Miałem podobny problem z tym samym silnikiem. Auto nie chciało startować na benzynie.Proponuję szybkie i proste sprawdzenie. Zakładajac że masz sprawne wtryski, zapłon, to sprawdz regulator ciśnienia na szynie zasilającej wtryskiwacze. Uruchom silnik na lpg, włącz pompę paliwa jeżeli instalacja na to pozwala i odłącz przewód podciśnienia z regulatora...
Witam mam volvo s90 t5 2017r 2.0 250 koni Na zimnym silniku gdy obroty wskakują na 1200 aby nagrzać silnik wystepuje metaliczny dźwięk mniej więcej przez 30 sekund gdy obroty opadną problem zanika całkowicie i tak mam za każdym razem gdy rano odpalam samochód. Proszę o pomoc dzięki
Może ciśnienie oleju w silniku
Witam serdecznie, Zastanawiam sie czy w tym temacie cos sie rozwiazalo? Jak skonczyla sie sprawa z falujacymi obrotami na zimnym silniku?
Tak, takie obroty szkodzą silnikowi.
Witam posiadam Volvo S40 2005 rok 1.8 benzyna po wymianie paska i napinacza od alternatora obroty silnika wirują występuje szarpanie przy jeździe i słychać rechotanie jaka przyczyna
WPisz na alledrogo - regulator obrotów silnika-- wyskoczy ci to czego szukasz, twój bierze ok 30A przy twardym rozruchu.
Czyszczenie całego dolotu powietrza wraz z przepustnicą powinno pomóc.
Jakie to Volvo? Jaki silnik? Instalacja gazowa której generacji? Jakie podzespoły instalacji gazowej?
No niestety na to niema lekarstwa, ta sonda może się pojawiać bo termostat może nie dogrzewać silnika(ale nie powiedziane) normalnie trzyma temp. 90stopni? są jakieś jeszcze objawy? falowanie? wysokie wolne obroty, szarpanie? cokolwiek?
moim zdaniem ma to znaczenie z silnikiem krokowym te nie regularne obroty i gaśniecie silnika pozdr
Spręrzanie sprawdzone na goracym silniku / na wysokich obrotach chodzi/?
1 czy jest iskra 2 czypracuje wtryskiwacz , jeżeli nie sprawdz czujnik obrotów wału silnika
Witam. Wyciągnij wtyczkę od dmuchawy i sprawdź czy wybija. Jeżeli nie to problem tkwi w regulatorze obrotów lub w samym silniku dmuchawy. Silnik możesz sprawdzić "na krótko".
Jak tak podryguje tak jak byś szybko dodawał gazu to wina pompowtrysków, któryś daje za dużą dawke paliwa i skaczą obroty.
Witam najpierw diagnostyka,potem pomoc jak wygląda kąt wtrysku i czy się zmienia zależnie od obrotów silnika,i jaka dawka paliwa,
Tak tylko trzeba na uruchomionym silniku obroty Ok 1500 itp nie pamiętam Dokladnie
Czy ja powiedziałem że nie mam?? Pytam czy ktoś miał taki przypadek. Diagnostykę komputerową zrobię jutro. Mimo wszystko proszę o rady i sugestie. Dziękuję.
Kolego, czy wykonana została diagnostyka? Jak wygląda stan EGR? Jest zamknięty? Czy palą się jakieś kontrolki błędu na desce ?
Normalne, chyba, że jak spadają mu obroty to się przydusza silnik na chwile to wtedy można szukać problemu w regulacją biegu jałowego.
szukając informacji na temat 3.2FSI , w zeszycie ćwiczeń wynikało, że zmienna faza układu wydechowego jest w zamian zaworu egr, do niczego więcej nie używana, co by oznaczało, że pracuje do 2500 obrotów, idea chyba dotyczy innych silników, to takie sobotnie, luźne przemyślenia...
najlatwiej byloby podlozyc druga kasete i wtedy sprawdzic czy sterownik widzi obroty walu
W dieslu przepustnica,na jakie obroty się wtedy wkręca,dymi wtedy jak tak to na jaki kolor.
