Motor ma właściwe wysokie obroty? Nie wiem dokładnie ile ten powinien mieć, ale jest to niskoobrotowy motor i ok 3100 obr nie powinien przekraczać. Jeśli srpężynki są dobrze dobrane, to zerknąłbym na właściwe ustawienie regulatora obrotów.
Ustaw tłok w górnym położeniu, jeżeli oba zawory będą zamknięte, to znaczy ze tłok jest dobrze ustawiony. Jeżeli oba zawory będą lekko uchylone, to musisz obrócić wałem jeszcze jeden obrót.
Mój błąd, nie zwróciłem uwagi że to jest ten mały Briggs.
Oryginalnie jest tylko dioda prostownicza i dlatego napięcie zależne od obrotów. Tak ma być.
Wiadomo co było przyczyną gaśnięcia traktorka na małych obrotach?
Sprawdź czy masz sprężynki do regulatora odśrodkowego obrotów.
O tą mniejszą.
Warto by przeczyścić i wyregulować gaźnik, sprawdzić pompkę paliwa, filtry oraz świece, na obu cylindrach. Sprawdź luz zaworów, na zimnym silniku, powinien wynosić: ssący 0,10-0,15 mm, wydechowy 0,18- 0,23 mm. Sprawdź też odległość cewki od koła zamachowego, powinna wynosić 0,20-0,30 mm. Regulacja gaźnika: http://obrazki.elektroda.net/14_12713967...
Sprężynkę założyłeś oryginalną czy dorabianą? Jeżeli dorabiana, to jest zbyt krótka, podegnij blaszkę, do której jest zamocowana, aby zmniejszyć naciąg. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Może ktoś ma serwisówkę gażnika do briksa 15,5km diamont OHV, chodzi o układ sprężyn regulatora obrotów.
Weź pod uwagę, że stan przepustnicy na zdjęciach to w pełni otwarta (max. obroty). Dopiero po uruchomieniu silnika regulator odśrodkowy zmniejsza obroty (przepustnica w lewo), a wtedy dłuższa sprężyna wywiera delikatny opór, przez co nie pozwala na całkowite zamknięcie się przepustnicy. Jest to całkiem normalne w tych kosiarkach, natomiast ręczne ruszanie...
A połączenie cięgna z regulatorem odśrodkowym? To połączenie jest OK. Zresztą jak pisałem, nawet ręczne ustawianie przepustnicy na minimum nie powoduje zmniejszenia obrotów.
Rozwiązano w innym poście
Mam problem z kosiarką Briggs & Stratton starego typu na gaźniku, rozpala i momentalnie wchodzi na najwyższe obroty.
Witam wszystkich:) jestem tu nowy więc wybaczcie jeśli coś będzie nie tak. Mam mały problem z moją kosiarką a raczej z jej silnikiem G 48 TBQ Quattro 45 moc 4,5 KM . Podczas koszenia zgasiłem ją i już nie zapaliła, a jak już to łapie na chwile po czym gaśnie (o wejściu na obroty nie ma mowy). Wykręciłem świece (była mokra więc chyba paliwo dostaje),...
kolega Arturo 2773 dobrze wypatrzył na zdjęciu sprężynki powinny być tak: https://obrazki.elektroda.pl/9188493000_... tak, regulator tak działa, że sam dodaje gazu jak spadają obroty
Nie ma żadnej regulacji wkrętami, wymień sprężynki i rozciągnij (ewentualnie), aby dopasować obroty (RPM). Pozdrawiam. P.s. "Podciągnąć - naciągnąć" obecne.
Prawdopodobnie coś z regulatorem obrotów.
Rozumiem, że fachowe rozwiązanie mojego problemu to kupno nowej sprężynki.... Podginanie blaszki to rozwiązanie `natychmiastowe` Nie koniecznie, jeśli sprężynka jest rozciągnięta lub przerabiana to oczywiście wymiana, ale jeśli jest ok, to tylko poprzez przegięcie blaszki reguluje się obroty.
https://www.youtube.com/watch?v=UfsGt1oB... stawiam na zużyty silnik :D
Mam tę kosiarkę, optymalne to 2800, zależy jak gaźnik ustawiony
Wymień paliwo na świeże. Czarny dym z tłumika to problemy z gaźnikiem, a nie z pierścieniami. Filtr powietrza, pewnie brudny.
Może obrócona dźwignia regulatora obrotów z silnika? Ma stawiać opór i zmniejszać "gaz" przy wysokich obrotach.
