Wyjścia mogą być nie podłączone w powietrzu nie mogą wisieć wejścia L293D . Wyjście komparatora łączysz z danym wejściem L293D to wszystko , przykład masz tu http://www.kmitl.ac.th/~kswichit/LFrobot... to wersja z 4 kanałami i LM324 dla dwóch zastosuj LM358 . W przykładowym projekcie masz na wyjściach dodatkowe diody sygnalizacyjne LED nie...
Zasilane układu jak dobrze widzę dajesz przez kabel USB. Niestety to zły pomysł i mogą w nim powstawać b. duże spadki napięcia - przekonałem się podczas zabawy z Raspbbery i Arduino. Zawsze można przemierzyć kabel omomierzem -wyniki mogą zaskoczyć.
Witam W jaki sposób wyznaczyć spadek napięcia na szczotkach silnika bocznikowego prądu stałego ? Zmierzyć - przy użyciu zastosowanych w danym silniku szczotek - spadek napięcia, przepuszczając przez nie prąd o wartości znamionowej dla danego silnika.
Na tych bateriach tak ich wydajność prądowa jest bardzo mała, podłącz 6 baterii "paluszków" i powinno być dobrze.
Rezystor 10Ω powinien być dobry, moc minimum 100mW. Mechanizm podobny do dobierania rezystora do diody, jednak trochę inny, inny prąd i spadek napięcia ;)
https://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g... - tutaj masz pokazany wpływ temperatury otoczenia na działanie regulatora napięcia, może nie profesjonalne ale fajnie to widać. Miłego oglądania.
Zadałem proste pytanie - Czy to wina silnika podając spadki napięć. I otrzymałeś jasną odpowiedź w zasadzie w każdym moim poście. Ostatecznie napisałem tak: Wg mnie silnik elektrycznie jest sprawny. Spadek napięcia wynika z niepoprawnej metody pomiaru. Możliwe, że silnik jest np. trochę przytarty ale nic na to nie wskazuje. Prosiłeś aby potwierdzić...
6000/400V = 15A Na długośći 70m spadek napięcia przy przewodzie 2,5mm2 (dopuszczalnie do 20A) wyjdzie około 8V a dla 4mm2 około 3V. Dopuszczalny spadek napięcia dla silnika wynosi 5-8% czyli 400*0,05 = 20V.
Pierwszy problem, to bez podłączonego silnika na "pusto" mam piekne 10V na wyjsciu z BC337, natomiast gdy podłącze silnik to maks co leci to 5,5V, co pozwala na ok 50-60% obrotów. Wiem, to ponieważ gdy puszcze ręcznie 10V na silnik, to kręci znacznie szybciej. A szeregowy opornik w bazie to gdzie jest ? Drugi problem to taki, ze sygnał jest tak jakby...
Sęk w tym że nawet jak zamiast 12v dam 5v to i tak napięcie na cewce silnika jest równe 1,6 I prawidłowo. Tak w uproszczonym skrócie: biorąc pod uwagę że aby tranzystor się załączył napięcie Vgs między bramką a źródłem musi wynosić jakieś 3,5V to wszystko się zgadza. Jeśli na bramkę podajesz 5V to na źródle napięcie wynosi 5-3,5V = 1,5V. Wyżej nie...
Nie ma problemu. Ty jeszcze sprawdź, czy twoje zasilanie wyrabia prądowo. Pamiętaj, że przy starcie silniki pobierają większy prąd.
Zużycie ogniw zapewne, wzrasta opór wewnętrzny więc i bardziej spada napięcie przy obciążeniu tym samym prądem
Ograniczanie prądu zazwyczaj w jakiś sposób go mierzy, a to zwykle łączy się ze spadkiem napięcia na oporniku, przez który płynie prąd, aby można było zmierzyć ten spadek napięcia i określić prąd (są sposoby, żeby nie mieć spadku napięcia, ale to już nieco trudniejsze, np. czujnik pola magnetycznego wytwarzanego przez prąd). I ten spadek napięcia zmniejsza...
