[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
Za wolne obroty wału korbowego przyczyna to uszkodzony rozrusznik, zaśniedziałe przewody lub klemy, słaby akumulator nie dający odpowiedniej mocy rozruchowej, uszkodzona hydraulika trzymająca silnik. Przyłóż obrotomierz i podaj obroty wału korbowego i pomierz spadki napięci, jakie występują podczas rozruchu na akumulatorze i rozruszniku, cengi na przewód...
Panowie! Chyba źle opisałem temat. Albo skupiamy się nie na tym, co trzeba. To że przy włączonych odbiornikach napięcie idzie w dół - OK. To norma i tak być może. Chodzi mi tylko o to dziwne zjawisko spadku napięcia przy wzroście obrotów silnika. Co do opisanych możliwych przyczyn - założyłem świeży zestaw (oryginał od bosha). Oczyściłem wszystkie możliwe...
Przecież styk nazwany "50" jest na wierzchu!!! Rozruszniki dobrze kręci , zostaw go w spokoju. Podglądnij w czasie kręcenia rozrusznikiem , czy ECU widzi obroty silnika!! Spadek napięcia na instalacji przy rozruchu , jest w normie , elektronika będzie działać. Jak potrafisz , to sprawdź diodą LED czy masz sygnały na wtryskiwaczach i kluczowanie cewek...
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
Napisałeś coś takiego: Podłączenie wtyczki z trzema przewodami pod regulator powoduje wyczuwalny spadek obrotów silnika i napięcie rzędu 35V na zacisku U+ oraz nadmierne nagrzewanie się tego ustrojstwa. A więc skoro grzeje się bez jakiegokolwiek obciążenia zewnętrznego to zapewne przyczyna wewnątrz. Aż się boję, że stojan umyłeś jakimś rozpuszczalnikiem...
Ograniczanie prądu zazwyczaj w jakiś sposób go mierzy, a to zwykle łączy się ze spadkiem napięcia na oporniku, przez który płynie prąd, aby można było zmierzyć ten spadek napięcia i określić prąd (są sposoby, żeby nie mieć spadku napięcia, ale to już nieco trudniejsze, np. czujnik pola magnetycznego wytwarzanego przez prąd). I ten spadek napięcia zmniejsza...
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Spadek napięcia przy maksymalnym przełączeniu manetki przy silniku elektrycznym o napięciu 48v i silnik przerywa po zmniejszeniu obrotów silnik pracuje na nowo na połowie obrotów silnik pracuje i utrzymuje napięcie na poziomie 44v
Masz zrobić diagnostykę to najprostszy pomysł i nie ma innego. Do najprostszej od której przy takich objawach trzeba zacząć, wystarczy słoik i magnes. O Rozruszniku i spadku napięcia ci pisałem ale olałeś. Jest dobrym bo kręci ele nie pali, jak z górki masz lepsze obroty i nie ma spadku napięcia i silniki zapala to nieważne. Najważniejsze to pisać czy...
Wentylator na napięcie zmienne nigdy nie nalezy podłączać na stałe. Wentylator ruszy od napiecia ok 40-60V. Najprostszy sposób regulacji prądkości obrotowej to obniżyć napięcie. Najprościej zastosować zwykły ściemniacz do lapmy pokojowej. Nie ma obawy o przegrzanie silnika gdyż w wentylatorze moc na wale zależy od obrotów, a te ze spadkiem napięcia...
Jeśli wszystkie połączenia między alternatorem, a akumulatorem są ok. i nie ma tam spadków napięć to masz za słaby alternator. Na wyższych obrotach silnika też Ci światła przygasają?
Prosta stacja składa się z pomp-aerator (urządzenie do napowietrzania)-filtr ciśnieniowy-urządzenie do dezynfekcji-woda do sieci wodociągowej. Jak się dowiedziałem w stacji tego typu mierzone jest ciśnienie wody na wyjściu ze stacji. W razie jego spadku pompy są włączane lub wyłączane tzn. nie reguluje się obrotów silnika pompy, ich wydajności poprzez...
Może być wadliwy regulator napięcia, ale przy dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach spadki napięcia poniżej normy są zjawiskiem normalnym.
