Witam. Jakiś czas temu nie mogłem odpaliś po długim postoju autka , raczej zapowietrzony , rozrusznik kręcił normalnie więc chcialem go zaciągnąc , dwa razy coś załapał ale nic. Dalej kręci i nic więc psikłem mu samostartu i teraz klops. Obraca pół obrotu wałem i coś go blokuje ? Wał ? Co może go blokować ? Na rozruszniku ledwo ledwo ale zrobił obrót...
Nie zauważyłem jakiegoś specjalnego dymu podczas kręcenia czy po odpaleniu, ale zajrzę do tego kolektora. A wartości z przepływomierza mam sprawdzać w jakich warunkach? Obciążenie? bieg jałowy? Poza tym jeśli ciśnienie sprężania było by niskie nie miał by problemów z zapalaniem również gdy silnik jest rozgrzany? Wtedy pali na obrót wału
Witam , ja to samo Eheh . Błąd p2146-12 , czasem da się jechać bez tracenia mocy i nie wyskakuje błąd , ale często jest na obrót . Dodam ze mi tez coś wariuje z moc , czuć jak traci moc i potem wraca . Co robić ? Jest możliwość sprawdzenie ECU ?
Witam . Czy jest możliwość przerobienia przodu Fiata Ducato 2009r. na przód z Fiata Ducato 2015r ?Czy ktoś już próbował przełożyć może na lifting.I pytanie czy ktoś by się tego podjoł?
Mam ubogi schemat, do licznika do pinu 6,wtyk 6pin 'E;, kolor kabla szary-niebieski,brak informacji skąd idzie.
Nowa przepływka, orginał, czy uzywana ? Nie raz miałem tak,że lepsza uzywka ori wyczyszczona niż nowy zamiennik
Na komputerze parametry turbiny są prawidłowe, podaje tyle co powinna w każdym zakresie obrotów.
Proszę schemat sterownika: Pin 101 w centrali łączy się z czujnikiem obrotów na pinie 3
Udało się opanować temat ? bo mam to samo
Zainteresuj się pomiarem powietrza na przepływce, dlaczego jest go tak dużo na biegu jałowym??? Ta wskazówka powinna pomóc doprowadzić do celu, poszedłeś w paliwo a nie tędy droga.
Jest trzy pinowy czujnik obrotów wału.
Pokręć wałem korbowym ,np.kluczem . Da radę obrócić pełny obrót.
Nagminnie do serwisu nam trafiały te auta, dopiero w nowym ducato wyeliminowali ten problem.
Witam temat odpuscilem wymienilem z innego auta wtryski pompe listwe sterownik silnika podmienialem i bylo to samo . Falowal dalej Sproboj zawor SCV na pompie zmienic czesto przez to faluja obroty .
Albo zatkany smok, albo zużyta pompka wstępna w środku pompy wtryskowej, jeśli czyszczenie smoka nie pomoże to pomoże założenie dodatkowej pompki elektrycznej przed pompą wtryskową, ja tak zrobiłem w Xantii też z XUD-em bo mi się po nocy zapowietrzała pompa wtryskowa. Ja założyłem taką - ona potrafi zasysać i podłączyłem pod zaworek gaszenia pompy wtryskowej...
Chwile trzeba poczekać i odpala ale jak go przygazuje to po 2,5 tys obrotów gaśnie . Rok to 2000 .
Czy to na zimnym czy na ciepłym ciśnienie musi osiągnąć na obrotach
Dodatkowo stawiam na przegryziony lub po prostu przetarty/przerwany przewód kontroli alternatora.
Czujnik neutralnego ma wyłączać tempomat jak wbijesz na luz - żeby obroty nie skakały do góry, podobnie jak wciśniesz sprzęgło lub hamulec.
W tych motorach najczęściej za obroty odoowiedzialna jest przepustnica
Nikt nie pomoże? Dodatkowo zauważyłem jak juz zapali to przez ok 10 sekund nie ma reakcji na pedał gazu dopiero gdy obroty same wejdą na ok 800 pedał reaguje.
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu.
mam fiata ducato 2007r radio wokrer antena president radio pierdzi pż wzroście obrotów silnika morze ktoś użytkuje ducato i coś podpowie jakie radio i antena da sobie rady z tymi zakłóceniami
Jednak problem był z ABS
Poczatek wtrysku do sprawdzenia.
Trasy rzadko, przeważnie do 100km, czasami cały tydzień tylko po mieście. Będziesz częstym gościem serwisów na wypalanko DPF'a ;) Szczególnie przy eco jezdzie na niskich obrotach...
Witam udało się komuś z tym błędem mam identyczny problem auto odpala obroty spadają włącza się wentylator brak reakcji ma gaz błąd jak postoi to p06971
Jaki kolor przewodu pamiętasz ?
Ale co chcesz przerabiać przy regulatorze?
Płyny nie ubywa ? Obroty wtedy nie są delikatnie podwyższone?
A to po wycince EGR czy po jakimś czasie?