Witam, Volvo FMX 2018 r. hakowiec. Dzisiaj pod koniec pracy wyskoczył komunikat na czerwono: "Silnik, awaria układu". Co może być przyczyną? Auto odpala bez problemu, nie faluje na obrotach, wszystko działa poprawnie, tylko komunikat cały czas się odzywa.
volvo v50 1,6diesel 2005r 185000 km po rozgrzaniu silnika zapala sie kontrolka cisnienia oleju na wolnych obrotach czy to koniec silnika czy wada volvo
W Volvo 850 T5 po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach pali sie lampka cisnienia oleju. Panewki sa ok, Czy zdarzało się, że przyczyna może być pompa oleju.?? Czy jest w pompie zawór, który można regulować? I na koniec czy prawda jest, że do mojego Volvo pasuje kazda pompa oleju od 5-cylindrowego silnika Volvo. Wdzięczny za informację z pomocą, Wiesiek
Witam, mam pytanie odnośnie prędkości obrotowej przystawki skrzyni, czy na dolnej skrzyni jest mniejsza prędkość a na górnej większą? Moje Volvo to szambonurek i moje pytanie wiąże się z zejściem z obrotów silnika w celu większych obrotów na pompie asenizacyjnej
moze ktos mialby jakas dobra rade dla mnie, lub sam mial taki problem? Slyszalem ze w tych silnikach to dosc powszechny problem.
W takim razie sugerujac sie P0642 sprawdż, pod katem zwarcia do masy, zasilanie 5V wszystkich czujników odpowiedzialnych za "emission", czujnika wału i pedału przyspieszenia tez. Błąd zniknie sam gdy wróci prawidłowy sygnał.
To jest kompresor. Podobny schemat działania jak w 1.4 tsi. Kompresor podnosi moment na wolnych obrotach a turbina na większych. Taki patent na turbodziurę
Nie ma czegoś takiego jak zamulenie silnika. To bzdurne gadanie. Jazda na zbyt niskich obrotach to faktycznie mordęga dla silnika więc sprawdź sobie w jakim jest stanie (kompresja)
Niestety problem nie rozwiazany
Nie z 6 do 10tyś, tylko z 600 do 1000 obr/min. Dogrzewanie silnika. Tak ma być. Ewentuajnie termostat do wymiany.
A więc trzeba się zająć układem paliwowym.Kontrola filtra,przewodów ,czujnika ciśnienia,parametrów na kompie. Ogółem odpialem kostkę przepływomierza i silnik działa bez zmian myślisz ze zepsuty jest? I dlatego tak obroty wariują sobie?
Świece żarowe były sprawdzane we wrześniu 2020 r. ale i tak je jeszcze raz sprawdzę w ten piątek. Co do obrotów to po odpaleniu i utrzymywaniu 2000 obr. nierówna praca silnika nie jest wyczuwalna dopiero jak zejdzie silnik do nominalnych obrotów na biegu jałowym. Dzisiaj przy 1 stopniu temperatury zewnętrznej odpaliłem silnik, obrotomierz wskazał 700...
Akumulator jest w porządku, Spadają tak o 100/200 obr/ min. a czasem i więcej. Nie podnoszą się. Po zapaleniu obroty są w normie 800-900 obr/min. Jednak jak się zagrzeje trochę to potrafią wskoczyć nawet na 1300. Tak jag by linka się zacinała, ale to nie to.
Chcę dokonać regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, jednak ze względu na brak obrotomierza w moim Amazonie chciałem sprawdzić obroty za pomocą multimetru. Niestety po ustawieniu go w pozycję pomiaru obrotów silnika 4 cylindrowego, wyniki mam na poziomie 1900-2000 rpm. Jest to zdecydowanie za dużo, i słychać że silnik nie pracuje na tak wysokich obrotach....
