Prawdopodobnie Bingo nie radzi sobie z szybką regulacją mieszanki przez attuator, na co komp od silnika reaguje podnosząc obroty. Komp od silnika nie wie jaka jest mioeszanka, bo jest trtaktowany emulatorem sondy. Komp od gazu wie jaka jest mieszanka, ale dopiero po czasie może reagować i tylko w zakresach ustalonych przez zaprogramowanie. Poproś uprzejmie...
Bo jest na jałowych obrotach.
Jak dla mnie to sie rozsypało dwumasowe koło zamachowe. Straciło wyważenie i dlatego masz wibracje w pełnym zakresie obrotów.
Tylko z komputera. Przy takich obrotach nie zapali.
Heh..czujnik obrotów wału do sprawdzenia.
Dobrze by było jakbyś napisał jaki typ gaźnika... Ale dysze tak do regulacji obrotów jak i od składy mieszanki nie mogą być zakręcone do końca
Bez zworki odpala Op com chińczyk mam Dopóki nie wyjmę kluczyka ze stacyjki wszystko jest ok oprócz tego że nie wkręca się w obroty
Mieszczą się w granicach norm które podaje opel w TIS, średnio jest to 95kPa To jest ciśnienie na zapłonie a jakie masz na wolnych obrotach?
Spalanie detonacyjne, zapłon do sprawdzenia.
Ja bym wymienił czujnik szarpana na wolnych obrotach.
Np na pracującym silniku prysnąć delikatnie zmywaczem, czy nie podnosi wtedy obrotów, lub oglądnąć dokładnie wszystkie podciśnienia.
Przepływomierz powietrza,0.00 kg/h - na biegu jałowym Czy tak ma być? No to jak myślisz....silnik nie potrzebuje powietrza na wolnych obrotach...
Nie, chyba że zmodyfikujesz oprogramowanie sterownika. Sterownik ma za zadanie utrzymać zadane obroty, jeśli tego nie robi, to kwestia usterki, nie regulacji.
A jak na postoju szybko pompujesz to zawsze jest tak samo miękki? Jak się zachowuje silnik? Przy uszkodzonym serwie potrafi nieźle spaść z obrotów po wciśnięciu hamulca.
Ok , podeślę na priv. Dzięki za zainteresowanie. Ciekawi mnie tylko jedna sprawa , gdyby było uszkodzone sprzęgło, sprężarka nie powinna działać podczas jazdy . A podczas jazdy to leci pięknie lodowate powietrze 🤔. Chyba że jest jakoś faktycznie przypalone to sprzęgiełko i nie załącza jej na wolnych obrotach.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
To jak wyjaśnisz to, że na zimnym idzie jak burza bez jakichkolwiek skoków obrotów?
Ma prawo zalewać olejem kolektor dolotowy,wlewał się do komory spalania co powodowało spadek mocy nie równe obroty
Jakiego rzędu są te "podwyższone"obroty?
kolejno ( po czyszczeniu) -reset mapy uczącej bloku IAC -ustawienie obrotów biegu jałowego mam prośbę-nie pytaj jakim sofcikiem i jakim fejsikiem, ok?
Witam, mogę potwierdzić to jest prawdopodobna przyczyna którą opisał kolega "iamtheone"
Podejrzewam, że bez sygnału z czujnika kąta obrotu kierownicy też nie ruszy
Kontrolka nie wyświetli się jak sonda stoi, tylko jak sterownik stwierdzi skład mieszanki poza zakresem. Jaki tam jest gaz? Przyczyną złej pracy na benzynie jest albo zalewanie albo przyduszenie od zbyt małej ilości paliwa. Skoro problem pojawił się od momentu założenia gazu, to problem jest po stronie instalacji LPG - źle wyregulowana albo kiepskie...
