Silnik się wkręca na obroty, ale skuter nie jedzie, czy pod górkę obroty silnika spadają?
Może opóźnić otwieranie zaworu i przyśpieszyć zamykanie. W efekcie na ssącym - gorsze napełnienie cylindra. Na wydechowym - gorsze warunki opróżniania ze spalin. Niezależnie od pochodzenia skutera z nadmiernych luzów nic pożytecznego nie powinno wyniknąć. Uprzedzając: zmniejszenie luzów zaworowych może dać efekt niedomykania zaworów po rozgrzaniu się...
Jeszcze jedna ważna kwestia. Na jaką prędkość obrotową zaprojektowany jest wirnik pompy strugowodnej? Silnik od "ścigacza" kręci 10-13 tysięcy obrotów. Silnik skutera wodnego w dwusuwie to około 5 tysięcy obrotów i blokada na module.
Przypuszczalnie. Jak wyżej. Brak kompresji. Odpala po rozkręceniu do wysokich obrotów.
Witam, mam problem z dziwnym stukaniem w silniku podczas jazdy na wyższych obrotach, stukanie zaczyna się jak silnik się dobrze rozgrzeje, tak po przejechaniu 6 km, jak jadę z prędkością 30 km/h i chcę przyspieszyć to wtedy się to dzieje. Będę wdzięczny za pomoc.
Podmień moduł zapłonu . Może twój jest z ograniczeniem obrotów ?? Tak , żeby nie przekraczać 45km/h . :|
Dużo jak na jałowym, powinny być rzędu 1500 obrotów. Wyczyść gaźnik.
Kiedy ostatnio kontrolowałeś luzy zaworowe? W chińskich silnikach OHV luzy zaworowe zwiększają się w miarę rozgrzewania się silnika. Także może dochodzić do sytuacji, że gdy silnik jest zimny, zawory będą lekko podparte - silnik będzie wtedy palił, ale ciśnienie w kolektorze będzie zbyt niskie do prawidłowego funkcjonowania gaźnika i otwarcie przepustnicy...
Silnik, po dodaniu gazu, wkręca się na obroty a skuter nie ma siły ruszyć? Jeżeli tak, to usterka jest w przeniesieniu napędu (pasek, sprzęgło itd.) Jeżeli to silnik jest słaby, sprawdź gaźnik, zawory i całą resztę.
To, że światła jaśniej świecą po dodaniu obrotów jest prawidłowością. Skutery przeważnie mają światła mijania i drogowe zasilane z alternatora, którego wydajność rośnie wraz obrotami silnika, oczywiście w pewnym przedziale napięcia. Jeśli natomiast skuter będzie palił żarówki, to musisz zmienić regulator.
Zacznij od regulacji gaźnika, od regulacji wolnych obrotów.
Dlaczego skuter 50 przerobiony na 90cc jest gorący po minucie pracy na wolnych obrotach?
Nie chciał wchodzić w obroty.
Tak, to normalne że jest gorący, ponieważ gdy elektrozawór się zagrzeje to ta iglica która wychodzi zamyka ssanie.A skuter teraz ma wysokie obroty ponieważ przy wyciągniętym zaworze nie ma co zamykać ssania.
Też walczę obecnie z podobnym problemem ale nie mam już siły na ten chiński gaźnik i najprawdopodobniej kupię nowy.Tobie też to radzę, spędziłem przy skuterze sporo czasu-zmieniałem dysze wolnych obrotów,śruby składów mieszanki,kręciłem śrubką 1,5 2,5 0,5 obrotu od max. wkręcenia a on dalej swoje także odradzam.
Linka działa idealnie. Przepustnica odrazu wraca do pozycji zamkniętej a skuter I tak trzyma jeszcze duże obroty...
Jakie minimalne obroty możesz ustawić, by silnik nie gasł? Jak bardzo jest śrubka przepustnicy wkręcona?
Pominąć kranik tak na początek Zanim zgaśnie obroty wzrastają?
Sprawdź bezpieczniki - ale tą drugą skrzynkę umieszczoną z prawej strony podłogi. Bezpiecznik 7.5A, patrz instrukcja obsługi.
