Witam, rozwiązań, ja osobiście, znam wiele, jedno z nich to odpowiednia prądniczka tachometryczna (nie wymaga zasilania), inne (ale już z zewnętrznym zasilaniem) to różnego rodzaju przetworniki parametryczne n/U , czyli ilości obrotów n w jednostce czasu na proporcjonalne napięcie U (stałe), a więc z założenia liniowe, które są opisane zależnością:...
Witam ! Też tak miałem w "tanim rowerku" i w końcu go zezłomowałem. Trzeba by od nowa wspawać ośkę z pedałami tak mi się wydaje. Myślałem nad jakimś innym sposobem hamowania ale nic nie wymyśliłem. Pozdrawiam. Stefan ps. Może dynamo ze zmiennym obciążeniem ?
Sygnał prędkości brany jest z białego kabelka. Jeśli nie jest pokazywany na wyświetlaczu, to trzeba szukać przerwania lub braku styku we wtyczce. Jeśli nic się nie znajdzie, to uszkodzony jest czujnik halla w silniku odpowiedzialny za przekazywanie impulsu po przekręceniu koła (wewnątrz silnika na dekielku jest magnes, który „mija” tego halla co obrót.
Nie można zsunąć bliżej czujnika i magnesu? Może podczas jazdy są ciut za daleko i nie "zdążają" się zobaczyć przy większej prędkości? Czy na sucho możesz zakręcić i miernik piszczy co obrót?
problem z gaźnikiem Twoje przypuszczenia są słuszne. Poproś niech ktoś, kto się zna ustawi poziom paliwa , wolne obroty i skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
- Pomiar prądu miernikiem - opisane w każdym podręczniku elektrotechniki i instrukcji obsługi miernika. - obliczyć moc? Podstawowe wzory, których powinni nauczyć cię już w podstawówce. - Regulacja obrotów. elektryczne hulajnogi, rowery i inne takie... Pogooglaj się z hasłem "REGULATOR OBROTÓW" lub "PWM". Na wszystko odpowiesz sobie sam, ale musisz wykazać...
Zwykle jest kontaktron zamykający obwód gdy magnes zamontowany na kole (na szprysze) zbliży (przejdzie obok) się do niego. Jeden impuls zamknięcia na 1 obrót koła
Wszystko zależy jaki masz sterownik w tym rowerze. ten czujnik w korbie to pewnie czujnik nacisku na pedała i czujnik obrotu korby i raczej tam nie podepniesz manetki.
Panowie ale zbieg okoliczności, wczoraj pisałem, że jeszcze nic się nie zepsuło a tu dzisiaj brak napędu.Winna była przekładnia, łańcuch jaki ujrzałem w środku jest taki cienki, że się zdziwiłem ile na tym przejechałem.Rozciągnął się i spadł a jako, że byłem akurat w garażu to wywierciłem dziurę na śrubę, która napina teraz łańcuch, jest o rozwiązanie...
Z tych filmików rozumiem, że inne podłączenie cewek daje większe obroty lub większy moment.
vodiczka rozumiem . Może zamiast sterownika zastosować regulator obrotów silnika prądu stałego i podłączyć do tego manetkę zamiast pokrętła ?
Przy jakich obrotach ?
Witam Nie znając obrotów na wyjściu przekładni trudno udzielić odpowiedzi.
Zapewne nie zgadzałyby się one z tymi z koła, ale może dałoby się to ustawić w samym liczniku (średnica koła). A nawet jakbyś chciał bezpośrednio podać "sygnał" z dynama do licznika, możesz się spodziewać częstotliwości kilkunastu do ponad 100 Hz na obrót koła co oznaczałoby, że średnicę koła musiałbyś podać prawdopodobnie poniżej wartości możliwej...
Dzieki! A co tak rezonansuje? A w jakim rowerze to dynamo pracuje ?
Da się to zrobić bez sterownika? W jaki sposób zamierzasz regulować obroty silnika?
Witam, ewidentnie na gladzi cylindra - sa resztki zatartego aluminium z tloka, najprawdopodobniej tlok w tym silniku nie jest 'zowalizowany' - tylko jest idealnie 'okragly', czasem tak sie zdarza w 'tanich silnikach' - chociaz nigdy nie mialem takiego przypadku w silniczkach 'ruskich K-O', z ktorych sa skopiowane silniczki 'chinskie / rowerowe'. Najlepiej,...
