Jak źle podłączysz to zawsze można spalić. Co do napięcia, to nie miernik tylko wskaźnik napięcia,
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Z tego co widzę to falownik akceptuje ujemne wartości w parametrach 6-14 i 6-15 więc istnieje możliwość zmiany kierunku potencjometrem ale na zasadzie "0 w środku". Czyli ustawiając odpowiednio te parametry można wybrać pozycję potencjometru dla której silnik będzie zatrzymany(zerową). Przekręcenie potencjometru w prawo spowoduje obracanie silnika w...
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
Zamień też krańcówki FCC z FCA.
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Dużo tańsza opcja :D Jak go podłączyć? To bardzo proste. Przełącznik ma sześć wyprowadzeń. Skrajne cztery łączysz ze sobą po przekątnej. Z tych połączeń wyciągasz kable do silnika. Na środkowe wyprowadzenia przełącznika dajesz zasilanie (plus i minus). W jednym ze skrajnych położeń przełącznika silnik kręci się w lewo, w środkowym położeniu wcale a...
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Jeżeli po odpięciu TRIAKÓW oraz RC podpinając zasilanie bezpośrednio do silnika na wspólny przewód i którykolwiek drugi, silnik nie ruszy to znaczy, że bez RC układ nie może pracować poprawnie, dlatego, że drugie uzwojenie służy jako uzwojenie pracy, ale, że jest ono wykorzystywane również do pracy w kierunku przeciwnym więc jest nawinięte tak, że dla...
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ?
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne. A nawet na pewno. Jak Kolega pisze: W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Zakładam, że szczotki są doprowadzone do zacisków z prawej strony (SPRAWDŹ!), wówczas zmianę kierunku obrotów otrzymasz łącząc wszystko według rysunku: http://obrazki.elektroda.net/7_124051591...
(at)rafik4 nie wprowadzaj autora w błąd, na oko widać, że do czerwonego przewodu jest dołączony grubszy drut niż do białego.
Myślę, że to najprostszy sposób podłączenia. Dwa styczniki (obroty w lewo i prawo) ze stykami pomocniczymi NC (aby się dwa nie włączyły) i NO (dla podtrzymania), dwie krańcówki, przycisk start, przycisk zatrzymania awaryjnego i jeszcze przekaźnik czasowy (aby silnik zdążył się zatrzymać przed zmianą obrotów).
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
Przecież na czwartym zdjęciu masz schemat podpinania silnika: Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara Inverter - odwrotnie
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
To są czujniki szczelinowe indukcyjne, metal w szczelinie powoduje zachwianie równowagi elektromagnetycznej w czujniku/ coś na wzór czujnika hall'a. Często były stosowane np. w prasach mimośrodowych do detekcji położenia wału (po kilka sztuk na prasie); Zastępczo można wykorzystać dowolny czujnik indukcyjny lub specjalizowany szczelinowy np. http://sensorstrade.com/pl/catalog/turck...
Witam. W zalaczniku masz schemat prostego przezutnika, ktory pomoze Ci zrealizowac to co chcesz... T1, T2 to np BC107 lub odpowiedniki. R1, R4 maja po 470Ω. Teraz tak R2=R3 oraz C1=C2. W zaleznosci od tego jaka chcesz uzyskac stala czasowa dobierasz elementy RC tak, ze ich iloczyn da czas. Np 100kΩ i 1µF da Ci 0.1s (o ile sie nie walnalem)....
Jest to wciągarka 1000W NPECH400. Czyli chińczyk jakich nie mało ;-) Buczy dopóki nie zacznie się obracać - nieraz są to i 3 sekundy. Jeśli masz możliwość podmień również kondensator rozruchowy choć nie chce mi się wierzyć aby to był on winowajcą ale elektronika i elektryka różne cuda może zdziałać. Mam pompę wodną zanurzeniową w której uszkodzone...
Najprościej 2 krancówki i przekaźnik pomocniczy. Krańcówka A-NO równolegle ze stykiem pomocniczym K-NO i to wszystko w szereg ze stykiem krańcówki B-NC i dalej cewka przekaźnika pomocniczego. Wada układ sam nie startuje, ale to wymusić można chwilowym wymuszeniem na krańcówce A. układ można rozbudowywać, ale idea zawsze taka sama. Pozdrowienia
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Witam - czy to jest oryginalny silnik od tego wertykulatora ? Jeżeli jest to silnik rewersyjny to można zmieniać kierunek obrotów Dobrze by było zamieścić fotkę silnika oraz hamulca .
