Sprzęgło jest do regeneracji, cena około 700 zł.
A czyscilem bo mialem problemy z przyspieszeniem wiec szukalem i czyscilem co popadnie Uhu i niby to miało pomóc? Weź się ogranij i nie pisz herezji. Pytam drugi raz wtrysk bezpośredni czy pośredni.
Prawdopodobnie uszkodzony przekażnik kierunku obrotów. Należy sprawdzić silnik przez bezpośrednie zasilanie z sieci,jeżeli ok to napewno przekażnik. wypinamy silnik i kondensator z płytki.Przewody 28,28 podłączamy do kondensatora, Bierzemy przewód z wtyczką 230 Jeden koniec przewodu do 30,drugi do 28,wtyczka do zasilania,ma być jeden kierunek obrotów.teraz...
Pryskales ponownie Polakiem?
tam jest kopułka ? zapłonowa? Dodano po 6 no to masz dobre te obroty przeciez ,a skrzynia jaka automat ?w automatach sa nizsze wolne obroty
Skrzynie ZF montowane są w wielu markach ciężarówek i ich problemy są podobne. Podwyższenie obrotów przez silnik przy redukcji na niższy bieg jest rzeczą normalną a chodzi o wyrównanie obrotów. Jeśli chodzi o szarpnięcia przy redukcji to może świadczyć o zużytym hamulcu bocznikowym zamontowanym w skrzyni biegów. Może też być problem z mocą silnika np....
Na zimnym czy ciepłym czy podczas rozgrzewania,na którym biegu.
Przespustnica jak się kończy to albo naprawa albo wymiana, nie ma żadnego silniczka krokowego!!!!!!! KOszt nie mały zresztą jak wszystko w tym aucie.
Własnie z teorią u mnie kiepsko, bo jestem praktykiem. To gdzie ten krokowiec tam jest?
Zobacz czy masz dobrze ustawiony czujnik położenia przepustnicy i czy jest sprawny. Sprawdź zawór powietrza dodatkowego "silnik krokowy"
Zacząłbym od sprawdzenia/wymiany przekaźnika kierunku obrotów silników.
1. Czy linka otwiera przepustnicę w gaźniku. 2. Czy brak reakcji to to że się nie wkręca silnik na obroty czy to że automat nie wchodzi na bieg? 3. Jeśli obroty się nie zwiększają sprawdzić czy jest w ogóle reakcja na przygaszenie silnika przytkaniem dopływu powietrza.
Poziom oleju w skrzyni biegów
skrzynia wchodzi w tryb awaryjny rusza z 3 i nie zmienia biegu jeśli stan oleju w normie trzeba podpiąc pod kompa
No to niestety nie pomogę w tym temacie :)
Wprawo i w lewo ten silnik chodzi tylko na wolnych obrotach. Na szybkich tylko w jedną stronę. Obroty szybkie: kondensator 16mkr. podłącz do 2 i 5 a zasilenie do 2 i 3. Obroty wolne: kondensator <ten sam> podłącz do 1 i 4 a zasilenie do 3 a drugi przewód do 1 lub 4 zależnie od tego jakie chcesz obroty-prawe czy lewe. W momencie gdy silnik chodzi...
Jaka masz skrzynie biegów manual czy automat
Skrzynia ZF4HP16 jest niemieckiego producenta skrzyń firmy ZF. Jest dość solidną konstrukcją jak to starsze skrzynki, jest ona "młodszą siostrą" skrzyni ZF4HP20. Skrzyń tych obecnie nie produkuje się.
Jakie błędy wykazał komputer diagnostyczny?
Czy to wystarczy abym mógł poruszyć silnikiem z możliwością jego programowania? W zupełności. Program tylko podaje do sterownika sygnał kierunku i ilości kroków/obrotów( to 200kroków na pełen obrót).
Naprawić układ>sprawdzić ciągłość wiązki tacho>impulsator oraz czy nie ma przebicia do masy. Rozpruć wiązkę na ?bananie/ i pooglądać czy nie ma przetarć.
co jest przyczyną Uszkodzona skrzynia biegów.
Silnik pracuje równo, czy faluje (nie utrzymuje równych obrotów)?
po szybszej jeździe na autostradzie np. 140-160 km/h i zatrzymaniu gdy samochód automatycznie przechodzi na wolne obroty (automat) zapala się na wyświetlaczu między zegarami napis "wyłącz silnik, niskie ciśnienie oleju" po czym po ok.10 sekundach gaśnie napis gdy jeżdżę tak do 100 km/h nigdy mi się to jeszcze nie zapaliło (????) szukam pomocy może podmienić...