Mam pytanie, dlaczego wytwarza dwie iskry na 1 obrót ???
Za ciężkie rolki do aktualnej mocy na niskich obrotach.
Śruba regulacyjna wolnych obrotów. :|
Wszystko mogło się zdarzyć oprócz "przestawienia wału". Z resztą nie wiem o co Ci z tym wałem chodzi?. Widać, że nie masz bladego pojęcia o naprawach silników. Dla uniknięcia dalszych strat proponuję oddać skuter w ręce porządnego mechanika.
Witam Czy ktos dysponuje schematami modułów zapłonowych do skuterów np.Gilera,Piaggo itp. Chodzi o moduły bez blokady obrotów. Ew. jak taki moduł zrobić "home made" Dziękuję i pozdrawiam
Sprawdzałeś na wyższych obrotach ?
przełącznik 2 pozycyjny 6 pin na dwa cdi odblokowany i zablokowany
Podłączyłem to zgodnie z schematem: Nie widzę schematu. czerwony kabel z ogranicznika podpiąłem pod czerwono biały a masę podpiąłem pod śrubę gdzieś na ramie skuterka. To jest zgodne z instrukcją producenta ogranicznika? Kolory przewodów mogą być różne... Podłączyłem również ogranicznik w taki sposób: Zasilacz -> ogranicznik -> dioda aby sprawdzić...
Są moduły z regulacją maksymalnych obrotów (do starszych modeli skuterów) czy pasują do twojego musiałbyś pokazać jaki masz zamontowany inaczej raczej trudno Ci pomóc (chyba, że ktoś ma taki model, przerabiał itd). Widzę, że to markowy skuter raczej trudno będzie to zrealizować.
Witam, borykam się z problemem takim, że mam skutera w 4t i z jakimś czasem nie trzyma mi obrotów. Po odpaleniu poczekam aż się nagrzeje i jak dam gazu to ma niskie obroty i gaśnie.
Witam, wie ktoś może czemu skuter na nóżce bocznej ma większe obroty, a na pozycji pionowej gaśnie?
Nie jestem specem od elektryki "pojazdowej", więc mam pytanie co to jest, co znajduje się na zdjęciach nad wentylatorem. To coś posiada jeden przewód (drugi to pewnie masa skuta). Na kole znajduje się jeszcze jakaś blaszka (chyba magnes), ale ta duża czarna kostka raczej nie wygląda na czujnik halla... http://obrazki.elektroda.net/87_12677016...
Witam Jaka dysza wolnych obrotów do PGO PMX 50? Nie da się jej niczym przetkać. Skuter z 2003r.
Gościu ty masz 2 punkty, porażka??? Napadli cię czy co? Przesyłam 50tkę bo nawet nic nie pobierzesz, a mi już tu niepotrzebne. Masz wstawić dobre fotki to będzie wiadomo gdzie ten C.
Przede wszystkim wyczyść gaźnik, coś mi się wydaje że masz przytkaną dysze główną wysokich obrotów.
Skuter 4t ciężko odpala i jak odpali nie wchodzi na obroty pomocy!!!
Czy po tych dwóch razach spadają obroty rozrusznika?
Zero problemów z uzyskaniem sygnału nadajacego się do określenia liczby obrotów. Kiedyś korzystałem z "przysposobionej" zewnętrznej karty dźwiękowej do testowania takich czujników ,głównie ABS. Półśrodek w sumie,ale działał.Można było wyraźnie zauważyć rozsadzoną przez rdzę koronkę przy kole,albo uszkodzony ząb na czujniku wału.Dwa kanały to już pozwalały...
24 Volt 500Wat -minimum taki regulator jest potrzebny. Przekrój kabla zależy od długości, są na to tabelki, a jakie kable były fabrycznie w tym skuterze?
