W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Korzystając z okazji też się przyłącze do tematu. Potrzebna mi kompletna dokumentacja obrotomierza do diesla do passata 1.6 td. Dzięki
nie znam schematu ale może być ten obrotomierz sterowany z alternatora:D
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
... Ale jeżeli silnik działa to raczej okablowanie albo sam obrotomierz. ... Dlaczego? Czujnik jest tylko do obrotomierza. Nie ma nic wspolnego z dzialaniem starego diesla.
dojdzie się do niego od góry??
mam problemik z licznikiem z peugota 806 97r. diesel niedziała w nim obrotomierz i predkosciomierz potrzebuje rozpiske pinów gdzie te sygnały maja byc
Cekawi mnie, gdzie znajdzie ten "-" w alternatorze. Z tego co wiem to sygnał jest brany ze środka gwiazdy lub z dodatkowej diody. I jest to impuls dodatni. Są jeszcze jakieś inne rozwiązania?
Od diesla obrotomierz będzie żle wskazywał.
pomierzyłeś co jest na tych 4 wyprowadzeniach po załączeniu silnika?
Witam, Jakie auto? Rok, typ silnika? 1.4l to mogl byc stary XY lub TU po liftingu. Pozdrawiam, Georges P.S. Uwaga przy zakupie czesci - obrotomierze sa rozne - trzy modele: silnik gaznikowy, silnik z wtryskiem, diesel.
Mam obrotomierz cyfrowy do diesla który podłączamy do wyjścia w w alternatorze. Tylko że u mnie brak takiego wyjścia na altku. Mam samochód peugeot 406 z silnikiem 1.9tdi. Alternator firmy valeo. Czekam na wskazówki i schematy. Pomóżcie. Pozdrawiam
z lewej strony obrotomierza na wyświetlaczu
Jest różnica dla diesla i benzyny. Inny zakres obrotomierza.
Przy zimnym silnku obrotomierz pracuje normalnie. Po rozgrzaniu silnika zaczyna wariowac, aż w końcu się wyłącza (wsakzówka leży). Inne wskźniki działają normalnie. Co może być przyczyną ? Dodam, że jest to Diesel. Proszę o pomoc.
Silnik żezi jak stary diesel z ogromnym przebiegiem, a ty skrinów z testera nie pokazujesz tylko obrotomierz.
Mialem taki obrotomierz i podlaczylem do plusa cewki i wszystko chodzil, wiec po co rozbierac alternator. No popatrz!W dieslu do cewki zapłonowej! Wot' bolszaja tiechnika!
Testerem uruchomiłem prędkościomierz i poszedł do ok 100km/h za każdym razem (nie osiągnął prędkości max), natomiast obrotomierz zamyka skalę. Czy sygnał z czujnika idzie od razu do zegarów ? czy to idzie najpierw do ECU a potem CAN do zegarów ?
Trzeba wgrać wsad od diesla od tego samego producenta.
Nom niestety DIESEL. A ja bym chciał wskazówkowy zagerek a nie cyfrowy. Cyfrowy to lipa jak dlamnie
Od niedawna, od czasu do czasu obrotomierz w Peugeot Partner 1.9D zawyża obroty, np na ucho jest 2tys, wskazuje 3.5tys, jest bieg jałowy (0.9-1tys) , wskazuje 2tys. Wyłączenie zapłonu (np podczas jazdy) leczy sytuację, znów jakiś czas będzie wskazywał dobrze. Wielkość zawyżenia wydaje mi się powtarzalna, nie ma pływania wskazań, jakby (mówiąc cyfrowo)...
Witam, czy deska z benzyny będzie pasowała do diesla? Głównie chodzi mi o to czy obrotomierz będzie dobrze wskazywał, bo benzyna ma do 8tyś. a diesel do 6tys. Chodzi o Peugeota 306 1,9d z 1999r. Zależy mi na szybkiej odpowiedzi, bo nie wiem czy brać ta deskę? Z góry dzięki
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
więc Diesel obrotomierz powinien mieć do 6000 obrotów a benzyniak do 8 000 obrotów. Zgadza się ? W peugeocie powiedzieli ze na podstawie VIN taki model czujnika wału jesli autko mialo obrotomierz.