Zacząć od przeczyszczenia świecy i gaźnika oraz umycia filtra powietrza. To wszystko zrobiłem. Kosiarka nie jest stara, koszę nią 2 lata ok 1h tygodniowo. Filtr powietrza czyściłem na wiosnę, nie wpłynęło to na problem, świeca czysta, gaźnik ostatnio rozebrałem - nie było tam zanieczyszczeń i złożyłem go ponownie. Falowanie nieustąpiło. Teraz zauważyłem...
W tej sytuacji należało by sprawdzić ustawienie dzwigni regulatora obrotów silnika, bo z tego co zrozumiałem z opisu gaźnik był już przeglądany i wyczyszczony,jeżeli nie był to należy zacząć od gaźnika a dopiero potem regulator obrotów .
Rozłączasz regulator obrotów i sterujesz przepustnicą w gaźniku
Napewno brakuje tam zaślepki. Brak regulacji nie posiada śruby składu mieszanki wolnych obrotów. A poniżej co można z tym zrobić. https://youtu.be/Sf7Ld2Yd2VI
W takim razie, membrana do wymiany.
A jak podniesiesz troszkę obroty ta dźwignia na gaźniku to chodzi równo czy też faluje ale na większych obrotach???
Myślę, że jednak jest membrana w gaźniku, regulator obrotów to całkiem inna sprawa. Jeżeli to taki "Partner" to jest na sto procent. http://obrazki.elektroda.net/76_12874353...
Za diodą jest napięcie pulsujące więc multimetr pokaże głupoty. Dioda w kierunku przewodzenia ma mieć spadek napięcia 550-700mV, w stronę zaporową przerwę. Po podłączeniu sprawnego akumulatora napięcie na nim winno rosnąć w miarę zwiększania obrotów.
Świeca nóweczka, dopiero co kupiona. Gaźnik przeczyściłem, przedmuchałem. Gdy próbuję odpalić, widzę, że zalewa świecę ( gdy ją odkręcam po takim zabiegu jest wilgotna), a ponadto część paliwa dostaje się do filtra powietrza - widziałem jak ściągnąłem filtr powietrza, że na dole w okolicy zasysania- jest wilgotno od paliwa. Patrzałem, czy to nie wina...
Napięcie jest prawidłowe, zawsze rośnie wraz z obrotami.
Najlepiej miernikiem, kabel plusowy do diody, minusowy do obudowy silnika. Napięcie zmienia się wraz z obrotami, przy 3600 ob/min powinno być około 14 V. Na takich obrotach należy mierzyć, przy niższych będzie mniejsze. Oświetlenie o mocy 70 watów, napięcie wzrasta z 8V przy 2400 obr/min do 12V przy 3600 obrotach (prąd zmienny).
Problem jest w braku sprężynki, kup i obroty będą ok.
Kilka razu udało mi sie dopasować mały oring lub dwa które po delikatym obrobienu obudowy uszczelniały oś mimo luzu.
Ale raczej regulacja gaźnika A jak się w silnikach B&S reguluje gaźnik? Gaźnik ma regulacje. Chociaż tę z tworzywa już nie bardzo. Ale obroty jak najbardziej. Nie ma żadnej regulacji. Sprężynki cięgła regulatora trzeba wymienić - pewnie są dwie, cienka i grubsza. Któraś musi być nadmiernie rozciągnięta.
Właśnie (94) to śruba regulacyjna jałowych obrotów, a 98 to tylko zderzak przepustnicy. Wykręć tę śrubę 94 i dokładnie wyczyść otwór, w który jest wkręcona. Potem ustaw ją na 1.1/4 obrotu.
Mam problem z silnikiem, falują obroty. Wyczyściłem gaźnik, wymieniłem filtr na nowy i nadal nic. Proszę o pomoc. Załączyłem film jak pracuje silnik.
Sprężynka tam jest taka?
kompresja 8 atm. podmieniłem gaznik na inny i teraz nie kopci ale strasznie silnik faluje na obrotach
Witam. Czy udało się rozwiązać problem z falującymi obrotami? Mam dokładnie ten sam problem...
a co wymusza zamknięcie przepustnicy??? jak silnik schodzi na wolne obroty??
