Gerri ma rację, sam mam samochód z rozrusznikiem ze stojanem na magnesy stałe. Jest dużo mniejszy niż tradycyjny.
Obrócić stojan rozrusznika ( obudowę ) o 180 stopni
Wyrwij go i zmień tulejki,te fabryczne są z plasteliny i wirnik póżniej trze o magnesy stojana. Tam siedzi Denso tak?
0.8 kW a obroty jak obroty luzem inne pod obciążeniem inne zależy do czego to potrzebujesz.P
Przy 300 obrotach rozrusznika i przy 700 obrotach na plaku jednakową wartość 400 bar? Zawór SCV najprawdopodobniej. Sterownik blokuje rozruch, bo za wysokie ciśnienie wali od razu.
W domu tylko przelewy możesz sprawdzić. Obroty rozrusznika prawidłowe?
Większy sens miało by wykorzystanie prądnicy i jakiejś przekładni,choćby pasowej.Oczywiście prądnicy prądu stałego w roli silnika.
Zobacz jeszcze obroty rozrusznika jak nie odpala. Za wolno kręcący rozrusznik uniemożliwia rozruch.
Siemka, wszystkim chciałbym się doradzić, w czym może być problem, jeśli chodzi o brak iskry na dłuższą metę. A mianowicie quad 125 3 1, nowa instalacja, cały nowy akumulator i rozrusznik. Iskra pojawia się w momencie dotknięcia rozruchu, ale znika, jak rozrusznik kręci już na maxa, a pojawia się, kiedy puszcza się przycisk rozruchu i obroty spadają....
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Czyli czas zacząć od diagnozy. Odpiecie czujnika - zły pomysł. Podpięcie testera i obserwacja obrotów rozrusznika na ciepło wiele wyjaśni. Jeżeli są obroty - pompa do naprawy. Nie ma- rozrusznik, akumulator. A wy się pogryziecie ze swoimi racjami. Bo w sumie każdy ją ma ale najpierw panowie DIAGNOZA.
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
są 4 magnesy.Wzdłuż osi czyli po prostu patrząc na zębatkę z góry (od czoła) już obracałem i o 90 i o 180 stopni .Nie próbowałem jeszcze tył przód i zaraz to zrobię
Pompki wtryskowej dobiegają kresu swoich dni. Ale możesz jeszcze sprawdzić obroty rozrusznika, kompresję. Silnik pewnie też kończy pomału swój żywot. Do tego pompka paliwa. Ale po objawach stawiam na pompki wtryskowe. Ile masz godzin. A czujnika dawki rozruchowej to tam nie ma. Na początek świece żarowe do sprawdzenia. Ja to bym ci radził na początek...
Na powrocie nie ma 300 ATM a to ten wężyk który idzie od regulatora do powrotu, też właśnie myślałem że to może być problem stacyjki ale myślę że na kablu który idzie do bendixa było by cały czas zasilanie a po przesunięciu kluczyka w poziom zapłonu zasilanie zanika plus do tego Yaris ma zabezpieczenie żeby kręcić rozrusznikiem musi być wciśnięty pedał...
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Dokładnie, jak kolega wyżej. Luzujesz przewody na wtryskiwaczach i robisz kilka obrotów rozrusznikiem (pryśnie ropa z luźnych przewodów), może nawet zapalić i podczas takiego kręcenia, jak już olej napędowy zacznie lecieć najlepiej dokręcić przewody z wyczuciem. A skąd błąd czujnika temp? Odłączałeś go?
Zostaw to i najpierw popatrz na obroty na rozruszniku. Za wolno kręci mimo, że pewnie Ci się WYDAJE OK.
Bez czujników tego nie zrobisz. Wystarczy aby silnik był w innej temperaturze +20 - -20 i w jednostce czasu wykona mniej obrotów. Jeśli stosujesz mikroprocesor to jaki problem wykorzystać istniejące czujniki na silniku lub założenie małego np kontaktronu czy czujnika indukcyjnego.
Opor cewki: 233 omów, impulsatora 349 jak są zamontowane w silniku. Przy pomiarze napiecia AC impulsator wytwarza 0.1V przy kreceniu rozrusznikiem, a cewka tak jak wyżej psiałem 20-30V
Nie wiem w jaki sposób okreslasz ile obrotów na Rozrusznik ale pomijając ten fakt to najprościej zacząć od wyjecia rozrusznika i sprawdzenia. Z opisu wynika ze skończył swój żywot, a przynajmniej elektromagnes
Albo się kończy i robi cośnienia niskich obrotach ( rozrusznik to 300-500 RPM). Dobrze jest też zamienić na chwilę orginalne wężyki na przezroczyste. Wtedy widać czy paliwo nie schodzi do filtra.