Napięcie rośnie wraz z obrotami. Ta... Rewelacja. Mimo regulatora w układzie napięcie rośnie z obrotami. I przed odcinką silnika ma pewnie że 17V Co więcej w nowych konstrukcjach napięcie w instalacji rośnie wraz ze spadkiem obrotów, przy hamowaniu silnikiem Prąd to prąd - zależy od napięcia, w przypadku ładowania akumulatora. Z pustego i Salomon nie...
Witam Sprawdziłem te złączkę jednak to nie pomogło. Jednak nastąpił przełom w awarii! Przypadkiem mi sie przypomniało że mam stare przekaźniki z poloneza a w moim UNO zamiast przekaźników są tylko takie dziwne wsuwki metalowe. Wsunąłem jeden w gniazdo środkowe i zapaliła się po wciśnięci przycisku kontrolka ogrzewania tylnej szyby i wygląda na to że...
To jesteś w stanie odpowiedzieć po jakim czasie zostanie uzupełniony prąd wykorzystany na rozruch 3.0TDI altek 180A akumulator 120Ah ? a) bez włączania odbiorników prądu na wolnych obrotach b) taki sam stan ale obroty silnika powyżej 1500zobr/min c) włączone światła dzienne 40W, dmuchawa, radio,(webasto- 3pompy w sumie ok.70w) średnie obroty silnika
Kondensator przy silnik jest po to żeby silnik w ogóle działał jak należy - dodatkowa faza. Dodatkowy dławik lub kondensator da spadek napięcia docelowo "pogarszający" parametry silnika, jak moment obrotowy, prędkość obrotowa.
Kol.Farbaolso czy zakończyłes sprawe połaczenia katod tyystorów?Jeżeli tak to opisz następny problem. Biegunowość pradniczki to bardzo ważna w regulacji i stabilizacji obrotów.Przy własciwej biegunowości (zgodnośc obr.),przy wzroście obrotów(wzrost napięcia prądniczki) silnika regulator zmniejszy napięcie na silniku,jeżeli obroty spadną(spadek napięcia...
Podłączyłem tak, na obrotach, elegancko, napięcie 14.3V 🙂
Za kąt wyzwalania triaka jest odpowiedzialne napięcie na PIN5. Jednakże PIN3 - kontrola prądu - ma funkcję nadrzędną i blokuje kąt wyzwalania tak by nie przekroczyć prądu nominalnego. Ten prąd zależy od wartości rezystora włączonego w szereg z triakiem (spadek napięcia PIN8-3). Również napięcie z tachogeneratora ma wpływ. Powodzenia.
Witam panowie Mam kosiarkę husgvarne mam taki problem jak załączam kosisko na elektromagnes strasznie telepiej traktorem i silnik staje dęba praktycznie gaśnie.Podpowiecie co to może być? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Przyczyną gwałtownego szarpania traktorka i dławienia się (gaśnięcia) silnika podczas załączania kosiska może być zwiększone...
A czy Kangoo nie można sprawdzić diagnoskopem? co myśli sterownik jak silnik kręci rozrusznikiem, ile ma obrotów, ile ciśnienia, jakie napięcie, jaki spadek? ale co ja tam wiem toć "wapniak jestem :D ".
Pomierz prąd pobierany przez silnik przy pełnych obrotach i spadek napięcia na stopce. Następnie pomierz napięcie i prąd na silniku przy obrotach 2000. Obliczona różnica rezystancji to rezystancja którą trzeba wstawić. Pomiar bezpośredni rezystancji stopki nie jest prosty gdyż zmianę rezystancji w starych wersjach stopki uzyskiwało się poprzez ściskanie...
Regulatory obrotów silnika AC dotyczą silników szczotkowych takich jak np w wiertarce, natomiast w silnikach bezszczotkowych w uproszczeniu onroty zależą od częstotliwości napięcia zasilającego. Prosty układ z triakiem nie zmienia częstotliwości tylko "skraca" okres prądu zasilającego. Do regulacji silników bezszczotkowych służą skomplikowane przetwornice...
Regulacja obrotów polega na regulacji napięcia na wirniku lub stojanie. I zewnętrzne regulatory tak nie działają. One obniżają całość napięcia zasilającego co powoduje znaczący spadek mocy.