Też bym zaczął od tego - konkretnie odszukaj punkt masy reflektora prawego. Jest prawdopodobne, że ten sam punkt masy ma jakiś element istotny dla pracującego silnika. Włączenie reflektorów > spadek napięcia na punkcie masy > wyłączenie silnika.
naprawdę nie ma większego znaczenia który port , może dla łatwiejszego pisania programu jeden jako wejścia powiedzmy C , D jako wyjścia mała uwaga dotycząca l293D , czy masz pewność że przy 5V zasilnia , uwzględniając spadki napięcia silnik będzie pracował z odpowiednią mocą L293D ma dwa zasilania logiki ( 16) oraz stopnia mocy (8) , dlatego lepiej...
Prawdopodobnie skoki napięcia na szynie 12V powodują, że stabilizator zaczyna wariować - przestaje on stabilizować napięcie. Przed jak i po stabilizatorze muszą być odpowiednio duże kondensatory! Aby wejściowy kondensator przy stabilizatorze nie rozładowywał się przy spadku napięcia (sterowanie silników) można wstawić dodatkową diodę.
Widziałem takie "genialne i odkrywcze" kombinacje, opisałem to w ostatnim zdaniu, na krótką metę i czasem to się sprawdza ale tylko czasem. To byle jakie rozwiązanie, prymitywne i nie do końca poprawne, pamiętaj radio potrafi wziąść do 15A prądu a spadki napięcia na diodach spowodują że dodatkowy aku nie będzie doładowany a kondensator ma za małą pojemność....
Witam zależy czy ma to być odbiornik 1 fazowy czy 3 fazowy. Przy zasilaniu 3 fazowym spadek będzie 3,7% dla mocy 5kW. Silniki są wrażliwe na spadki napięcia, wartość 3% jest do przyjęcia.
Zobacz co z napięciem ładowania, spadki napięć na masie silnika ale po uruchomieniu samochodu. Spadek napięcia na sterowniku. Podglądać zasilania czujników, Zobaczyć oscyloskopem czy coś nie sieje śmiecia do instalacji.
Kondensator przy silnik jest po to żeby silnik w ogóle działał jak należy - dodatkowa faza. Dodatkowy dławik lub kondensator da spadek napięcia docelowo "pogarszający" parametry silnika, jak moment obrotowy, prędkość obrotowa.
Do zasilania podgrzewacza powinno być co najmniej 4x4mm². Sprawdzenie zasilania silnika powinno odbywać się po odpięciu przewodów od silnika. Oczywiście napięcia fazowe i międzyfazowe oraz cęgami prądy na poszczególnych fazach (po ponownym podłączeniu). Może być tak, że podgrzewacz daje duży spadek napięcia przez słabe przewody i na silnik wpada niesymetryczne...
Regulator made in czajnik robi takie akcje . Ostatnio założyłem nówkę razem z mostkiem (padły diody),i nie świeciła kontrolka na desce. Po zmianie starego reg. oryginał ożyła. Sprawdź jeszcze na spadek napięcia kable, masowy silnik , i plusowy główny.
Jeżeli na stabilizator dasz niższe napięcie niż minimalne przy którym pracuje, to też niższe dostaniesz na wyjściu... Tylko po co taka konstrukcja? Połowe energii marnujesz na stabilizatorach. Lepiej zamontuj baterie na 6V (4 zwykłe paluszki 1,5V albo 5 akumulatorków 1,2V), jako stabilizator 5V użyj lm2940 , który ma spadek napięcia rzędu 0,5V, a do...
W samochodach newralgicznym punktem jest sterowanie. Sterowniki nie są dostosowane do dużych przeciążeń (brak chłodzenia tranzystorów). Silnik nie jest taki słaby. Tym bardziej, że siła jest zwielokrotniona przekładnią ślimakową. Da radę. Kabelki też powinny być odpowiednio grubsze, bo w samochodach jak sobie zmierzymy spadek napięcia przy silniku pod...
Nie w pełni naładowana ogniwo ma tyle a spadek napięcia przez opór wewnętrzny jest, dlatego jest więcej 40 lub 44 a wraz z rozładowywaniem się ogniwa też spada napięcie. Także podstawa podstaw co to napięcie znamionowe co to maksymalne. Opór wewnętrzny ogniwa spadek napięcia. Co to jest SEM.
Regulator napięcia kupiłem taki sam jak był w alternatorze. Nie regulatory padają ale prostowniki.P http://obrazki.elektroda.net/53_12883493...