Sprawdź czy nie masz przypadkiem elektrycznego dogrzewania wnętrza, podczas pracy grzejnika silnik podnosi obroty żeby było stabilniejsze ładowanie
Na schemacie z tego roku nie ma. Pewnie jest w ECM. Albo korozja albo padł sam z siebie.
Prawdopodobnie przycina się , zabrudzony silnik krokowy sterujący wolnymi obrotami.
Można po prostu podejrzeć wskazania MAF, nie jest trudno policzyć ile g/s powinien dany silnik brać.przy omreślonych obrotach
Da się odkręcić stopy,i wyjąć panewki.
dzwoneczki przy zmianie biegu występują jak już dodasz gazu czy w momencie gdy silnik spada z obrotów??
Tak wszystko w normie jedyne to co zauważyłem to niebieski dym przy odpaleniu i kulejący silnik przy 1100 obrotów
W trakcie jazdy nie ale na postoju w każdym zakresie obrotów
Spoko szukam dobrego gaziarza, ale ciężko... Denerwują mnie te obroty.
Napisz co pokazuje MAP po zapłonie i na wolnych obrotach.
A co z pierwszym moim pytaniem odnośnie odciecia zapłonu przy 3 tyś. obrotów:?:
kolego a sprawdziłeś silniczek krokowy co prawda ja miałem taki sam problem tyle ze obroty raz były za niskie a raz za wysokie i czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego pomogło
Zamiast go porządnie zjebać za to, że nie podał typu silnika to porad udzielają mądrusie jedne.
Dziwna jest ta usterka. Bez gazu nie zapali, a jak zapali to trzyma obroty. Przejadę się i przy każdym zatrzymaniu schodzi na niskie obroty. Zatrzymam samochód i jak wskoczy na 900 obrotów, to gazujac i puszczając gaz nie zejdzie niżej niż 900. Zgasze i znów ani nie zapali, ani nie trzyma obrotów.
"Pynkła" gumka :) Ew. padł NTC.
Witam, ja potrzebuję takiego regulatora do agregatu (mojej konstrukcji) jednak chce go usprawnić tak aby przy podłączeniu obciążenia np:7kw agregat utrzymywał te 50hz na wyjściu dodam że silnik jest od forda transit. Jakie polecacie rozwiązanie bo nic nie mogę znaleźć?????
tak,ale po czyszczeniu trzeba zrobić nastawy posdstawowe,bo inaczej pomarańczowa lampka,i błąd P0505 :) No i co ma brudna przepustnica do szarpania na wyższych obrotach? :)
czujnik położenia wału wyczuwa że silnik nie pracuje to pompa stop Tak, ale w większości pojazdów pompa się uruchamia na kilkanaście sekund i zatrzymuje jeśli nie zostanie wykryty obrót wału.
Zmieniałem to sam więc komu zareklamuje
Egr nie "wisi" czasem?
DRĄŻKI dokręcasz mocno a KOŃCÓWKĘ DRĄŻKA jak demontowałeś powinieneś policzyć obroty jak odkręcałeś i tak samo wkręcić
bo można więcej popsuć niż naprawić. W tym przypadku jaja sobie robisz. I to mój rocznik. Zupełnie nie wiem co można zepsuc zdejmując korpus przepustnicy.
w ośmio pinowym obd pin A i B połącz, kody dwucyfrowe zaczyna od 12 3 razy potem kod usterki itd objaśnienie znajdziesz w sieci albo napisz kod błęu
Panowie pomocy autko zamulone na dole można powiedzieć słabo reaguje na gaz. Wymieniona przepustnice wym. Egr Świece .listwa. klapy w kolektorze chodza... Gdzie jeszcze szukać na co popatrzeć bo się powoli pomysły kończą. Żadnych błędów nie pokazuje. Czasem na biegu jalowym faluja obroty.
Fałszywe powietrze? Podciśnienie ssania do kontroli? Położenie EGR?
Zmierz czujnik, sprawdź wiązkę.Sprawdź czy ecu widzi obroty.