Witaj. Zrób sobie całą diagnostykę silnika koszt około 150 zł zależy jak kto bierze. Musi sprawdzić pompę, kąt wtrysku, ciśnienie na tłokach , cylindrach,akumulator, obroty rozrusznika, ustawienie rozrządu, bo jak wałek główny jest źle ustawiony to tez będziesz miał problem z odpaleniem. U mnie w golfie IV 1.9 TDI 90km też to było, to wyszło że pompa...
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Witam Mam pytanie i prośbę, czy da sie jakos zrobic wmiare tanim kosztem regulacje obrotór do rozrusznika motocyklowego, potrzebował bym cos takiego do elektrycznego wstecznego w trójkołowcu, żeby płynnie cofać do tyłu pozdrawiam
Domyślam się, że sporym problemem jest koszt budowy urządzenia. stąd rozrusznik od Żuka (pewno R7 albo R11). I w związku z tym trudno będzie o łatwe rozwiąznia. Realne rozwiązanie to zastosowanie silnika równoległego ale tego łatwo nie zrobi się z rozrusznika zasilanego z akumulatora. Dwa mechanizmy napędowe wycieraczek chyba trochę za słabe i nieco...
Po obserwowałem u siebie i mam taki wniosek. Może to być wina słabnącego akumulatora. Po naładowaniu odpala od obrotu, jeśli akumulator jest osłabiony dłuższym postojem i niską temperaturą to już trzeba kręcić długo do tego stopnia, że potrafi rozładować akumulator zanim odpali. Tak jakby brakowało takiego "kopa" przy pierwszych obrotach rozrusznikiem....
Jakie obroty rozrusznika ?
tu masz schemat z zastosowaniem przełącznika .nie wiem tylko czy gdzieś dostaniesz taki na duże prądy ale mozna zmieniac kierunek obrotów przełączając po prostu zwory.
Sprawdź to i podaj te obroty na rozruszniku.
Min.250obr/min
Rano gdy odpalam auto rozrusznik bardzo wolno kręci (prawie nie może obrócić silnikiem) po dwóch trzech obrotach zaczyna kręcić normalnie. Jak już jest ciepły też można zaobserwować ten problem, kilka obrotów wolniutko potem kręci jak szatan. Rozrusznik wyciągałem, szczotki w porządku, komutator czysty. Proszę o pomoc.
Maksymalne to 1350 bar albo 1600 bar, zależnie jaka tam jest generacja wtrysku CR. Pojawi się tylko przy gazie do dechy w czasie jazdy. Niemniej ciśnienie ma wynieść minimum 250-300 bar podczas pracy rozrusznika (obroty silnika 200-300 na minutę), inaczej nie odpali normalnie lub wcale. Do sprawdzenia, jak mówiłem, ciśnienie paliwa w trakcie odpalania....
Skoro ma 350 bar to jest ok. Jakie obroty rozrusznika widzi ECU? Sprawdź ciśnienie sprężania.
I nie odpala przy tym ciśnieniu? Podaj jeszcze obroty rozrusznika.
Czy po tych dwóch razach spadają obroty rozrusznika?
Jesteś pewien grzania świec, bo świecąca kontrolka nie zawsze świadczy o grzaniu świec żarowych. To, że rozrusznik kręci też nie świadczy o jego sprawności, ważne są jego obroty. Komputerem możesz sprawdzić m.in. sprawność czujników temperatury, obroty rozrusznika i grzanie świec.
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
Bendiks rozrusznika może nie podawać na wał obrotów. Pytanie tylko czy tam bendiks jest na rozruszniku, czy na wale. Jak na wale, to trzeba otworzyć silnik.
Witam. Zakłucenia to: -alternator(gwizdanie w głośnikach wraz ze wzrostem obrotów silnika) -rozrusznik(dźwięki przy odpalaniu) -wycieraczki -spryskiwacze szyby -dmuchawa... generalnie wszystko co elektryczne i się porusza może być słyszalne w głośnikach. Dobre przewody sygnałowe z porządnym ekranem powinny wyeliminować zakłucenia ale niekiedy jest to...
Zostaw ten przekaźnik jest sprawny. Zobacz czy widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem.
Ta... Niedługo to remont silnika będzie polegał na wymianie oleju z filtrem. Bo jakoś wymiana rozrządu obowiązkowa przy naprawie głowicy. W remont nie wchodzi. A ty autorze zobacz jest raz co zapomniałeś przy składaniu. Nie podłączona wtyczka czy przytrzaśnięcie kabelka. A tym samym drugie do sprawdzenia bezpieczniki. Potem czy widzi synchronizację...