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
http://obrazki.elektroda.pl/3300882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3150992600_1... ?1 - przełącznik kierunku obiegu. ?2 - przycisk włączenia rozruchowego kondensatora. ????- jednofazowa sieć. Dodano po 2 Na zdjęciu z prawej strony - dla 3 fazowej sieci.
Albo przepiąć wózek na drugą stronę paska (linki/łańcucha - co tam masz w starej szynie - czyli de facto przerzucić pętlę na drugą stronę - być może będzie potrzebna przeróbka wózka) albo jak nie masz gwarancji - zamienić kable zasilające silnik
mam kłopot bo silnik ma sześć wyprowadzeń kolega twierdził żę to od POLARA a może nie zdudowany jest z cylindra z blachy kołnieże aluminiowe mocowanie silnika w postaci długiego czpienia , ucho czpienia przytwierdzone do blaszanej obudowy
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Napisz więcej na temat silnika, który posiadasz. Podaj co jest napisane na tabliczce znamionowej ewentualnie inne napisy na korpusie silnika.
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Drugi zacisk od lewej ma 2 przewody, jeden z nich powinien być od uzwojenia pomocniczego, które jest połączone szeregowo z kondensatorem. Jeśli Ci sie uda zidentyfikować uzwojenie pomocnicze, to zamiana miejscami jego końcówek da zmianę obrotów na przeciwne.
Tobie pozostawiam auto/manual.
Znaczna większość dzisiejszych sterowników ma trybu uczenia jeżeli obroty są nieprawidłowe zwierasz dwa przewody i uczysz go odwrotnych obrotów.
Prościej jeden przełącznik z 6-cioma i drugi do włączania zasilania. Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8389700100_1...
Jak przemienić przewody żeby zmieniać obroty silnika?
Tak jak napisałem. Będziesz musiał w tym celu rozwiercić nity.... pozdrawiam
Możesz też zmienić kierunek w okablowaniu. Bez ingerencji w software. Zamieniasz dwa kabelki i już. Kliknij sobie w googlach "zmiana kierunku obrotów silnika krokowego".
Na silniku jest napisane 220V, 180Watt, 0,9 A & 100000 obrotów. Prąd trójfazowy Tylko 2 kable To nie jest silnik trójfazowy, ale jednofazowy i przypuszczalnie podobnie jak polski Tur 2 jest komutatorowy. Normalnie się tego nie robiło, ale widziałem w szkole zasłony napędzane silnikiem Tur 2 i w tym układzie pracował w obu kierunkach. Jak ma komutator...
Witam, tak na szybko. załączony przeze mnie układ jest chyba maksymalnie prosty, ale nie pozbawiony wad. Jeśli zatrzymanie awaryjne nastąpi akurat na krańcówce S27 to po zwolnieniu przycisku silnik ruszy(powiedzmy w lewo). przy wyłączeniu w każdym innym położeniu - będzie potrzeba ponownego naciśnięcia przycisku start (S25) który uruchamia silnik zawsze...
Spróbuj zamienić miejscami Z1 i Z2.
Dzięki kolego za dobrą podpowiedź po złączeniu niebieskiego z czarnym maszyna odzyskała zmianę obrotów i śmiga, pozdrawiam
Kolego, ani się waż przerywać ochronnego przewodu !!
Przy czym przy turbinie odśrodkowej zmiana kierunku obrotów przyniesie tylko zmniejszenie wydajności a kierunek wydmuchu pozostanie ten sam
mam silnik małej mocy chyba 500 W o obrotach chyba około 2000 obr/min a chciałbym na stałe znacznie zmniejszyć mu obroty do 20-30 obr/min Kompletnie nierealne, bez przekładni. Nawet przy użyciu falownika moment obrotowy takiego silnika będzie znikomy. Możesz zastosować bez przekładni dla takich obrotów wyłącznie silnik krokowy ze sterownikiem i generatorem...
Zmiana kolejności faz będzie tylko skutkować zmianą kierunku obrotów silnika.
Zmiana kierunku obrotów w silniku trójfazowym jest bardzo prosta, wystarczy zamienić miejscami dwie dowolne fazy zasilania, i silnik zmieni kierunek obrotów.
Skuteczna wartość napięcia będzie w przybliżeniu równa napięciu sieciowemu; podane 300V to napięcie bliskie szczytowemu, które mogłoby się pokazać na kondensatorze gładzącym bez obciążenia. Nie ma tam żadnego kondensatora, więc nie ma obaw, że się spali silnik z powodu napięcia.
Możesz, albo włącz w falowniku odwrotne obroty na wejściu cyfrowym.
W załączniku przesyłam zdjęcia szlifierki. Na zakładzie w którym pracuje pasek kręci się w górę, pracownicy ostrzą noże i jest tak wygodnie. Stąd moje pytanie jak zmienić obroty.