Wymienić silnik na właściwy Innej opcji (poprawnej) nie ma. .Zmiana zakresu pracy regulatora. Niezbyt trafiona porada. Zastosowany silnik posiada inną rezystancję. Owszem - BO JEST NA NIŻSZE NAPIĘCIE! Zmniejszenie obrotów przeróbką regulatora spowoduje znaczny spadek mocy silnika. 1.5 to napięcie znamionowe silnika, a literka L oznacza kierunek obrotów...
Witam. Ciekawe rozwiązanie stabilizacji obrotów spotkałem w magnetofonie przy napędzie taśmy. Silnik napędowy otrzymuje regulowane napięcie zasilające powiększone o spadek napięcia na oporności wewnętrznej wirnika. Pozdrawiam.
Tak dokładnie to wersja na gaźnikach, dzisiaj pomierzyłem z przyjacielem napięcia i co się okazało. Napięcie na włączonym silniku wynosi 15,20V Przy włączonych światłach 15,60V Alternator 15,64V oraz 15,56V Wydaje mi się że to jednak regulator napięcia jest strzelony, ale czy zawyżone napięcie ładowania powoduję spadek obrotów silnika w zależności od...
Hej, spadek napięcia ma związek ze zmianą kierunku obrotów silników - duży prąd. Zakładając, że płytka pobiera 200mA z +5V, a spadek napięcia trwa 1s (pewnie dłużej) to potrzebowałbym kondensator po pojemności 40000uF (jeżeli dobrze liczę). Zakładając, że mam coś takiego to czy nie wyjdzie na to samo jakbym na +5V podłączył dodatkowe źródło zasilania?...
Widać "przygasającą" diodę. Nie wiem gdzie jest dołączona. Na zaciski silnika z jakąś drugą diodą LED? Zmierzyłbym napięcie na silniku. Jak jest spadek napięcia po obciążeniu wału, to można szukać przyczyny. Wówczas można sprawdzić czy nie ma spadku na tym przełączniku.
Chyba, że te subiektywnie oceniając wyższe obroty były by przy tym napięciu. Właśnie nie, wzrost obrotów wiąże się ze spadkiem napięcia, czyli silnik musi wtedy pobierać bardzo dużo prądu bo długo tak nie pochodzi ponieważ za chwilę wyzwala zabezpieczenie B16 Autorze, pokaż tabliczkę znamionową tego silnika Tabliczki na silniku nigdy nie było, jest...
Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Auto trzyma obroty na 900 Na zimnym silniku obroty na biegu jałowym powinny być wyższe - rzędu 1200. Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia.
Witam. Urzadzenie powstało jako zabezpieczenie na wypadek braku dostawy energii elektrycznej. Projekt miał zawierać poniższe wymogi: 1- zasilić podstawowe odbiorniki w gospodarswie domowym 2 - budowa miała się opierać o łatwo dostępne podzespoły 3 - prostota budowy 4 - małe zurzycie paliwa na godzinę pracy 5 - możliwe najtańszy koszt łączny Jako generator...
Sprawdż i przeprowadż konserwację silnika, śruby siłownika, zabrudzenia brak smarowania wpływa na oporną pracę silnika co powoduje duży pobór prądu i spadek napięcia, a jak spadnie napięcie to mniejsze obroty silnika, zwiększony pobór prądu i zadziałanie wyłączników przeciążeniowych.
Witam nie da rady musi być w gwiazdę co do żółwia i królika moj silnik jest od kosiarki i na żółwia ma 3000 obr na zająca 3600 Silnik honda kosiarka . przy spadku napięcia podwyższa sie obroty . pozdrawiam
Ale czy rozrusznik kręci silnikiem czy może nie zazębia się właściwie i silnik nie osiąga właściwych obrotów? Albo spadek napięcia na akumulatora powoduje jakieś zakłócenia w pracy elektroniki?
Skoro na biegu jałowym silnik puszczony na dłużej nic się nie grzeje, lecz tylko z młynem pobiera za duży prąd, to odpowiedź masz prostą. Młyn do remontu niestety, chodzi o łożyska, to często spotykany problem, silnik nie może uzyskać pełnych obrotów dlatego ten pobór większego prądu.