Zdejmij osłonę przykrywającą dźwignie gazu i ssania, przy dźwigni gazu jest wkręt, którym regulujesz obroty, wykręcając wkręt zmniejszasz obroty silnika.
Z alternatorem nie wypali, on potrzebuje minimalnych wysokich obrotów. Na rowerze takich nie osiągniesz. Robiąc zaś przełożenia - nie uciągniesz pedałów.
To znaczy, że hipotetyczne koło jest poziome jak przewrócony rower? To znaczy, że się pomyliłem. Oś obrotu jest jak w stojącym rowerze. A układ bez obciążenia ma wentyl na dole.
Gaźnik niemiecki z logo IFA. Śrubke ustawiałem na 2.5 obrotu od wkręconej na maxa.
grzecznie przeczytałem i nikt nie negował pomysłu zastosowania silnika od pralki 200w i z przetwornica (ja pisałem o 600 watach i regulacji obrotów)
Wymieniając ten czujnik musisz wiedzieć że on jest "cyfrowy" a pozostałe trzy są "analogowe" Klucz Halla prędkości zwiera do masy więc jak dasz LEDa do plusa i zamkniesz go kluczem do masy to ma być jeden błysk na obrót.
Rzuuf.Tak zgadzam się z Tobą jak najbardziej ale życie pokazuje całkiem co innego,stosowałem takowe i mam praktyczne doświadczenie w tym temacie,bo z metalem miałem do czynienia całe życie .owszem w samochodach jest stosowany napęd łańcuchowy i nie tylko tam w układzie rozrządu ale w jakich on pracuje warunkach?,Ja nie zaprzeczam ze takie przełożenie...
To ma sens, tylko musisz zmienić płaszczyznę obrotu o 90°, bez zębatek albo kilku pasków się nie obejdzie... Pozdr. J.
No ale koledze się nie grzeje dodam że on ma silnik taki jak ja wygląda tak samo a nalepki mam inne mi pisze: MY1020 18,3A 500wat 36v Koledze: MY1020 16A 450wat 36v I u kolegi jest pewnie 2300RPM a u ciebie 2500RPM Sam widzisz, że do twojego silnika wchodzi więcej prądu ale silnik nie osiąga swoich obrotów bo przełożenie jest takie jak u kolegi (450W)...
jak cie nie stac na odczyt bledow to zes chyba tego puncioka ukradl a nie kupil hehe. Proponuje rower
Kluczowym elementem jest sterownik silnika. Potrzebuje prawidłowych sygnałów z czujników ale sam też musi być sprawny. Cyba nie obędzie się bez fachowej diagnostyki, być może z odpowiednimi przyrządami pomiarowymi.
Witam. Zasada działania jest prosta, czujnik wysyła impulsy 1 na pełny obrót koła a dalej mikrokontroler przelicza je na odległość i prędkość. Co do czujnika to powszechnie są stosowane magnetyczne, gdzie magnes obraca się na kole, a cewka pobudzana jest nieruchoma na ramie, cewka wymaga wzmacniacza i układu formowania impulsu. Pozdrawiam.
W przeszłości jeźdzziłem Trabantami i różnie bywało z tankowaniem paliwa. Często sam musiałem sporządzać "mieszankę", ale "trampki" miały na wyposażeniu "linijkę" do pomiaru ilości paliwa w zbiorniku lub do mieszania paliwa z olejem. W Twoim pojeździe też będzie zbiornik paliwa, a więc przygotuj sobie taki "przyrząd" i w razie potrzeby (bez względu...
moim zdaniem, nie jest ważne czy założę tam silnik 96V, 48V, czy 36V. Możesz się bardzo zdziwić. To jest silnik BLDC. I w zależności od modelu, zasilania mają różną moc i inne obroty. Jeśli podłączysz silnik 96V do 36v to nie będzie miał ani mocy, ani obrotów jak dedykowany silnik do danego zasilania.
