Brak informacji o silniku aja tego nie wiem. Jest możliwość wykrycia takiej sytuacji ponieważ czujniki sprawdzają: 1 położenie tłoka (GMP) oraz 2 położenie wałka rozrządu (szczególnie DOHC). Jeśli natąpi zmiana czasów to jest objaw przestawienia rozrządu.
Witam! Strzały te raczej pochodzą od cewki zapłonowej, chodź gdy pasek rozrządu przeskoczy przestawi się zapłon i też będzie taki objaw. Zaś czujnik położenia wału miał by objaw że samochod nie palił by, ale możesz zmierzyc go omomierzem i sprawdź czy nie zarósł brudem od spodu.
Trzy dni temu miałem identyczna awarię w Alfie 159 1.9 JTD. Rozleciało się to koło metalowo gumowe. Stopiła się guma, wszystko upaprane. Taki sam objaw, samochód trudno odpalał i źle pracował. Rozebranie do rozrządu i okazało się,że w obudowie paska pełno fragmentów gumy z tego koła i przestawiło rozrząd. Co ciekawe ścięło klin na kole wałka rozrządu....
a tam przypadkiem niema kół rozrządu bez klinów a wałki rozrządu się blokuje? może ktoś odkręcał koła i przykręcił to jakkolwiek i teraz znaki na kołach są nic nie warte? objaw wskazuje jednoznacznie na przestawiony rozrząd lub zapłon (jak tam koło ząbkowe które czuje czujnik położenia wału??)
Wlasnie podejrzewam rozjechane adaptacje ponieważ LPG byl strasznie rozjechany.. W jaki sposób zrobić adaptacje? ps. czy taki objaw mógłby dać przestawiony łańcuch rozrządu?
Miałem podobny objaw. Wymiana świec i cewki nie pomogła. Okazał się przestawiony rozrząd. Rozciągnął się łańcuch. Po wymianie kompletnego rozrządu (kół wałków, ślizgi, napinacz, łańcuch) problem już nie wystąpił
Zobacz, jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku, przy wyłącznych wszystkich odbiornikach energii, w szczególności klima. Masz mieć 320-370 milibarów, jeśli powyżej 400, duża szansa, że zawory już ciasne, ale taki objaw daje też uchylony EGR, czy lekko przestawiony rozrząd. Oprócz ciśnienia możesz jeszcze...
Przy turbo jest wszystko zapięte na 100 procent, tylko taki dziwnie chodzi silnik i ten brak mocy. Przepraszam, ale nie rozumiem, czy minimalne przestawienie rozrządu mogłoby powodować taki objaw? Przez klucz obróciłem normalnie, nie było żadnego konfliktu. Dodano po 3 Klin na kole pasowym jest pływający, może to tam leży przyczyna? Nie jestem pewny,...
Prawdopodobnie komputer sterujący wtryskami do ustawienia. Sprawdź Clip-em dedykowanym do Renault, inne testery mogą nie pokazywać wszystkich błędów, łączenie po CAN. Może kodowanie wtryskiwaczy do jednostki sterującej pomoże. Objaw wskazuje na brak synchronizacji wtrysku. Jeśli przewody, kostki itp. sprawdzone to tylko sterowanie wtryskiem. I sprawdź...
Objaw może wskazywać wiele problemów, począwszy od układu paliwowego przez obniżoną kompresję po przestawiony rozrząd. Bez diagnostyki elektronicznej i mechanicznej nie obejdzie się.
Witam Może ktoś spotkał sie z tym lub może wie czy to jest jakaś typowa usterka w Chryslerach. Aktualnie już mam drugie auto zachowujące sie identycznie i zgłupiałem:cry::cry::cry: Pierwsze Chrysler Neon '95 2,0 SOHC - objaw : nie robi iskry na jednej cewce a na drugiej od czasu do czasu , typowy objaw przestawienia rozrządu ale niestety nie...rozrząd...
Wpierw to poprawisz swój post, uzupełniając go o wielkie litery. A potem przestaniesz czytać wypisywane przez niektórych idiotyzmy, o przestawionych rozrządach. Pojeździj na samej benzynie, bez przełączania na gaz. Jeśli objaw nie wystąpi, to wtedy pojedziesz do gaziarzy, niech przepatrzą wtryskiwacze gazu. Któryś popuszcza bez zasilania.
