może słaby obieg wody, zapowietrzenie, słaba pompa wody, zakamieniona chłodnica, najpierw to trzeba wykluczyć.
Wczoraj na prośbę kolegi z forum analizowałem działanie układu chłodzenia w BMW (teoretycznie, na podstawie schematu bo pod maskę BMW nigdy nie zaglądałem). Był tam dość dokładnie przedstawiony termostat (schematycznie). Po analizie doszedłem do wniosku, że jeżeli w pozostałych samochodach termostaty działają podobnie, to większość opisywanych tu problemów...
Już poradziłem sobie z tym problem pare godzin w 20 stopniach zalałem czystym petrygo, płyn ma obieg wiec wszystko ok. Dzięki za pomoc.
Nie znam dokładnego schematu układu chłodzenia w tym aucie, ale skłaniałbym się ku zapowietrzonemu układowi. Nawet jak ma automatyczne odpowietrzanie to wydajność takiego rozwiązania może być za mała na silnie zapowietrzony układ. Termostat otwiera i zamyka główny obieg, mały obieg (na którym jest ogrzewanie kabiny) jest otwarty cały czas. Gdyby to...
5000m3/h * 4,2 * (50-10) / 3600 ... Wychodzi 233kW mocy cieplnej. Wersja pierwsza. Dry cooler na jesień/zimę/wiosnę i agregat wody lodowej na lato. To jeśli układ wodny musi być zamknięty. Agregat będzie sporo kosztował zarówno w zakupie jak i eksploatacji (szacunkowo 80kWh za godzinę pracy latem). Wariant drugi. Jeżeli wystarczy 25 stopni na zasilaniu...
Witam, na początku chciałbym zaznaczyć, że wybrałem dział ogólny techniczny ponieważ nie znalazłem działu który obejmowałby szeroką tematykę mojego projektu z którym potrzebuje pomocy, jeśli się mylę proszę o przeniesienie mojego tematu do odpowiedniego działu. Potrzebuje pomocy, porady, konstruktywnej krytyki do chłodzenia olejowego które chce zastosować...
stoczone są tylko tam na dole, gdzie wchodzą w blok oraz na górze gdzie przylegają do głowicy jeżeli tak jest to i górna część, krawędź pomiędzy tulejami też powinna być poddana obróbce, ale w moim przypadku również tam jest ta szara maź a pod nią nierówny materiał. Ten smar wygląda na zabezpieczenie antykorozyjne, jak widać skuteczne skoro tuleje...
Powodem skakania temperatury jest powstawanie korków gazowych w układzie chłodzenia . pompa jest w stanie przetłoczyć ciecz ale gazu już nie i dla tego raz jest obieg cieczy a raz nie . Eliminujmy po kolei co zostało zrobione i co może być przyczyną usterki . Powodem powstawania poduszki gazowej w układzie może być nie odpowietrzony układ ale napisałeś...
Witam Lelek_der_1 Właściwie to już zakończyłem etap projektowy i dobor elementów do instalacji dwuzbiornikowej (czekam tylko na dostawę niektórych elementów) natomiast mam pytanie dotyczące podłączenia podgrzewacza wodnego tj z układu chłodzenia, czy Masz wpięty podgrzewacz w węże układu chłodzenia trójnikami (tzw obieg poboczny) czy puszczony przepływ...
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
https://obrazki.elektroda.pl/2399589000_... Układy klimatyzacji stosowane są w pojazdach samochodowych od wielu lat. Na początku zarezerwowane były dla pojazdów luksusowych, by obecnie stanowić podstawowe wyposażenie nawet pojazdów klasy budżetowej. Dziś większość z nas nie wyobraża sobie podróżowania samochodem bez tego układu...