Skoro licznik ma wskazywać drogę przebytą przez rower, to jako wartość do zliczania programujesz mu drogę jaką przebywa rower na jeden obrót koła, na którym zamontowany jest czujnik. Czyli podajesz mu to co zmierzyłeś na obciążonym rowerze (bo przecież rower nie będzie jeździł "na pusto" tylko zawsze z obciążeniem). Dla lepszej precyzji można zmierzyć...
Witam. Jestem tu nowy i kompletnie zielony, ale chciałbym wiedzieć, czy można zamontować do roweru rozrusznik samochodowy ok.1500w i ewentualnie jaki regulator obrotów można by zastosować. Są jakieś schematy?
Prędkość można mierzyć względem różnych obiektów. Np. gdy jedziesz na rowerze, koła się kręcą, jest tam siła odśrodkowa, która będzie prostopadła do prędkości punktów na obwodzie koła, ale w układzie spoczynkowym roweru, czyli mierzonej względem osi obrotu. Teraz idziemy do układu jezdni, a tu oś obrotu porusza się razem z rowerem, mierzymy prędkość...
Sama przekładnia nic tu nie da, Posiadam silnik od sterowania anteny satelitarnej, duży silnik 24V, Przekładnia ślimakowa a mimo to na mimo bardzo zredukowanych obrotów nie zdołałby nawet pewnie uciągnąć roweru po prostej.. A Obroty ma takie że nie byłoby widać w którą stronę jedzie..
Zacząłbym od sprawdzenia prądu pobieranego przez silnik a z tego do wyliczenia mocy. Następnie sprawdziłbym, czy przy owych 30-35km/h silnik nie osiąga swoich maksymalnych obrotów.
Proponuję wykonać tarczę z magnesami neodymowymi a do ramy przymocować komplet takich cewek Ja proponuję tak. Na kole zamocowana tarcza z magnesami neodymowymi a na ramie zamocowana tarcza z cewkami a prześwit między tarczami max 2mm. Mówiąc cewki miałem na myśli coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/81_12603887... Ludzie na takich maszynkach...
Witam! Przyjrzyj się wycieraczkom samochodowym do szyb, lub napędom elektrycznym do otwierania i zamykania okien, taka moc Ci wystarczy. Do tego może będzie trzeba dodać jeszcze 1 stopień redukcji obrotów - np. przekładnia łańcuchowa z trybikami od roweru. Materiał do budowy takiego napędu znajdziesz na szrocie, w cenie 1 czteropaka żywca. Regulacja...
Czy silnik po podniesieniu koła ma takie same objawy czy tylko pod obciążeniem? Wchodzi ładnie na obroty? czy ma to miejsce na ciepłym silniku czy nie ma to znaczenia?
Ja ustawiam zaznaczając punkt na podłodze gzie jest wentyl, wsiadam na rower i przetaczam znów do dolnego położenia wentyla (jeden obrót koła). Jest to najdokładniejsza metoda pomiaru obwodu koła (uwzględnia ugięcie opony pod ciężarem użytkownika). Potem jadę sprawdzić na odcinek pomiarowy 1km (w każdym większym mieście jest gdzieś wyznaczony)
a nie lepiej wsadzic tam predkosciomiez do roweru z przerobionym magnesem na koncu tak zeby mogl zliczac obroty kola? z obrotomiezem to juz gorzj bo potrzebny by byl jakis czujnik na wale napedowym silnika
Chyba jeszcze takie urządzenia są produkowane jako głowice do gwintowania, jak też i do delikatnych wierceń. Może uda mi się znaleźć rysunki przekroju budowy. Jest tam przekładnia satelitarna i coś w rodzaju sprzęgła, podobnie działającego jak w starych tylnych piastach rowerów. Większe obciążenie zmniejsza obroty, jednocześnie zwiększając moment obrotowy....
Tak się kończy jazda z za dużą ilością oleju w paliwie ,jeszcze pewnie słabej jakości (słabo się spala). Druga sprawa to regulacja gaźnika. Trzy filtr w miarę zabijania się syfem tworzy się za nim podciśnienie które powoduje wzbogacenie mieszanki. PS 1:50 to 20ml oleju na 1l i lepiej nie robić mix-u na zapas. Na dotarcie to przy składaniu powinny być...