Czyli jeśli np. mam kompresor z silnikiem 3kW, to automatycznie z tych nominalnych 3, zbyt wiele nie zostaje przy duuuuużym spadku ? Tak. Napięcie (obniżone) przy którym silnik zatrzymuje się, gdyż "nie ma siły" się kręcić nazywamy napięciem utyku .
Widocznie dali za słaby silnik do kompresora. W instrukcji jest zapis, że kompresor nie może być zasilany ze spadkiem napięcia wyższym aniżeli 5%, ponieważ może to spowodować spalenie stojana. Może istnieć taka możliwość, ale silnik musiałby bardzo długo chodzić bod obciążeniem znamionowym.
Sprawdź jeszcze napiecia podczas pracy tego grzejącego się silnika. Może któraś faza ma mocno obniżone napięcie (coś po drodze powoduje spadek).
Silnik 4kW ma duże uderzenie przy starcie. Moc 5kW jest podana dla obciążenia rezystancyjnego.
Jak napisał Kolega powyżej. Najpierw dokonaj pomiaru napięcia przy samej wtyczce przecinarki pod obciążeniem . Może być spadek napięcia na przedłużaczu lub w gnieździe.
vcds komunikuje się tylko z esp, A to dwa osobne sterowniki?
Dobór kabli (przewodów) i zabezpieczeń wykonuje się ze względu na następujące warunki: - obciążalność prądowa długotrwała, - przeciążalność, - warunki zwarciowe, - samoczynne wyłączenie zasilania, - spadek napięcia, - spadek napięcia w czasie rozruchu silnika, - minimalny przekrój ze względu na wytrzymałość mechaniczną, - minimalny przekrój przewodu...
Scenariusz się diametralnie zmienia, patrząc na tytułowy wątek. Kolego, jako projektant, powinieneś trochę pochodzić po instalacjach. Albo kreśl, co ci się podoba, potem po prostu zatwierdzisz zmiany poczynione przez majstra. Podałem Ci do wyboru dwa przekroje, chciało ci się je sprawdzić, czy szukasz jakiegoś „pomiędzy”?
Nie trzeba uzywac stabilizatora napiecie jak ma sie zasilanie ponizej 5v nie polecam takiego rozwiązania , wraz z spadkiem napięcia zasilania zmieniają się parametry szczególnie jeżeli chodzi o układ na komparatorach , do tego dochodzą spadki napięcia wywołane pracą silników dlatego lepiej zastosować stabilizator dla U=5V
Tak czyli prąd rozruchowy będzie w okolicach 100A. W Twoim przypadku dobór przekroju będzie uzależniony od spadku napięcia, a duży procentowy spadek napięcia jest niedopuszczalny bo zmniejsza moment rozruchowy.
możemy sterować obrotami silnika dmuchawy tak jak to robią w nagrzewnicach włączamy silnik do sieci przez kondensatory rozruchewe/doodatkowe/ impedancja kondensatorów /jak rezystancja przy prądzie stałym/spowoduje spadek napięcia na silniku /spadek momentu/co za tym idzie spadek prędkości kondensatory należy dobrać do silnika i jego obciążenia regulację...
Mierzę się z następującą zagwozdką: spadki napięcia, którym towarzyszy spadek obrotów oraz drgania silnika (w charakterze ciągłym). Spadki obrotów silnika nawet o 350–400 obr./min, np. podczas dociągania szyb (tak na biegu jałowym, jak i na biegach jezdnych). Ładowanie na postoju 14,4 V, niezależnie od ilości włączonych odbiorników (spadek następuje...
Warto sprawdzić kolejność przewodów. Zmierz też prąd na każdym z sześciu, a nie na 3 zasilających skrzynkę, może to nas na coś naprowadzi. Czy ze zdjętym paskiem w trójkącie też bierze za dużo? Sprawdzałeś jakoś, że mechanika nie jest przytarta? Co do spadku napięcia, jak w stanie ustalonym on bierze 40A i masz 0,7 oma to jedno razy drugie daje 28V,...
Potrzebny jest odpowiednio wydajny zasilacz ze stabilizatorem 5V dla mikrokontrolera. Spadki napięć i grzanie przewodów spowodowane jest zbyt małym przekrojem przewodów. Do tego spadek napięcia na zlączu tranzystora sterującego silnikiem jeśli to on jest elementem wykonawczym. Może jakiś schemat kolega zamieści?
jak to sprawdzić? Należy mierzyć napięcie pod obciążeniem czyli włączyć duży pobór mocy. np. wszystkie światła+dmuchawę... na biegunch akumulatora i na klemach . Nie powinno być większej różnicy niż 50 mV. Pomiary oczywiście przy wyłączonym silniku.