Witam, Mam taki problem, że w swoim motorku Romet 125 zamontowałem dodatkowy układ chłodzenia oleju. Jednak jeden duży obieg spowalnia nagrzewanie się oleju i po przejechaniu 9 kilometrów odcinka w zasadzie szosowego olej w ostatnie upały nagrzewa się do 85 st c. Zbudowałem taki oto termostat: https://obrazki.elektroda.pl/9933077800_...
marcincar77: Ponawiam pytanie. To w Polonezie ATU GLI są dwa obiegi płynu chłodzącego silnik :?: Mały obieg i duży obieg :?: Tak jak chyba w 99,99% silników chłodzonych cieczą... Zasada działania W większości samochodów producenci stosują wymuszony obieg cieczy chłodzącej. Ciecz poruszana specjalną pompą krąży w tzw. płaszczu wodnym bloku silnika,...
Może i prowda, ale ogrzewanie "działa aż parzy" , a to ten sam obieg co reduktor. Skoro pomaga odpowietrzanie to gdzieś się jednak zapowietrza , albo reduktor daje gazem do układu chłodzenia : to wyjaśnia też smród pod maską, a nawet trudności z uruchamianiem.
Można trochę więcej informacji na temat systemu kogeneracyjnego? Na pierwszy rzut oka widać wymiennik ciepła odzyskujący ciepło odpadowe ze spalin. Układ chłodzenia silnika jest wyposażony w wymiennik ciepła, czy dobrze widzę? On jest wpięty w mały czy duży obieg cieczy chłodzącej? Intrygujący jest kanał z którym połączona jest chłodnica. Co się dzieje...
Witam. Ostatnio padł mi jeden wiatrak, więc postanowiłem zabrać się do przebudowy układu chłodzenia, a wyglądało to tak: -Obudowa Silentium Gladius M60 http://obrazki.elektroda.pl/9376561500_1... (poglądowo gdzie można zamontować wiatraki) -Procesor AMD FX-8350 -Grafika GF GTX-970 -chłodzenie CPU Cooler Marster Seidon 120M http://obrazki.elektroda.pl/9504753300_1...
To typowa usterka termostatu ponieważ nie domyka się do końca i dalej podczs jazdy występuje częciowy wypływ czynnika układu chłodzenia na duży obieg i następoje schłodzenie układu co się objawiwa spadkiem tęperatury. Co do sprawdzenia i potwierdzenia że tak jest to domowym sposobem to rano jak sie utruchmi silnik ręką można sprawdzic jak rozgrzewa...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
Witam chciałbym przy pomocy członków elektrody zaprojektować i wykonać wzmacniacz taki jak w opisie ma to być jednostka 2x500w,typowy koniec mocy z crossoverem .Przeszukując forum napotkałem sie na wzmacniacze, o mocy nie przekraczających około 230w rms w 8 ohm (holton i inne).Wpadłem na pomysł wykonania mostka wzmacniaczy z firmy ,,Maxtronix" model...
Wiatj!Sprawdzić trzeba: 1.poziom płynu ( uzupełnić ,gdy mało i odpowietrzyć) 2.pompę 3.przepustowość nagrzewnicy ( np.zamulenie ) 4.drożność układu chłodzącego silnik 5.wycieki płynu z instalacji 6.zawór doprowadzający obieg chłodzenia silnika do nagrzewnicy (tzn.czy pokrętło zmienia położenie dźwigni zaworu. Pozdrawiam.
Witam Pacjentem jest Mitsubishi Lancer 1992 rok. Ciśnienie w układzie chłodzenia robi się tak duże, że aż wywala wodę z pod opasek ! Węże są bardzo twarde ! Co zostało zrobione: Nowa chłodnica aby wyeliminować ewentualne zablokowanie jej. nowa pompa wody aby wyeliminować brak obiegu płynu. Nowy termostat aby wyeliminować jego zablokowanie. Jutro przyjedzie...
Zwracam honor Panowie!!!! Po dogłębnej analizie układu chłodzenia C360 przyznaję się do błędu. Zasilanie nagrzewnicy od kolektora wodnego z głowic powrót do dolnego węża chłodnicy. Nie myli się ten kto siedzi bezczynnie:D. Pozdrawiam.
wielu producentów robi wymuszony obieg powietrza pozwalający na kontrolowany przepływ strumienia. w praktyce wygląda to tak że albo się wycina otwory na froncie wzmaka i to jest wlot powietrza a z tyłu wydajny wentylator lub dwa jest też fajny sposób robienia kanałów przelotowych dla uproszczenia można to nazwać tunelem powietrznym w którym jest założony...
