a tam przypadkiem niema kół rozrządu bez klinów a wałki rozrządu się blokuje? może ktoś odkręcał koła i przykręcił to jakkolwiek i teraz znaki na kołach są nic nie warte? objaw wskazuje jednoznacznie na przestawiony rozrząd lub zapłon (jak tam koło ząbkowe które czuje czujnik położenia wału??) Nie ma znaków, nie ma klinów. Rozrząd wymieniony z użyciem...
Witam Posiadam Fiata Ducato 3.0 mjet 157 km 2008 r. Auto jest po wymianie rozrządu. Rozrząd zakupiony nowy, oryginał Fiata, był złożony na blokadach. Problem jaki zaczął się pojawiać po tej operacji to przerywanie/szarpanie silnika podczas płynnej jazdy wysokim biegiem powyżej 2 krpm. Poniżej 2000 obrotów objaw nie występuje. Dzieje się to w losowo...
Witam bardzo serdecznie, jestem nowy na forum. Mam problem ze swoją Fabią. Jest to Fabia 1 1.4tdi kod silnika BNM 2006r. Od początku kupna bardzo ciężko paliła czy zimny czy ciepły. Ostatnimi czasy mój znajomy podpiął ją pod komputer i wyskoczyły błędy czujnika położenia walka rozrządu i błędy związane z klimatyzacją. Czujnik zmieniłem ale nadal jest...
Witam mam problem z autem Peugeot 207 1.4 vti 2009r 160k/km. Problemy pojawiły się jakiś czas temu były to falujące obroty po odpaleniu po pewnym czasie okazało się że padła cewka została wymieniona. Falujące obroty pojawiły się następnego dnia występowały losowo nie zależnie od temperatury. Później padł termostat i czujnik temperatury. W między czasie...
Skrzynia manual czy automat? Jak mamy coś podpowiedzieć jak nwet nie wiemy co to za błąd? Kontrolka silnika świeci? Ten silnik powinien gładko pracować również na takich obrotach. Trzęsie na postoju czy tylko podczas jazdy? Jeśli wcześniej były wyższe wolne obroty (i nie trzęsło przede wszystkim, nic nie wiemy jaki błąd, która sonda, czy sporadyczny,...
Witam, Doszedłem do ściany i nie mam już pomysłu jak ustalić przyczynę. Mam B6, zakupiona z padniętymi pompowtryskami - wymienione na nowe, jednak jeden objaw został - czasem kręcił długo przy odpalaniu. Po wymianie pompowtrysków żadnych błędów w silniku ( z wyjątkiem poduszki silnika - wyszło na dniach). Teraz robiłem logi i wygląda to coś w rodzaju...
Ja bym stawiał bardziej na czujnik ale położenia wału a nie wałka rozrządu bo to co piszesz to typowy objaw usterki owego elementu. Auto gaśnie bo widzi obroty wałka a nie widzi wału korbowego i odczytuje, że czujnik wałka widzi obroty mimo tego, że wał stoi w miejscu. Przykładem odbiegnę od marki ale np w VW Touran 1.9 kolega zmienił simering na wale...
Witam, Mam nadzieję że ktoś miał podobny przypadek. Mianowicie Peugeot 407 2.0 HDI RHR automat. Czujnik położenia wału nie widzi obrotów po wymianie rozrządu. Jednak gdy rozlaczy się aku. Przez sekundę przy rozruchu wskazania są a później nic. Dodam rozrząd sprawdzany 5 razy, drugi czujnik , napięcie sprawdzone 5V, ciągłość przewodów również, drugi...
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
Pacjent Citroen silnik DW8B. Problem z kątem wtrysku, mianowicie był ustawiony na 25 stopni i auto było słabe z powodu błędu rozbieżności między wartością żądaną a oczekiwana P0170, ale nie kopci. Gdy zmniejszy się kat do 15 stopni (tyle oczekuje komputer) auto źle pracuje, gaśnie i bardzo kopci. Rozrząd i pompa na znaki - wtedy taki sam objaw złej...
Samochód odpali :)) Jednak nie był to sterownik a zamienione przewody od czujnika wału (zanim w aucie został naprawiony rozrząd, kolega wymienił czujnik wału razem z kostka i dalej juz sie tak potoczyło .. Objaw był taki, ze w wartościach rzeczywistych w momencie kręcenia nie liczył obrotów, a obroty na chwile się pojawiały w momencie gdy odpuszczałem...
Po wymianie silnika z Tino 2006r do x-traila z 2001r. komp pokazuje błąd P0340 - wymieniłem czujnik pozycji wałka - pokazuje ten sam błąd. Sprawdziłem przewody prowadzące do komputera nie ma przerw. Silnik nie odpala - tylko gdy podam plack pali po odstawieniu placka gaśnie. Poza tym zapala się check engine. Nawet po skasowaniu błędów. dziwny objaw...
