wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Wszytko ladnie opisane co i jak wiec nie bede sie rozpisywal tylko dam link http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8...
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Do dowolnego z tych trzech widocznych przewodów.
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Dawniej auta z dieslem były modelami z podstawowym wyposażeniem i obrotomierz w B3 diesel praktycznie nie występował. Na forum audi80.pl był opis jak założyć obrotek z silnika benzynowego do d/td. https://audi80.pl/topic51160.html
Dowolną diodę prostownicza np.4001 , to tylko bufor.
Wiem że w W201 montowali obrotomierze od benzyny pod zacisk W. Licznik dzieli się na 3 okrągłe tarcze. Problemem tylko to że musiał byś mu zrobić obudowę i jego cena.
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Dzięki za tak szybką odpowiedź.Chciałem tą ew. przeróbkę zastosowac w poldku dieslu.W związku z tym mam jeszcze jedno pytanie.Czy każdy obrotomierz otrzymujący sygnał z czujnika położenia wału mógłbym zastosowac w swoim pojeździe?
Witam,Zlecę wykonanie dzielnika częstotliwości przez 4 Układ jest potrzebny do zmniejszenia obrotów na obrotomierzu po wymianie silnika z benzynowego na diesla ,Teraz po odpaleniu mam ok 4000 obrotów.Powinno być jakieś 600 ,mam możliwość drobnej korekty na samym obrotomierzu.
Dokładnie to jest to obrotomierz z escorta MK VI a podłączyć chce go do fiesty MK III więc sygnał na pewno z alternatora. Czy takie coś będzie działać? http://nightstalker2007.republika.pl/Dzi...
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
Echhh. Taki czujnik generuje prąd zmienny. Impulsy przechodzące symetrycznie przez zero, zatem polaryzacja obojętna. Ale żeby ładnie wyglądało, to niebieski do masy. :D
prawdopodobnie do alternatora przynajmniej tak to jest rozwiązane we fordzie
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Może ten licznik nie jest od diesla i dlatego obrotomierz nie działa prawidłowo, tak tylko się domyślam bo nie wiem jakby się zachowywał obrotomierz od benzyniaka w dieslu. A co do kontrolki smarowania to raz jak miałem w takim całkiem odłączony alternatotr bo się spalił to kontrolka wogle nie gasła tylko cały czas migała.
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
przed zenerką max 100R a C=100nF zobaczymy czy zagada
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie.
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Problem rozwiązany - zamiast kombinować podpiąłem się tak jak jest fabrycznie w Lublinie czyli pod jedno z uzwojeń stojana. Temat można zamknąć.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
Mierzy częstotliwość - pomiar napięcia byłby bez sensu bo jeśli włączyłbyś światła, ogrzewanie szyby, dmuchawę czy inny odbiornik to obrotomierz pokazałby Ci inną wartość.
Właśnie kupiłem licznik z obrotomierzem do mojego dieselka. Niestety nie mam odpowiedniego kabelka, więc obrotomierz nie działa. Ile może kosztować pociągnięcie odpowiedniego kableka z alternatora? Czy w ogóle ten kabel ciągnie się bezpośrednio z alternatora do licznika, czy potrzebny jest jeszcze jakiś przekaźnik?
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Jaki najlepiej zastosowac czujnik do obrotomierza w dieslu, i w którym miejscu- na kole pasowym czy zamachowym. Mile widziane rozwiązania praktyczne montażu obrotomierzy w dieslach. ======== Pozdrawiam
Przedstawiam schemat obrotomierza do diesla biorącego sygnał z uzwojenia alternatora, jako prądnicy prądu zmiennego, w której częstotliwośc zależna jest od obrotów silnika. Rozwiązanie stosowane przez producentów samochodów.
podepnij zwykły miernik częstotliwości to zobaczysz .