Witam Pacjent po wymianie pompy wtryskowej 2 wtyczkowej PSG16. Wymiana była przeprowadzona na blokadach więc wydaje mi się ze nic nie powinno się przestawić w rozrządzie. Objaw jest taki ze auto ma początek wtrysku ok 18 CA bez zapłonu na zapłonie ok 21 CA.Po dodaniu gazu kąt się zwiększa do ok 40 CA w live data. Próbowałem przestawiać kąt na fasolkach...
Witam . Apropo tego popierdywania z rury to jest objaw za późnego zapłonu no i obroty mogą ci falować. Kiedyś miałem takie autko na wastacie z podobnymi objawami , okazało się że miał przestawiony rozrząd o dwa zęby.Po korekcie było OK.
Kolega napisał 2,5 V6 - w tym silniku nie ma wariatora ani dwóch świec na cylinder, przewodów WN. Objaw wygląda na problemy z zapłonem i jak koledzy pisali sprawdzić należy cewki, komp. świece. Czasem nowy rozrząd może ulec przestawieniu i takie efekty murowane.
Aaa przepraszam... co ma do tego ustawienie rozrządu? najprawdopodobniej rozrząd został przestawiony i dlatego komputer widzi złe ustawienie i rozłącza iskre. Zapewne masz więcej jak jeden czujnik położenia wału więc jak zostawisz tylko ten na dole " położenia wału " a wałków odepniesz wtyczki czyli przy głowicy 1 lub 2 czujniki w zależności ile wałków...
Głowica (ile razy) była planowana ? Szkoda że nie zwróciłeś uwagi na dokładność znaków. Bo ja też nie, tylko ustawiłem wstępnie na znaki i zdejmowałem pasek. Miałem podobnie, tylko zmieniałem głowicę, bo pierwsza pękła przy zaworach. Ty coś z blokiem miałeś ? Ja mam silnik z dwoma wałkami, prawie opel, tyle że 1,6 16V daewoo. Dół ok, góra na mijance...
To normalny objaw sprawnie działającego mechanizmu różnicowego. Żeby swobodnie kręcić kołem na wrzuconym biegu trzeba mieć podniesione oba koła napędowe. Chyba, że Ty w ten sposób chciałeś to auto odpalić? Wrzucasz najwyższy bieg, podnosisz jedno koło i kręcąc drugim kręcisz też wałem silnika. To jest właśnie, jak napisałeś, normalny objaw sprawnie...
Otóż k4m ma kolo zmiennej fazy i jakość oleju jaki i jego stan ma tu bardzo duże znaczenie. Jeśli było mało oleju to i było słabsze jego ciśnienie, a przy obrotach 4000 to koło zmiennej fazy jest stale przesunięte względem walka no chyba ze nie ma oleju na tyle aby je przestawić. Koło mogło ulec uszkodzeniu przez to został zanotowany nieciagly błąd...
Wałem pewnie kręci, tylko jak wiertarka i się koledze tylko wydaje, że wał stoi, normalny objaw po kolizji tłoków z zaworami . Mazgnąć pisakiem na kole i zobaczyć czy znak się przestawi. Tak czy owak czapeczka do góry, głowica do roboty. Poza tym to kiedy ten pasek był wymieniany, bo chyba raczej dawno.
Ciśnienie ok 2,8 po włączeniu zapłonu jak i w czasie pracy. Czy taki objaw może powodować np zła praca czujnika położenia wału lub wałka rozrządu, ale to chyba błąd z lampką od razu by się pojawił. Do głowy mi jeszcze przychodzi inny motyw, przestawiony rozrząd o ząb, przy oszukaniu rezystorem na wartość ok -10C jest chyba dość mocno przestawiony zapłon...
Witam Panowie, zwracam się do was z prośbą. Do naszego serwisu trafił ww VW T5 2,5 TDI AXD, w którym w innym warszacie wymieniono wałek rozrządu i po tej operacji samochód odpalał lecz gasł. Diagnoza: rozrząd był źle ustawiony. Ustawiliśmy wszystko wg blokad, auto odpaliło od razu. Silnik pracował przez parę minut, po rozgrzaniu pracownik wyjechał na...