W sumie nie wiem jaki gaźnik, ale jedna przepustnica, dysza w śrubie mocującej zbiornik komory pływakowej, bez regulacji obrotów
Dzień Dobry, mam trak do przecierania drewna napędzany silnikiem spalinowym Briggs 23 KM. Do tej pory regulowałem obroty silnika za pomocą dźwigni (rączki) pociągając za linkę. Teraz w traku będę montował posuw wzdłużny głowicy i chcę zmieniać obroty silnika zdalnie. Jak rozwiązać ten problem, czy istnieje jakiś elektryczny regulator obrotów?
Zamontowałem silnik Briggsa do glebogryzarki , daje rady na tych wolnych obrotach ale tamten miał linkę gazu od max obrotów do gaszenia i chciałbym ją zaimplementować.
Ta sprężyna ze zdjęcia na pewno nie jest oryginalna. Wpisz w jakąś przeglądarkę: "sprężyna regulatora obrotów Briggs Classic" i zobaczysz, jak taka sprężyna wygląda. Można też zapewne kupić ją tam, gdzie kupiłeś membranę, podając sczytany wcześniej Model Type Code silnika. W tych układach regulacji obrotów jakość sprężyny jest kluczową sprawą. Jeżeli...
Witam, nie mam w silniku wysokich obrotów, prawdopodobne brakuje sprężynki tylko nie wiem gdzie ma być założona i gdzie taką kupić. Silnik Briggs&Stratton 6.5ps Brakuje ci tej sprężyny jak na photo; https://obrazki.elektroda.pl/2064569500_... Gdzie kupić (?) - najprawdopodobniej w miejscu dystrybucji cześci dla Briggs & Stratton...
Problem rozwiazany, kupilem nowa piaste, pasujaca do walu, do tego nowy noz i chodzi, jest ok, ale troszke za duze mam obroty.
Regulator obrotów ustawia się. Na internecie znajdziesz info jak to zrobić.
Odwracałem już wcześniej i nic się nie zmienia nadal iskra jest tylko na lewych obrotach.
Witam i dziękuję za odpowiedź. Faktycznie w mojej kosiarce mam właśnie taki system dźwigni regulatora. Zacznę więc od ustawienia obrotów biegu jałowego. Czy może słyszałeś o elektronicznych układach wtryskowych do takich silników??? Pewnie zbytnio wymyślam ale mam problem z zapanowaniem na obrotami silnika. Najpierw chodził OK a teraz na niskich obrotach...
Skład mieszanki regulujesz tą śrubą pod kątem, wstępnie wkręcasz do oporu i cofasz 1 i 1/4 do 1 i 1/2 obrotu do tyłu
To czyszczenie polegało tylko na przedmuchaniu powietrzem?
Zakupiłem nowy gaźnik, koszt 150zl. Po odpaleniu strzelał jeszcze kilka razy ale wyregulowałem gaźnik i już jest wszystko ok. Chodzi idealnie na niskich jak i na wysokich obrotach.
Dzięki wielkie za zdjęcia u mnie jest tak jak ze zdjęcia 1 i 2 i jak tak podpiąłem to mam gaz na maxa nie mam pojecia co jest nie tak czy ten regulator powinien obniżyć obroty czy jak
Wymień gumkę pompki i sprawdź czy jest dobrze dociśnięta.
Dużo na forum jest na ten temat pisane. Wyczyść gaźnik ,sprawdź świecę ,zalej nowe paliwo, wymień filtr powietrza sprawdź czy świeca nie jest okopcona na czarno co oznacza zły skład mieszanki . Jeśli silnik ma kilka sezonów za sobą sprawdź , wyczyść i posmaruj plastikowe częsci sterowania gaźnikiem może też być zmęczona sprężynka od sterowania gazem.
Posiadam kosiarkę z silnikiem Briggs & Stratton model: 10D902 typ: 0142 B1 kod: 03010252. Odpala ładnie, ale pojawiają się "kołysania" obrotów, spadają i zaraz się podwyższają. Przeczyściłem filtr powietrza, wymieniłem świece, ale problem nie zniknął. Co może być tego przyczyną? Z góry dziękuje za pomoc.
Wyczyść gaźnik i zmień membranę, obroty przestaną falować.
Tak jest to silnik 4 suw gaźnik był czyszczony ma tylko jedna regulacje są to chyba obroty silnika
Witam. Robiłem ostatnio naprawę kosiarki po skrzywionym wale - wymiana. Po złożeniu kosiarki chodzi na wysokich obrotach. Zauważyłem że nic nie odciąga gaźnik... Tam za magneto w całym mechanizmie jest taki pręt wchodzący w miskę olejową... Czy on powinien sprężynować jakoś? Bo nie widzę w chwili obecnej co miało by odciągać gaz/wysokie obroty?