No to jak nie idzie ruszyć kluczem, to zatarł się.
odswiezam, Zna ktos przyczyne? Ducato 2.8 jtd 2003r. od 1-4 jakos sie rozpedza ,na 5 juz gorzej v max 100km/h . obroty w czasie jazdy nie przekraczaja 3000?
Sprawdź ilość powietrza na przepływomierzu. Taka mała wskazówka.
Kupiłem, i odstawiłem osobówkę - musiałem się nacieszyć, bo nigdy takim nie jeździłem. Znajdę trochę czasu i wezmę się za niego. Pełen serwis + poprawki progów. Jest gdzieś może w sieci jakaś książka do niego? Chciałbym wiedzieć co ile regulacja zaworów (bo hydrauliki to on chyba nie ma?), wymiana oleju, wartości początku wtrysku itd. 80 km/h to najlepsza...
Dajcie znać, czy udało się rozwiązać ten problem, bo mam te same objawy. Fiat Ducato 2.0 Multijet 115 z 2015 roku. Pojedyncze nieregularne stuki przy dużym obciążeniu silnika (wysokie obroty ok. 3 tys. lub 5. bieg przedział 90-110 km/h). Dodano po 41 Dajcie znać, czy udało się rozwiązać ten problem, bo mam te same objawy. Fiat Ducato 2.0 Multijet 115...
Jak może nie być zasilania na pedał przyspieszenia? Gdy wyjmę wtyczkę z potencjometru to check silnika gaśnie a obroty wracają do normy. Gdy włożę ponownie to check zapala się i obroty wzrastają.
Obroty wału i wałka widzisz w rzeczywistych?
Jakie widzi sterownik ciśnienie paliwa i jakie widzu obroty wału?
Ciśnienie na listwie , jakie widzi obroty przy próbie uruchomienia, na placku pali?
co dokładnie sprawdzone?
A sprawdziłeś ciśnienia paliwa na listwie CR? Może problem leży w regulatorze ciśnienia paliwa...
Synek pożyczył od kolegi "urządzonko" na którym po podłaczeniu pokazało się 2 błędy : temp.oleju - 250 st.C miska olejowa lekko ciepła przy dotknięciu ręką/ i obroty wału 220 1/min Pomiar na wolnych obrotach ,ale wyniki wskazują jak na mój proste rozumowanie ,że coś chyba jest z czujnikami pierwszy od temp.oleju ,a drugi od obrotów wału.Czujnik temperatury...
Jeszcze uwaga co do temperatury grzania... Na zimę standardowo zasłoniłem chłodnicę, żeby auto szybciej się grzało i trzymało temperaturę. Normalna temperatura, jaka utrzymuje się na wskaźniku, to 1 kreska poniżej połowy. Po zasłonięciu chłodnicy, wskaźnik podniósł się o niecały 1mm ponad w/w kropkę, a znacząco zmieniła się temperatura grzania, jest...
damian1115 ale porady ........
ok. jutro będę badał. zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz. mianowicie, jak w f11 włożę bezpiecznik 30A, to silnik tak jakby zaczyna przygasać. następnie bezpiecznik się przepala i obroty wracają do normy. swoją drogą podpowiedź na 5+ :) oby więcej takich forumowiczów
Witam serdecznie. W tym modelu jest Body Computer. To ta płytka za bezpiecznikami. Możesz sprawdzić czy nie wysunęła się któraś z kostek. Kiedyś tak mi zrobił mechanik dłubiąc przy zawieszeniu.
Tak. Zwiększa dawkę ten element którego szukam, jednocześnie odpalasz z wyprzedzonym wtryskiem. Dawka wraca do nominalnej po osiągnięciu odpowiedniej temperatury płynu, natomiast kat wtrysku wraca do nominalnego po dodaniu gazu (zwiększenia obrotów alternatora)
Witam. Mnie bardziej pasuje na przestawiony rozrząd (brak wolnych obrotów, mocy oraz błąd P1320).
Witam, mam Ducato 3.0 160 KM z tym samym problemem,falujące obroty, śmierdzące spaliny, okazało się, ze był zawalony EGR, wyjmij, przeczyść i tyle, ewentualnie może być zapchany filtr DPF, wówczas sa podobne obiawy.
Właśnie odpaliłem, dolałem płynu i zostawiłem otwarty zbiornik wyrównawczy, a to też może się dziać przez EGR lub przez którąś chłodnicę? Dodano po 37 Powiem że odpaliłem dolałem płynu i zbiornik zostawiłem otwarty i dalej dmucha zimnym powietrzem chyba będzie lepiej jak jak wszystko rozbiorę i poczyszczę Dodano po 1 A teraz wyskoczył check endzi i...
ducato obrót ducato ducato przełącznik ducato ducato przełączniki
voice enable pompa przez stycznik wyciszy master
Przestrojenie radia z OIRT na CCIR: kalibracja i skala Diagnostyka układu CD4538: Problemy z działaniem