Jeżeli byłby przestawiony rozrząd to chyba by wcale nie zapalił albo by źle chodził a tu jest wszytko dobrze tylko chwilę trzeba kręcić przy odpalaniu tak jak napisal MichaelR 2-3 sek. Czyli rozumiem że jest to objaw stopniowo zużywającej się pompy?
Błąd P 32 pojawiac się moze wyniku poruszania sie przedniej osi,jezeli bedzie zle skalibrowane przednie zawieszenie. Normalnie nie da sie przestawic ustawien pompy wtryskowej w TM-ach.Zębatka napędu pompy jest mocowana czterema srubami rozmieszczonymi niesymetrycznie i niemożliwe jest jej złe przykręcenie po demontażu pompy. Po wyjęciu pompy zebatka...
Ciąg dalszy "wariacji" mojego auta ;) Tak jak pisałem wcześniej podejrzewałem rozrząd o te objawy. No i rozrząd był przestawiony o jeden ząbek. Rozrząd jest ustawiony idealnie, próba odpalenia i... I jest jeszcze gorzej. jeszcze gorzej szarpie na wolnych obrotach i gorzej szarpie podczas jazdy. Z tą tylko różnicą , że wcześniej praca silnika była nieregularna,...
Witam, dwa dni temu trafiło na warsztat w którym pracuje auto : KIA Clarus 1999r 1,8l DOHC z rozkopaną instalacją elektryczną , połową silnika, rozebranym komputerem silnika.... w skrócie w nieciekawym stanie z innego warsztatu. Po naprawieniu całej instalacji i sprawdzeniu połączeń kabli z komputerem silnika sprawdziłem wszystko jeszcze czy nie ma...
A więc tak panowie honda chodzi jak zegarek. W sterowniku silnika i immo brak błędów. Kompresja doskonała. Klient twierdzi że auto jeździło i po nocnym postoju zaczął odpala i od razu gasnąć.Teraz kolej na mój błąd, sprawdzając rozrząd ustawiłem dolny znak, a na głowicy sprawdziłem wysokość wysunięcia tłoka. Dopuściłem możliwość pomyłki o ząb. To był...
potwierdzam, warto sprawdzić rozrząd tylko dziwne, że objaw występuje na niskich biegach - sprawdź autko powyżej 120 km/h czy jest tak samo dynamiczne jak wcześniej, zużycie paliwa powinno być większe, odpalanie auta utrudnione, praca na biegu jałowym itp. lecz wszystko zależy ile jest przestawione.
Witam Trafił mi się seat Ibiza z silnikiem 1.0 mpi o oznaczeniu ALD z 2000 r. Podpinając komputer w silniku takie błędy :16727 i 17748. Obydwa mogą świadczyć między innymi za nie włąściwe ustawienie rozrządu. Drugi błąd po skasowaniu jeszcze nie powrócił,pierwszy można skasować tylko na zgaszonym siniku,po zakręceniu rozrusznikiem błąd powraca. Sprawdziłem...
To zerknij jeszcze czy nie masz przestawionego rozrządu, jak przestawi się o jeden ząbek to efekt będzie podobny 3000- 3500tys obr max. Napisałem że w trybie awaryjnym ponieważ jeśli komputer w aucie wywali błąd np czujnik położenia wału to przełączy się na tryb awaryjny,czyli będzie chodził ale na pół gwizdka żeby można było chociażby do mechanika...
Electric00 rozwiązałes problem???????????????? Mam identyczny objaw. Auto zapali dopiero jak się da gazu i pracuje nie równo jak by był przestawiony zapłon. Ciśnienie na cylindrach 10,5-12,00 zawory wyregulowane, rozrząd sprawdzony, podciśnienia sprawdzone 2 wężyki wymienione, nowe świece, kopułka, palec, aparat po regeneracji, 1 i 4 cylinder świece...
Witam serdecznie. Pacjent Astra F z silnikiem jak wyżej. Silnik bezkolizyjny, skończyło się 15 ząbków na pasku. Nie odpalił, zmieniłem rozrząd na znaki i po tym zabiegu jest taki objaw: na zimnym pali od strzała, pracuje dość nierówno, max obroty to 3 tyś. , w miarę rozgrzewania się silnika zaczął się dusić i zdechł. Przy kręceniu wałem ręcznie kompresja...