No właśnie zastosowałem falownik a nie regulator obrotów żeby uniknąć spadku momentu. W takim razie pytanie czy wszystkie falowniki tak działają ? Bo zastosowałem kiedyś falownik OMRON 3G3 i niebyło tego problemu. Ewentualnie może czym mogę go zastąpić dodam że potrzebuję tylko regulacji obrotów silnika 0,18 kw.
Moc się nie zmieni, a jedynie lekko spadnie pobierany prąd. Jaki to dokładnie silnik? Przy spadku napięcia, gdy silnik jest normalnie obciążony, to obroty spadną. Obserwuję to np. w piekarniku, mikrofali, gdy wentylator się kręci i gdy dodatkowo włączę grzałkę i napięcie spadnie o kilka wolt, to słychać zauważalną zmianę prędkości silnika.
Napisz co to za samochód i czy to nie czasem maluch z prądnicą. W takim pojeździe sytuacja jest możliwa- prądnica nie wzbudziła i obciążenie układów elektrycznych silnika powoduje spadek. Pozdr. J.
Witam ponownie. Długi czas minął od ostatniego mojego postu w tym wątku no ale to dlatego, że nie miałem kiedy przy tym samochodzie pogrzebać. W końcu się jednak udało i oto co wyszło. Zacznijmy od początku. Ponieważ jednak nie udało mi się samemu sprawdzić czy ten rozrząd jest dobrze ustawiony ( :cry: ) więc w końcu straciłem cierpliwość i pojechałem...
Witam. Mam problem. Ostatnio zauważyłem że po włączeniu świateł drogowych i kierunkowskazu światła przygasały. Pomiar miernikiem wykazał 12,8 V na akumulatorze a 13,8V po odpaleniu silnika ale po włączeniu świateł drogowych spadek napięcia do ok 13V. podnosząc obroty silnika 2,3 tyś obr. napięcie wzrasta do 13,9V. (z włączonymi światłami drogowymi)...
Po pierwsze to zmień mechaników bo to nie mechanicy tylko jakieś papruny. Po drugie jaki masz dokładnie silnik.
Sprawdzałem to też zwykłym miernikiem i tylko na akumulatorze. Chodzi o to że zaczęły przygasać kontrolki co wcześniej nie miało miejsca, i o skoki obrotów silnika podczas załączania kolejnych odbiorników.
A co zmierzyłeś? Napięcie na silniku, obroty? Jaka jest moc tego wentylatora? Jeśli mała, to spodziewałbym się niewielkiego spadku napięcia, i jeszcze mniejszego spadku obrotów - może na tyle niewielkiego, że bez pomiarów nie jest zauważalny. Ten statecznik jest na prąd 0,43A, co odpowiada mocy około 100W - jeśli moc wentylatora nie jest podobna, albo...
Napięcie na akumulatorze zaraz po uruchomieniu silnika wynosi 12,1V, natomiast po przygazowaniu do 3000 obr. napięcie wzrasta do 14,3V (słychać wtedy we wnętrzu samochodu "pyknięcie" i od tego momentu akumulator jest ładowany). Później jeżeli obroty silnika spadną nie powoduje to spadku napięcia na klemach (utrzymuje się 14,3V). Waham się ze zwarciem...
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
15 metrów to niewiele, ale może być za duży spadek napięcia na kablu. Iloma parami jest puszczone zasilanie? Zmierz napięcie przy kamerze w momencie działania silników od obrotu. Można też tymczasowo położyć grubszy kabel do zasilania.
Cześć. Właśnie kupiłem okap z tym silnikiem i potrzebuję zrobić sterowanie ręczne (oryginalnie jest za pomocą płyty indukcyjnej) regulując obroty np. potencjometrem. Możecie mi pomóc? Rozwiązałem problem. Zasilanie silnika podłączyłem bezpośrednio do sieci, podłączyłem regulator obrotów PWM 3-35 V 90W ZS-X4A bezpośrednio z oświetlenia LED, a wyjście...
Problemem jest brak ładowania na wolnych obrotach (650-800) pod obciążeniem typu włączone światła oraz nawiewy wychodzi 12,5V-12,0. Pomierz prąd pod jakim napięcie spada. Jaki silnik?