Dzięki za wszelkie rady ale okazało się, że nowy korek od zbiorniczka wyrównawczego wypuszczał ciśnienie z układy chłodzenia wraz z płynem. Ciśnienie w układzie chłodzenia powinno wynosić 0,7 atmosfery ( na niektórych korkach jest nadruk) a jest po to aby był obieg płynu na nagrzewnicy która znajduje się wyżej od zbiorniczka wyrównawczego. Ponadto jeśli...
Było trzeba poszukać a nie zakładać nowy temat. Więsza średnica kroćców i węży w układzie oznacze większą wydajność, więcej wody która zabiera ciepło. Najpopularnieszje to 12 lub 10mm zewnętrznie. Niektórzy stosują 16mm ale to już przegięcie, dużo nie zyskuje się na wydajności w stosuknku do 12. Twoje 6mm to zdecydowanie za mało to jedna znajwiększych...
Witam.Zakładam nowy temat, gdyż nie umiem znaleźć odpowiedzi na moją awarię. Mam silnik z18xe, zrobiłem remont silnika, odpaliłem auto, chodzi idealnie, nawet sie nim przejechałem ale jak wróciłem i samochod sie zagrzał zaczeły się problemy tzn. nie wkęca się w ogole na obroty a kolektor zrobił się czerwony z ciepła, po podpięciu pod komputer wywaliło...
termostat otwiera obieg chłodnicy i nijak się ma do obiegu reduktora, chyba że odwrotnie : jak by był cały czas otwarty to by się silnik nie nagrzewał - nabrał Cię machanik. Gdyby gaz dostawał się do układu chłodzenia to też byś natychmiast miał gwałtowne objawy : wyrzucanie płynu do zbiorniczka i w końcu zagotowanie silnika z powodu zapowietrzanie...
Witam. Jak samochód przejeżdża 20 km. i ledwo grzeje ogrzewanie to musi chodzić na dużym obiegu, wynika z tego, że termostat musi być otwarty od samego początku .W przeciwnym przypadku czyli normalnym obieg chłodzenia byłby mały ,termostat zamknięty a temperatura silnika około 90 stopni osiągnięta. po przejechaniu 5 km. jest to sprawdzone przez właścicieli...
Problem z agregatem Hulsteins rozwiązany. Okazało się że zawór na obiegu układu chłodzenia silnika przepuszczał gorący płyn do parownika.
Temp. wynika za pewne z chłodzenia pół-pasywnego. Na to nic nie poradzisz - możesz najwyżej za pomocą np. MSI Afterburn zmienić tryb pracy wentylatora - dasz tam własne ustawienia. Możesz też próbować tak zorganizować obieg powietrza w obudowie żeby przepływy pasywne były większe przez kartę ale to raczej będzie trudno osiągnąć. Podpięcie do układu...
Jak wyrzuca płyn ze zbiornika, to coś z układem jest nie tak. Przyczyną może być przedmuch do układu i wtedy na zimnym silniku (dopóki nie otworzy się termostat) może dochodzić do wyrzucania płynu, ale po otwarciu termostatu powinno dochodzić do samoczynnego odpowietrzania i duży obieg powinien działać, czyli góra i dół chłodnicy powinny być gorące,...
mac0071 napisał: ...ale wygląda to tak, że w układzie panuje ciśnienie ok. 1atm, więc nie ma szans by jakieś powietrze weszło do układu przez nieszczelność, co najwyżej może z niego coś wylecieć, ale w drugą stronę to już nie działa.... Mylisz się, w układzie chłodzenia może panować zarówno pod- jak i nadciśnienie regulowane przez zaworki w korku zbiornika...
witam Motorower motor Hispania z silnikiem Minarelli AM6 . Od samego początku jak mam ten motorower jest tak że musi się długo rozgrzewać ,np dzisiaj przy 13 stopniach na dworze odpaliłem włączyłem ssanie pochodził z 2 minuty lekko przegazowałem i ruszyłem . Przejechałem z pół km na wolnych obrotach bo na wyższych nie pracuje równo i wyższe tym gorzej...