Witam, wyczyściłem przepustnice,nastawnik wolnych obrotów, oraz wszystkie styki i złącza sterowania silnikiem. Działa nie gaśnie :) ,ustąpiło również falowanie obrotów biegu jałowego. Mam nadzieje że na zawsze. Pozdrawiam
Mam starą lancię 1.9TDS, świece zaraz po odpaleniu grzeją nawet 4-5 minut, do osiągnięcia ok 50°C. W czasie jazdy, wiadomo, szybciej wyłącza grzanie. A świece pobierają u mnie ok 60A, na wolnych obrotach bieda z ładowaniem ±13.5V
Moc zwiększyłem przez obróbkę map sterujących EMS. Ciężki temat trzeba się mocno wgryźć w problem. Wyskakują jakieś błędy EDC lub VECU ? po tym jak jest dobrze i zaczyna być słaby ? Zobacz jeszcze jakie jest spalanie na postoju ciepły silnik, normalnie powinno być 1/2 l na h. Przegazuj go mocno i zobacz czy po zdjęciu nogi z gazu spalanie spada przez...
witam, to jest rocznik 1999 model z 2000-2004, kody błędów 261A,928C EODB P1171, był wymieniony filtr powietrza ale niestety pomogło tylko na jeden dzień i znów się zapaliła (błedy były wykasowane 2 razy), zauważyłem jedno w momencie jak kontrolka się świeci to komputer pokazuje większe zurzycie paliwa, natomiast nie zauważyłem aby silnik pracował nierównomiernie...
Możesz zacząć od bezpieczników. Wycieraczki działają? Zgasł nagle czy powoli schodził z obrotów
to mam taką propozycję: zdemontuj czujnik wału i przez otwór czujnika obejrzyj koło zamachowe czy są równe odstępy na kratkach spotkałem się już z tematem że jeden wypust na kole był zakrzywiony i ECM traktował go jako przerwę na kole i gubił przez to poprawne położenie wału i wypadał przez to zapłon na jednym z cylindrów.( na kole ma być w jednym miejscu...
Wężyk ten był wypięty z zaworu pompy Lucasa i wpięty w wieżyczkę LDA Boscha. Ale teraz nie pamiętam dokładnie gdzie idzie dalej. Nie chcę wprowadzić was w błąd ale wydaje mi się że w kolektor. Bo gdy ściągnąłem wężyk na pompie to ze wzrostem obrotów silnika wzrastało ciśnienie w wężyku
Kontrolka sterowania praca silnika trójkąt pomarańczowy pomiędzy kontrolka świec a immo
lewy luft
Dwa błędy mamy od reflektorów i jeszcze jakiś od komunikacji. Zasadniczo nic, co by miało wpływ na rozruch silnika. Podaj co tam w ECU silnika, jak błędów nie będzie, to parametry, obroty, temperatury, ciśnienie raila.
Volvo v50 benzyna 1.8 2008 mam pytanie czy ktoś zna w Białymstoku jakiegoś dobrego mechanika do Volvo. Mam problem z silnikiem , pracuje na 3 cylindrach, na czwartym nie ma w ogóle ciśnienia, na wolnych obrotach trzęsie, miga check engine.
Zamieść tabliczkę aby można zidentyfikować system silnika. Jeśli występują bł również je podaj.
po dłuższej jeżdzie , po zatrzymaniu się, silnik wchodzi na wysokie obroty i po ok. 30 sek obroty wracają do normy lub jak zauważyłem po naciśnięciu przycisków od elektrycznych szyb co może być przyczyna takiej pracy silnika. Proszę o pomoc
Hej Podepne się pod temat, u mnie szwankuje wskaźnik obrotów silinika( Volvo FH 2008 r), nie zawsze ale zdaża mu się przywiesić, za chwilę się odwiesi,zazwyczaj po zgaszeniu silnika mu przechodzi,czasami zacznie zawyżać obroty silnika o jakies 200-500 obr/min Ktoś przerabiał? podpowie coś ? Dzięki z góry
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
V volvo przy zaciagniety hamulcu na luzie powinien się zamykać (to chyba dogrzewanie silnika), natomiast po zwolnieniu recznego musi sie otworzyć. Na ogół dobrze to słychać po pracy wydechu. Dokładnie. Tak samo jest w Renault serii DXi ( na podzespołach Volvo ). Uruchom silnik po nocy, popracuje trochę na obrotach jałowych, jak napompuje powietrze...
