Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Przed czyszczeniem gaźnika był odpalany? Przy czyszczeniu "śrubki" były wykręcane? Może paliwa nie dostaje? Wykręć dzyszę wysokich obrotów o 1 obrót i sprawdź czy jest zmiana.
Mam pytanie, dlaczego wytwarza dwie iskry na 1 obrót ???
A sprawdziłeś punkt iskry? W tych sprzętach wszystko jest możliwe, więc i przestawienie się zapłonu (ścięcie klina, obrót koła magnesowego).
Witam. Miałem ten sam problem ze skuterem torq formax. Po głębszych oględzinach tego cuda i trzech papierosach później. Spokojnie lata na oryginalnych częściach do 60km/h z moim 100kg zadkiem. Fakt pod górkę brakuje mocy, ale cylinder 70 pewnie rozwiąże ten problem. Panowie niepotrzebnie walczycie z tym ustrojstwem, zacznijcie współpracować z tym....
Co do gaźnika, to wszystko wymieniłem jak w starym, każdą dyszę obrót tak samo, a co do docierania to nie przejechałem nawet 10 metrów bo nie idzie. Rozrząd oraz zawory ustawiałem wielokrotnie, nawet już drugi raz zrzucałem tłok, myśląc że pierścienie źle założyłem, ale jest ok.
Witam Skuter zakupiłem z myślą o remoncie za niecałe 300zł w stanie dość agonalnym.. Skuter po zakupie nie chciał odpalać i miał problemy z wolnymi obrotami jak i rozrusznikiem itd... W pierwszy dzień: -wyczyściłem gaźnik -wymiana rozrusznika -wymiana akumulatora -wymiana świecy -wymiana modułu (4piny plus 2 piny) Skuter po regulacji gaźnika odpalał...
Po kolei. Iskra jest? Paliwo dochodzi do silnika? Kompresja jest? Świeca jest na 100% sprawna? Zwykle tak nie jest, ale tu może jest wyjątek. Spróbuj utrzymać głowicę (i wałek rozrządu) na znakach, ale wałem obróć o 360 stopni (zrób jeden pełny obrót) i aby znów zgadzało się na znakach. Bo być może (co mało prawdopodobne), twój skuter daje iskrę co...
Ja mimo wymiany gaźnika dalej jestem zadowolony. U mnie uszczelki były między gaźnikiem i taki czymś plastikowym do silnika. Silnik pali za 1 pociągnięciem. Kolego, nie ocenia się silnika po tym, że pali za jednym pociągnięciem. To bez znaczenia jest. Albo pali, albo nie, to jest dychotomiczna kwestia. Ale skoro jesteś taki zadowolony, to na pewno...
Mam skuter wodny, kupiłem z przekręconymi gwintami na świecach, użyłem te tulejki i działa bez problemu. Jak kolega pisze powyżej dużo smaru, robisz obrót gwintownikiem, wykręcasz, czyścisz szmatką, nakładasz znowu smar i znowu obrót i po kilku takich cyklach masz nagwintowane bez opiłków w cylindrze.
Silnik się wkręca na obroty, ale skuter nie jedzie, czy pod górkę obroty silnika spadają?
Witam. Posiadam skuter Malaguti f12. Niestety od jakiegoś czasu mam problem z ustawieniem gaźnika. Mianowicie robię tak jak piszą w poradnikach wkręca do oporu odkrec o obrót itd... i po odpaleniu i dodaniu gazu trzeba poczekać na reakcję jakąś chwilę. Nie reaguje na gaz od razu tak jak kiedyś. Dodam że rok temu przeszedł generalny remont silnika. Tłok...
Co masz na myśli pisząc "Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie."? Układ zapłonowy ma automatyczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, do 2000 RPM minimalny kąt wyprzedzenia, powyżej 4000 RPM maksymalny. Minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia jest określony przez znacznik na kole magnesowym. Jeśli iskra na świecy wyraźnie bije kilka razy na...
Witam jestem nowy, forum mnie zainteresowało swoją obszerną wiedzą na tematy z tym z czym wcześniej się spotykałem i nie tylko :) Mam tak że ta temat wiem wiele jeśli ktoś zapyta, ale gdy mi się coś przytrafi to muszę ruszyć głową :/ Mianowicie posiadam od 2 tygodni skuter Shotgun 50ccm/80ccm miał od początku problem z opalaniem elektrycznym natomiast...