Witam. Przerobiłem silnik z benzyny na diesla i mam problem z obrotomierzem, jak go podłączyć? Mam czujnik na kole zamachowym, wychodzą z niego 3 kable: zielony, czerwony i bez izolacji, reszta instalacji pod obrotomierz jest ale muszę ją znaleźć. Może wie ktoś, jak to podłączyć?
jaki silnik? XUD9 / DW8 (czyli 1.9D?) czy benzyniak? jak diesel to czujnik obrotów jest na górze skrzyni biegów przy łączeniu z silnikiem, on często zdycha, on jest tylko do obrotomierza i niczego więcej. sprawdź najpierw kostkę od niego, to francuska elektryka - zgnić potrafi wszystko i wszędzie
Witam Mam problem z obrotomierzem w 205 1.8 d A mianowicie zamontowałem zegary z benzyny 1.1xs i zrobiłem wyjście W i obrotomierz działa ale na wolnych obrotach pokazuje ok 3.5 tys. obr. i przy dodawaniu gazu rośnie o tys. i spada o jakieś 500 i później znowu. co może być przyczyna? czy to może być wina alternatora? ze nie miał oryginalnego wyjścia...
Nie! Bo obrotomierz jest wyskalowany inaczej
Zacisk D+ to nic innego jak zacisk służący do wzbudzenia alternatora. Drugi zacisk to B+ czyli ładowanie a nie informacja do obrotomierza. Alternatory z zaciskiem W do obrotomierza już od dawna są niespotykane w samochodach i występują tylko w starych dieslach.
Witam! Mam problem. Mianowicie zepsul mi sie licznik i obrotomierz w Peugeocie 306 z '96 roku wersja XTDT Turbo diesel. Obecny licznik byl bardzo nie typowy poniewaz mial obrotomierz i licznik elektroniczny a w dodatku mala wskazowke pod obrotomierzem ktora wskazywala cisnienie oleju. Szukalem owego licznika juz przez dluzszy czas na szrotach po kolegach...
W silniku benzynowym - z cewki zaplonowej, w silniku diesela - z czujnika na kole zamachowym. Pozdrawiam, Georges PS. Nie uzywaj duzych liter. To bardzo utrudnia czytanie.
Witam. Posiadam podobny problem jak autor tematu. Mam polo 1.4 8v z 97 roku. Po przełączeniu na gaz i osiągnięciu temperatury powyżej 75 stopni silnik na gazie gaśnie przy wrzuceniu na luz z obrotów ok 1300-2000. Jak wrzucam na luz z wyższych obrotów to nie gaśnie, wskazówka obrotomierza zwalnia i zatrzymuje się na 900 obrotach. Gaśnie właściwie zawsze....
Lampy przednie podejdą ze zwykłego 206 i są śmiesznie tanie (byleby były na te same żarówki) - nie bawiłbym się w modyfikowanie tylko kupno albo nowych albo używanych w dobrym stanie. Co do licznika - licznik musi być wyskalowany w km/h - angielskie mają mile i km na blacie, więc można zostawić. Chyba że zmieniły się przepisy i przebieg też musi być...
Witam. Jestem posiadaczem samochodu Peugeot 508 sw z silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów. Przebieg samochodu ok. 37 000 km. Do tej pory jeździłem samochodami z silnikami diesla. Zupełnie inne problemy. Po ostatnim przeglądzie technicznym (ASO - między innymi wymieniono na nowe świece) stwierdziłem, że rozgrzany silnik nierówno pracuje...
Witam,mam problem posiadam peugeota 206 2.0HDI 2001R i na mrozie jak postoji noc ciężko pali wręcz bardzo ciężko, wymieniłem świece , przekaźnik podgrzewania świec naładowałem akumulator do pełna i nie wiem dalej co może być przyczyną nie wiem czy ktoś miał podobny problem a nie mogę znaleźć nic nigdzie na internecie.Dodam że kontrolka podgrzewania...
306 RESTYL KOMBI 5DRZW 1.9 D (XUD9) BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model306 RESTYL Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)08038 82 1 0047 Data Początku Gwarancji01.01.1990 NRE(homologacja)e2*93/81*0146*01 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU306 RESTYL TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM...
Witam! Mam problem z obrotomierzem w peugeot 206 2.0 diesel rocznik 2000. Otóż chodzi oto, że kupiłem go i miał założony licznik angielski i w tym liczniku obrotomierz chodzi, natomiast kupiłem europejski licznik i tam obrotomierz nie chodzi. Podłączyłem też inny w 100% sprawny licznik europejski i tam też obrotomierz nie chodzi. Przekładany był silniczek...