Witam. Wypada mi zapłon (cofa się gaz) w momencie gdy na za niskich obrotach za bardzo otwieram przepustnicę. Gdy jeżdżę zgodnie z charakterystyką tego silnika (max moment przy 4250rpm) czyli na biegu innym niż 1 nie mniej niż 2000 rpm i między 2000-3000 lekko na gaz, dopiero do 3000 mocniej i przy okolo 3500-4500 zmiana biegu, to wszystko jest ok,...
Witam, Po porannym odpaleniu samochodu, wydobywa się biało-niebieski dym, któremu towarzyszy nierówna praca silnika. Po około 30 sekundach, objawy znikają. W samochodzie zostały już sprawdzone wtryskiwacze - są ok. Nie ubywa płynu chłodzącego, nie przybywa ani nie ubywa oleju. Wyskoczył błąd na komputerze - czujnik wałka rozrządu, mechanik ściągnął...
Ok dziekuje za podpowiedzi. Problem tkwil jak to najczesciej bywa w bledzie ludzkim. Okazuje sie ze wtyczka z czujnika cisnienia na listwie i wtyczka na zaworze cisnienia na pompie pasuja choc wygladaja inaczej, dziadoski dostep ale wtyki zamienione i autko smiga. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam! P.S. Dla potomnych, tdci nie odpowietrza sie jak to kolega...
Witam. Mam małe pytanie co do dziwnej anomalii . Ostatnio był wymieniany rozrząd w zakładzie mechanicznym i tak miałem wrażenie jakby stracił jad podczas jazdy ,ale najważniejsze,że po wymianie czuć wibrację-rezonans w chwilę po odpaleniu . Dokładnie gdy opadnie i zaczyna się samochód podnosić , słychać w kabinie rezonans i czuć wibrację.Czasem bardziej,czasem...
Witam. Trafiło mi sia Iveco Daily, nie zapala. Objaw jest taki że raz zapali a raz nie, bez znaczenia czy jest zimny czy gorący. Jak zapali to odrazu z półobrotu, gdy niechce zapalić to z pychu zapala z półobrotu. Jak zapali to silnik chodzi prawidłowo, jeździ, ma moc. Udało mi sie podłączyc pod komputerm , pokazuje błąd P0025 z opisu zmienne fazy rozrządu...
Trafiło do mnie audi A4 1.8 20V bez turbo 1998r. Objaw kompresja na wszystkich cylindrach w okolicy 3 bar. Właściciel twierdzi, ze wrócił do domu wieczorem rano auto nie zapaliło. Rozebrałem przód, rozrzad ok, znaki sie pokrywają, tłok u góry, wałki na znakach i miedzy wałkami 16 oczek łańcucha. Czy normalą rzeczą jest, jeżeli kręce wałem napinacz miedzy...
Witam, Objaw: maź pod korkiem wlewu oleju i bagnecie. Oleju nie ubywa, płynu w zbiorniczku wyrównawczym też. Założona instalacja gazowa. Od początku posiadania samochodu tzn. rok przejechane 25tyś. km. Silnik zazwyczaj jest dogrzany, chociaż wskazania na desce rozdzielczej rzadko kiedy utrzymują się w okolicach 90°C. Czy to już uszczelka pod głowicą...
Witam mam problem z autem Peugeot 207 1.4 vti 2009r 160k/km. Problemy pojawiły się jakiś czas temu były to falujące obroty po odpaleniu po pewnym czasie okazało się że padła cewka została wymieniona. Falujące obroty pojawiły się następnego dnia występowały losowo nie zależnie od temperatury. Później padł termostat i czujnik temperatury. W między czasie...
Problem pojawił się po wymianie koła dwu-masowego w niezależnym serwisie Volvo. Zanim samochód trafi do mnie, mechanicy z poprzedniego warsztatu sprawdzili wszystko co może mieć wpływ na trudny rozruch. Świece, wtryski, ciśnienie paliwa w listwie, wtryskiwacze, pompę wysokiego ciśnienia. Założyli też stare koło zamachowe, dalej ciężko palił. Poddali...