Sprawdź , jakie masz spadki napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem w momencie kiedy nie chce odpalić silnik. Naładuj porządnie akumulator i zrób pomiary przy sterowniku silnika albo w ok bezpieczników na silniku. Miałem podobny przypadek. W trakcie kręcenia napięcie spadało nawet w ok 8V przez co sterownik nie dwał rady. Okazał się winny rozrusznik,...
Kilka obrotów rozrusznikiem mieści się w normie . Gdyby rozruch trwał 10 sekund ...
Naładuj akumulator ale na początku to trzeba zmierzyć napięcie na nim na postoju i po przekręceniu kluczyka i próbie włączenia rozruchu.
Nie da się tam obrócić pokrywy ze szczotkotrzymaczem o 180 stopni? Bo kiedyś źle złożyłem podobny rozrusznik i był efekt odwrotnych obrotów
Nie interesuje mnie kiedy wymieniony tylko jego obecny stan. A że jak nie pali to się kręci rozrusznikiem to bardzo szybko przednia tulejka idzie się ......... Napiszę jeszcze raz obroty rozrusznika. Potem wyciągasz cewką i sprawdzasz czy listwa płynnie pracuję. A na końcu i tak masz na 99% pompki do wymiany.
Mam coś podobnego w Kangoo 3 z końcówki roku 21, auto od nowości w jednych rękach, objawy, to przy naciśnięciu przycisku start stop robi niepełny obrót rozrusznika i nie odpala, po ponownym naciśnięciu odpala normalnie, potrafi to zrobić kilka razy dziennie. Autko było w autoryzowanym serwisie Renault i nie potrafią tego ogarnąć, kazali jeździć i obserwować,...
Moja Toyota T25 po przejechaniu 5 km i pozostawieniu na ok. godzinę na postoju nie chciała zapalać. Jak postała bardzo długo, nawet tydzień, to z odpaleniem nie było problemu. Żaden z mechaników, nawet z dużym stażem, nie podejrzewał rozrusznika. Skorzystałem z info kolegów i wymieniłem rozrusznik. Nastąpił cud, Toyota zapala bez problemu w każdej sytuacji....
A próbowałeś tak kiedy? Bo najwyraźniej nie. Dlatego zastanów się zanim znowu bzdurę napiszesz. nie raz... Od razu mówię ze to jest tylko sposób awaryjny i można uszkodzić wieniec. tłumaczę jak: łączysz styki główne włącznika elektromagnetycznego ( ja to robiłem kluczem) z pomięciem elektromagnesu.. Rozrusznik zaczyna się obracać.... Pierścień zębaty,...
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Nie dowiemy się, ile obrotów ma na rozruszniku?
Jakie masz obroty rozrusznika?
Jak masz komputer podpięty i kręci rozrusznik to obroty musi widzieć na komputerze jak nie widzi to czujnik szrot
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
I cały problem w tych paru za małych obrotach rozrusznika :-)
Czy na tej "porządnej" lexi masz dobre ciśnienie i synchronizację i obroty w czasie kręcenia rozrusznikiem?
Obroty rozrusznika, ciśnienie na szynie i wtryski na przelewy.
Witam! Czujnik obrotów wału korbowego znajduje się pod rozrusznikiem, bardzo ciężko jest się do niego dobrać-wiem to z autopsji.
słyszę tylko obrót rozrusznikiem i silnikem ,takie przysłowiowe pojedyńcze prum Panowie, jak to się ma do Waszych podpowiedzi? Przecież w takim przypadku rozrusznik by kręcił wesoło.
Jakieś błędy zgłasza sterownik silnika? Obroty rozrusznika jakie widzi sterownik silnika? Jakie jest ciśnienie paliwa pompy pomocniczej w zbiorniku?
To rozrusznik do multikara ktoś go przerabiał do twojej piętnastki bo obroty zgodne tylko inaczej cięta głowica.p
Ciśnienie na szynie 270-290 (w trakcie rozruchu). Obroty rozrusznika 200
Jak sprawdzić obroty rozrusznika i jakie powinny być?
stwierdzam, że ciśnienie jest dosyć spore. Myślisz że na oko jesteś w stanie stwierdzić czy jest 100 czy 250 bar? Ja sądzę że nie jesteś. Sprawdź ciśnienie i obroty rozrusznika.
Też obstawiam że kończy się rozrusznik. Obroty 200 i poniżej to trochę mało żeby sprawnie uruchomić diesla.