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
Nie jest tajemnicą że automat jak jest sprawny to bardziej dba o silnik (nie przeciąga nie dusi na niskich obrotach) i silniki z automatów są przeważnie w lepszym stanie.
Odmę masz szczelną?
Jak wygląda olej w skrzyni,kiedy był wymieniany?
Witam,tu jest opisane jak podłączyć silnik od automatu i jak zmieniać obroty http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?...
Biały Wspólny Żółty zielony małe obroty Czerwony i niebieski Wysokie obroty (czerwony uzwojenie rozruchowe , niebieski uzw.główne )
Tylko zastanawiam się jak oni to tak prymitywnie rozwiązali i to tyle czasu działało. Podaj wartości elementów, które da się odczytać. Czy wypełnienie PWM jest wprost, czy odwrotnie proporcjonalne do nastawionych obrotów?
przy ok. 100km/h 3tys obrotów. automat redukował biegi i jak tak jak piszesz że pękł pasek przy 3 tyś to nie dobrze. Uważam że dużym problemem będzie ustalenie dlaczego pękł i przecierał obudowę - koło napinacza lub rolka
Osobiście uważam, że dedykowany program magazynowy to najlepsze rozwiązanie, nie zawsze trzeba wykorzystywać jego wszystkie funkcje. Excel nie jest bazą danych i nie jest "głupoto-odporny" jak nie jest odpowiednio przystosowany. Przystosowanie Excela do pracy jako "pseudo" program magazynowy jest możliwe ale jest wiele ograniczeń. W 100% popieram Na...
Przy automacie w tych silnikach jedyna zmiana po przekodowaniu automat/manual sterownika silnika, to minimalnie większe obroty biegu jałowego, więc spec coś kręci. Przekaźnik jest w skrzynce za akumulatorem.
Zależy jaka skrzynia. Np w renówce DPO miałem jedynkę, dwójkę potem lock, trójka i czwórka. Ktoś niewprawny lock na dwójce wziąłby za zatrybienie następnego biegu. Poza tym każda skrzynia zredukuje (a przynajmniej powinna) po wciśnięciu pełnego gazu, bo nie pozwoli silnikowi pracować pod pełnym obciążeniem na takich niskich obrotach.
śniedzieje wtyczka(wtyk diodowy 6cio czy ośmio pinowy nie pamietam dokładnie)przez nią idzie kilka inforacji do komputera.wtyczka znajduje sie na skrzyni od góry,okrągła czarna wtyczka i kabelek.
predkosc zaczela sama spadac , obroty sie trzymaly w okolicach 4tys Jak to nie automat i nie zmieniałeś biegu to wygląda to na ślizgające się sprzęgło.
A kodowanie było zmienione na manual?
Sprawdź naciąg linki kick-down czy nie jest za mocno spięte. Przy naciśnięciu pedału "gazu" do końca linka powinna mieć luz + - 1.5 cm.
Witam - z opisu wynika że auto drga po wrzuceniu biegu i trzymaniu pedału hamulca. Typowy objaw wytartych tarczek ciernych skrzyni. Napisz czy nie masz uczucia uślizgu przy dodawaniu przyspieszenia - obroty rosną a auto opornie przyspiesza. Kiedy i czy była wykonana wymiana oleju i filtra ? czy sprawdzałeś poziom oleju w ASB w odpowiednich warunkach...
Plakiem psikaj delikatnie, jak obroty wzrosną, to sprawa jasna ;)
Założyłem już kilka przekaźników do tych pomp i działają bez żadnego problemu (cewka niebieski-masa, styki czerwone kable, brązowe spinasz ze sobą). Kostka 3 pinowa, to czujnik obrotów pompy, pozostawiasz nie podłączone
Te 1400 obrotów nie przyśpieszy szybszego zużycia się automatu?
Wita.Forum całe przeszukane ale nie znalazłem takiego przypadku. merc w203 2005r 2.2cdi 150km automatic lekko faluja obroty przy przyspiesznianiu na zimnym silniku ( + - 200 obrotów),nie czuc zbytnio tego na karoserii,jest to delikatne falowanie obrotów. po rozgrzanie sie silnika wszystko jest ok,chodzi wszystko idealnie prosze o pomoc i wskazowki,dzieki...