Witam, moderator odblokował temat na moją prośbę :) Błędy: - P2562 - Sygnał kopiowania położenia turbo - niedostateczne doładowanie (zadane ~2200, zmierzone ~1850) temp silnika 74*C - P2565 - Sygnał kopiowania położenia turbo - zbyt wysokie napięcie (Zasilanie 1 - 4.99V, Zasilanie 2 - 5.00V) -- wydaje mi się że to poprawne napięcie No i błędzik od świec...
witam , poszukuję zawartości procka MC68HC908AZ60 2J74Y modczas odpalania , a to diesel :wink: , prawdopodobnie uległa uszkodzeinu zawartość eepromu , flash , wariują wskażniki obrotomierza i paliwa , i pojawił się stan 999999 , serwis 2000 , obrotomierz po resecie pomyka ma max ale widać że driver L9143 steruje nim dobrze bo ustawia wskazówkę dokładnie...
Witam wszystkich ponieważ dopiero się zapisałem na to forum, Mam Partnera z 2000 r, HDI 2l, Diesla, ... - zabrałem sie za wymianę łożyska na półośce- z problemami ale poszło, wyciekło trochę oleju ze skrzyni wiec musiałem się dobrać do korka wlewu by uzupełnić olej, ściągnąłem filtr powietrza i z problemami ale tez poszło, robiłem to na dniach w warsztacie...
Proszę. Nr nadwoziaVF32KRHYF42976973 model206 DAM09572 83 1 0126 Fabryka (kod)83 Początek obowiązywania gwarancji2003-04-11 Informacja serwisowa Karoseria0220458 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM XS SILNIKDIESEL TURBO DW10TD PRZENIESIENIE NAPĘDUSKRZYNIA MECHA 5 PODSTAWA...
Witam! Bardzo proszę o pomoc w rozkodowaniu numeru VIN VF33CRHYB82056961. Z góry serdecznie dziękuję. Pozdrawiam. Charakterystyki pojazdu Model307 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)08960 89 1 0348 Data Początku Gwarancji05.07.2001 NRE(homologacja)e2*98/14*0245*00 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT...
Witam Mam problem z Peugeotem 307 SW z 2007r. silnik 1.6HDi. Do rzeczy: Auto jeździło cały czas bez zarzutu, kiedyś na trasie szybkiego ruchu zjechałem na stację, żeby odebrać telefon. Nie gasiłem dobre 5 minut. Po 15 min odpaliłem i wyjeżdżając na trasę miałem wrażenie jakbym zamiast 2 wrzucił 4 bo auto nie miało nic mocy, dojechałem do pracy bez turbo,...
Vin: VF3WA9HZC34012494 Charakterystyki pojazdu Model 207 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 11257 81 2 0875 Data Początku Gwarancji 15.10.2007 NRE(homologacja) e2*2001/116*0340*08 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 207 TYP NADWOZIA HATCHBACK 3DRZW WYKOŃCZENIE PREMIUM SILNIK...
miałem w peugeocie coś podobnego, CZASEM jakby pyłek zatrzymał wskazówkę/silnik krokowy podczas opadania z 3tys (diesel). Gdy to się działo, obroty były zawyżone. Zanim zdecydowałem się zareagować, jakoś przeszło. Z tym że po wyłączeniu zapłonu opadało do zera. Widocznie francuzom się zdarza :)
Witam Posiadam auto jak w temacie, z silnikiem Diesla produkowanym przez Peugeota 1.8L z dołożoną turbiną i intercoolerem 1992r. Mój problem jest taki że od ponad roku obrotomierz dziwnie się zachowuje, czasami nie pokazuje żadnej wartości a w wiekszości czasu skacze jak szalony. Np gdy auto utrzymuje stałe wolne obroty potrafi się wachać od wartości...
peugeot diesel obrotomierz diesel obrotomierz obrotomierz diesel
odkurzacz uszkodzony pioneer mikrofon ustawić przezwajanie generatora
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Termet G17-20 – brak zapłonu nagrzewnicy, diagnostyka membrany, iskrownika, termopary Vileda VR 201 Pet Pro – kod błędu E 268, czujnik ściany, przyczyny i naprawa