(at)grzegorzmadera owszem, przez kilka sekund. I jeszcze zależy, jaki prąd znamionowy ma alternator... Czy nie jest to lustrzana sytuacja do oddawania przez akumulator wielokrotnie większego prądu podczas rozruchu? Zwłaszcza w początkowej fazie? Od zerowych obrotów rozrusznika? I tak- jak potrzymasz (wszak niezalecane!) rozrusznik w zimie przez długi...
Witam Pacjent Volvo V50 1.6d 110 KM - nie odpala. Ciśnienie paliwa 300 bar, obroty rozrusznika 220 obr/min, odpowietrzony. Błędów brak. Samostart nie pomaga. Ktoś miał taki przypadek??
A wiec tak: Rozrusznik mam sprawny, pompa paliwowa odpada bo to PD, ale zaintrygowały mnie te obroty rozrusznika zależne od temperatury. U mnie wygląda to tak jak na zdjęciu ale nie chce mi się wierzyć że tak nagle rozrusznik daję tak mało obrotów że komputer nie podaje paliwa przy określonej temperaturze.
Sprawdź jeszcze kąt wtrysku. Warto by jeszcze podejrzeć jakie są obroty rozrusznika przy zimnym odpalaniu. Z tego co wiem 1.9 TDI 110Km ( VP ) nie miały jeszcze "wadliwych map" to weszło z silnikami na pompowtryskach.
Obroty rozrusznika jakie? Wtryski na przelewy zbadać. Podstawa, potem można wnioskować cokolwiek.
Daj obroty rozrusznika, i podaj ciśnienie.
Pierwsza porada to zobaczyć jakie obroty są w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Druga ciśnienie na listwie.
Powtórzę jak mantrę , demontaż rozrusznika i do sprawdzenia - naprawy w jtd sprawny rozrusznik to podstawa dobrego odpalenia (odpowiednia liczba obrotów itd) ...
Albo zbyt niskie obroty rozrusznika albo brakuje prądu dla iskry.
Dobry akumulator i sprawny rozrusznik i będzie palił. Problem polega na tym że musi mieć prawie 300 obr/min na ciepłym silniku by podał paliwo. Na zimnym podaje przy niższych obrotach. Czyli na ciepłym rozrusznik musi zasuwać. To nie korekcja dawki co proponuje kolega a podawanie paliwa przy niższych obrotach rozrusznika. Po to producent to wymyślił...
zamknij drzwi jak masz czujnik otwarcia klapy to zablokuj i jak BSI pójdzie spać trzeba odczekać 15 minut odłącz aku - na 30 minut po podpięciu zamknij i otwórz z pilota obrót rozrusznikiem ale nie odpalaj wyłącz kluczyk i zaczekaj 10 minut i odpal bez gazu sprawdz świece czy nie zalana =czym diagnozujesz
No to skoro masz podejrzenia, to działaj i wyklucz je dla pewności. Co robić, to za pewne wiesz ;). Wiem co robić - muszę po raz kolejny wyłożyć kasę. Żebym wiedział że to pomoże to bardzo chętnie. Kierując się podejrzeniami można pół silnika wymienić, a usterka pozostanie. Dlatego zwracam się do was żebyście mi doradzili. Słaba kompresja, zły kąt...
Napisz, czy jest sygnał z czujnika obrotów i ile pokazuje podczas kręcenia rozrusznikiem.
Mam problem, otóż nie wiem jak mam zmienić kierunek obrotów w rozruszniku?
cisnienie sprawdzone prawidlowe Można wiedzieć jakie jest podczas rozruchu? I obroty rozrusznika jakie widzi tester.
Jakie obroty rozrusznika? Zmiana kodowania na automat pomoże, wcześniej, przy niższych obrotach poda impulsy na wtryski.
Prawdopodobnie nie zazębia za koło zamachowe, możesz nagrać chociaż odgłos rozruchu za pomocą rozrusznika? Obroty rozrusznika są "wysokie", czy tak jak zawsze były?
A przewody, masy. Jaki masz spadek napięcia i obroty rozrusznika
Jestem pewny ten pin 40 pokazuje obroty rozrusznika albo Nwm bo pokazuje obroty tylko podczas odpalania
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Zmierz ciśnienie w cylindrach, bardzo możliwe że masz podgięte zawory. No i ustaw rozrząd na blokady, pompa to nie wszystko, trzeba jeszcze wałek ustawić. Sprawdź obroty rozrusznika oraz akumulator.
witam, kolego widzę ze masz zaciecie do elektromechaniki wiec spróbuj teraz to wszystko poskładać do kupy, wirnik a właściwie komutator musisz te przerwy pomiedzy lamelkami( te paski miedzi do których sa przylutowane przewody wirnika) musisz wypiłowac tak by były nizej od powierzchni lamelek około 1mm, a najlepiej to zrobić odpowiednio ostrząc sobie...