Jutro będę walczył spróbuje tak zrobić , co do maximizera ma przełącznik obrotów i bezpiecznik automat 60A . Ale jego tak jak radzisz kolego podłączę dopiero jak silnik ruszy na samym aku . Bardzo dziękuje za pomoc . Gdyby jeszcze ktoś miał jakiś pomysł proszę pisać . Dam znać czy silnik ruszył .
Silnik do remontu
A od czego skrzynka może wejść w tryb awaryjny , czym to się objawia , ja pierwszy raz słyszę o takim trybie może dlatego że to pierwszy mój automat , może przybliżysz coś na ten temat.
musisz koniecznie podłączyc komputer,moze to byc czujnik temperatury lub TPS.Woplach jest to typowa sytuacja z obrotami
Witam. Samochód podczas jazdy ze stałą prędkością sam wchodzi na wysokie obroty??
Ostrożnie z Toyotą ,poznałem starsze modele 95- , zmiana mijania/drogowe przełącza "-"przewody do żarówki H4 ten sam przełącznik przez obrót załącza pozycyjne/drogowe "+" zakładając przekaźniki i automat wyłączający światła po wył. zapłonu wymaga zastanowienia, podobnie Mitsubishi.
Man tgx euro5 2013 mam taki problem ze po załączeniu przystawki mocy obroty z automaty wyskakuja na 1000 obrotow i nie moge ich ani zwiekszyc ani zmniejszyć tempomatem A chciałbym aby można je było regulować tempomatem czy można to przerobic
Witam i proszę o pomoc Zakupiłem płytkę do sterowania 12v prawe lewe obroty z włącznikiem mechanicznym, czy da radę podłączyć ten włącznik pod automat zmierzchu i w jaki sposób. Pozdrawiam Adam Jeżeli oczekujesz pomocy, to przynajmniej wstaw zdjęcie tej płytki. Skąd można wiedzieć co kupiłeś.
Szwankuje automat połacz na krótko 2 styki robocze automatu ma krecić ewentualnie szczotki.
Wymiana sondy i przepustnicy
Koledzy falują mi obroty a nawet przy opadaniu szarpie. Wyczyściłem nastawnik wyregulowałem go i dalej to samo, pomocy. Dodam, że to automat.
Dobra, silnik odpalony :) Pół dnia spedzilem grzebiac przy tym dziadzie, a okazała się winna....świeca!! Miała przebicie i wogóle nie palił (co mnie troche zbiło z tropu bo jak dawałem PB pod świece to pare razy odpalił). Plus jest taki ze gażnik jest czyściutki, a to co w nim było to strach pokazac. Dysza totalnie zatkana - ledwo ją wykrecilem. Problem...
Jest tam cewka WN na 1 i 4 cylinder. Może być cewka lub sterowanie cewką -koncówka mocy pod pinem F-20.
Może masz za wysokie obroty silnika, w "automacie" ma to znaczenie.
MercedesW210 2,8 benzyna, z gazem, obroty silnika falują. spadają poniżej 500 i wychodza do ok.1500. Automat, więc wyjątkowo nieprzyjemnie szarpie. Nie ma różnicy na gazie czy na benzynie, jest tak samo. gaz jest po regulacji.
Regulator obrotów silnika z logiką do automatu spawalniczego Mig Mag. Autor: Aleksander Proszkiewicz format: Eagle 4.01 (wyeksportowano do gif) email: ent(at)interia.pl
(at)borki Jaki sa wolne obroty ?
Zimny zapala bez problemu-ciepły duży problem z zapaleniem ,dłuuugo trzeba kręcic i jeszcze jeden problem po naciśnięciu hamulca na luzie spadają obroty (skrzynia automat)
Odłączenie przepływomierza nic nie zmienia. Myślę co by przepustnicę wyjąć i powstaje pytanie: czy potrzebna później jakaś adaptacja? Po robocie, temat zamykam.
Zapewne tak z fabryki wyszło. To już któraś tam dmuchawa z kolei i wszystkie mają tak samo. Uruchamial się rozruch i po czasie przelacza się na pelne obroty. To nie automat? Dobra szukam jakiegoś magika żeby przyjechał na miejsce bo tutaj raczej pomocy nie uzyskam.
Bardzo ciekawe rozwiązanie. Ze względu na mniejszy moment siły (rozłożenie masy skrzydła blisko osi obrotu) i wiatr automat (siłowniki) jest mniej obciążany - bardziej żywotny.
Kilka dni temu zebrałem się w sobie i zabrałem się za wyczyszczenie nastawnika. Rozebrałem, więc nastawnik i wyczyściłem go tak dokładnie jak tylko umiałem a wszystko to zgodnie z instrukcją, która jest miedzy innymi podana na elektrodzie. Szczęśliwy, że auto po założeniu i ustawieniu nastawnika odpaliło wybrałem się na jazdę próbną iiiiiii?????? Dalej...