Do sprawdzenia luzy zaworów. W Inteku po 0,10-0,15 mm na wydechu i ssaniu.
Ustalmy najpierw co to za silnik, wrzuć zdjęcia.
Problem rozwiązany. Wymieniłem uszczelkę między gaźnikiem , a zbiornikiem paliwa. Nie do końca jednak jestem przekonany czy to pomogło. W międzyczasie poczytałem instrukcję obsługi podobnego silnika, gdzie wyraźnie było napisane aby uruchamiać na zamkniętym ssaniu. 2-3 szarpnięcia na zamkniętym ssaniu i dopiero wtedy otworzyć i szarpnąć. U mnie odpala...
I jak poradziles sobie z tym? Mam ten sam problem. Godzinę wszystko było ok. Po godzinie koszenia obroty zaczęły falować
Jeśli jest to ta (z fotki) dźwignia - regulator obrotów, wychodząca z bloku silnika, to winna mieć na jej końcu kilka otworów do przestawiania sprężyny. Od sprężystości sprężyny oraz otworu, w którym jest zaczepiona zależą "wysokie"obroty silnika. W Twoim przypadku może najpierw należy sprawdzić w jakim położeniu w gaźniku znajduje się śrubka (wkręt...
Zawory kiedy były ustawiane? Olej wymieniany?
Jaki to model silnika?
Tak się zastanawiałem do czego to służy i czy powinienem pod to podłączyć wszystkie kable bo nie pamiętam jak było. To może wystarczy wypiąć z tego przerywacza kabelek i wtedy będzie wiadomo czy to od tego? Chociaż wydaje mi się że i tak jest coś nie tak z regulatorem bo silnik pracuje nierówno i na max otwartej przepustnicy powinien mieć wyższe obroty.
Zdjalem. Wszystko wygląda ok. Luzy zaworowe 0,10 i 015. Wyczyściłem gaźnik, szczelinę cewki zmniejszyłem na 0,6mm. Nadal to samo. Na śrubie regulacyjnej składu mieszanki jest założony plastikowy ogranicznik który pozwala zrobić tylko jeden obrót. Jest sens go zdejmowac- zniszczyć aby mieć większe pole regulacji?
Natrafiłem na ten temat dopiero teraz. Pewnie za późno, ale temat nie zamknięty. Wg mnie kosiarka pracuje jak najbardziej prawidłowo, jest bez obciążenia i dobiera sobie obroty. Może trzeba trochę zmniejszyć obroty przez zmianę linką gazu.
Filtr OK Paliwo OK Swieca OK Zawory wyregulowane 10 ssący 15 wydech Sprężynka założona oryginalna Gażnik przedmuchany A afektów dalej brak kopci na czarno i falują obroty
Ale cuda czytam :) Przepraszam. Tą dyszę która wypadła z gaźnika musisz delikatnie lutownicą zakleszczyć, ona się wysuwa i dawkuje za dużo paliwa. Albo kup w serwisie całą dyszę główną z tym że plastikową bez tej badziewnej metalowej dyszy. I stąd ten czarny dym. Jeśli chodzi o niebieski to albo przechylona była kosiarka (wcale nie musi to być podczas...
Podegnij tę blaszkę, do której jest zamocowana większa sprężynka, tak aby zmniejszyć jej naciąg.
Szukałbym przyczyny w układzie zasilania silnika w mieszankę paliwową. Kolega powinien dobrze obejrzeć gaźnik i to również od środka. Możliwe, że wystarczy regulacja wolnych obrotów.
Gaźnik jest z membraną i musi ona tam być. Membranę kładziemy na zbiornik, następnie uszczelkę i gaźnik. Tylko w tej kolejności. http://obrazki.elektroda.net/52_12786056...
Wymienic dysze gaznika lub gaznik
Zostaw je w spokoju. Śrubę ustaw na 1 i 1/4 obrotu.
Musisz sprawdzić regulator obrotów i gaźnik. Czy silnik, podczas zwiększonego obciążenia, zaczyna kopcić z tłumika?
Dziękuję bardzo za pomoc. Temat rozwiązany. Podgięty drut od regulatora obrotów i sprężyna założona na ten drut po prostu się na nim przycinała.
Moim zdaniem mikrofala pobiera większą moc, niż agregat może "wydolić". Np. moja pobiera max. 2,6 KW ( łącznie z poz. grill). A więc taki agregat jak Twój ( 2,2 KW ) ma mocy użytecznej ok. 1,8 KW i niestety jest "za słaby" do takiego odbiornika. Chyba dlatego silnik "szaleje" tj. wchodzi na max. obroty.