Witam zamontowałem nowy gaźnik do roweru wyregulowałem obroty jako tako rower szarpie w trakcie jazdy po puszczeniu gazu , jest parę takich szarpnięć, gdy dodam gazu powrotem problem znika . Iglica w gaźniku jest na najniższe spalanie . Co może być problemem przyczyną takiego zachowania silnika. Jeszcze dodam że w starym gaźniku też pojawił się ten...
Jeżeli nie chcesz budować takiego urządzenia, to może być kilka innych sposobów Wózki inwalidzkie są napędzane w podobny sposób, więc może firmy sprzedające sprzęt rehabilitacyjny mogą mieć na miary na producentów lub zakłady naprawcze. Może to być jednak dość kosztowne Naprawiałem kilka lat temu sterownik modelarskiego silnika prądu stałego. Nawet...
Skrócenie podwozia musiałoby być spore żeby miało sens. Rozstaw kół dobrze rozumiesz - wyraziłem się mało precyzyjnie. Wyobraź sobie platformę dwukołową z kołami na jednej osi - ich ruch w przeciwnych kierunkach spowoduje obrót - jak czołg. A teraz rower - przednie koło kręci się do przodu, tylnie do tyłu - nie obróci się w żaden kontrolowany sposób....
Rower elektryczny panowie to zaprzeczenie samej idei rowrku . Jazda rowerkiem ma sprawiać przyjemność . Podczas jazdy rowerem musisz się spocić i pompka ( serducho) ma osiągnąć maksymalne obroty. To jest jazda rowerem !!!.[url=http://www.youtube.com/watch?v=...
Użyj licznika od roweru ...
czy w silniku centralnym, w kasecie, przy hamowaniu poprzez naciśnięcie pedałami do tyłu silnik wyłącza napęd? A może nawet powoduje hamowanie? Odpowiedź będzie różna w zależności od sytuacji. Kręcenie korbami pedałów rozpoznawane jest przez czujnik (określany skrótowcem PAS). Ten wysyła informację do sterownika "z prośbą" o uruchomienie napędu. Sterownik...
Wymiana sprężyn, do dokładnie odwrotny skutek. Im mocniejsze sprężyny, tym wyższe obroty silnika, aby rower w ogóle ruszył. Na sprzęgle, musisz dać jak najmniejszą zębatkę, to jest silnik wysokoobrotowy. Aby chłodzenie było skuteczne, silnik musi pracować na prawie maksymalnych obrotach.
Do shg. Obliczyłeś tu MOMENT na kole a nie moc. Mocy nie przelicza sie przez przekładnię. Moc = Moment * obroty.
Fajnie że problem został rozwiązany, wrzuć filmik z jazdy i samej pracy silnika na wolnych obrotach.
Sprzęgło jest odśrodkowe tu i tu, więc gdy silnik będzie na jałowych obrotach to normalnie będę mógł jeździć pedałując.
Czy te obroty i ładowanie są powiązane? Masz rower z oświetleniem (dynamem)?
Ale byłby wypas jakbyś dołożył aktualne przełożenia :) A wtedy, obliczając jakiś stosunek prędkości roweru do obrotów korby sugerować zmiany przełożenia :)
Na pewno to nie jest stabilizator. Obudowa 3-pinowa jak z tranzystora, zdjęć nie mogę zrobić ponieważ z powrotem zamontowałem płytkę do roweru. Dwa te scalaki znajdują się w enkoderze obrotów z korby roweru, a później wchodzą do sterownika silnika bez szczotkowego. Na jednej części enkodera jest zamontowany magnes o przemiennej polaryzacji N, S. Sterownik...
Czy dobrze słyszę? Przerywa Ci cyklicznie? Częstotliwość przerywania zmienia się wraz z prędkością pedałowania? Tak, przerywa tak różnie, no przy szybszych obrotach po prostu mało co się włącza.