Sprzedana?
Witam Mostek H będziesz musiał zrobić na elementach SMD, inaczej nie zmieści się. Sam mikrokontroler + układy wykonawcze to nic trudnego, gorzej jest z przesłaniem informacji do kolejki, nad tym trzeba się w pierwszej kolejności zastanowić. Ja bym zastosował sterowanie na podczerwień z jakiegoś pilota TV.
Sterowanie fazowe to kiepski pomysł do silnika do wiertarki, nawet ze sprzężeniem zwrotnym od prędkości obrotowej. Falowniki o mocy 0.75kW można już wyrwać od 400zł, a nawet mniej. Kultura pracy nieporównywalna. Znamionowy moment prawie od zera, stabilność obrotów, zmiana kierunku obrotów, rampy itp. bonusy. Z drugiej strony nie rezygnuj z przekładni...
Obydwa schematy masz przecież na wyłączniku i przełączniku kierunku obrotów ( drugi od prawej to zmiana kierunku obrotów).
Czujniki indukcyjne bez problemu można myć. A w dzisiejszych czasach są takie fajne za małe pieniądze z IP 67/68 Widziałeś co tam jest na zdjęciach? Ktoś te indukcyjne musi tam włożyć, nawet stykowe w wykonaniu IP67 też nie były by złe. Może kontaktrony jako czujniki? Są też czujniki hallotronowe (mały sygnał wyjściowy). Oba raczej dla niepełnego obrotu...
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
Bateria 7,4 V --> stabilizator napięcia 5 V --> sterownik silnika --> silnik 3,7 V. Co dokładniej ten sterownik ma robić? Zmiana kierunku obrotów czy też prędkości albo obu?
Co się moglo popsuć Zapewne jakiś sterownik silnika, daj zdjęcia środka. Pozdrawiam, A.
Przy takim "merdaniu" tym siłownikiem o żywotność krańcówek się nie bój, prędzej mechanicznie uszkodzi się przekładnia. Przełączanie kierunku obrotów bez pośredniego hamowania to bardzo kiepski pomysł.
To wszystko? Wszystko . Zwróć uwagę na kierunek obrotów. Zmiana kierunku w jednofazowym jest trochę trudniejsza.
Witam ! Jeśli uzwojenie robocze ma przerwę to w pierwszej kolejności zesuń obie koszulki ( izolacje, kawałki wężyków ) nałożone na przewody uzwojenia roboczego w najbliższym sąsiedztwie zacisków, być morze "puściło" lutowanie pomiędzy przewodami a zaciskami oczkowymi.
Witam. Zlecę wykonanie regulatora obrotów wraz z regulacją kierunku obrotów w silniku DC 12v 500W. W układ chciałbym także wpiąć amperomierz z woltomierzem który będzie pokazywał aktualne natężenie prądu silnika i napięcie na akumulatorze. Chciałbym żeby sterowanie odbywało się LEWO-STOP-PRAWO. Płynny start i stop. Regulacja w technologii PWM. Nie jestem...
Orginalne połączenie przedstawia schemat "LEWO" z mojego wcześniejszego postu. Kondensator z zacisku U1 przełącz na V1, a mostek zV1 przełącz na U1. Pozostałe połączenia bez zmian.
Jaki to silnik?
Aby odwrócić kierunek biegu silnika należy najpierw go zatrzymać/ wytracić energię kinetyczną jego wirnika,odczekać moment (nazywa sie to 'dead time') na opadnięcie indukcji cewek po ich wyłączeniu (rozproszenie nagromadzonej energii). No, niezupełnie tak. Po pierwsze, może warto odróżnić energię w polu magnetycznym cewek od energii kinetyczne w wirniku...
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
Pokaż tabliczkę znamionową tego silnika. Zmiana kierunku obrotów jest możliwa jedynie poprzez zmianę połączeń wewnątrz silnika.
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
Powierzchnia tnąca zawsze jest z jednej strony więc poco zmiana obrotów?
a co to za silnik ?
7-8 zwora, 9-10 zasilanie. Tak bym to podłączył. Zmiana kierunku obrotów poprzez zamianę miejscami końcówek np. wirnika, lub stojana. Używając termika: 7-4 zwora, 8-5 zwora, 9-10 zasilanie.
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
Witam, chciałbym się dowiedzieć, jak zmienić kierunek obrotów silnika w Beninca 424 z centralką CO.B24-SW, bo brama, jak jest otwarta, to napęd widzi, jakby była zamknięta.