Rozumiem, że źródło o ujemnej rezystancji przy braku obciążenia daje takie samo napięcie, jak inne źródła, i tylko zwiększa napięcie przy obciążeniu, a inne trzymają stałe (czarna linia), ograniczają prąd (niebieska), albo obniżają napięcie (czerwone). Poza tym, dla zielonej linii ograniczenie jest przy większym prądzie, niż dla niebieskiej. Jeśli tak,...
Spadek napięcia przy wzroście obrotów silnika wskazuje na niesprawność alternatora. A może to być zużycie szczotek, zużycie pierścieni ślizgowych, przerwa w połączeniu pierścień-uzwojenie wirnika lub zwarcie na uzwojeniach stojana.
Obroty wału widzi? Jakie? Może szlak trafił oprogramowanie w sterowniku silnika. Spadek napięcia...
Za wcześnie ogłosiłem sukces naprawy, silnik kręcił (i to jak się okazało zdecydowanie za szybko) gdyż przez przypadek był zasilany z pominięcie diody zenera. Dioda ta nie wykazywała uszkodzenia wg pomiarów miernikiem na zakresie diodowym, stąd pomijałam ją w zestawie przyczyn. Dopiero gdy w akcie desperacji kupiłem wszystkie elementy układu w celu...
Witam. Z tego co widzę jest to silnik 1 faza 120W na 230V. Proponuję zastosować regulator napięcia oparty na triaku z pi filtrem na wyjściu. Takim regulatorem napędzam silnik 1 faza 360W na 220V. Posiada tylko jedną wadę podczas większego obciążenia silnika lub spadku napięcia sieci obroty radykalnie spadają. Schematu aktualnie nie posiadam ale takowe...
Z pomiarów które podałeś wynika że masz zapotrzebowanie na poziomie 11kW. Czyli potrzebujesz agregat o mocy nieco większej żeby go nie uszkodzić. Problemem jest rozruch twojej sprężarki. W momencie startu silnik pobiera kilkukrotnie wyższy prąd co powoduje gwałtowny spadek obrotów agregatu to przekłada się na napięcie wyjściowe a to powoduje zadziałanie...
Ten "komputer" można wywalić i dalej auto powinno jeździć po podaniu napięcia na zaworek biegu jałowego - zobacz czy instalacja się nie rozleciała do tego zaworka?!
najprawdopodobniej masz uszkodzony silniczek krokowy. Wymień go. Napięcie ładowania spada w momencie spadku obrotów ponieważ silnik wolniej kręci i wolniej ładuje. Nie widział byś tego objawu jakbyś miał naładowany akumulator a twój wygląda na nieco zużyty i dlatego te spadki napięcia są widoczne. Zastanawia mnie tylko fakt jak ty to robisz że zauważasz...
Zrób pomiar na wolnych obrotach i na 2000obr silnika zobaczymy różnice czy nie?
Kolejny alternator, kolejne problemy. Niestety zasilany z 48V, prąd jałowy ponad 10A. Wirnik 0,3A Nie zauważyłem nagłego przyrostu prądu, rośnie liniowo wraz z obrotami. Zmniejszenie napięcia zasilania powoduje spadek obrotów.
Oczywiście. W miejscu zwalniania zainstalować też krańcówkę (kontaktron), której zadaniem będzie np. włączyć dobrany kondensator w szereg z zasilanym silnikiem. Na kondensatorze dostaniemy spadek napięcia, więc silnik zasilany mniejszym napięciem zmniejszy obroty. Wartości należy dobrać doświadczalnie (chociaż można obliczyć) Oczywiście cały osprzęt...
Co chcesz uzyskać przez płynną regulację obrotów na silniku?Na panelu szafki sterowniczej masz zabudowany częstotlinościomierz i musiśz ustawić na częstotliwość prądu około 51Hz i doregulować pod obciążeniem.Jak zmniejszysz obroty to następuje spadek częstotliwości a zarazem spadek napięcia i ma to istotny wpływ na odbiorniki które zaczną pobierać większy...