Dane średnica R= 0,5m czyli obwód L=2*pi*R= 3,14 m/obr obroty małego 10k obr/min = 167 obr/s przełożenie 1:68 = (przy 10k obrotów 2t)=0,0147 -->7,7 m/s ~29Km/h przełożenie14:68= (przy 10k obrotów 2t)=0,2 --->33,4 m/s coś koło 370 km/h :)
Musisz eksperymentować. Podłącz pod te dwa grube zasilanie 36V i szukaj, czy jest gdzieś na cienkich kablach jakieś napięcie np. 5V. Gdzie to kupiłeś, u chińczyka? jeśli dotykam do przewodu zielonego suchym palcem silnik obraca się powoli, jeśli poślinię palec silnik staruje z pełną mocą To wskazuje na sterowanie obrotami ...
Oczywiście, że jest to kierunek obrotów. W przeciwnym kierunku efekt cięcia będzie identyczny, ale z racji przesunięci nacięć wibracje wzrosną dramatycznie. To tak jakbyś obrócił kierownicę roweru o 180st i próbował jechać.
Może istnieje takie urządzenie bez konieczności jego budowania od podstaw? Jeśli tak to poproszę o podanie jego prawidłowej nazwy ewentualnie linku. http://www.mohort.com/sterownik-24v-dc-3... http://rower-elektryczny-24v.blogspot.co...
Trzeszczy gdy kręcę kołem i jakoś nie ma lekkości. Wiem, że lekkie trącenie palcem opony powinno spowodować przynajmniej jeden obrót. Wtedy można powiedzieć że koło lekko pracuje. W moim przypadku koło zakreśla kilka stopni obrotu.
silnik ma mieć zastosowanie do roweru , dlatego muszę kontrolować jego obroty inaczej będzie zbyt niebezpiecznie ,jaki schemat ?
Silnik prądu stałego posiada liniową i sztywną charakterystykę: napięcie - obroty Jednym z parametrów jest ilość obrotów na 1 V. Jeżeli znamionowe mamy 2400 obr/min i 48 V to wychodzi 50 obr/V itp. Wystarczy kontrolować napięcie na silniku = prędkość roweru.
Na wstępie: wiem, że to co chce zrobić może (albo raczej jest) głupie xD. Konkretnie to chcę dorobić to silnika spalinowego dwusuwowego (takiego do kosy) regulator obrotów. Jest to w ogóle możliwe i opłacalne? Chciałbym dodać, że potrzebuje tego aby zrobić rower spalinowy xD.
Żeby sprawdzić iskrę na wykreconej świecy musi ona dotykać do masy silnika,czyli jego metalowej ,niemalowane części. Iskra musi być niebieska i padać co obrót silnika. Strzał padł prawdopodobnie bo iskra była w złym miejscu. Daj zdjęcie
Zatem raz jeszcze ;) : N - liczba obrotów koła m- masa roweru i rowerzysty R- promień koła P- moc W- praca F- siła t- czas a- przyspieszenie v- prędkość s- droga
Witam, posiadam rower Sachs 301A Po dodaniu max gazu czasem coś zaskoczy i zaczyna piszczeć, im mocniej dodam gazu tym głośniej piszczy. Zauważyłem że gdy silnik piszczy to bardziej go rwie aby jechać. Na wolnych obrotach silnik gaśnie Rower mi wczoraj upadł, być może to było tego przyczyną . Wcześniej rower odpalał ciepły nawet na max gaz, a teraz...
Przecież tam jest sterownia elektroniczne, w manetce jest hallotron a przyciski to tylko on/off a halotronów jest dużo rodzajów z różnymi wyjściami; odczytać typ halotronu. Opisz czy jest tam płynne zwiększenie prędkość a obrót manetki czy tylko załączenie silnika a obrót manetki Przy płynnym zobaczyć czy mechaniczne da się zwiększyć odległość halotron...
Mówisz zapomnij w stosunku do alternatora, czy do całego pomysłu? Alternator i tak nie wymaga tak wysokich obrotów jak prądnica.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Napisałeś 150PLN, poza tym nie rozumiem Twoich pretensji, jeśli to ma być praca dyplomowa a nie jakaś atrapa, to to musi być troche bardziej skomplikowanego niż licznik prędkości do roweru.
Oczywiście, najpierw sprawdzę obroty. Dzięki.