Na luzie też nie wchodzi na obroty? Napisz wyraźnie.
duzą role odgrywają jeszcze sprężyny ( najczęściej 3) w sprzęgle. od ich twardości zależy z jakich obrotów skuter rusza
Witam , skoro sam już nadmieniłeś że jest niewłaściwe paliwo to co oczekujesz ??? skoro zalewa świece oznacza też że ma za bogatą mieszankę paliwowo-powietrzna (rozregulowany gaźnik ) przy jednoczesnym brakiem możliwości ustawienia odpowiednio niskich obrotów , odwiedź mechanika od motorów - skuterów i problem usunie :)
Oczywiście jest problem z regulacją wolnych obrotów ale czy wymieniać tylko dyszę główną czy też tzw. rozpylacz albo dyszę wolnych obrotów ???
Bo może masz zabezpieczenie, to nowy skuter? Robią odcięcie zapłonu przy zbyt dużych obrotach żeby silnika nie zarżnąć...
tak po wyczyszczeniu za pierwszym razem u wuja wyregulowaliśmy gaźnik i chodził na wolnych obrotach
Ciekawa sprawa.. Jak dobrze pali to kompresja jest w dobrym stanie. Ciekawi mnie te dymienie hm ? A dzieję się tak gdy silnik jest w miare rozgrzany i pyka na wolnych obrotach ?
Nie nie do linki tą zostaw , tam z boku jest wkręcona w korpus jedna taka do regulacji mieszanki pewnie wolnych obrotów .
Witam! Moduł zapłonowy CDI wygląda jak niżej, rozumiem że żeby sie dostać do cewki muszę go rozebrać? http://obrazki.elektroda.net/6_122527838... Na obrazku filtra przy wyjściu w szereg z rezystorem ją dać tak? http://obrazki.elektroda.net/41_12252782...
Witam, mam kolejny i już ostatni problem z tym skuterkiem otóż przy wchodzeniu na wysokie obroty skuter na chwilę się dławi a potem już idzie dobrze i tak za każdym razem nie przeszkadza to tak mocno ale lepiej jak by było gdyby szedł od razu jak perszing :D gaźnik czyszczony 2 razy wyregulowany kilka razy, filtr paliwa powietrza nowe co można z tym...
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
Problem z wolnymi obrotami, zapalaniem może oznaczać konieczność wyregulowania luzów zaworowych.
Dziś zauważłem jeszcze jedną usterkę. Skuter nie trzyma danch obrotów. Raz spada z wysokich tak jak trzeba, a czasem po puszczeniu manetki gazu trzyma wysokie obroty.
Tak jest to 2t Linka przy tej pompce się poluzowala strasznie czy to możliwe że tylko na maksymalnych obrotach skuter się przycierał ponieważ nie dostawał odpowiedniej mieszanki ? Zdjałem cylinder jest przytarty.
Witam mam malage F12 i mam taki problem podczas jazdy na maxymalnych obrotach skuter po pewnym czasie przygasa lub całkeim gasnie jakby odcinalo mu paliwo lub go brakowało. Na obroty wchodzi bardzo ładnie stawia go na koło ale póżneij gasnie jaka moze byc przyna prosze o odpowiedz i pomoc..
1) Proszę umieścić schemat. 2) Jeżeli światła są z cewek nie z akumulatora to będą świecić jasniej przy wyższych obrotach.
Założyć tłumik, a nie przelotowy wydech i zweryfikować luzy zaworowe.
Założyłem dyszę główną 85 Wolnych obrotów 38 Skuter lepiej się wkręca na obroty, i lepiej przyśpiesza. Ciężko wyregulować gaźnik. Iglicę dałem ząbek niżej bo jest czarna świeca. Jest problem bo gdy jadę 80km/h Skuter gaśnie. Jakby nie dostawał paliwa? Odpuszczę manetkę, po paru sec jedzie dalej. Jaką może być tego przyczyna?
Witam ja bym uruchomił skuter bez osłony na pasek-za pomocą nasadki 17 na wiertarce i obserwował układ przeniesienia napedu zwiększając obroty czy wszystko współgra jak trzeba,skuter na nóżce centralnej postawiony oczywiście,ewentualnie psiknąć wd 40 na spreżyne główną korektora momentu obrotowego.