Jakie obroty widzi clip? Jeśli masz climatronik podbij obroty do 750.
A jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
Czujnik MAP- Jako znaczenie przy diagnostyce może być katalizator Tylko nie mam błędu za małej skuteczności kata lub podobnego. Jeśli chodzi o blokade obrotów przy automacie to raczej obroty miałbym płynne do 2,500 i by ładnie trzymał a on zaczyna telepać i schodzi z obrotów. A świece są zabarwione na kolor czarny są suche.
Wiertarka nie nadaje się do obciążenia na bok tylko po osi. Prościej silnik od Frani i koła różnej średnicy żeby dopasować obroty do toczonego materiału. Silnik będzie na stałe i w każdej chwili można używać tokarkę. Jako wałek oś od pralki (automat) razem z oprawą. Może się nawet udać że łożyska będą dobre. Wychodzi tanio i trwałe.
Też mi się to wydaje dziwne. Autko jedzie powiedzmy normalnie nie szarpie przy zmianach biegów tylko te obroty :(
Jakie obroty rozrusznika? Zmiana kodowania na automat pomoże, wcześniej, przy niższych obrotach poda impulsy na wtryski.
Dioda LED – pokazuje aktualny stan pracy: Zgaszona – samochód pracuje na benzynie Wolne miganie (1 raz na sekundę) – oczekiwanie na temperaturę silnika Normalne miganie (2 razy na sekundę) – sterownik w trybie automat (oczekiwanie na obroty do przełączenia na gaz) Szybkie miganie (4 razy na sekundę) – błąd sterownika...
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Ciekawe,ja mam u siebie w Pasku AFN przepływke Pierburga z Merca W210. Tak kupiłem,a zorientowałem się że to nie oryginał jak podstawiałem klientowi swoją na testy.Nic mi nie dymi i zasuwa 200 kmh bez gadania. Fakt że turbinka i zmienna geometria się nie zasyfia bo to automat,i ma cały czas "obroty" Wskazania na Vagu podobne jak u kolegi.Ząbek od blokady...
Wskazówka obrotomierza tak wskazuje, silnik nie gaśnie ani nim nie szarpie. Ale kiedyś się zatrzymałem i podniosłem maskę to słychać że silnik pracuje na niskich obrotach.
Tak sczytasz
Z przydatnych funkcji Stag 4 nie ma korekty po obrotach, no i automatu isa2 ale to już zbędne.
Witam wszystkich, Niedawno wymylem silnik. Kilka dni pozniej zaczal mi strasznie tluc - sadze ze zalalem swiece podczas odpalania. Kilka dni pozniej, nagle (w trakcie jazdy), obroty wskoczyly mi na potwornie wysokie. Silnik wyl, jakbym mial caly czas gaz wcisniety do dechy. Tylko puszczajac hamulec, w kilka chwil rozpedzalem sie do 80km/h! Znajomy zawyrokowal...
Witam. Problem wygląda następująco od jakiegoś czasu odcina zapłon na 3.5 tys obrotów. Skrzynia automat silnik 2,2cdi. Poza tym wszystko chyba normalnie. Podejrzewam potencjometr gazu ale nie wiem jak go sprawdzić. Posiada ktoś może do niego schemat?
Udało się rozwiązać problem? też mam taki przypadek , wentylator nie reaguje na obroty ani w manuału ani w automacie . Oczywiście napięcie na nim jest , gdyby nie było nie kręcił by w ogóle. Dodam że prace ty skaczą czasem z 1 na 99% ale wentylator kręci tak samo .
Turbina opóźnia rozpęd i kopci na wolnych obrotach. Jak wejdzie na obroty, to idzie na automacie trudno go rozpędzić i słaby. Na manualu rozpędza się i ciągnie. Zaświecił się awaria sterowania silnika. Co robić?
Nie za małe są te obroty biegu jałowego? Właśnie to może być przyczyna, dodając gazu zwiększasz obroty i objawy znikają. Normalnie obroty biegu jałowego oscylują w granicy 800-900obr/min.
Założyłem silnik Brigsa z kosiarki do glebogryzarki, też był tej firmy ale padł. Jak najlepiej sterować obrotami silnika? W kosiarce był automat wolnych obrotów i zbywa linka gazu , są kosiarki z Briggsem z linką gazu. Silnik daje radę na tych automatycznych niskich obrotach ale możliwość podgazowania może się przydać.