Witam. Mój tata chce zrobić łuparkę świdrową na silniku- 4KW, 3000 obrotów, 3 fazowy. Drugie koło pasowe zamierza zrobić na bazie koła od małego roweru (żeby obroty na świdrze były ok 8-10 razy mniejsze, ale to będzie do dobrania doświadczalnie jaka prędkość jest odpowiednia). Koło zamiast szprych miałoby oczywiście wstawione pręty. Jak dokładnie to...
Na filmie słychać, że jest falownik. Także wykorzystanie silnika jednofazowego to regulacja obrotów jedynie przez przekładnie (np z roweru czy kosiarki). Na chwilę obecną, najłatwiej to silnik trójfazowy i falownik - zrobisz na nim wszystko. Nawet bez sterownika, na piechotę można to zrobić...
Tak, ale skoro radzisz sobie z programowaniem raspberry to jednak sugeruję atmege, gdyż kosztuje ona 6zł, jak by co nie będzie dużej straty, a też jest prosta w obsłudze. Pinem procesora możesz wysterować mosfet, który będzie sterował szeregiem diod. Co co odczytu prędkości pogoogluj trochę, zdaje się, że można zastosować tą samą metodę co w rowerach.
Zakładam, że chodzi tobie o taki rower treningowy. Obroty, obrotami, ale tutaj chodzi o moc. Moc jaką ma człowiek jest mała i z tego co pamiętam może dochodzić do 500W. Niby spoko, ale utrzymanie tempa sprintu przez np. godzinę już nie. Generalnie pomysł bez większego sensu.
Ile czasu potrwa rozpędzenie roweru (czy czegoś innego, czego prędkość chcesz przekładać na obrót) na tyle, żeby silnik miał wykonać obrót o 180°? Bo jak sekundę, to typowy silnik krokowy bez przekładni powinien zdążyć (on potrzebuje 2 sekund na pełny obrót, 10ms na krok); jeśli trochę mniej, to wypadałoby wybrać jakiś szybszy.
Podtrzymać? A co pobiera z niego prąd i ile pobiera? Alternator samochodowy zaprojektowano do dużo większych mocy i wysokich obrotów, ma przy tym kiepską sprawność, dlatego nie jest to dobry wybór do roweru.
do jarosz939 - Dynamo daje ci prąd przemienny - podłącz żarówkę z latarki (roweru).Jak chcesz ładować akumulator to musisz mieć mostek prostowniczy lub co najmniej jedną diodę i najmniejszy amperomierz by to obserwować.Warunek - dynamo musi mieć obroty porównywalne jak w rowerze i to pod obciążeniem tą żarówką.
Wychodzi na to że jest słaby akumulator a co za tym idzie może być jakiś problem z ładowaniem.
Najprościej i najtaniej alternator 12V i akumulator do tego. Przekładnia co by uzyskać minimalne obroty (może być nawet pasek na koło roweru i kolo alternatora powinno wystarczyć) i niewielka modyfikacja regulatora w alternatorze aby można regulować siłę jak trzeba włożyć do kręcenia alternatorem. Z 12v masz dostępne rożnej mocy przetwornice na 230...
http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl&s...
Pocieszam cię tym że widziałem już te elektrozawory po 530zł. Apropo Błażej-jak tam Twój osławiony rower?
A skąd kolega weźmie w rowerze prąd przemienny ? z przedłużacza ? odpowiadając na pytanie - żadnego. Potrzebny jest regulator obrotów odpowiedni do rodzaju silnika.
Witam, ponad 20 lat temu, na pierwszej przejazdzce rowerem z silniczkiem 'K - O' / 1957 - lancuch rowerowy pekl mi w 3 miejscach, pekly boczne plytki lancucha - bo ten silniczek, chociaz zardzewialy [ ze zlomu - lezal na powietrzu od lat 70-tych co najmniej i ponad 1 dzien - zajelo jego 'odmoczenie w WD' i rozruszanie w imadle, zeby zaczal obracac sie...
... I ta mityczna Dania co to wszyscy na rowerach ... Nawet na Sylwestra rowerami (przynajmniej niektórzy). To nie żart.