KA8301 to sterownik silnika ładowania (LOAD). Z tego wynika, że problem rozpoczyna się wraz ze zmianą kierunku obrotów CAPSTAN`a. Trudno mi wskazać na cokolwiek, brak schematu uniemożliwia jakąkolwiek analizę.
Masz 3 fazy, 3 przewody, weź odkręć 2 z nich i zamień je kolejnością, to samo po drugiej stronie. No i brakuje jednej blaszki do zwarcia końców uzwojeń. Google: zmiana kierunku wirowania silnik 3fazowy
Witam. Projektuję układ jak na załączonym obrazku. Układ podłączam do sterownika PLC, który podaje sygnał PWM na port 2 wejścia PWM i kierunku. Na port 3 tego wejścia można podać napięcie wtedy przekaźnik zmieni tor PWM i tym samym kierunek obrotów silnika. Niestety problem polega na tym, że po podłączeniu tylko zasilania tranzystory Q1,Q3,Q5,Q6 grzeją...
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Łączysz U1 z brązowym i U2 z niebieskim. Zmiana obrotów zamiana U1 z U2.
(Gdy w obrócimy wirnik silnika względem korpusu o 90 tj. możliwe, ale przy pompie wodniej nie jest to wykonalne.) Wymień kondensator rozruchowy pompy na podobny, nowy i będzie dobrze.
Oryginalny silnik jest dwufazowy (druga faza jest wykonana kondensatorem w szereg z jednym uzwojeniem), a to po to, żeby można uzyskać możliwość obrotów w obie strony (przełącznik zaznaczony na schemacie na naklejce silnika). Jeżeli nie potrzebujesz zmiany kierunku obrotów musisz podłączyć nowy silnik tylko "pod jedną fazę" ignorując ob Ten laminator...
A jaki to wentylator ? Jak to jest taki jak w komputerze to nie zmienisz kierunku obrotów a jak taki jak np: w samochodzie od chłodnicy to zmiana polaryzacji jak najbardziej pomoże no chyba że ten wentylator ma własny elektroniczny stabilizator obrotów
Dioda właczona równolegle do silnika, bo zmiana kierunku obrotów odbywa sie za nia, w przełączniku. Ochrona tranzystora MOSFET przed przepięciami. Dowolna dioda SMD , najlepiej Shottky, na napięcie < 100V i prądzie min 10 A Włączona w kierunku ZAPOROWYM !
obrócić silnik i będziesz miał po problemie. może prościej będzie obrócić sam wirnik a właściwie to tylko stojan
No tak ale mi chodziło o podłaczenie tego w środku a nie do przedłużacza a dokładnie o schemat (rysunek) jak to powinno wyglądać od środka! Gdzie jaki kabelek żeby była regulacja obrotów zmiana kierunku itp.
Jak zmienić kierunek obrotów w takim silniku ? http://obrazki.elektroda.pl/1381536500_1...
Bez kabla nie zaprogramujesz funkcji sterownika. Więc i tak potrzebny.
Jednak sprawdź te przewody, zmiana kierunku obrotów by miała sens. Z tego co widziałem Twoje poprzednie fotki, też się zastanawiam co się z nimi stało, to myślę że nawet kąt o jaki by się zmieniło miejsce zatrzymania pewnie by się zgadzał. Poza tym styki nie ślizgały by się "pod włos".
Podłączyć koniecznie pod regulator ze stabilizacja obrotów tak by zapobiec rozbieganiu silnika. Najlepiej zastosować regulator oparty na TDA1085: http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Schemat podłączenia silnika do regulatora wraz ze zmianą kierunku obrotów: https://obrazki.elektroda.pl/9879320300_...
Odpowiedź na jedno z zadanych pytań. Czy kolejność podłączenia do wtyku/gniazda przewodów fazowych ma znaczenie ? Ogólnie nie ma większego znaczenia,ale,ale nie do końca. Bo jeśli przedłużka będzie wykorzystana do zasilenia silnika trójfazowego, i po jej zastosowaniu (tej przedłużki) odkryjemy, że silnik kręci się odwrotnie, to. Wystarczy wtedy zamienić...
Aby skorzystać z takiego przełącznika konieczne jest zasilenie silnika a to "przychodzi" ze sterownika. Więc do zmiany kierunku obrotów musisz wybrać w sterowniku opcję ręcznego zasilania podajnika.
zmiana kierunek obrót kierunek obrót zmiana falownik zmiana kierunek obrót
płytka stykowa atmega8 oleju skrzyni biegów sharan numer serwisowy pralki electrolux
sterownik rolet sterownik rolet
Zmywarka Bosch Siemens Electrolux – nie grzeje wody, głośna praca, diagnoza grzałki i pompy Master US4000 TV (K320WDD2) Firmware Sources & Main Board Identification