MakroSerwis tak jak pisałem wtyczka i kable są ok, ciekaw tylko jestem czy czujnik ten może padać tak ,,na raty" że raz dobrze działa a raz nie.... Są jakieś inne objawy padającego/niesprawnego czujnika? Np. poszarpywanie przy delikatnym przyspieszaniu? Bo ono też raz jest, a raz go nie ma, stąd zastanawiam się czy jest to możliwy objaw związany z tym...
Witam, Po porannym odpaleniu samochodu, wydobywa się biało-niebieski dym, któremu towarzyszy nierówna praca silnika. Po około 30 sekundach, objawy znikają. W samochodzie zostały już sprawdzone wtryskiwacze - są ok. Nie ubywa płynu chłodzącego, nie przybywa ani nie ubywa oleju. Wyskoczył błąd na komputerze - czujnik wałka rozrządu, mechanik ściągnął...
Witajcie. Nie mogę ustawić prawidłowo wałka, tak by na VCDS było np. na -1. Jak bym nie przestawiał wałka to są tylko trzy możliwości ustawienia: "0" "-4,4" lub"-6". Było na wolnych -4,4 a po dodaniu gazu się -4,9. Ruszyłem wałkiem w lewo to było "0" ale dodając gazu nie było zmian, cały czas "0". Ponownie delikatny ruch wałka w prawo i nadal pokazywało...
Aaa przepraszam... co ma do tego ustawienie rozrządu? najprawdopodobniej rozrząd został przestawiony i dlatego komputer widzi złe ustawienie i rozłącza iskre. Zapewne masz więcej jak jeden czujnik położenia wału więc jak zostawisz tylko ten na dole " położenia wału " a wałków odepniesz wtyczki czyli przy głowicy 1 lub 2 czujniki w zależności ile wałków...
Witam Trafił mi się seat Ibiza z silnikiem 1.0 mpi o oznaczeniu ALD z 2000 r. Podpinając komputer w silniku takie błędy :16727 i 17748. Obydwa mogą świadczyć między innymi za nie włąściwe ustawienie rozrządu. Drugi błąd po skasowaniu jeszcze nie powrócił,pierwszy można skasować tylko na zgaszonym siniku,po zakręceniu rozrusznikiem błąd powraca. Sprawdziłem...
To zerknij jeszcze czy nie masz przestawionego rozrządu, jak przestawi się o jeden ząbek to efekt będzie podobny 3000- 3500tys obr max. Napisałem że w trybie awaryjnym ponieważ jeśli komputer w aucie wywali błąd np czujnik położenia wału to przełączy się na tryb awaryjny,czyli będzie chodził ale na pół gwizdka żeby można było chociażby do mechanika...
Witam, dwa dni temu trafiło na warsztat w którym pracuje auto : KIA Clarus 1999r 1,8l DOHC z rozkopaną instalacją elektryczną , połową silnika, rozebranym komputerem silnika.... w skrócie w nieciekawym stanie z innego warsztatu. Po naprawieniu całej instalacji i sprawdzeniu połączeń kabli z komputerem silnika sprawdziłem wszystko jeszcze czy nie ma...
potwierdzam, warto sprawdzić rozrząd tylko dziwne, że objaw występuje na niskich biegach - sprawdź autko powyżej 120 km/h czy jest tak samo dynamiczne jak wcześniej, zużycie paliwa powinno być większe, odpalanie auta utrudnione, praca na biegu jałowym itp. lecz wszystko zależy ile jest przestawione.
Jeżeli byłby przestawiony rozrząd to chyba by wcale nie zapalił albo by źle chodził a tu jest wszytko dobrze tylko chwilę trzeba kręcić przy odpalaniu tak jak napisal MichaelR 2-3 sek. Czyli rozumiem że jest to objaw stopniowo zużywającej się pompy? Jak masz czas i kasę to możesz spróbować wymienić np czujnik ciśnienia paliwa w zasobniku może to on...
Witam Dzisiaj podjechał do mnie brat ze swoją Ibizą z problemem takim, że nie pali mu samochód na paliwie, a jedynie kiedy wymusza odpalanie na LPG. Sprawdziłem czy paliwo do wtrysków dochodzi - dochodzi. Jakieś 3 miesiące temu była wymieniana pompa paliwa. Wymieniłem filtr paliwa bo chyba od nowości jeździł ten sam - efektu brak. Nie wiem jak sprawdzić...