Najprościej kup licznik od roweru - wyjdzie najtaniej
Najpopularniejsza przekładnia zwiększająca obroty jest w rowerze. Gdyby taka przekładnia miała małą sprawność, to nadal byśmy jeździli na rowerach o tej śmiesznej konstrukcji, z jednym kołem wielkim (napędzanym bez przekładni), a drugim małym. Okazują się, że konstrukcja z przekładnią znacznie lepiej wykorzystuje stosunkowo wolne ruchy nóg kolarza,...
Tak z grubsza to policz obwód koła (2TTr) i przemnóż przez ilość obrotów, będziesz miał prędkość bez obciążenia.
http://obrazki.elektroda.pl/7173457400_1... Witam Chciałbym zaprezentować pojazd który zbudowałem dzięki informacjom zdobytym na forum w temacie dotyczącym roweru z silnikiem spalinowym. Jest to tradycyjna damka z lat 90-tych, do której zastosowałem napęd pochodzący od kosy spalinowej (silnik Honda GX35). Mocowanie silnika jest mojej...
Sprawdzałem kable od manetki, dwa z trzech przewodów pokazuje wzrost volt od 0-3,5 podkręcając manetkę na max. Proszę o pomoc. Zdeczka dziwne, bo zdaje się manetka zasilana jest napięciem stałym 5V i na wyjściu daje napięcie 0-5V w zależności od położenia. W takim układzie powinieneś mieć na przewodach na jednym 0V, na drugim 5V, a na trzecim napięcie...
Napompować koło do odpowiedniego ciśnienia, rozłożyć na podłodze miarkę zwijaną, na oponie naznaczyć punkt, ustawić rower odpowiednio do miarki i naprzód, jeden obrót koła i wiesz wszystko, jeśli zależy Ci na dokładności wskazań, usiądź na ramie i lekko dociśnij kierownicę, po ustawieniu licznika na km/h wprowadzisz wartość w milimetrach. Sprawdzony...
Nie da się bramkować kontaktronem w rowerze. Wystarczy że magnes trochę inaczej zamocujemy i czas otwarcia kontaktronu się znacznie zmieni. Tylko liczenie impulsów co obrót ma jakiś sens. Można na szprychach osadzić wiele magnesów- ale one swoje ważą i jazda z tak obciążonym kołem będzie straszna.
Witam. Czujnik, jak go nazwałeś "pojechania", też nie zadziała. czujnik pojechania na rowerze (kontaktron – wykrywa obrót koła – po jednej stronie widelca magnes neodymowy, po drugiej kontaktron) Rozumiem że magnes i kontaktron, są względem siebie nie ruchome, a po między nimi koło, i ruchome szprychy. Czyżby to miało działać na podobnej...
A może wyświetlanie LCD? Zegar z takim wyświetlaniem (i to na dużym wyświetlaczu) pobiera kilka uA. A może wykorzystać licznik od roweru?
Maszynka ma chyba rozmiar 10, tak jest przynajmniej na niej napisane. Silnik od wycieraczek miał jak dla mnie za małe obroty (mielenie trwałoby dość długo) i był trochę za słaby. Zamiast niego dałem silnik od frani, na maszynce koło od roweru i do silnika regulacja obrotów.
Czujnik uruchamia wspomaganie przy pedałowaniu i blokuje przy przekroczeniu obrotów dla prędkości 25 km/h.
Czyli odpalam i na wolnych obrotach aż się zagrzeje i mogę śmiało jeździć. No ja się chciałem dopytać, bo właśnie to zauważyłem.
Mało magnesów i na jeden obrót korbami jest za mało impulsów. Sprawdź ile jest magnesów na tarczy. Jeśli jest za mało, lub nierównomiernie dodaj kilka.
Obroty można jeszcze mierzyć tak jak jest to w rowerach, czyli hallotron. Taki układ nie potrzebuje zasilania do wytwarzania impulsu, ale trzeba dosyć blisko zamontować magnes od hallotronu.
czujnik obrót rower regulator obrót silnik rower rower elektryczny rower
ekspres delonghi uszkodzony spieniacz regulacja obrót szlifierka wariuje klawiatura
hulajnogi elektryczne problemy hulajnogi elektryczne problemy
Zaniki sygnału w multiplekserze MUX8 - przyczyny i rozwiązania Zamienniki UL1402 i UL1403: TBA810, TCA940, TDA2003, LM386