Sprawdz tę pod kołem pasowym i dolną pod skrzynią.
Witam. Silnik nie wchodzi na wyższe obroty. Czy interfejsem ELM327 jest możliwe odczytanie błędów ze sterownika silnika?
Nie zamieniałem. Odłączyłem go tylko i tak samo się zachowywał. Z niskimi obrotami słabo ale na większych obrotach też falował i kopało go. Założyłem że jako silnik krokowy jest od niskich obrotów. Myślisz że należało by sprawdzić wymieniając na inny?
Dlaczego programowanie l?
Głupie i totalnie bezmyslne dzialanie z mojej strony, przyznaje. Tak wlasnie chodzi o 14 na schemacie
cd.. Styk Typ sygnau Funkcja Typ silnika A7 Wejcie analogowe Obroty silnika, czujnik waka rozrzdu D12C, DH12C, DH12D A18 Wejcie analogowe Obroty silnika, czujnik waka rozrzdu D12C, DH12C, DH12D
Witam. Okazało się że problem polegał na nieprawidłowym ustawieniu rozrządu. Potrzebne są oryginalne blokady. Powyżej 3500 obrotów czujniki traciły sygnał i wywalały silnik w tryb awaryjny.
Bawiłem się ostatnio takim rozrządem z kolegom ustawienie według procedury silnik nie odpala diagnoza do wymiany wariator, klient się nie godzi, metodą prób i błędów udało się silnik odpalić i chodzi do dzisiaj. Więc widać że jednak wam coś według instukcji nie poszło :p Tak jak pisałem wyżej wariatory mają blokować się w kierunku obrotu silnika i...
Po bloku silnika grubym peszlem(rurą plastykową karbowaną)idą kable do sterownika umocowanego na silniku.Między innymi kable sygnałowe od pedału gazu i wystarczy,że wewnątrz peszla na skutek drgań zostanie ponadcierana izolacja kabli(nie muszą wcale się stykać w tych miejscach ze sobą) co powoduje zakłócanie sygnału i takie cuda.Sprawdz czy jak jedziesz...
Dzięki za podpowiedź. Proszę jeszcze tylko napisać czy jest to ten czujnik pod silnikiem krokowym, czy może ten pod kopułą rozdzielnika?
Z przelewów paliwo jest, te obroty sprawdzałem pod katem czytania obrotów walka korbowego czy odczytuje poprawnie.
Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach. Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być? Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
Silnik 2.4 benzyna gaz. Przed odkręceniem korka obroty skaczą
No dobrze, ale one powinny sie pokrywać co 2 obrót wału korbowego.
Kod usterek: MID 128- PID 100 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PID100 Ciśnienie oleju silnikowego FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego Tak jak kolega wyżej pisał, uszkodzony...
OK, dzięki Panowie. Dam znać jak się sprawa zakończy.
Czy powietrze zmierzone z oczekiwanym na gorącym silniku i obrotach jałowych się zgadza? Co do sumy kontrolnej po usunięciu DPF się nie przejmuj, jeśli była by źle policzona to ten sid by nie wstał, a błąd sumy jest poprostu problemem ecu-cem i ona akurat nie ma wpływu na poprawną pracę silnika.
Witam. W mojej srebrnej strzale volvo v70 z 99 obroty silnika na biehu jalowym lubia czasem podniesc sie do 1300 obr na min. Wtedy albo trzeba przydusic go na biegu lub po prostu wylaczyc nawiew...... Gdzie tkwi problem?
Tak sobie gdybam, ale może jest źle zaprogramowany - może tylko wystarczy skorygować któryś z parametrów. Jak masz możliwość, to porównaj oba sterowniki ze sobą.
Witam. Mam Volvo FE 320 ze skrzynią Allison. Stara zabudowa sterowała przez CAN modułem BBM - podejrzewam że było gaszenie auta, blokada wstecznego, kaganiec do 30km/H, włączenie przystawki PTO i odbierała sygnały umożliwiające włączenie pracy zabudowy - zaciągnięty ręczny, bieg neutralny. Niestety, sterownik zabudowy spalił się uszkadzając przy okazji...