Zmieniłem kompletną instalacje, masa jest wszędzie gdzie być powinna. Wydaje mi się że iskrownik z magnetem zaczynają działać jako silnik. Nie kręci się dosłownie ( z powodu kompresji która nie pozwala na pełen obrót wału), ale przy wciśnięciu hamulca słychać charakterystyczny dźwięk, magneto drgnie i przy pomocy ręki obraca się ( po nacisnięciu któregoś...
Trudno na odległość pomóc, ale jeśli jest stały - jednakowy opór podczas obracania wałem silnika, to pewnie coś źle założyłeś tłok z pierścieniami lub nie ten wymiar. Jeśli opór jest jednak tylko w jednym miejscu, to sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu, może zawory blokują obrót wału. Aby nie uszkodzić silnika (o ile to już się nie stało) obracaj...
Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym opisać problem, z którym mecze się od kilku tygodni. Otóż nabyłem skuter jak w tytule, silnik w tym modelu jest dwucylindrowy, dwusuwowy. W związku z tym posiada zdublowany zapłon firmy Iskra Polrad Made in Slovenija 12v 150W. Już przy zakupie wiedziałem, że nie ma cewki impulsatora. Udało mi się dokupić podobną,...
Witam Mam skuter Suzuki Katane 50. Mam w niej zegary Analogowe czyli predkościomierz, wskaźnik paliwa i 3 żarówki sygnalizujące :właczenie długich świateł, kierunkowskazy, olej (jeżeli jest go mało zapala sie) to jest wszystko co zawiera sie na "desce rozdzielczej". Chciałem to wszystko zmodyfikować na mały 'komputer pokładowy cyfrowy" zależy mi na...
Jeszcze jedna ważna kwestia. Na jaką prędkość obrotową zaprojektowany jest wirnik pompy strugowodnej? Silnik od "ścigacza" kręci 10-13 tysięcy obrotów. Silnik skutera wodnego w dwusuwie to około 5 tysięcy obrotów i blokada na module.
(at)78db78 Już Ci napisałem. Mam powtórzyć? Wszystkie obrotomierze np. w skuterach tak działają. W silnikach dwusuwowych 1 impuls na jeden obrót wału.
Podmień moduł zapłonu . Może twój jest z ograniczeniem obrotów ?? Tak , żeby nie przekraczać 45km/h . :|
Sprawdź bezpieczniki - ale tą drugą skrzynkę umieszczoną z prawej strony podłogi. Bezpiecznik 7.5A, patrz instrukcja obsługi.
Też walczę obecnie z podobnym problemem ale nie mam już siły na ten chiński gaźnik i najprawdopodobniej kupię nowy.Tobie też to radzę, spędziłem przy skuterze sporo czasu-zmieniałem dysze wolnych obrotów,śruby składów mieszanki,kręciłem śrubką 1,5 2,5 0,5 obrotu od max. wkręcenia a on dalej swoje także odradzam.
Tak, to normalne że jest gorący, ponieważ gdy elektrozawór się zagrzeje to ta iglica która wychodzi zamyka ssanie.A skuter teraz ma wysokie obroty ponieważ przy wyciągniętym zaworze nie ma co zamykać ssania.
Jakie minimalne obroty możesz ustawić, by silnik nie gasł? Jak bardzo jest śrubka przepustnicy wkręcona?
Wszystko mogło się zdarzyć oprócz "przestawienia wału". Z resztą nie wiem o co Ci z tym wałem chodzi?. Widać, że nie masz bladego pojęcia o naprawach silników. Dla uniknięcia dalszych strat proponuję oddać skuter w ręce porządnego mechanika.
Może opóźnić otwieranie zaworu i przyśpieszyć zamykanie. W efekcie na ssącym - gorsze napełnienie cylindra. Na wydechowym - gorsze warunki opróżniania ze spalin. Niezależnie od pochodzenia skutera z nadmiernych luzów nic pożytecznego nie powinno wyniknąć. Uprzedzając: zmniejszenie luzów zaworowych może dać efekt niedomykania zaworów po rozgrzaniu się...
To, że światła jaśniej świecą po dodaniu obrotów jest prawidłowością. Skutery przeważnie mają światła mijania i drogowe zasilane z alternatora, którego wydajność rośnie wraz obrotami silnika, oczywiście w pewnym przedziale napięcia. Jeśli natomiast skuter będzie palił żarówki, to musisz zmienić regulator.
Ale spadają obroty silnika czy tylko skuter zwalnia? Jeśli obroty silnika spadają to wina zapewne tkwi w gaźniku, w drugim przypadku problem w sprzęgle / przekładni CVT itd.