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaka może być przyczyna spadków napięcia podczas pracy prądnicy synchronicznej - spadki chwilowe (niemal natychmiast napięcie wraca do normy, ale da się zaobserwować choćby przygasające światło fluorescencyjne) z 450V do ok. 390V (zawsze taki sam spadek) w nieregularnych odstępach? Czasem co kilkadziesiąt sekund, czasem...
Obroty silnika pradu stałego z magnesami stałymi, nieobciązonego, zależą prawie liniowo od napięcia. Kążdy silnik ma dodatkowo minimalny prąd uzwojenia, przy którym zaczyna się kręcić. Pod obciążeniem obroty spadają, ze względu na spadek napięcia na rezystancji uzwojenia wirnika. Stąd zastosowanie stabilizatorów obrotów, ktore de facto stanowią ujemną...
1. dalej odsyłam do tematu odnośnie mrugania świateł. np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... 2.Silnik "schodzi" z obrotów to już kwestia elektroniki układu zasilania silnika. 3.Nieznacznie poprawi bilans spadków napięcia ale bez "cudów". 4.Teoretycznie dostanie...praktycznie nie usłyszysz. 5. patrz 4
Czyli można wyprowadzić te przewody od szczotek aby zmieniać kierunek za pomocą styczników? Płynie tam (przy zasilaniu silnika AC) prąd stały czy zmienny (jest to ważne przy stosowaniu styczników półprzewodnikowych)? W sprawie pracy prądnicowej - możesz napisać jakie są możliwe inne połączenia? Gdy pracuje jako prądnica, przy spadku obrotów zmniejsza...
Napięcie w instalacji, spadek napięcia powoduje podniesienie obrotów na jałowym.
Silnik słabszy i spadek obrotów przy skręcie na postoju.
Sprężarka klimatyzacji podczas załączenia może pobierać spory prąd (włącza się przy pomocy elektromagnesu) . Włączają się wentylatory a obroty silnika niskie bo obciążenie sprężarką duże i stąd spadek napięcia. Ogólnie akumulator też pewno nie nowość.
No i tu się mylisz bo wątkotwórca opisuje, że dzieje się odwrotnie. No i tu niestety masz rację, a ja się rumienię. Bo o ile obciążony silnik istotnie pobiera większy prąd, to niestety napięcie na nim spada. Dzieje się to dlatego, że w momencie obciążenia układu moc pobierana z zasilacza rośnie kompensując straty spowodowane obciążeniem. Może to się...
Jak kiedyś kupię akumulator (co chyba jest prawie pewne) to spróbuje tego rozwiązania. Tam jest bodajże instalacja 6V, ale na jednych postach piszą że jest to napięcie zmienne zaś inni twierdzą, że jest to napięcie stałe. Już sam nie wiem, ale tak jeszcze jedno dla pewności. Te osłabienia oświetlenia wynikające z obrotów pracy silnika, to bezpośrednio...
Nie jest to przypadkiem czujnik halla ? Myślę, że ten mikrokontroler pełni kilka funkcji - spełnia regulację fazową oraz stabilizuje obroty (spadek obrotów - zwiększa napięcie), a także chroni silnik / triak przed spaleniem w przypadku zablokowania wirnika. Może też niestety zapisywać ilość włączeń i wyłączeń w pamięci EPROM i później "ubić" układ po...
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Dodano po 2 Zwiększanie częstotliwości powoduje że impedancja silnika wzrasta i tym samym moc przekazywana jest mniejsza niż by wynikało ze współczynnika wypełnienia PWM. Myślę nad tym zdaniem ... Podobnie jest z np. głośnikami, gdzie nawet jako kluczowy parametr do szacowania mocy jest podana impedancja a nie opór cewki zmierzony np. omomierzem. I...
Witam. Mam problem z moim Kangurem, mianowicie występują u niego falujące obroty na biegu jałowym, ale tylko przy "obciążeniu elektrycznym" tzn, np. gdy włączę światła bądź dmuchawę. Gdy wyłączę światła to falowanie ustępuje i silnik pracuje stabilnie, tak więc problem leży gdzieś po stronie elektrycznej. Mierzyłem napięcie na akumulatorze podczas włączonego...