Objaw jest nastepujący: Przy pełnym i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu gdzieś w zakresie 90-100 % samochód dostaje zamulenia i traci moc. Niewielkie odpuszczenie pedału powoduje, że zaczyna w miarę normalnie jechać, jeśli pedał wciskać powoli i płynnie to przyśpiesza w miarę normalnie. Sprawdzono: Rozrząd - OK Sprężanie - OK Odczyty i weryfikacja MAP...
Witam. Samochód to Fiat stilo 1.6 103km benzyna + LPG(fabryczny). Opis problemu- po odpaleniu zimnego silnika na PB przez chwile pracuje równo i normalnie. Po chwili pojawiają się delikatne szarpnięcia silnika. W miarę spadania obrotów silnika i zwiększania temperatury silnikiem zaczyna trząść (czuć pod siedzeniem).Gdy ruszam samochód jedzie normalnie,przyspiesza...
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
Witam Panowie potrzebuję pomocy w bardzo podobnym temacie. A mianowicie. Opel Astra gsi 2.0 16v C20XE. Auto nagle w pewnym momencie zaczęło szarpać i dławić się. Nie ma mocy idzie tak na 40 % mocy. Chodzi generalnie jak ciągnik jeżeli mówimy o dźwięku. Może najpierw powiem co było wymienione: 1. rozrząd - kompletny, dobrze ustawiony - sprawdzony 2....
Witam. Zacznę od początku. Miesiąc temu podczas jazdy mój Scenic I 1.6 8V nagle zgasł i nie dał się już uruchomić. Rozrusznik kręci, pompa działa i podaje paliwo, na 2 i 3 cylindrze jest prawidłowa iskra a na 1 i 4 pojawiają się dwie lub trzy iskry na początku kręcenia rozrusznikiem a później od czasu do czasu pojawia się jedna iskra. W wyniku tego...
Mam kłopot z samochodem Opel Corsa C Z18XE. Na wolnych obrotach samochód nie pracuje równo, a podczas rozpędzania czuć jakby dziurę w obrotach. Sprawdziłem: 1. Rozrząd - ustawiony prawidłowo 2. Kompresja - poprawna (po ok. 13 bar na każdym z cylindrów) 3. Pompa paliwa - sprawna, ciśnienie w porządku. 4. Błędy - P0170 - Lean exhaust 5. Skasowane wartości...
Witam, drugi raz męczę się z elektryką w V-ce poprzednio był problem z immo ale dobie poradziłem <błąd na schemacie> Silnik z omegi 2000r. Brak iskry i wysterowania wtryskiwaczami. Podobny objaw jest w przypadku aktywacji blokady Immo. Immo poprawnie działa, check nie miga <miga w przypadku aktywacji immo> Podłączałem pod Opcoma widzi klasyczny...
Witam, nisko się kłaniam i pozdrawiam uczestników forum! Posiadam Opla Astrę 1.6Si 8V(bez lpg), układ wtryskowy Multec M(ecu code:16183109, Delco Electronics), układ zapłonowy DIS. Chcę się dowiedzieć jak wygląda nauka komputera po jego odłączeniu od zasilania, oczywiście na minimum 0.5 godziny i powyżej, tzn. gdy się całkowicie skasuje teoretycznie...
Jaki masz objaw.
Witam! Strzały te raczej pochodzą od cewki zapłonowej, chodź gdy pasek rozrządu przeskoczy przestawi się zapłon i też będzie taki objaw. Zaś czujnik położenia wału miał by objaw że samochod nie palił by, ale możesz zmierzyc go omomierzem i sprawdź czy nie zarósł brudem od spodu.
Zafira 2.2 ten sam objaw wymiana czujnika wałka rozrządu.
Po rozrządzie dokonaj pomiaru ciśnienia paliwa, objaw jakby pompa zdychała i błędy też na to wskazują. Dodatkowo sprawdź przepływomierz (pomiar), czujnik wału, oraz zamień miejscami czujniki położenia wałków, bo nie wykluczone że masz kilka usterek na raz.
Wersja 4369 jest wysoka i raczej to nie przyczyna. Trzeba przepytać klienta czy nie wymieniał głowicy, wałka rozrządu. Nawet z wymiany fabrycznej były pomyłki i wkładali nie taki wałek. Objaw był taki , że przy wypalaniu dpf temperatura była w okolicy 500 stopni a powinna być 800 i nie przechodziło wypalanie .
1. Czyjej produkcji zestaw rozrządu założony został ? W te silniki kładzie się wyłącznie sety OE lub zamienniki firm robiących na pierwszy montaż. 2. Zestaw rozrządu kpl do niego wygląda mniej-wiecej tak... https://obrazki.elektroda.pl/4526365400_... + jeszcze kilka innych pudełek z uszczelniaczami, filtrem odmy itp. Objaw który opisujesz...