I co z tymi wysokimi obrotami ? Pomogło coś ?
A jaką masz tą instalację, co się dzieje jak na biegu dojeżdżasz do skrzyżowania i przed zahamowaniem (ale podczas) wysprzęglasz - też gaśnie ? Albo w jakimś innym przypadku ? Co jakbyś zmieniał bieg na 2 ale przy wyższych obrotach
A nie dostaje lewego powietrza na połączeniu kolektor - przepływomierz ? Jaki typ silnika ?
tech 2 i reset
przepraszam na zimnym cicho ,nie doczytałem czekamy na film
Ten silnik posiada kolizyjny rozrząd, resztę dopowiedz sobie sam. Przesunięcie odcinki nic Ci nie da. Przy 7000 nie zmienią Ci się fazy rozrządu i nie dojdzie Ci 30 dodatkowych pokemonów Jak chcesz coś zrobić z tym silnikiem, to go wyjmij i wstaw coś większego Jeśli dalej chcesz majstrować przy odcince, zwróć się do AdamaXXL z Corsasport.pl
A z czego zasilasz ten rozrusznik ?
Teraz w samochodzie w ogóle nie włącza się turbina. Mam problem z podjechaniem pod górki, obroty na luzie spadły z 900 na 800. Dosyć podobny problem miałem gdy miałem nieszczelność w dolocie i/lub rurkach podciśnienia. Podobny objaw też dawał zapchany filtr paliwa. Owszem, całkowicie inny samochód, ale może Cię coś naprowadzi. Nie mniej jak nie masz...
ja bym dokręcił do lekkiego oporu i jeszcze 1/4 obrotu.
a wiesz jako opornosc ma czujnik obrotu wału
Warto by przyjrzeć się jak wygląda sprzęgło, jeśli przy przyspieszaniu obroty rosną a samochód nie przyśpiesza może ślizgać się sprzęgło co czuć spalenizną. Co do brania oleju, jeśli z rury wydechowej nie wydobywają się kłęby dymu to może jest gdzieś wyciek na zewnątrz, nie widać kropli oleju pod samochodem? Mechanicy zazwyczaj widząc takie limuzyny...
To napięcie zasilania, (at)robokop pytał o wychodzące z TPS. Masz 3 przewody, +5V, masę, i wyjście ze ślizgacza zmieniające się od ?? do ok tych 5V jak naciskasz pedał gazu, ruszasz "kółkiem" linki. Widziałem że ma być 0,7V, ale tego na pewno nie wiem, U mnie jest to ok 0,6V, w innym oplopodobnym silniku. Różnica 0,1V u mnie powoduje szalejące obroty,...
kręcił jakby na wysokich obrotach Czy tylko ja mam wrażenie że zawory zablokowało na otwartych pozycjach?
Witam. Może zaciera się linka gazu?
wężyk podciśnieniowy (pod zespołem wtrysku) zaprowadzi cię do niego
To dwie sprawy wyeliminowane :) W moim oplu astra g wyczyszczenie krokowca, przepustnicy, egr, wymiana filtrów i świec bardzo poprawiła problem falujących obrotów.
jest jeszcze czujnik obrotów wałka rozrządu i chyba z niego czyta obroty
Dodam jeszcze, że dzisiaj po dodaniu gazu odpala, ale spadają obroty.
Nie, myśmy z mechaniorem robili przy zapchanych wężach jakąs mazią i wszystko ściągaliśmy, bo gotowało się auto za każdym razem. Wtedy też były falowania i szarpnięcia ale rzadko i mniejsze i mi to nie przeszkadzało. Mech wtedy powiedział, ze jest tam wpięta kostka nie taka jak ma podchodzić i stąd te problemy z obrotami.