Sama wymiana cylindra w chińczyku 2T z 50 cm³ na 70 cm³ praktycznie nic nie daje. Cylinder 70 cm³ jest wyżej strojony (kąt otwarcia okna wydechowego) i przy tych samych obrotach osiąga taką samą moc pomimo większej pojemności. Chiński cylinder 70 cm³ z Wilmatu pokazuje potencjał dopiero po wymianie rolek na lżejsze lub wariatora na tuningowy, kiedy...
Rolą tego zaworu jest blokowanie wracania mieszanki z silnika do króćca gaźnika. Czyli po prostu przepuszcza powietrze (mieszankę) w jedną stronę - w kierunki do silnika, jeśli jest niesprawny to mieszanka będzie cofać się z silnika do gaźnika. Po ściągnięciu króćca będziesz miał dostęp do zaworu, wtedy możesz go wyciągnąć i spojrzeć czy te cienkie...
Tutaj masz wszystkie informacje na temat regulacji http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=... oczywiście nie spiesz się przy tym zabiegu. Może nie jest to łatwa czynność ale bardzo ważna do prawidłowego działania skuterka. Powodzenia i spiesz się powoli :D
przed odpaleniem przy gazuj energicznie manetką od 1-3/4 razy jak nie będzie poprawy podkręć śrubkę na góże gaźnika od 0,25-2 obrotów
Witam. Dzisiaj próbowałem wyregulować gaźnik. Niestety bez powodzenia. Przy starcie skuter ma dużą moc, jednak po sekundzie słabnie i ledwo co jedzie :/ Sróbkę od powietrza ustawiłem na ok. 2,5 obrotu od max. wkręcenia [w tej pozycji skuter ma najlepszy start]. Tą od obrotów [ze sprężynką] kręciłem na wszystkie strony, gdy znalazłem najwyższe obroty...
Znasz zasadę działania gaźnika czy się dopiero uczysz? Dodano po 1 "Regulacje te będą dotyczyły jedynie silników seryjnych. Jeżeli jednak wymieniono układ wydechowy, lub dokonano zmian w filtrze powietrza, wówczas konieczne będą bardziej dogłębne regulacje, które lepiej zlecić komuś doświadczonemu, gdyż same porady na niewiele się zdadzą. Mamy więc...
Dopływ paliwa do sprawdzenia.
Witam, zakupiłem ostatnio peugeota vivacity 2t. Skuter po dość długim postoju, więc gdy go kupiłem, odpalał, lecz pracował tylko na wolnych obrotach, bo przy próbie dodania gazu gasł. Stwierdziłem więc, że gaźnik do wyczyszczenia. Wyczyściłem gaźnik, wykręciłem śrubę od regulacji mieszanki około 1.5 obrotu i przy odpaleniu nadal ten sam problem, czyli...
W trochę starszych konstrukcjach pierwszą rzeczą była wymiana tulejki na wariatorze, która ograniczała wejście przekładni pasowej na najszybsze przełożenie. Po tym skuter jedzie szybciej mimo takich samych obrotów silnika jak wcześniej.
Wracając do tematu.Rolki które były zamontowane w moim skuterku miały 6,5 grama, wymieniłem je na 5 gramowe.Teraz skuter szybciej się rozpędza no i pod górki szybciej idzie różnica jakieś +10km/h.Pytanko mam jeszcze odnośnie sprzęgła czy warto wymienić sprężynę centralną i sprężynki na szczękach?Posiadam zwykłe fabryczne sprzęgło i po zmianie rolek...
A może świeca jest już stara i wypalona i dlatego może na wysokich obrotach wypadać zapłon.
Witam! Ów skuter jest wyposażony w silnik o mocy 300w /24V DC Proszę o jakiś schemat lub materiały do budowy regulatora tego silnika Pozdrawiam
W każdym silniku czterosuwowym występuje tzw. współotwarcie zaworów, czyli przy przejściu pomiędzy suwami wydechu i ssania, gdy tłok jest w GMP zawory ssące i wydechowe są lekko otwarte. Poczytaj w google: "współotwarcie zaworów". Regulacji luzu zaworów dokonujesz po obróceniu wału korbowego o jeden obrót na następny znak "T".