Tez tak miałem. Były zbyt duze luzy na prowadnicach zaworów. Skonczyło sie wymianą głowic. Po co wymieniać głowicę skoro można wymienić same prowadnice? Panowie raczej nie pierścienie, wszystko nowe a mało prawdopodobne żeby się zaciely, głowice oddałem do regeneracji i wymieniane prowadnice i gniazda, a może to być zły kąt wtrysku? bo strasznie dymi...
Witam Dzisiaj podjechał do mnie brat ze swoją Ibizą z problemem takim, że nie pali mu samochód na paliwie, a jedynie kiedy wymusza odpalanie na LPG. Sprawdziłem czy paliwo do wtrysków dochodzi - dochodzi. Jakieś 3 miesiące temu była wymieniana pompa paliwa. Wymieniłem filtr paliwa bo chyba od nowości jeździł ten sam - efektu brak. Nie wiem jak sprawdzić...
Nie wiem jak jest w Fiat Marea ale kolega miał podobny objaw w Fiat Brawa - także skakała mu temperatura ! Skakała , skakała aż w końcu wyszły mu bokiem korbowody . Z tego co słyszałem to pompa wodna jest w tym samochodzie pędzona paskiem zębatym tym samym co rozrząd . W przypadku zapowietrzenia układu chłodzenia są momenty że pompa pracuje bez obciążenia...
Witam Troche mało informacji, ale rozumiem, że fiesta jest starszej daty, klasyczny diesel. Przyczyna ciężkiego palenia tych silników jest zazwyczaj jedna - zły kąt wtrysku. Silniki te sa na to bardzo czułe. Jeżeli chodzi o regulacje to są dwa warianty, zależne od pompy. W tych silnikach były montowane dwie pompy wtryskowe: promieniowa LUCAS/ROTODIESEL...
Dziękuje wszystkim za informacje, mechanik sprawdzał jakiś czas temupas rozrządu i jest na kreskach. Mówił, ze nie mozna przestawić kata wtrysku poprzez kręcenie wałkiem. Jestem w Irlandii i mam dość ich mówienia, ze nie mozna naprawić mojego problemu z odpalaniem na zimnym i ciepłym. Wybieram sie 25 sierpnia do Polaka i on powiedział mi, ze mozna ustawic...
Witam Sytuacja wygląda następująco - samochód wrócił z wymiany uszczelki pod głowicą i rozrządu. Początkowo zauważyłem brak hamowania silnikiem na LPG i benzynie. Objaw ten występował sporadycznie w trasie, podobnie jak "zawieszenie" wolnych obrotów na 2200 na kilkanaście sekund. Ostatecznie po nagrzaniu silnika i wyłączeniu go, po ok 5-10 minutach...
mi żle złożyli mi rozrząd, był przestawiony o 180 stopni. Ten sam mechanik poskladał go jeszcze raz, blokował na znakach. Samochód zapala od razu ale tym razem dymi. Nie wkreca sie na obroty i przy 3 tys obrotów słychac stukanie, tak jakby zawory. Tak to jest z tymi mechanikami. Nie wiem co juz mam dalej robić, dawac do tego samego paranoja. Dawać...
Witam. mam golfa 3 1.8 90KM benz.93r. od kupne przejechałem autem 7000km i chodził jak złoto, nagle zaczął mi gwałtownie gasnąć (objaw jak wtedy gdy zabraknie paliwa) po 200metrach szarpania i gasniecia jakos się oddławił i z 50km nic się nie działo myslalem że poprostu zatankowałem jakieś chrzczone paliwo, ale problem powrócił, gdy zajechałem do mechanika...
Zaplon sie nie przestawil?Swiece w jakim stanie?Ogolnie uklad zaplonowy bo jest poprzez wyprzedzenie zaplonu odpowiedzialny za podcisnienie.Kompensacja reduktora zapieta i szczelna? co do zapłonu to jest on sterowany czujnikiem położenia wału a był on podmieniany wiec domyślam się ale to tylko domyślam ze jest ok (w jakiś sposób mógłbym się na 100%...
przestawić rozrząd objaw przestawić rozrząd przestawić rozrząd peugeot
potrójny schodowy sumowanie napięcia drukarka czarny pasek
przekaźnik kierunkowskazów przekaźnik kierunkowskazów
Radmor 5102 gra na dwóch głośnikach, nie na jednym Jak nagrać program z kanału kodowanego - dekodery, nagrywarki, karty TV