Cześć wszystkim, Mam problem z samochodem opel corsa c 1.3cdti 2006. Mój problem to, gdy na zewnątrz jest zimno to samochód ma podwyższone wolne obroty, a gdy robi się ciepło na zewnątrz to wraca do normy. Zauważyłem również dziwne lekkie wibracje w samochodzie w szczególności jak trzymam kierownicę. A też kilka miesięcy temu wymieniłem rozrząd, mam...
Witam. Opel Corsa D 1.2. Wymieniona przepustnica, cewki i świece. A samochód szarpie na niskich obrotach i dławi się. Raz zakopcił i nie chciał odpalić.
Pochwal się lepiej jaką masz tam instalację gazową i gdzie podpięty sygnał obrotów.
Witajcie forumowicze! Wczoraj wracajac z pracy moj silnik osiągał ponad 100°. Okazało się, że nie było płynu w chłodnicy i pęknięty zbiorniczek wyrównawczy. Ten problem już został pożegnany. Jednak teraz, bezpośrednio po tym przegrzaniu/zagotowaniu pojawił się inny problem- nierówne wysokie obroty, dławienie, szarpanie. Świece były osmolone, więc juz...
Fakt, choć dałbym sobie łeb uciąć, że pod koniec produkcji ósemek na deklu też pisali Ecotec, aby się pochwalić, że to jeździ ekologicznie i ekonomiczne, w każdym razie jestem więcej niż przekonany, że na wąskim deklu taki napis widywałem. W corsie też siedziała 16V-X14XE. A co do tematu jest on ciekawy.
Ciągnie lewe powietrze pod obudowy przepustnicy. Wykręć całą przepustnice wymyj powierzchnie i uszcelnij np. silikonem.
Podłączę się pod ten temat. Mój Opel Corsa 1,0 Ecotec 98r, czasami nie zawsze z wolnych obrotów po wciśnięciu pedału gazu dławi się, nie ma mocy. Jeżeli na luzie rozkręcę na wyższe obroty ma zryw dobry. Domyślam się że ma to związek z obrotami, przechodzeniu z wolnych obrotów na luzie na obroty wyższe.
Intake manifold air control actuator-circut malfunction po polskiemu czujnik położenia regulatora wolnych obrotów.
Normalnie
Tester obroty wału widzi?
Witam ,mam problem z OPLEM CORSĄ C 2005r 1,0 silnik 16v.świeci się kontrolka serwisu. Na komputerze pokazuje błąd przepustnicy ale to nie jej wina ,co jeszcze maże być przyczyną tej usterki.Wszystkie przewody i bezpieczniki są posprawdzane a moja corsa raz na ileś odpaleń nie wchodzi w obroty.
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
co ma uszkodzony czujnik do falowania obrotów?
A po prze gazowaniu na postoju zaczyna klekotać czy nie? Zmierzyć ciśnienie na biegu jałowym i na wyższych obrotach.
Podczas pracy zmierz napięcie na zielonym,jak jest 7 V to będzie sygnał obrotów.
Witam, podciśnienie zmierzone -0,6 bara na ciepłym silniku, przy wypadaniu zapłonów. Nie mogę nigdzie znaleźć prawidłowej wartości. Ogólnie jak się doda gazu na 1200 obr. to wypadania zapłonów już nie ma , czyli coś go boli tylko na wolnych obrotach...
Masz na myśli tzw. "silniczek krokowy" czyli nastawnik przepustnicy? Jeśli tak to nie on jest sprawcą, pisałem że kiedy obroty miarowo falują to nastawnik i przepustnica są w pozycji obrptów jałowych, a mimo to coś podnosi i obniża obroty
Opel corsa szarpanie problem z wejściem na obroty (zamula jak by paliwo go zalewało i nie umiał tego przepalić) Opel corsa b 1.4 16v mam problem ze zamulaniem silnika na małych obrotach ale jeśli wcisnę gaz do końca to jedzie jak należy... nie umie znaleźć przyczyny więc proszę o pomoc!
Nim ci każą czyscić silniczki krokowe, których tam zresztą nie ma, resetować kompa, podpowiem-sprawdź działanie krańcówki w nastawniku przepustnicy.