Wkręcając, zmniejszasz dopływ i skuter powinien mieć coraz to mniejsze obroty i jak wkręcisz do końca, to powinien zgasnąć.
Witam. Posiadam skuter 4t 80cc i strasznie falują mi obroty. Chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną. Gaźnik był czyszczony. filtr paliwa niedawno wymieniany. Kranik podciśnieniowy niedawno wymieniony Na wężykach od paliwa nie widać żadnych dziur ani plam paliwa co znaczy że wężyki są dobre. Na króćcu który łączy gaźnik ze silnikiem są widoczne...
Witam ostatnio zgasł mi skuter na wysokich obrotach i po tym nie dało go się odpalić nawet na chwilę powie mi ktoś czy ten tłok nadaje się do wymiany czy jeszcze po lata
jak go mam wyregulować ilość obrotów
Witam! Problem ze skuterkiem polega na tym, że jeśli jade na małych obrotach to mogę jeździć ile tylko bym chciał, jednak gdy tylko dodam gazu i mam już maksymalne obroty skuter zaczyna bardzo mocno kopcić następnie dusić po czym gaśnie i odpala dopiero po kilku minutach. Dodam że skuter dopiero co został odebrany od "mechanika". Jak myślicie jaka może...
Moc ma cały czas, ale staje i chwilę chodzi na wolnych obrotach i gaśnie.
Witam, mam skuter jak w tytule który ciężko wchodzi w obroty, nie wiem co to może być?
Pewnie się ilość impulsów na jeden obrót wału nie zgadza.
Witam, wyczyść gaźnik powinno pomóc. Membranę nawet jak się wyjmie z gaźnika to silnik na wolnych obrotach pracuje dalej.
Iskra dalej pojawia się przy pierwszym kopnięciu po przekręceniu stacyjki, jak odpali to wkręca się jak trzeba, tylko potrafi niespodziewanie zgasnąć, trzeba wówczas przekręcić z powrotem stacyjką odpali i jedzie dalej. Fajki mam 2 NGK i motoforce (niemiecka produkcja), więc powinny posiadać rezystor. Podczas jazdy zauważyłem że licznik wariuje przy...
Witam, sprawdź filtr paliwa. Pozdrawiam.
Może rozrusznik kręci za wolno, albo zużyty jest tłok-cylinder (niskie ciśnienie). Czy skuter chodzi na wolnych obrotach?
świeca jest nowa na drugim skuterku rezystancja jest większa ma 460 na zimnym ale mam w nim inny moduł tnz. inne piny czy da się go jakoś podpiąć na ostro ? a co myslisz czy może to być gaźnik dodam że skuter ma siłę ale strasznie nie równo pracuje i tak puka z tłumika jak by iskra była nie systematyczna. Niema też problemu z odpalaniem a jak ma napad...
Witam posiadam skuter yamaha aerox 2008r.mam problem ze skaczącyni obrotami. Kiedy skuter stoi na odpalonym silniku obroty skaczą jak głupie do tego po jednym dniu nie opalania skuter bardzo ciężko pali.Rox wrzuca też płyn chłodniczy przez zbiorniczek(ma male pęknięcia) i miałem wrażenie że było czuć spaliny od zbiorniczka. Co może być przyczyną tych...
Witam, mam problem z skuterem marki Romet, po dodaniu gazu wchodzi na wyższe obroty, i je tak trzyma przez około 5sec, i wtedy dopiero opadają, po czym sam gaśnie sam gaśnie.
Witam mam taki problem z rometem 717 że od jakichś 2 dni znów zaczął ciężko odpalać po nocy, kręcę rozrusznikiem i nic dopiero po długim czasie odpali i już trzyma obroty normalnie, 3 razy ruszę manetką bo jakiś muł i rusza normalnie i dynamicznie, jeżeli zgaszę to też odpali ze strzała, może to źle wyregulowany gaźnik? dodam że najwyższe obroty skuter...
Wygląda jakby paliwo nie dopływało. Ściągnij przewód paliwowy z gaźnika i zobacz np.do słoika czy ładnie cieknie. Mógł się powiesić pływak w gaźniku i nie napełnia komory pływakowej(może w dnie masz jakąś śrubkę do jej opróżniania). Ten elektrozawór to prawdopodobnie od ssania i nie powinien mieć wpływu na gaśnięcie przy dużych obrotach.