Niedawno zaczęły mi się problemy z chłodzeniem w samochodzie. Zwykle wentylator chłodnicy załączał się gdy wskaźnik temperatury oleju sięgał około 100st. a ostatnio miałem już 110st. i nie zadziałał! Nie wiem co może być nie tak. Termostat też działa trochę dziwnie. Raz utrzymuje temperaturę oleju na 70st. a raz na 90st. Nie wiem na czy to jest normalne,...
coś mi się obiło o uszy ze już weszło prawo gdzie wg dyrektyw unijnych niewolno plobować kompoterów To Ci się tylko obiło. Nie ma takiej dyrektywy. Plombowanie właśnie wynika z interpretacji dyrektywy unijnej. minimalny czas gwarancji to 24 miesiące Tu masz rację. Kolego shatex , chipsety są różne, ilość emitowanego przez nie ciepła też jest różna....
Nigdy jeszcze nie słyszałem o takiej instalacji, by ruch wody był oparty na grawitacji. W końcu potrzeba matką wynalazku, więc jak trzeba to zawsze się da zrobić. Trzeba tylko pamiętać, że jest parę ograniczeń. Po pierwsze trzeba zastosować bardzo grube węże, a co za tym idzie najprawdopodobniej samemu zbudować blok wodny, ponieważ wyprowadzenia fi12...
Witam. Objawy jakie opisujesz pasują idealnie do awarii grzałki w parowniku,ale musisz się upewnić mierząc grzałkę i bezpiecznik w parowniku,najlepiej omomierzem. Sprawdź czy jest przejście na końcach grzałki i bezpiecznika. Bezpiecznik zabudowany jest po środku parownika i schowany jest w osłonce ze styropianu a ten na samym dole to czujnik temperatury...
Ile w sumie wyszedłby koszt części jakbyś kupował je? Pompka, zbiornik, przewody, chłodnica. Liczyłeś ile by to wyszło? Trudno ocenić , wszystko zależy od jakości . Ale z najtańszych części myślę że 200-300 zł trzeba by wydać . Na całość nie wydałem ani złotówki - oczywiście wartość tych podzespołów jakaś tam jest , ale nie w tym rzecz . Jedyne co...
sprawdzałem, czytałem i nic, a więc: Po rozgrzaniu silnika oba węże wlotowy i wylotowy do nagrzewnicy są gorące. Po włączeniu nawiewu po chwili ok 1min. jeden z nich robi się coraz chłodniejszy, on potem dochodzi do układu przy filtrze oleju (chyba jakiś system rozrzedzania oleju przed filtrowaniem). Czytałem gdzieś że można odpowietrzyć układ chłodzenia...
to dzięki nadciśnieniu masz skuteczny obieg przez nagrzewnicę, w uproszczeniu płyn można traktować jak prąd. Jak ma gdzieś łatwiejszą drogę, to tam sobie popłynie. I tak i nie. Jak słusznie zauważono płyn w układzie można porównać do prądu, którego przepływ jest wymuszany przez różnicę napięcia (w tym przypadku różnicę ciśnienia) i wybiera łatwiejszą...
Jak w temacie AUDI A4 grzeje się do 110°. Termostat wymieniony, pompa ma jeszcze zdrowe łopatki czujnik dobry tylko wiskoza na ciepłym troszkę słabo kręci . Wąż od termostatu na chłodnice jest zimnu nawet przy110° i chłodnica też. W silniku 110° a wszędzie indziej ani śladu gotowania nie ma. Wymieniłem kolejny raz termostat z myślą że ten walnięty...
Witam, mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzącego w BMW E36 2.0 Benzyna bez gazu 150 KM vanos, 1998r. Wersja z klimatronic, skrzynia manual. Auto po wymianie chłodnicy na używaną ( stara pociekła), nie ma ogrzewania, do układu zalane ok 8 l płynu chłodzącego, zalewam do zbiorniczka wyrównawczego do pełna, potem odpalam i próbuję odpowietrzyć odpowietrznikiem...