Kiedyś robiłem coś takiego w ten sposób, że był filtr dolnoprzepustowy na maksymalną częstotliwość jaka może wychodzić z impulsatora (pomijając harmoniczne) za tym był komparator z niewielką histerezą, za tym dzielnik częstotliwości przez 2, i z tego wychodził piękny prostokąt o wypełnieniu 1/2 na wejście INT. Trochę skomplikowane, ale działało pewnie....
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Czy licznik i obrotomierz sa oryginalne ? Czy to diesel czy benzyna ? Jesli benzyna a licznik jest oryginalny to padl poprostu obrotomierz , trzeba go zdemontowac i zobaczyc co padlo , najprawdopodobniej ktorys kondensator .
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
Tak wszystko na pierwszy rzut oka pasuje W dieslu obrotomierz ma ostatnią cyfrę 5, a w benzynie 7. Więc na pierwszy rzut oka zegar obrotomierza się nie zgadza. Tak źe szukam od benzyny o takiej samej pojemności będzie pewniejsze. To będzie pewniejsze, bo nie wiem jak z kontrolkami jest w nich ale mogą być inne obwody w zegarze i będą świecić inne....
a ten obrotomierz od diesla to nie jest pradniczka tacho przypadkiem?
Korzystając z okazji też się przyłącze do tematu. Potrzebna mi kompletna dokumentacja obrotomierza do diesla do passata 1.6 td. Dzięki
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
To może obrotomierz uszkodzony - dorwać diesla, żeby sprawdzić będzie ciężko...
zalezy od predkosci obrotowej alternatora. jak zrobisz przelozenia jak w dieslu to obroty beda pokazywane ok tylko ta skala. moze lepiej bedzie przelozyc obrotomierz od diesla. bedzie bardziej czytelne.
jak zamontować obrotomierz do silnika diesel
Konektor to końcówka do szybkiego łączenia przewodu ze stykiem urządzenia lub dalszym przewodem, zagniatana lub przylutowana do przewodu; np. takie coś: http://obrazki.elektroda.pl/9027566400_1... Jedno wyjście wystarczy, dołączamy do niego przewód i prowadzimy do pinu numer 10 w liczniku. O ile mnie pamięć nie myli, w tym roczniku zegary...
Nie lepiej wstawić obrotomierz z diesla? dlaczego akurat taki?
czy to Diesel?
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Może być od obrotomierza
Wstaw alternator od diesla, albo podłącz obrotomierz do starego alternatora tak jak jest w dieslu - może będzie dobrze. Pozdrawiam.
o to juz cos, ale jakie wartosci ma obrotomierz od benzyny? i co pozmieniac ?? jakie elementy ??
A ile jest w T25 na obrotomierzu? Przeciętny diesel kręci sie do 5-6K RPM.
Zatem możesz dobrać metodą prób i błędów.
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob...
*opis podłaczeń masz napisany na tym sterowniku, *obrotomierz jest inny *ten czujnik na wale z przodu w benzynie nie jest od obrotomierza *ten na kole zamachowym idzie do modułu zaplonowego a on dopiero wysyła sygnały na obrotomierz
Witam. Obrotomierz w dieslu jest sterowany częstotliwością (zależna od obrotów) Przewód należy wyprowadzić ze środka gwiazdy uzwojenia. Pozdrawiam.Andrzej.
Witam Jest tak: mam Audi 100 1987 "cygaro" 2,0 diesel. Chcialem sobie zalozyc obrotomierz, niestety nigdzie nie moge znalesc licznika z obrotomierzem z diesla - moge kupic sobie licznik z obrotomierzem z benzyniaka, ale tu wlasnie zaczyna sie problem: 2 elektromechanikow mowi mi ze albo nie bedzie dzialal albo bedzie ale bardzo znaczaco oszukiwal (wiadome...
Niestety nie mam. Zegar też jest w warsztacie :( Mam tylko takie zdjęcie http://imged.pl/2803/mercedes-g-klasa-ob...