No właśnie tez mi się wydawało że silnik pracuje nominalnie i napedza prądnice z prędkościa adekwatną do ilości biegunów i tyle I za to odpowiada regulator obrotów. ale w sepcyfikacji jest ilość pobieranego paliwa w zależności od obciażenia , a obciążeniem jak mniemam są podłączone odbiorniki elektryczne. I dokładnie tak jest. Podłączone pod generator...
WITAM Iskrzenie na komutatorze - zużyte szczotki, częściowo przegrzane uzwojenia, zwarcia lub przerwy pomiędzy komutatorem a uzwojeniem wirnika. Stan wirnika sprawdza się przyrządem w polu magnetycznym, ze względu na małe ilości zwojów na wirnikach pomiary omomierzem będą obarczone błedem Dodano po 16 Regulator służy do obniżania obrotów. przy jego...
co do rozrusznika to aby nie dreptać w miejscu trzeba zrobić chociażby podstawowe pomiary i sprawdzić podczas rozruchu auta czyli pod obciążeniem: 1.obroty silnika-minimum 170obr/min 2.spadek napięcia na klemach akumulatora-napięcie na klemach powyżej 9,5V 3.napięcie bezpośednio na zaciskach rozrusznika(masa z korpusu a plus za włącznikiem elektromagnetycznym-"automat")-napięcie....
Witam Pralka po ok 15-20 minutach pracy silnik zaczyna nieprawidłowo pracować. W momencie kiedy próbuje wykonać obrót następuje spadek napięcia wszystko przygasa (wyświetlacz) oraz zatrzymuje się silnik (następuje szarpniecie). Na wirowaniu i początkowej pracy jest wszystko ok. Nie sadze aby była to wina silnika bo jak pralka odpocznie to wszystko jest...
Silnik napędzający talerzyki przy przewijaniu i dowijaniu taśmy przy odtwarzaniu jak rozumiem? Jeśli dobrze czytam schemat tego magnetofonu, to stabilizatora napięcia nie możesz zastosować, ponieważ oryginalny silnik zmienia kierunek obrotów w zależności od funkcji wykonywanej przez magnetofon. Możesz zastosować rezystor, na którym wystąpi spadek napięcia...
Witam serdecznie, Mam problem z ładowaniem akumulatora w motocyklu. Na wolnych obrotach jest normalnie 14.5V, książkowo(tak jak pisze w manualu motocykla), lecz na wyższych obrotach napięcie spada do 13.1V co jest paradoksem. Ze wzrostem obrotów silnika napięcie spada. (ladowanie spadak) Czy ktos ma jakies pomysly? Bezpieczniki sprawdzilem, oraz przeczyscilem...
A silniki elektryczne np przy pile tarczowej? Silnik komutatorowy przy mniejszym napięciu pracuje na mniejszych obrotach i oczywiście z mniejszym momentem obrotowym. Silnik indukcyjny działa trochę inaczej, i może się uszkodzić. Ale powinien on mieć odpowiednie zabezpieczenia.
Pompa wraca z reklamacji i uznali ze jest z nia wszystko OK A czemu miałoby być z nią coś nie tak? Zdjąłem głowice, żeby obserwować poziom wody w rurze osłonowej przy pracującej pompie. Poziom wody w rurze osłonowej się nie obniża. A na jakim poziomie się utrzymuje? Do pompy dołożyłem kondensator 125uF i 450V aby mógł silnik działać na 230V. Czy nadal...
Ogrzewanie tylnej szyby potrafi w astrze pociągnąć spooooro prądu. Przynajmniej u mnie. Ale swoja drogą jednostka sterująca praca silnika nie powinna dopuścić do takiego spadku obrotów. Przy wzroście bciążenia alternatora a w rezultacie silnika obroty powinny po chwilowym spadku wrócić do normy. Przy 500 obr/min to alternator ledwie dyszy.
Sprawdź obroty silnika na biegu jałowym, czyszczenie przepustnicy. Alternator jest sprawny ale przy zbyt małych obrotach tak się dzieje
Ten silniczek lubi się zawiesić, ale wygląda jakby nie miał zasilania. Spróbuj podać napięcie z niezależnego źródła 10-12 V, bo ten z zestawu jest słaby i ma duże spadki napięcia. Trzeba rozłączyć silnik od reszty i podać napięcie na skrajne przewody, zmiana biegunowości powoduje zmianę kierunku obrotów. Jeśli silniczek będzie pracował, to należy szukać...