Miałem taki objaw pomogła wymiana czujnika wałka rozrządu ,stary nie generował żadnych błędów a jednak wymiana pomogła ,ale czy w twoim przypadku to dobry trop to nie wiem.
Witam! Taki cholerny problem Wyobraźcie sobie np. jakiś silnik benzynowy z uszkodzonymi troszkę fajkami na świecach - odpali chodzi równo, ale przy próbie dodania gazu wyraźnie szarpnie silnikiem, po puszczeniu gazu chodzi równo -przebija na masę, normalne prawda? Teraz ta Omega Y22XE, ma tak na zimno tuż po odpaleniu, chodzi ale jak się "wdepnie"...
Czujnik położenia wałka rozrządu-typowy objaw.
Mam pytanie innego rodzaju - jakie powinno być napięcie od wtyczki czujnika wału korbowego przy włączonym zapłonie? U mnie jest (2,32 V / 2,37 V) - czy aby nie powinno być 5 V? Sprawdzałem wtyczkę czujnika wałka rozrządu i tam mam zakres (11,59 V - 12,01 V). Szczerze to mi nie pasuje ten zakres napięcia na wtyczce czujnika wału, jak Panowie myślicie?...
Typowy objaw za dużej przerwy miedzy czujnikiem a talerzem sygnałowym.
..faktycznie z tymi czujnikami jest jazda i jak wymiana to tylko Ori !....ale ja bym jeszcze sprawdził fazy rozrządu do świetego spokoju... Elektrit czy oprócz czujników nie siadały tam jeszcze Ecu na taki objaw ?..
Miałem identyczny objaw w Mitsubishi. Prosty moduł OBDII ELM 327 wykrył błąd czujnika pozycji wałka rozrządu. Po wymianie czujnika - odpalił bez problemu.
Dziękuję za odpowiedź. Jednak zastanawiam się, czy czujnik położenia wału/wałka rozrządu faktycznie może dawać tak postępujący objaw. Z tego co jestem zorientowany, gdy pada czujnik położenia wału lub wałka rozrządu, to auto często po prostu przestaje jechać, bo nie wychodzi sygnał z czujnika. Natomiast u mnie problem stabilnie i miarowo narastał przez...
Ten błąd to nieprawidłowa synchronizacja czujników, objaw wydłużonego łańcucha. Do sprawdzenia ustawienie rozrządu i lepiej z tym nie czekać bo koszty mogą być duże.
Korekta służy do ustawienia rozrządu , w wypadku gdy nie można ustawić blokad można dokonać minimalnej korekty . Jeżeli ustawienia się zgadzają i blokady pasują prawidłowo nie dokonuję się regulacji . Jeżeli będzie rozregulowane ustawienie czyli regulacja koła rozrządu będzie poza zakresem , objaw będzie taki sam jak przy uszkodzonym czujniku położenia...
Brak informacji o silniku aja tego nie wiem. Jest możliwość wykrycia takiej sytuacji ponieważ czujniki sprawdzają: 1 położenie tłoka (GMP) oraz 2 położenie wałka rozrządu (szczególnie DOHC). Jeśli natąpi zmiana czasów to jest objaw przestawienia rozrządu.
W sumie to typowy objaw uszkodzenia czujnika położenia wałka rozrządu ale piszesz że sprawdziłes, hmm, spróbuj podmienić na inny? Druga rzecz to jeśli tylko pod obciążeniem tak się dzieje to stawiał bym na sondę... optymalnie to podejrzeć w parametrach bierzących pozdr
Witam, mam problem z Vw Passat b6 2007r, 170km. Wyrzuciło mi błąd: P1388 - Usterka sterownika - monitorowanie elekt.sterowanej przepustnicy (Drive By Wire) P3008 - Czujnik wałka rozrządu (G40)-sygnał poza tolerancją. Samochód czasami nie reaguje na pedał gazu i łapie jedno sekundowego laga podczas jazdy. Wpada w tryb awaryjny. Sterownik w samochodzie...
Nie to nie immo. W tej marce immo ma imne objawy, odpalałby i gasł po kilku sekundach. Masz komputer do auta żeby podpiąć i podejrzeć wartości?
czujnik wałek rozrząd objaw objaw przestawić rozrząd pasek rozrząd objaw
multiswitch unicable laserjet m1132 spadek citroen
schemat zopan poradniku krotkofalowca
Optymalizacja zużycia gazu w piecu Termet Silver bez sterowników Aktualizacja firmware TP-Link bez dostępu do ustawień