Moim zdaniem to go zalewa. Za dużo paliwa dostaje i dlatego sie dławi. Skutery tak reagują jak brakuje im powietrza. Na początek sprawdz filtr powietrza czy nie jest zabity. AAA.... A jak zimny to się wkręca na obroty czy nie???
W czasie jazdy pod górę dość mocno spadają obroty, przez co skuter ledwo się wdrapuje. Na płaskiej szosie tego nie ma, obroty spadają ale nie aż tak. Mam wrażenie że to wina przekładni. Spróbuj zmienić rolki na lżejsze
www.wilmat.pl kod towaru: ZLK2131 Dostaniesz tam oryginalne ssanie automatyczne do gaźnika Teikei. Koszt chyba nie więcej niż 25zł. Ponadto zalecam zatkanie lub usunięcie zaworu powietrza dodatkowego wydechu, który pada po kilkuset kilometrach doprowadzając do dławienia silnika spalinami dopływającymi do filtra powietrza.
witam mam problem ze swoim skuterem jest to czterosuw nwm co mu się dzieje raz jedzie 65 bez problemu a teraz ledwo 55 i to tak długo muszę się rozpędzać a w dwie osoby jedzie tylko 45 co może w nim być gaźnik cały czas reguluje chwile pochodzi a na drugi dzień znów gaśnie na wolnych obrotach skuter marki boation triger 50 proszę o pomoc jestem pierwszy...
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Problem z zaworami raczej zamknięty, ustawiłem obydwa na 0,05 co do gażnika dysze zostały przełożone ze starego, niewiem jakie tam są i w nowym też niewiem, nieznam się natym, ja go dostałem bez blokad, skuter przestał się dławić normalnie się rozpędza, ale powstał kolejny problem instalacja została sprawdzona a przy odpaleniu ma problem nie ma ssania...
Usuń ten regulator obrotów z przepustnicą, dorób króciec, załóż gaźnik np.od skutera 2 suwowego i dopasuj doświadczalnie wielkość dyszy i będzie hulać.
Niestety ja więcej idei nie mam na rozwiązanie tego problemu. Ale sam jestem bardzo ciekaw co tam się dzieje z tym skuterem.
Dzien dobry mam problem z yamaha neos 2t. Skuter odpalil na niskich obrotach po dodaniu gazu zgasl i nie chce odpalic a i zawsze odpalal na wyzszych. Prosilbym o pomoc.
a gdzie jest w tym twoim prostowniku stabilizacja napięcia ,na wysokich obrotach napięcie zmienne w skuterze dochodzi do 25 volt
Ten typ tak ma. Nie bierze prądu na światła z akumulatora tylko z cewek. Małe obroty = słabe światła.
Nie wnikam jak i gdzie jest podłączony ten układ, ale wystarczy zrobić pomiar i wszystko będzie jasne. Ustaw pierwszą pozycję skrajną na potencjometrze, a potem przy wyłączonym włączniku zmierz rezystancję potencjometru. Potem przestaw potencjometr w drugą pozycję i znów zmierz. Chodzi oczywiście o te pozycje, pomiędzy którymi wszystko działa ok. W...
Witam.W zeszłym roku kupiłem nowego Otisa.Zatarł się silnik nie mając cierpliwości na grzebanie kupiłem nowy silnik.Spaliła się instalacja założyłem od Colibra.Jest teraz problem. Po założeniu silnika skuter jest strasznie słaby.Wydaje mi się że sprawa leży po stronie elektryki.Sprawdzałem na kilku modułach cewkach i świecach.Teraz skuter raz ma siłę...
skuter obrót obrót silnik skuter skuter wolne obrót
impulsów wtryskiwaczy silnik elektryczny łożyska przetwornica 200hz
generator ozonu generator ozonu
Migający wyświetlacz w pralce Candy Rapid - przyczyny i rozwiązania Aktualizacja oprogramowania Pioneer VSX-934: instrukcje i wskazówki