Witajcie! A wiec od pewnego czasu szukam obrotomierza z shift light`em do mojej astry. Nigdzie nie moge znalezc w "dobrej cenie" takiego ktory pokrywal by sie z moja wizja :P Wkoncu natrafilem na taki tylko ze do silnikow diesla... Czyli sygnal jest brany z alternatora czyli inaczej niz normalnie z silnikow benzynowych (nie znam się i nie wiem z czego...
Silnik od kombajnu nie wykręci chyba takich obrotów, ale skoro mówisz ze pochodzi od kombajnu, to prawdopodobnie jest to obrotomierz do diesla. Sygnał do obrotomierza w dieslach podawany jest z alternatora. I jeszcze jedna sprawa w kombajnie jest instalacja 24V, a więc jesteś pewny że jest on na 12V :?: Pozdr
Obrotomierz od Diesla czy benzyny?
(B+) (sruba M6,M8, lub dwa grube złacza konektorowe)-zacisk + akumulatora. (D+) podłączony do kontrolki. (W) podłaczony do obrotomierza (diesel)
No można zawsze coś pokombinować, ale ja odpowiedam na drugą cześć pytania, niedrogi obrotomierz to można zakupić zestawy nawet do samodzielnego montażu (chyba Ustka produkuje), są uniwersalne, benzyna diesel, i ilość cylindrów nawet zworką można przestawić. kiedyś bawiłem się w montaZ takiego urządzonka bo dobry znajomy mi przyniósł, i nawet działało,...
Wyprowadź sobie kabelek z jednego z końców uzwojenia stojana alternatora, tylko weź pod uwagę, że diesle mają przeważnie większe przełożenie między wałem a alternatorem, więc obrotomierz będzie przekłamywał
Nie bardzo, musisz przerobic elektronikę, poza tym obrotomierz do diesla ma inny zakres obrotów, a podpina się go pod alternator ( musi być wyjście, najczęściej oznaczone W )
Obrotomierz już działa:) Poradziłem sobie z nim. Zrobiłem wyjście W w alternatorze, podpiąłem obrotomierz i wyregulowałem. Zamykam temat i dziękuję tym co pomagali i tym co przeszkadzali:)
Inny sygnal dla obrotomierza
A do ilu masz obrotomierz w dieslu, a do ilu w benzyniaku?
Mercedes G 1984 rok diesel, wcześniej był to benzynowy i jest problem z obrotomierzem do diesla, dla takiego mercedesa, bo benzynowy nie działa. Jak to zrobić, żeby działał, nie wiem. Może jest jakiś moduł, który by przetwarzał sygnał z alternatora, na sygnały dla obrotomierza benzynowego?
Taniej wyjdzie używany obrotomierz do diesla :) Sedno sprawy tkwi w rodzaju sygnału jaki jest podawany do obrotomierza aby działał prawidłowo :) Było to opisywane juz nieraz na elektrodzie :)
Witam Obrotomierz w dieslu impulsy najczęściej bieze z alternatora
a czy jak wgram wsad z innym numerem to def się nie zaświeci,tarczkę obrotomierza mam od diesla,diodę świec wlutuję,
Ja nie mam obrotomierza w dieslu. Można by pominąć ten kabel ?
Nie znasz się na kwestiach technicznych, ale nie jesteś laikiem... To wpisz sobie na allegro: obrotomierz do diesla. Albo kup zegary z obrotomierzem do golfa 2.
Tylko czy warto? Magnesy i czujnik zadziałają jak czujnik Halla, a elektronika to pewnie wzmacniacz sygnału. Kwestia ceny takiego zestawu. Prościej chyba znaleźć obrotomierz z diesla, a na alternatorze zrobić sobie wyprowadzenie ze któregoś z trzech punktów lutowania uzwojenia do mostka prostowniczego - będzie to odpowiednik terminalu W.
Może masz obrotomierz od diesla - on na impulsy nie chodzi. Pozdrawiam.
Nigdy nie było Twingo I z dieslem
Witam Z alternatora bierze sygnał obrotomierz tylko w dieslach.