Obroty rozrusznika widzi?
wsuwka ok ale czy kostka nie wysyła sygnału 2w1? tzn sygnał na elektrowłącznik i obrót rozrusznika na jednym pinie?
Odkręcić jedną rurkę podłącz manometr chociaż na 10bar ale jak masz to największy zastosuj, jak najbliżej najlepiej żeby gwinty pasowały wtedy mòwka wystarczy. Jeden obrót rozrusznikiem da ci jakiś pomiar, czujnik w parametrach pokazuje pomiar od samego zera. Nie kręcić czasem długo dosłownie sekundke.
Witam Panowie wróciłem właśnie z garażu. Cewkę zmierzyłem miernikiem, opór książkowy -/+10%. Sprawdziłem podłączenie kabla do cewki wszystko na 100% dobrze łączy. Mam nowy objaw: Po przekręceniu kluczyka, zaczynam pierwszy rozruch, pierwszy obrót rozrusznika i jest duża iskra. Kolejne obroty i już iskry nie ma. Wyłączam kluczyk i załączam i sytuacja...
Jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem i jakie obroty rozrusznika widać w parametrach?
nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Silnik nadaje się w szczególności. Powód jest taki, że droga prądu skraca się o odcinek kabla łączący klemę ujemną akumulatora z masą silnika. Jeżeli tam jest spadek napięcia (np. wskutek skorodowanego styku) to różnica w obrotach na rozruszniku będzie znacząca.
Witam, Padł mi rozrusznik. ........... Ale... działa zarówno po podaniu napięcia na zacisk główny zacisk 12v i połączeniu ze stykiem bendiksa jak i po podaniu napięcia na sam styk bendiksa (aczkolwiek wolniej wtedy kręci), a tak chyba nie powinno być, zgadza się? Powinien zadziałać sam elektromagnes bez kręcenia rozrusznikiem. Co może być powodem?...
Sprawdź jakie obroty rozrusznika widzie EDC. Czujnik zostaw w spokoju. Zobacz jak plai na ciepłym po odłączeniu czujnika temperatury silnika.
Wyciągnij przekaźnik (sterownik) pompy paliwa, i w podstawkę wsadź zworę pomiędzy 30 i 87 - pompa będzie pracować "na krótko". Wtedy uruchom silnik. Jeżeli zagada, to winny jest przekaźnik pompy lub czujnik obrotów. Przy włączonym rozruszniku pompa zasilana jest bezpośrednio, bez pomocy czujnika obrotów. Jak puścisz kluczyk, ten dodatkowy obwód ulega...
Czujnik położenia wału. I uprzedzając pytanie tak błędu może nie być bo w tych rocznikach błąd musi występować permanentnie (stale uszkodzony czujnik, przerwa w obwodzie, zwarcie do masy...............). Sporadycznych błędów jak chwilowy zanik sygnału nie zapisujesz zwłaszcza jak odpali i problem znika a ty dopiero wtedy czytasz błędy. Te czujniki lubią...
Witam wszystkich. No to ja mam taki sam problemik ze swoim Golfikiem, ktoś wie co może jak się tego pozbyć. Auto golf IV silnik AHF 1.9 TDI (110KM) rok 99. Samochód na zimnym silniku pali za pierwszym obrotem rozrusznika na tak zwane dotknięcie ;) , po rozgrzaniu temperatura 90'C wszystko chodzi malina przyśpieszenie jest ok moc w pełnym zakresie obrotów....
Carrier Supra 950 MT. Pytanko następujące koledzy. Agregat zadbany, rok 2007, jest tylko 1 problem. ciężko (długo odpala). pompka paliwa pod paką nigdy nie jest cała zalana. Sitko czyściłem. Swiece ok. Akumulator kupiłem nowy, bo przy odpalaniu pisalo na sterowniku LOW BATT . Nowy kręci lepiej, ale nadal LOW BATT. w skrócie: odpalam, kręci, jest zapłon,...
rozrusznik kierunek obrót kierunek obrót rozrusznik regulator obrót rozrusznik
impedancja przesunięcie fazowe otwieranie centralnego zamka awaryjne zasilacz domofonu elfon
mikrofalówka przestała grzać wzmacniacz janka
Błąd A53: Temperatura poza zakresem w systemach Carrier Kody błędów spawarek Magnum - jak je zidentyfikować?