Trochę dziwna sprawa z tą temperaturą reduktora.Jeżeli ogrzewanie działa prawidłowo i zasilanie cieczą jest podłączone do dolnego kolanka reduktora(przeważnie jest to wyjście z głowicy silnika) to może sprawdź czy obieg cieczy jest przez reduktor,po prostu odłącz węże od trójników i dmuchnij w jeden z nich czy przypadkiem nie ma przytkania na tej trasie.Jeżeli...
Naszedł mnie jeszcze jeden pomysł, czy po wciśnięciu przycisku włączającego wiatrak w zamrażalniku nie powinien być słyszalny? Bo wydaje mi się ze się nie obraca, a to mogłoby wydaje mi się w znacznym stopniu zmniejszyć wydajność chłodzenia? Chociaż jak chodzi agregat to i jakiś dźwięk w zamrażalniku słychać, ale czy obieg powietrza powinien wylatywać...
Czy jest normalne, ze podczas gdy silnik jest rozgrzany ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym podnosi się-ponad max, a gdy silnik jest zimny powraca do normy ? W zasadzie tak. Wewnątrz układu wytwarza sie ciśnienie, a temperatura rozszerza nieznacznie objętość płynu chłodzącego, co już zaobserwowałeś. Aha i jeszcze jedno, podczas rozgrzewania silnika...
tylko właściciel leje z premedytacja wode kranówke Jednorazowe nalanie nawet bardzo twardej kranówki, nie spowoduje zamulenia lub zakamienienia, takie coś może wystąpić przy dziurawym układzie chłodzenia i długotrwałym jego uzupełnianiu tą kranówą. Wracając do kłopotu kolegi. Na początek pytanie - czy kompletnie nie ma obiegu przez parownik (parownik...
Nie bardzo wiem o co koledze chodzi. Z tematu - brak ogrzewania , ale ciepłe powietrze leci, może za mało ciepłe. Informacja z ostatniego postu - węże do nagrzewnicy: jeden mocno ciepły, a drugi ciepły, czyli obieg przez nagrzewnicę jest, może tylko niewystarczający jeżeli tak duże jest schłodzenie na nagrzewnicy (czy wentylator od nagrzewnicy był wtedy...
Kolego, wszystko według mnie wskazuje na przedmuchy. Nie wiem jak wygląda układ chłodzenia w punto, czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy, ale chyba tak jeżeli na chłodnicy jest odpowietrznik i jak jest usytuowany w stosunku do układu chłodzenia. Jeżeli jest najwyższym punktem, to odpowietrzeniu układu oraz uzupełnieniu płynu do połowy zbiornika,...
Witam posiadam Peugeota 407 2.0 hdi 138 Fap z automatem 4hp20. Auto posiadam nie długo. Przebieg 200000 Podczas zmiany z P na R i N na R czuć i słychać uderzenie oraz szarpnięcie jak by auto chciało ruszyć zwłaszcza przy rozgrzanym silniku. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem przekazał informację abym sprawdził działanie 1 i 2 biegu wentylatora. W moim...
pewnego dnia zauważyłem że na ekranie były jakieś czerwone paski To może świadczyć o tym że karta kończy swój żywot. Upewnij się że w obudowie jest odpowiedni przepływ powietrza (najlepiej po jednym wentylatorze na przód i tył). Konserwacja układu chłodzenia karty z pewnością nie zaszkodzi. GTS 8800 powinien utrzymywać powiedzmy ok. 80 st. pod obciążeniem,...
przewody układu chłodzenia kominek układu chłodzenia kontrolka układu chłodzenia
ciężka odpalać ciepłym silnik serwery poczty wychodzącej thunderbird pojazd silnik elektryczny
początkujący laborki teoria referaty pralko suszarka
Regulacja silnika zaburtowego Volvo Penta - szczegółowy przewodnik Volkswagen Crafter silnik stuka, gaśnie, błąd P1046 – wtryskiwacz, wiązka, diagnostyka