Wypadało by zacząć od sprawdzenia i wyczyszczenia filtru powietrza i filtru paliwa.
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
Dużo jak na jałowym, powinny być rzędu 1500 obrotów. Wyczyść gaźnik.
Podnieś poziom paliwa.
Założyć tłumik, a nie przelotowy wydech i zweryfikować luzy zaworowe.
Rolą tego zaworu jest blokowanie wracania mieszanki z silnika do króćca gaźnika. Czyli po prostu przepuszcza powietrze (mieszankę) w jedną stronę - w kierunki do silnika, jeśli jest niesprawny to mieszanka będzie cofać się z silnika do gaźnika. Po ściągnięciu króćca będziesz miał dostęp do zaworu, wtedy możesz go wyciągnąć i spojrzeć czy te cienkie...
W każdym silniku czterosuwowym występuje tzw. współotwarcie zaworów, czyli przy przejściu pomiędzy suwami wydechu i ssania, gdy tłok jest w GMP zawory ssące i wydechowe są lekko otwarte. Poczytaj w google: "współotwarcie zaworów". Regulacji luzu zaworów dokonujesz po obróceniu wału korbowego o jeden obrót na następny znak "T".
Dopływ paliwa do sprawdzenia.
A odpalasz go na ssaniu? Silnik trzeba najpierw rozgrzać inaczej będzie gasł, obroty jałowe silnika ustawia się dopiero na rozgrzanym do temp roboczej silniku. Czyli zapal go na ssaniu, odczekaj chwilę, wyłącz ssanie przejedź się i dopiero ustawiaj. Ssanie masz na elektrozaworze czy ustawiane ręcznie? Może jak na elektrozaworze to elektrozawór masz...
Wkręcając, zmniejszasz dopływ i skuter powinien mieć coraz to mniejsze obroty i jak wkręcisz do końca, to powinien zgasnąć.
Są moduły z regulacją maksymalnych obrotów (do starszych modeli skuterów) czy pasują do twojego musiałbyś pokazać jaki masz zamontowany inaczej raczej trudno Ci pomóc (chyba, że ktoś ma taki model, przerabiał itd). Widzę, że to markowy skuter raczej trudno będzie to zrealizować.
No dobrze okey ale nawet na wyzszych obrotach a nei na pewłnym gazie on przygasa . Robi sie to podczas płynnej jazdy np 80 km mam i po jakiejs minucie zwalnia..
Witam, wie ktoś może czemu skuter na nóżce bocznej ma większe obroty, a na pozycji pionowej gaśnie?
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Dlaczego skuter 50 przerobiony na 90cc jest gorący po minucie pracy na wolnych obrotach?
Silnik, po dodaniu gazu, wkręca się na obroty a skuter nie ma siły ruszyć? Jeżeli tak, to usterka jest w przeniesieniu napędu (pasek, sprzęgło itd.) Jeżeli to silnik jest słaby, sprawdź gaźnik, zawory i całą resztę.
Linka działa idealnie. Przepustnica odrazu wraca do pozycji zamkniętej a skuter I tak trzyma jeszcze duże obroty...
Witam, sprawdź filtr paliwa. Pozdrawiam.
Problem z wolnymi obrotami, zapalaniem może oznaczać konieczność wyregulowania luzów zaworowych.
Witam , skoro sam już nadmieniłeś że jest niewłaściwe paliwo to co oczekujesz ??? skoro zalewa świece oznacza też że ma za bogatą mieszankę paliwowo-powietrzna (rozregulowany gaźnik ) przy jednoczesnym brakiem możliwości ustawienia odpowiednio niskich obrotów , odwiedź mechanika od motorów - skuterów i problem usunie :)
Witam. Posiadam skuter kymco agility 50 po swapie silnika od piaggio x9 125 LC. Problem polega na tym że przy wysokich prędkościach przy full manetce (niema bardzo wysokich obrotów) dzieje się jakby ktoś wyłączył zapłon na 4 sekundy podczas jazdy,a potem znowu dobija i znowu niema zapłonu. Nie posiadam obrotomierza. Dzieje się tak samo na stopkach....
obrót skuter obrót silnik skuter skuter wolne obrót
uncorrectable error wyznaczy radiator citroen xsara świeca
płukanie ukladu chłodzenia formowanie kondesatora
Philips EP5365 – sterowanie napędem, mostek H, silnik DC, czujniki Halla, typowe usterki Czy hak Westfalia z Sharana pasuje do VW T5?