Nie wiem czemu mnie tak traktują. Może dlatego, że po prostu jestem kobietą a z założenia kobiety nie znają się na mechanice. Kto nie był nigdy kobietą u mechanika, ten nie zrozumie, o co chodzi ;)
jak dobrze pamietam corsa 1,2 z 97roku jest na monowtrysku?, jesli tak to sprawdz uszczelke pod zespolem wtryskowym i szczelnosc wszelkich wezykow podcisnieniowych
Wszystko wskazuje na zanieczyszczony filtr fazy ciekłej. Dodatkowo przyczyna może leżeć w zanieczyszczony "mazutem" parowniku, który nie odparowuje prawidłowo gazu, powodując właśnie szarpanie silnika, czy wręcz jego gaśnięcie na wolnych obrotach.
Ok, na jakiś czas spokój. Przed rozkręcaniem czegokolwiek zdecydowałem się na wlanie ceramizera. Pomogło. Wszystkie stuki ustąpiły, silnik chodzi wyraźnie równiej/stabilniej i ciszej, łatwiej wkręca się na obroty.
Poszedłem do auta ze spinaczem (zwieranie styków złącza diagnost.) - ciągle wyświetla się KOD 12 - czyli rozpoczęcie pomiaru. Auto pochodziło sobie kilka minut (5- 7 min.) i nie zgasło. Temp. na zegarze się podniosła od stanu zero na około 4-5 mm w górę. Jednakże chwilami gdy dotknę lekko gazu czuć jakby auto się lekko zamyśliło i dopiero po ułamku...
To jest Opel, czy tam przypadkiem nie jest tak że przekaźnik który załącza się dopiero gdy czujnik widzi obroty wału. Pomierz wtedy gdy druga osoba będzie kręciła rozrusznikiem.
Wychodzi, że problemem będą wtryski. Spróbuj metody przelewowej, tak aby nie pchać się w koszty. Z w.w objawów masz co najmniej 2 usterki.
Jest złoty przycisk na tym forum SZUKAJ temat wielokrotnie poruszany. Poczytaj co napisane. Odczytaj kody błędów i zgłoś się ponownie to coś pomożemy.
Ok. A poza tym nierównomiernym spadkiem obrotów jest jakiś inny problem z autem?
problem pojawił sie prz hamowaniu, dojeżdzaniu do swiateł, samochód przygasał. rozwiazaniem problemu było odessanie węgla aktywnego z weża doprowadzonego do przepustnicy (zapchany na maxa). może sie komuś przydać, problemy znikną (jesli oczywiscie wcześniej był przetestowany moduł silnika krokowego) pozdrawiam
Po wymianie silniczka krokowego wszystko wróciło do normy i obeszło się bez wizyty u mechanika. Mam jeszcze jedno pytanie otóż jeden wąż(grubszy) pokrywy zaworów jest podłączony do komory przed przepustnicą a drugi cieńszy przewód powinien być gdzieś podłączony?? Przy demontażu nie zauważyłem żeby był gdzieś podłączony. Nie znalazłem miejsca gdzie mógł...
Witam mówisz na każdym biegu morze brak oleju w skrzyni
Witam forumowiczów jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość. Problem mój dotyczy tak jak w tytule, obroty corsa b. Samochodzik działa dobrze ale po przejechaniu około 6 km jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni, To obroty na jałowym biegu falują jest 950 po czym spada na 900 i znów na 950 nie przeszkadza to w jeździe jednak jest niepokojące . Mechanik...
corsa niski obrót wysoki obrót corsa obrót silnik corsa
huawei gniazdo naprawa schemat prasa hydrauliczna odblokować eberspacher
dewalt dwe4357 odkurzacz rowenta bully
Jak zrobić różdżkę do szukania wody? Jak zrobić zdjęcie zorzy polarnej telefonem?