O żółtej zworce pamiętałeś żeby ją zdjąć? Spróbuj też może programowo odwrócić kierunek obrotu silnika aby zatrzask wrócił do pozycji środkowej. Uczenie wykonaj z przycisków na automacie.
Witam Koledzy czy może mi ktoś podpowiedzieć czy jest możliwość zmiany obrotów, przy których automat Opticruse zmienia biegi?. Nie wiem czy to normalne ale automat przeciąga zmianę powyżej 1500 obrotów (zielone pole). Pali mi 34-35 litrów wydaje mi się że dużo jak na Scanie? proszę o odpowiedz
Musisz zmniejszyć natężenie prądu !!! Albo założyć na ośce silniczka automat (taki jak jest w piłach motorowych, tylko że mniejszy, albo sam wykonaj taki automat)!!! Pewnie chcesz wiedzieć w jaki sposób taki automat działa ? No to ci wytłumaczę: gdy są małe obroty silniczka to automat niezałącza bębna, a gdy są wysokie obroty wtedy bęben jest załanczany...
No to wiadomo gdzie szukać
skrzynia to ag4? sprawdz czy nie zanikają obroty na skrzyni a tps z automatu jest inny jak dobrze pamiętam ale sprawdź wiązkę bo te błędy są jakiś dziwne może ktoś coś pościskał jak zmieniał silnik. powodzenia
Następny co z brakiem błędów wyskakuje. Co z parametrami bieżącymi?
Jak to ustawiasz? Komputerem (Techem?)? Na pompie wtryskowej? Inaczej? ----- Przeważnie jest ustawiona na 650. Nie ma możliwości w tym modelu ustawić ponad 750. Urządzenie sterujące ma możliwość wprogramowania tylko trzech nastaw-650-700-750 .
proponował bym od zaworu egr, czy załącza turbinę, sprawdz czy za każdym razem twardnieje przewód, przy obrotach np powyżej 2 tyś
diagnozy brak. Poprostu TTTM... podczas zwalniania z hamulcem samochod redukuje biegi i nizszy bieg trzyma na sprzegle az do wciśnięcia gazu- obroty ponizej 1k. Wciskam gaz i wtedy puszcza sprzeglo i czuc lekkie stukniecie. Tam gdzie bys wszedl w zakręt na manualu z redukcją z 3 na 2 i trzymajac wyższe obroty....to automat trzyma 3 na "luzie"
To będzie problem z czytnikiem obrotów.
byc moze wina skrzyni udaj sie do serwisu na diagnostyke przyzcyn moze byc wiele
co jest do tego potrzebne? Sprawny motorower. Pegaz z lat młodości (przełom 70/80) miał sprzęgło odśrodkowe i silnik na wolnych obrotach nie napędzał skrzyni biegów a w zasadzie stałej przekładni jednobiegowej bo to nie był automat - taka podkaszarka czy piła łańcuchowa która przekazuję napęd na wyższych obrotach. Nie wiem czy ten model zwał się 700...
Przetarty potencjometr klapy spiętrzającej.
do "atomix" Witam pisałem już odnośnie peugeota 406 z AL4 . Wylazło coś nowego - czego do tej pory nie było, a mianowicie auto jak jest zimne nie mam mocy,( lub tak mi się wydaje i dzieję się cos z automatem) jeszcze na 1 i 2 biegu jakoś jedzie, zmienia biegi tylko w bliskim zakresie 2 tys obrotów silnika/minutę w chwili zapięcia 3 biegu ( 1500 obrotów)...
Mianowicie spotykam się z problemem typu obroty. Samochód : Opel Kadett e 1.3 Automat 1988rocznik (łeska) Podczas dłuższego postoju tracił mi obroty spadały i silnik zaczynał drgać, dałem go do elektormechanika który mi podrkęcił obroty. Niestety za wysoko samochód więcej pali i szarpie przy wrzucaniu biegu chciąłbym sam zmiejszyć obroty. Proszę o pomoc
Iglica silniczka, a także kanał w którym się znajduje powinny być czyste - osad powoduje zacinanie się trzpienia i stad możliwe wahania obrotów.
automat obrót niski obrót automat automat wysoki obrót
antena tapicerką przerwanie delay awaria pliku rejestru
nielegalny pobór energii nielegalny pobór energii
Instrukcja obsługi syreny alarmowej ERDA 120 dB Wyłącznik główny do kotła Torus z palnikiem olejowym - gdzie kupić?