Witam mam problem z Volvo XC90 2 5 t 2004 przepustnica wymieniona pedał gazu wymieniony a dalej jest problem powyżej 4 tys obrotów wyskakuje komunikat ograniczenia mocy silnika i szereg błędów z OBD p2111,p0638,p0223,p0123,p2135,p1293.
Brak obrotów wału korbowego
Panowie problem ze spalaniem został rozwiązany problem leżał w lejących wtryskiwaczach a z obrotami mechanik coś przykombinował i zbił obroty silniczkiem krokowym wkręcił jakąś śrubkę i pomogło choć czasami zawiesi się jeszcze na 2 tys. ale to jest rzadkość a jak ma normalne obroty to silnik lekko faluje o ok 50 obrotów.i co wy na to powiecie???Pozdrawiam
Witajcie! Jeszcze jedno zapytanko: na biegu jałowym lub jak hamuje i dojeżdźam do skrzyżowania to spadają na chwilkę obroty lub bardzo rzadko ale silnik zgaśnie. Co to może być ? Jest z VOLVO jakiś silnik krokowy ? Mam 2.4 bez turbiny. Samochód mój 11 ale pierwsze VOLVO. pozdrawiam Tomek
Ale nie bardzo rozumiem jak odma moge tracic tyle oleju ,po przejechaniu 1000km prawie mam sucho w silniku
Witam, mam pytanie, gdzie w Volvo XC70 2012 r. 2.0 D 163 KM znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej dolotowej, podczas testu komputerem temperatura wynosi -40°C. AI: Czy chodzi Panu o czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika (IAT), czy o czujnik temperatury zewnętrznej pokazywanej na desce rozdzielczej? Czujnik IAT AI: Czy oprócz odczytu...
Temat rozwiązany. Okazało się całkiem przypadkiem przy zmianie poduszek pod silnikiem, że silnik ma dodatkowy czujnik obrotów tylko na obrotomierz. Domyślam się, że tylko w autobusach bo przy tym samym silniku w ciężarówce nie ma takiego czujnika.
Proponuje sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa na wolnych obrotach, sprawdź jak narasta ciśnienie podczas odpalania i te same operacje na rozgrzanym silniku .
Do silnika który ma któtkie czasu wtrysków i duże zapotrzebowanie na paliwo 'tani' gaz się nie nadaje.
a mocowanie silnika czy naped moze miec cos wspolnego z obrotami ?? pozdrawiam
Witam!!! Mam problem. Posiadam wywrotkę VOLVO FM12 420 r2001. Latem nic się nie dzieje,a gdy temperatura spadnie poniżej 15 C zaczynają falować obroty, samochód na wolnych obrotach nie równo chodzi, nie kopci, pali normalnie, niema żadnych błędów w silniku.
Witam. Jak uruchomię silnik na biegu jałowym obroty są w normie (10-15 obr). Jednak jak ruszam i zmieniam biegi np z 2 na 3 obroty nie spadają do końca utrzymują się na poziomie 20obr dzieje się tak tylko przez pierwsze 5min jazdy. Późnej jest już ok. Nawet jak zostawię auto na 2-3h ( jak nie mam mrozu nie ma tego problemu) ten problem nie występuje....
Po wymianie przekaźnika 3066 ożyła skrzynia kontrolki obroty silnika prędkościomierz. Został jeszcze do wymiany komputer od abs i auto będzie raczej naprawione.
Wkręcić w miejscu czujnika? W jaki manometr się zaopatrzyć? Dodano po 9 Ok, manometr zakupiony. Czekam na kuriera. Teraz info na rozgrzanym silniku w tym Volvo komputer wyświetla temperaturę oleju. Jakie ciśnienie przy jakiej temperaturze powinien trzymać na wolnych obrotach? Jakie przy dodaniu gazu? Proszę o informację.
Może w sterowaniu turbiny.Jest sterowana podciśnieniem ?