U*I będziesz miał przy odbiorniku rezystancyjnym który nie wykonuje żadnej pracy. Silnik pobiera pewną wartość prądu przy zadanym napięciu (prąd zmienia się względem obciążenia silnika a napięcie względem spadku napięcia na rezystancji źródła napięcia). Dlatego moc elektryczna silnika to po prostu U*I (tyle pobiera z sieci). Moc wyjściowa silnika (czyli...
[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
Ze względu na długość przedłużacza lepiej daj 3x2.5mm² . K 7 targa 3000 W z sieci . Dodano po 2 Będziesz miał mniejszy spadek napięcia na silniku , a i przewód nie powinien się grzać . :|
Witam Silnik, który posiadasz był prawdopodobnie zastosowany w starym czytniku taśm perforowanych lub przemysłowej maszynie do pisania i drukowania taśm np. Consul. W silnikach tych stosowano bimetalowe zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem uzwojeń. Czujnik, o którym piszesz, jest tego przykładem. Niestety jest on uszkodzony. Uszkodzenie polega...
Zatem może pomyśl w inną stronę. Mianowicie odłączanie na czas rozruchu (spadku napięcia na instalacji) odbiorników innych niż układ sterowania i zasilania silnika. Nie znam Astry ale to może nie być trudne.
Widać "przygasającą" diodę. Nie wiem gdzie jest dołączona. Na zaciski silnika z jakąś drugą diodą LED? Zmierzyłbym napięcie na silniku. Jak jest spadek napięcia po obciążeniu wału, to można szukać przyczyny. Wówczas można sprawdzić czy nie ma spadku na tym przełączniku.
Jeśli chcesz mierzyć spadek napięcia na silniku to wtedy bocznikami są przewody, ale one raczej się nie spalą, za to silniczek może być na straty. To jest ta sama metoda, bocznikowa. W sumie, mając cztery rezystory 0.1 OHM / 5W dało by się zbudować bocznik 0.1 OHM/ 10W (chyba nie gadam głupot?) łącząc po dwa równolegle, i dwa takie zrównoleglone łącząc...
z tego wynika że powodem zakłóceń są silniki , tylko pozostaje sprawa czy są to zakłócenia , czy spadek napięcia podczas ich pracy , sprawdź sobie napięcie na uC podczas pracy silników i bez lub jeżeli masz możliwość zasil układ z zasilacza o odpowiednim napięciu jeżeli to nie spadek napięcia to sprawa elminacji zakłóceń z silników może być kłopotliwa...
Dokładnie to Kolega ma gdzieś problem z zasilaniem a nie z żadnym zwarciem, dodatkowe obciążenie żarówkami stop lub wstecznego powoduje spadek napięcia i gaśnięcie silnika. Trzeba pod obciążeniem, żarówką np H4 sprawdzić wszystko od akumulatora zaczynając. Pamiętać należy, że zasilanie to nie tylko plus i sprawdzić na początek połączenie masy karoserii...
Witam wszystkich Mam problem z silnikiem 1.4 Mpi 60 km AZE objawy to: -szarpanie szczególnie na zimnym -spadek mocy ale nie zawsze -nie równa praca na biegu jałowym -mulenie podczas przyspieszania To co wyeliminowałem Sonda lambda gdyż objawy nie zawsze występują -Przestnica wymieniona -Świece wymienione -Lewe powietrze raczej też bo objawy nie zawsze...
Mam taki problem mianowicie w czasie jazdy ( bez względu na temperature silnika ) nagle spadają obroty silnika i autko traci moc i zaczyna szarpać. Sprawdzilęm juz parę rzeczy , świece ,przewody wys nap, wtrysk, pompe paliwa i dalej to samo .Mam chwilowo nieczynny czujnik temperatury załączający wentylator chłodnicy , ale silnik sie nie przegrzewa bo...
Witam Mam w swojej łodzi silnik zaburtowy Johnsona 60 KM , dwusuw . Problem polega na tym , że po kilku chwilach silnik traci moc i spada z obrotów. Po odpaleniu obroty sięgają nawet 6000, a później ledwo dochodzi do 4000. co może być powodem spadku mocy i dlaczego tak się dzieje, że na początku jest duży zapas mocy a po "kilkudziesięciu" sekundach...