Witam! Czy wie ktoś jak podłaczyc obrotomierz w uno 1.5 lub 1,4 mam obrotomierz od diesela i mam zamiar go przerobic na benzynowy ale nie wiem gdzie dokladnie go podłaczyc prosze o pomoc oto moj adres mail: lissek80(at)wp.pl
Witam. Znajomy kupił obrotomierz, elektryk w warsztacie mu pięknie zamontował ale.... dopiero po uruchomieniu autka zauważył, że to obrotomierz od benzyny. Niestety na wolnych - ok. 5000 wskazuje. Znacie jakiś patent aby bez demontowania wszystkiego to zadziałało poprawnie? Jakiś dzielnik częstotliwości na wejściu? Przez ile? Na czym? Na autkach niewiele...
Nie jestem pewien ale w mk2 sygnał do obrotomierza chyba jest podawany z alternatora (w dieslu)
Hej! Co do Twojego pytania to widziałem kilka alternatorów z diesla i nie było wyjścia W. Ogólnie tam są podpięte obrotomierze które pracują jako woltomierz. Mam benzyniaka i obrotomierz z diesla. Sam szukam miejsca gdzie by podpiąć sygnał do obrotomierza z alternatora. Myślałem że jak będę miał alternator z diesla to tylko wepnę kabel i będzie działać,...
mam problem, zmieniłem silnik z benzyny na diesla i niedziała obrotomierz gdyż sygnał brał z cewki a w dieslu jest czujnik (chyba magnetyczny) na wale korbowym, czy można to jakoś ze sobą zgrać, dodam że samochód to stary mercedes coupe, pozdrawiam
Obrotomierz z benzyny nie można podpinać do wyjścia W alternatora. Nie ten sygnał sterujący. TD to sygnał z czujnika wału , obrabiany przed moduł zapłonu lub sterownik silnika. Szukaj obrotomierz do diesla.
tak,bardzo czesto ale w dieslach.
W dieslu info o obrotach jest brane z alternatora.
No nie! Panie Boże-widzisz i nie grzmisz? Sonda lambda w leciwym dieslu? Co do obrotomierza-sprawdź naciąg paska klinowego alternatora.
Kolego, braknie Ci skali na obrotomierzu od diesla.
niektóre diesle mają obrotomierz, a czy da się założyć do tych co nie maja ?
Witam.W "SZUKAJ" wpisz-"obrotomierz do diesla".Na wyswietlonej stronie znajdź post autorstwa "Dogma"i na tym poście znajdziesz rysunek tego co szukasz ,którego autorem jest KOOPERATOR z BARTOSZYC.Taki obrotomierz pracuje w moim polonezie.Przy okazji pozdrowienia dla KOOPERATORA. Napisz czy znalazłeś.Pozdrawiam
Trzeba tylko zrobić dzielnik częstotliwości. Bez żadnych zmian w fabrycznym obrotomierzu. Nie trzeba go nawet wymontowywać. Prosta aplikacja do 4017. Wejście układu podłącz przez kondensator (szeregowo) i zabezpiecz zenerką (9V do masy). Przecinasz przewód który masz podłączony do altka, a na wyjściu z układu podłączasz obrotomierz. Układ taki śmiga...
Tak więc jeżeli chcesz zastosować oryginalny obrotomierz z diesla - to musisz w nim przerobić elektronikę i dostosować ją do wejścia "W" w alternatorze.
Ta wsuwka to wyprowadzenie tzw W do obrotomierza w dieslach - 6 impulsów na 1 obr alternatora.
Witam dołączę się do postu bo poszukuje licznika z obrotomierzem do diesla w=1111 nigdzie nie moge znaleść pomocy
obrotomierz benzyny dieslu zapłon dieslu turbo dieslu
bateria honor diody migomacie wyświetlacz graficzny tekst bascom
Wskaźnik smarowania silnika Opel Zafira 1.8 benzyna - przyczyny i diagnostyka Kierownica do Renault Master II - kompatybilne modele