Ogólnie to z autem są takie problemy , nagle gaśnie i dopiero po odłączeniu akumulatora zaczyna odpalać . Albo obroty max 1100obr. Jutro sprawdzę autocomem .
Jak to się spisuje, bo regulatory PWM do silników komutatorowych miały f ok 50 - 100 Hz. W przytoczonym przeze mnie artykule, na zrzutach z oscyloskopu widać ~25 kHz. Ja w praktyce staram się nie przekraczać kilku kHz. Tego chińczyka nie przerabiałem, z silnikiem od wycieraczek z Volvo FH daje radę. Co prawda, po około godzinie, silnika nie da się...
Czy silnik chodzi w takim momencie na takich samych obrotach jak na postoju?
mam problem z volvo 850 tdi,cieżko uruchomić silnik,trzeba długo trzymac na rozruszniku,max obroty to 1300,wiecej nie ma możliwości wydusic,wymieniłem świece żarowe,filtr paliwa ,ale to nie pomaga,prosze o jakies info,może ktoś wie co to za usterka,pozdrawiam.
Mam problem z silnikiem volvo s40 2.0d z roku 2005r., silnik został zalany woda.Silnk został osuszony olej zmieniony itp.Ciężko odpala , po odpaleniu nie wchodzi na obroty, silnik pracuje tak jakby na trzy cylindry.Czy ktoś możne mi pomoc w tym temacie. Dzięki za wszelki informacje w tym temacie .
Proszę o pomoc posiadam Volvo 2,4 D5 163km i na wolnych obrotach nie zawsze ale wpada w nierówną pracę silnik, a mianowicie przez chwilę coś wibruję i jakby spowalnia silnik, lekkie dławienie lecz wskazówka obrotów stoi w miejscu. Jestem od niedawna posiadaczem tego auta, wymieniłem rozrząd z pompą, pasek klinowy i rolki,oraz świece żarowe komplet,pompę...
Powinno zapamiętać jakiś błąd jak np. jest przerwa w którymś z czujników. Podepnij komputer i zobacz.
No ja nie wiem, gość wyciąga wnioski z badania, którego nie przeprowadził. Ja bym to olał, silnik odpala, jeździ, nie dymi, ma moc i nie trzęsie się na wolnych obrotach, nie zawracaj sobie głowy jakimiś numerkami. Po co w ogóle sprawdzano to sprężanie?
Witam!!! Mam problem. Posiadam wywrotkę VOLVO FM12 420 r2001. Gdy odpalam rano auto chodzi ładnie,gdy dobijam powietrze do 8 atmosfer zaczynają falować obroty samochód na wolnych obrotach nie równo chodzi, nie kopci, pali normalnie, niema żadnych błędów w silniku. Co może być przyczyną ?
czy możesz napisac co to ostatecznie było - bo właśnei zaczeło mi się robić to samo, a w aso stwierdzili: "silnik może się zepsuć" :)
Trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia, inaczej nie zacznie grzać. Zwykle wystarczy otworzyć korek w zbiorniczku lub na chłodnicy (obowiązkowo na zimnym silniku) i odpalić, zwiększyć obroty do około dwóch tysięcy i dolewać płyn w miarę, jak będzie go wciągało. Ale są auta, które wymagają otwarcia odpowietrzników w różnych miejscach, by pozbyć się całego...
To nie chodziło mi o błędy bo czasami nie dedykowanym tester w volvie nic nie pokaże, tylko parametry , czy widzi położenie pedału gazu, ciśnienie paliwa podczas odpalania jakie wynosi, położenie EGR, itp. A tak poza tym jak odpali to rozumiem że na wolnych obrotach działa normalnie , nie dymi, nie szarpie silnikiem, tylko nie można dodać gazu bo nie...
obrót volvo volvo silnik wysoki obrót volvo
prostownik dławik pompa pęknięty obiektyw sigma
listwa zasilająca subaru tribeca
Zła praca skrzyni biegów Volvo S80 2001 po awarii regulatora napięcia Fiat Ducato nie wkręca się na obroty - przyczyny i rozwiązania