Witam! Kupiłem niedawno Seata Toledo z silnikiem AFT 1,6 101 KM. Mam problem z mocą tego autka... Mianowicie: Do ok 3 tys obr autko wkręca sie w miare normalnie. Jak obroty przekroczą próg ok 3500 autko czuć ze słabnie, nie przyspiesza juz tak żwawo. Na postoju jak wcisnę gaz, to bez problemu wskazówka idzie do konca obrotomierza i powoli opada. Owe...
Witam Mam taki problem z silnikiem 2,2 16V. Wydmuchało UPG. Silnik raczej mocno przegrzany. Zrobiona płaszczyzna 0,350mm i osiowanie wałków. Po złożeniu silnik pali, pracuje równo nic się nie dzieje, chodził prawie godzinę na wolnych i wszystko normalnie lecz po dodaniu gazu powyżej 3000obr zapala się kontrolka oleju (czerwona). Ciśnienie zmierzone...
Witam. mam pewien problem z kontrolką check. Po pewnym czasie jazdy zapala mi się i samochód nie ma siły i cały czas szarpie, a gdy zgasze silnik i zapale ponownie kontrolka gaśnie i już nie wiem co może być nie tak. Za wszelką pomoc z góry dzięki
Zepsuł mi się podajnik do drutu w spawarce. Wydaje mi się że zlokalizowałem problem. Podajnik załączał i podawał drut przez jakiś czas potem zwalniał do zera. Wymonotowałem silnik z podajnika i sprawdziłem napięcie na wejściu prze włączonym do układu silniku i bez. Bez napięcie było stałe, natomiast z podłączonym silnikiem prąd wzrastał wraz z obrotami...
T. Zipp Vapor : Spadek mocy po zmianie uszczelki pod głowicą Witam, mam nastepujący problem w moim skuterze Zipp Vapor 50ccm... otóż padł mi cylinder i zastanawiam sie czy go naprawiać czy kupić nowy chiński z allegro... Pisałem już dzisiaj temat o chińskich cylindrach wiec nie będę się powtarzać, mój problem: Otóż odpaliłem silnik, pochodził sobie...
Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nastepujacego problemu. Od pewnego czasu zdarza się zarówno przy zimnym jak rownież rozgrzanym silniku, że obroty spadają poniżej 1000 i silnik zaczyna dziwnie pracować, słychac jak by świst w silniku, przy dodawaniu gazu i zwiekszeniu obrotów świst jest coraz głośniejszy, po chwili silnik wraca do norlmalnej pracy....
Koledzy ma może ktoś pomysł co może być przyczyną nurkowania obrotów w Stilo 1,6 103 km? Rozrząd ustawiony książkowo ciśnienie w dolocie w granicy 320-330 obroty na jałowym 750-800, lambda przed katem. ok przepustnica i map sensor wyczyszczone. Świece mają niecałe 10 tys km. Sprawdziłem wszystkie połączenia na lewe powietrze jest ok. Przy sytuacji gdy...
Witam. Mam taki problem że po tym jak złapie temperaturę i oborty wchodzą na minimalne 850 obr/min to po dodaniu gazu obroty spadają do 500 i czasami silnik gaśnie. Dzieje się tak na PB i na gazie. Po odpięciu przewodu od filtra do podciśnienia obroty nie spadają poniżej minimalnych. Gdzie można szukać usterki skoro doprowadzenie lewego powietrza załatwia...
Witam :) Mój problem polega na tym, że po wyrzuceniu biegu podczas jazdy spadają obroty prawie do zera (silnik szarpnie) i powracają do ok. 700. Czasami również zgaśnie. Ten sam efekt występuje podczas gazowania na postoju. Diagnostyka wskazała na problem na wysokim napięciu. Wymieniłem świece. przewody cewki, wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy....
obrót silnik spadek napiąć spadek napiąć zimne silnik spadek napiąć spadek napiec
dziura ekran schemat lc320 schemat ideowy wzmacniacz audio
gdzie montować zawór mieszający gdzie montować zawór mieszający
Saeco Royal Professional - funkcje i konserwacja Joystick nie działa w Renault Espace IV 2012