Witam, po ponownym wyczyszczeniu gaźnika i ustawieniu przerwy świecy (0,50) kosiarka zaczęła równo pracować w pełnym zakresie obrotów. Skupiłem się bardziej na dyszach, zwłaszcza tą pod pływakiem, który należy zdemontować. Ten model gaźnika nie posiada membrany. Pozdrawiam.
Briggs&Stratton 17.5 km. Kod silnika OHV Intek. I jeszcze jedna sprawa. Śrubka od regulacji mieszanki pod wpływem obrotów się wykręca. Jak temu zaradzić?
W/s przepustnicy to sprawdzałem na wył. silniku przkładałem wajche ale nic sie nie ruszala ta przepustnica moge spróbować bez filtra odplić i zobaczyc - nic się nie stanie? A tak wogóle to chyba coś mam:) Bo odpalałem ją jeszcze przed chwilą po wymianie oleju iii...odpaliła normalnie ale zaraz spadła na niskie obroty i zaczeła kopcić wyłaczyłem i odpaliłem...
Ciekawi mnie ten temat. Czy problem został rozwiązany i co było przyczyną?
Po demontażu i dokładnym przedmuchaniu gaźnika opisywany defekt zanikł. Po wyregulowaniu sprężyn regulatora obroty są w miarę stabilne.
Próbowałeś recznie kręcić wałem. Czasem przykleja się pasek do koła na wale i blokuje obrót.
To prawdopodobnie był samo regulator obrotów. Bez tego nie będzie pracować poprawnie
Droga jest taka regeneracja
Sprężynką zaczepianą do druta regulatora , a drut jest na osi przepustnicy. Drugi koniec sprężynki umocowany jest na blaszce którą można przeginać, im mniej naciągnięta sprężynka tym mniejsze obroty. Ustawia się na 3000 obr/min.
Silnik ma gaźnik pływakowy, żadnych membran tam niema. Jest zato automatyczne ssanie, czy tak? Jeśli jest, to normalny objaw nowych silników.
Witam Mam problem z ustawieniem obrotów w moim traktorku kosiarce Snaper ELT17538RDF z silnikiem Briggs& Stratton Intek 4175. Podczas pracy maksymalne obroty na jakie wkręcał się silnik to było 2400 obrotów, przy koszeniu obroty potrafiły spadać do 1400 obrotów i było czuć że ma problem ze skoszeniem większej trawy. Przeglądając internet wyczytałem...
Dzięki za podpowiedź, zamówiłem nowy gaźnik. Zobaczymy jaki będzie efekt :)
Zależność jest taka: ustawiasz ręcznie jakieś obroty, przy nagłym wzroście obciążenia regulator automatycznie dodaje gazu i wraca do ustalonych obrotów. Bez regulatora, wzrost obciążenia spowoduje zgaśniecie silnika, gdy odpowiednio szybko nie zareagujesz i nie zwiększysz obrotów ręcznie.
Jeśli kompresja blokuje rozrusznik to zapłon jest przyśpieszony za bardzo.
Mam podobny problem mam u siebie w traktorku silnik briksa 17,5 hp 500 cm3 i jest tak że jak odpali to chwile chodzi ładnie i po chwili przerywa i gaśnie. myślałem że wina filtra więc ściągnąłem obudowę filtra i tak samo. Dziwi mnie tylko że ramie do której ten drut ze sprężynką zamontowany jest cały czas się rusza lewo prawo o co w tym chodzi??? proszę...
Ale ustawiać oś na otwartej czy zamkniętej przepustnicy
A jak zapniesz noże i silnik wchodzi na wysokie obroty też pracuje nierówno ?
A więc moi mili problem się rozwiązał. Problem był w wygiętej blaszce ze sprężynką. Po wyprostowaniu silnik wrócił do swoich obrotów. Kosiarka znów zasuwa jak przed awarią. Jest tylko lekkie pukniecie przy zatrzymaniu silnika ale to chyba osłona.
briggs stratton obrotów regulacja obrotów briggs briggs falowanie obrotów
wyjście ewakuacyjne znajduje filtr oleju robot kuchenny zelmera
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Brak powietrza w prawym miechu zawieszenia DAF 55-250 LF Znaczenie kodów błędów 0123, 0301, 1693 w pojazdach