Tyle, że maksymalne napięcie wychodzące na silnik w tym układzie, przy zasilaniu z 12V nie przekroczy 10 V (napięcie wyjściowe w stanie wysokim 555 jest ok 1.5V mniejsze niż na jego zasilaniu a jeszcze dojdzie spadek napięcia na złączu BE tranzystora wyjściowego) !!! Silnik może nie pociągnąć w cięższych warunkach (np. zaśnieżenie) a w ogóle wycieraczki...
Możliwa słaba masa i tak załączenie wiatraka zbija napięcie, ale zakopcenie tylko 2 świec...
Niech ci jakiś kolega pomoże albo cegła na gaz 3000 obrotów i wtedy mierz bo ten silnik ma jałowe 650. Wzbudzanie jest?
Też eksperymentowałem z silnikami indukcyjnymi - udawało mi się wzbudzać na niskich obrotach (pokręcałem ręką) mały silnik indukcyjny jednofazowy z uzwojeniem pomocniczym poprzez kondensator bez podawania napięcia za pomocą magnetyzmu szczątkowego. Po spadku obrotów (brak Wiatru) wzbudzenie zanikało i trzeba było czekać na następną okazję. Mój eksperyment...
Witam wygląda to na wysokie napięcie lub zapchany wydech.
Spadek napięcia mógł spowodować rozjechanie się adaptacji przepustnicy, ale to musi być wyraźny spadek napięcia. Auto odpaliło ostatkiem sił akumulatora?
Miernik pokazuje sztywne 14 V, niezależnie czy bez obciążenia, czy jak jest wszystko co możliwe włączone. W momencie włączania dużego obciążenia np. świateł lub ogrzewania tylnej szyby, silnik na moment się przymuli i w tym momencie następuje chwilowy spadek do 13,8 V. Ma on miejsce niezależnie od tego, czy wskazówka prędkościomierza akurat drgnie,...
Jak jest przeciążony alternator to już więcej mocy nie da się wycisnąć. Teoretycznie alternator powinien oddawać 1920W, to nie ma się co dziwić że napięcie siada. Jakim silnikiem jest napędzany alternator, moc? I za pośrednictwem czego i jakie obroty jak kolega wcześniej pisał.
nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Silnik nadaje się w szczególności. Powód jest taki, że droga prądu skraca się o odcinek kabla łączący klemę ujemną akumulatora z masą silnika. Jeżeli tam jest spadek napięcia (np. wskutek skorodowanego styku) to różnica w obrotach na rozruszniku będzie znacząca.
W agregatach typowych z własnym silnikiem gaz jest sterowany automatycznie tak aby utrzymać stałe obroty w funkcji zmiennego obciążenia , Jest normalne że silnik zwolni gdy obciążymy go bez dodawania gazu. Spadek obrotów poniżej pewnej wartości będzie prowadził do spadku napięcia i częstotliwości. Podsumowując - jest to prawdopodobnie wada takiego agregatu.
Witam! Odświeżę trochę temat,ponieważ znowu mam problemy z moją hondą,przed wczoraj znowu problem z odpaleniem ,nie równa praca ,szarpanie na wolnych obrotach,spadek obrotów przy włączonych światłach. Pomierzyłem napięcie ładowania wyszło 15,3v po włączeniu świateł 15v,spadek obrotów około 300 i szarpanie silnikiem i nierówna praca. Zdjąłem pasek klinowy...
Ale mój zasilacz ma wydajność prądową 800mA, przecież nie wygeneruje więcej Moc tego tranzystora to tylko ok. 600mW. Wystarczy by przy tym prądzie spadek napięcia na złączu kolektor-emiter przekroczył 0,8V i po tranzystorze. Dlatego pytałem czy ma działać jako elektroniczny wyłącznik czy sterować obrotami silnika.
spadek obrót silnik spadek napiąć silnik silnik jednofazowy spadek obrót
komponentu label gniazdo przyczepa kocioł kondensacyjny termet
buderus gb062 netiaspot bridge
Wideodomofon dzwoni bez powodu - co może być przyczyną? Loncin 250 brak iskry, silnik nie odpala - przyczyny